PDA

Bekijk Volledige Versie : IAEA: Iran geen onmiddellijke bedreiging, USA wil van directeur IAEA Al Baradei af.



Zwarte Schaap
12-12-04, 20:42
El-Baradei: Iran geen onmiddellijke bedreiging

MADRID - Het Iraanse nucleaire programma vormt geen onmiddellijke bedreiging. Dat heeft de directeur van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA), Mohammed el-Baradei, zondag gezegd in een vraaggesprek met het Spaanse dagblad El Paìs.

"Tot dusver heeft de Iraanse regering onze inspecteurs er niet van weerhouden militaire gebouwen of installaties te betreden", aldus el-Baradei. Dat is volgens hem de reden dat het IAEA de kwestie-Iran niet heeft doorverwezen naar de VN-Veiligheidsraad, die sancties zou kunnen opleggen aan Teheran


'VS luisterden gesprekken El-Baradei met Iran af'

WASHINGTON - De Amerikaanse autoriteiten hebben tientallen telefoongesprekken afgetapt van de chef van het Internationaal Atoomenergie Agentschap, Mohamed el-Baradei, met Iraanse diplomaten. Ze hopen zo aan informatie te komen die hem in diskrediet kan brengen. Dat berichtte The Washington Post zondag op gezag van Amerikaanse overheidsfunctionarissen.

De IAEA-chef heeft zich kritisch uitgelaten over de werkwijze van de Amerikaanse inlichtingendiensten met betrekking tot het vermeende verboden wapenprogramma van Irak. Ook dringt hij aan op een voorzichtige aanpak van Iran, dat volgens de Verenigde Staten bezig is met de ontwikkeling van atoomwapens. Washington wil El-Baradei, die het agentschap sinds 1997 leidt, daarom het liefst zien vertrekken.


Bron: De Telegraaf 12/12/04

nl-x
12-12-04, 21:01
Kofi Annan ondergaat op het moment beboeting voor zijn houding bij de oorlog tegen Irak. En noem het maar makkelijk achteraf praten, maar ik voelde al iets aankomen toen die Amerikaanse takkewijf klachten ging indienen tegen Lubbers. Ik wist wel dat het de Amerikanen was om iets binnen de VN te bewerkstelligen. Blijkbaar was dat dus een aanzet om een motie van wantrouwen in te kunnen dienen tegen Kofi Annan, gezien zijn verdediging van Lubbers vanzelfsprekend zou zijn in zo een zwak geval.

Al Sawt
13-12-04, 13:14
Geplaatst door nl-x
Kofi Annan ondergaat op het moment beboeting voor zijn houding bij de oorlog tegen Irak. En noem het maar makkelijk achteraf praten, maar ik voelde al iets aankomen toen die Amerikaanse takkewijf klachten ging indienen tegen Lubbers. Ik wist wel dat het de Amerikanen was om iets binnen de VN te bewerkstelligen. Blijkbaar was dat dus een aanzet om een motie van wantrouwen in te kunnen dienen tegen Kofi Annan, gezien zijn verdediging van Lubbers vanzelfsprekend zou zijn in zo een zwak geval. Doet me denken aan voorganger van Annan, Boutros Boutros Ghali. Zijn 2e termijn als VNsecretaris werdt door VS gedwarsboomd omdat Ghali het lef had om neutraal te staan in conflicten waar Amerika belangen had.

Don Vito
13-12-04, 13:19
Nazi's zijn de Amerikanen dat toont dit wel weer aan. Vind je het gek dat de Arabische wereld (waaronder ik) stonden te juichen bij de aanslagen van elf september.

Al Sawt
13-12-04, 14:15
Geplaatst door Don Vito
Nazi's zijn de Amerikanen dat toont dit wel weer aan. Vind je het gek dat de Arabische wereld (waaronder ik) stonden te juichen bij de aanslagen van elf september. Ik stond niet te juichen. Maar ik kan ook niet zeggen dat mijn emoties mij parten speelden. Ze hadden bij mij het zelfde effect als de live beelden van CNN en AlJazeera die bominslagen in Bagdad lieten zien, op een Westerling.

Don Vito
13-12-04, 14:21
Geplaatst door Al Sawt
Ik stond niet te juichen. Maar ik kan ook niet zeggen dat mijn emoties mij parten speelden. Ze hadden bij mij het zelfde effect als de live beelden van CNN en AlJazeera die bominslagen in Bagdad lieten zien, op een Westerling.

Een aanval op de grootste agressor alle tijden, de grootste schender van mensenrechten aller tijden doet mij alleen plezier en moedig ik toe.
Is geen oproep tot terreur maareen oprioep vopor strijd tegen onrechtmatigheid en mensen rechten schending in Irak, Palestina en Afghanistan.
Afslachting van kinderen door kapitalistische nazi's zoals Bush en Sjaron, gesteund door kapitalistische schoothondjes als Balkenende, Blair e.d. Oorlogen ten koste van tienduizenden doden ten behoeve van Carlyle, Enron, Halliburton en Shell. Dat is kapitalistisch fundementalisme en dat is iets wat door de eeuwen heen heeft gewoedt. Ik noem de bezetting van meerdan de helft van de wereld door blanke kapitalisten. Het uitmoorden van miljoenen burgers in landen varieerend van Algerije, India, Congo, Vietnam en Japan. Datis terreur die nog steeds woedt en gestopt moetworden.

Vandaar elk aanval op de VS en zionistische staat is iets wat ik metgenoegen tot mij neem.