PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 punten die de Tawheed ongeldig maken...



deleted user
13-12-04, 01:32
gewist

Davud
13-12-04, 01:40
Dank voor je bijdrage broeder,




Vrede


Davud

Ourzazate
13-12-04, 13:00
Geplaatst door deleted user

8.) Het nemen van de ongelovigen tot vrienden, door hen ondersteuning en hulp te bieden tegen de Moslims, is een daad van ongeloof. De Qor-aan zegt:

O jullie die geloven! Neemt de Joden en de Christenen niet als beschermers. Zij zijn onderling beschermers. Wie van jullie hen als beschermers neemt, die behoort bij hen. Allaah wijst de onderdrukkers de goede richting niet. [5:51]


Dit punt zou je moeten verduidelijken Bilal hier bestaan zoveel misverstanden over;

In deze verzen spreekt God tot de moslims toen zij verdeeld waren tav de te gebruiken tactiek om de wraakzuchtige Qurajsh te boven te staan. Er waren moslims die wilden samenwerken met de andere monotheisten (christenen en joden) in en rond Medina, maar zij wisten niet dat deze christenen en joden aan het samenzweren waren met de Qurajsh. God uiteraard wel en hij verbood de moslims om hen (de joden en christenen) te vriende te nemen...:).

De Islam verbiedt enkel en alleen het ondersteunen en helpen van niet-moslims als deze niet-moslims in oorlog zijn met moslims. En ook daar zijn weer regels aan gebonden...:). Dus als moslim mag je ongelovigen, joden en christenen als vrienden hebben; de profeet Mohammed had immers een meergodenaanbidder en joden en christenen als vrienden...:).

Don Vito
13-12-04, 13:10
Wta ik dan vreemd vindt en zeer betreurenswaardig is die ziekte die ijn heel Marokko heerst: De aanbidding van graftombes van Mesnen als Moulay Driss ( Fes) El Issaoui (Meknes) ed. Hele festivals worden ter ere van hun gehouden en men bid naarhun ipv van Allah (saws)

Ourzazate
13-12-04, 13:15
Geplaatst door Don Vito
Wta ik dan vreemd vindt en zeer betreurenswaardig is die ziekte die ijn heel Marokko heerst: De aanbidding van graftombes van Mesnen als Moulay Driss ( Fes) El Issaoui (Meknes) ed. Hele festivals worden ter ere van hun gehouden en men bid naarhun ipv van Allah (saws)

Niet alleen dat. In Marokko viert shur (zwarte magie) al eeuwen hoogtij. Ook dat is een vorm van shirk...:).

mark61
23-12-04, 14:04
Geplaatst door Bofko
:vreemd: :haha:

Beter zuster dan onzijdig.

Bofko
23-12-04, 14:05
Geplaatst door mark61
Beter zuster dan onzijdig.

Maar om onze Bilal ook nog eens voor aardappel uit te maken.. :fuckit2:

mark61
23-12-04, 14:08
Geplaatst door Bofko
Maar om onze Bilal ook nog eens voor aardappel uit te maken.. :fuckit2:

Jah das onder de gordel.

David
23-12-04, 14:12
Geplaatst door deleted user
.En belastert elkaar niet met bijnamen...


Zeker niet de bijnaam Aardappel! Een schande is het, ik sta aan jou kant hoor Bilal!

mark61
23-12-04, 14:20
We love Bilal! Alles in het nette, dat wel.

Bofko
23-12-04, 14:22
Geplaatst door mark61
We love Bilal! Alles in het nette, dat wel.

Kalm Mark. We gaan er weer geen knuffelallochtoon van maken hé. Die tijd hebben we nu wel gehad.

mark61
23-12-04, 14:27
Geplaatst door istiqama
wa lahul musta'aan.


inhoudelijk blijven insjallah.

Dan moet jij niet met de patatten gaan smijten.

Enfin, ik ga een paar christenfundamentalistische kruivarende imperialisten van het vliegveld halen. Als dat maar goed afloopt.

:zwaai: everybody

mark61
23-12-04, 14:28
Geplaatst door Bofko
Kalm Mark. We gaan er weer geen knuffelallochtoon van maken hé. Die tijd hebben we nu wel gehad.

Nee nee, ik zei toch in het nette?

David
23-12-04, 14:29
Geplaatst door mark61
Dan moet jij niet met de patatten gaan smijten.

Enfin, ik ga een paar christenfundamentalistische kruivarende imperialisten van het vliegveld halen. Als dat maar goed afloopt.

:zwaai: everybody


Mazzeltof, mijn beste. En fijne dagen!

mark61
23-12-04, 14:33
Geplaatst door David
Mazzeltof, mijn beste. En fijne dagen!

Dank je, dat wordt wel wat. Jij gaat toch ook fijn met je cadeautjes spelen?

David
23-12-04, 14:46
Geplaatst door mark61
Dank je, dat wordt wel wat. Jij gaat toch ook fijn met je cadeautjes spelen?


DVD'tjes kijken en moeders helpen met het kerstdiner, as usual. Daarna gaan we wel weer verder met de wereld veroveren.

Al3arbi
23-12-04, 14:48
Geplaatst door istiqama
Jammer dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan ...gayr ..

hallaka al haalikoen wa man ma'ahoem. :hihi:


Broeder B. Heeft je al voorzien van `n reply.

David
23-12-04, 14:49
Geplaatst door istiqama
hallaka al haalikoen wa man ma'ahoem. :hihi:


Je kent écht de héle tekst van Hacka Tacka Music uit je hoofd, hè? Nooit geweten dan Baba & Rudy ook in Afghanistan zo populair waren!

Ourzazate
25-12-04, 00:49
Geplaatst door istiqama

Moge Allah ons laten vasthouden aan zijn shari'ah.

Het is onmogelijk om vast te houden aan de sharia3a levend in een land als Nederland. Het is uberhaupt onmogelijk om te leven volgens de shari3a in een wereld als deze...:).

Wij moslims moeten de shari3a navolgen tav onszelf als eerste. Dwz leven volgens de godsdienstige wetten en regels die gelden tussen het individu en God. Dat zijn wetten en regels die jij overigens met handen en voeten betreedt blijkens jouw reacties ten aanzien van Bilal...:).

ps: De profeet zei ooit (boos geworden), toen hij 2 metgezellen zag kissebissen over bepaalde ayaats waarbij de 2 mannen ayaats als argumenten gebruikten: 'Is dit waar God jullie voor heeft geschapen! Is dit waarvoor jullie op aarde zijn gezet? Doe wat jullie gevraagd wordt te doen en laat wat jullie gevraagd wordt na te laten!'

Chatoloog
25-12-04, 11:26
Geplaatst door Ourzazate
Het is onmogelijk om vast te houden aan de sharia3a levend in een land als Nederland. Het is uberhaupt onmogelijk om te leven volgens de shari3a in een wereld als deze...:).



Soubhaan Allah

Dat dit door een moslim wordt uitgesproken???


oorzaak? Intellectuele onwetendheid


dus je beweert dat Allah(swt) de shari3a alleen mogelijk heeft gemaakt in de tijd van profeet(vzmh)?

Kun je met harde bewijzen komen?

Ourzazate
25-12-04, 23:02
Geplaatst door Chatoloog
Soubhaan Allah

Dat dit door een moslim wordt uitgesproken???
oorzaak? Intellectuele onwetendheid

dus je beweert dat Allah(swt) de shari3a alleen mogelijk heeft gemaakt in de tijd van profeet(vzmh)?

Kun je met harde bewijzen komen?

Leef/leefde jij dan volgens de shari3a in Nederland? Of uberhaupt in deze wereld...? Ik dacht het niet...:).

Er is geen enkel land in de wereld dat volgens de shari3a leeft, tenzij jij nieuws voor me hebt...:).

God heeft de Koran uitgegeven voor de gehele mensheid en voor alle tijden. Maar ik geloof niet dat jij later de hand van je kind zal afhakken als zij iets steelt. Ook geloof ik niet dat het de bedoeling is van God dat we de hand van bijv. een chirurg moeten afhakken omdat hij een schaartje heeft gestolen in het ziekenhuis...:). Straffen kan je op verschillende manieren uitvoeren en God heeft overigens zoiets als vergeving in het hart van de mens geplant...:).

De shari3a is niet alleen gebaseerd op het woord van God (Koran) en daar kun je dus alle kanten mee op tav interpretatie. Hadiths zijn ooggetuigenverklaringen en we weten allemaal dat deze betrouwbaar of onbetrouwbaar kunnen zijn. Ook weten we niet 100% wat wel uit de mond van de profeet is gekomen en wat niet...:). De consensus van de islamitische gemeenschap is er ook in verwerkt en dat is een menselijk iets, het heeft niets Goddelijks. Daarnaast is qiyas onderhevig aan verschillende zienswijzes. Immers, de manier van redeneren van de profeet Mohammed zal jij nooit benaderen, noch zal Hudayfa er dezelfde redeneerwijze op nahouden als Ourzazate...:).

ps: Als er iemand is die intellectuele onwetendheid uitstraalt dan ben jij het wel Chatoloog. Als jouw godsdienstige pretenties je wijsmaken dat jij een moslim bent dan adviseer ik je om eens te bestuderen wat de profeet en wat God heeft gezegd over moslims die oordelen over andere moslims. Trouwens, ook de shari3a heeft daar van alles en nog wat over uitgewerkt...:).

magden_david
26-12-04, 02:03
na het lezen van dit artikel is mij veel duidelijk....wat ben ik blij dat ik nog niet in een islamitisch land woon...
vandaag kijk ik weer wat liefkozender naar mij boeken van descartes en kant, stof ik ze nog een keertje af, zet ze recht en bedank ze!

Chatoloog
27-12-04, 15:09
Geplaatst door Ourzazate
Leef/leefde jij dan volgens de shari3a in Nederland? Of uberhaupt in deze wereld...? Ik dacht het niet...:).

Er is geen enkel land in de wereld dat volgens de shari3a leeft, tenzij jij nieuws voor me hebt...:).

God heeft de Koran uitgegeven voor de gehele mensheid en voor alle tijden. Maar ik geloof niet dat jij later de hand van je kind zal afhakken als zij iets steelt. Ook geloof ik niet dat het de bedoeling is van God dat we de hand van bijv. een chirurg moeten afhakken omdat hij een schaartje heeft gestolen in het ziekenhuis...:). Straffen kan je op verschillende manieren uitvoeren en God heeft overigens zoiets als vergeving in het hart van de mens geplant...:).

De shari3a is niet alleen gebaseerd op het woord van God (Koran) en daar kun je dus alle kanten mee op tav interpretatie. Hadiths zijn ooggetuigenverklaringen en we weten allemaal dat deze betrouwbaar of onbetrouwbaar kunnen zijn. Ook weten we niet 100% wat wel uit de mond van de profeet is gekomen en wat niet...:). De consensus van de islamitische gemeenschap is er ook in verwerkt en dat is een menselijk iets, het heeft niets Goddelijks. Daarnaast is qiyas onderhevig aan verschillende zienswijzes. Immers, de manier van redeneren van de profeet Mohammed zal jij nooit benaderen, noch zal Hudayfa er dezelfde redeneerwijze op nahouden als Ourzazate...:).

ps: Als er iemand is die intellectuele onwetendheid uitstraalt dan ben jij het wel Chatoloog. Als jouw godsdienstige pretenties je wijsmaken dat jij een moslim bent dan adviseer ik je om eens te bestuderen wat de profeet en wat God heeft gezegd over moslims die oordelen over andere moslims. Trouwens, ook de shari3a heeft daar van alles en nog wat over uitgewerkt...:).

Jouw reactie duidt op nogmeer onwetendheid van geloofszaken zoals Hadeeth-leer....Het afhakken van handen bijv wordt vermeld in authentieke ahadeeth zelfde authentieke ahadeeth die overleveren hoe je je gebed moet uitvoeren en hoe je de zakaat moet betalen volgens openbaring van Allah aan de profeet buiten de koran.

Als de inhoud van een authentieke hadeeth jouw persoon niet aanstaat dan moet je niet opeens gaan hebben over de twijfel aan de authenciteit ervan.

De hadeethleer is wel zo naukeurig dat zelfs de biografieen van de vertellers bij worden gehouden met zeer hoge eisen...een filteringsproces van hoge caliber en niet zomaar een hadeeth authentiek bestempelen en een andere zwak.

zoals istiqama heeft aangegeven is sharia zowel individueel uit te voeren als via een islamitisch gezag dus niet iedere individu kan zomaar de straat opgaan met een mes om handen te hakken.

Het is historisch bewezen dat de profeet het afhakken van handen van dieven mits 4 getuigen aanwezig en geen hongersnood heeft voorgeschreven.......wil jij Ouarzazte nu beweren dat het niet is gebeurd of dat de profeet vzmh ernaast zat????

Ourzazate
27-12-04, 18:19
Geplaatst door istiqama
Wa lilahi lhamd.


Ouarzazate, De shari'ah van Allah dient gevolgt te worden waar men ook leeft.

Als de shariah niet door een regering wordt gepraktiseerd . Dan dient de individu zelf zijn leven volgens de shariah te regelen.

Dit is de sunnah van de anbiyaa dus houdt eraan vast..


"Wa man yakfoer bi taghut wa yoe'minoe billah faqad istamsaka bil 3oerwatie lwoetqa la inqisama laha."

Dus weet dat als men niet "al koefr bi taghut" doet..en men de kunstmatige wetten hoger acht dan de shari'ah dat men niet zal slagen en dat men dan ook niet een muwahid is...immers tot arkaan a tawheed behoort het koefr bi taghut..

En taghut is alles wat naast Allah aanbeden wordt ( kunstmatige wetten, afgoden, priesters, enzv enzv)..

Dus jij zal de hand afhakken van je kind als ze iets heeft gestolen...?

Chatoloog
27-12-04, 18:54
Dus jij zal de hand afhakken van je kind als ze iets heeft gestolen...?


wat een bekrompe redenering!
Jij sluit toch niemand op die van jou gestolen heeft!

Gezaghebbers rechters leger.....allemaal termen die ook bij de sharia horen als jij dat niet wist


p.s De profeet(vzmh) heeft letterlijk tegen zijn dochter fatima gezegd: "Alleen allah weet hoe veel ik van je houd maar Bij Allah als jij steelt zou niets tussen jou en mij mij weerhouden van het afhakken van jouw hand" het is dus een wet van Allah(swt)

Ourzazate
27-12-04, 18:57
Geplaatst door Chatoloog
Jouw reactie duidt op nogmeer onwetendheid van geloofszaken zoals Hadeeth-leer....Het afhakken van handen bijv wordt vermeld in authentieke ahadeeth zelfde authentieke ahadeeth die overleveren hoe je je gebed moet uitvoeren en hoe je de zakaat moet betalen volgens openbaring van Allah aan de profeet buiten de koran.

Nergens zeg ik dat het afhakken van handen niet in de hadiths wordt vermeld. Jij leest enkel wat je wil lezen om iemands 'onwetendheid' aan te geven. Ik wil je er op wijzen dat niet alleen jij islamitisch onderwijs hebt genoten...:).


Geplaatst door Chatoloog

Als de inhoud van een authentieke hadeeth jouw persoon niet aanstaat dan moet je niet opeens gaan hebben over de twijfel aan de authenciteit ervan.

Aan een hadith sahih/qudsi zal ik niet twijfelen tenzij de hadith sahih in strijd is met de Koran. Aan zwakke hadiths heb ik verder geen enkele boodschap...:).


Geplaatst door Chatoloog

De hadeethleer is wel zo naukeurig dat zelfs de biografieen van de vertellers bij worden gehouden met zeer hoge eisen...een filteringsproces van hoge caliber en niet zomaar een hadeeth authentiek bestempelen en een andere zwak.

Maar het is en blijft mensenwerk. Na het heengaan van Mohammed ging het ook helemaal mis in de islamitische wereld. Zij die de hadiths overleverden en in nauw contact stonden met de profeet in al zijn doen en laten waren nota bene in strijd met elkaar. En dat met alle filters van dien. Rara hoe kan dat...:).

De profeet verklaarde dat er onware hadiths zouden worden verspreid. Ook wilde de profeet in eerste instantie niet dat zijn preken (geen Koranverzen) opgeschreven werden omdat hij niet wilde dat het zou worden opgevat als zijnde woorden van God. Dat geeft te denken...:).


Geplaatst door Chatoloog

zoals istiqama heeft aangegeven is sharia zowel individueel uit te voeren als via een islamitisch gezag dus niet iedere individu kan zomaar de straat opgaan met een mes om handen te hakken.

Klopt, maar als je de shari3a naleeft dan zou je als je je eigen kind betrapt op het stelen van iets de hand moeten afhakken. Dan is dus mijn vraag aan jou die je niet hebt beantwoord: hak je dr hand dan af...? Oh ja, wat doe je als je kind continu liegt???

Kun je Istiqama er ook wijzen dat het geven van bijnamen aan iemand in strijd is met de woorden van God? Bij voorbaat dank...:).


Geplaatst door Chatoloog

wil jij Ouarzazte nu beweren dat het niet is gebeurd of dat de profeet vzmh ernaast zat????

Ik wil helemaal niet zeggen dat de profeet er naast zat. Ik wil enkel aangeven dat de shari3a iets is meer dan wat de profeet heeft aangegeven en wat God heeft aangegeven. En vanuit mijn optiek dien je niet per saldo te straffen volgens de shari3a. Daarom gaf ik ook het voorbeeld van de chirurg aan...:).

Zelfs de profeet hield zich niet aan de shari3a zoals vandaag de dag wordt gepresenteerd. Zoals gezegd zijn er uitzonderingen, maar er is ook zoiets als vergeving en medemenselijkheid.

Het is frapperend om te zien hoe je om mijn punten heen draait en om te zien hoe je mijn vragen links laat liggen. Noch jij noch een andere moslim vandaag de dag op deze aarde leeft volgens de shari3a. Geen enkel land leeft volgens de shari3a. Jij leeft niet eens volgens de Islam zoals voorgeschreven door de profeet en door God. De Islam is niet alleen bidden, geloofsbelijdenis uitspreken, de moskee bezoeken en Koran lezen. Het is een manier van leven, in alles wat je doet en in alles wat je zegt...:).

Ourzazate
27-12-04, 19:07
Geplaatst door Chatoloog
wat een bekrompe redenering!
Jij sluit toch niemand op die van jou gestolen heeft!

Gezaghebbers rechters leger.....allemaal termen die ook bij de sharia horen als jij dat niet wist


Kun je me aangeven waar staat dat de shari3a straffen enkel kunnen worden uitgevoerd door gezaghebbers (wat zijn dat?), rechters en legers...?

ps: Je geeft zelf aan dat de profeet aangaf dat hij de hand zou afhakken van zijn dochter. Dit gaf hij aan om aan te geven dat er geen onpartijdigheid moest bestaan bij moslims. De profeet was weliswaar een gezaghebbende maar ik weet niet of zo'n straf enkel aansluiting kan/mag vinden bij een gezaghebbende. Maar wellicht kan jij meer info verschaffen aan ons 'onwetenden'...:).