PDA

Bekijk Volledige Versie : Privé-surfen kost bedrijfsleven kwart miljoen manjaren



louise_louise
10-12-04, 12:21
Ter info. ;)

Privé-surfen kost bedrijfsleven kwart miljoen manjaren
ROTTERDAM (ANP) - Het onder werktijd privé-surfen op het internet kost zo’n 253.000 manjaren per jaar. Dat schat directeur J. Verschuur van Ernst & Young Leadership op basis van gegegevens uit het jaarlijkse rapport Trends in ICT.

Het afgelopen jaar is door werknemers gemiddeld 2,5 uur per week besteed aan privé surfen op het internet onder werktijd. Dat is 80 procent meer dan het jaar daarvoor. Uit het Trends in ICT-onderzoek blijkt dat de ondervraagde 700 directeuren, managers en andere professionals in totaal 6,2 uur per week surfen, ruim een uur meer dan uit de meting van een jaar eerder bleek. Veertig procent van de surftijd is voor privé-doeleinden.

Uit eerder onderzoek blijkt dat naast privé surfen werknemers onder werktijd ook veel tijd spenderen aan privé-mailen en bellen. ,,Een ontwikkeling die te denken geeft over efficiëntie en productiviteit in Nederland’’, aldus Verschuur. Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen vaker privé op het werk surfen dan mannen. Relatief veel wordt het ook gedaan binnen de dienstensector, handel en distributie en kleine organisaties.

amadeus
10-12-04, 13:10
Zou goed kunnen, ik heb alleen vanochtend al zeker 1,5 uur prive gesurfd... :nerveus:

Umarvlie
10-12-04, 13:14
Geplaatst door amadeus
Zou goed kunnen, ik heb alleen vanochtend al zeker 1,5 uur prive gesurfd... :nerveus:

ha .. gewoon zoals ik vanuit huis werken .. met me eigen aansluiting dus dan heb je dat gezeur niet he ...

enne moet jij nu niet eens aan het werk dan? :D

amadeus
10-12-04, 13:23
Geplaatst door Umarvlie
ha .. gewoon zoals ik vanuit huis werken .. met me eigen aansluiting dus dan heb je dat gezeur niet he ...

enne moet jij nu niet eens aan het werk dan? :D
Nee, ben vanmiddag vrij. :)