PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslag op de Wallen voorbereid



Kiekeboe
10-12-04, 08:17
Aanslag op de Wallen voorbereid

door Joost de Haas

AMSTERDAM - Moslimterroristen van de Hofstadgroep hebben mogelijk voorbereidingen getroffen voor een aanslag op de Amsterdamse Wallen. Een radicale Marokkaanse pizzakoerier bracht de rosse buurt in kaart tijdens het bezorgen van maaltijden op zijn brommer.

Dit blijkt uit drie anonieme e-mails die vanaf 14 september zijn binnengekomen bij de Nationale Recherche. De tipgever waarschuwde daarin voor een groep "terroristen in Amsterdam-Oost" die het gemunt had op de Wallen.

De fundamentalisten zouden zich kwaad maken over het zedelijk verval in de warme buurt. De schrijver van de e-mails verschuilt zich achter de internetnaam ChinTok3 en zegt 'een bezorgde moslim' te zijn. Justitie heeft de tips zeer serieus genomen.

De radicale moslim die als pizzakoerier over de Wallen zwierf, is de 20-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst Bilal L., alias Abu Qataadah. De extremist werd op vrijdagavond 5 november aangehouden bij de moskee Nasr in de Celebesstraat in Amsterdam-Oost. Hij zou contacten hebben onderhouden met de voortvluchtige leider van de Hofstadgroep, de Syriėr Redouan al-Issa. De Syriėr verbleef illegaal in Nederland en gaf koranlessen in de woning van Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. Ook B. is lid van de Hofstadgroep.

In de e-mails aan de Nationale Recherche wordt de Syriėr aangeduid als een betrokkene bij de plannen voor een aanslag op de Wallen. Een ander doelwit zou de Tweede Kamer zijn. De tipgever noemt verder een zekere Hamza. In e-mails van 27 september en 11 oktober verstrekte hij de Nationale Recherche nadere gegevens over de verdachten, waaronder adressen in Amsterdam-Oost.

Joesoef
10-12-04, 08:32
Allemaal dom slap geouwehoer dat niet te controlleren is. Dit is een boodschap in de trand van 'gaat u maar rustig slapen lieve burger, ik waak voor uw vrijheid en veiligheid'.
Je wordt gewoon in de maling genomen.

Kiekeboe
10-12-04, 08:36
Geplaatst door Joesoef
Allemaal dom slap geouwehoer dat niet te controlleren is. Dit is een boodschap in de trand van 'gaat u maar rustig slapen lieve burger, ik waak voor uw vrijheid en veiligheid'.
Je wordt gewoon in de maling genomen.


Daar draait het leven toch om, door de maling worden genomen...



PS: klinkt de klinker lang, dan zet je er eentje op de gang.

soobnebki
10-12-04, 08:37
quote

Allemaal dom slap geouwehoer dat niet te controlleren is. Dit is een boodschap in de trand van 'gaat u maar rustig slapen lieve burger, ik waak voor uw vrijheid en veiligheid'.
Je wordt gewoon in de maling genomen.

quote



voorlopig houden we jullie in de gaten.... ook de leden van dit forum staan op de hit lijst van de AIVD !
ga gerust door met je praatjes.... je zult er de rest van je leven hinder van ondervinden !

en straks huilen dat je geen baan kunt krijgen...

Goodnight
10-12-04, 08:40
Geplaatst door soobnebki
[


voorlopig houden we jullie in de gaten.... ook de leden van dit forum staan op de hit lijst van de AIVD !
ga gerust door met je praatjes.... je zult er de rest van je leven hinder van ondervinden !

en straks huilen dat je geen baan kunt krijgen... [/B]

Sjit daar gaat je dekmantel...nu weten we dat je van AIVD bent...

Oh...oh moeten we nu bibberen??
We zullen de rest van onze leven geinderd worden.Klinkt als een dreigement.Moeten we nu onderduiken?

Joesoef
10-12-04, 08:44
Geplaatst door Kiekeboe
Daar draait het leven toch om, door de maling worden genomen...



PS: klinkt de klinker lang, dan zet je er eentje op de gang.


Ik koester mn dyslexie, vooral als ik net wakker ben :D.

Kiekeboe
10-12-04, 08:47
Geplaatst door Joesoef
Ik koester mn dyslexie, vooral als ik net wakker ben :D.


nice try!

:D

mark61
10-12-04, 14:39
Geplaatst door Kiekeboe
nice try!

:D

:vreemd:

mark61
10-12-04, 14:40
Enfin, heb je ruzie met de buren, heeft je vriendje het uitgemaakt, hebben ze je vriendinnetje gejat, stuur een email.

Julien
10-12-04, 15:27
Gisterenavond liep ik met een vriend langs de Wallen en toen stond er super veel politie.. nu snap ik dus waarom. De hele Wallen werd afgesloten zo ongeveer :D was echt een grappig gezicht.

Umarvlie
10-12-04, 15:33
Geplaatst door Julien
Gisterenavond liep ik met een vriend langs de Wallen en toen stond er super veel politie.. nu snap ik dus waarom. De hele Wallen werd afgesloten zo ongeveer :D was echt een grappig gezicht.

Aha... hadden jullie soms pizza besteld dan? :giechel:

Julien
10-12-04, 15:42
Geplaatst door Umarvlie
Aha... hadden jullie soms pizza besteld dan? :giechel:

nee ben nog half stoned ;)