PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkenslikkers!



Seif
13-12-04, 17:44
Sinds ik heb vernomen dat moslims de term geitenneukers als zeer kwetsend ervaren, ben ik op zoek naar een aanduiding voor ons autochtonen. Dit omdat ik niet snap wat er nou zo pijnlijk is.

In het kader van de inleving vraag ik een ieder om suggesties te doen. Ik wil de pijn voelen die jullie ook voelen.

Seif
13-12-04, 18:13
Geplaatst door Bouchra_C
Racist

Waarom?

Ik snap echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over zo'n volstrekt absurde term als geitenneukers.

Mischien dat ik het wel begrijp als de situatie omgekeerd wordt.

Julien
13-12-04, 18:17
met geitenneukers bedoelde Van Gogh toch Marokkanen, en geen Moslims? Was die Jason X ook een geitenneuker?

maar ontopic, waarom zou je mensen moeten beledigen? De 1 kan daar tegen, de ander niet. Ik kan er persoonlijk erg slecht tegen als iemand me spagghettivreter of arrogante kut-Fransman noemt.. beter zeg je dat niet in m'n gezicht.
Maar wat ik heb begrepen is dat Marokkanen zich hier helemaal niet druk om maken.

Seif
13-12-04, 18:23
Geplaatst door Julien
met geitenneukers bedoelde Van Gogh toch Marokkanen, en geen Moslims? Was die Jason X ook een geitenneuker?

Van Gogh kwam tot die aanduiding door een uitspraak van Ayatollah Khomeini dat moslims zich in 'noodsituaties' best sexueel mochten uitleven op geiten.

Seif
13-12-04, 18:24
Geplaatst door Bouchra_C
Je vroeg toch suggesties?

Racist is heel lang de meest gebruikelijke benaming voor een witte Nederlander geweest.

Oh, op die fiets. :)

Goodnight
13-12-04, 18:36
Christen hond
ongelovig varken


:blij:

Seif
13-12-04, 18:59
Geplaatst door Goodnight
Christen hond
ongelovig varken


:blij:

That hurts! :tik:

Goodnight
13-12-04, 19:03
Geplaatst door Gerrit Jan
Nou jij durft hoor.
Maar helaas Goodnight, het komt niet als een belediging over. Want het past niet bij jou.


;)

Hij vroeg er toch om?

Nee god zij dank past het niet bij mij nee.
maar aangezien Seif graag iets wilde waar Nederlanders zich beledigd door zullen voelen, herinnerde ik mij deze 2 benamingen die als kwetsend werden ervaren door een hoop mensen.

Misschien moeten we elkaar maar in de toekomst zo aanspreken, aangezien er mensen zijn die zich afvragen waar Marokkanen zich druk om maken als ze geitenneukers worden genoemd.

Iedereen blij toch?

Goodnight
13-12-04, 19:05
Geplaatst door Seif
That hurts! :tik:

Ik denk als jij in een artikel zou lezen dat men jou en het volk waar je afkomstig van bent zo zou noemen dan zou je je echt wel gekwetst voelen.Je zou woedend zijn omdat iemand het in zijn hoofd haalt om jou ongelovig varken te noemen.

Maar he, das vrijheid van meningsuiting........toch?

Seif
13-12-04, 19:15
Geplaatst door Goodnight
Ik denk als jij in een artikel zou lezen dat men jou en het volk waar je afkomstig van bent zo zou noemen dan zou je je echt wel gekwetst voelen.Je zou woedend zijn omdat iemand het in zijn hoofd haalt om jou ongelovig varken te noemen.

Maar he, das vrijheid van meningsuiting........toch?

Ik ben niet zo snel gekwetst.

Goodnight
13-12-04, 19:16
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind het maar niks, dat gescheld op elkaar.

Ik ook niet, zie namelijk niet in wat voor positief resultaat ik daarmee zal krijgen....maar Seif vraagt zich oprecht af wat er kwetsend is aan het woord geitenneukers.

Goodnight
13-12-04, 19:17
Geplaatst door Seif
Ik ben niet zo snel gekwetst.

Wel...niet iedereen is zo ongevoelig als jij.

Seif
13-12-04, 19:18
Geplaatst door Goodnight
Wel...niet iedereen is zo ongevoelig als jij.

Ongevoelig is iets anders dan niet snel gekwetst.

Goodnight
13-12-04, 19:23
Geplaatst door Seif
Ongevoelig is iets anders dan niet snel gekwetst.

Je kan het noemen wat en hoe wilt....andere mensen zijn wel gevoelig voor dit soort hufterige beledigingen.Nederlands of allochtoon,maakt niets uit...owja behalve jij dan...the untouchable.

Bovendien impliceer je dat je dus wel gekwetst kan worden...nou stel je dus maar even voor wat je zou kwetsen dan weet je misschien hoe het voor anderen aanvoelt.

Jij kan bovendien niet voor anderen beslissen wat ze als kwetsend ervaren of niet.Zo stoer als jij zijn ze namelijk niet.

Goodnight
13-12-04, 19:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb me altijd wel kunnen voorstellen dat Marokkanen zich daardoor gekwetst voelden. En heb het daarom nooit gebruikt, ook niet voor de moord op Theo. Ik realiseer me dat ik de woorden die jij hierboven gebruikt veel erger zou vinden als ik in een positie verkeerde waarin ik kwetsbaar was. Bijvoorbeeld als christen-minderheid in een anders-gelovig land.

minderheid of niet...zo ga je gewoon niet met elkaar om.Zelfs je ergste vijand kan je nog op zijn plaats wijzen en toch netjes blijven.

Blijkbaar bezitten sommigen die karaktereigenschap niet en vervallen maar in ordinair gescheld.

850
13-12-04, 19:53
Geplaatst door Seif
Van Gogh kwam tot die aanduiding door een uitspraak van Ayatollah Khomeini dat moslims zich in 'noodsituaties' best sexueel mochten uitleven op geiten.

Huh? Heeft Khomeini dat echt gezegd vroeger?

Joesoef
13-12-04, 20:06
Geplaatst door 850
Huh? Heeft Khomeini dat echt gezegd vroeger?

Niet helemaal. Khomijnie heeft aangegeven wat je moet doen indien je je aan een beest hebt vergrepen.

Joesoef
13-12-04, 20:08
Geplaatst door Gerrit Jan
Er zijn boektitels gepubliceerd waarin hij dergelijke dingen zegt. (En nog ergere). Maar anderen (bijv. onze Wizdom) ontkennen dat deze uitspraken van hem zijn.


Ik zeg dat het onzin is. Een onoficiele Engelse vertaling heeft het er over. Maar in Iran laggen ze je uit als je er naar vraagt. Men heeft het er miusschien niet zo op Khomeinie maar als je dat soort onzin gaat bezigen dan komen ze voor hem op.

Nogmaals, hij had het er over wat te doen in het geval dat je het hebt gedaan. Niet dat het mag...............

Seif
13-12-04, 20:14
Geplaatst door Joesoef
Nogmaals, hij had het er over wat te doen in het geval dat je het hebt gedaan. Niet dat het mag...............

:haha:

Mohammed Amin
13-12-04, 20:41
as salaam aleikoem,

De term "geitenneukers" was op zich niet zo beledigend maar de teksten waar Theo zijn geliefde koosnaam in bezigde waren dat wel.
Deze teksten waren als het ware het vat met buskruit, en "geitenneukers" werdt het veel te korte lontje.


Op zichzelf is de uitdrukking "blanke racist" misschien niet zo beledigend, maar als we deze uitdrukking herhaaldelijk plaatsen in een aantal artikelen over ons(autochtoon Nederlands) koloniale verleden, en dan ook dagelijks in een collum in de metro, dan denk ik dat deze uitdrukking vele malen gevoeliger over zal komen.
Ik ken zat autochtonen die zeer snel beledigd worden wanneer ik opmerk dat onze voorouderen toch wel uitzonderlijk brute lieden waren, en dat ze onherstelbaar veel leed in de wereld aangericht hebben.
Het eerste verweer dat onmiddelijk aangevoerd word is dat ze handelslieden waren die op schepen over de wereld voerden om allerlei handel te verrichten, en op deze wijze bijdrage hebben geleverd aan de wereldeconomie.
Maar al die gezinnen die uit elkaar waren gerukt, al die mensen die vermoord werden, al die mensen die een onmenselijk bestaan als slaaf hebben gehad.......... daar sluiten we onze ogen en oren voor........



Wat de werken van Khomeini betreft :
Ik heb vele teksten van Khomeini gelezen, en ik ben nooit een tekst tegen gekomen die deze gruweldaad goedkeurd.
broeder Joesoef heeft het bij het juiste eind, er zijn adviezen die men op kan volgen indien men deze fout heeft begaan.
Als er ergens in een vertaling staat dat deze gruwlijke daad zou zijn toegestaan dan is de verantwoordelijkheid totaal voor de vertaler.

salaam,

Seif
13-12-04, 21:04
Geplaatst door Mohammed Amin
De term "geitenneukers" was op zich niet zo beledigend maar de teksten waar Theo zijn geliefde koosnaam in bezigde waren dat wel.
Deze teksten waren als het ware het vat met buskruit, en "geitenneukers" werdt het veel te korte lontje.

Tsja, de moslims hebben ook zo hun discriminerende geschrifen en hun haatpredikende imams.

Als moslims zelf heilige boontjes zouden zijn, dan zou ik mischien ook geneigd zijn om hun klachten wat serieuzer te nemen.

NLvrouw
13-12-04, 21:34
Wat ik heb begrepen over de tekst van Khomeiny is dat hij zei dat je geen sex mag hebben met een vrouw die menstrueert, maar....... mocht je toch een onbedwingbare behoefte hebben, neem dan een geit.

Ik zou zeggen: je hebt 2 handjes gekregen ;o)

Wel zielig voor die geit trouwens ;o(

Bofko
13-12-04, 21:38
Geplaatst door NLvrouw
Wat ik heb begrepen over de tekst van Khomeiny is dat hij zei dat je geen sex mag hebben met een vrouw die menstrueert, maar....... mocht je toch een onbedwingbare behoefte hebben, neem dan een geit.

Ik zou zeggen: je hebt 2 handjes gekregen ;o)

Wel zielig voor die geit trouwens ;o(

1 hand is genoeg hoor. :nerveus:

papol
13-12-04, 21:48
Geitenneukers was toch de benaming voor de Grieken? Of was dat schapenneukers?

Wat ze zeggen kun je ook gewoon bevestigen, zo uitgekletst. Niet op ingaan werkt vaak het best.

Gr.P

Mohammed Amin
14-12-04, 05:04
Beste Seif,

Uw oorspronkelijke vraagstelling was :

Sinds ik heb vernomen dat moslims de term geitenneukers als zeer kwetsend ervaren, ben ik op zoek naar een aanduiding voor ons autochtonen. Dit omdat ik niet snap wat er nou zo pijnlijk is.

en u besloot deze vraag met het volgende :


In het kader van de inleving vraag ik een ieder om suggesties te doen. Ik wil de pijn voelen die jullie ook voelen.

Vervolgens zegt u :

Als moslims zelf heilige boontjes zouden zijn, dan zou ik mischien ook geneigd zijn om hun klachten wat serieuzer te nemen.

Uw inlevingswereld lijkt mij relatief beperkt te zijn aangezien deze voorkomt uit een bevooroordeelde geest.

groet,

taouanza
14-12-04, 10:04
Geplaatst door Seif
Waarom?

Ik snap echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over zo'n volstrekt absurde term als geitenneukers.

Mischien dat ik het wel begrijp als de situatie omgekeerd wordt.

Dan moet je eerst naar een land waar je een vreemde bent en een minderheid.

taouanza
14-12-04, 10:06
Geplaatst door Seif
Tsja, de moslims hebben ook zo hun discriminerende geschrifen en hun haatpredikende imams.

Als moslims zelf heilige boontjes zouden zijn, dan zou ik mischien ook geneigd zijn om hun klachten wat serieuzer te nemen.

Waarom begin je over haatpredikende imams?

Goodnight
14-12-04, 10:34
Geplaatst door Seif
Tsja, de moslims hebben ook zo hun discriminerende geschrifen en hun haatpredikende imams.

Als moslims zelf heilige boontjes zouden zijn, dan zou ik mischien ook geneigd zijn om hun klachten wat serieuzer te nemen.

what's ur point?

Je hebt blijkbaar niets te doen....

Bart
14-12-04, 11:40
Geplaatst door taouanza
Dan moet je eerst naar een land waar je een vreemde bent en een minderheid.

Er zijn heel wat autochtonen die zich in Nederland al zo voelen. Waar denk je dat de opkomst van Fortuyn vandaan kwam?

Umarvlie
14-12-04, 11:44
Geplaatst door Bart
Er zijn heel wat autochtonen die zich in Nederland al zo voelen. Waar denk je dat de opkomst van Fortuyn vandaan kwam?

Hou nu toch op .. Fortuijn was iemand die iedereen een trauma aanpraatte .. er was in nederland nog nooit zo'n welvaart als op dat moment. :aanwal:

LPF is een minderheid .. en een verdwijnende minderheid ... :duim:

Bart
14-12-04, 11:47
Geplaatst door Umarvlie
Hou nu toch op .. Fortuijn was iemand die iedereen een trauma aanpraatte .. er was in nederland nog nooit zo'n welvaart als op dat moment. :aanwal:

LPF is een minderheid .. en een verdwijnende minderheid ... :duim:

Nee, dat trauma was er al, Fortuyn maakte er juist handig gebruik van.

En de LPF van nu heeft vrij weinig meer te maken met Fortuyn zelf.

850
15-12-04, 02:05
Geplaatst door Bart
Er zijn heel wat autochtonen die zich in Nederland al zo voelen. Waar denk je dat de opkomst van Fortuyn vandaan kwam?

Oh boy! Het is er hier niet uit te rammen dat Fortuyn echt niet alleen maar bezig was met moslims lastig te vallen........
Zijn populariteit was voor een flink deel te danken omdat hij het politieke wespenest in Den Haag voluit bekritiseerde