PDA

Bekijk Volledige Versie : Speelgoedwinkel Bart Smit: Israel bestaat niet.



Pytaghoras
11-12-04, 12:55
Speelgoedwinkel Bart Smit verkoopt een wereldbol waarop de staat Israël compleet van de aarde is verwijderd. In plaats daarvan heet het land ineens Palestina. De Israëlische ambassade in Den Haag wil dat Bart Smit de globe niet langer verkoopt. Een woordvoerder van de ambassade noemt de globe ''Palestijnse propaganda, die niet klopt met de werkelijkheid''. Hij hoopt dat Smit de voorraad terugstuurt naar de producent.

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt ook dat de plastic wereldbol uit de handel moet worden genomen.

Bart Smit wilde geen commentaar geven.

catharina
11-12-04, 13:03
Maar goed dat het niet andersom was, dan zou Bart Smit inmiddels flinke schade aan haar winkels hebben vrees ik.

Bofko
11-12-04, 13:07
In het communisme had je sterke staaltjes van politieke censuur. De politieke elite wou zijn ´waarheid´ opleggen aan de massa.
Nu heb je blijkbaar een soort commerciele zelfcensuur. Er is een commerciele markt voor mensen die graag hun ´gewenste waarheid´ willen zien.

delirious
11-12-04, 13:39
Geplaatst door catharina
Maar goed dat het niet andersom was, dan zou Bart Smit inmiddels flinke schade aan haar winkels hebben vrees ik.

Bullshit opmerking. :mad:

nl-x
11-12-04, 13:57
Zullen we Bart Smit eens een hart onder de riem steken?

Laten we massaal die wereldbol gaan inkopen? Heck, ik laat zelfs m'n zwevende wereldbol schieten, die ik wou kopen.

nl-x
11-12-04, 13:57
Geplaatst door delirious
Bullshit opmerking. :mad:

Dat weet ze ook wel.

delirious
11-12-04, 14:10
Geplaatst door nl-x
Dat weet ze ook wel.

Lijkt me ook sterk dat het " vrouwtje Van Aragon " dit ook echt vreest.

ZbaqZbaq
11-12-04, 14:17
Geplaatst door nl-x
Zullen we Bart Smit eens een hart onder de riem steken?

Laten we massaal die wereldbol gaan inkopen? Heck, ik laat zelfs m'n zwevende wereldbol schieten, die ik wou kopen.


ik heb m al. Heb me er eens in verdiept. De globes die gemaakt worden in China hebben allemaal Pisrael van de kaart geveegt en vervangen door Palestina.

De globes die in italië worden gemaakt hebben de zionistische kolonie er wel op staan.

nl-x
11-12-04, 14:25
Eigenlijk ben ik helemaal niet van het type dat er zo erg om maalt hoe dat stuk land wordt genoemd op een wereldkaart/bol. Maar wanneer het CIDI weer eens van zich laat horen en als een zogenaamd (Nederlands) overheidsorgaan probeert op te treden krijg ik kotsneigingen. CIDI zou verboden moeten worden/zijn.

liesel
11-12-04, 14:50
Geplaatst door nl-x
Eigenlijk ben ik helemaal niet van het type dat er zo erg om maalt hoe dat stuk land wordt genoemd op een wereldkaart/bol. Maar wanneer het CIDI weer eens van zich laat horen en als een zogenaamd (Nederlands) overheidsorgaan probeert op te treden krijg ik kotsneigingen. CIDI zou verboden moeten worden/zijn.

ja, lijkt me een goed idee om die zionistische propagandaclub te verbieden. Hebben we voortaan alleen nog maar mevr. Duisenberg met haar veelzijdige blik op de israelische/palestijnse zaak.

Ik denk dus eigenlijk dat het cidi wel nodig is om een tegenwicht te bieden aan die eenzijdige kijk op de israelische/palestijnse kwestie.
Daarnaast voordat iemand mij weer uitmaakt voor een zionistische propagandist, wil ik ff duidelijk maken dat ik (linkse)vredesgroepen aan beide kanten steun. Ik zie geen heil in groepen die zich op nationalisme en/of religie orienteren. Ik vind het dus ook onzin om voor of tegen de andere partij te zijn, ik denk dat de israelische/palestijnse zaak te gecompliceers is om zomaar voor de ene of de andere kant te kiezen.

Maarten
11-12-04, 15:05
Israel wenst zelf niet aan te geven waar dat land begint of ophoudt. Wat moet je dan op een kaart zetten? :hihi:

Iemand zou eens een keer het gore lef moeten hebben om de internationaal erkende grenzen als landsgrens aan te geven! Dat is meteen rijp voor geroep over Antisemtisme, compleet met de echo's vanuit het Simon Wiesentahl-Instituut! :hihi:

Durft er nog iemand kaartjes te drukken van dat gebied?

Maarten
11-12-04, 15:12
Geplaatst door liesel

Ik denk dus eigenlijk dat het cidi wel nodig is om een tegenwicht te bieden
Tegenwicht?! Tegen wat?! Zie jij ergens iets waar "tegenwicht" tegenover gesteld moet worden? Andries Knevel? Een Ander Joods geluid? Gretta Duisenberg met haar achterlijke opvatting, dat de mensenrechten er ook voor de palestijnen zouden zijn?!
HARDSTIKKE nodig, dat cidi! :hihi:

Maarten
11-12-04, 15:16
Geplaatst door liesel
Hebben we voortaan alleen nog maar mevr. Duisenberg met haar veelzijdige blik op de israelische/palestijnse zaak.

Ja?..
Vertel eens!..
Wat mankeerde daar precies aan?
Probeer tenminste de schijn op te houden dat je daar wat vanaf weet.
Ga je gang!
Ik ben éen en al oor!...

Julien
11-12-04, 15:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik heb m al. Heb me er eens in verdiept. De globes die gemaakt worden in China hebben allemaal Pisrael van de kaart geveegt en vervangen door Palestina.

De globes die in italië worden gemaakt hebben de zionistische kolonie er wel op staan.

israel is een erkende staat door de VN..waarom zou je het niet op de wereldbol zetten dan? china is hypocriet, want die bezetten verschillende gebieden; Tibet, Taiwan, Hongkong..die landen zijn zeker ook weggevaagd??

Geef mij maar die Italiaanse wereldbol ;)

Don Vito
11-12-04, 15:25
Geplaatst door catharina
Maar goed dat het niet andersom was, dan zou Bart Smit inmiddels flinke schade aan haar winkels hebben vrees ik.

Het zijn wel nog steeds de Zionisten die de Palestijnen niet erkennen. Terwijl zij het wel eisen van de Palestijnen. Ze eisen eigen land op grond van hun mensenrechten, maar de Palestijnen mogen dat niet.

Don Vito
11-12-04, 15:31
Geplaatst door Julien
israel is een erkende staat door de VN..waarom zou je het niet op de wereldbol zetten dan? china is hypocriet, want die bezetten verschillende gebieden; Tibet, Taiwan, Hongkong..die landen zijn zeker ook weggevaagd??

Geef mij maar die Italiaanse wereldbol ;)

Israel is en terreurstaat die alleen maarerkend is om het goed te maken met de rijke Joden, daarom mogen de Zionisten nu ook doen wat ze willen. Het is alleen frappant dat Joden wel hun recht op een eigen staat mogen claimen en de Palestijnen niet,

hoe leg je dat uit aan een palestijn in een vluchtelingen kamp. Er is echt geen propaganda nodig om aan te tonen dat de Zionisten een stelletje facsiten zijn en de zionistische staat een schurkenstaat is.

nl-x
11-12-04, 16:42
Geplaatst door Julien
israel is een erkende staat door de VN..waarom zou je het niet op de wereldbol zetten dan? china is hypocriet, want die bezetten verschillende gebieden; Tibet, Taiwan, Hongkong..die landen zijn zeker ook weggevaagd??

Geef mij maar die Italiaanse wereldbol ;)
De VN erkennen dat Palestina illegaal bezet wordt door Israel.

Verder hoef ik niets over hypocrisie te horen. Zolang Israel tegen alle regels en verdragen in gewoon doet wat haar goed dunkt, en zolang er zoiets als Guantanamo Bay bestaat, verdoe je je tijd om dat soort woorden te gebruiken.

echnaton
11-12-04, 17:45
Geplaatst door nl-x
De VN erkennen dat Palestina illegaal bezet wordt door Israel.

Verder hoef ik niets over hypocrisie te horen. Zolang Israel tegen alle regels en verdragen in gewoon doet wat haar goed dunkt, en zolang er zoiets als Guantanamo Bay bestaat, verdoe je je tijd om dat soort woorden te gebruiken.

Ik zal die wereldbol van Bart Smit niet aanschaffen. Maar dat is helemaal niet om ideologische redenen. Ik geef de voorkeur aan informatie die correct is en dus de feitelijke situatie weergeeft. En die is dat Palestina helemaal niet bestaat en Israël wel. Palestina heeft trouwens ook helemaal nooit bestaan als zelfstandige natie.

Wat heeft Guantanamo met dit onderwerp te maken?

nl-x
11-12-04, 19:08
Geplaatst door echnaton
Ik zal die wereldbol van Bart Smit niet aanschaffen. Maar dat is helemaal niet om ideologische redenen. Ik geef de voorkeur aan informatie die correct is en dus de feitelijke situatie weergeeft. En die is dat Palestina helemaal niet bestaat en Israël wel. Palestina heeft trouwens ook helemaal nooit bestaan als zelfstandige natie.

Wat heeft Guantanamo met dit onderwerp te maken?
Verschuil je nou niet achter andere argumenten. ALS jij een wereldbol zou kopen, dan zou jij idd vanwege ideologische redenen een andere kopen. Maar dat verrast mij niet, in jouw geval. Zoals hier eerder gezegd werd, zonder grenzen is er helemaal nut in je druk maken over correctheid.

Palestina bestaat! Het is alleen nog niet door iedereen erkend.

En waar Guantanamo mee te maken heeft? Simpel. Die zal ik in het vervolg altijd betrekken, zodra iemand het argument 'hypocriet' tegen mij zal proberen te gebruiken. Wat zijn we hier in Nederland toch goed in het wijzen naar andere landen...

Pytaghoras
11-12-04, 19:25
Mijn neefje wordt morgen 4 jaar. Ik koop voor hem een wereldbol om hem nu al te laten wennen hoe de wereld in zijn toekomst eruit gaat zien. :hihi: :hihi:

echnaton
11-12-04, 22:13
Geplaatst door Pytaghoras
Mijn neefje wordt morgen 4 jaar. Ik koop voor hem een wereldbol om hem nu al te laten wennen hoe de wereld in zijn toekomst eruit gaat zien. :hihi: :hihi:

Ik denk niet dat jouw neefje lang genoeg zal leven om die toekomstverwachting uit te zien komen...

sjo
11-12-04, 23:03
Geplaatst door echnaton
Ik denk niet dat jouw neefje lang genoeg zal leven om die toekomstverwachting uit te zien komen...

Ik hoor hem al zeggen : Was mijn oom er nog maar, dan kon ik hem nog eens vragen hoe het vroeger precies zat.

gr.
sjo

Maarten
12-12-04, 02:35
Die arme Chinezen worden ook altijd weer verkeerd begrepen:

Het is de bedóeling net, dat Amerikanen en Engelsen Israel er zelf bijtekenen!

Die daad loopt ook mooi synchroon met de ontstaansgeschiedenis van dat land,
en bovendien kan iedereen nou zelf uitmaken hoe groot dat land nou precies is! :D

Mooi toch?!...

Ze zijn ook altijd zo negatíef die Israeli's...

Julien
12-12-04, 03:20
Geplaatst door Don Vito
Israel is en terreurstaat die alleen maarerkend is om het goed te maken met de rijke Joden, daarom mogen de Zionisten nu ook doen wat ze willen. Het is alleen frappant dat Joden wel hun recht op een eigen staat mogen claimen en de Palestijnen niet,

hoe leg je dat uit aan een palestijn in een vluchtelingen kamp. Er is echt geen propaganda nodig om aan te tonen dat de Zionisten een stelletje facsiten zijn en de zionistische staat een schurkenstaat is.

ik vind ook dat de Palestijnen een eigen staat moeten krijgen, net als Israel. Maar op dit moment is het onzin om een land niet te erkennen omdat dat land een ander land niet erkent. op die manier kun je wel de halve wereld ontkennen.

bounif
12-12-04, 11:19
Aan Marokkaanse stranden worden opblaas globes verkocht met Rio de Oro erop. Niemand die daar ooit over gevallen is.

Jane Doe
12-12-04, 16:04
Geplaatst door Maarten
Die arme Chinezen worden ook altijd weer verkeerd begrepen:

Het is de bedóeling net, dat Amerikanen en Engelsen Israel er zelf bijtekenen!

Die daad loopt ook mooi synchroon met de ontstaansgeschiedenis van dat land,
en bovendien kan iedereen nou zelf uitmaken hoe groot dat land nou precies is! :D

Mooi toch?!...

Ze zijn ook altijd zo negatíef die Israeli's...

Right on brother !! :D

Ik ga ook zo'n wereldbol kopen :duim:

P.s. heb je t over polisario, bounif?

Japio
12-12-04, 17:19
Geplaatst door nl-x
Zullen we Bart Smit eens een hart onder de riem steken?

Laten we massaal die wereldbol gaan inkopen? Heck, ik laat zelfs m'n zwevende wereldbol schieten, die ik wou kopen.

Die had je toch al :D