PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijftien blowers opgepakt



Marsipulami
13-12-04, 11:33
Vijftien blowers opgepakt

Voor vijftien actievoerders van de ,,Blow In'' op het Steenplein in Antwerpen is het avontuur gisteren achter de tralies geëindigd. Uit protest tegen de volgens hen te repressieve drugswet staken ze onder de neus van de politie een joint op. Ze kregen daarbij steun van 75 manifestanten die betoogden voor de schrapping van cannabis uit het strafrecht, maar die zelf niet meerookten. De actie was georganiseerd door de jongerenorganisaties van de SP.A, Groen! en Spirit. Paars-groen versoepelde de drugswetgeving, maar die wet is ondertussen door het Arbitragehof gedeeltelijk vernietigd. De actievoerders stonden in de ijzige koude neus aan neus met een kleine groep tegenbetogers van Ouders tegen drugs en het Vlaams platform tegen drugs. Beide groepen raakten betrokken in een felle discussie, maar tot een handgemeen kwam het niet. De politie liet eerst betijen, maar pakte daarna discreet de hasjrokende betogers op. Die lieten zich gewillig afvoeren.




13/12/2004

©Copyright De Standaard

Seif
13-12-04, 11:52
Watjes!

Ruim 10 jaar geleden liep ik, tijdens een schooltripje naar de Antwerpse zoo, al blowende door de stad. :D

Don Vito
13-12-04, 12:00
Geplaatst door Seif
Watjes!

Ruim 10 jaar geleden liep ik, tijdens een schooltripje naar de Antwerpse zoo, al blowende door de stad. :D


HA, bij ons mag het lekker allemaal :vingers:

Seif
13-12-04, 12:01
Geplaatst door Don Vito
HA, bij ons mag het lekker allemaal :vingers:

Ik ben ook Nederlander hoor. :haha:

Maar Breda ligt nou eenmaal dichter bij Antwerpen dan bij Amsterdam. Dus ik kwam en kom er best wel vaak. :)

Marsipulami
13-12-04, 12:07
Geplaatst door Seif
Watjes!

Ruim 10 jaar geleden liep ik, tijdens een schooltripje naar de Antwerpse zoo, al blowende door de stad. :D

Je zult jezelf vast wel op de borst geklopt hebben van trots, na zo'n buitengewoon moedige heldendaad. :blowen: