PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos haalt op sneeky wijze uitspraken van Brinkhorst tegen film submission onderuit.



Zwarte Schaap
14-12-04, 12:43
Brinkhorst hekelt film Hirsi Ali

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - Het kabinet ruziet over kritiek van D66-minister Laurens Jan Brinkhorst op het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Tot woede van zijn VVD-collega's verwijt Brinkorst (Economische Zaken) haar de islamitische gemeenschap te provoceren. In Vrij Nederland noemt Brinkhorst haar film Submission, over de mishandeling van islamitische vrouwen, 'olie op het vuur'. ''Je weet wat er gebeurt als je in een munitiemagazijn een sigaret opsteekt. (..) Ik vind dat dit niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Als ik voor het huis van mijn buurvrouw de hele dag 'rothoer' roep, wordt ze boos. Daar moet ik dan niet verbaasd over zijn.''

VVD-vice-premier Gerrit Zalm zei gisteravond '99,99 procent' zeker te weten dat het kabinet het oneens is met Brinkhorst. Maar D66-collega Thom de Graaf nam het voor Brinkhorst op: ''Ik ben het met hem eens dat het verstandig is te depolariseren vanwege het kwetsbare klimaat in de samenleving. Ik steun de achterliggende gedachte dat we beheerst met de vrijheid van meningsuiting moeten omgaan.''

VVD-fractieleider Jozias van Aarsten sprak vanmorgen in een telefoongesprek met Brinkhorst zijn afkeuring uit over het interview. ''De bewuste passages doen geen recht aan de opvattingen, motieven en drijfveren van Ayaan Hirsi Ali en daarmee die van de VVD. Kennelijk had Brinkhorst z'n dag niet. Hij heeft gezegd dat hij zo spoedig mogelijk contact zal zoeken met Ayaan; dat lijkt me gepast.''

Van Aartsen is 'steeds bezorgder' dat alle incidenten 'het kabinet afleiden van zijn hoofdtaak: het voeren van beleid'. GroenLinks-leider Femke Halsema stelt dat 'de ministers meer met onderlinge conflicten bezig zijn dan met beleid'. Volgens PvdA-leider Wouter Bos leiden Brinkhorst uitspraken 'niet tot de depolarisatie die hij beoogt'.


Bron: Het Parool 14/12/04

Wat een lafaard die Bos, bang om zijn rechtse aanhang te verliezen.

Mill
14-12-04, 12:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Brinkhorst hekelt film Hirsi Ali

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - Het kabinet ruziet over kritiek van D66-minister Laurens Jan Brinkhorst op het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Tot woede van zijn VVD-collega's verwijt Brinkorst (Economische Zaken) haar de islamitische gemeenschap te provoceren. In Vrij Nederland noemt Brinkhorst haar film Submission, over de mishandeling van islamitische vrouwen, 'olie op het vuur'. ''Je weet wat er gebeurt als je in een munitiemagazijn een sigaret opsteekt. (..) Ik vind dat dit niets te maken heeft met de vrijheid van meningsuiting. Als ik voor het huis van mijn buurvrouw de hele dag 'rothoer' roep, wordt ze boos. Daar moet ik dan niet verbaasd over zijn.''

VVD-vice-premier Gerrit Zalm zei gisteravond '99,99 procent' zeker te weten dat het kabinet het oneens is met Brinkhorst. Maar D66-collega Thom de Graaf nam het voor Brinkhorst op: ''Ik ben het met hem eens dat het verstandig is te depolariseren vanwege het kwetsbare klimaat in de samenleving. Ik steun de achterliggende gedachte dat we beheerst met de vrijheid van meningsuiting moeten omgaan.''

VVD-fractieleider Jozias van Aarsten sprak vanmorgen in een telefoongesprek met Brinkhorst zijn afkeuring uit over het interview. ''De bewuste passages doen geen recht aan de opvattingen, motieven en drijfveren van Ayaan Hirsi Ali en daarmee die van de VVD. Kennelijk had Brinkhorst z'n dag niet. Hij heeft gezegd dat hij zo spoedig mogelijk contact zal zoeken met Ayaan; dat lijkt me gepast.''

Van Aartsen is 'steeds bezorgder' dat alle incidenten 'het kabinet afleiden van zijn hoofdtaak: het voeren van beleid'. GroenLinks-leider Femke Halsema stelt dat 'de ministers meer met onderlinge conflicten bezig zijn dan met beleid'. Volgens PvdA-leider Wouter Bos leiden Brinkhorst uitspraken 'niet tot de depolarisatie die hij beoogt'.


Bron: Het Parool 14/12/04

Wat een lafaard die Bos, bang om zijn rechtse aanhang te verliezen.

Bos is inderdaad een windvaantje, vooral sinds 'ie samenwerking met Wilders niet wilde uitsluiten. Dan is het voor mij afgelopen.

Verder begrijp ik niet waarom Brinkhorst moslims zo beledigt. Hij vergelijkt ze in het interview met een munitiedepot, alsof moslims licht onvlambare, levensgevaarlijke dingen zijn, rondom wie je maar heel voorzichtig moet zijn anders wordt je afgeslacht. Een prototype oriëntalist die Brinkhorst.

Dutchguy
14-12-04, 12:51
Geplaatst door Mill


Verder begrijp ik niet waarom Brinkhorst moslims zo beledigt. Hij vergelijkt ze in het interview met een munitiedepot, alsof moslims licht onvlambare, levensgevaarlijke dingen zijn, rondom wie je maar heel voorzichtig moet zijn anders wordt je afgeslacht. Een prototype oriëntalist die Brinkhorst.

Dat viel mij ook op. Misschien is dit nog wel een veel grotere belediging voor moslims dan dat hele Submission. Alsof iedere moslim ontoerekeningsvatbaar zou zijn.

Zwarte Schaap
14-12-04, 12:56
Geplaatst door Mill
Bos is inderdaad een windvaantje, vooral sinds 'ie samenwerking met Wilders niet wilde uitsluiten. Dan is het voor mij afgelopen.

Verder begrijp ik niet waarom Brinkhorst moslims zo beledigt. Hij vergelijkt ze in het interview met een munitiedepot, alsof moslims licht onvlambare, levensgevaarlijke dingen zijn, rondom wie je maar heel voorzichtig moet zijn anders wordt je afgeslacht. Een prototype oriëntalist die Brinkhorst.

Mijns inziens beschrijft ie het explosieve klimaat ermee (en niet Moslims in het bijzonder) waarin we sinds vele gebeurtenissen van de laatste 15 jaar in verzeild zijn geraakt met laatstelijk de gevolgen van 11 september, Pims liquidatie etc..

Don Vito
14-12-04, 13:02
je ziet maar weer hoed de rest van de regering niet optreedt tegen zaken die Theo de kop hebben gekost. Zaken die de moslims door de slijk halen, vernederen en stigmatiseren. Het wordt gesteund door links en rechts en moslims maar weer uitmaken wegens hun lage incasserings vermogen.

Bart
14-12-04, 13:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijns inziens beschrijft ie het explosieve klimaat ermee (en niet Moslims in het bijzonder) waarin we sinds vele gebeurtenissen van de laatste 15 jaar in verzeild zijn geraakt met laatstelijk de gevolgen van 11 september, Pims liquidatie etc..

Zo las ik het ook, helemaal mee eens.

Mill
14-12-04, 14:06
Geplaatst door Bart
Zo las ik het ook, helemaal mee eens.

Met munitiedepot bedoelde hij moslims.

Z'n tweede analogie was: 'Als ik de hele dag rothoer tegen de buurvrouw ga staan roepen moet ik niet verbaasd zijn dat ze boos wordt.'

Lijkt me duidelijk.

Bart
14-12-04, 14:11
Geplaatst door Mill
Met munitiedepot bedoelde hij moslims.

Z'n tweede analogie was: 'Als ik de hele dag rothoer tegen de buurvrouw ga staan roepen moet ik niet verbaasd zijn dat ze boos wordt.'

Lijkt me duidelijk.

Ik lees alleen maar dat hij zegt dat als je maar doorgaat met provoceren in een ontvlambare situatie, je niet raar moet opkijken als de vlam dan inderdaad in de vlam slaat. Geldt andersom precies zo en heeft niks met moslims an sich te maken.

Zwarte Schaap
14-12-04, 14:15
Geplaatst door Mill
Met munitiedepot bedoelde hij moslims.

Z'n tweede analogie was: 'Als ik de hele dag rothoer tegen de buurvrouw ga staan roepen moet ik niet verbaasd zijn dat ze boos wordt.'

Lijkt me duidelijk.

Dat lees ik weer niet als analogie maar als aanvulling om aan te geven dat er een eenzijdige constante vernederende, beledigende en provocerende werking uitgaat van Hirsi's handelingen/methode.

Zwarte Schaap
15-12-04, 04:15
Brinkhorst wil gesprek met Hirsi Ali

DEN HAAG - Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil zijn omstreden uitlatingen over de film Submission toelichten aan VVD-Kamerlid Hirsi Ali. Volgens Brinkhorst zijn ze "niet in haar richting bedoeld". Wel wilde de D66-bewindsman "de manier waarop in Nederland wordt gediscussieerd bekritiseren."

Brinkhorst wil via VVD-fractievoorzitter Van Aartsen in contact komen met Hirsi Ali, die na bedreigingen is ondergedoken. Van Aartsen en voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer hadden dinsdag kritiek op Brinkhorst, die in een interview met Vrij Nederland deze week zegt het "onverstandig" te vinden dat het VVD-Kamerlid de film Submission heeft gemaakt.

Van Aartsen bleek dinsdag zeer ongelukkig met de uitlatingen van Brinkhorst die volgens hem "eigenlijk niet kunnen en beter niet gedaan hadden kunnen worden". Volgens Van Aartsen, fractievoorzitter van Hirsi Ali, heeft Brinkhorst niet het recht om de motieven en argumenten van Hirsi Ali zo te bekritiseren. "Wie aan Ayaan komt, komt aan ons", aldus Van Aartsen. Volgens hem heeft Hirsi Ali met haar film Submission niemand beledigd en moet niemand gaan "hakken op een Tweede-Kamerlid". Van Aartsen zei dat hij dinsdag met Brinkhorst had gebeld.

Kamervoorzitter Weisglas zei dat het in het algemeen niet aan een minister is de Tweede Kamer te bekritiseren. Hij wil niet inhoudelijk ingaan op de uitlatingen van de minister. Wel wijst de Kamervoorzitter erop dat het " juist nu nauw luistert" hoe politici zich uiten, "gezien de omstandigheden waaronder enkele Kamerleden moeten functioneren".

D66-fractievoorzitter Dittrich zei dat Brinkhorst in het interview " behartingenswaardige dingen heeft gezegd", maar dat de fractie met de bewindsman van mening verschilt over de uitlatingen over Submission.

Bron: De Telegraaf 14/12/04

taouanza
15-12-04, 07:46
Geplaatst door Mill
Bos is inderdaad een windvaantje, vooral sinds 'ie samenwerking met Wilders niet wilde uitsluiten. Dan is het voor mij afgelopen.

Verder begrijp ik niet waarom Brinkhorst moslims zo beledigt. Hij vergelijkt ze in het interview met een munitiedepot, alsof moslims licht onvlambare, levensgevaarlijke dingen zijn, rondom wie je maar heel voorzichtig moet zijn anders wordt je afgeslacht. Een prototype oriëntalist die Brinkhorst.

Moslims worden constant afgeschilderd als ongeleide projectielen die elke baardman volgen. Heb jij nooit moeite meegehad.
Jij bent het gewoon niet eens met de kritiek van Brinkhorst en je durft het niet te zeggen want als er iemand de vrijheidvanmeningsuitingriedel had grijsgedraait was jij het wel.
Je hebt gewoon niet het lef toe te geven dat vrijheid van meningsuiting eenzijdig is.

Een prototype hypocriet die Mill. 'Nou nou'.:moe: