PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische gezinnen zitten op enorme berg cash



Marsipulami
11-12-04, 23:57
Belgische gezinnen zitten op enorme berg cash (11/12 09:44)

De Belgen bezitten maar liefst 231 miljard euro aan contant geld en bandeposito's, een absoluut record. Veel gezinnen weten niet waarin zij moeten beleggen en blijven op hun geld zitten. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank die De Morgen kon inkijken.

Het totale financiële vermogen van de Belgen - de som van ons spaargeld en financiële beleggingen - bedraagt 703,1 miljard euro. Anders gesteld: de Belg bezit vandaag gemiddeld zowat 70.000 euro, een record. Het snel beschikbare geld (cash, bankrekeningen) maakt zowat een derde van het gezinsvermogen uit. Uit de cijfers van de Nationale Bank blijkt verder dat de schulden van de Belgische gezinnen 118 miljard euro bedragen. Het vermogen van de gezinnen klimt sneller dan hun schulden. (Eigen berichtgeving)

Vreemde_Vogel
12-12-04, 00:00
Is er misschien nog een plekje voor mij in belgie? :boer:

Ik heb mijn koffers alvast ingepakt.

Marsipulami
12-12-04, 00:03
Geplaatst door Vreemde_Vogel
Is er misschien nog een plekje voor mij in belgie? :boer:

Ik heb mijn koffers alvast ingepakt.

Als je geen Hollander bent ben je welkom in België.

(je geld moet je wel zelf meebrengen ;) )

Pytaghoras
12-12-04, 01:08
Geplaatst door Marsipulami
Als je geen Hollander bent ben je welkom in België.

(je geld moet je wel zelf meebrengen ;) )


Pas geleden lachten wij de Belgen uit en nu hoor ik niemand een belg uitlachen. Zijn er wat Belgische moppen over hollanders in opkomst? Welvaart brengt moppen!!

Hier heb je een paar:

er fietst een belg langs een hoerensraattje. Dan zegt de hoer ''zal ik je trekken?''. Dan zegt de belg ''nee hoor ik fiets al hard genoeg''

Een belg en een hollander zitten in een cafe. Zegt de nederlander tegen de belg. weet je wat BELG betekend? de nederlander zegt Ben Erg Lomp Geboren. waarop de belg antwoord: nederlanders hebben op hun auto NL Nog Lomper.