PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van The Greenmile, American History X en Mississippi Burning?



taouanza
11-12-04, 14:18
:zozo:

Seif
11-12-04, 14:21
Topfilm! Heb 'm gezien donderdag.

Al vind ik de Shawshank redemption van dezelfde regiseur beter.

taouanza
11-12-04, 14:24
Geplaatst door Seif
Topfilm! Heb 'm gezien donderdag.

Al vind ik de Shawshank redemption van dezelfde regiseur beter.

Ik bedoel inhoudelijk.:moe:

Wat valt je op?

Seif
11-12-04, 14:26
Geplaatst door taouanza
Wat valt je op?

Het fascisme van de Amerikanen. :moe:

echnaton
11-12-04, 14:33
Geplaatst door taouanza
:zozo:

De Green Mile heb ik opgenomen, ik denk dat ik hem vanmiddag/vanavond/morgenochtend ga bekijken. Vertel me maar waar ik op moet letten.

taouanza
11-12-04, 14:40
Geplaatst door Seif
Het fascisme van de Amerikanen. :moe:

Is dat alles.:cheefbek:

Kom op.
Ik moet je eerlijk zeggen dat het me zelf ook niet is opgevallen.
Ik vond Mississippi Burning ook eerst een geweldige film en ik las er een stuk over in de Varagids en toen ik het nog een keer zag en op andere dingen ging letten toen vond ik het een walgelijke film. En toen ging ik bij elke soort gelijke film op 'andere zaken' letten en vond ze allemaal even walgelijk.

Seif
11-12-04, 14:51
Geplaatst door taouanza
Is dat alles.:cheefbek:

Kom op.
Ik moet je eerlijk zeggen dat het me zelf ook niet is opgevallen.
Ik vond Mississippi Burning ook eerst een geweldige film en ik las er een stuk over in de Varagids en toen ik het nog een keer zag en op andere dingen ging letten toen vond ik het een walgelijke film. En toen ging ik bij elke soort gelijke film op 'andere zaken' letten en vond ze allemaal even walgelijk.

Mississippi burning is de enige die ik nog niet heb gezien.

Maar voor de rest vind ik het toch behoorlijk verschillende films.

taouanza
11-12-04, 18:14
Geplaatst door Seif
Mississippi burning is de enige die ik nog niet heb gezien.

Maar voor de rest vind ik het toch behoorlijk verschillende films.

Ik heb het over de overeenkomsten.

mark61
11-12-04, 18:42
Ik vind films waarin de Zuidelijke staten van de VS voorkomen altijd eng. Unheimlich, heet dat ook wel. Als je het hebt over het Oom Tom-gehalte van de 'goede' blanken in de films (ken alleen Green Mile en M Burning), yep, onsmakelijk. Magoed, de VS zijn nou eenmaal onsmakelijk.

echnaton
11-12-04, 20:26
Geplaatst door mark61
Ik vind films waarin de Zuidelijke staten van de VS voorkomen altijd eng. Unheimlich, heet dat ook wel. Als je het hebt over het Oom Tom-gehalte van de 'goede' blanken in de films (ken alleen Green Mile en M Burning), yep, onsmakelijk. Magoed, de VS zijn nou eenmaal onsmakelijk.

Een open mind is voor sommige mensen echt te veel gevraagd.

Goodnight
11-12-04, 20:33
Nu weet ik dus nog steeds niet wat er met die films aan de hand is.
overigens vond ik American History X de beste

echnaton
11-12-04, 22:15
Geplaatst door Goodnight
Nu weet ik dus nog steeds niet wat er met die films aan de hand is.
overigens vond ik American History X de beste

Ik heb hem nu ruim voor de helft gezien, die Green mile, maar ik heb nog steeds geen idee wat T. bedoelt.

mark61
12-12-04, 00:28
Geplaatst door echnaton
Een open mind is voor sommige mensen echt te veel gevraagd.

??

taouanza
12-12-04, 00:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Taouanza, je gaat me toch niet vertellen dat deze 3 films eye-openers voor je waren?

PS: Wel Miss Burning vanwege het acteerwerk van Gene Hackman. Die staat als een monument overeind.

Je zeurt.

taouanza
12-12-04, 00:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik verbaas me dat een moderator van maroc.nl opeens ondersteboven is van een paar Hollywood-flutjes.

Hmmmz je bedoelt dat je helemaal niet begrijpt waar ik het over heb anders zou je niet zulke domme vragen stellen.

Zeepaardje
12-12-04, 09:09
Ik ken M.Burning niet, maar in verhouding vind ik Tom Hanks toch beter dan Hackman. Wat niet wil zeggen dat dat een slecht acteur is, integendeel het zijn allebei topspelers.

Eye-openers? Toen ik ze voor het eerst zag wel ja. Maar nu? Neuh.
Het is toch allang bekend hoe Amerika (en mn Hollywood) in elkaar zit?

Pixelshade
12-12-04, 13:32
nou taouanza, wat is je opgevallen?

echnaton
12-12-04, 13:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik wil niet lullig doen, maar als jij The Green Mile of die andere titels hebt ervaren als eye-opener, dan is je blik op de wereld nog maar heel kakelvers, Taouanza. En dan ben je net als de eerste de beste suffe redneck voor wie deze films gemaakt zijn.

Dat klinkt hard, en dat is het ook wel, als ik het zo bekijk. Ik vind het prachtig als je buiten je eigen visie wilt treden, en meer van de wereld wilt afweten. Dan slaan dit soort films inderdaad in als een kanon.
Het is wat minder als je de wereld daaraan spiegelt en dit als nieuwe wijsheid ziet, deze Hollywood-input.

De gebeurtenissen in die Green Mile zijn erg ongeloofwaardig. Verder valt het op dat misdadigers als slachtoffers worden voorgesteld.

SIG
12-12-04, 16:27
Goeie films voor een avondje lekker film kijken. Puur amusement.

taouanza
12-12-04, 20:52
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik wil niet lullig doen, maar als jij The Green Mile of die andere titels hebt ervaren als eye-opener, dan is je blik op de wereld nog maar heel kakelvers, Taouanza. En dan ben je net als de eerste de beste suffe redneck voor wie deze films gemaakt zijn.

Dat klinkt hard, en dat is het ook wel, als ik het zo bekijk. Ik vind het prachtig als je buiten je eigen visie wilt treden, en meer van de wereld wilt afweten. Dan slaan dit soort films inderdaad in als een kanon.
Het is wat minder als je de wereld daaraan spiegelt en dit als nieuwe wijsheid ziet, deze Hollywood-input.


.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .........

Hier meid leef je uit!

Orakel
12-12-04, 21:13
Geplaatst door echnaton
De gebeurtenissen in die Green Mile zijn erg ongeloofwaardig. [quote]

Daar knapte ik zo op af in die film! Gaat ie in ene tegen een dooie muis aan liggen hijgen, in wie dan weer plots de geest waart. Bleeehhhh.

[quote]Verder valt het op dat misdadigers als slachtoffers worden voorgesteld.

Bij Green Mile heb je dan niet opgelet Gait. Daar wast dus precies andersom.

Maar in films hebben filmmakers er wel het handje van om donkere en sinistere personages te laten samensmelten en die dan het loodje te laten leggen tegen de blanke superheld.
Hilarische exemplaren zijn Chuck Norris, Rambo en andere Hollywoodverzinsels.
Marvel Comics heeft geloof ik ook nog nooit een zwarte held voortgebracht.

Maar als je een leik avondje wil hebben, moet je naar Missisipi Burning, Amistad en A time to kill kijken.

taouanza
12-12-04, 21:23
Geplaatst door Orakel
Bij Green Mile heb je dan niet opgelet Gait. Daar wast dus precies andersom.

Maar in films hebben filmmakers er wel het handje van om donkere en sinistere personages te laten samensmelten en die dan het loodje te laten leggen tegen de blanke superheld.
Hilarische exemplaren zijn Chuck Norris, Rambo en andere Hollywoodverzinsels.
Marvel Comics heeft geloof ik ook nog nooit een zwarte held voortgebracht.

Maar als je een leik avondje wil hebben, moet je naar Missisipi Burning, Amistad en A time to kill kijken.

Amistad?!
Al kreeg ik er voor betaald!
Ik zag een fragment bij Oprah en toen wist ik al hoe laat het was.
En sinsdien neem ik haar ook niet meer serieus als ze iets aanprijst.
Laats was ze weer vol lof over Troy toen ze Brad Pitt te gast had. Ik heb gewoon weggezapt helaas kon dat niet in de bios toen ik een paar dagen daarvoor die stomme film heb gezien.

Orakel
12-12-04, 21:29
Geplaatst door taouanza
Amistad?!
Al kreeg ik er voor betaald!

:hihi: Heftige film hé? Ondanks het 'happy end'.

Je kan 'm rustig kijken, maar dan moet je voor het evenwicht daarna naar Menace tot society kijken.
:D

taouanza
12-12-04, 21:47
Geplaatst door Orakel
:hihi: Heftige film hé? Ondanks het 'happy end'.

Je kan 'm rustig kijken, maar dan moet je voor het evenwicht daarna naar Menace tot society kijken.
:D

Ik heb niet gekijkt en ben het ook niet van plan!

echnaton
12-12-04, 22:08
Geplaatst door Orakel
:hihi: Heftige film hé? Ondanks het 'happy end'.

Je kan 'm rustig kijken, maar dan moet je voor het evenwicht daarna naar Menace tot society kijken.
:D

Het is al weer een tijdje gelden dat ik de Amistad heb gezien. Ik was er erg van onder de indruk. Vooral de magistrale rede van ex-president ? die het besef vormgaf dat de rechten die de founding fathers hadden gedefinieerd voor ieder mens gold, zwart en blank.

Wat de Green Mile betreft, die ter dood veroordeelden in de death row werden wel erg zielig afgeschilderd, oa die Fransman die een muisje hield. Geen moment werd duidelijk wat zijn misdaad was.

Orakel
13-12-04, 00:16
Geplaatst door echnaton
Het is al weer een tijdje gelden dat ik de Amistad heb gezien. Ik was er erg van onder de indruk. Vooral de magistrale rede van ex-president ? die het besef vormgaf dat de rechten die de founding fathers hadden gedefinieerd voor ieder mens gold, zwart en blank.

Gek is dat he? Herriner me dat ook, maar niet meer wat ie zei of wie hij was.
Wel dat die advocaat uit Amistad dezelfde was als uit A Time To Kill.
Zes eeuwen lang advocaat. Reïncarnatie is a bitch.


Wat de Green Mile betreft, die ter dood veroordeelden in de death row werden wel erg zielig afgeschilderd, oa die Fransman die een muisje hield. Geen moment werd duidelijk wat zijn misdaad was.

Komt omdat ze blank waren Gait. :verrassin Hebben ondanks hun kleur een zetje nodig om beter uit de verf te komen.

Orakel
13-12-04, 00:40
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Deze films zijn allemaal zo braaf.

Ik ben erg voor La Meglio Gioventu, Angels in America, The Return, Requiem voor a Dream, Festen, The Long Engagement, It's a Wonderful Life, To Kill a Mocking Bird.

Jaa, Angels in America heb ik 1 aflevering van gezien. Echt kewl en is nu ook op deeveedee te krijgen. Mooi coccooonen komens weekend.
De rest rip ik wel van kazaa.

Maar eerst Alien vs Predator kijken. Ook allemaal zwarte slechterikken, out of fokking space nota bene.
Wrom niet gewoon een lelieblank Marsmannetje, of een Alien met rooie vlechtjes en sproeten, een intergalaxiale Wilders op een turbovlot, een Vlaams Blok Enterprise, Right WIngs Outher Space.....

Zeepaardje
13-12-04, 13:06
Geplaatst door Orakel
Jaa, Angels in America heb ik 1 aflevering van gezien. Echt kewl en is nu ook op deeveedee te krijgen. Mooi coccooonen komens weekend.
De rest rip ik wel van kazaa.

Maar eerst Alien vs Predator kijken. Ook allemaal zwarte slechterikken, out of fokking space nota bene.
Wrom niet gewoon een lelieblank Marsmannetje, of een Alien met rooie vlechtjes en sproeten, een intergalaxiale Wilders op een turbovlot, een Vlaams Blok Enterprise , Right WIngs Outher Space.....

NEE! Niet de Enterprise! Lieve Enterprise! Als rechtgeaarde trekkie trek ik hier een grens! :p


Voor het overige: koekje bij?

Al Sawt
13-12-04, 13:12
Geplaatst door taouanza
:zozo: Green Mile en American History X zijn goeie films, maar geen topfilms. Missisipi Burning vind ik veel beter.

Al Sawt
13-12-04, 13:12
Geplaatst door taouanza
:zozo: Green Mile en American History X zijn goeie films, maar geen topfilms. Missisipi Burning vind ik veel beter.

Juliette
15-12-04, 11:23
Geplaatst door 151 Nobelprizes

Of Verhoeven's Starship Troopers nog een keer bekijken. Eigenlijk geniale film: de aardmensen zijn de invaders, de aliens de verdedigers. Niemand snapte er een ruk van.

I did!

"The Only Good Bug Is A Dead Bug". En dan al die kindjes maar kevers gaan trappen. En die briljante fascistoïde reclamespotjes...

Ik heb hem 6 keer gezien ofzo en rol nog steeds uit m'n zetel..

Juliette

David
15-12-04, 11:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
To Kill a Mocking Bird


Of, zoals Sophia Loren hem noemde tijdens de Oscars:
Tequilla Mockingbird

taouanza
15-12-04, 12:22
Geplaatst door Al Sawt
Green Mile en American History X zijn goeie films, maar geen topfilms. Missisipi Burning vind ik veel beter.

Wat vond je er dan zo goed aan?

Zapatero
15-12-04, 13:59
Taouanza,

Get to the mathafakking point....

taouanza
15-12-04, 14:07
Geplaatst door Zapatero
Taouanza,

Get to the mathafakking point....


Nou zeg!
Ik zeg lekker niks.