PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk: imamopleiding onhaalbaar



Seif
13-12-04, 19:09
Verdonk: imamopleiding onhaalbaar

13-12-'04

Minister Verdonk vindt één brede imamopleiding in Nederland onhaalbaar. Allochtone jongeren zijn niet geïnteresseerd in een imamopleiding en er zijn te veel verschillende islamitische stromingen, schrijft minister Verdonk vandaag aan de Tweede Kamer.

Volgens de minister is het beter om aan te sluiten op bestaande initiatieven voor imamcursussen op universiteiten en hogescholen. Hoewel de overheid zich hierin niet kan mengen, kan ze deze activiteiten wel stimuleren.

Tweede Kamer
De Tweede Kamer drong aan op de komst van een Nederlandse imamopleiding. Veel politici denken dat zo'n opleiding kan bijdragen aan een betere kennis van de Nederlandse samenleving onder moslims.

Onlangs nam de Kamer een motie aan waarin staat dat Nederland vanaf 2008 geen imams uit het buitenland meer moet toelaten. Dan mogen moskeeën alleen nog maar imams aantrekken die hier zijn opgeleid.

Alle partijen willen op termijn een verbod op imams uit het buitenland die slecht Nederlands spreken en de Nederlandse samenleving niet kennen.

Inburgeren
De Tweede Kamer debatteert vanavond over het plan van Verdonk om iedereen die minder dan acht jaar in Nederland op school heeft gezeten verplicht op inburgeringscursus te sturen.


© NOS 2004

contradictio
13-12-04, 20:30
:huil:

General Criteria:
An applicant should be a Muslim of good moral character and subject to the provisions of Islamic law.
He must pledge to abide by the rules and regulations of the university derived from the teachings of Islam.

http://www.iu.edu.sa/english/admission/admissioncriteria.htm

Seif
13-12-04, 20:40
Is het niks voor jou Bilal, een imam-opleiding? ;)

rja2
13-12-04, 21:05
Ik vindt dat Verdonk het te snel opgeeft.

We zitten wel allemaal subsidies te geven aan moslimorganisaties.

Die moslimorganisatie moeten dan ook maar hun verantwoordelijkheid nemen, en iniatieven nemen tot een Imam opleidingen of ieder geval bijvoorbeeld voor beursen zorgen, zodat moslims in Nederland zijn opgegroeid tot Imam worden opgeleidt.

Indirect mag hier, mijn belastinggeld voor worden gebruikt.

Bofko
13-12-04, 21:17
Geplaatst door Seif
Is het niks voor jou Bilal, een imam-opleiding? ;)

Misschien heeft hij wel ambities voor 1 van die vacatures bij de AIVD :cool:

contradictio
14-12-04, 11:45
Geplaatst door deleted user
Vrouwen mogen ook.

Meen je dat? .... dat geeft wel weer hoop.. echter ik voldoe helaas niet aan vele andere eisen waaronder jonger dan 25 jaar, Islamic university degree etc etc


salaam en groeten van worteltje

contradictio
14-12-04, 11:49
Geplaatst door deleted user
Ik vind jou wel wreed hoor. :p!


huh? wreed?? ik doe nog geen vlieg kwaad (letterlijk) .. leg uit aub... snif snif

Spoetnik
14-12-04, 11:54
Ik dacht dat Verdonk integratie wilde, maar zo te lezen is ze dus eigenlijk alleen maar geintresseerd in deportatie :jammer: