PDA

Bekijk Volledige Versie : Brinkhorst noemt maken Submission onverstandig



Aquarel
13-12-04, 18:45
Brinkhorst noemt maken Submission onverstandig

Uitgegeven: 13 december 2004 19:21
Laatst gewijzigd: 13 december 2004 19:27

AMSTERDAM - Minister Brinkhorst van Economische Zaken noemt het maken van de film Submission, van filmmaker Theo van Gogh en Tweede-Kamerlid Hirsi Ali, onverstandig. De D66-bewindsman zegt dat in een interview met het weekblad Vrij Nederland.

"Toen ik die film zag, dacht ik: oei, oei, loopt dit wel goed af? Je weet wat er gebeurt als je in een munitiemagazijn een sigaret opsteekt. Zo'n film mag, maar ik vond het niet verstandig. Ik vind het heel begrijpelijk dat daar onder moslims opwinding over is ontstaan. Neem me niet kwalijk! Wie is hier nou naïef?" aldus Brinkhorst.





Hij vindt, dat dit "niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Als ik voor het huis van mijn buurvrouw de hele dag 'rothoer' roep, wordt ze boos. Daar moet ik dan niet verbaasd over zijn. De situatie is kwetsbaar met zoveel tegenstellingen. Als je dan voortdurend herhaalt dat je gelijk hebt en gelijk wilt krijgen, draag je bij tot een klimaat waarin oplossingen niet meer mogelijk zijn. Zo denk ik erover en voor die opvatting zal ik strijden".

Provocerend

Brinkhorst is er "tegen om ongeremd van alles te roepen. Je moet nadenken voordat je iemand voor rotte vis uitmaakt. Ik kan het woord kutmarokkaan niet meer horen. En de term geitenneuker krijg ik niet over mijn lippen. In het dagelijks leven en op de televisie worden nu woorden gebruikt waarvan ik zeg: die zijn provocerend. Die zijn vuig, die hebben niets meer te maken met het benoemen van de problematiek.

Mensen worden tegen elkaar opgezet. Als ik mijn vrijheid van meningsuiting alleen kan veroveren door jou te vernederen, dan ben ik onverantwoord bezig. En dat moet ook maar eens hardop worden gezegd. Ik vind helemaal niet dat alles moet kunnen".

Nieuwe beweging

Brinkhorst zegt in het interview ook dat de tijd rijp is voor een nieuwe beweging: "Mijn gedachten gaan uit naar een beweging die tegenwicht geeft aan het populisme. De aanhangers kunnen uit verschillende groeperingen komen: PvdA, VVD, CDA en ook uit D66. Het is tijd voor een nieuw appèl aan de samenleving, zoals D66 in de jaren zestig deed. Toen ging het om het vermolmde politieke bestel, nu zou het moeten gaan om de samenhang in de maatschappij. Om het actief uitdragen van de Europese gedachte."

nu.nl

Seif
13-12-04, 18:58
Bij het volgende partijcongres dien ik een voorstel in om Brinkhorst te royeren. :)

Bart.NL
13-12-04, 19:13
Brinkhorst had gelijk. Theo van Gogh is nu dood.

Zapatero
13-12-04, 19:15
Geplaatst door Seif
Bij het volgende partijcongres dien ik een voorstel in om Brinkhorst te royeren. :)

Volgens my type je per ongeluk een foutje. Je bedoelt zeker "promoveren" ;).

PS ik ben het eens met deze zinnige opmerking van Brinkhorst

Zwarte Schaap
13-12-04, 19:27
Geplaatst door Aquarel
Brinkhorst noemt maken Submission onverstandig

Uitgegeven: 13 december 2004 19:21
Laatst gewijzigd: 13 december 2004 19:27

AMSTERDAM - Minister Brinkhorst van Economische Zaken noemt het maken van de film Submission, van filmmaker Theo van Gogh en Tweede-Kamerlid Hirsi Ali, onverstandig. De D66-bewindsman zegt dat in een interview met het weekblad Vrij Nederland.

"Toen ik die film zag, dacht ik: oei, oei, loopt dit wel goed af? Je weet wat er gebeurt als je in een munitiemagazijn een sigaret opsteekt. Zo'n film mag, maar ik vond het niet verstandig. Ik vind het heel begrijpelijk dat daar onder moslims opwinding over is ontstaan. Neem me niet kwalijk! Wie is hier nou naïef?" aldus Brinkhorst.

Hij vindt, dat dit "niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Als ik voor het huis van mijn buurvrouw de hele dag 'rothoer' roep, wordt ze boos. Daar moet ik dan niet verbaasd over zijn. De situatie is kwetsbaar met zoveel tegenstellingen. Als je dan voortdurend herhaalt dat je gelijk hebt en gelijk wilt krijgen, draag je bij tot een klimaat waarin oplossingen niet meer mogelijk zijn. Zo denk ik erover en voor die opvatting zal ik strijden".

Provocerend

Brinkhorst is er "tegen om ongeremd van alles te roepen. Je moet nadenken voordat je iemand voor rotte vis uitmaakt. Ik kan het woord kutmarokkaan niet meer horen. En de term geitenneuker krijg ik niet over mijn lippen. In het dagelijks leven en op de televisie worden nu woorden gebruikt waarvan ik zeg: die zijn provocerend. Die zijn vuig, die hebben niets meer te maken met het benoemen van de problematiek.

Mensen worden tegen elkaar opgezet. Als ik mijn vrijheid van meningsuiting alleen kan veroveren door jou te vernederen, dan ben ik onverantwoord bezig. En dat moet ook maar eens hardop worden gezegd. Ik vind helemaal niet dat alles moet kunnen".

Nieuwe beweging

Brinkhorst zegt in het interview ook dat de tijd rijp is voor een nieuwe beweging: "Mijn gedachten gaan uit naar een beweging die tegenwicht geeft aan het populisme. De aanhangers kunnen uit verschillende groeperingen komen: PvdA, VVD, CDA en ook uit D66. Het is tijd voor een nieuw appèl aan de samenleving, zoals D66 in de jaren zestig deed. Toen ging het om het vermolmde politieke bestel, nu zou het moeten gaan om de samenhang in de maatschappij. Om het actief uitdragen van de Europese gedachte."

nu.nl

Waarom word ik blij en voel ik me goed als deze man zoiets normaals zegt? Heb ik te lang geen normale meningen gehoord?

Goodnight
13-12-04, 19:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom word ik blij en voel ik me goed als deze man zoiets normaals zegt? Heb ik te lang geen normale meningen gehoord?

Zo'n gevoel waarbij je denkt: oeff...er bestaan gelukkig verstandige zelf nadenkende politici die hopelijk een positieve inbreng hebben?
Heel herkenbaar :blij:

Seif
13-12-04, 19:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom word ik blij en voel ik me goed als deze man zoiets normaals zegt? Heb ik te lang geen normale meningen gehoord?

Dus jij vindt de vergelijking tussen submission, en iemand die zijn buurvrouw de hele dag rothoer noemt normaal?

Zwarte Schaap
13-12-04, 19:46
Geplaatst door Seif
Dus jij vindt de vergelijking tussen submission, en iemand die zijn buurvrouw de hele dag rothoer noemt normaal?

Die discussie is niet mijn inzet. Een keertje elkaar hard raken heb ik geen moeite mee. Waar Brinkhorst op doelt is het constante negativisme dat elke keer doelgericht op dezelfde groep wordt afgevuurd met als doel te vernederen.

Bespaar me de tijd om alles van Hirsi Ali hier te posten wat neer komt op elke keer dezelfde groep mensen te vernederen door elke keer op hun ziel te trappen zonder dat deze mensen iets terug kunnen zeggen. Daar frustreer je mensen mee. Zelfs de mensen waarvoor ze zegt op te komen willen niets van haar weten. Als politica moet je je dan afvragen of je wel je doelt bereikt door zo door te gaan. Op zijn tijd een kritische blik naar jezelf zal vele partijen goed doen.

Je hebt gelijk dat je ertegen moet kunnen, de meerderheid zal er ongetwijfeld tegen kunnen maar er hoeft maar één te zijn die daar niet tegen kan en je hebt de poppen aan het dansen. Persoonlijk vind ik dat Hirsi Ali echt niets voorstelt want wat heeft zij nou echt inhoudelijk te vertellen. Het is meer dat Hirsi Ali de kastanjes uit het vuur mag halen voor de autochtonen die zo de verdenking van racisme kunnen ontlopen.

contradictio
13-12-04, 19:54
Brinkhorst zegt "rothoer" ??!! is dit bericht wel echt?

Hoelang nog voordat ie wordt gedemoniseerd? immers AHA heeft em nu inmiddels al als "medestander van de Islam" geidetificeerd en als een tegenwerker van het vrije woord... Hij wordt een martelaar, let op mijn woorden... :hihi: