PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat stierf onnatuurlijke dood



Orakel
12-12-04, 22:06
Neef: Arafat stierf onnatuurlijke dood

UTRECHT - 11/12/04 - De vorige maand overleden Palestijnse leider Yasser Arafat stierf mogelijk een 'niet-natuurlijke dood'. Dat heeft een neef van Arafat, de Palestijnse VN-gezant Nasser al-Kidwa, zaterdag gezegd. Al-Kidwa heeft inzage gehad in het medisch dossier van Arafat.

De opmerkingen van Al-Kidwa zullen mogelijk leiden tot nieuwe speculaties in Palestijnse kring dat Arafat is vergiftigd door de Isralische veiligheidsdienst, een beschuldiging die al rondzwermt sinds Arafat ziek werd. De Franse artsen van de Palestijnse leider hebben sinds zijn overlijden niets bekendgemaakt over de doodsoorzaak, alleen dat hij aan 'een bloedaandoening' leed. Ook de weduwe van Arafat bewaart het zwijgen over de oorzaak van het overlijden van haar man.


Tiscali/Novum

nl-x
12-12-04, 22:07
Goh, daar komt nieuws waarvan we op onze achterste poten staan. Wie had dat nou gedacht ... :schreeuw:

nl-x
12-12-04, 22:08
Hier alvast de reply van Gerrit Jan:

De man was 75 jaar oud. Natuurlijk was het onmogelijk dat ie een natuurlijke dood stierf.

nl-x
12-12-04, 22:08
En nobelien: (tenzij magden_david haar voor was)

Ja maar miljoenen euro's zus en zo.

nl-x
12-12-04, 22:09
En david uiteraard:

Ja, maar die zijn goed genvesteerd in de dure Franse make-up en parfumindustrie door zijn lieftallige vrouw.

nl-x
12-12-04, 22:11
Dus kunnen we het een keer ontopic houden?

Hij is vergiftigd. Israel had al gezegd hem te willen doden. Speculaties over een vergiftiging waren volop gaande voordat Arafat ook maar een beetje ziek werd. En alles lijkt er op dat het een vergiftiging is.

Alleen durft niemand hier er officieel over te praten. Bang om antisemiet genoemd te worden.

Goodnight
12-12-04, 22:12
Over miljoenen gesproken.

Ik hoorde net van een hele goede vriend die als beveiliger werkt dat hij vanavond bij een besloten Joods feest als portier moest staan.
Heel veel invloedrijke en bekende joodse mensen zijn aanwezig op dat feest.

! keer raden waar de opbrengst naar toe gaat.....

~Panthera~
12-12-04, 22:14
Geplaatst door Goodnight

! keer raden waar de opbrengst naar toe gaat.....
---------

Nou ???? :stout:

Goodnight
12-12-04, 22:18
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Nou ???? :stout:

euhm....naar Soedan :blij:

~Panthera~
12-12-04, 22:23
Geplaatst door Goodnight
euhm....naar Soedan :blij:
-----------

Je meent het ? :blij:

echnaton
12-12-04, 22:24
Geplaatst door nl-x
Dus kunnen we het een keer ontopic houden?

Hij is vergiftigd. Israel had al gezegd hem te willen doden. Speculaties over een vergiftiging waren volop gaande voordat Arafat ook maar een beetje ziek werd. En alles lijkt er op dat het een vergiftiging is.

Alleen durft niemand hier er officieel over te praten. Bang om antisemiet genoemd te worden.

Alles wat je zegt zijn speculaties. Dat hij geen natuurlijke dood stierf is echt geen bewezen feit. En als het wel zo was dan is het nog in hoge mate speculatief om te zeggen dat Isral de schuldige was. Wat denk je van de Palestijnse politici die als aasgieren om hem heen zwermden, tuk op zijn positie?

Seif
12-12-04, 22:28
Arafat had aids.

Goodnight
12-12-04, 22:29
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Je meent het ? :blij:

yep... :blowen:

~Panthera~
12-12-04, 22:34
Geplaatst door Goodnight
yep... :blowen:
--------------

Goh, das dan nieuw. :blowen:

Goodnight
12-12-04, 22:38
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Goh, das dan nieuw. :blowen:

Doen ze altijd al hoor...al heel lang :duivels:

~Panthera~
12-12-04, 22:40
Geplaatst door Goodnight
Doen ze altijd al hoor...al heel lang :duivels:
-------------

Nooit van gehoord, maar als jij het zegt, geloof ik je. :D

Julien
12-12-04, 22:40
Geplaatst door nl-x
Dus kunnen we het een keer ontopic houden?

Hij is vergiftigd. Israel had al gezegd hem te willen doden. Speculaties over een vergiftiging waren volop gaande voordat Arafat ook maar een beetje ziek werd. En alles lijkt er op dat het een vergiftiging is.

Alleen durft niemand hier er officieel over te praten. Bang om antisemiet genoemd te worden.

jouw conclusies zijn net zo speculatief als zeggen dat Arafat homo was en aids kreeg.

voorlopig is er nog geen enkel bewijs dat de Israeliers achter de dood van Arafat zitten. Complottheorin in stand houden, werkt antisemitisme idd in de hand.

Goodnight
12-12-04, 22:43
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Nooit van gehoord, maar als jij het zegt, geloof ik je. :D

Je moet je ook goed laten informeren :lachu:

~Panthera~
12-12-04, 22:46
Geplaatst door Goodnight
Je moet je ook goed laten informeren :lachu:
-------------------

:jeweetog:

beachboy
13-12-04, 10:43
Arafat was oud en ziekelijk dat is een feit.
Al die speculaties van dat hij vergiftigd zou zijn,zijn mededelingen van geflipte moslims.
Nu ook weer duwen sommige zich weer in de slachtoffer positie.
Hou daar mee op,het heeft geen zin om altijd maar weer de pineut uit te hangen.

Het is ook een feit dat die vrouw van hem haar zakken heeft gevuld over de bevolking van Palestina.Arafat moet dit geweten hebben,maar liet zijn volk in armoede achter.Net als Saddam Houssein.
dat zegt al voldoende.Toch????

beachboy
13-12-04, 10:47
Inderdaad had ik ook vernomen dat Arafat homo-sexueel zou zijn.Dit hebben ze later weer ontkracht door te melden dat hij bi-sexueel zou zijn geweest.Moet er toch niet aan denken dat ik Arafat in het cruisinggebied tegen zou komen .

Spoetnik
13-12-04, 12:07
Geplaatst door beachboy
Inderdaad had ik ook vernomen dat Arafat homo-sexueel zou zijn.Dit hebben ze later weer ontkracht door te melden dat hij bi-sexueel zou zijn geweest.Moet er toch niet aan denken dat ik Arafat in het cruisinggebied tegen zou komen .

Kom kom, oude homo's houden alleen van jonge jongens, dat zou jij toch moeten weten :p

Julien
13-12-04, 12:09
Geplaatst door Spoetnik
Kom kom, oude homo's houden alleen van jonge jongens, dat zou jij toch moeten weten :p

:D

sorry ik zoek ff een kotsbak!!!

Al Sawt
13-12-04, 13:06
Geplaatst door beachboy
Inderdaad had ik ook vernomen dat Arafat homo-sexueel zou zijn.Dit hebben ze later weer ontkracht door te melden dat hij bi-sexueel zou zijn geweest.Moet er toch niet aan denken dat ik Arafat in het cruisinggebied tegen zou komen . Cynisch! Dat Arafat door Israel vergiftigd werdt, wordt afgedaan als speculaties. Maar Arafat`s vermeende homosexuele praktijken en corruptie worden wel voor waarheden aangezien.


Dus kom maar op met bewijzen, dat ie homosexueel is en dat ie miljarden heeft doorgesluisd voor eigen gewin.

nefertiti
13-12-04, 13:13
Arafat is door Israel besmet met het HIV virus!

So! problem solved!

beachboy
13-12-04, 14:12
Geplaatst door Spoetnik
Kom kom, oude homo's houden alleen van jonge jongens, dat zou jij toch moeten weten :p

Inderdaad oudere homo's vallen op jongere jongens.Alleen dat jij hiermee bekend bent,doet mij deugt.Waarom je dat zo goed weet, is voor mij een vraag en voor jou een weet.

Ps:Maar Spoetnik, ik ben (nog) geen oudere homo voor alle duidelijkheid.

liesel
13-12-04, 17:17
Geplaatst door Julien
jouw conclusies zijn net zo speculatief als zeggen dat Arafat homo was en aids kreeg.

voorlopig is er nog geen enkel bewijs dat de Israeliers achter de dood van Arafat zitten. Complottheorin in stand houden, werkt antisemitisme idd in de hand.

yep, inderdaad .

magden_david
14-12-04, 00:14
Geplaatst door nl-x
Dus kunnen we het een keer ontopic houden?

Hij is vergiftigd. Israel had al gezegd hem te willen doden. Speculaties over een vergiftiging waren volop gaande voordat Arafat ook maar een beetje ziek werd. En alles lijkt er op dat het een vergiftiging is.

Alleen durft niemand hier er officieel over te praten. Bang om antisemiet genoemd te worden.

dit is echt riool onderzoek.
"hij is vergifitgd"..........bron? heb jij inzage gehad in zijn dossier? is dat dossier openbaar?

mijn visie:
iemand wordt als held ervaren..
helden gaan niet zomaar dood
als ze dan toch doodgaan moet dat door een externe factor zijn
DUS israel...
zo kinderachtig en zo dom.....

SassonYaish
14-12-04, 01:08
In his memoirs "Red Horizons", Lt.-Gen. Ion Pacepa, the deputy chief of Romania's intelligence service under Communist dictator Nicolae Ceausescu relates a conversation in 1978 with Constantin Munteaunu, a general assigned to teach Arafat and the plo techniques to deceive the West into granting the organization recognition.

"I just called the microphone monitoring center to ask about the 'Fedayee,'" Arafat's code name, explained Munteaunu. "After the meeting with the Comrade, he went directly to the guest house and had dinner. At this very moment, the 'Fedayee' is in his bedroom making love to his bodyguard. The one I knew was his latest lover. He's playing tiger again. The officer monitoring his microphones connected me live with the bedroom, and the squawling almost broke my eardrums. Arafat was roaring like a tiger, and his lover yelping like a hyena."

IbnRushd
14-12-04, 11:44
Arafat is vergitigd PUNT

Israel had nooit en te nimmer Arafat moeten bedreigen met de dood. Zolang ze dit niet terug hadden getrokken, sta ik pal achter dat Arafat vergiftigd is.

Trouwens:

Zelfdoding Kelly betwist

Uitgegeven: 13 december 2004 20:18

LONDEN - Twee hulpverleners betwisten de officile versie over de dood van de Britse wapenexpert David Kelly. De regeringsadviseur was vorig jaar juli met een doorgesneden pols aangetroffen in een bos.

Hij pleegde zelfdoding, concludeerde een onderzoekscommissie. Kelly had tegen de Britse omroep BBC gezegd dat de regering-Blair aantijgingen over Iraakse massavernietigingswapens had opgeklopt.


Volgens de twee hulpverleners, die tot de eersten behoorden die het lijk zagen, kan Kelly onmogelijk zijn doodgebloed. Bij een dergelijke manier van zelfdoding komt er altijd veel bloed vrij, citeren Britse media maandag het ambulancepersoneel. Een van de hulpverleners zei dat ze destijds bij het lijk nauwelijks bloed had gezien.


De waarheid is pijnlijk, stelletjes verwende zielen.

Julien
14-12-04, 12:26
Geplaatst door IbnRushd
Arafat is vergitigd PUNT
De waarheid is pijnlijk, stelletjes verwende zielen.

kom eens uit dat hol, kijk eens niet zoveel naar propaganda, en neem een beetje frisse buitenlucht.

IbnRushd
14-12-04, 14:21
kom eens uit dat hol, kijk eens niet zoveel naar propaganda, en neem een beetje frisse buitenlucht.

ehum, over propaganda gesproken. Om je dood te lachen. Je neemt juist de CNN, FOX en andere pro-israel zenders houding. Ik denk dat je verder moet kijken dan je 'jokkende' neus 'lang' is.

Niet daarvan, zal ik tot heden jouw houding aannemen. Begin ik eerst met Bin Laden zn onschuld, want al de propaganda gelul moet ik uiteraard vermijden. :duim:

Umarvlie
14-12-04, 14:25
Geplaatst door IbnRushd
andere pro-israel zenders houding. Ik denk dat je verder moet kijken dan je 'jokkende' neus 'lang' is.

waarom vallen Israel en neuzen toch altijd in een zin he ... stop toch eens met dat stigmatiseren ... bah :)

IbnRushd
14-12-04, 14:34
waarom vallen Israel en neuzen toch altijd in een zin he ... stop toch eens met dat stigmatiseren ... bah

whatever. het woord 'Israel' had een ander context en neuzen sloeg op haar. :)

bah en een glimlachje, kan ook niet samen :)

een groet van mijn kant,

K.B

Al Sawt
14-12-04, 16:13
Geplaatst door magden_david
dit is echt riool onderzoek.
"hij is vergifitgd"..........bron? heb jij inzage gehad in zijn dossier? is dat dossier openbaar?

mijn visie:
iemand wordt als held ervaren..
helden gaan niet zomaar dood
als ze dan toch doodgaan moet dat door een externe factor zijn
DUS israel...
zo kinderachtig en zo dom..... Bron heb jij inzage gehad in zijn dossier, dat ie corrupt is? Is dat dossier openbaar?


Mijn visie:
Iemand wordt als aartsvijand ervaren.
Aartsvijanden hebben niet zomaar een ongeschonden blazoen
Als ze toch een ongeschonden blazoen hebben, wordt dat door een externe factor geschonden. Dus Israel.
Zo kinderachtig en zo dom................

Al Sawt
14-12-04, 16:16
Geplaatst door SassonYaish
In his memoirs "Red Horizons", Lt.-Gen. Ion Pacepa, the deputy chief of Romania's intelligence service under Communist dictator Nicolae Ceausescu relates a conversation in 1978 with Constantin Munteaunu, a general assigned to teach Arafat and the plo techniques to deceive the West into granting the organization recognition.

"I just called the microphone monitoring center to ask about the 'Fedayee,'" Arafat's code name, explained Munteaunu. "After the meeting with the Comrade, he went directly to the guest house and had dinner. At this very moment, the 'Fedayee' is in his bedroom making love to his bodyguard. The one I knew was his latest lover. He's playing tiger again. The officer monitoring his microphones connected me live with the bedroom, and the squawling almost broke my eardrums. Arafat was roaring like a tiger, and his lover yelping like a hyena." Sasson,

Ik ga helemaal stuk van jouw bericht. Een Roemeinse officier is getuige van Arafat`s sexuele uitspattingen. Wat klinkt het geloofwaardig, zeg.

Julien
14-12-04, 16:27
Geplaatst door IbnRushd
ehum, over propaganda gesproken. Om je dood te lachen. Je neemt juist de CNN, FOX en andere pro-israel zenders houding. Ik denk dat je verder moet kijken dan je 'jokkende' neus 'lang' is.

Niet daarvan, zal ik tot heden jouw houding aannemen. Begin ik eerst met Bin Laden zn onschuld, want al de propaganda gelul moet ik uiteraard vermijden. :duim:

ik luister niet naar propaganda, want ik luister kritisch naar zowel Israelische als Arabische bronnen. Als jij zegt "Arafat is vergiftigd, Punt uit" dan kan ik alleen maar concluderen dat je naar Palestijnse of Arabische propaganda luistert.

Ik geloof er geen snars van dat Arafat vergiftigd is, anders had z'n familie dat allang duidelijk gemaakt. En ik geloof ook niet in Isralische verhaaltjes, zoals Al Sawt al terecht zegt, dat Arafat homo was en aids kreeg.
Voor beide verhalen wil ik bewijs zien, en geen propagandaverhalen! :zwaai:

IbnRushd
15-12-04, 10:09
Voor beide verhalen wil ik bewijs zien, en geen propagandaverhalen!

Ga maar lekker dromen. Want bewijs zul je nooit te zien krijgen. Je krijgt je eigen portie 'indoctrine' thuis op je tv-buis.

Stel je voor, zg, je krijgt te zien dat Arafat vergiftigd is, hoe zou de toestand dan wel zijn?

een groet

Lugh
15-12-04, 10:23
Als Arafat werkelijk vergiftigd was hadden de Palestijnen veel meer stampei gemaakt en dat rapport allang geopenbaard. Maar dat eerst Suha dat dossier geheim wou houden en de Palestijnen het nu zelf ook niet openbaar willen maken geeft een sterk vermoeden dat de doodsoorzaak van Arafat in een hele andere richting gezocht moet worden. Aan alle geheimzinnigheid en pogingen het in de doofpot te stoppen te merken, zal het wel een delicaat iets zijn waar hij aan gestorven is. Aids misschien? Zijn symptonen wezen daar in elk geval ook al op.

IbnRushd
15-12-04, 10:31
Als Arafat werkelijk vergiftigd was hadden de Palestijnen veel meer stampei gemaakt en dat rapport allang geopenbaard. Maar dat eerst Suha dat dossier geheim wou houden en de Palestijnen het nu zelf ook niet openbaar willen maken geeft een sterk vermoeden dat de doodsoorzaak van Arafat in een hele andere richting gezocht moet worden. Aan alle geheimzinnigheid en pogingen het in de doofpot te stoppen zal het wel een delicaat iets zijn waar hij aan gestorven is, aids misschien? Zijn symptonen wezen daar in elk geval ook al op.

Geld doet wonderen. Ik vraag me af hoeveel hij Amerikaanse 'dollars' voor heeft gekregen. Oeps, ik bedoel onze belastinggeld :hihi:

David
15-12-04, 13:01
Geplaatst door nl-x
En david uiteraard:

Ja, maar die zijn goed genvesteerd in de dure Franse make-up en parfumindustrie door zijn lieftallige vrouw.


:D

IbnRushd
15-12-04, 13:25
Geplaatst door nl-x

En david uiteraard:

Ja, maar die zijn goed genvesteerd in de dure Franse make-up en parfumindustrie door zijn lieftallige vrouw

Ik dacht eerder aan zijn, lieftallige man :hihi:

Sorry, als ik het fout heb. Heb ik vernomen uit je eerdere bericht.

David
15-12-04, 13:27
Geplaatst door IbnRushd
Ik dacht eerder aan zijn, lieftallige man :hihi:

Sorry, als ik het fout heb. Heb ik vernomen uit je eerdere bericht.


Het ging om de lieftallige vrouw van Arrafat die miljoenen uitgeeft in Parijs. Of Arrafat ook lieftallige mannen had, is nog een punt van discussie. Volgens de Roemenen wel, in ieder geval.

Mijn man is niet lieftallig, maar gewoon leuk. En hij geeft geen miljoenen uit in Parijs.

IbnRushd
15-12-04, 13:43
Mijn man is niet lieftallig, maar gewoon leuk. En hij geeft geen miljoenen uit in Parijs.

Veel geluk met je man :D

David
15-12-04, 13:47
Geplaatst door IbnRushd
Veel geluk met je man :D


Ik dank u, meneer. Het zal wel lukken! En jij ook geluk, met wie dan ook.

beachboy
15-12-04, 13:47
Het zou toch niet gemogen hebben, te vertellen voor zijn dood dat Arafat ook van de "verkeerde" kant was.

Maar nu hij heen is gegaan,naar waar dan ook, is dit opeens wereldnieuws.
Eindelijk eens een vooraanstaand persoon in de moslim wereld die homosexueel is.Een soort Pim Fortijn van Palestina.

Verder geen commentaar

IbnRushd
15-12-04, 14:03
Maar nu hij heen is gegaan,naar waar dan ook, is dit opeens wereldnieuws.Eindelijk eens een vooraanstaand persoon in de moslim wereld die homosexueel is.Een soort Pim Fortijn van Palestina.

Ja, cht! Meen je dat nou!
Wist je dat wij kunnen vliegen en dat over een maand de aliens de macht overnemen.
Oh en nog iets... Pim Fortyn zal uit zijn graf komen... echt, ik meen het.

beachboy
15-12-04, 14:06
Geplaatst door IbnRushd
Ja, cht! Meen je dat nou!
Wist je dat wij kunnen vliegen en dat over een maand de aliens de macht overnemen.
Oh en nog iets... Pim Fortyn zal uit zijn graf komen... echt, ik meen het.

Het is goed om in je dromen te geloven IbnRushd(i)

IbnRushd
15-12-04, 14:10
Het is goed om in je dromen te geloven IbnRushd(i)

Het is goed dat je het snapt. :haha:

Wees niet bang, want je bent de enige.

Al Sawt
15-12-04, 15:00
Geplaatst door Lugh
Als Arafat werkelijk vergiftigd was hadden de Palestijnen veel meer stampei gemaakt en dat rapport allang geopenbaard. Maar dat eerst Suha dat dossier geheim wou houden en de Palestijnen het nu zelf ook niet openbaar willen maken geeft een sterk vermoeden dat de doodsoorzaak van Arafat in een hele andere richting gezocht moet worden. Aan alle geheimzinnigheid en pogingen het in de doofpot te stoppen te merken, zal het wel een delicaat iets zijn waar hij aan gestorven is. Aids misschien? Zijn symptonen wezen daar in elk geval ook al op. Als Arafat werkelijk milhjarden heeft weg gesluisd, dan zouden de Israeliers allang bewijzen bezitten en geopenbaard. Als Arafat daadwerkelijk aan aids gestorven is, waarom zouden de Palestijnse autoriteiten Suha en Frankrijk onderdruk zetten om rapport te overhandigen en met het kans dat het kan uitlekken?

Of zitten lugh en gelijkgestemden zich te bezondigen aan het verkondigen van leugens.........?

Kunegonde
15-12-04, 15:06
Geplaatst door Al Sawt
Als Arafat werkelijk milhjarden heeft weg gesluisd, dan zouden de Israeliers allang bewijzen bezitten en geopenbaard. Als Arafat daadwerkelijk aan aids gestorven is, waarom zouden de Palestijnse autoriteiten Suha en Frankrijk onderdruk zetten om rapport te overhandigen en met het kans dat het kan uitlekken?

Of zitten lugh en gelijkgestemden zich te bezondigen aan het verkondigen van leugens.........?

De Zwitserse bankiers zijn in hun nopjes. Arafat gunde niemand al zijn centen, de Palestijnen al helemaal niet. Met zijn dood vallen de tegoeden in Zwitserse handen.

nefertiti
15-12-04, 15:06
Ondertussen heeft Suha het rapport al overhandigd aan de Palestijnse authoriteit hoor!

(Blijkbaar wl pas nadat haar financiele bedoeningen werden veiliggesteld. Hoe zou je zelf zijn nietwaar?

Ik denk niet dat Suha anders kan rekenen op een weduwenpensioen in Frankrijk)

Al Sawt
15-12-04, 15:24
Geplaatst door Kunegonde
De Zwitserse bankiers zijn in hun nopjes. Arafat gunde niemand al zijn centen, de Palestijnen al helemaal niet. Met zijn dood vallen de tegoeden in Zwitserse handen. Bewijzen, kunegonde???????
Ik kan ook beweren dat de Israeliers achter de aanslagen van 11-9 zaten. Maar iets beweren betekent niet automatisch een feit.

Al Sawt
15-12-04, 15:25
Geplaatst door nefertiti
Ondertussen heeft Suha het rapport al overhandigd aan de Palestijnse authoriteit hoor!

(Blijkbaar wl pas nadat haar financiele bedoeningen werden veiliggesteld. Hoe zou je zelf zijn nietwaar?

Ik denk niet dat Suha anders kan rekenen op een weduwenpensioen in Frankrijk) Mis! Suha heeft niets overhandigd. Ziekenhuis heeft conform de Franse wet, medische rapport aan neef van Arafat overhandigd.

Kunegonde
15-12-04, 15:33
Geplaatst door Al Sawt
Bewijzen, kunegonde???????
Ik kan ook beweren dat de Israeliers achter de aanslagen van 11-9 zaten. Maar iets beweren betekent niet automatisch een feit.

VN-rapport. 900 miljoen dollar verdwenen tijdens Arafat.

Israel achter 9/11? Haha...

Al Sawt
15-12-04, 15:59
Geplaatst door Kunegonde
VN-rapport. 900 miljoen dollar verdwenen tijdens Arafat.

Geef de link maar naar die VN rapport en geef ook de bewijzen voor bestaan van Zwitserse rekeningen.
Israel achter 9/11? Haha... Ik moest ook lachen, toen ik berichten hoorde over Arafat`s doorluizing van miljarden dollars en zijn vermeende homosexueliteit. En men kon alleen 'ooggetuigen' verslag optrommelen als bewijs van een uitgerangeerde Roemeinse officier ten tijde van Ceauseceu.

nefertiti
15-12-04, 17:16
Geplaatst door Al Sawt
Mis! Suha heeft niets overhandigd. Ziekenhuis heeft conform de Franse wet , medische rapport aan neef van Arafat overhandigd.

Conform de Franse wet worden de medische dossiers van een patient NIET aan de echtgenote, maar wel aan de neven overhandigd?????

Grow up!

liesel
15-12-04, 19:00
Geplaatst door IbnRushd
Ga maar lekker dromen. Want bewijs zul je nooit te zien krijgen. Je krijgt je eigen portie 'indoctrine' thuis op je tv-buis.

Stel je voor, zg, je krijgt te zien dat Arafat vergiftigd is, hoe zou de toestand dan wel zijn?

een groet

lezen is een groot goed. Waarom kan je het niet begrijpen dat er mensen zijn die zowel de israelische kant als de palestijnse kant van het verhaal kritisch volgen?

Julien
15-12-04, 20:55
Geplaatst door IbnRushd
Ga maar lekker dromen. Want bewijs zul je nooit te zien krijgen. Je krijgt je eigen portie 'indoctrine' thuis op je tv-buis.

Stel je voor, zg, je krijgt te zien dat Arafat vergiftigd is, hoe zou de toestand dan wel zijn?

een groet

als er geen bewijs is, dan kun je dus niet zomaar stellen dat Arafat vergiftigd is door Israel!

Bewijs is heel simpel te vinden; namelijk in het Franse ziekenhuis waar Arafat behandeld is.

En wie heeft dat bewijs? Juist, de directe familie van Arafat.

Aangezien de directe familie van Arafat niks over een vergiftiging heeft gezegd, geloof ik dat verhaal niet.

Maar jij wil het blijkbaar pers geloven; daaruit kan ik alleen maar concluderen dat je
1. teveel naar propaganda luistert via sateliet televisie
of
2. een antisemiet ben, die koste wat het kost de Joden de schuld wil geven van de dood van Arafat.

IbnRushd
17-12-04, 10:39
2. een antisemiet ben, die koste wat het kost de Joden de schuld wil geven van de dood van Arafat.

Onzin! Israel heeft vaak genoeg Arafat met de dood bedreigd. En niet alleen hij, maar ook andere strijders zijn met de dood bedreigd en uiteindelijk gedood.
Wat maakt mij een antisemiet als ik juist zijn (Sharon) woorden geloof? Kun je me dat uitleggen??


tot ziens

observer
17-12-04, 10:41
Geplaatst door IbnRushd
Onzin! Israel heeft vaak genoeg Arafat met de dood bedreigd. En niet alleen hij, maar ook andere strijders zijn met de dood bedreigd en uiteindelijk gedood.
Wat maakt mij een antisemiet als ik juist zijn (Sharon) woorden geloof? Kun je me dat uitleggen??


tot ziens als sharon zegt vrede te willen geloof je hem ook niet

IbnRushd
17-12-04, 10:48
als sharon zegt vrede te willen geloof je hem ook niet

Ik geloof in daden. Sharon heeft alleen zijn bedreigingen vervuld.

Groet met al goed,

k.b.

Spoetnik
17-12-04, 13:46
Geplaatst door Julien
Voor beide verhalen wil ik bewijs zien, en geen propagandaverhalen! :zwaai:

Zeg eens, o Zuivere Julien, wat vind jij van het verhaaltje dat die Oekraische presidentverhaal is vergiftigd met Dioxine?

Propaganda stunt of waarheid?

amadeus
17-12-04, 17:57
Geplaatst door IbnRushd
Onzin! Israel heeft vaak genoeg Arafat met de dood bedreigd. En niet alleen hij, maar ook andere strijders zijn met de dood bedreigd en uiteindelijk gedood.
Wat maakt mij een antisemiet als ik juist zijn (Sharon) woorden geloof? Kun je me dat uitleggen??


tot ziens
Het klinkt misschien gek, maar Arafat was helemaal geen probleem meer voor de Israeli's. Ze konden hun gang gaan met hun eenzijdige terugtrekking e.d. en Arafat was voor bijna iedereen irrelevant geworden. Ik denk dat ze liever hadden gezien dat hij was blijven leven, dan dat ze nu in de situatie zitten dat ze weer met Palestijnen moeten onderhandelen en minder mogelijkheden hebben tot eenzijdige optredens.

Julien
17-12-04, 21:07
Geplaatst door Spoetnik
Zeg eens, o Zuivere Julien, wat vind jij van het verhaaltje dat die Oekraische presidentverhaal is vergiftigd met Dioxine?

Propaganda stunt of waarheid?

bewijzen genoeg dat hij vergiftigd is met dioxine, dus dat geloof ik wel.

ik geloof echter niet in complotten van moslims die koste wat het kost Joden in een slecht daglicht willen zetten.

amadeus
17-12-04, 21:26
Geplaatst door Spoetnik
Zeg eens, o Zuivere Julien, wat vind jij van het verhaaltje dat die Oekraische presidentverhaal is vergiftigd met Dioxine?

Propaganda stunt of waarheid?
Denk jij dat hij dat gif zelf voor zijn lol heeft ingenomen?

IbnRushd
20-12-04, 10:27
Denk jij dat hij dat gif zelf voor zijn lol heeft ingenomen?

Ja, waarom niet?


Het klinkt misschien gek, maar Arafat was helemaal geen probleem meer voor de Israeli's. Ze konden hun gang gaan met hun eenzijdige terugtrekking e.d. en Arafat was voor bijna iedereen irrelevant geworden. Ik denk dat ze liever hadden gezien dat hij was blijven leven, dan dat ze nu in de situatie zitten dat ze weer met Palestijnen moeten onderhandelen en minder mogelijkheden hebben tot eenzijdige optredens.

Het klinkt gek. Ben ook blij dat je het ook toegeeft

SassonYaish
20-12-04, 16:17
Mensen, wat is dit nou voor discussie; wel of geen homo, wat maakt het uit?
En als hij echt vergiftigd was, was dat al lang bewezen.

Deze man was een massamoordenaar met heel veel onschuldig bloed aan zijn handen. Bovendien stal hij miljoenen Dollars, Euro's en Shekels van het Palestijnse volk en bleef hij weigeren zijn handtekening te zetten onder een Palestijnse staat.

Hij is dood, de beste oplossing voor iedereen.

Een kleine stap, op weg naar vrede.

IbnRushd
20-12-04, 16:20
Hij is dood, de beste oplossing voor iedereen.

de beste oplossing voor de joden


Deze man was een massamoordenaar met heel veel onschuldig bloed aan zijn handen. Bovendien stal hij miljoenen Dollars, Euro's en Shekels van het Palestijnse volk en bleef hij weigeren zijn handtekening te zetten onder een Palestijnse staat.

nooit bewezen. Je moet wel alle topics lezen, mijn onwaardige vriend.

Umarvlie
20-12-04, 16:31
Geplaatst door SassonYaish
Een kleine stap, op weg naar vrede.

Yup .. nu die Sharon nog om de lucht wat te klaren en wie weet...

~Panthera~
20-12-04, 16:50
Geplaatst door Umarvlie
Yup .. nu die Sharon nog om de lucht wat te klaren en wie weet...
----------------------------

yep. http://www.cosgan.net/images/midi/boese/s015.gif :hihi:

SassonYaish
20-12-04, 18:59
Geplaatst door IbnRushd
de beste oplossing voor de joden

En voor de Palestijnen. (Of het kan natuurlijk ook dat ze het niet erg vinden dat hun geld in Parijs terecht komt, ze worden ge-brainwashed om hun eigen kinderen een bom om het middel te binden en zo elke kans om een eigen staat te kunnen stichten verspelen)


nooit bewezen. Je moet wel alle topics lezen, mijn onwaardige vriend.

Wat heeft mijn -niet lezen van topics- te maken met deze simpele, algemeen bekende feitjes?


...mijn onwaardige vriend....

Goh, wat zijn we vriendelijk, omdat ik met je van mening verschil ben ik "onwaardig"?
<sarc>Je gaat me er toch niet om vermoorden?</sarc>

IbnRushd
21-12-04, 10:04
En voor de Palestijnen. (Of het kan natuurlijk ook dat ze het niet erg vinden dat hun geld in Parijs terecht komt, ze worden ge-brainwashed om hun eigen kinderen een bom om het middel te binden en zo elke kans om een eigen staat te kunnen stichten verspelen)

Ja, ja, ja, bla bla bla...., gendoctrineerde zielepoot.


Wat heeft mijn -niet lezen van topics- te maken met deze simpele, algemeen bekende feitjes?

zijn geen algemene feitjes. Het zijn een te meer geruchten.


Goh, wat zijn we vriendelijk, omdat ik met je van mening verschil ben ik "onwaardig"?

ik blijf vriendelijk tegen je, ondanks dat we van mening verschillen.

Ik kon je ook 'onwaardige' vijand noemen, dat is ps onvriendelijk :D


sarc>Je gaat me er toch niet om vermoorden?</sarc>


Ik verlaag me niet naar jullie niveau.

tot ziens

SassonYaish
21-12-04, 12:25
Geplaatst door IbnRushd
Ja, ja, ja, bla bla bla...., gendoctrineerde zielepoot.
Da's alles? Je kan geen weerwoord vinden?



zijn geen algemene feitjes. Het zijn een te meer geruchten.
Ja, op de planeet Al Jazeera zijn dat "geruchten".



ik blijf vriendelijk tegen je, ondanks dat we van mening verschillen.

Ik kon je ook 'onwaardige' vijand noemen, dat is ps onvriendelijk :D
Iemand "onwaardig" noemen is vriendelijk? Op deze planeet niet hoor...



Ik verlaag me niet naar jullie niveau.
Wie zijn "jullie"? Al die onwaardige mensen die het wagen met jou van mening te verschillen?

Canaris
21-12-04, 12:40
Telkens als iemand jou voor lul zet kom je met

" Je moet wel alle topics lezen, mijn onwaardige vriend"

Wat heb jij ? Een Leesomanie-by-Proxie?

Je leest zelf niets, geeft geen antwoord op vragen die direkt aan jou gesteld worden ( Ik wacht nog op een antwoord op de bakstenen) en vervolgens beticht jij iedere poster ervan , "niet te lezen"

Vreemde snuiter

By the way, heb je al gegoogled "Ismaelieten" ?

shemesh
21-12-04, 16:51
Geplaatst door SassonYaish
Da's alles? Je kan geen weerwoord vinden?



Ja, op de planeet Al Jazeera zijn dat "geruchten".



Iemand "onwaardig" noemen is vriendelijk? Op deze planeet niet hoor...



Wie zijn "jullie"? Al die onwaardige mensen die het wagen met jou van mening te verschillen?

Nog niks veranderd hier, zie ik.. :argwaan:

beachboy
22-12-04, 11:31
Geplaatst door Spoetnik
Zeg eens, o Zuivere Julien, wat vind jij van het verhaaltje dat die Oekraische presidentverhaal is vergiftigd met Dioxine?

Propaganda stunt of waarheid?


Hier is geen twijfel over.Heb je die man gezien voor en na de vergiftiging.Als ja dan het verschil niet ziet ben je echt blind

IbnRushd
22-12-04, 12:20
Hier is geen twijfel over.Heb je die man gezien voor en na de vergiftiging.Als ja dan het verschil niet ziet ben je echt blind

Arafat leek me ook enigszins diep vergiftigd.

SassonYaish
22-12-04, 17:33
Geplaatst door IbnRushd
Arafat leek me ook enigszins diep vergiftigd.

Helemaal mee eens.

Vergiftigd diep in z'n ziel.

mordechai
22-12-04, 18:47
Geplaatst door IbnRushd
Onzin! Israel heeft vaak genoeg Arafat met de dood bedreigd. En niet alleen hij, maar ook andere strijders zijn met de dood bedreigd en uiteindelijk gedood.
Wat maakt mij een antisemiet als ik juist zijn (Sharon) woorden geloof? Kun je me dat uitleggen??


tot ziens

Als we hem hadden willen uitschakelen was dat zo.... simpel geweest. Hij functioneerde echter beter als de zwakkeling die hij was. Zoals een ieder weet hebben we een aantal extremisten wel effectief uitgeschakeld. had heel erg simpel ook met de korsakov patient arafat gekund.

Spoetnik
22-12-04, 19:09
Geplaatst door beachboy
Hier is geen twijfel over.Heb je die man gezien voor en na de vergiftiging.Als ja dan het verschil niet ziet ben je echt blind

Je hebt gelijk, hij heeft zich waarschijnlijk zelf vergiftigd als verkiezingsstunt..

Turkish_boy
22-12-04, 19:23
Geplaatst door mordechai
Als we hem hadden willen uitschakelen was dat zo.... simpel geweest. Hij functioneerde echter beter als de zwakkeling die hij was. Zoals een ieder weet hebben we een aantal extremisten wel effectief uitgeschakeld. had heel erg simpel ook met de korsakov patient arafat gekund.

Als ze nou Sharon zouden effectief zouden uitschakellen met een appache-aamram raket op zijn kop zou dat het midden oosten helpen om tot vrede komen.

Julien
22-12-04, 19:29
Geplaatst door Spoetnik
Je hebt gelijk, hij heeft zich waarschijnlijk zelf vergiftigd als verkiezingsstunt..

tjezus man.. geloof je het zelf?? jij gaat ook altijd uit van het meest onlogische he! wanneer ga je beweren dat Marsmannetjes de moordenaars zijn van JF Kennedy?

mordechai
22-12-04, 19:40
Geplaatst door Turkish_boy
Als ze nou Sharon zouden effectief zouden uitschakellen met een appache-aamram raket op zijn kop zou dat het midden oosten helpen om tot vrede komen.


amraams hangen we onder onze F16 en F15 vliegtuigen. uitschakelen van terroristen doen we met hellfires.
Dit even voor de duidelijkheid.

Spoetnik
22-12-04, 19:40
Geplaatst door Julien
tjezus man.. geloof je het zelf?? jij gaat ook altijd uit van het meest onlogische he! wanneer ga je beweren dat Marsmannetjes de moordenaars zijn van JF Kennedy?

Westerlingen houden nu eenmaal van een complottheorie. Het complot over die oekrainer wordt als zoeke koek geslikt.

Turkish_boy
22-12-04, 19:47
Geplaatst door mordechai
amraams hangen we onder onze F16 en F15 vliegtuigen. uitschakelen van terroristen doen we met hellfires.
Dit even voor de duidelijkheid.

Ga ga AH64D Longbow Appache gebruikt Aamrams, volgens een boek dat ik heb, trouwens helfires zijn er ook maar die zijn bedoeld voor korte afstand, en gaan af op warmte. Aamrams kun je met radar richten.

mordechai
22-12-04, 20:23
Geplaatst door Turkish_boy
Ga ga AH64D Longbow Appache gebruikt Aamrams, volgens een boek dat ik heb, trouwens helfires zijn er ook maar die zijn bedoeld voor korte afstand, en gaan af op warmte. Aamrams kun je met radar richten.

ook correct wat je hier zegt, maar ik denk dat overige forumleden deze technische discussie niet erg interessant vinden. einde bericht dan maar ?


groetjes.

Julien
22-12-04, 20:48
Geplaatst door Spoetnik
Westerlingen houden nu eenmaal van een complottheorie. Het complot over die oekrainer wordt als zoeke koek geslikt.

ik denk dat het zo duidelijk is dat hij vergiftigd is door een tegenstander als dat het duidelijk is dat Sinterklaas dood is. :rolleyes:

jans
22-12-04, 22:19
Nog niks veranderd hier, zie ik..

Nope welcome back...

Hoest verder?

Umarvlie
23-12-04, 10:44
Geplaatst door IbnRushd
AlsVergiftigen is een van de smerigste wapens die de 'joden' gebruiken

Bang dat de staaf dynamiet in je aars en dan een bus instappen het dit jaar niet wint? ... tsk tsk tsk ...

Umarvlie
23-12-04, 11:06
Geplaatst door IbnRushd
Bla bla bla, ga lekker buiten spelen met je vriendelijke joodse vrienden.
:zwaai:

ach .. ze zijn dan wel joods maar ik heb tenminste nog vrienden ...

over inhoudelijke discussies gesproken he ... :haha:

SassonYaish
23-12-04, 11:45
Geplaatst door IbnRushd
[B
Joden zijn wat dat betreft een stuk verstandiger om zulke strijders niet in het openbaar met lood te pompen.
Joden staan al bekend om hoge lieden vanuit de rug een mes te steken.
En dit is aardig gelukt, al moet ik het zeggen.
Vergiftigen is een van de smerigste wapens die de 'joden' gebruiken

groet

k.b. [/B]
Zo. Jouw agenda is ook weer duidelijk.......

SassonYaish
23-12-04, 11:51
Saluting Yassir (http://www.honestreporting.com/articles/45884734/critiques/Saluting_Yassir.asp)

Arafat receives a glamorous send-off from the world media

'One of the outstanding freedom fighters of this generation,' 'a man of courage and conviction,' 'committed to the peace of the brave,' 'a powerful human symbol' who was the 'Palestinian Abraham Lincoln.' Such were the pronouncements of statesmen and news editors to mark Yassir Arafat's death.

The most widespread media representation of Arafat's life focused on his 'unrealized dream' of an independent Palestinian state. The LA Times, for example, spoke of the state that Arafat 'dedicated his life to winning,' and Reuters emphasized his '40-year quest for a state.'

The fact is that Arafat rejected the offer of statehood what Bill Clinton called 'a colossal error.' Arafat's primary motivation was maintaining his self-identity as the driver of conflict. As Dennis Ross concluded, 'Arafat could not accept [the offer at] Camp David... because when the conflict ends, the cause that defines Arafat also ends.' Apparently, most editors still can't accept this unfortunate truth.

more... (http://www.honestreporting.com/articles/45884734/critiques/Saluting_Yassir.asp)

Julien
23-12-04, 12:52
Geplaatst door IbnRushd
.

ik vraag me toch echt af waar die haat vandaan komt bij jou. Heb je niet in de gaten dat je nu bezig bent met een antisemitische opmerking? Oh ja, voordat je dat gaat roepen, ik ben geen jood en heb geen joodse vrienden. Ik heb zelfs meer sympathie voor de Palestijnen.

Maar mensen zoals jij die zo diep joden haten en ze daardoor voor van alles de schuld geven, snap ik niet. Wat hebben de joden jouw ooit misdaan? Heb je een slechte ervaring met joden meegemaakt toen je klein was? Heeft een jood iemand vermoord die je kent? Heb je toevallig Palestijnse familieleden?

Je bent denk ik Marokkaans? Ehm Marokko ligt 8000 kilometer ten westen van Palestina. Nederland, waar je nu leeft, ligt ook op zo'n afstand van Palestina.

Spoetnik
23-12-04, 17:08
Geplaatst door Julien
ik denk dat het zo duidelijk is dat hij vergiftigd is door een tegenstander als dat het duidelijk is dat Sinterklaas dood is. :rolleyes:

Leg eens uit dan, hoe weet jij zo zeker dat een tegenstander hem heeft vergiftigd?

Turkish_boy
23-12-04, 17:30
Geplaatst door Julien
ik vraag me toch echt af waar die haat vandaan komt bij jou. Heb je niet in de gaten dat je nu bezig bent met een antisemitische opmerking? Oh ja, voordat je dat gaat roepen, ik ben geen jood en heb geen joodse vrienden. Ik heb zelfs meer sympathie voor de Palestijnen.

Maar mensen zoals jij die zo diep joden haten en ze daardoor voor van alles de schuld geven, snap ik niet. Wat hebben de joden jouw ooit misdaan? Heb je een slechte ervaring met joden meegemaakt toen je klein was? Heeft een jood iemand vermoord die je kent? Heb je toevallig Palestijnse familieleden?

Je bent denk ik Marokkaans? Ehm Marokko ligt 8000 kilometer ten westen van Palestina. Nederland, waar je nu leeft, ligt ook op zo'n afstand van Palestina.

Daar gaat het niet om dat ik er niks mee te maken heb, het gaat hier om onderdrukking en het onrecht dat al tientallen door het Isrealishe leger word gedaan. Als de Palestijnen dan het enigste wat ze kunnen terugdoen worden ze bestempeld als terroristen, let op he dit is geen goedpraterij op dat ze burgers aanvallen maar ik zeg wel dat ze geen fucking alternatief hebben, Isreal daarintegen heeft dat wel zijn grote maat Amerika levert hen alles wat ze nodig hebben lange tijd gratis.
Isrealise leger doet wat het niet laten kan, ze bouwen een muur, muur=ok maar wel op EIGEN grond. Dat je daar Palestijnse HUIZEn met GEZINNEN voor moet kapotmaken vind ik met 1 woord dom. ZE moeten gewoon oprotten en een eigen muur bouwen op EIGEN terrein.

Cheakpoints op grond van iemand anders is weer een andere voorbeeld, als jij als bezettende macht chekpionts gaat neerzetten dan vraag je om tegenmaatregelen, in een geval hebben ze gewoon een tunnen gegraven en bommen onder soldaten gelegd. Dat keur ik goed omdat ze niet burgers aanvallen het is puur gerichd tegen soldaten, en wie soldaat is en op iemands land bezet en dat nog met een ongeldige reden heeft een grote kans op de dood. Zo zit dat in de leger inelkaar.

Julien
23-12-04, 19:59
Geplaatst door Spoetnik
Leg eens uit dan, hoe weet jij zo zeker dat een tegenstander hem heeft vergiftigd?

Nee hij heeft voor z'n lol dat gif ingenomen waar je dood aan kan gaan?? :moe: Ga lekker slapen!

Maar ok, 100% zeker kun je niet zijn. Wat betreft Arafat zijn er niet eens TEKENEN van een mogelijk vergiftiging. Dus het is gewoon een broodje aap verhaal.

Julien
23-12-04, 20:02
Geplaatst door Turkish_boy
Daar gaat het niet om dat ik er niks mee te maken heb, het gaat hier om onderdrukking en het onrecht dat al tientallen door het Isrealishe leger word gedaan. Als de Palestijnen dan het enigste wat ze kunnen terugdoen worden ze bestempeld als terroristen, let op he dit is geen goedpraterij op dat ze burgers aanvallen maar ik zeg wel dat ze geen fucking alternatief hebben, Isreal daarintegen heeft dat wel zijn grote maat Amerika levert hen alles wat ze nodig hebben lange tijd gratis.
Isrealise leger doet wat het niet laten kan, ze bouwen een muur, muur=ok maar wel op EIGEN grond. Dat je daar Palestijnse HUIZEn met GEZINNEN voor moet kapotmaken vind ik met 1 woord dom. ZE moeten gewoon oprotten en een eigen muur bouwen op EIGEN terrein.

Cheakpoints op grond van iemand anders is weer een andere voorbeeld, als jij als bezettende macht chekpionts gaat neerzetten dan vraag je om tegenmaatregelen, in een geval hebben ze gewoon een tunnen gegraven en bommen onder soldaten gelegd. Dat keur ik goed omdat ze niet burgers aanvallen het is puur gerichd tegen soldaten, en wie soldaat is en op iemands land bezet en dat nog met een ongeldige reden heeft een grote kans op de dood. Zo zit dat in de leger inelkaar.

Beste Turkishboy, je hoeft mij niet uit te leggen hoe misdadig de Israelische regering is. Ik had ook niet op jou gereageerd, maar op IbnRushd.
Tenzij je je aangesproken voelt. Maar ik heb bij jou geen diepe haat t.o.v. joden kunnen ontdekken. Die haat t.o.v. joden van sommige Marokkanen (en Turken) is namelijk niet te verklaren.

Spoetnik
23-12-04, 20:15
Geplaatst door Julien
Nee hij heeft voor z'n lol dat gif ingenomen waar je dood aan kan gaan?? :moe: Ga lekker slapen!

Dat is zeker mogelijk, net de juiste dosering zodat je niet dood gaat, en je hebt een politieke stunt.

Eerder dit jaar werd ook de Taiwanese leider ervan beschuldigd dat hij een moordaanslag in scene heeft gezet om zijn verkiezingen zeker te stellen.


Maar ok, 100% zeker kun je niet zijn. Wat betreft Arafat zijn er niet eens TEKENEN van een mogelijk vergiftiging. Dus het is gewoon een broodje aap verhaal.

Nou, die zijn er dus wel uit 2003. Maar dat Israel Arafat vergiftigd zou hebben, daar geloof ik niet zo in. Ik denk eerder dat elementen uit de linkse 'vredesbeweging' of leden van Fatah die Arafat uit de weg hebben geholpen. Arafat stond vooruitgang in de weg, dankzij de succesvolle propaganda van Israel tegen hem.

Arafat Was Poisoned on September25 ,2003 , Palestinians Observe40 th Day After Death of their Leader

December21 ,2004
Palestine Media Center – PMC

As Palestinians were set on Tuesday to pay tribute to the founder of Palestinian nationalism Yaser Arafat at the end of an official40 -day mourning period, the late leader's cabinet secretary Ahmad Abdul Rahman told the London-based Al-Hayat newspaper Monday that Arafat was poisoned on September25 , 2003 when he received a delegation of supposed supporters in his Ramallah compound.

“Something strange happened to Arafat around a year ago. It was on September25 ,2003 ...,” Ahmad Abdul Rahman told Al-Hayat.

“The president shook hands with around 30 people before leaving to vomit. It was from that moment that the president's health started slowly deteriorating,” he explained Monday.

“Arafat shook hands with people, who had come to express solidarity with him in his confinement. They were a mixture of Palestinians, foreigners and Israelis,” Abdul Rahman recalled.

On September25 , Arafat received a visit from a group of cyclists from around the world on a peace mission as well as from a group of activists accompanying the parents of a US peace activist who had died six months earlier crushed by an Israeli military bulldozer in the southern Gaza Strip.

“'Could it be that they got to me?', Arafat asked himself, Abdul Rahman recalled. He also said: “Is it possible that 10 doctors can't find out what I'm suffering from?”

“The president was exposed to something, and I'm inclined to believe it was maybe gas or something else. I don't know about all the types of poisons, but there are some 700 that are unknown,” Abdul Rahman said.

“The last time he became ill, on October12 ,2004 , he had the same symptoms: vomiting, refusal to eat and all the symptoms of flu without a flu,” Abdul Rahman told Al-Hayat.

The cabinet secretary, who recorded the evolution of Arafat's health in his diary, said red rashes appeared on his skin, the same ones which were visible on his face before he was evacuated to France for treatment this year.

Two weeks before the visit mentioned by Abdul Rahman, the Israeli Prime Minister Ariel Sharon's cabinet had taken a decision to “remove” Arafat from his Ramallah compound.
http://www.aljazeerah.info/News%20archives/2004%20News%20archives/December/21n/Arafat%20Was%20Poisoned%20on%20September%2025,%202 003,%20Palestinians%20Observe%2040th%20Day%20After %20Death%20of%20their%20Leader.htm

Turkish_boy
23-12-04, 22:36
Geplaatst door Julien
Beste Turkishboy, je hoeft mij niet uit te leggen hoe misdadig de Israelische regering is. Ik had ook niet op jou gereageerd, maar op IbnRushd.
Tenzij je je aangesproken voelt. Maar ik heb bij jou geen diepe haat t.o.v. joden kunnen ontdekken. Die haat t.o.v. joden van sommige Marokkanen (en Turken) is namelijk niet te verklaren.

Ik voel me klein beetje aangsproken, met klein beetje bedoel ik het haat tegen dat regering niet het bevolking zelf.

SassonYaish
25-12-04, 18:49
Geplaatst door Turkish_boy
let op he dit is geen goedpraterij op dat ze burgers aanvallen maar ik zeg wel dat ze geen fucking alternatief hebben,
Eh, vanaf 1947 (UN Partition Plan) tot 2000 (Camp David) hebben ze tig keer de kans gehad om een eigen staat te stichten.

Toch liever 72 Maagden dan een eigen staat?

Al Sawt
25-12-04, 22:38
Geplaatst door SassonYaish
Eh, vanaf 1947 (UN Partition Plan) tot 2000 (Camp David) hebben ze tig keer de kans gehad om een eigen staat te stichten.

Toch liever 72 Maagden dan een eigen staat? Wederom dosis Zionistische desinformatie! Lees de verslagen van Menachem Klein, adviseur van Barak ten tijde van de onderhandelingen in Camp David.

Hij getuigt dat de Israelische vredesaanbod een doodesteek was voor de vorming van een Palestijnse staat.

Maar jij hangt liever de Likoedversie aan.

En dacht jij echt dat de Zionisten die geilen op Eretz Israel de grenzen van 1947 zouden respecteren?

Kom op Sasson, jij weet beter dan dit!

SassonYaish
27-12-04, 11:30
Geplaatst door Al Sawt
Wederom dosis Zionistische desinformatie! Lees de verslagen van Menachem Klein, adviseur van Barak ten tijde van de onderhandelingen in Camp David.

Hij getuigt dat de Israelische vredesaanbod een doodesteek was voor de vorming van een Palestijnse staat.

Maar jij hangt liever de Likoedversie aan.
Als een vredeplan -waarbij ze 99% van Yesha + Oost Jerusalem werd aangeboden- een "doodsteek" is, wat dan niet??


En dacht jij echt dat de Zionisten die geilen op Eretz Israel de grenzen van 1947 zouden respecteren?

Kom op Sasson, jij weet beter dan dit!
Om even je geheugen op te frissen, de Zionisten hbben daar mee ingestemd, de Arabieren wilden niet..........

Al Sawt
27-12-04, 14:09
Geplaatst door SassonYaish
Als een vredeplan -waarbij ze 99% van Yesha + Oost Jerusalem werd aangeboden- een "doodsteek" is, wat dan niet??


Om even je geheugen op te frissen, de Zionisten hbben daar mee ingestemd, de Arabieren wilden niet.......... Onzin!
Lees de verslag van Menachem Klein maar! Arafat heeft alleen symbolisch bestuur over aantal wijken in Oost-Jeruzalem aangeboden gekrijgen en geen 99%. Voorts zouden alle Israelische nederzettingen bij de Israelische grondgebied worden toegevoegd, waardoor de Palestijnse gebieden een lappenmand van reservaten worden.

Maar Zionistische desinformatie is voor sommige een waarheid.

Wat betreft 1947.

Vertel me Sasson?

Zouden de Zionisten de vredesverdrag respecteren en daarmee Jeruzalem en de o zo heilige Judea en Samaria aan de Arabieren overlaten? Tuurlijk niet!

salerno
27-12-04, 16:44
Geplaatst door Goodnight
Doen ze altijd al hoor...al heel lang :duivels:


Goh, eindelijk toch wat positiefs van die Israeli's en of Joden ze geven geld om arabische Moslims te helpen andere moslims (die niet waardig genoeg zijn uiteraard???!) af te maken, jeetje wat logisch zeg, had ik nooit kunnen bedenken, wat een logica??? Of ontgaat mij hier nu iets??

Of bedoel je dat de Joden geld inzamelden om die arme Moslims te helpen die vermoord worden door Arabische moslims????


Arafat, was al heel lang ziek, is gewoon gestorven niets vreemds aan, en tja, had iemand verwacht dat er niet iemand zou gaan roepen dat hij vermoord zou zijn???

Tja ik geloof niet zo in sprookjes, maar goed!

Salerno

salerno
27-12-04, 16:48
Geplaatst door Al Sawt
Onzin!
Lees de verslag van Menachem Klein maar! Arafat heeft alleen symbolisch bestuur over aantal wijken in Oost-Jeruzalem aangeboden gekrijgen en geen 99%. Voorts zouden alle Israelische nederzettingen bij de Israelische grondgebied worden toegevoegd, waardoor de Palestijnse gebieden een lappenmand van reservaten worden.

Maar Zionistische desinformatie is voor sommige een waarheid.

Wat betreft 1947.

Vertel me Sasson?

Zouden de Zionisten de vredesverdrag respecteren en daarmee Jeruzalem en de o zo heilige Judea en Samaria aan de Arabieren overlaten? Tuurlijk niet!


Neem jij je eigen verhaal eigenlijk wel serieus????

salerno

Al Sawt
27-12-04, 16:56
Geplaatst door salerno
Neem jij je eigen verhaal eigenlijk wel serieus????

salerno Zolang mensen mijn verhalen als niet serieus afwimpelen, neem ik ze serieus. Want iets aanzien als niet serieus is een zwaktebod en geeft het onvermogen aan om een inhoudelijke reactie te geven.

salerno
27-12-04, 18:27
Geplaatst door Al Sawt
Zolang mensen mijn verhalen als niet serieus afwimpelen, neem ik ze serieus. Want iets aanzien als niet serieus is een zwaktebod en geeft het onvermogen aan om een inhoudelijke reactie te geven.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat het een soort van Alin verhaal lijkt, en daarom de vraag van "goh, neem jij jezelf wel serieus??" In deze context heb ik die vraag gesteld, een prachtig Alin verhaal, Since Fiction etc.etc.etc.!
Het enige wat van belang is, zijn feiten en die zijn er niet, alleen maar geruchten van mensen die er baat bij hebben, niet meer en niet minder!

Salerno

Al Sawt
27-12-04, 18:32
Geplaatst door salerno
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat het een soort van Alin verhaal lijkt, en daarom de vraag van "goh, neem jij jezelf wel serieus??" In deze context heb ik die vraag gesteld, een prachtig Alin verhaal, Since Fiction etc.etc.etc.!
Het enige wat van belang is, zijn feiten en die zijn er niet, alleen maar geruchten van mensen die er baat bij hebben, niet meer en niet minder!

Salerno Wat is er sience fiction achtig aan mijn verhaal? Geef dan een inhoudelijke reactie!

salerno
27-12-04, 19:34
Geplaatst door Al Sawt
Wat is er sience fiction achtig aan mijn verhaal? Geef dan een inhoudelijke reactie!


Daar heb ik al op gereageerd met de mededeling dat dit een gerucht is en geen vaststaand feit er zijn geen bewijzen alleen maar van horen zeggen door mensen die er baat bij zouden hebben als dit verhaal juist zou zijn, duss, een verhaal meer niet, en science fiction is iets overtrokken maar het blijft een ongeloofwaardig verhaal daar het niet op feiten is gebaseerd!

salerno

SassonYaish
27-12-04, 23:46
Geplaatst door Al Sawt

Zouden de Zionisten de vredesverdrag respecteren en daarmee Jeruzalem en de o zo heilige Judea en Samaria aan de Arabieren overlaten? Tuurlijk niet!
Well, doordat de Arabieren destijds besloten hebben geen vrede te willen -en daar tot op de dag van vandaag niet op terug gekomen zijn-, zullen we het nooit weten.... Maar jij weet het natuurlijk, jij kent "die Joden" door en door.......

What took place at Camp David in 2000? (http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_campdavid_2000.php)
The timeline of the 1999 Sharm el-Sheikh Memorandum called for final status negotiations to be completed by September 13, 2000. Talks during late 1999 and the first half of 2000 led to President Clinton's invitation to Israeli Prime Minister Ehud Barak and Yasser Arafat for a summit at Camp David, Maryland to be convened July 11, 2000.

Barak requested that Clinton call the meeting, feeling that it was important to show that Israel was committed to the Peace Process and that Israel was ready to make the necessary concessions. Barak also felt that the summit was the best place for this, rather than a public exchange of ideas that might be politically hard to constrain. The objective of the summit was to make enough progress on the final status issues so that an agreement could be put together by the September target date.

The meetings were difficult and almost ended prematurely, but President Clinton kept the parties at the negotiating table. The final status issues were the most difficult to resolve: Jerusalem, security, borders and refugees. Sessions lasted late into the nights. Under intense pressure from President Clinton, in an effort to reach a final agreement, and with promises of American support and security guarantees, Prime Minister Barak offered the most substantial concessions and far reaching proposals, going beyond all the long-standing Israeli "red lines", especially as regards Jerusalem. The US team called Barak "courageous" for these offers. When these terms were later revealed in Israel, people were stunned at the extent of the concessions Barak offered and it is unclear whether the Israeli public were prepared to support the deal. However they were never given the opportunity to endorse or reject the proposals; Arafat rejected them out of hand.

The details were not disclosed formally, but according to media reports Barak's offer included:

-Israeli redeployment from 95% of the West Bank and 100% of the Gaza Strip
-The creation of a Palestinian state in the areas of Israeli withdrawal
-The removal of isolated settlements and transfer of the land to Palestinian control
-Other Israeli land exchanged for West Bank settlements remaining under Israeli control
-Palestinian control over East Jerusalem, including most of the Old City
-"Religious Sovereignty" over the Temple Mount, replacing Israeli sovereignty in effect since 1967

In return Arafat had to declare the "end of conflict" and agree that no further claims on Israel could be made in the future. Despite the considerable concessions by Israel, Arafat chose not to negotiate, not to make a counter-offer but to just walk out. This was typical of the Palestinian leader's style: offer nothing, just say no and wait for more concessions. In fact, the Palestinian negotiating team did make concessions during the negotiating process, but Arafat himself never agreed. It was not the specific terms that caused the summit to collapse, but rather the lack of a counterproposal. In addition, Arafat continued to insist on the Palestinian demand for a "right of return" of refugees to Israel, a demand that Israel cannot accept under any peace plan since it would mean the end of Israel as a Jewish state.

The summit ended on July 25, without an agreement being reached. At its conclusion, a Trilateral Statement was issued defining the agreed principles to guide future negotiations. An optimistic summary of the event would be that difficult issues were attacked for the first time and progress was made. But, what really happened at Camp David is that Barak offered astounding compromises in an effort to close a deal while Arafat stuck to the traditional Palestinian positions. The Israelis and Palestinians both lost faith in the process: if there is no deal in this favorable environment, when could there be?

After the close of the meeting, Barak said:

Israel was ready to reach agreement at a painful price but not at any price.
Arafat made no major statement before leaving the United States, because anything he would say would force him to disagree with Clintons assessment that Arafat was at fault for the summit's failure. In the following weeks, the Palestinians, having lost patience with the diplomatic approach, launched the al-Aqsa intifada (September 2000).

During the fall of 2000, with the al-Aqsa intifada raging, there were several more attempts to follow-up on the Camp David negotiations, in Washington and Taba, Egypt in January 2001. Israeli and Palestinian negotiators met again in Washington, but there was no progress for the same reason: Arafat and his team said no to the US-brokered Israeli proposals and had no proposals of their own to offer.

President Clinton, and others who participated, put the blame for the failure of hte talks squarely on Arafat and the Palestinian negotiators. In 2001, Clinton told guests at a party at the Manhattan apartment of former UN ambassador Richard Holbrooke that Arafat called to bid him farewell three days before he left office. "You are a great man," Arafat said. "The hell I am," Clinton said he responded. "I'm a colossal failure, and you made me one."

[personal note: Menahem Klein was niet eens in Camp David, what does he know?]

salerno
28-12-04, 19:42
Geplaatst door SassonYaish
Well, doordat de Arabieren destijds besloten hebben geen vrede te willen -en daar tot op de dag van vandaag niet op terug gekomen zijn-, zullen we het nooit weten.... Maar jij weet het natuurlijk, jij kent "die Joden" door en door.......

What took place at Camp David in 2000? (http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_campdavid_2000.php)
The timeline of the 1999 Sharm el-Sheikh Memorandum called for final status negotiations to be completed by September 13, 2000. Talks during late 1999 and the first half of 2000 led to President Clinton's invitation to Israeli Prime Minister Ehud Barak and Yasser Arafat for a summit at Camp David, Maryland to be convened July 11, 2000.

Barak requested that Clinton call the meeting, feeling that it was important to show that Israel was committed to the Peace Process and that Israel was ready to make the necessary concessions. Barak also felt that the summit was the best place for this, rather than a public exchange of ideas that might be politically hard to constrain. The objective of the summit was to make enough progress on the final status issues so that an agreement could be put together by the September target date.

The meetings were difficult and almost ended prematurely, but President Clinton kept the parties at the negotiating table. The final status issues were the most difficult to resolve: Jerusalem, security, borders and refugees. Sessions lasted late into the nights. Under intense pressure from President Clinton, in an effort to reach a final agreement, and with promises of American support and security guarantees, Prime Minister Barak offered the most substantial concessions and far reaching proposals, going beyond all the long-standing Israeli "red lines", especially as regards Jerusalem. The US team called Barak "courageous" for these offers. When these terms were later revealed in Israel, people were stunned at the extent of the concessions Barak offered and it is unclear whether the Israeli public were prepared to support the deal. However they were never given the opportunity to endorse or reject the proposals; Arafat rejected them out of hand.

The details were not disclosed formally, but according to media reports Barak's offer included:

-Israeli redeployment from 95% of the West Bank and 100% of the Gaza Strip
-The creation of a Palestinian state in the areas of Israeli withdrawal
-The removal of isolated settlements and transfer of the land to Palestinian control
-Other Israeli land exchanged for West Bank settlements remaining under Israeli control
-Palestinian control over East Jerusalem, including most of the Old City
-"Religious Sovereignty" over the Temple Mount, replacing Israeli sovereignty in effect since 1967

In return Arafat had to declare the "end of conflict" and agree that no further claims on Israel could be made in the future. Despite the considerable concessions by Israel, Arafat chose not to negotiate, not to make a counter-offer but to just walk out. This was typical of the Palestinian leader's style: offer nothing, just say no and wait for more concessions. In fact, the Palestinian negotiating team did make concessions during the negotiating process, but Arafat himself never agreed. It was not the specific terms that caused the summit to collapse, but rather the lack of a counterproposal. In addition, Arafat continued to insist on the Palestinian demand for a "right of return" of refugees to Israel, a demand that Israel cannot accept under any peace plan since it would mean the end of Israel as a Jewish state.

The summit ended on July 25, without an agreement being reached. At its conclusion, a Trilateral Statement was issued defining the agreed principles to guide future negotiations. An optimistic summary of the event would be that difficult issues were attacked for the first time and progress was made. But, what really happened at Camp David is that Barak offered astounding compromises in an effort to close a deal while Arafat stuck to the traditional Palestinian positions. The Israelis and Palestinians both lost faith in the process: if there is no deal in this favorable environment, when could there be?

After the close of the meeting, Barak said:

Israel was ready to reach agreement at a painful price but not at any price.
Arafat made no major statement before leaving the United States, because anything he would say would force him to disagree with Clintons assessment that Arafat was at fault for the summit's failure. In the following weeks, the Palestinians, having lost patience with the diplomatic approach, launched the al-Aqsa intifada (September 2000).

During the fall of 2000, with the al-Aqsa intifada raging, there were several more attempts to follow-up on the Camp David negotiations, in Washington and Taba, Egypt in January 2001. Israeli and Palestinian negotiators met again in Washington, but there was no progress for the same reason: Arafat and his team said no to the US-brokered Israeli proposals and had no proposals of their own to offer.

President Clinton, and others who participated, put the blame for the failure of hte talks squarely on Arafat and the Palestinian negotiators. In 2001, Clinton told guests at a party at the Manhattan apartment of former UN ambassador Richard Holbrooke that Arafat called to bid him farewell three days before he left office. "You are a great man," Arafat said. "The hell I am," Clinton said he responded. "I'm a colossal failure, and you made me one."

[personal note: Menahem Klein was niet eens in Camp David, what does he know?]


Tja, heb je ook de Palestijne landkaarten gezien, de schoolboeken, de uniformen met de plattegrond van palestina, de plattegronden van palestina????? Wel???? Nou, alles op school, kunstwerken, tekeningen, etc.etc.etc. zijn allemaal geheel israel als zijnde Palestina, dus, dat betekend dat zowel israel alswel palestina, de hele boel bij elkaar liegen, de 1 doet niet onder voor de ander!

Het is een smerig spel van beide kampen waar de burgers van beide kanpen onder lijden!

salerno

SassonYaish
28-12-04, 20:01
Kaddoumi Promises More Terrorism To Eliminate Israel

One of the new leaders of the Palestinian Authority's ruling Fatah movement says his people want to replace Israel with a state of their own, World Tribune.com reports.

Fatah chief Farouk Khaddoumi said the PA strategy toward Israel was two-fold, according to the report. The first stage is acceptance of Israel alongside a PA state. But this is to be followed by an attempt to eliminate the Jewish state.

Khaddoumi replaced the deceased arch-terrorist Yasser Arafat as leader of Fatah
this past November.

This past April, Arutz-7 reported Kaddoumi's remarks to the Jordanian newspaper Al-Arab that the Palestinian Liberation Organization - the forerunner of the Palestinian Authority - has never changed its charter negating Israel's right to exist.

Kaddoumi also said at the time that Israel should not expect less terrorism if it withdraws from Gaza. "If Israel wants to leave the Gaza Strip, then it should do so," he said. "This means that the Palestinian resistance has forced it to leave. But the resistance will continue. Let the Gaza Strip be South Vietnam. We will use all available methods to liberate North Vietnam."

"At this stage there will be two states," Khaddoumi told Iran's Al Aram television, World Tribune.com reported. "Many years from now, there will be only one." He expressed confidence that in the end, Israel would be eliminated. "[There are] 300 million Arabs, while Israel has only the sea behind it," Khaddoumi said.

salerno
28-12-04, 21:38
Geplaatst door SassonYaish
Kaddoumi Promises More Terrorism To Eliminate Israel

One of the new leaders of the Palestinian Authority's ruling Fatah movement says his people want to replace Israel with a state of their own, World Tribune.com reports.

Fatah chief Farouk Khaddoumi said the PA strategy toward Israel was two-fold, according to the report. The first stage is acceptance of Israel alongside a PA state. But this is to be followed by an attempt to eliminate the Jewish state.

Khaddoumi replaced the deceased arch-terrorist Yasser Arafat as leader of Fatah
this past November.

This past April, Arutz-7 reported Kaddoumi's remarks to the Jordanian newspaper Al-Arab that the Palestinian Liberation Organization - the forerunner of the Palestinian Authority - has never changed its charter negating Israel's right to exist.

Kaddoumi also said at the time that Israel should not expect less terrorism if it withdraws from Gaza. "If Israel wants to leave the Gaza Strip, then it should do so," he said. "This means that the Palestinian resistance has forced it to leave. But the resistance will continue. Let the Gaza Strip be South Vietnam. We will use all available methods to liberate North Vietnam."

"At this stage there will be two states," Khaddoumi told Iran's Al Aram television, World Tribune.com reported. "Many years from now, there will be only one." He expressed confidence that in the end, Israel would be eliminated. "[There are] 300 million Arabs, while Israel has only the sea behind it," Khaddoumi said.

Goed stuk, ook dit is waar, recht is recht, krom is krom!

salerno

Al Sawt
28-12-04, 23:51
Klein, van orthodoxen huize, was als adviseur van minister van Buitenlandse Zaken Ben-Ami in de regering-Barak betrokken bij de onderhandelingen in Camp David. Hij is expert op het gebied van de kwestie-Jeruzalem, de Palestijnen en het vredesproces, en legt de laatste hand aan een boek over de vredesonderhandelingen. Momenteel is hij gasthoogleraar Midden-Oostenstudies in Oxford.

'Barak bood Arafat inderdaad meer aan dan enige andere premier , maar so what? Hij bood de Palestijnen geen levensvatbare staat. Isral zou de controle houden over het Palestijnse luchtruim en alle grensovergangen van de Palestijnse staat. Isral zou 10 procent van het land leasen, uit veiligheidsoverwegingen. De Palestijnen zouden geen zeggenschap hebben over de voornaamste doorgangswegen en geen soevereiniteit krijgen over Oost-Jeruzalem als hoofdstad van een Palestijnse staat. Zou u dan ja zeggen?'

Klein maakte eind 2000 naam toen hij voorstelde het wellicht neteligste punt - de status van Jeruzalem - op te lossen door de stad onder Gods soevereiniteit te plaatsen. De VS voelden daar wel voor. Een oplossing voor Jeruzalem, met de Tempelberg en de Al Aqsa-moskee als symbool voor joden en Palestijnen, lijkt verder weg dan ooit. 'Jeruzalem is helemaal buiten beeld geraakt. Er woedt nu een strijd tussen het ondenkbare en het onontkoombare. Laten we maar eens zien hoe dat gaat worden opgelost.'

Intussen begrijpt Klein 'in het geheel niet' waarom Europa niet ingrijpt . 'Waarom laat Europa toe dat Isral de Palestijnse infrastructuur kapot maakt, die met Europees geld is gebouwd? Waarom bewandelen de Europese landen geen informele paden om de onderhandelingen vlot te trekken? Destijds leidde dat tot de Oslo-akkoorden. Die officile Amerikaanse plannen, zoals het plan-Mitchell, allemaal bullshit.'

Klein vindt dat Amerika vooral de rol van officile bemiddelaar moet willen spelen; de echte initiatieven moeten van Europa komen. Zeker nu de VS volgens hem sowieso niets doen. 'Waar zijn Blair en Kok gebleven, die afgelopen najaar nog pleitten voor een levensvatbare Palestijnse staat? Het blijkt allemaal lippendienst.'

De onderhandelingen tussen Isral en de Palestijnen zijn naar zijn overtuiging stukgelopen op de 'strategie van de rode lijn' van Isral. Onder het motto 'tot hier en niet verder moest de tegenpartij de voorstellen maar slikken.

'De VS, Isral en de Palestijnen waren niet voorbereid voor Camp David. Dat leidde tot een soort handjeklap, als op de bazaar, waarbij Isral meende de enige te zijn die kon bepalen wat acceptabel was of niet. Baraks eindvoorstel was dan ook eerder een dictaat dan het resultaat van echte onderhandelingen tussen gelijkwaardige partijen. '

Barak mag dan weinig behendig hebben onderhandeld, volgens Klein besefte hij terdege dat Isral niet verder kon op de ingeslagen weg. Daarbij speelden vooral veiligheidsoverwegingen een rol. 'Barak heeft fouten gemaakt, hij maakte een einde aan Oslo. Maar hij wilde tenminste onderhandelen. Sharon wil maar n ding: af van Arafat en de Palestijnse Autoriteit. Wat daarna komt ziet hij dan wel weer.'

Volgens Klein zal er na het kapotmaken van de Palestijnse Autoriteit en het uitschakelen van Arafat geen machtsvacum komen, met een Palestijnse broederstrijd waarvan Sharon gebruik hoopt te maken. 'Er zal direct een derde fase aanbreken, waarin de jongere generatie Palestijnse leiders onomwonden kiest voor de gewapende strijd tegen Isral. Een combinatie van terreuraanslagen en commandoacties zal het dagelijks leven ontwrichten.'

Als Isral de sociaal-politieke structuren van de Palestijnse staat-in-wording kapot heeft gemaakt, zo waarschuwt hij, dan zijn de grenzen tussen Isral en de Palestijnen opgeheven. Isral heeft dan geen concrete tegenstander als de PA meer om tegen te vechten. F-16's kunnen een Palestijnse politiepost bombarderen, maar geen guerrillastrijders: 'Met het kapotmaken van Arafat, maakt je het Palestijnse volk nog niet kapot.'

'Als de PA weg is ontstaat er f chaos, en dan zal Sharon van dag tot dag bepalen wat er dient te gebeuren. f Isral herbezet de Palestijnse gebieden. Maar de Isralische autoriteiten hebben daar grote twijfels bij. Ik ken geen bureaucraten of politici die dat echt willen. Want dan is Isral verantwoordelijk voor het Palestijnse onderwijs, de gezondheidszorg en de landbouw. En Isrel wl niet verantwoordelijk zijn voor de Palestijnen.'






Klein, van orthodoxen huize, was als adviseur van minister van Buitenlandse Zaken Ben-Ami in de regering-Barak betrokken bij de onderhandelingen in Camp David. Hij is expert op het gebied van de kwestie-Jeruzalem, de Palestijnen en het vredesproces, en legt de laatste hand aan een boek over de vredesonderhandelingen. Momenteel is hij gasthoogleraar Midden-Oostenstudies in Oxford.

'Barak bood Arafat inderdaad meer aan dan enige andere premier , maar so what? Hij bood de Palestijnen geen levensvatbare staat. Isral zou de controle houden over het Palestijnse luchtruim en alle grensovergangen van de Palestijnse staat. Isral zou 10 procent van het land leasen, uit veiligheidsoverwegingen. De Palestijnen zouden geen zeggenschap hebben over de voornaamste doorgangswegen en geen soevereiniteit krijgen over Oost-Jeruzalem als hoofdstad van een Palestijnse staat. Zou u dan ja zeggen?'

Klein maakte eind 2000 naam toen hij voorstelde het wellicht neteligste punt - de status van Jeruzalem - op te lossen door de stad onder Gods soevereiniteit te plaatsen. De VS voelden daar wel voor. Een oplossing voor Jeruzalem, met de Tempelberg en de Al Aqsa-moskee als symbool voor joden en Palestijnen, lijkt verder weg dan ooit. 'Jeruzalem is helemaal buiten beeld geraakt. Er woedt nu een strijd tussen het ondenkbare en het onontkoombare. Laten we maar eens zien hoe dat gaat worden opgelost.'

Intussen begrijpt Klein 'in het geheel niet' waarom Europa niet ingrijpt . 'Waarom laat Europa toe dat Isral de Palestijnse infrastructuur kapot maakt, die met Europees geld is gebouwd? Waarom bewandelen de Europese landen geen informele paden om de onderhandelingen vlot te trekken? Destijds leidde dat tot de Oslo-akkoorden. Die officile Amerikaanse plannen, zoals het plan-Mitchell, allemaal bullshit.'

Klein vindt dat Amerika vooral de rol van officile bemiddelaar moet willen spelen; de echte initiatieven moeten van Europa komen. Zeker nu de VS volgens hem sowieso niets doen. 'Waar zijn Blair en Kok gebleven, die afgelopen najaar nog pleitten voor een levensvatbare Palestijnse staat? Het blijkt allemaal lippendienst.'

De onderhandelingen tussen Isral en de Palestijnen zijn naar zijn overtuiging stukgelopen op de 'strategie van de rode lijn' van Isral. Onder het motto 'tot hier en niet verder moest de tegenpartij de voorstellen maar slikken.

'De VS, Isral en de Palestijnen waren niet voorbereid voor Camp David. Dat leidde tot een soort handjeklap, als op de bazaar, waarbij Isral meende de enige te zijn die kon bepalen wat acceptabel was of niet. Baraks eindvoorstel was dan ook eerder een dictaat dan het resultaat van echte onderhandelingen tussen gelijkwaardige partijen. '

Barak mag dan weinig behendig hebben onderhandeld, volgens Klein besefte hij terdege dat Isral niet verder kon op de ingeslagen weg. Daarbij speelden vooral veiligheidsoverwegingen een rol. 'Barak heeft fouten gemaakt, hij maakte een einde aan Oslo. Maar hij wilde tenminste onderhandelen. Sharon wil maar n ding: af van Arafat en de Palestijnse Autoriteit. Wat daarna komt ziet hij dan wel weer.'

Volgens Klein zal er na het kapotmaken van de Palestijnse Autoriteit en het uitschakelen van Arafat geen machtsvacum komen, met een Palestijnse broederstrijd waarvan Sharon gebruik hoopt te maken. 'Er zal direct een derde fase aanbreken, waarin de jongere generatie Palestijnse leiders onomwonden kiest voor de gewapende strijd tegen Isral. Een combinatie van terreuraanslagen en commandoacties zal het dagelijks leven ontwrichten.'

Als Isral de sociaal-politieke structuren van de Palestijnse staat-in-wording kapot heeft gemaakt, zo waarschuwt hij, dan zijn de grenzen tussen Isral en de Palestijnen opgeheven. Isral heeft dan geen concrete tegenstander als de PA meer om tegen te vechten. F-16's kunnen een Palestijnse politiepost bombarderen, maar geen guerrillastrijders: 'Met het kapotmaken van Arafat, maakt je het Palestijnse volk nog niet kapot.'

'Als de PA weg is ontstaat er f chaos, en dan zal Sharon van dag tot dag bepalen wat er dient te gebeuren. f Isral herbezet de Palestijnse gebieden. Maar de Isralische autoriteiten hebben daar grote twijfels bij. Ik ken geen bureaucraten of politici die dat echt willen. Want dan is Isral verantwoordelijk voor het Palestijnse onderwijs, de gezondheidszorg en de
landbouw. En Isrel wl niet verantwoordelijk zijn voor de Palestijnen.'

Al Sawt
28-12-04, 23:58
Geplaatst door SassonYaish

[personal note: Menahem Klein was niet eens in Camp David, what does he know?] O ja?


Klein, van orthodoxen huize, was als adviseur van minister van Buitenlandse Zaken Ben-Ami in de regering-Barak betrokken bij de onderhandelingen in Camp David. Hij is expert op het gebied van de kwestie-Jeruzalem, de Palestijnen en het vredesproces, en legt de laatste hand aan een boek over de vredesonderhandelingen

Jouw opmerkingen worden gelogenstraft!

catharina
29-12-04, 00:00
Tjonge, waar een topic over een dode Arafat allemaal al niet naar kan leiden. Ik hou het erop dat hij aan aids stierf en anders mogen de Palestijnen dat dossier eindelijk wel eens openbaar maken i.p.v. het in de doofpot te stoppen.

Al Sawt
29-12-04, 00:38
Geplaatst door catharina
Tjonge, waar een topic over een dode Arafat allemaal al niet naar kan leiden. Ik hou het erop dat hij aan aids stierf en anders mogen de Palestijnen dat dossier eindelijk wel eens openbaar maken i.p.v. het in de doofpot
de stoppen. Ik heb gehoord dar de voormalige Israelische premier Shamier, aan gevolgen lijdt van een zeldzame ziekte. Een ziekte die alleen kinderen die voortkomen uit incestieuze handelingen, kunnen krijgen.

salerno
29-12-04, 08:20
Geplaatst door Al Sawt

Ik vind het een leuk stuk, alleen zeer eenzijdig, men doet het hier overkomen dat alleen maar de palestijnen zijn geweest die moesten inleveren en zich schikken en de andere partij niet, onjuist , beide zijn eigenzinnig, uit op eigen gewin, alles of niets, en dat geldt niet alleen voor de Israeli maar ook voor de palestijnen en indien men dat niet wil accepterren en/of aanvaarden dat dat de waarheid is en men (wederom) alleen maar met het vingertje blijft wijzen naar de andere partij zal er never nooit iets opgelost worden daar ongeacht de voorstellen en hulp van wie dan ook!

Het is heel simpel,

Palestijnen willen Heel Israel en de Joden de zee indrijven, en de israeli's willen er blijven en niet de zee ingedreven worden, lost je dit zomaar op??? dacht het niet! Ook wij hier niet!

Dit conflict is vreselijk, maar waarom maakt niemand hier zich OOK druk om de Nepalezen die al meer dan 50 jaar onderdrukt, gemarteld, vermoord, vernedert etc. worden?????
Weet je waarom niet???? omdat ze niet terug vechten, zich geen bommen om de middeel binden en er daarop geen sancties volgen, maar ik vraag mij af, waarom niemand maar dan ook niemand hier zich druk maakt om hen, Dafoer etc. zijn dat geen mensen, wordt / werd hun land niet ingepikt, worden zij niet op een gruwelijke manier behandelt etc????
Er zijn wel meer landen in de wereld in conflict met veel ergere dingen dan het probleem tussen palestina en israel, weten jullie dat eigenlijk wel, of is dat niet van belang??

Salerno

papol
29-12-04, 08:51
Natuurlijk is Arafat dood, ze hebben hem toch niet levend begraven?
Onnatuurlijk dood is volgens mij gewoon leven .....

Gr.P

catharina
29-12-04, 09:15
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb gehoord dar de voormalige Israelische premier Shamier, aan gevolgen lijdt van een zeldzame ziekte. Een ziekte die alleen kinderen die voortkomen uit incestieuze handelingen, kunnen krijgen.
Volgens mij lijdt hij gewoon aan vetzucht. :gniffel:

Maar 't valt je blijkbaar zwaar dat Arafat niet van zijn bodyguards kon afblijven.

Al Sawt
29-12-04, 16:14
Geplaatst door catharina

Maar 't valt je blijkbaar zwaar dat Arafat niet van zijn bodyguards kon afblijven. Nee hoor! Het is mij alleen maar op gevallen dat de Zionistische propaganda machine alleen maar dingen zit te beweren en dat zonder te staven met bewijzen.

Ach, ik kan ze het niet verwijten. Want ze weten dat er honderden mensen klaar staan die propaganda leugens gaan overnemen en telkens blijven verkondigen.

P.S. Ik heb een hartgrondige hekel aan Arafat. Wegens zijn verraad jegens de Palestijnse volk en het feit dat ie vrede heeft gesloten met kan.kergezwel Israel.

Lugh
29-12-04, 16:32
Al Sawt, de Palestijnen zouden makkelijk een eind kunnen maken door zijn medisch dossier met de doodsoorzaak eindelijk eens openbaar te maken. Waarom doen ze dit niet? Dat wijst er toch alleen maar op dat er iets in staat wat niet naar buiten mag komen?

Al Sawt
29-12-04, 16:34
Geplaatst door salerno
Ik vind het een leuk stuk, alleen zeer eenzijdig, men doet het hier overkomen dat alleen maar de palestijnen zijn geweest die moesten inleveren en zich schikken en de andere partij niet, onjuist , beide zijn eigenzinnig, uit op eigen gewin, alles of niets, en dat geldt niet alleen voor de Israeli maar ook voor de palestijnen en indien men dat niet wil accepterren en/of aanvaarden dat dat de waarheid is en men (wederom) alleen maar met het vingertje blijft wijzen naar de andere partij zal er never nooit iets opgelost worden daar ongeacht de voorstellen en hulp van wie dan ook!

Het is heel simpel,

Palestijnen willen Heel Israel en de Joden de zee indrijven, en de israeli's willen er blijven en niet de zee ingedreven worden, lost je dit zomaar op??? dacht het niet! Ook wij hier niet!

Dit conflict is vreselijk, maar waarom maakt niemand hier zich OOK druk om de Nepalezen die al meer dan 50 jaar onderdrukt, gemarteld, vermoord, vernedert etc. worden?????
Weet je waarom niet???? omdat ze niet terug vechten, zich geen bommen om de middeel binden en er daarop geen sancties volgen, maar ik vraag mij af, waarom niemand maar dan ook niemand hier zich druk maakt om hen, Dafoer etc. zijn dat geen mensen, wordt / werd hun land niet ingepikt, worden zij niet op een gruwelijke manier behandelt etc????
Er zijn wel meer landen in de wereld in conflict met veel ergere dingen dan het probleem tussen palestina en israel, weten jullie dat eigenlijk wel, of is dat niet van belang??

Salerno Weet jij wat echt simpel is?
Het feit dat een bij elkaar aangeharkte 'volkje' op basis van een obscure geschiedkundige dwaling van 2000 jr. oud een land komt claimen die door een andere volk wordt bewoond. Door een volk die rechtmatige eigenaars van Palestina zijn. Dat is pas simpel!

Wat ook simpel is: Als een Russische jood op basis van die zelfde claim zijn historisch 'recht' van terugkeer kan claimen en dat ook kan verzilveren, waarom heeft een Palestijnse vluchteling die claim na paar decennia verloren en wat in schril contrast afsteek tegen die van een Russische jood of zijn Ethiopische Semitische 'rasgenoot'?

Kan je dat verklaren, het is toch simpel?

Volgens jouw gehandicapte wereldbeeld zijn de Israeliers de slachtoffers van het conflict. Terwijl ze de ware daders zijn. Want Israel is de agressor van het conflict en daarom hoofdverantwoordelijk van de Palestijnse en Israelische lijden. Voorts mag je gerust de verhaal van Menachem Klein als eenzijdig kwalificeren. Maar het geeft wederom aan wat voor zware oogkleppen de meeste pro-Israel op hebben. En als ik een Palestijn was zou ik me ook aan sluiten bij Hamas of Al Aqsa brigade. Want je land en jouw volk verdedigen is het grootste goed die er bestaat. Dat de Palestijnen daar bomaanslagen voor gebruiken? Tja dat hebben ze gekopieerd van Joodse terreurorganisaties.


Dus Salerno,

Als je Darfoer onder aandacht wil brengen. Het staat je vrij om een eigen topic op te starten en Darfoer als hoofdonderwerp aan te snijden.

Al Sawt
29-12-04, 16:38
Geplaatst door Lugh
Al Sawt, de Palestijnen zouden makkelijk een eind kunnen maken door zijn medisch dossier met de doodsoorzaak eindelijk eens openbaar te maken. Waarom doen ze dit niet? Dat wijst er toch alleen maar op dat er iets in staat wat niet naar buiten mag komen? Waarom zouden ze die openbaar maken? Alleen maar om een zionistische leugen te ontkrachten? Beschuldigingen dien je te bewijzen en niet te ontkrachten.

Lugh
29-12-04, 16:42
Geplaatst door Al Sawt
Waarom zouden ze die openbaar maken? Alleen maar om een zionistische leugen te ontkrachten? Beschuldigingen dien je te bewijzen en niet te ontkrachten.
De Palestijnen hebben zelf ook beschuldigingen geuit dat Arafat vergiftigd zou zijn en daarnaast zijn mensen gewoon benieuwd waar Arafat aan overleden was. Er waren ook toezeggingen gedaan dat het dossier na bestudering openbaar zou worden gemaakt, waarom gebeurt dat dan niet? Als je alles op een rijtje zet kun je enkel tot de conclusie komen dat er iets instaat dat de Palestijnen liever niet naar buiten brengen. Ik ben ervan overtuigd dat jij dat ook wel beseft, jammer dat je niet zo eerlijk bent om dat toe te geven.

SassonYaish
29-12-04, 16:48
Geplaatst door Al Sawt
Weet jij wat echt simpel is?
Het feit dat een bij elkaar aangeharkte 'volkje' op basis van een obscure geschiedkundige dwaling van 2000 jr. oud een land komt claimen die door een andere volk wordt bewoond. Door een volk die rechtmatige eigenaars van Palestina zijn. Dat is pas simpel!

Wat ook simpel is: Als een Russische jood op basis van die zelfde claim zijn historisch 'recht' van terugkeer kan claimen en dat ook kan verzilveren, waarom heeft een Palestijnse vluchteling die claim na paar decennia verloren en wat in schril contrast afsteek tegen die van een Russische jood of zijn Ethiopische Semitische 'rasgenoot'?

Kan je dat verklaren, het is toch simpel?

Volgens jouw gehandicapte wereldbeeld zijn de Israeliers de slachtoffers van het conflict. Terwijl ze de ware daders zijn. Want Israel is de agressor van het conflict en daarom hoofdverantwoordelijk van de Palestijnse en Israelische lijden. Voorts mag je gerust de verhaal van Menachem Klein als eenzijdig kwalificeren. Maar het geeft wederom aan wat voor zware oogkleppen de meeste pro-Israel op hebben. En als ik een Palestijn was zou ik me ook aan sluiten bij Hamas of Al Aqsa brigade. Want je land en jouw volk verdedigen is het grootste goed die er bestaat. Dat de Palestijnen daar bomaanslagen voor gebruiken? Tja dat hebben ze gekopieerd van Joodse terreurorganisaties.

Al Sawt, Al Sawt.................... Je bent inderdaad een geschiedvervalser. Maar geen deskundige, want je bakt er niets van.

Spoetnik
29-12-04, 16:55
Geplaatst door SassonYaish
Al Sawt, Al Sawt.................... Je bent inderdaad een geschiedvervalser. Maar geen deskundige, want je bakt er niets van.

Al Sawt houdt zich nog goed in tussen deze stortvloed van Zionistische leugenaars en extremistische NeoLiberalen.

:duim:

SassonYaish
29-12-04, 16:57
Dit is het verhaal van een vrouw uit Gaza waarbij het niet gelukt is haar te brainwashen:

Will Palestinians Reject Arab Meddling? (http://www.arabsforisrael.com/pages/21/index.htm)

By Nonie Darwish

Posted 12/18/2004 (Originally published on www.hopeways.org)

Many Arabs and Western liberals have been criticizing President Bush for not starting yet another peace initiative since he took office. They have obviously forgotten the failed attempt by President Clinton. The symbolism of these peace attempts are a game that many parties have been playing for years and I do not believe that President Bush will fall into that trap. President Bush will move only when the time is ripe and Arabs are truly ready for peace. Much of this talk is meant to embarrass and pressure Bush for not trying to solve the Middle East crisis. They obviously do not understand that President Bush does not deal with symbolic peace efforts and photo ops for his own legacy.

Arabs who have sabotaged every peace plan are the most critical of Bush for not pressuring Israel to give more concessions. To Arabs, peace is getting America to pressure Israel to withdraw without guarantees. The West needs to ask a similar question to surrounding Arab countries: Why don't the surrounding Arab countries pressure Palestinians to live in peace with Israel? Why don't they stop aiding and financing terrorism coming out of the West Bank and Gaza? Arab countries should be asked not only by the American government but also by world media, as to when they will stop meddling in the internal affairs of the Arabs in the West Bank and Gaza; When will they truly accept the territorial sovereignty of Israel? Palestinians cannot make peace with Israel if Arab countries continue to reward and promote Palestinian terrorism inside Israel.

Yassir Arafat was a product of old Arab nationalism and his vision of a solution was in the context of what other Arab nations dictated. His loyalty was to the greater Arab cause and the suffering of the Palestinians was the fuel that kept the flames of Jihad going. We are not yet sure what kind of leadership will now rise and what Arabs will allow. The forces that oppose peace in the Arab world are formidable.

Since the creation of Israel, expectations and pressure on Palestinians have been extremely high. Gaza was under the control of Egypt, while the West Bank was under Jordan, from 1948 to 1967. The surrounding Arab countries shamed, bribed, pampered and abused Palestinians to resist and fight Israel. Having lived in Gaza as a child, I heard Egyptians accusing all Palestinians of collaborating with the Zionists and of being not trustworthy for that reason. In a culture based on pride and shame, Palestinians were blamed for the loss of land. They were put on the defensive and were motivated to get their honor back by terrorizing Israel. Palestinian pride and reputation was on the line. Those who crossed the borders from Gaza into Israel to conduct personal business were imprisoned, branded as traitors and some were even killed on the spot.

Very few people know that the Palestinian's first 'intifada' was against the Egyptian authorities in Gaza as a result of the oppressive regime of President Nasser of Egypt. Arabs of Gaza rioted against Nasser's jailing of many and using Gaza to attack Israel without the necessary precautions to protect the civilians. Palestinian civilians were the victims as a result of Nasser's ambition.

In the tiny strip of Gaza Palestinians were sandwiched between Israel and the rest of the Arab world who did not allow them to move out and a visa was required to even visit Egypt, the country who ruled over them. The infrastructure and economy in both the West Bank and Gaza were neglected by Arabs who only gave them weapons and rewarded them for terrorism. The Gabalia refugee camp in Gaza that I saw as a child still exists today under the same name and conditions since 1948. Palestinians have been simply exploited and sacrificed as the front line of Arab Jihad. They were prevented from assimilating or accepting Israel and were offered no place else to go. I do not see Palestinians line up for work on the borders of Egypt, Jordan or Saudi Arabia. But I see them line up for work in Israel. They need the work which is only offered to them from the very country they are terrorizing.

The Arab world has hurt Palestinians enough and created a culture of terror that cannot even remember what normal society is. It is time for Palestinians to wise up and understand that Israel could be a partner and not an enemy. Yassir Arafat was more loyal to Arab dictators who financed him than to the welfare of his own people. It is time for them to decide on their fate and stop being the sacrificial lamb of the oil-rich Arab world.

shemesh
29-12-04, 17:50
Geplaatst door jans
Nope welcome back...

Hoest verder?

Goed.. ik ga binnenkort naar de zionistische entiteit voor wie weet hoe lang, kan niet wachten.. Jij houdt het hier lang uit! :wink:

Spoetnik
29-12-04, 17:59
Geplaatst door shemesh
Goed.. ik ga binnenkort naar de zionistische entiteit voor wie weet hoe lang, kan niet wachten.. Jij houdt het hier lang uit! :wink:

Hey jij ook!.. Daten? :hihi:

shemesh
29-12-04, 18:25
Geplaatst door Spoetnik
Hey jij ook!.. Daten? :hihi:
:hihi:

Spoetnik
29-12-04, 18:30
Geplaatst door shemesh
:hihi:

Ik zit de eerste maanden nabij Sheinkin in Tel Aviv, het verdorven deel van Tel Aviv dus!

shemesh
29-12-04, 18:32
Geplaatst door Spoetnik
Ik zit de eerste maanden nabij Sheinkin in Tel Aviv, het verdorven deel van Tel Aviv dus!

Ik zeg niet waar ik zit want dat zou weleens gevaarlijk kunnen zijn..

salerno
29-12-04, 19:11
Geplaatst door Al Sawt
Weet jij wat echt simpel is?
Het feit dat een bij elkaar aangeharkte 'volkje' op basis van een obscure geschiedkundige dwaling van 2000 jr. oud een land komt claimen die door een andere volk wordt bewoond. Door een volk die rechtmatige eigenaars van Palestina zijn. Dat is pas simpel!

Het is geen obscure geschiedkundige dwaling, het zijn feiten, en het zijn geen bijelkaar geharkte volkjes het is het TOENMALIGE Volk van Allah/God, en het land is niet door hen INGEPIKT, dat hebben ze gekregen nadien zijn ze van alle kanten aangevallen door de arabieren in de omgeving en keer op keer wonnen de Joden en zo hebben ze keer op keer stukjes grond gewonnen en gehoudden als buffer tussen hen en de "vijand" De inwoners in die tijd hadden nog geen naam omdat het een handjevol bewoners was van verschillende achtergronden, culturen etc maar wel Arabieren!! de naam Palestijn is pas NA het ontstaan van de staat israel naar boven gekomen om zo een naampje te kunnen plakken op de inwonmers die ze tot dan toe nog niet hadden omdat dat stukje land duizenden jaren lang door verschillende stammen, culturen, etc.etc.etc. bewoond is geweest, iedereen heeft er eigenlijk recht op en niemand heeft er eigenlijk recht op als je de geschiedenis van dat landje bekijkt van de afgelopen 2000 jaar!

Wat ook simpel is: Als een Russische jood op basis van die zelfde claim zijn historisch 'recht' van terugkeer kan claimen en dat ook kan verzilveren, waarom heeft een Palestijnse vluchteling die claim na paar decennia verloren en wat in schril contrast afsteek tegen die van een Russische jood of zijn Ethiopische Semitische 'rasgenoot'?

De Palestijn heeft dat recht alleen maar verspeeld als hij zich misdragen heeft, nogmaals er wonen genoeg Palestijnen/Arabieren in Israel samen met de Israeli's!, en er is geen verschil tussen de Russische Jood of de Ethiopische jood, beiden kunnen daar komen en leven!

Kan je dat verklaren, het is toch simpel?

Ja, heb ik net verklaart, het is heel erg simpel!

Volgens jouw gehandicapte wereldbeeld zijn de Israeliers de slachtoffers van het conflict. Terwijl ze de ware daders zijn. Want Israel is de agressor van het conflict en daarom hoofdverantwoordelijk van de Palestijnse en Israelische lijden. Voorts mag je gerust de verhaal van Menachem Klein als eenzijdig kwalificeren. Maar het geeft wederom aan wat voor zware oogkleppen de meeste pro-Israel op hebben. En als ik een Palestijn was zou ik me ook aan sluiten bij Hamas of Al Aqsa brigade. Want je land en jouw volk verdedigen is het grootste goed die er bestaat. Dat de Palestijnen daar bomaanslagen voor gebruiken? Tja dat hebben ze gekopieerd van Joodse terreurorganisaties.

Volgens mijn NIET gehandicapte geest (je bent zeer beledigend nu, waarom, doe ik toch ook niet, fatsoensverschil, opvoeding en respect verschil??) ik heb nergens gezegd dat de israeli's slachtoffer zijn van dit conflict dat maak jij er weer van, omdat JIJ dat zo wil zien, niet omdat het geze4gd is!, de hoofdverantwoordelijke voor het lijden van beide volkeren zijn de regeringen van beide volkeren EN de Terroristen! Niemand stopt je om je aan te sluiten bij de Al Aqsa beweging, be my guest, waarom ga je niet????? als het je zo aan het hart gaat allemaal, er zijn genoeg mensen die anderen helpen en plaats van te kletsen en het verbaal voor hun opnemen, kijk daar kan ik nog respect voor op brengen! Wat is jou land?????? welk land ga jij verdedigen als er hier wat gebeurd en Nederland wordt aangevallen door terroristen , ik ben benieuwd wat ga jij dan doen????? Nederland en haar inwoners van alle nationaliteiten, geloof en afkomst verdedigen of niet??? Daar ben ik heel erg benieuwd naar! Zijn de palestijnen dan zo dom dat ze er niet zelf op konden komen om bommen te gebruiken, kunnen die dan niets anders doen dan anderen na apen???? zielig hoor dat je zo over een heel volk denkt alsof ze zo stom zijn dat ze zelf niet kunnen nadenken, denk je nu werkelijk dat alle Palestijnen JOUW mening delen???? Net zo min dat ALLE Israeli's de mening zullen delen van de overheid aldaar!


Dus Salerno,

Als je Darfoer onder aandacht wil brengen. Het staat je vrij om een eigen topic op te starten en Darfoer als hoofdonderwerp aan te snijden.

Zijn Darfoer en Nepal niet schrijnend genoeg, niet belangrijk genoeg, waarom??? omdat er geen Israeli's en/of Amerikanen mee te maken hebben????? kinderachtig hoor, maar dat zegt meer over jou mening en gedachtengang dan die van mij, verkeerd is verkeerd, en goed is goed, fout is fout en slecht is slecht, dat hebben we toch geleerd, of niet soms, nou daar gaat het MIJ dus om, en niet dit pietluttige geklets gebaseerd op eenrichtingsverkeer wijzen, de splinter in andersman ogen zien maar de enorme balk in de eigen ogen niet kunnen en willen ontdekken!

Salerno

SassonYaish
29-12-04, 19:20
Geplaatst door shemesh
Goed.. ik ga binnenkort naar de zionistische entiteit voor wie weet hoe lang, kan niet wachten.. Jij houdt het hier lang uit! :wink:
Tov Lishmo'a. Nesi'a Tova!

shemesh
29-12-04, 19:27
Geplaatst door SassonYaish
Tov Lishmo'a. Nesi'a Tova!

Toda raba! ve'ata, efo ata gar? Be'Yisrael?

SassonYaish
29-12-04, 19:39
Geplaatst door Al Sawt
En als ik een Palestijn was zou ik me ook aan sluiten bij Hamas of Al Aqsa brigade. Want je land en jouw volk verdedigen is het grootste goed die er bestaat.
Jij zou jezelf en zoveel mogelijk burgers opblazen -terwijl je weet dat je daarmee de kans op een Pal. staat alleen maar kleiner maakt-???

Hoe is dat "verdedigen"?


Dat de Palestijnen daar bomaanslagen voor gebruiken? Tja dat hebben ze gekopieerd van Joodse terreurorganisaties.
Ten eerste is dat complete BS. Ten tweede; als dat waar zou zijn, zou dat alles rechtvaardigen?

Wat is dat voor denkwijze? :confused:

SassonYaish
29-12-04, 19:41
Geplaatst door shemesh
Toda raba! ve'ata, efo ata gar? Be'Yisrael?
Op dit moment woon ik in Nederland...

jans
29-12-04, 19:48
Goed.. ik ga binnenkort naar de zionistische entiteit voor wie weet hoe lang, kan niet wachten.. Jij houdt het hier lang uit!

Hehe, momenteel ben ik in zuid Amerika, maar ik ga aankomende zomer voor 2 weken naar Tel Aviv.

Spoetnik
29-12-04, 20:34
Geplaatst door shemesh
Ik zeg niet waar ik zit want dat zou weleens gevaarlijk kunnen zijn..

Hoezo? :verrassin

Ga je de zionistische entiteit ondermijnen?

Spoetnik
29-12-04, 20:36
Geplaatst door shemesh
Toda raba! ve'ata, efo ata gar? Be'Yisrael?

Hartelijk bedankt! En jij, waar woon jij? In Israel?

:verassing mijn hebreeuws vliegt vooruit

Spoetnik
29-12-04, 20:37
Geplaatst door SassonYaish
Ten eerste is dat complete BS. Ten tweede; als dat waar zou zijn, zou dat alles rechtvaardigen?

De Joodse terreurorganisaties waren de eerste die gebruikt maakten van autobommen.

salerno
29-12-04, 22:05
Geplaatst door Spoetnik
De Joodse terreurorganisaties waren de eerste die gebruikt maakten van autobommen.

Oke, dat kan, maar dat rechtvaardigd een ander die er zo'n kritiek op heeft en er zo vreselijk onder te lijden heeft nog niet om het ook te doen, dan zou je het juist niet moeten doen toch, als je weet wat voor een ellende het geeft???!

Salerno

Al Sawt
30-12-04, 00:43
Geplaatst door SassonYaish
Dit is het verhaal van een vrouw uit Gaza waarbij het niet gelukt is haar te brainwashen:

Will Palestinians Reject Arab Meddling? (http://www.arabsforisrael.com/pages/21/index.htm)

By Nonie Darwish

Posted 12/18/2004 (Originally published on www.hopeways.org)

Many Arabs and Western liberals have been criticizing President Bush for not starting yet another peace initiative since he took office. They have obviously forgotten the failed attempt by President Clinton. The symbolism of these peace attempts are a game that many parties have been playing for years and I do not believe that President Bush will fall into that trap. President Bush will move only when the time is ripe and Arabs are truly ready for peace. Much of this talk is meant to embarrass and pressure Bush for not trying to solve the Middle East crisis. They obviously do not understand that President Bush does not deal with symbolic peace efforts and photo ops for his own legacy.

Arabs who have sabotaged every peace plan are the most critical of Bush for not pressuring Israel to give more concessions. To Arabs, peace is getting America to pressure Israel to withdraw without guarantees. The West needs to ask a similar question to surrounding Arab countries: Why don't the surrounding Arab countries pressure Palestinians to live in peace with Israel? Why don't they stop aiding and financing terrorism coming out of the West Bank and Gaza? Arab countries should be asked not only by the American government but also by world media, as to when they will stop meddling in the internal affairs of the Arabs in the West Bank and Gaza; When will they truly accept the territorial sovereignty of Israel? Palestinians cannot make peace with Israel if Arab countries continue to reward and promote Palestinian terrorism inside Israel.

Yassir Arafat was a product of old Arab nationalism and his vision of a solution was in the context of what other Arab nations dictated. His loyalty was to the greater Arab cause and the suffering of the Palestinians was the fuel that kept the flames of Jihad going. We are not yet sure what kind of leadership will now rise and what Arabs will allow. The forces that oppose peace in the Arab world are formidable.

Since the creation of Israel, expectations and pressure on Palestinians have been extremely high. Gaza was under the control of Egypt, while the West Bank was under Jordan, from 1948 to 1967. The surrounding Arab countries shamed, bribed, pampered and abused Palestinians to resist and fight Israel. Having lived in Gaza as a child, I heard Egyptians accusing all Palestinians of collaborating with the Zionists and of being not trustworthy for that reason. In a culture based on pride and shame, Palestinians were blamed for the loss of land. They were put on the defensive and were motivated to get their honor back by terrorizing Israel. Palestinian pride and reputation was on the line. Those who crossed the borders from Gaza into Israel to conduct personal business were imprisoned, branded as traitors and some were even killed on the spot.

Very few people know that the Palestinian's first 'intifada' was against the Egyptian authorities in Gaza as a result of the oppressive regime of President Nasser of Egypt. Arabs of Gaza rioted against Nasser's jailing of many and using Gaza to attack Israel without the necessary precautions to protect the civilians. Palestinian civilians were the victims as a result of Nasser's ambition.

In the tiny strip of Gaza Palestinians were sandwiched between Israel and the rest of the Arab world who did not allow them to move out and a visa was required to even visit Egypt, the country who ruled over them. The infrastructure and economy in both the West Bank and Gaza were neglected by Arabs who only gave them weapons and rewarded them for terrorism. The Gabalia refugee camp in Gaza that I saw as a child still exists today under the same name and conditions since 1948. Palestinians have been simply exploited and sacrificed as the front line of Arab Jihad. They were prevented from assimilating or accepting Israel and were offered no place else to go. I do not see Palestinians line up for work on the borders of Egypt, Jordan or Saudi Arabia. But I see them line up for work in Israel. They need the work which is only offered to them from the very country they are terrorizing.

The Arab world has hurt Palestinians enough and created a culture of terror that cannot even remember what normal society is. It is time for Palestinians to wise up and understand that Israel could be a partner and not an enemy. Yassir Arafat was more loyal to Arab dictators who financed him than to the welfare of his own people. It is time for them to decide on their fate and stop being the sacrificial lamb of the oil-rich Arab world. Tuurlijk Sasson!

Eerst probeer je hard te maken dat juist de Palestijnen de gene waren die Camp David hebben gesaboteerd en vervolgens ontken je dat Menachem Klein deel uit maakte van de Israelische team in Camp David. En nu kom je met een getuigenis van een of andere Arabische 'deskundige' die een politieke verslag in elkaar zet.

Ik heb zat verslagen van toonaangevende Israelische en Joodse schrijvers als Naom Chomsky en Averny, die door jouw geplaatste relaas helemaal ontleden.


Je mag mij geschiedvervalser noemen. Maar helaas was jij niet instaat, om mijn reacties op inhoudelijk gebied af te straffen.

Al Sawt
30-12-04, 00:50
Geplaatst door SassonYaish
Jij zou jezelf en zoveel mogelijk burgers opblazen -terwijl je weet dat je daarmee de kans op een Pal. staat alleen maar kleiner maakt-???

Hoe is dat "verdedigen"?


Ten eerste is dat complete BS. Ten tweede; als dat waar zou zijn, zou dat alles rechtvaardigen?

Wat is dat voor denkwijze? :confused: Nergens heb ik beweerd dat ik mij zelf zou opblazen. Actief zijn voor verzetorganisaties als Hamas en Al Aqksa is al een rechtvaardiging op zich!

Wording van een Palestijnse staat wordt bemoeilijkt door Joodse kolonisten die denken dat ze op basis van een oudheidkundige fabeltje recht hebben op Palestijnse gebieden. En niet door Hamas of Al Aqksa.

Al Sawt
30-12-04, 00:55
Geplaatst door SassonYaish
Al Sawt, Al Sawt.................... Je bent inderdaad een geschiedvervalser. Maar geen deskundige, want je bakt er niets van. Wel heel vreemd! Vreemd dat iemand overtuigd is dat ie een historische leugen heeft ondekt en toch niet instaat is om via een inhoudelijke reactie te ontkrachten. Heel vreemd!

Een historische vraag, Sasson!

Als een Rabijn beweert dat een Russische jood direct afstamt van Oud Israelieten, heeft ie het op historisch gebied aan het juiste eind?

Tuurlijk niet!
Het is een onzin, zeg! Dan durft iemand mij een geschiedvervalser te noemen.

salerno
30-12-04, 08:03
Geplaatst door Al Sawt
Wel heel vreemd! Vreemd dat iemand overtuigd is dat ie een historische leugen heeft ondekt en toch niet instaat is om via een inhoudelijke reactie te ontkrachten. Heel vreemd!

Een historische vraag, Sasson!

Als een Rabijn beweert dat een Russische jood direct afstamt van Oud Israelieten, heeft ie het op historisch gebied aan het juiste eind?

Tuurlijk niet!
Het is een onzin, zeg! Dan durft iemand mij een geschiedvervalser te noemen.

Het is algemeen bekend dat men via DNA kan afleiden of iemand een jood is of niet, wist je dat niet???? Net zolas je kunt af leiden of je van kaukistische/afrikaanse/mongoolse afkomst bent of niet, dus is het waarschijnlijk een kwestie van DNA om uit te vissen of iemand wel of niet Joods bloed in zich heeft, de stam semieten bestaat uit wel en geen joden, het is een stam uit de oudheid!

Als een Rabijn dat beweert zal hij daar wel een reden voor hebben, net zo goed dat iemand die beweert rechtsstreeks af te stammen van onze profeet (vzmh) daar een gegronde reden voor zal hebben, ik snap werkelijk niet wat het probleem is hoor, ook niet van die joodse nederzettingen om dat de mensen toe te wijten de regering heeft dat toen besloten en die mensen willen dan niet weg, maar ze zullen wel moeten omdat Sharon daar nu mee bezig is.

Zoals ik al eerder schreef, iedereen of niemand heeft recht op dat stukje grond om de dood eenvoudige reden dat dat stukje grond al 2000 jaar lang verschillende bevolkingen heeft geherbergt, de voorlaatste bewoners waren verschillende mensen van verschillende nationaliteiten, niet 1 bepaald soort mens, verschillende soorten mensen, de naam Palestijnen is bedacht door arabieren om zo deze groep (verschillende mensen) een naampje te geven om zodoende een gezicht te geven aan de buitenwereld, politiek besluit, voor dat de staat Israel werd opgeticht bestonden er geen "palestijnen" na de oprichting van de staat israel en de mensen bang zijn gemaakt door de arabieren en waren gevlucht naar elders, heeft men de naam "palestijnen"bedacht om zo de groep vluchtelingen te kunnen benoemen en geld op te kunnen halen, niet meer en niet minder!

Voor dat de staat Israel is opgericht waren er al over en weer aanvallen door fanatieke Joden en "palestijnen" dit heeft zich alleen maar uitgebreidt na de oprichting van de staat.

Arafat was geen palestijn maar een Egyptenaar, net als zijn om" de groot moeftie van jeruzalem die de vriend was van dhr. Adolf H. en beide heerschappen hadden 1 doel voor ogen en dat is de vernietiging van de gehele Joodse bevolking, is geschiedkundig vastgesteld, Arafat heeft dit proberen te verwezenlijken, is hem niet gelukt, de woorden van de groot moeftie en die van Arafat waren hetzelfde, de joden de zee in te drijven tot de laatste man!

Niet bepaald vredelievende gedachte om zo rond de tafel te gaan zitten met je "vijand" en dan net doen alsof je vrede wilt, het is bewezen dat hij dat niet wilde keer op keer, kijk alleen al naar al het geld dat bedoelt was voor die arme mensen, wat heeft deze "goede"man ermee gedaan????? Waar was zijn "geliefde" vrouw, steunde zij hem en het volk?????

Nee, sorry, het is een vuil politiek spel van beide kanten niet alleen maar van 1 kant, beide kanten, en als je de waarheid van beide kanten niet wilt zien dan zullen er ook nooit oplossingen en vrede komen, wil je een probleem oplossen moet je het eerst aankaarten en benoemen, anders zal het je niet lukken!

Ga jij maar eens een ruzie krijgen met je buurman en hem beschuldigen dat hij elke avond om 11 uur zo'n klereherrie maakt, en daarbij niet wilt toegeven dat jij elke ochtend om 7 uur als je naar je werkt gaat ook een klere herrie maakt, denk je dat je dan dat conflict kan verhelpen???? en daarna weer samen door 1 deur zal kunnen gaan???? dachtutniet!

Wil je een probleem oplossen moet je beide met je billen bloot, anders lukt het niet, en daar doet men dus beide niet aan, daarom sleep dit conflict zich al decenia lang door en zal zich nog decenia lang doorslepen, het ergste van alles is dat in het palestijnse gebieden buitenlandse militanten hebben gemengd om de boel op te fokken om kinderen zover te krijgen dat ze zich opblazen, ja, sommig (gestoorde) ouders vinden dat oke, maar het merendeel van liefhebbende ouders gaan eraan kapot, deze jongeren worden totaal opgehitst door een bepaalde zieke groep, in plaats dat de overheid daar deze kinderen perspectief geeft (met al het geld dat uit de gehele wereld komt, miloenen, intussen miljarden!!) om de jeugd leuke dingen te kunnen laten doen, gebouwen te plaatsen, werk te creeeren scholen te maken, was het probleem al voor 80 % opgelost, "a hungry man, is a angry man!!" en soms krig/kreeg ik het gevoel dat dat juist de gehele opzet was van de overheid van de "palestijnen" de boel op te fokken! via jonge kinderen!

Of denk jij soms niet dat met al die miljarden door de jaren heen er niet iets beters had gedaan kunnen worden????
Voor Infada's waren de Palestijnen het meest bemiddeld van de gehele regio, de hoogste salarissen, levensstandaart etc, NA de infada's is het bergafwaarts gegaan, WIE hebben deze infada's uitgesproken, de bevolking?????? Nee, de Palestijnse overheid, en daarmee hebben ze hun igen" bevolking de ellende in gejaagd!
Als hun bevolking hen zo aan het hart lag, waarom hebben ze toen niet de infada ingetrokken?????, Nee, gewoon doorgaan, en doorgaan!

Sorry, waar 2 kijven hebben er 2 schuld!

Salerno

Al Sawt
30-12-04, 16:39
Geplaatst door salerno
Het is algemeen bekend dat men via DNA kan afleiden of iemand een jood is of niet, wist je dat niet???? Net zolas je kunt af leiden of je van kaukistische/afrikaanse/mongoolse afkomst bent of niet, dus is het waarschijnlijk een kwestie van DNA om uit te vissen of iemand wel of niet Joods bloed in zich heeft, de stam semieten bestaat uit wel en geen joden, het is een stam uit de oudheid! Ik lach me helemaal rot! Kan je dat staven met een wetenschappelijke bron? Liefst een die neutraal is. Maar tuurlijk zal je dat niet kunnen. Want het is reinste onzin, wat je beweert. Voorts kan ik ook beweren dat de piramides van Egypte door marsmannetjes gebouwd zijn en dat zonder wetenschappelijk te staven.




Als een Rabijn dat beweert zal hij daar wel een reden voor hebben, net zo goed dat iemand die beweert rechtsstreeks af te stammen van onze profeet (vzmh) daar een gegronde reden voor zal hebben, ik snap werkelijk niet wat het probleem is hoor, QUOTE] Die probleem is van een religieuze dogma naar een politieke claim omgezet. En aangezien 90% van alle Israeliers in die fabel geloven of gebruiken om Palestina te claimen, is het een probleem geworden.

Een Arabische staatshoofd (het zijn er 2) die claimen dat ze van Profeet swt afstammen, doen dat ook uit louter politieke redenen.

[QUOTE]
Zoals ik al eerder schreef, iedereen of niemand heeft recht op dat stukje grond om de dood eenvoudige reden dat dat stukje grond al 2000 jaar lang verschillende bevolkingen heeft geherbergt, de voorlaatste bewoners waren verschillende mensen van verschillende nationaliteiten, Onzin! Palestijnen en Arabieren vormen de erfgenamen van alle volkeren die MO ooit bewoond hebben. Een Nederlandse Jood of zijn Ethiopische geloofsgenoot hebben evenveel recht op Palestina, als ik op Andalusie.


niet 1 bepaald soort mens, verschillende soorten mensen, de naam Palestijnen is bedacht door arabieren om zo deze groep (verschillende mensen) een naampje te geven om zodoende een gezicht te geven aan de buitenwereld, politiek besluit, voor dat de staat Israel werd opgeticht bestonden er geen "palestijnen" na de oprichting van de staat israel en Naam Israel is ook bedacht door de Zionisten. Aangezien Zion heel abstract is en regelrecht koppeling vormt naar een geschiedvervalsing. Want voor 1948 bestond er geen Israel en die heeft ook nooit bestaan.

Arafat was geen palestijn maar een Egyptenaar, Peres was ook geen Israelier, maar een Marokkaan.

Tot zover geschiedvervalser!

jans
30-12-04, 17:08
Voor 1948 bestonden er geen palestijnen.

Al Sawt
30-12-04, 17:11
Geplaatst door jans
Voor 1948 bestonden er geen palestijnen. Is dit alles wat je toe te voegen hebt? Voor 1948 bestonden er ook geen Israeliers.

shemesh
30-12-04, 17:57
Geplaatst door Spoetnik
Hoezo? :verrassin

Ga je de zionistische entiteit ondermijnen?

In tegendeel. maar ik bevind me hier op gevaarlijk terrein, tussen de mensen die dat wel zouden willen.

Al Sawt
30-12-04, 18:01
Geplaatst door Turkish_boy
Wat een bullshit, als de palestijnen 1ste wereld oorlog de Engelsen niet hadden meegeholpen bestonder er nu geen joden. Knoop dat maar in je joodse hersens. Niet zo grof, T-Boy.

Jans heeft een andere belevenis die gebaseerd is op fabeltjes en fabeltjes. En dat heeft ie als geschiedenis door zijn strot geduwd gekrijgen.

Spoetnik
30-12-04, 18:46
Geplaatst door shemesh
In tegendeel. maar ik bevind me hier op gevaarlijk terrein, tussen de mensen die dat wel zouden willen.

En je denkt dat die mensen jou in Israel gaan opsporen? :p Beetje para niej?

Kortom je gaat er waarschijnlijk niet heen.. jij lafaard!

Turkish_boy
30-12-04, 22:29
Geplaatst door shemesh
In tegendeel. maar ik bevind me hier op gevaarlijk terrein, tussen de mensen die dat wel zouden willen.

Wat een schijterd ben jij toch.
Ga lekker ergens tegen een muur uithuilen..
Maar kom hier de sfeer niet verzieken met je zionistische bull-shit.

salerno
30-12-04, 22:45
Geplaatst door Turkish_boy
Wat een schijterd ben jij toch.
Ga lekker ergens tegen een muur uithuilen..
Maar kom hier de sfeer niet verzieken met je zionistische bull-shit.

:fpotver: Jeetje wat zit jij vol haat, weet je wel hoe slecht dat is voor je lijf en geest, hoe dat aan je lijf en geest vreet?????


Salerno

Julien
31-12-04, 00:12
Geplaatst door Turkish_boy
Wat een bullshit, als de palestijnen 1ste wereld oorlog de Engelsen niet hadden meegeholpen bestonder er nu geen joden. Knoop dat maar in je joodse hersens.

joden zijn een eeuwenoud volk. lees de Koran maar eens!

Turkish_boy
31-12-04, 01:05
Geplaatst door salerno
:fpotver: Jeetje wat zit jij vol haat, weet je wel hoe slecht dat is voor je lijf en geest, hoe dat aan je lijf en geest vreet?????


Salerno

Nee je ziet het verkeerd ik heb een haat tegen onrecht,
en het doet me goed om dat te uiten.
Maargoed in heb verder geen zin in een disussie met een jood...

Turkish_boy
31-12-04, 01:06
Geplaatst door Julien
joden zijn een eeuwenoud volk. lees de Koran maar eens!

Heb ik al gedaan maar hij heeft het ook over niet zo lang geleden verleden.

Julien
31-12-04, 01:11
Geplaatst door Turkish_boy
Heb ik al gedaan maar hij heeft het ook over niet zo lang geleden verleden.

dan moet je ook niet zo grof praten over Joden ("als de palestijnen 1ste wereld oorlog de Engelsen niet hadden meegeholpen bestonder er nu geen joden. Knoop dat maar in je joodse hersens ") want Mozes, David, Jezus etc. (personen uit de Koran) waren Joden en volgens mij had Mohammed een goede band met de Joden.

Als je tegen de Israelische bezetting van Palestijnse gebieden bent, dan moet je het over Sharon hebben, niet over "de Joden". Verder moet je ook in discussie durven te gaan met joden, beste Turkishboy. Iedereen heeft hier recht op z'n mening, net als jij.

Spoetnik
31-12-04, 01:15
Geplaatst door Julien
joden zijn een eeuwenoud volk. lees de Koran maar eens!

Dat waren de Hebreeen.. toch? Of waren het de Israelieten?

Julien
31-12-04, 01:42
Geplaatst door Spoetnik
Dat waren de Hebreeen.. toch? Of waren het de Israelieten?

Ze woonden in het land Juda. Het woord "Jood" is afkomstig van "Juda" (Juders). Nu zouden we ze Joden hebben genoemd.

salerno
31-12-04, 09:13
Geplaatst door Turkish_boy
Nee je ziet het verkeerd ik heb een haat tegen onrecht,
en het doet me goed om dat te uiten.
Maargoed in heb verder geen zin in een disussie met een jood...

Blijkbaar lees je de stukken half (vanwege dat je zo verblind bent door onterechte haat) maar ik ben geen Jodin hoor ik ben een Moslima (die zonder haat door het leven gaat) en die ook niet tegen onrecht kan van NIEMAND!!!!! dus niet alleen van de Israelische regering, maar ook die van de Palestijnse regering, en niet alleen maar van de Amerikaanse regering, maar ook van de Arabische orthodoxe regeringen, etc. JA je leest het goed, ik heb het over REGERINGEN!!!!!! want die zijn de veroorzakers van alle ellende niet de burgers!!! En al helemaal als je hier op het forum tegen Joden praat die hier wonen en geboren zijn, net als jij???? Waar slaat dat op???? Is dat rechtvaardig dan??? Ik dacht dat jij tegen onrecht was.

Salerno

salerno
31-12-04, 09:22
Zover ik weet ( maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk) zijn de Joden van oorsprong semieten, een stam, een groep van deze stam had zich bekeerd tot het mono God geloof (Allah)\/God) en de anderen niet, dus er zijn nog rabieren" die ook semiet zijn, maar geen jood, daarom moet ik altijd lachen als bepaalde groepen schelden tegen de "joden"als vuile "semieten" etc. wie weet zijn ze van oorsprong zelf wel van semitische afkomst, wie zal het zeggen!!

En ja, de (Joden) Semieten kwamen van Juda vandaan, dus het zou zomaar kunnen dat men hen daarom Joden heeft genoemd, maar hoe zit het dan met de andere semieten?????


Salerno

salerno
31-12-04, 09:46
Geplaatst door Al Sawt
Ik lach me helemaal rot! Kan je dat staven met een wetenschappelijke bron? Liefst een die neutraal is. Maar tuurlijk zal je dat niet kunnen. Want het is reinste onzin, wat je beweert. Voorts kan ik ook beweren dat de piramides van Egypte door marsmannetjes gebouwd zijn en dat zonder wetenschappelijk te staven.

Ik vind het vervelend om je tegen te moeten spreken, MAAR, het is wetenschappelijk vastgesteld dat men via DNA kan uitvinden waar iemand vandaan komt en wat voor een rasser er in iemand zit, sorry, is alom over de gehele wetenschappelijke wereld bekend!! Je hoeft alleen maar te googelen en/of naar discovery te kijken (avondje wetenschappen!!) en na te checken via Google en of andere zoekprogramma's en Voila, je vindt het!


Onzin! Palestijnen en Arabieren vormen de erfgenamen van alle volkeren die MO ooit bewoond hebben. Een Nederlandse Jood of zijn Ethiopische geloofsgenoot hebben evenveel recht op Palestina, als ik op Andalusie. Arabieren, Pal;estijnen en Semieten zijn 1 en hetzelfde, dus het klopt ze hebben allen er recht op om daar te wonen, verder zijn alle joden over de gehele wereld gaan zwerven en wonen dus overal, ook in Nederland of voor mijn part china, het gaat volgens de bloedlijn van de Moeder! en toch hadden de moren Andalusie bezet en zette zij hun wil op het volk, en wordt dat hier OOK goed gepraat alszijnde dat men de autochtone bevolking en de joden goed behandelde (dat er even tussendoor), dus wordt dat wel goed gepraat??? vreemd toch!!

Naam Israel is ook bedacht door de Zionisten. Aangezien Zion heel abstract is en regelrecht koppeling vormt naar een geschiedvervalsing. Want voor 1948 bestond er geen Israel en die heeft ook nooit bestaan.
Peres was ook geen Israelier, maar een Marokkaan.


[COLOR=sandybrown]Israel komt voor in het oude boek (de Bijbel) dus die naam bestond wel degelijk, dat was het land van belofte die Allah/God de Joden had belooft! Peres is een niet marokkaanse naam maar die van een Marokkaanse Jood, en zoals ik net heb beschreven kwamen alle Joden vanuit al windstreken naar Israel, dus blijkbaar ook Peres![ En Arafat was geen Palestijnse Egyptenaar toch??? hij was gewoon een Egyptenaar, die zich ging bemoeien met andermans zaken (zoals dat hier vaak wordt geschreven over andere groeperingen) en ik vind als men het niet accepteert van de 1 kun je het ook niet van een ander accepterren! over recht of onrecht gesproken!!!/COLOR]


Tot zover geschiedvervalser! Als het niet gaat hoe jij het wilt horen/zien, dan begin je met dit soort uitlatingen, doe ik dat ook??? terwijl ik het ook niet eens bent met jouw visie en verhalen??? nee , ik heb respect voor jouw mening en hou me aan de regels van discussieren, en word daarbij niet persoonlijk, is geloof ik ook niet de bedoeling van dit gesprek!

Salerno

Turkish_boy
31-12-04, 11:00
Geplaatst door Julien
dan moet je ook niet zo grof praten over Joden ("als de palestijnen 1ste wereld oorlog de Engelsen niet hadden meegeholpen bestonder er nu geen joden. Knoop dat maar in je joodse hersens ") want Mozes, David, Jezus etc. (personen uit de Koran) waren Joden en volgens mij had Mohammed een goede band met de Joden.

Als je tegen de Israelische bezetting van Palestijnse gebieden bent, dan moet je het over Sharon hebben, niet over "de Joden". Verder moet je ook in discussie durven te gaan met joden, beste Turkishboy. Iedereen heeft hier recht op z'n mening, net als jij.

Oke dan misschien zijn mijn conclusies te snel getrokken in mijn hoofd.
Maar het gaat hier juist niet om joden zelf maar om het regering dat ik heb al eerder gezegd mijn post's was puur een kwade reactie op een post van iemand dat zij dat er geen palestijnen bestonden voor 1948.
Daar werd ik zo boos om, en vermoorden en het proberen goedepraten met praatjes als de Palestijnen hebben niks geacepteerd. Ze doen net alsof de Palestijnen hier de schuldigen zijn. Ik vind dat scheinheilig.

salerno
31-12-04, 12:04
Geplaatst door Turkish_boy
Oke dan misschien zijn mijn conclusies te snel getrokken in mijn hoofd.
Maar het gaat hier juist niet om joden zelf maar om het regering dat ik heb al eerder gezegd mijn post's was puur een kwade reactie op een post van iemand dat zij dat er geen palestijnen bestonden voor 1948.
Daar werd ik zo boos om, en vermoorden en het proberen goedepraten met praatjes als de Palestijnen hebben niks geacepteerd. Ze doen net alsof de Palestijnen hier de schuldigen zijn. Ik vind dat scheinheilig.

Dat was ik die dat zei, als ik zeg er bestonden voor 1948 geen palestijnen, dan bedoelde ik de NAAM Palestijnen niet de mensen die er woonden op dat moment, die mensen hadden geen naam in die tijd van "Palestijnen" het waren allerhande Arabieren etc. die zich op dat stukje grond hadden gevestigd, goed lezen hoor, want als je het goed had gelezen had je het geweten wat er werd bedoelt namelijk, en dan had je waarschijnlijk niet zo hoeven te reageren en hiermee zie je zelf dat alle problemen die er zijn vaak worden gecreeerd door niet goed te luisteren naar anderen, en dit bedoel ik niet als een aanval maar als realiteit! Dit is kleinschalig tussen ons hier, maar dit gebeurt ook grootschalig tussen regeringen en bevolkingen!
En dat veroorzaakt vaak die misverstanden en problemen die op het laatst niet meer te overzien zijn, helaas!

Salerno

salerno
31-12-04, 12:07
Geplaatst door salerno
Dat was ik die dat zei, als ik zeg er bestonden voor 1948 geen palestijnen, dan bedoelde ik de NAAM Palestijnen niet de mensen die er woonden op dat moment, die mensen hadden geen naam in die tijd van "Palestijnen" het waren allerhande Arabieren etc. die zich op dat stukje grond hadden gevestigd, goed lezen hoor, want als je het goed had gelezen had je het geweten wat er werd bedoelt namelijk, en dan had je waarschijnlijk niet zo hoeven te reageren en hiermee zie je zelf dat alle problemen die er zijn vaak worden gecreeerd door niet goed te luisteren naar anderen, en dit bedoel ik niet als een aanval maar als realiteit! Dit is kleinschalig tussen ons hier, maar dit gebeurt ook grootschalig tussen regeringen en bevolkingen!
En dat veroorzaakt vaak die misverstanden en problemen die op het laatst niet meer te overzien zijn, helaas!

Salerno

Het blijkt overigens dat Jans hetzelfde heeft gezegd als ik, dus ik weet niet tegen wie je je hebt gericht??!

Al Sawt
31-12-04, 14:58
Geplaatst door salerno

Ik vind het vervelend om je tegen te moeten spreken, MAAR, het is wetenschappelijk vastgesteld dat men via DNA kan uitvinden waar iemand vandaan komt en wat voor een rasser er in iemand zit, sorry, is alom over de gehele wetenschappelijke wereld bekend!! Je hoeft alleen maar te googelen en/of naar discovery te kijken (avondje wetenschappen!!) en na te checken via Google en of andere zoekprogramma's en Voila, je vindt het!
Je bezondigd aan omdraaien van discussie.

Ik ben volkomen op de hoogte van de technologische vooruitgang op gebied van DNA.


En nu terug naar mijn vraag: Waar zijn wetenschappelijke bronnen die bewijzen dat Joden van nu direct afstammen naar Joden van toen?

Ik kan ze nergens vinden! Misschien omdat het een fabeltje is?????
Israel komt voor in het oude boek (de Bijbel) dus die naam bestond wel degelijk, dat was het land van belofte die Allah/God de Joden had belooft! Peres is een niet marokkaanse naam maar die van een Marokkaanse Jood, en zoals ik net heb beschreven kwamen alle Joden vanuit al windstreken naar Israel, dus blijkbaar ook Peres![ En Arafat was geen Palestijnse Egyptenaar toch??? hij was gewoon een Egyptenaar, die zich ging bemoeien met andermans zaken (zoals dat hier vaak wordt geschreven over andere groeperingen) en ik vind als men het niet accepteert van de 1 kun je het ook niet van een ander accepterren! over recht of onrecht gesproken!!!/COLOR] Misschien komt Israel in de bijbel, maar de naam Filistine bestaat al eeuwen en wordt al eeuwen die gebied meebedoelt.

Israel is een creatie en Palestina is een logische product van ontwikkelingen in de geschiedenis.

salerno
31-12-04, 16:19
Geplaatst door Al Sawt
Je bezondigd aan omdraaien van discussie.

Ik ben volkomen op de hoogte van de technologische vooruitgang op gebied van DNA.


En nu terug naar mijn vraag: Waar zijn wetenschappelijke bronnen die bewijzen dat Joden van nu direct afstammen naar Joden van toen?

Ik kan ze nergens vinden! Misschien omdat het een fabeltje is????? Misschien komt Israel in de bijbel, maar de naam Filistine bestaat al eeuwen en wordt al eeuwen die gebied meebedoelt.

Israel is een creatie en Palestina is een logische product van ontwikkelingen in de geschiedenis.

Oke, maar dat wil niet zeggen dat de huidige bewoners van dit land (Palestijnen en/of israeli's) ook daadwerkelijk er recht op zouden hebben er hebben de afgelopen 2000 jaren verschillende mensen daar gewoond en het heeft verschillende namen gehad, dus ik vind gewoon (maar dat is mijn mening!) dat niemand en iedereen er recht op heeft!

Wat betreft de DNA, en de Joden, wie zegtt dat de Joden GEEN joden zouden zijn als ze vanuit Nederland of zo komen,????? dat is net zo'n vraag als dat jij zegt Wie zegt dat de Joden van Nederland echt joden zijn??? hetzelfde verhaal als, een half vol glas water of een half leeg glas water, je kunt er 2 kanten mee op!

Kijk over 300 jaar of zo, als de marokkanen hier nog steeds wonen, en dan de vraag van anderen zal zijn, wie zegt mij dat de marokkanen die zich hier marokkanen noemen echt marokkanen zijn???? Begrijp je een beetje wat ik bedoel, de marokkanen zullen hun gebruiken en cultuur aan elkaar doorgeven net zoals de Jood dat door de eeuwen heen overal heeft gedaan, ik denk dat daarmee je je antwoordt hebt, het is cultuur, gewoonte's en overleveringen bepalend wie of wat je bent! EN daarbij de bloedlijn, uiteraard.

Salerno

Al Sawt
02-01-05, 00:20
Jans en Sasson, laten het nu afweten! Ze waren toch zeker van hun zaak?

jans
03-01-05, 16:17
Jans en Sasson, laten het nu afweten! Ze waren toch zeker van hun zaak?

Had weekend :wink: en geen comp bij de hand...

Kijk Sawt als jij het oude testament afdoet als een fabeltje, zijn we snel klaar. Ik baseer me daar namelijk wel op.

DNA heeft niks te maken met het feit of je joods bent of niet. Het kan ook aangenomen zijn. Wie zegt dat de palestijnen van nu afstammelingen zijn van de ''palestijnen van toen'' ?

@Turkish boy.. palestijnen bestonden niet voor 1948, daar bedoel ik de TERM palestijnen mee, niet het volk zelf.

Al Sawt
03-01-05, 16:21
Geplaatst door jans
Had weekend :wink: en geen comp bij de hand...

Kijk Sawt als jij het oude testament afdoet als een fabeltje, zijn we snel klaar. Ik baseer me daar namelijk wel op.


Het is je goed recht om op de talmoed te baseren. Als gelovige juich ik dat te harte toe. Maar als men een religieuze overtuiging omzet tot een politieke claim, dan is het onderwerp voor keiharde kritiek.



@Turkish boy.. palestijnen bestonden niet voor 1948, daar bedoel ik de TERM palestijnen mee, niet het volk zelf. Israeliers bestonden toch ook niet voor 1948!

shemesh
03-01-05, 19:32
Geplaatst door Spoetnik
En je denkt dat die mensen jou in Israel gaan opsporen? :p Beetje para niej?

Kortom je gaat er waarschijnlijk niet heen.. jij lafaard!

waarom zou ik zeggen dat ik er heen ga als ik er niet heen ga? :vreemd:

Spoetnik
03-01-05, 19:33
Geplaatst door shemesh
waarom zou ik zeggen dat ik er heen ga als ik er niet heen ga? :vreemd:

Omdat je niet zegt waar je heen gaat...

shemesh
03-01-05, 19:37
Geplaatst door Turkish_boy
Wat een schijterd ben jij toch.
Ga lekker ergens tegen een muur uithuilen..
Maar kom hier de sfeer niet verzieken met je zionistische bull-shit.

Je haalt het image wat ik van Turken heb erg naar beneden. Ach, in elke groep zitten antisemieten zullen we maar zeggen.
Beetje raar voor een Turk om te zeggen dat Isral terroristisch bezig is. Kijk eerst maar eens hoe je eigen Turkije met de PKK omgaat.

shemesh
03-01-05, 19:39
Geplaatst door Spoetnik
Omdat je niet zegt waar je heen gaat...

Hint: niet al te ver van waar jij heen gaat (is dat gevaarlijk? :argwaan: )

Spoetnik
03-01-05, 19:40
Geplaatst door shemesh
Hint: niet al te ver van waar jij heen gaat (is dat gevaarlijk? :argwaan: )

Heh.. ik ben niet van plan om iemand op te blazen :) Ik moet me geld daar verdienen..

Tel Aviv? Jaffa? Netanya?

shemesh
03-01-05, 19:45
Geplaatst door Spoetnik
Heh.. ik ben niet van plan om iemand op te blazen :) Ik moet me geld daar verdienen..

Tel Aviv? Jaffa? Netanya?

Ietsje verder, wat ten noorden van Netanya. Waarom ga jij naar Isral?

Spoetnik
03-01-05, 19:49
Geplaatst door shemesh
Ietsje verder, wat ten noorden van Netanya. Waarom ga jij naar Isral?

Werken.. ik heb een deelneming in een internetbedrijf daar..

shemesh
03-01-05, 19:51
Geplaatst door Spoetnik
Werken.. ik heb een deelneming in een internetbedrijf daar..

Heb je verder iets met Isral? (of ertegen?)

Spoetnik
03-01-05, 19:52
Geplaatst door shemesh
Heb je verder iets met Isral? (of ertegen?)

Ik heb verder niks met Israel..

Het is er wel lekker warm..

shemesh
03-01-05, 19:54
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb verder niks met Israel..

Het is er wel lekker warm..

Ja de shemesh schijnt daar heerlijk! Ben je Marokkaans? Als je daar eenmaal woont krijg jr vanzelf wel wat met Isral, dat kan niet anders.

Spoetnik
03-01-05, 19:59
Geplaatst door shemesh
Ja de shemesh schijnt daar heerlijk! Ben je Marokkaans? Als je daar eenmaal woont krijg jr vanzelf wel wat met Isral, dat kan niet anders.

Je hebt er ook goeie Humus .. enne Yemenitisch eten.. waar ik de naam al weer van vergeten ben.

Ik ben geen Marokkaan hoor, maar ik heb wel Marokkaanse vrienden in Israel :)

Turkish_boy
03-01-05, 23:30
Geplaatst door shemesh
Heb je verder iets met Isral? (of ertegen?)

Ik heb wat tegen ISrael als je wilt weten wat lees mijn vorige post's maar. Had je daar wat tegen>?

salerno
04-01-05, 07:35
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb wat tegen ISrael als je wilt weten wat lees mijn vorige post's maar. Had je daar wat tegen>?


Jij hebt volgens mij niets tegen Israel/Joden, je Haat ze gewoon, dat druipt er bij je postings helemaal vanaf, en waarom????? Wat hebben ze je persoonlijk gedaan????
Deze vraag stel ik ook altijd aan mensen die Negers haten, Waarom??? wat hebben ze je persoonlijk gedaan???? En dan nog, als er 1 of 2 jou iets aangedaan hebben, heb jij dan het recht om daardoor de gehele bevolking te haten???? Wij hebben er zo de Pe in dat men in Nederland/Europa altijd maar weer negatief schrijft over de marokkanen/Moslims, want wij zijn toch niet allemaal zo??? Wij zijn toch niet allemaal Mohammed B's???? Dat is wat ik continue hoor/lees, maar wij hebben wel het recht om anderen allemaal over 1 kam te scheren??? Vreemd hoor, en lekker rechtvaardig (ik meen dat jij dat woord al meerdere malen in je mond genomen hebt!)

Zie de overheid van israel, de mensen en de staat nu eens gescheiden van elkaar, praat makkelijker, is ook rechtvaardiger! Niet alle Israeliers zijn het eens met de aanpak van hun overheid betreffende het Palestijnse probleem, MAAR evenzo zijn niet alle Palestijnen het eens met de bomaanslagen gedaan door hun eigen mensen!
De Bomaanslagen gedaan door Palestijnen in bussen treffen net zoveel Arabieren/Palestijnen als Joden wist je dat???? er sterven er net zoveel. want wat veel mensen schijnen te vergeten is dat er in Israel heel veel arabieren wonen die gewoon met de bus gaan, bij een bushalte staan te wachten en op de markt hun inkopen doen, en waar worden die aanslagen gepleegd overwegend??????

Salerno

Turkish_boy
04-01-05, 10:33
Geplaatst door salerno
Jij hebt volgens mij niets tegen Israel/Joden, je Haat ze gewoon, dat druipt er bij je postings helemaal vanaf, en waarom????? Wat hebben ze je persoonlijk gedaan????
Deze vraag stel ik ook altijd aan mensen die Negers haten, Waarom??? wat hebben ze je persoonlijk gedaan???? En dan nog, als er 1 of 2 jou iets aangedaan hebben, heb jij dan het recht om daardoor de gehele bevolking te haten???? Wij hebben er zo de Pe in dat men in Nederland/Europa altijd maar weer negatief schrijft over de marokkanen/Moslims, want wij zijn toch niet allemaal zo??? Wij zijn toch niet allemaal Mohammed B's???? Dat is wat ik continue hoor/lees, maar wij hebben wel het recht om anderen allemaal over 1 kam te scheren??? Vreemd hoor, en lekker rechtvaardig (ik meen dat jij dat woord al meerdere malen in je mond genomen hebt!)

Zie de overheid van israel, de mensen en de staat nu eens gescheiden van elkaar, praat makkelijker, is ook rechtvaardiger! Niet alle Israeliers zijn het eens met de aanpak van hun overheid betreffende het Palestijnse probleem, MAAR evenzo zijn niet alle Palestijnen het eens met de bomaanslagen gedaan door hun eigen mensen!
De Bomaanslagen gedaan door Palestijnen in bussen treffen net zoveel Arabieren/Palestijnen als Joden wist je dat???? er sterven er net zoveel. want wat veel mensen schijnen te vergeten is dat er in Israel heel veel arabieren wonen die gewoon met de bus gaan, bij een bushalte staan te wachten en op de markt hun inkopen doen, en waar worden die aanslagen gepleegd overwegend??????

Salerno

Heb je mijn post's echt goed gelezen? daarin staan dingen waaruit moet blijken dat ik niet het bevolking maar het regering haat. Verder waarom mag ik die regering nou niet? omdat ze daar Palestijnen onderdrukken, uitmoorden, kinderen die in school zitten dooschieten, rakketaanvallen op mensen in rolstoelen, die achterlijke muur ect..ect..
Je hoeft dus niet te komen met ze hebben je niks aangedaan.
Ik voel me er gewoon bij betrokken omdat de onderdrukten moslims zijn. Knoop dat maar goed in je oren ik ben trouwens naar mijn mening niet de enigste die zich betrokken voelt bij dit onderwerp.

Verder moet je niet vergeten dat de Palestijnse Jihad, hamas, ect.ect..
geen andere manieren hebben om de vijand aantevallen, ik keur het niet goed maar ik zeg wel dat ze geen andere manier hebben. Maargoed ze worden toch altijd als terroristen bestempeld ookal zouden ze soldaten aanvallen.(tunnel) Ik zie ze niet als terroristen maar vrijheidstrijders netzoals Nederland die had in het 2e wereldoorlog, die werden bestempeld door Duitsers als terroristen.

Oramus
04-01-05, 15:16
Wat maakt het eigenlijk uit waar Arafat aan gestorven is. Hij is er niet meer en daar gaat het om.

salerno
04-01-05, 16:40
Geplaatst door Turkish_boy
Heb je mijn post's echt goed gelezen? daarin staan dingen waaruit moet blijken dat ik niet het bevolking maar het regering haat. Verder waarom mag ik die regering nou niet? omdat ze daar Palestijnen onderdrukken, uitmoorden, kinderen die in school zitten dooschieten, rakketaanvallen op mensen in rolstoelen, die achterlijke muur ect..ect..
Je hoeft dus niet te komen met ze hebben je niks aangedaan.
Ik voel me er gewoon bij betrokken omdat de onderdrukten moslims zijn. Knoop dat maar goed in je oren ik ben trouwens naar mijn mening niet de enigste die zich betrokken voelt bij dit onderwerp.

Verder moet je niet vergeten dat de Palestijnse Jihad, hamas, ect.ect..
geen andere manieren hebben om de vijand aantevallen, ik keur het niet goed maar ik zeg wel dat ze geen andere manier hebben. Maargoed ze worden toch altijd als terroristen bestempeld ookal zouden ze soldaten aanvallen.(tunnel) Ik zie ze niet als terroristen maar vrijheidstrijders netzoals Nederland die had in het 2e wereldoorlog, die werden bestempeld door Duitsers als terroristen.


Waarom ik dat vroeg???? Omdat je aan mij vroeg of ik soms een Jood was omdat ik niet met de kudde meeloop, daarom, en het gebeurt over en weer, niet aleen de Palestijnen overkomt moorden etc. de Israeli's overkomt dit ook, en het ergste van alles is dat de palestijnen die zichzelf opblazen in bussen/bushalte's en/of markten daarmee de helft aan Arabieren meenemen, die staan namelijk ook bij bushalte's/markten en zitten in die zelfde bussen??

Beide kampen zijn fout, beide kampen moorden, en beide kampen hebben maling aan de bevolking!

Salerno

Turkish_boy
04-01-05, 17:13
Geplaatst door salerno
Waarom ik dat vroeg???? Omdat je aan mij vroeg of ik soms een Jood was omdat ik niet met de kudde meeloop, daarom, en het gebeurt over en weer, niet aleen de Palestijnen overkomt moorden etc. de Israeli's overkomt dit ook, en het ergste van alles is dat de palestijnen die zichzelf opblazen in bussen/bushalte's en/of markten daarmee de helft aan Arabieren meenemen, die staan namelijk ook bij bushalte's/markten en zitten in die zelfde bussen??

Beide kampen zijn fout, beide kampen moorden, en beide kampen hebben maling aan de bevolking!

Salerno

Fouten kun je verdelen in categorien,
grote fouten, blunders, en kleine foutjes...

Muur- Blunder
Onderdrukking- Grote fout.
Doodschieten Kinderen- Blunder
cheakpoints op andermans grond- Blunder
Vernielen huizen- Blunders
Afvuren raketten- Blunder
Met Tanks op STEENGOOIERS SCHIETEN-BLunder
( er zijn alleen vandaag al ongeveer 8 palestijnen doodgegaan door Tank-vuur slachtoffers mensen van 12 tot 18 jaar die op een veld aan het werk waren)
Hele joodse Dorpen op andermans grond zetten: Blunder
Al die blunders lijden tot provocaties... provocaties lijden tot zelfmoordaanslagen...

Dit zijn de hoofdfouten die ik zo kan bedenken.. er zullen wel meer zijn.
Maar probeer jij nou maar eens meer fouten aan de Palestijnse kanten te vinden.

salerno
04-01-05, 19:53
Geplaatst door Turkish_boy
Fouten kun je verdelen in categorien,
grote fouten, blunders, en kleine foutjes...

Muur- BlunderMuur is geen blunder, in 3 maanden tijd zin er 2 bomaanslagen geweest, terwijl in de tijd ervoor er bijna dagelijks bomaanslagen te betreuren waren.
Onderdrukking- Grote fout.Er was geen onderdrukking VOOR de 2e Infada, die is erna gekomen!
Doodschieten Kinderen- BlunderDat gebeurt over en weer! dus dubbele blunder!
cheakpoints op andermans grond- BlunderNiet leuk, maar ter bescherming van de Israelische bevolking, Joods, Arabisch, marokkaans, Afrikaans, etc.etc.etc. (in ieder geval een goed punt, iets wat de Palestijnse regering tot nu toe niet over heeft gehad voor haar eigen bevolking, bescherming te betalen door al het geschonken geld van over de hele wereld, waar is het merendeel van dat geld geindigd???????
Vernielen huizen- BlundersVernielen van Bussen, Marktplaatsen, en Busstations en Haltes??!
Afvuren raketten- BlunderGericht vuur op plekken waar Hamas kopstukken zitten/zaten, en 9 van de 10 keer ook correcte doelen, dus de desbetreffende persoon geliquideert!
Met Tanks op STEENGOOIERS SCHIETEN-BLunderGericht schieten met rubberen kogels, en als er met scherp geschoten wordt ( door millitanten) dan pas met werkelijke kogels!
( er zijn alleen vandaag al ongeveer 8 palestijnen doodgegaan door Tank-vuur slachtoffers mensen van 12 tot 18 jaar die op een veld aan het werk waren)Is verschrikkelijk, maar ongelukken gebeuren overal, zelfs in Nederland! weet je hoeveel mensen overlijden door ongelukken???
Hele joodse Dorpen op andermans grond zetten: BlunderMee eens, ben dan ook blij dat Sharon er iets aan wil gaan veranderen, ondanks de grote problemen voor hem!
Al die blunders lijden tot provocaties... provocaties lijden tot zelfmoordaanslagen...Is niet waar, ik ken volkeren die vele malen erger worden getergt en totaal geen leven hebben, moorden, martelen, totaal geen perspectief, van klein tot groot, totaal geen eigen stukje grond, al meer dan 50 jaar, geen zeggenschap over hunzelf, en niemand die er iets tegen doet, en die mensen????? blijven waardig! Dus het is NIET normaal om zelfmoordaanslagen te plegen omdat het niet gaat hoe dat jij dat wilt, althans wat een klein (millitante) groepje jou probeert wijs te maken!

Dit zijn de hoofdfouten die ik zo kan bedenken.. er zullen wel meer zijn.
Maar probeer jij nou maar eens meer fouten aan de Palestijnse kanten te vinden. Er zijn zoals je hebt gelezen OOK aan de kant van de palestijnen fouten, idem, op een ander niveau maar evengoed fouten! als zij de mogelijkheden zouden hebben met de zelfde middelen als de israeli zouden ze dat ook niet laten, dus het niet minder maken dan dat het is! Jij doet net alsof ALLE Palestijnen zo denken, dus niet!!! Het is toch van de zotte dat een palestijn (hij noemt zich liever Arabier) wonend en werkend in Israel, een bomaanslag heeft overleefd en een Israelisch meisje in zijn armen heeft zien sterven er totaal voor is dat die muur er staat, de hele staat langs gaat met workshops ZELFS bij PRO Palestijnse Israeli's (jaja die heb je dus ook!!) en bij zijn eigen Familie eruit is geknikkert omdat hij zomaar openlijk toegaf dat hij het eens was met de bouw van de muur, de familie was er ook mee eens, maar vond dat je dat niet openlijk als Arabier kon zeggen, begrijp je een beetje waar ik heen wil??? Dat samen geklit alleen maar vanwege het feit dat je Of Arabier bent Of Moslim en voor de rest oogkleppen op, daar ben ik dus falikant op tegen, ik heb te doen met deze man, echt waar, dat je niet eens je eigen gevoel mag volgen en zeggen zonder dat je daar binnen in je familie (en met z';n vrouw) in onmin moet leven, belachelijk gewoon!

Ik blijf erbij, waar 2 kijven hebben 2 schuld!

Salerno

Turkish_boy
04-01-05, 22:45
Jouw manier van citeren en jouw letterkleur maken het me erg ongemakkelijk om te lezen en te begrijpen.
Ik vraag je vriendelijk om voortaan gewoon net als mij te typen altans als je met mij discuseertd.

Om even terug te komen op jouw zaakjes...

Muur is geen blunder, in 3 maanden tijd zin er 2 bomaanslagen geweest, terwijl in de tijd ervoor er bijna dagelijks bomaanslagen te betreuren waren.

Die muur zetten is een van zijn grootste blunders... dat is wat ik vind.
Overgens waarom zet je in godsnaam een muur op andermans grond? Dat snap ik niet waarom niet op Isrealishe grond? Alle huizen die van Palestijnen waren en in de weg stonden voor die achterlijke muur zijn gesloopd.


Er was geen onderdrukking VOOR de 2e Infada, die is erna gekomen!

Er is altijd al onderdrukking geweest van het Isrealishe kant.


Dat gebeurt over en weer! dus dubbele blunder!

Kinderen moorden is altijd slecht..maar hier komt wel bij dat Israeliers schieten op kinderen die met stenen gooien! Wat kan er nou met een kiezelsteenje gebeuren als jij in een tank zit?



BlunderNiet leuk, maar ter bescherming van de Israelische bevolking, Joods, Arabisch, marokkaans, Afrikaans, etc.etc.etc. (in ieder geval een goed punt, iets wat de Palestijnse regering tot nu toe niet over heeft gehad voor haar eigen bevolking, bescherming te betalen door al het geschonken geld van over de hele wereld, waar is het merendeel van dat geld geindigd???????


Wat ter bescherming van eigenbevolking? Het is maar een bedrog om de Palestijnen het leven zuur te maken. Je kunt niet van het ene kant van de stad naar het andere kant zonder dat je door controles heen moet. Kinderen maken hun schooltassen open, moeten hun shirtjes omhoog doen. Ze doen me denken aan Nazi's die steeds om papieren vroegen als je in bezette gebieden rondliep.



Gericht vuur op plekken waar Hamas kopstukken zitten/zaten, en 9 van de 10 keer ook correcte doelen, dus de desbetreffende persoon geliquideert!

Wie geeft Isreal het recht om zomaar mensen te liquideren? Die recht hebben ze niet als we zo gaan doen moeten we Palestijnen ook helikopters en vliegtuigen geven. Kunnen ze ook Israelishe terroristen uitschaken opzich geen slechte zaak.


Gericht schieten met rubberen kogels, en als er met scherp geschoten wordt ( door millitanten) dan pas met werkelijke kogels!

Als ik met rubberen kogels gericht op jouw rug of hoofd schiet gaat hij er echt wel doorheen dus niet zo slapjanussen...Het kan de Palestijnen niet schelen of ze nou door rubberen of echte kogels worden afgemaakd.


Is verschrikkelijk, maar ongelukken gebeuren overal, zelfs in Nederland! weet je hoeveel mensen overlijden door ongelukken???


Hoe haal je het in je hoofd om Palestijnese dode kinderen te verglijken met auto-ongelukken in Nederland? 2 totaal verschillende dingen...
Iets wat je expres doet is geen ongeluk... schieten is gericht dus expres.
Het is gewoon weer een actie van een militair die zich verveelde en kinderen wilde afmaken die aan het werken waren.


Mee eens, ben dan ook blij dat Sharon er iets aan wil gaan veranderen, ondanks de grote problemen voor hem!
Ik heb geen gram vertrouwen in die Sharon...niks alleen die kolonisten alle joden oprotten van Palestijnse grond.


Is niet waar, ik ken volkeren die vele malen erger worden getergt en totaal geen leven hebben, moorden, martelen, totaal geen perspectief, van klein tot groot, totaal geen eigen stukje grond, al meer dan 50 jaar, geen zeggenschap over hunzelf, en niemand die er iets tegen doet, en die mensen????? blijven waardig! Dus het is NIET normaal om zelfmoordaanslagen te plegen omdat het niet gaat hoe dat jij dat wilt, althans wat een klein (millitante) groepje jou probeert wijs te maken!


Wat jij zegt is niet waar, provocaties lijden tot meer zelfmoordaanslagen.
De Palestijnse bevolking word al jaren onderdrukt! Dat weet iedereen!
Ik vind het een wonder dat ze zo laat zijn wakker geworden.. eindelijk tonen ze wat actie al vind ik dat weinig en verkeerde manier van actie voeren.





Er zijn zoals je hebt gelezen OOK aan de kant van de palestijnen fouten, idem, op een ander niveau maar evengoed fouten! als zij de mogelijkheden zouden hebben met de zelfde middelen als de israeli zouden ze dat ook niet laten, dus het niet minder maken dan dat het is! Jij doet net alsof ALLE Palestijnen zo denken, dus niet!!! Het is toch van de zotte dat een palestijn (hij noemt zich liever Arabier) wonend en werkend in Israel, een bomaanslag heeft overleefd en een Israelisch meisje in zijn armen heeft zien sterven er totaal voor is dat die muur er staat, de hele staat langs gaat met workshops ZELFS bij PRO Palestijnse Israeli's (jaja die heb je dus ook!!) en bij zijn eigen Familie eruit is geknikkert omdat hij zomaar openlijk toegaf dat hij het eens was met de bouw van de muur, de familie was er ook mee eens, maar vond dat je dat niet openlijk als Arabier kon zeggen, begrijp je een beetje waar ik heen wil??? Dat samen geklit alleen maar vanwege het feit dat je Of Arabier bent Of Moslim en voor de rest oogkleppen op, daar ben ik dus falikant op tegen, ik heb te doen met deze man, echt waar, dat je niet eens je eigen gevoel mag volgen en zeggen zonder dat je daar binnen in je familie (en met z';n vrouw) in onmin moet leven, belachelijk gewoon!

Ik weet precies wie jij bedoeld.
Er was een aap op tv die raar was,
Hij is niks anders dan een landverader dat zichzelf geeneens Palestijn wil noemen ik denk dat het gewoon een profiteur is die gewoon nieuwe leven opbouwen in Isreal omdat hij daar meer kans maakt op een mooie rijke leven dan in het Palestijnse kant. Maar ik zeg het nog een keer zulke mensen die zichzelf liever arabier dan Palestijn noemen en het eens zijn met die achterlijke muur waarvoor huizen van Palestijnen zijn gesloopd gewoon zijn gewoon landveranders...

Verder ben ik het met je eens dat Palestijnen ook fouten hebben gemaakd. Maar zoals ik al zeg er zijn grote en kleine fouten...die grote fouten (blunders) beslissen alles en Isrealiers rearageren op een fout met blunder.

Dat moet stoppen.

ps: Sorry voor typfouten ik ben en blijf een Turk... :handbang:

salerno
05-01-05, 07:55
Geplaatst door Turkish_boy
Jouw manier van citeren en jouw letterkleur maken het me erg ongemakkelijk om te lezen en te begrijpen.
Ik vraag je vriendelijk om voortaan gewoon net als mij te typen altans als je met mij discuseertd.

Om even terug te komen op jouw zaakjes...


Die muur zetten is een van zijn grootste blunders... dat is wat ik vind.
Overgens waarom zet je in godsnaam een muur op andermans grond? Dat snap ik niet waarom niet op Isrealishe grond? Alle huizen die van Palestijnen waren en in de weg stonden voor die achterlijke muur zijn gesloopd.

Die muur is gezet om de israelirs te beschermen tegen bomaanslagen, overigens wist je dat de Marokkaanse regering in de Sahara een muur heeft gebouwd om de Bedoeinen erbuiten te houden, zodat ze niet lukraak overal Marokko binnen komen, deze muur is zo lang van hier naar Nooorwegen in kilometers, OOk op grondgebied dat feitelijk niet van Marokko is! Gewoon even geschreven om je te laten zien dat NIET alleen de Israelirs een muur bouwen anderen in de regio ook, en wat doen bedoeinen eigenlijk????De muur heeft al heel veel levens gespaard OOk die van arabische inwoners van Israel (waarom reageer je daar niet op??)



Er is altijd al onderdrukking geweest van het Isrealishe kant.

Dat is niet waar, de Palestijnse bevolking waren VOOR de 2e Infada het meeste inkomen per "hoofd" van de gehele arabische omgeving, waarom, de meeste hadden goed betaalde banen IN Israel, men kon naar de dokters/ziekenhuizen/scholen etc. in Israel, jammer genoeg praat men daar weinig of niet over!



Kinderen moorden is altijd slecht..maar hier komt wel bij dat Israeliers schieten op kinderen die met stenen gooien! Wat kan er nou met een kiezelsteenje gebeuren als jij in een tank zit?

Kiezelsteentjes????? Ik weet niet wat jij onder een kiezelsteentje vindt vallen, maar het zijn over het algemeen geen kiezelsteentjes, en dan als er een stuk of tig fanatiek met keien gaat gooien ben je ook verkeerd bezig lijkt mij, maar dat neemt niet weg dat men er anders op zou moeten reageren!



Wat ter bescherming van eigenbevolking? Het is maar een bedrog om de Palestijnen het leven zuur te maken. Je kunt niet van het ene kant van de stad naar het andere kant zonder dat je door controles heen moet. Kinderen maken hun schooltassen open, moeten hun shirtjes omhoog doen. Ze doen me denken aan Nazi's die steeds om papieren vroegen als je in bezette gebieden rondliep.

Daar heb je gelijk in, maar het is blijkbaar nodig, kun je je nog herinneren een tijd geleden dat men een jongetje ik meen van 11 jaar oud had tegen gehouden (geestelijk minder volwaardig) die opgehitst was door de Hamas of wie dan ook om zichzelf op te blazen, door die checkpoint's kunnen ze dit soort incidenten voorkomen, is toen ook bewezen!




Wie geeft Isreal het recht om zomaar mensen te liquideren? Die recht hebben ze niet als we zo gaan doen moeten we Palestijnen ook helikopters en vliegtuigen geven. Kunnen ze ook Israelishe terroristen uitschaken opzich geen slechte zaak.

Exact mee eens, maar wie geeft de Palestijnen het recht om een vrouw hoogzwanger in haar auto, met haar 4 kinderen te liquideren???? zelfde toch, en zij was geen Hamaslid, of millitant???


Als ik met rubberen kogels gericht op jouw rug of hoofd schiet gaat hij er echt wel doorheen dus niet zo slapjanussen...Het kan de Palestijnen niet schelen of ze nou door rubberen of echte kogels worden afgemaakd.

Klopt, het maakt ook niet uit door wie en wat je vermoord wordt, of het nu een rubberen kogel is, een Israeli of een Palestijn, dood is dood, vermoord is vermoord, ben het helemaal met je eens! Dus beide zijn fout! Beide moorden en vermoorden.



Hoe haal je het in je hoofd om Palestijnese dode kinderen te verglijken met auto-ongelukken in Nederland? 2 totaal verschillende dingen...
Iets wat je expres doet is geen ongeluk... schieten is gericht dus expres.
Het is gewoon weer een actie van een militair die zich verveelde en kinderen wilde afmaken die aan het werken waren.

Ik vergelijk het niet met een auto ongeluk, ik vergelijk het met "een" ongeluk, en om nu te beweren dat die militairen even uit verveling kinderen gaan doodschieten vindt ik wel heel erg overtrokken, jij wilt niet dat men de Marokkaan/Moslim/Palestijn over 1 kam scheert doet dat dan ook niet bij een ander, is namelijk net zo onrechtvaardig, ze zullen het heus niet xpres" hebben gedaan er zal wel een reden zijn geweest die hoogwaarschijnlijk verkeerd is ingeschat of doorgegeven!


Ik heb geen gram vertrouwen in die Sharon...niks alleen die kolonisten alle joden oprotten van Palestijnse grond.

Wat versta jij onder Palestijnse grond???? Dat de Joodse Nederzettingen weg moeten daar ben ik het mee eens, overigens ben ik benieuwd wat er dan zal gebeuren??!



Wat jij zegt is niet waar, provocaties lijden tot meer zelfmoordaanslagen.
De Palestijnse bevolking word al jaren onderdrukt! Dat weet iedereen!
Ik vind het een wonder dat ze zo laat zijn wakker geworden.. eindelijk tonen ze wat actie al vind ik dat weinig en verkeerde manier van actie voeren.


Nogmaals er zijn volkeren op deze wereld die 50 jaar of meer worden onderdrukt en dan vele malen erger dan de Palestijnen die doen dat ook niet, dus zo "normaal" als jij het vind is het niet, het is een uiting van een agressieve manier van denken en haat die de overhand neemt van de rede!





Ik weet precies wie jij bedoeld.
Er was een aap op tv die raar was,
Hij is niks anders dan een landverader dat zichzelf geeneens Palestijn wil noemen ik denk dat het gewoon een profiteur is die gewoon nieuwe leven opbouwen in Isreal omdat hij daar meer kans maakt op een mooie rijke leven dan in het Palestijnse kant. Maar ik zeg het nog een keer zulke mensen die zichzelf liever arabier dan Palestijn noemen en het eens zijn met die achterlijke muur waarvoor huizen van Palestijnen zijn gesloopd gewoon zijn gewoon landveranders...

Ik vind het zeer degrinerend dat je de man een "aap" noemt, het is een mens net als jij en ik, en die mens heeft iets verschrikkelijks meegemaakt waardoor hij van mening is verandert, waarom is hij dan een land verrader??? omdat hij zelfstandig nadenkt en niet met de kudde mee wilt lopen???? Waarschijnlijk is hij net als ik en vele anderen met ons geen kuddedier, wat is daar mis mee, en als de rest van de familie het er mee eens is maar vind dat je het niet mag zeggen, zijn het gewoon een stel hypocrieten in mijn ogen!

Verder ben ik het met je eens dat Palestijnen ook fouten hebben gemaakd. Maar zoals ik al zeg er zijn grote en kleine fouten...die grote fouten (blunders) beslissen alles en Isrealiers rearageren op een fout met blunder.

Grote en kleine fouten zullen er blijven gemaakt worden zolang men van beide kanten aan de gang blijft, als niemand stopt zal het blijven doorgaan!

Dat moet stoppen.

ps: Sorry voor typfouten ik ben en blijf een Turk... :handbang:

:knipoog: Hahaha, ik maak ook nog steeds taalfouten hoor en woon al hier sinds eind vijftiger jaren, (oud he??!) hahaha

Turkish_boy
05-01-05, 11:33
Geplaatst door salerno
:knipoog: Hahaha, ik maak ook nog steeds taalfouten hoor en woon al hier sinds eind vijftiger jaren, (oud he??!) hahaha

Onze denkwijzen botsen frontaal tegenelkaar....
Maargoed ik heb verder geen zin in deze discussie het is een soort welles/nietus discussie en we schieten er niks mee op.
Ik wil je nog wel iets zeggen ik blijf vasthouden aan mijn standpunten.
Verder vind ik het wel interesant om met iemand te discuseren die oud is. Ik ben 18 jaar en dit geeft me een inzicht in hoe een stuk ouderen denken over het confict in midden-oosten.

shemesh
05-01-05, 14:29
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb wat tegen ISrael als je wilt weten wat lees mijn vorige post's maar. Had je daar wat tegen>?

Dit bericht was niet aan jou gericht. Dit bericht:


Beetje raar voor een Turk om te zeggen dat Isral terroristisch bezig is. Kijk eerst maar eens hoe je eigen Turkije met de PKK omgaat.


was WEL aan jou gericht maar heb je NIET beantwoord.

salerno
05-01-05, 16:48
Geplaatst door Turkish_boy
Onze denkwijzen botsen frontaal tegenelkaar....
Maargoed ik heb verder geen zin in deze discussie het is een soort welles/nietus discussie en we schieten er niks mee op.
Ik wil je nog wel iets zeggen ik blijf vasthouden aan mijn standpunten.
Verder vind ik het wel interesant om met iemand te discuseren die oud is. Ik ben 18 jaar en dit geeft me een inzicht in hoe een stuk ouderen denken over het confict in midden-oosten.




Ik ben blij dat jij er zo over denkt, ik ook, ik blijf ook bij mijn genuanceerde uitspraken en ideeen en heb ook geen zin meer in welles nietes spelletjes, heel verstandig van je!

Maar respect hoor, voor een ventje van jou leeftijd!

salerno

Turkish_boy
05-01-05, 17:28
Geplaatst door shemesh
Dit bericht was niet aan jou gericht. Dit bericht:


Beetje raar voor een Turk om te zeggen dat Isral terroristisch bezig is. Kijk eerst maar eens hoe je eigen Turkije met de PKK omgaat.


was WEL aan jou gericht maar heb je NIET beantwoord.

Ow mevrouwtje nou ga je proberen mij op eigen grond te raken,
PKK is een terroristische organizatsie die van het Turkse grond eigen grond wil maken. Het begon allemaal met zuiveringen van hele Turkse dorpen aavalleen doden. Het Turkse leger heeft 40.000 soldaten sehit gegeven aan de bestreiding in het oosterse deel van Turkije van dat organizatsie alleen. Verder is het PKK kopstuk niet geliqudeert met een helikopter net als bij jullie maar heeft hij jammergenoeg een eerlijke proces gekren waarbij hij eerst doodstaf kreeg toen levenslang omdat Turkije het doostraf afschafde. Persoonlijk vond/vind ik dat erg jammer ik had persoonlijk de kruk onder zijn poten vandaan willen schoppen.
Maargoed JIHAD, HAMMES en PKK kun je niet verglijken. Turkse leger vermoord ook geen Koerdishe kinderen in het oosten van Turkije.

Hebben jullie wel eens verhalen gehoord van soldaten die daar hebben gevochten? Ik kom in Turkije uit Gaziantep een stad dat grenst aan Syre. Redelijk in het oosten dus ik heb persoonlijk gruwelverhalen gehoord van soldaten, die zelf militanten hebben doodgeschoten.

Wist jij dat vrouwlijke pkk-snipers de oren van hun slachtoffer afknipte en het om een touwje deden en het als een soort trofee mee naar huis namen? Wil je weten hoe hun denken? Hun schieten kinderen in wiegen dood! Waarom? Argument: ALs hij later groot is zal hij gaan vechten tegen ons wat een zieke argument is dat? PKK is een grote misselijkmakende-terroristishe organizatsie van een niet bestaande land.


Daarkomt nog bij dat ik jouw post niet begrijp eerst staat er was niet op jouw gericht en dan zeg je was wel aan jouw gericht heb je niet beantwoord....

Turkish_boy
05-01-05, 20:24
Ik heb gearageerd nu ben jij aan de beurt je wilde toch met mij discuseren. Waarom ga je dan niet in op mijn post?

edit:Als je geen zin hebt om met mij te discuseren had je dat vanaf het begin kunnen zeggen had me wat minder tijd gekost.