PDA

Bekijk Volledige Versie : Frietjes met biersmaak



Seif
13-12-04, 14:24
Frietjes met biersmaak

De ultieme, Belgische culinaire droom is vanaf nu te koop: frietjes die smaken naar een pintje. Ironisch genoeg worden ze gemaakt door een Nederlandse firma.
,,Maar ik ben dan weer een Belg'', lacht Guy Huybrechts, sinds twee jaar topman van Lamb-Weston-Meijer, de nummer twee in Europa op het gebied van diepgevroren aardappelproducten en al drie generaties een wereldspeler inzake het ontwikkelen van aardappelrassen. Lamb-Weston-Meijer levert aardappelen aan de grote chipsfabrikanten, de bekende fastfood -giganten en de horeca, en is altijd in de weer met het ontwikkelen van nieuwe vormen en smaken. ,,Ons filiaal in de Verenigde Staten heeft een onderzoekslab waarin 42 mensen permanent werken aan de ontwikkeling van nieuwe producten.''

In bierglas

De recentste nieuwigheid zijn frietjes met biersmaak. ,,Het gaat om aardappelfrieten die ondergedompeld worden in een kunststof die een nabootsing is van bier. Daarna worden ze gebakken. Zo ontstaat een dun korstje met een pilssmaak. Ze zijn knapperiger en blijven langer warm dan ordinaire frieten. We verkopen ze nu al in Britse pubs en brasseries. Daar zijn ze een groot succes. We raden de verkopers wel aan om ze op te dienen in een traditioneel bierglas met oor, als aperitiefhapje bij een biertje.''

De bierfrietjes worden dit weekend in ons land voorgesteld op de aardappelbeurs en zullen binnenkort ook in diepvriesvorm in de warenhuizen liggen. De prijs is dertig tot vijftig procent duurder dan de gewone friet.

Huybrechts: ,,Geen paniek: er zit geen druppel alcohol in. Je kan er kilo's van smullen zonder dronken te worden.'' ( )

12/12/2004

Bron: Het Volk (http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGPAUC69)

Bofko
13-12-04, 14:33
Yakkie Bah.
Is tot mislukken gedoemd.
Een normale frietmaaltijd met bier middels een paar anti-peristaltische bewegingen opnieuw herkauwen, lijkt mij ongeveer hetzelfde smaakeffect te geven.

Umarvlie
13-12-04, 14:42
Geplaatst door Bofko
Yakkie Bah.
Is tot mislukken gedoemd.
Een normale frietmaaltijd met bier middels een paar anti-peristaltische bewegingen opnieuw herkauwen, lijkt mij ongeveer hetzelfde smaakeffect te geven.

Juist een geweldig success.. wat ik uit mijn alcoholische periode herrinner was het juist die koppijn van het (te hard) :kotsen2: waar je nu dan geen last meer van hebt ... geweldig toch ...

nu nog fritesuas met drop smaak een we zijn er!

Bofko
13-12-04, 14:58
Geplaatst door Umarvlie
Juist een geweldig success.. wat ik uit mijn alcoholische periode herrinner was het juist die koppijn van het (te hard) :kotsen2: waar je nu dan geen last meer van hebt ... geweldig toch ...



Mwah. Veruit de meesten gaan niet over hun nek van zo'n maaltijd.
En als vervanger van bier ? Buckler... .Laat Youp van 't Hek daar maar niet achter komen.



Geplaatst door Umarvlie
nu nog fritesuas met drop smaak een we zijn er!

Slagroom met uitjessmaak.
Mousse met knoflooksmaak.
Haring in tomatensaus.
:p