PDA

Bekijk Volledige Versie : Wij zijn humaan en tegen martellen, inmiddels al 8 afghanen in handen van USA dood.



Zwarte Schaap
14-12-04, 13:52
Acht Afghanen in handen VS overleden

NEW YORK - Er zijn niet zoals aanvankelijk gemeld zes, maar minstens acht gevangenen overleden in Amerikaanse gevangenkampen in Afghanistan. Dat heeft het ministerie van Defensie in Washington maandag bekendgemaakt.
.
Volgens Pentagon-woordvoerder John Skinner wordt elk overlijden van een gevangene onderzocht. Tot nu toe heeft het ministerie twee gevallen formeel geclassificeerd als moord.
.
Het Pentagon werd maandag scherp onder vuur genomen door de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch. De organisatie klaagt in een brief aan minister van Defensie Donald Rumsfeld dat onderzoeken naar wangedrag tegenover gevangenen „in het grootste geheim worden uitgevoerd.”
.
Verder klaagt Human Rights Watch over het feit dat defensie militairen die gevangenen mishandelen, nauwelijks vervolgt. „Dat leidt bij sommigen tot het idee dat alles geoorloofd is omdat men blijkbaar onschendbaar is”, aldus Human Rights Watch.
.
Skinner ontkent dit. Hij benadrukt dat elk geval van vermeende mishandeling wordt onderzocht. „Er zijn ook gevallen voorgekomen waarbij mensen in gevangenschap overleden door natuurlijke oorzaken of door gebreken die de Amerikaanse militaire autoriteiten niet bekend waren”, aldus Skinner.
.
De krant Denver Post maakte maandag een tot nu toe onbekend document van de inlichtingendienst CIA bekend. Daarin wordt personeel aangeraden „om niet deel te nemen en als het kan afzijdig te blijven” van verhoren door vertegenwoordigers van speciale militaire eenheden die regelrecht geweld gebruiken bij ondervragingen. Vorige week werd een klacht van de FBI-leiding bekend waarin wordt geprotesteerd tegen dergelijke praktijken. Het Rode Kruis heeft de Amerikanen al in twee rapporten beschuldigd van het „martelen” van gevangenen.
.
Het Pentagon blijft echter volhouden dat men gevangenen humaan behandelt. „Afwijkingen van die regel worden niet getolereerd”, aldus woordvoerder Skinner. De Denver Post meldt echter dat een gevangene in Irak vorig jaar bezweek „aan een harde slag op het hoofd.” De betreffende gevangene was vastgebonden in een stoel en was door ondervragers van een speciale eenheid „onderworpen aan fysieke en psychologische stress.”
.
Het leger heeft tot nu toe pas twee militairen in staat van beschuldiging gesteld in verband met het „vroegtijdig overlijden van gevangenen.”


Bron: Reformatorisch Dagblad 14/12/04

Don Vito
14-12-04, 13:59
Waarom al die haat jegens Amerika? Zijn ze hier in Nederland nog steeds niet bewust van de terreur van die Ameriakenen? en dat het niet meer dan logisch is als er weer een Amerikaanse doel wordt opgeblazen?

Zwarte Schaap
14-12-04, 16:36
Geplaatst door Gerrit Jan
De Amerikanen voeren de oorlog in Irak nog altijd op een manier die een stuk netter is dan de rebellen. Blijkbaar verwachten jullie dat ook van de VS. Ik vraag me af op welke grond.

Wat versta jij onder een ''nette'' oorlog? Vallen de miljoen doden door de embargo ook onder?

Zwarte Schaap
14-12-04, 16:49
Geplaatst door Gerrit Jan
De moslimstrijders voeren in Irak de oorlog met nietsontziende wreedheid, niet alleen tegen de Amerikanen maar ook tegen de eigen bevolking. Daar steken de 'wandaden' van de Amerikanen maar magertjes tegen af. Ik denk dat jij dat ook wel inziet, anders was je niet over een ander onderwerp begonnen.

Om de subjectieve interpretatie van nette oorlog te ontwijken vraag ik om een definitie van een nette oorlog zodat we objectief kunnen bepalen of dat wel zo is. Simpel zat.

Zwarte Schaap
14-12-04, 17:00
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb geen zin in woordenspelletjes Schaap. Ik constateer dat de Amerikanen de oorlog netter voeren dan de moslimstrijders. Breng maar iets tegen deze stelling in of doe het niet. Afleidende discussies, daar ga ik niet op in.

Als jij constanteert dat het een nette oorlog is dan mag ik toch wel weten wat jij onder netjes verstaat. Het aantal doden, de juridische rechtvaardigheid, het aantal verwoestingen, de platgebombardeerde huizen, de milieuvervuiling het leed van de mensen..etc..

Zwarte Schaap
14-12-04, 17:17
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zul jij in het dagelijks leven moeilijke gesprekken voeren, Schaap. Als jouw lief je vertelt dat hij van je houdt vraag jij vast en zeker aan hem wat hij met het begrip 'houden van' bedoelt. Misschien heeft hij wel geduld met je maar mijn tijd is te kostbaar.

Het gaat nu niet om mij maar om het objectief vaststellen van de definitie ''nette'' oorlog. Ik heb je al een aantal elementen aangereikt.

Verder heb ik geen liefje en al zeker weten geen HIJ-liefje. En als een een één of andere HIJ tegen mij zegt dat hij van mij houdt ga ik HEM zeker vragen wat HIJ daarme bedoelt.

In discussies is het noodzakelijk dat men definities gebruikt waar men het over eens is of juist niet over eens is.

Al Sawt
14-12-04, 17:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat versta jij onder een ''nette'' oorlog? Vallen de miljoen doden door de embargo ook onder? Hij doelt op massabombardementen met B52`s en afschieten van radioactieve munitie die gebieden voor decennia verontreinigd maakt en kankerwekkend worden.

Joesoef
14-12-04, 17:40
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat ik eigenlijk maar wilde zeggen is het volgende. Op welke gronden verwachten de supporters van de Iraakse rebellen dat de Amerikanen zich beter gedragen dan de opstandelingen, die de ene wandaad na de andere plegen? Van het onthoofden van gijzelaars tot het willekeurig vermoorden van groepen ongewapende burgers.

Eerst noemde je het 'Moslim strijders' nu noem je het Iraakse rebellen. Zullen we het houden op Iraakse maffia leden die Moslim zijn. En zullen we meteen zo eerlijk zijn om te erkennen dat 98% van de bevolking onder deze penose te lijden heeft?
Amerika laat wederom zien waar haar stars and stripes voor staat. Het onevenwichtig, onevenrichtig en willekeurig toepassen van geweld.

Zwarte Schaap
14-12-04, 17:41
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat ik eigenlijk maar wilde zeggen is het volgende. Op welke gronden verwachten de supporters van de Iraakse rebellen dat de Amerikanen zich beter gedragen dan de opstandelingen, die de ene wandaad na de andere plegen? Van het onthoofden van gijzelaars tot het willekeurig vermoorden van groepen ongewapende burgers.

Heel simpel, hou je bij het onderwerp. Gevangen martelen en doodslaan is verboden.

Of je zegt er is geen ethiek en internationaal recht en gaat verder met doodslaan en martelen en landen invallen of je zegt er is wel een ethiek met normen en waarden stelsel en kapt ermee.

Wel verdragen tekenen en je er niet aanhouden en tegelijkertijd wel andere landen er wel dwingend op wijzen maar zelf niet aan houden schaadt de (geloofwaardigheid) internationale wetten en verdragen en zal er voor zorgen dat de uitbanning van oorlog nog langer op zich zal laten wachten en daarmee de vrede verd4er van huis brengen.

Turkije wordt al jaren onder druk gezet vanwege hun martelingen em mag daarom Europa niet in, maar de USA wordt geen strobreed in de weg gelegd, nee sterker nog we achtervolgen ze als schoothondjes.

Zwarte Schaap
14-12-04, 18:05
Geplaatst door 151 Nobelprizes
De issue is dat het ene land internationale mensenrechtenverdragen heeft ondertekend, en het andere niet. Wie het niet doet, kan zich uitleven op gevangen, vrouwen, kinderen, gelovigen en ongelovigen of wie dan ook, en die zal van de moralisten nooit een woord horen.
Staat er echter ergens een handtekening op een papier, dan verklaar je jezelf tot sitting duck annex doelwit van de meest goddeloze moordenaars. Moordenaars met smerige praktijken tegenover wie je je svp wel netjes moet opstellen.

Dat een ander zich misdraagt is geen argument om je te misdragen. Daarnaast valt de USA landen aan. De burgers daar zien juist de USA objectief en subjectief als brute aanvaller en bezetter.

Een land dat in puin is geschoten heeft geen regering meer, je hebt alleen burgers nog die zich met alles wat ze hebben verzetten tegen een brute invaller en bezetter.

Daarnaast hebben we het hier over gevangenen en niet over oorlogshandelingen. Hoe men met gevangen moet omgaan is internationaal geregeld.

De USA valt zonder internationale steun van de internationale gemeenschap en internationale wetten een land binnen met als motivering dat Irak de internationale wetten schendt. Dan lees ik weer ergens anders dat de USA de internationale wetten schendt inzake gevangenen.

Wat is het nu? Internationale wetten schenden om internationale wetten in te voeren en die dan zelf vooraf en achteraf door blijven gaan schenden.

Dit holt de geloofwaardigheid van de internationale gemeenschap en wetten in het algemeen en in het bijzonder het moraal en aanzien van de westerse landen.

Zwarte Schaap
14-12-04, 18:38
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nope. En ook geen reden om de een erop aan te vallen en de ander niet.

Wat mij echt stoort, is dat het jou ook niet gaat om de slachtoffers. Was dat het geval geweest, dan richtte je je pijlen wel op iedereen die zich misdroeg - en dat doe je niet.
De wereld is geen ideale samenleving, zoals we ondertussen weten. Smeerlappen heb je overal. Oprecht gevoel voor de slachtoffers van die smeerlapperij is hemelsbreed verwijderd van selectieve aantijgingen naar daders, ZS.
Ik krijg al te vaak de kriebels van die kloof, die er onmiskenbaar is. Waardoor de discussies hier op dit forum vooral blijven steken in 'ja maar jullie'. Daar ben jij schuldig aan, en ik net zo goed. En helaas werkt die kloof dat in de hand. Of misschien komt dat wel door de manier waarop het op een internet-forum werkt.

Dart het geen ideale samenleving is weet jan en alleman, maar ik vind datje je er niet bij moet neerleggen. Onvermoeibaar moeten we werken aan een structuur blauwdruk om leed te vermijden. Ik ben overtuigd van het feit dat de internationale gemeenschap gediend en gebaat is bij het internationaal recht om de mensenrechten te verspreiden en in stand te houden.

En als de rijkste en machtigste land ter wereld deze aan zijn laars lapt dan zijn we nog verder van huis.

De rest van je kritiek gericht aan mijn adres spoel ik door het toilet.

Zwarte Schaap
14-12-04, 19:25
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik wist niet dat je een toilet had.

Laat niet onverlet dat ik je aantijgingen als veel te eenzijdig beschouw.
Ook het werken aan internationaal recht is niet meer dan mensenwerk. En als mensen in onvoorstelbare situaties terechtkomen, gebeuren er onvoorstelbare dingen. Totaal zinloos om dan steeds die ene kant te belichten en te bespuwen wat zij doen.
Niemand heeft schone handen, en er zijn er op dit forum maar een paar die dat willen inzien. Jij behoort daar niet toe. Ik heb van die paar dan ook inderdaad het idee dat het hen om de slachtoffers zelf gaat, en niet om het vingertje wijzen.

Dat heet dus hypocriet zijn en meten met twee maten.

Alles en iedereen onterecht beschuldigen mag maar als je de USA terecht aanklaagt dan is dat verboden omdat het ook maar mensen zijn. Ik zeg juist omdat ze mensen zijn moeten ze aangeklaagd worden en constant doopr blijven gaan met ageren tegen deze misdaden tegen de mensen in de wereld.

Zwarte Schaap
14-12-04, 19:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Meten met 2 maten is niet iedereen als mensen zien. Wat mens is dus laakbaar zijn degenen die een papier hebben ondertekend, in jouw visie. Alle anderen daarbuiten zijn geen mensen, dus mogen de beest uithangen.

Wat je met alles en iedereen onterecht beschuldigen bedoelt, is een raadsel. Het is zonneklaar dat overal smeerlappen rondlopen. En je schiet er niets mee op, en je wordt ook steeds ongeloofwaardiger, als je alleen maar beschuldigen blijft uiten aan hetzelfde adres.

Maar dat verbaast me niet echt, omdat je uit een dorpje komt waar nooit iemand ruzie maakt. Dan komt de echte wereld wel rauw op je dak vallen.

We hebben het hier niet over staatloze rebbellen en burgers maar over een staat met alle macht en wapens die zegt te handelen volgens het inetrnationaal recht.

In jouw visie geef jij de sterkste de volmacht om alles te doen waar hij of zij zin in heeft, rechtvaardig of onrechtvaardig. Kennelijk heeft dat te maken met jouw zachte sofa en gevulde koelkast en ben je bang dat het plunderen van de wereld gestopt wordt en je mischien je koelkast niet gevuld meer krijgt en dan gedwongen wordt om eens eindelijk echt te gaan werken voor je brood.

Of anderen kreperen of de pijp uitgaan of vermoord of gemarteld worden ten koste en in naam van de democratie en vrijheid maakt jou niet uit als jij maar genoeg hebt. Dat heet hebzucht, hebzucht en hypocrisie gaan vaak hand in hand samen.

Wees maar trots op zo een instelling.

Don Vito
14-12-04, 19:52
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat ik eigenlijk maar wilde zeggen is het volgende. Op welke gronden verwachten de supporters van de Iraakse rebellen dat de Amerikanen zich beter gedragen dan de opstandelingen, die de ene wandaad na de andere plegen? Van het onthoofden van gijzelaars tot het willekeurig vermoorden van groepen ongewapende burgers.

Je ziet een ding over het hoofd: De Amerikanen zijn het land binnen gevallen en de rebellen reageren daar op. Niet meer dan logish.

Over dode burgers: Zullen de rebellen meer burgerslachtoffers op hun naam hebben staan dan de Amerikanen?

Zwarte Schaap
14-12-04, 20:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Et voila. Je hebt geen argumenten meer dus je verzint een verhaal om mijn persoon heen waarom ik zeg wat ik zeg.

Jij bent echt zielig en meet met dubbele maatstaven. Lees maar na hoe je van begin af aan telkens weer mijn persoon in de discussie erbij sleurt en hoe ik probeer te vermijden om persoonlijk te worden maar als jij van geen ophouden weet dan rest mij niets anders dan jouw psychologische motieven erbij te betrekken.

Don Vito
14-12-04, 20:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er gebeurden afgrijselijke dingen in dat land waar de rebellen altijd al op dezelfde schaal tegen in opstand kwamen, of niet?


??

Zwarte Schaap
14-12-04, 20:32
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Okay, jij bent het slachtoffer want je moet wel.

Maar het is nog altijd niet duidelijk waarom de wandaden van de een weggestreept kunnen worden tegen die van een ander. Ageren tegen misdaden in de wereld is een goed ding.

Ik ben geen slachtoffer dat is een rechtse gespuis trucje om kritiek monddood te maken.

Verder streep ik niets tegenover elkaar weg, dat doe jij juist. Jij zegt dat de USA mag doorgaan want de anderen doen dat ook. Dat de USA de schurk is en de desbetreffende landen binnenvalt en alles kapot bombardeert laat je voor het gemak achterwege.

wytze
14-12-04, 20:49
al die nobelprijzen,
blijkbaar heb je niet in de gaten dat saddam daar door de VS was neergezet maar weg moest omdat hij uit de rails ging lopen, niet met chemische wapens ofzo want die had hij van o.a. de VS, maar met Koeweit binnenvallen. Nu doen de VS wat saddam jarenlang deed.

Zeepaardje
14-12-04, 21:43
Zucht....ik kan het niet laten.


Al die verontwaardiging over de (al dan niet werkelijk uitgevoerde) misdaden van Amerika. Tjonge! Je zou er eng van worden.

Hoorde gisteren op het nieuws: aanslag met autobom = 7 doden.
Vanmorgen: weer aanslag met autobom = nog 1 dode.
Allemaal burgerslachtoffers. Vaak gewone burgermannen die een baan zoeken om hun families te kunnen onderhouden.

Waar is de verontwaardiging hierover? Is dat opeens minder erg? Zijn deze 8 doden dan minder waard dan die afghanen? Hoezo het meten met 2 maten?

En in dat opzicht geef ik 151 meer dan gelijk! ZS doet niets anders dan meten met 2 maten. Maar als je hem daar op wijst, geeft ie niet thuis!

Enne....ZS, je hebt het gered hoor, je staat in m'n negeerlijst.
Ik vond alleen dat 151 wel een schouderklopje verdiend heeft, omdat ze blijkbaar nog genoeg geduld kan opbrengen om nog op jouw prut-priksels in te gaan. :jeweetog:

Zwarte Schaap
14-12-04, 22:00
Geplaatst door Zeepaardje
Zucht....ik kan het niet laten.


Al die verontwaardiging over de (al dan niet werkelijk uitgevoerde) misdaden van Amerika. Tjonge! Je zou er eng van worden.

Hoorde gisteren op het nieuws: aanslag met autobom = 7 doden.
Vanmorgen: weer aanslag met autobom = nog 1 dode.
Allemaal burgerslachtoffers. Vaak gewone burgermannen die een baan zoeken om hun families te kunnen onderhouden.

Waar is de verontwaardiging hierover? Is dat opeens minder erg? Zijn deze 8 doden dan minder waard dan die afghanen? Hoezo het meten met 2 maten?

En in dat opzicht geef ik 151 meer dan gelijk! ZS doet niets anders dan meten met 2 maten. Maar als je hem daar op wijst, geeft ie niet thuis!

Enne....ZS, je hebt het gered hoor, je staat in m'n negeerlijst.
Ik vond alleen dat 151 wel een schouderklopje verdiend heeft, omdat ze blijkbaar nog genoeg geduld kan opbrengen om nog op jouw prut-priksels in te gaan. :jeweetog:

Je hoeft mijn bijdrages niet te lezen, ik verplicht je nergens toe. En als je beweert dat ik meet met twee maten moet je dat aantonen met citaten van mijn kant waaruit dat zou blijken. Het is zo makkelijk om van alles uit de duim te zuigen en onzin te roepen.

We hebben internationaal recht inzake vele rechten en vrijheden en in het bijzonder de geneefse conventie, als je dat verkwanselt door moord in detentie goed te keuren kan ik daar nooit achter staan.

taouanza
15-12-04, 09:31
Geplaatst door Gerrit Jan
De Amerikanen voeren de oorlog in Irak nog altijd op een manier die een stuk netter is dan de rebellen. Blijkbaar verwachten jullie dat ook van de VS. Ik vraag me af op welke grond.

Wat kan jij goed geweld goed praten Gerritje. Ben je zeker trots op.
Jij bent veel beschaafder dan moslims die roepen: Dood aan de Amerikanen!
Das zo barbaars terwijl de Nederlandse woordenschat veel mogelijkheden bevat om de grootste wreedheden goed te praten en netjes te blijven.
Het is me ook namelijk opgevallen dat rebellen bloedbaden aanrichten in tegenstelling tot de Amerikanen met hun bombardementen.
Hoe denk je dat dat komt Gerrit? Als je mensen vanuit een helicopter aanstukken rijt dan moeten die toch ook bloeden? Als Amerikanen folteren moet dat toch ook pijnelijk zijn zeker als de dood erop volgt.
Maar hoe doe ze dat? Dat ze zo netjes blijven?
Dat je het netjes op kan schrijven nog daar aan toe maar hoe zorg je ervoor dat het voor het oog ook zo netjes blijft?
OF moet je dat zo netjes goedpraten dat je geen vat meer krijgt op de werkelijkheid. Net zo iets bijvoorbeeld dat Amerikanen altijd familie heeft die hun vermoorde lid missen enzo. Dat hebben die moslims ook niet. Ik vind het wel knap hoor. Duizenden en duizenden slachtoffers van bommen martelingen noem het maar op en het zit er allemaal zo netjes uit. Is dat wat moslims zo achterlijk maakt?
Is dat de verlichting? Is dat de beschaving?
Dat je zo bruut te keer kan gaan en zo netjes blijft?
Nou het lijkt me verdomd moeilijk voor de moslims om zo ver te komen. Om nette oorlogen te voeren. Een soot quest naar de heilige graal voor moslims. Je weet dat het er is. Er is een mogelijkheid om op nette manier te moorden en te martelen terwijl je beschaafd en verlicht blijft en geen slechte naam krijgt. Ja moslims hebben wat dat betreft een slechte naam vraag maar aan Zeepaardje die maakt zich ook daar zo druk om die arme schat. Hoe doen Christenen en Joden dat?
Martelen en doden er maar op los en blijven netjes. Nogmaals knap geniaal vind ik dat hoor. Duizenden doden honderduizendenen doden en geen een bloedbad.
Wat moeten moslims doen om die heilige graal te vinden.
Hoe wordt ik een nette moordmachine?

Don Vito
15-12-04, 11:17
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat begrijp je niet?

Okay, ik zal het even uitleggen. Amerika is Irak binnengevallen en Irak was natuurlijk Disneyland. Heerlijk land, geweldig voor iedereen. Dat weten we ondertussen wel.
En omdat het land te heerlijk was, gooide de US er bommen op. Zo zijn de Amerikanen nu eenmaal. En daar ageren de rebellen natuurlijk tegen. Die zaten te pitten toen iedereen nog happy in rollercoasters zat en suikerspinnen kocht, maar werden wakker zodra het pretpark dichtging.


Dus het maakt niet uit dat Irak naarde kloote wordt gemombardeerd, want het is al naar de klote? Of wil je zeggen dat de Ameriaknen ereen geldige reden hebben om daar te zijn?

Een ding is zeker: Onder de grond van Irak ligt wel Disney land voor de Amerikanen.

IbnRushd
15-12-04, 12:51
Hoorde gisteren op het nieuws: aanslag met autobom = 7 doden.
Vanmorgen: weer aanslag met autobom = nog 1 dode.
Allemaal burgerslachtoffers. Vaak gewone burgermannen die een baan zoeken om hun families te kunnen onderhouden.

Waar is de verontwaardiging hierover? Is dat opeens minder erg? Zijn deze 8 doden dan minder waard dan die afghanen? Hoezo het meten met 2 maten?


Je kent de werkelijke cijfers niet. Ruim 13.000 burgerslachtoffers, mijn vriend en, jawel, 100.000 gewonden. En deze gewonden hebben allerlei soorten ziektes waar ze op een korte termijn hun loodje leggen. Jawel, dankzij Amerika en jouw en 'jullie' steunbetuigingen.

Dank je wel.

Zeepaardje
15-12-04, 14:28
Geplaatst door IbnRushd
Je kent de werkelijke cijfers niet. Ruim 13.000 burgerslachtoffers, mijn vriend en, jawel, 100.000 gewonden. En deze gewonden hebben allerlei soorten ziektes waar ze op een korte termijn hun loodje leggen. Jawel, dankzij Amerika en jouw en 'jullie' steunbetuigingen.

Dank je wel.

Onzin! Cijfers doen er helemaal niet toe! Elke dode is er 1 teveel, maakt niet uit van welke zijde en ook niet of de ene kant er meer heeft dan de andere. Dat is zielloos lijken afturven en het door mij verfoeide meten met 2 maten.

Probeer eens te bedenken dat elke man die gedood wordt in die krankzinnige dodendans een moeder/zuster/kind(eren)/vrouw en vrienden/familie achterlaat. Kun je die troosten met jouw lege antwoord "ja, maar hullie hebben nog meer foute dingen gedaan". Daar krijgen deze nabestaanden hun vader/broer/echtgenoot/zoon niet mee terug. Gevoelloos.......zeer gevoelloos.

BTW het was natuurlijk al een walhalla hč, dat Taliban-Afghanistan. Vrouwen die van de ene op de andere dag zonder inkomsten kwamen te zitten omdat zij gedwongen werden om hun baan op te geven, geen mannelijke familieleden hadden, maar ondertussen wél een gezin moesten zien te voeden........

Ja, het was natuurlijk een waar paradijsje. Al-Qaida-idioten alom aanwezig, volop bezig met het bijbrengen van "de Islaam" aan die onderontwikkelde Afghanen (sarcasmemode uit).

En laten we ook hier eerlijk over zijn: de diverse warlords/stamhoofden/bendeleiders/drugskartels en terroristen hebben natuurlijk helemaal NIETS te maken met de slechte situatie in Afghanistan.

Ik geeft het onmiddelijk toe: Amerika heeft eigenlijk niks meer te zoeken in Afghanistan. Heeft nooit wat te zoeken gehad in Irak (heb ik trouwens van meet af aan gezegd - Bakellende heeft die Nederlandse millitairen NIET namens mij daar naartoe uitgezonden) en ik moet al helemaal niets hebben van die aap Sjors Boe(s). Dus hoezo "mijn" steunbetuigingen?

Waar het mij om gaat is dat ZS er bekans een morele plicht van maakt om elk door de Amerikanen gemaakt slachtoffer met grootse dramatische verontwaardiging te melden, alsof ie er met een telraampje bijzit, terwijl hij nimmer met een woord rept over slachtoffers die door mede-islamieten zijn gevallen (door terroristen danwel anderszins).
En dat is nou het meten met 2 maten. Ben je verontwaardigd...prima! Maar wees nét zo verontwaardigd over álle daders en discrimineer niet op basis van etniciteit.

taouanza
15-12-04, 14:31
Geplaatst door Zeepaardje
Onzin! Cijfers doen er helemaal niet toe! Elke dode is er 1 teveel, maakt niet uit van welke zijde en ook niet of de ene kant er meer heeft dan de andere. Dat is zielloos lijken afturven en het door mij verfoeide meten met 2 maten.

Probeer eens te bedenken dat elke man die gedood wordt in die krankzinnige dodendans een moeder/zuster/kind(eren)/vrouw en vrienden/familie achterlaat. Kun je die troosten met jouw lege antwoord "ja, maar hullie hebben nog meer foute dingen gedaan". Daar krijgen deze nabestaanden hun vader/broer/echtgenoot/zoon niet mee terug. Gevoelloos.......zeer gevoelloos.

BTW het was natuurlijk al een walhalla hč, dat Taliban-Afghanistan. Vrouwen die van de ene op de andere dag zonder inkomsten kwamen te zitten omdat zij gedwongen werden om hun baan op te geven, geen mannelijke familieleden hadden, maar ondertussen wél een gezin moesten zien te voeden........

Ja, het was natuurlijk een waar paradijsje. Al-Qaida-idioten alom aanwezig, volop bezig met het bijbrengen van "de Islaam" aan die onderontwikkelde Afghanen (sarcasmemode uit).

En laten we ook hier eerlijk over zijn: de diverse warlords/stamhoofden/bendeleiders/drugskartels en terroristen hebben natuurlijk helemaal NIETS te maken met de slechte situatie in Afghanistan.

Ik geeft het onmiddelijk toe: Amerika heeft eigenlijk niks meer te zoeken in Afghanistan. Heeft nooit wat te zoeken gehad in Irak (heb ik trouwens van meet af aan gezegd - Bakellende heeft die Nederlandse millitairen NIET namens mij daar naartoe uitgezonden) en ik moet al helemaal niets hebben van die aap Sjors Boe(s). Dus hoezo "mijn" steunbetuigingen?

Waar het mij om gaat is dat ZS er bekans een morele plicht van maakt om elk door de Amerikanen gemaakt slachtoffer met grootse dramatische verontwaardiging te melden, alsof ie er met een telraampje bijzit, terwijl hij nimmer met een woord rept over slachtoffers die door mede-islamieten zijn gevallen (door terroristen danwel anderszins).
En dat is nou het meten met 2 maten. Ben je verontwaardigd...prima! Maar wees nét zo verontwaardigd over álle daders en discrimineer niet op basis van etniciteit.


Over 2 maten gesproken. Ik heb jou nooit zorgen zien maken over de goede naam van het Westen.:vreemd:

Al Sawt
15-12-04, 14:46
Geplaatst door 151 Nobelprizes
De issue is dat het ene land internationale mensenrechtenverdragen heeft ondertekend, en het andere niet. Wie het niet doet, kan zich uitleven op gevangen, vrouwen, kinderen, gelovigen en ongelovigen of wie dan ook, en die zal van de moralisten nooit een woord horen.
Staat er echter ergens een handtekening op een papier, dan verklaar je jezelf tot sitting duck annex doelwit van de meest goddeloze moordenaars. Moordenaars met smerige praktijken tegenover wie je je svp wel netjes moet opstellen. Of misschien realiseren de moralisten zich dat de gene die verdrag niet getekend hebben, ook minder slachtoffers maken dan bepaalde ondertekenaars.

Al Sawt
15-12-04, 14:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er gebeurden afgrijselijke dingen in dat land waar de rebellen altijd al op dezelfde schaal tegen in opstand kwamen, of niet? Hoeveel doden zijn er onder de bewind van Saddam gevallen? Als we het gemiddelde gaan uitrekenen en vergelijken met de dagelijks aantal Iraakse burgers die door toedoen van Amerikaanse soldaten gedood worden, kunnen we gerust een conclusie trekken dat Irak onder Saddam veel veiliger was.

Kunegonde
15-12-04, 14:55
Geplaatst door Al Sawt
Of misschien realiseren de moralisten zich dat de gene die verdrag niet getekend hebben, ook minder slachtoffers maken dan bepaalde ondertekenaars.

>100.000 doden in Algerije. Ik hoor daar nooit iemand over.
Nobody cares. Pas als er een VN of VS leger naartoe gaat, dan worden de kelen schor geschreeuwd van verontwaardiging. Maar zolang ze mekaar afmaken is er niks aan het handje.
1 voorbeeld.

Umarvlie
15-12-04, 14:56
Geplaatst door Al Sawt
Hoeveel doden zijn er onder de bewind van Saddam gevallen? Als we het gemiddelde gaan uitrekenen en vergelijken met de dagelijks aantal Iraakse burgers die door toedoen van Amerikaanse soldaten gedood worden, kunnen we gerust een conclusie trekken dat Irak onder Saddam veel veiliger was.

Hmm.. ben benieuwd of de Sjiieten en Koerden deze mening ook zijn toegedaan hoor ...

Enige feit is dat de wereld er nu minder veilig op geworden ... en de burgers in Irak er (nog) niet beter op geworden zijn.

Kunegonde
15-12-04, 15:00
Geplaatst door Al Sawt
Hoeveel doden zijn er onder de bewind van Saddam gevallen? Als we het gemiddelde gaan uitrekenen en vergelijken met de dagelijks aantal Iraakse burgers die door toedoen van Amerikaanse soldaten gedood worden, kunnen we gerust een conclusie trekken dat Irak onder Saddam veel veiliger was.

Ik krijg inderdaad het idee dat Saddam er veel beter in was om al die islamitische massamoordenaars in bedwang te houden.

wytze
15-12-04, 15:03
Taliban in Afghanistan: mede mogelijk gemaakt door steun van de VS.
Saddam in Irak: mede mogelijk gemaakt door steun van de VS.

VS schiet zelfgecreeerde monsters weg op een manier waar die monsters nog jaloers op kunnen zijn.

En het eindresultaat: chaos, puinhoop en nog niets verbeterd aan de situatie.

Al Sawt
15-12-04, 15:07
Geplaatst door Umarvlie
Hmm.. ben benieuwd of de Sjiieten en Koerden deze mening ook zijn toegedaan hoor ...

Enige feit is dat de wereld er nu minder veilig op geworden ... en de burgers in Irak er (nog) niet beter op geworden zijn. Saddam was een misdadige dictator. Maar hij heeft echt geen 100.000en slachtoffers gemaakt dan sommige voorstanders van Amerikaanse invasie beweren. Bijna alle Iraakse massagraven werden in het zuiden van Irak gevonden en niet in het noorden of het centrum. Waarom? Omdat die massagraven gevuld werden met gesneuvelde Iraanse soldaten en niet met vermoorde opposanten. Hooguit loopt aantal doden onder de bewind van Saddam, in duizenden en niet in 100.000en.

Al Sawt
15-12-04, 15:09
Geplaatst door Kunegonde
Ik krijg inderdaad het idee dat Saddam er veel beter in was om al die islamitische massamoordenaars in bedwang te houden. Islamitische massamoordenaars??? Doel je op wandaden in Balkan, Congo of Latijns Amerika?

Kunegonde
15-12-04, 15:13
Geplaatst door Al Sawt
Islamitische massamoordenaars??? Doel je op wandaden in Balkan, Congo of Latijns Amerika?
Nee. Ik bedoel de islamitische massamoordenaars die door het ijzeren regime van Saddam werden ingetoomd, maar zich nu in alle hevigheid laten gelden.

Al Sawt
15-12-04, 15:13
Geplaatst door Kunegonde
>100.000 doden in Algerije. Ik hoor daar nooit iemand over.
Nobody cares. Pas als er een VN of VS leger naartoe gaat, dan worden de kelen schor geschreeuwd van verontwaardiging. Maar zolang ze mekaar afmaken is er niks aan het handje.
1 voorbeeld. 3 miljoen met machette afgeslachte Congolese . Ik hoor daar nooit iemand over. Nobody cares. Pas als er een groepering van Arabische of Islamitische origine of grondslag handje vol doden maakt, dan worden de kelen schor geschreeuwd van selectieve verontwaardiging. Maar zolang er geen Westerse, christelijke of Joodse bloed kleeft aan Arabische of Islamitische handen, is er niks aan het handje.

Al Sawt
15-12-04, 15:14
Geplaatst door Kunegonde
Nee. Ik bedoel de islamitische massamoordenaars die door het ijzeren regime van Saddam werden ingetoomd, maar zich nu in alle hevigheid laten gelden. Hoeveel doden hebben ze gemaakt? Is het meer of minder dan Srecbrenica?

Kunegonde
15-12-04, 15:18
Geplaatst door Al Sawt
Pas als er een groepering van Arabische of Islamitische origine of grondslag handje vol doden maakt.

Een handjevol :-\

Al Sawt
15-12-04, 15:21
Geplaatst door Kunegonde
Een handjevol :-\ Als we het gaan vergelijken met dodelijke slachtoffers die gevallen zijn in oorlogen die door het Westen of Christelijke landen werden of worden uitgevochten, dan vallen er handjevol slachtoffers door toedoen van 'Islamitisch' geweld.

Kunegonde
15-12-04, 15:27
Geplaatst door Al Sawt
Als we het gaan vergelijken met dodelijke slachtoffers die gevallen zijn in oorlogen die door het Westen of Christelijke landen werden of worden uitgevochten, dan vallen er handjevol slachtoffers door toedoen van 'Islamitisch' geweld.

En ja hoor: daar issie weer met die oorlogen. Sawt's stokpaardje met de doorgebogen rug. Ik vroeg me al af wanneer je ermee zou komen.

Het is dat de Arabieren 3x de oorlog tegen Israel hebben verloren, anders hadden ze het kunnen evenaren.

Zwarte Schaap
15-12-04, 15:42
Geplaatst door Zeepaardje
Waar het mij om gaat is dat ZS er bekans een morele plicht van maakt om elk door de Amerikanen gemaakt slachtoffer met grootse dramatische verontwaardiging te melden, alsof ie er met een telraampje bijzit, terwijl hij nimmer met een woord rept over slachtoffers die door mede-islamieten zijn gevallen (door terroristen danwel anderszins).
En dat is nou het meten met 2 maten. Ben je verontwaardigd...prima! Maar wees nét zo verontwaardigd over álle daders en discrimineer niet op basis van etniciteit.

Ik ken jou niet en lees niets van je en jij kent mij ook niet en weet ook niet wat ik allemaal post in welke verhouding. Als je niet tegen de werkelijkheid kent moet je gewoon optieven en terugkeren naar je grot. Optieven/oprotten/opzoutten/opdonderen/wegscheren/oppleuren is mijn dagelijkse Rotterdamse taalgebruik voor bloedzuigers die gewone taal niet willen verstaan [ZS]

Stom mens moet ik de mensenrechten en internationaal recht opgeven omdat mevrouws hebzuchtige buikje nog niet bevredigd is en ik de smerige hypocrieten en massamoordenaars uit de USA met rust moet laten.

Kijk tenminste naar je land belgie , die is wat dat betreft minder hypocriet.

Al Sawt
15-12-04, 15:48
Geplaatst door Kunegonde
En ja hoor: daar issie weer met die oorlogen. Sawt's stokpaardje met de doorgebogen rug. Ik vroeg me al af wanneer je ermee zou komen.

Het is dat de Arabieren 3x de oorlog tegen Israel hebben verloren, anders hadden ze het kunnen evenaren. Helaas voor jouw persoontje, kan je niks inbrengen tegen mijn stokpaardje.

Want anders was je niet van discussieren over vermeende barbaarse gedrag van Moslims, naar Israelische overwinningen op de Arabische landen overgestapt. Maar ik ben zo vrij, om ook daar op te reageren.

Israel heeft de oorlogen van 1948, 56 en 67 gewonnen, omdat ze over betere wapens en meer manschappen terbeschikking had, dan alle Arabische landen. Plus slaagde ze erin, om alle Arabische landen te verassen en overweldigen. Puike strategie, al zeg ik het zelf.

Yom Kippoer oorlog was totaal anders. Toen waren het de Arabieren die een leuke verassing voor de Israeliers in petto hadden. Ze verasten de Israeliers en slaagden erin om aanzienlijke tereinwinst te boeken. Maar het gevaar van nucleaire oorlog, besloot Sovjet Unie om de stroom Russische wapens naar Syrie en Egypte stop te zetten, waardoor die landen zonder noodzakelijke militaire onderdelen kwamen te zitten. Voorts pasten Egypte en Syrie, Sovjet docterine van stoomwals toe en dat was fout. Zoiets kan alleen slagen als je een eigen wapenindustrie hebt, om je materiele verlies te compenseren. En laten we niet de factor Amerika niet verliezen. Zonder Amerikaanse wapenzendingen en financiele steun, zou Israel allang ten onder zijn gegaan aan haar eigen agressieve gedrag.


Maar paar Arabische fouten: Verkeerde militaire docterine. Vertrouwen in een niet te vetrouwen bondgenoot, SU. Wanbeleid in eigen kringen. Geen militaire industrie en vooral verkeerde politieke en militaire strategie. Inplaats een slijtage oorlog te voeren met Israel gaan ze een soort blitzkrieg op poten zetten. Maar niet getreurd. Wij Arabieren hebben de luxe om van ons fouten en nederlagen te leren en opnieuw te proberen. Wat we niet kunnen zeggen van Israel.

taouanza
15-12-04, 15:48
Geplaatst door Al Sawt
3 miljoen met machette afgeslachte Congolese . Ik hoor daar nooit iemand over. Nobody cares. Pas als er een groepering van Arabische of Islamitische origine of grondslag handje vol doden maakt, dan worden de kelen schor geschreeuwd van selectieve verontwaardiging. Maar zolang er geen Westerse, christelijke of Joodse bloed kleeft aan Arabische of Islamitische handen, is er niks aan het handje.


Handje vol?
Als je zulke termen gebruikt ben je geen haar beter dan Zeepaardje of Gerritje.
Valt me vies tegen van je :cheefbek:

Zwarte Schaap
15-12-04, 15:49
Geplaatst door Kunegonde
>100.000 doden in Algerije. Ik hoor daar nooit iemand over.
Nobody cares. Pas als er een VN of VS leger naartoe gaat, dan worden de kelen schor geschreeuwd van verontwaardiging. Maar zolang ze mekaar afmaken is er niks aan het handje.
1 voorbeeld.

Je moet eens afvragen waar die doden allemaal vallen, ...juist ja allenmaal in de gebieden waar de moslims massaal de verkeizinegn wonnen. Het is een smerige spelletje van de fransen en algerijnse schoothondjes om het volk te vervreemden van de rechtvaartdigheid zodat de moslims alle schuld in de schoenen wordt geschoven.

Voor het geval je het nog niet weet, er zijn al vele gevluchte geheime dienst leden die al diverse malen verklaard hebben dat ze verkleed als ''moslims'' mensen afslachten om ervoor te zorgen dat het volk het FIS zou gaan haten.

Zeepaardje
15-12-04, 15:51
Geplaatst door taouanza
Over 2 maten gesproken. Ik heb jou nooit zorgen zien maken over de goede naam van het Westen.:vreemd:

Hoezo? Moet dat dan?
BTW welke goede naam van het Westen? Ik wist niet eens dat "wij" zoiets hadden.

Al Sawt
15-12-04, 15:54
Geplaatst door taouanza
Handje vol?
Als je zulke termen gebruikt ben je geen haar beter dan Zeepaardje of Gerritje.
Valt me vies tegen van je :cheefbek: Mijn oprechte excuses, T.

Ik ben bewust dat alle mensenlevens waardevol zijn. Maar ik moet wel de conclusie trekken dat barbaarse moslims meer achting voor het leven hebben dan bepaalde 'verlichte' beschavingen.

Zeepaardje
15-12-04, 15:58
Geplaatst door Al Sawt
3 miljoen met machette afgeslachte Congolese . Ik hoor daar nooit iemand over. Nobody cares. Pas als er een groepering van Arabische of Islamitische origine of grondslag handje vol doden maakt, dan worden de kelen schor geschreeuwd van selectieve verontwaardiging. Maar zolang er geen Westerse, christelijke of Joodse bloed kleeft aan Arabische of Islamitische handen, is er niks aan het handje.


Dat is dus precies de reden waarom ik überhaupt geen lijken turf.
In mijn optiek hebben wij met z'n allen (van welke etniciteit/nationaliteit dan ook) net zoveel schuld en net zoveel bloed aan onze handen.

Immers: in ditzelfde geval (3 miljoen afgeslachte Congolezen) is het óók de Islamitische wereld oorverdovend stil gebleven.
Kortom pot verwijt de ketel, dat soort werk.

Ik vind het alleen zo typisch dat ZS steeds maar weer opnieuw luidkeels het zóveelste door de Amerikanen gevallen slachtoffer loopt te bejammeren, maar nimmer stilstaat bij ALLE overige slachtoffers (hetzij Amerikanen/westerlingen, hetzij Irakezen/andere moslims).
Dat vind ik nou hypocriet.

Zeepaardje
15-12-04, 16:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ken jou niet en lees niets van je en jij kent mij ook niet en weet ook niet wat ik allemaal post in welke verhouding. Als je niet tegen de werkelijkheid kent moet je gewoon optieven en terugkeren naar je grot. Edit[taouanza]

Stom mens moet ik de mensenrechten en internationaal recht opgeven omdat mevrouws hebzuchtige buikje nog niet bevredigd is en ik de smerige hypocrieten en massamoordenaars uit de USA met rust moet laten.

Kijk tenminste naar je land belgie , die is wat dat betreft minder hypocriet.

Ben je nou blij? Luchtte dat op? Je had het wel heel hard nodig blijkbaar.

:melig2:

Al Sawt
15-12-04, 16:05
Geplaatst door Zeepaardje
Dat is dus precies de reden waarom ik überhaupt geen lijken turf.
In mijn optiek hebben wij met z'n allen (van welke etniciteit/nationaliteit dan ook) net zoveel schuld en net zoveel bloed aan onze handen.

Immers: in ditzelfde geval (3 miljoen afgeslachte Congolezen) is het óók de Islamitische wereld oorverdovend stil gebleven.
Kortom pot verwijt de ketel, dat soort werk.

Ik vind het alleen zo typisch dat ZS steeds maar weer opnieuw luidkeels het zóveelste door de Amerikanen gevallen slachtoffer loopt te bejammeren, maar nimmer stilstaat bij ALLE overige slachtoffers (hetzij Amerikanen/westerlingen, hetzij Irakezen/andere moslims).
Dat vind ik nou hypocriet. Niks hypocriet aan. Irak en Palestina liggen dicht bij onze gevoel en emoties. Dat is met Congo minder en dat geldt ook voor Westerlingen. Daarom heeft ZS het volste recht om zich druk te maken over Irak of Palestina, net zoals een gemiddelde Westerling het recht toeeigent om zich druk te maken over aanslagen van 11-9.

Maar als een Westerling gaat wijzen naar wandaden in Algerije of Darfoer om commoties over Irak de mond te snoeren, dan maakt ie gebruik van een dubbele agenda. Want als Congo ligt net zo ver van zijn bed als Algerije of Darfoer.

Zwarte Schaap
15-12-04, 16:16
Geplaatst door Zeepaardje
Ben je nou blij? Luchtte dat op? Je had het wel heel hard nodig blijkbaar.

:melig2:

Ik dacht dat je mij op je negeerlijste had gezet.

:giechel:

Zeepaardje
15-12-04, 16:41
Geplaatst door taouanza
Handje vol?
Als je zulke termen gebruikt ben je geen haar beter dan Zeepaardje of Gerritje.
Valt me vies tegen van je :cheefbek:

Mag ik vragen op basis waarvan jij mij vergelijkt met Gerritje?
Gewoon nieuwsgierigheid.

Zeepaardje
15-12-04, 16:44
Geplaatst door Al Sawt
Mijn oprechte excuses, T.

Ik ben bewust dat alle mensenlevens waardevol zijn. Maar ik moet wel de conclusie trekken dat barbaarse moslims meer achting voor het leven hebben dan bepaalde 'verlichte' beschavingen.

Dat blijft a matter of opinion.

Eke
15-12-04, 16:44
Er is maar 1 manier van 'nette' oorlog voeren en dat is achter de onderhandelingstafel.

Je kunt als soldaat wel met vaste voornemens van fatsoenlijke strijd de oorlog ingaan, maar het is heel moeilijk om 'net' te blijven als je de uitkomsten ziet van menselijk geweld.Nachtmerries.

Dit geldt zowel voor de ene als de andere partij.Dingen gebeuren nou eenmaal niet op de manier zoals jij dat zou willen, je bent altijd met meerderen en als er een paar flippen verandert het hele scenario.

Het is zinloos om elkaar af te troeven met "wie is de grootste boef".

Het is niet eerlijk om ALLE Amerikanen boeven te noemen of ALLE moslims terroristen.(als ik zo die vergelijking kan trekken)

De vraag is : wat doe je eraan ?
Wat voor invloed kun je uitoefenen dat het toch weer beter gaat ? Of ben je machteloos ?

Zeepaardje
15-12-04, 16:58
Geplaatst door Al Sawt
Niks hypocriet aan. Irak en Palestina liggen dicht bij onze gevoel en emoties. Dat is met Congo minder en dat geldt ook voor Westerlingen. Daarom heeft ZS het volste recht om zich druk te maken over Irak of Palestina, net zoals een gemiddelde Westerling het recht toeeigent om zich druk te maken over aanslagen van 11-9.

Maar als een Westerling gaat wijzen naar wandaden in Algerije of Darfoer om commoties over Irak de mond te snoeren, dan maakt ie gebruik van een dubbele agenda. Want als Congo ligt net zo ver van zijn bed als Algerije of Darfoer.


Heb je mij gehoord over Algerije? Over Darfur?
Het enige dat je van mij zult horen is dat Amerika geen donder te zoeken heeft in Irak (behoudens olie, maar da's een andere discussie).

Verder ben ik van mening dat alle etnische groepen/nationaliteiten/geloofsgemeenschappen allemaal op de een of andere manier een heel pakhuis boter op hun bolletje hebben.

Mijn verontwaardiging (voor zover ik die nog heb) komt maar op 1 plek tot uiting: het stemhokje! Ik heb daardoor altijd nog de troost (voor zover dat nog iets voorstelt) dat IK die gekken teminste NIET gekozen heb.

BTW: ik blijf het merkwaardig vinden dat je het blijkbaar heel gewoon (normaal?) vind dat moslims zich drukker maken over Irak en/of Palestina dan over Algerije of Darfur.

Dat geeft mij zo'n naar smaakje in de mond, net alsof etniciteit er dus toch toe doet.

FYI: Ik ben géén supporter van Israël of het zionisme, wél een groot voorstander van een eigen Palestijnse staat (mits democratisch, maar dat zit wel goed geloof ik).

De andere kant van de medaille is dat óók de islamitische wereld zich geen barst gelegen laat liggen aan de Palestijnse vluchtelingen, anders hadden zij die allang binnen hun samenlevingen opgenomen (heb JIJ een Palestijnse vluchteling in huis genomen?).

Daarom neem ik die verontwaardiging van ZS en consorten toch wel met een korreltje (ach wat, een heel kilo is nog niet voldoende) zout.
Tis gewoon makkelijk scoren dat Jodenbashen. Makkelijker dan zélf iets doen. Bovendien....op wie moet je dán kan.eren?

In dat laatste opzicht zijn vele moslims overigens uitstekend geďntregreerd (kan.eren is namelijk iets wat élke Nederlander fantastisch kan, sterker nog, een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd :haha: ).

Zeepaardje
15-12-04, 17:08
Geplaatst door Eke
Er is maar 1 manier van 'nette' oorlog voeren en dat is achter de onderhandelingstafel.

Je kunt als soldaat wel met vaste voornemens van fatsoenlijke strijd de oorlog ingaan, maar het is heel moeilijk om 'net' te blijven als je de uitkomsten ziet van menselijk geweld.Nachtmerries.

Dit geldt zowel voor de ene als de andere partij.Dingen gebeuren nou eenmaal niet op de manier zoals jij dat zou willen, je bent altijd met meerderen en als er een paar flippen verandert het hele scenario.

Het is zinloos om elkaar af te troeven met "wie is de grootste boef".

Het is niet eerlijk om ALLE Amerikanen boeven te noemen of ALLE moslims terroristen.(als ik zo die vergelijking kan trekken)

De vraag is : wat doe je eraan ?
Wat voor invloed kun je uitoefenen dat het toch weer beter gaat ? Of ben je machteloos ?

Kijk Eke, dáárom mag ik jou nou zo graag. JIJ hebt het begrepen. Oorlog is ellende, gruwel, beestachtigheid en onbeschrijvelijke horror.
Elk verstandig mens zou alles wat in z'n macht ligt doen om te voorkomen dat ie in een oorlogssituatie terecht komt en als ie er toevallig al in zit, om er zo snel mogelijk uit weg te komen.

We hebben het zo makkelijk hier. We l.llen zo makkelijk over een dode links of rechts. Feit is dat er in mijn optiek niks goeds te zeggen is over wélke oorlog/strijd dan ook (behoudens die aan de onderhandelingstafel, zoals jij terecht onder onze aandacht brengt).

Ik voel me rot over élke dode. Waar ter wereld dan ook, van welke etniciteit dan ook, van welke sexe dan ook, van welke strijd/oorlog/conflict dan ook. Ik HAAT oorlog namelijk. Tegelijkertijd ben ik zo realistisch om te begrijpen dat oorlog helaas altijd wel zal blijven bestaan. Ik probeer om met de mensen in mijn omgeving (breed zien) in vrede en verdraagzaamheid samen te leven, bewust gebruik te maken van mijn stemrecht en goed te doen/steun te verlenen waar ik denk dat dat op z'n plaats is. Meer verwacht ik niet van mezelf (of anderen) en daarom kan ik zonder schaamte in die spiegel kijken elke morgen. Als meer mensen een dergelijke mentaliteit zouden hebben, zou het ras beter gaan met "de mens".

Zeepaardje
15-12-04, 17:10
Nog ff ter volledigheid: IK ben de grootste boef :melig:

Zwarte Schaap
15-12-04, 17:54
Geplaatst door Gerrit Jan
Het gaat mij om de methodes die de rebellen in Irak toepassen. En dat is het ondernemen van acties tegen ongewapende burgers. Daarvan zijn genoeg voorbeelden te noemen. Zo maar even uit de losse pols: het afslachten van rijen wachtenden voor een politiebureau, het vermoorden van groepen ongewapende rekruten, het plegen van bomaanslagen op kerken en sjiďtische moskeeën. En dan zijn er ook de ontvoeringen van mensen die part noch deel aan de oorlog hebben met onthoofding als besluit. In al deze gevallen gaat het om terreuraanvallen op ongewapende burgers, bedoeld om angst te zaaien en zo veel mogelijk slachtoffers te maken. En dan gaat het nota bene ook nog om burgers uit de eigen bevolking. Een partij die zich op deze manier misdraagt heeft wat mij betreft al lang het morele recht verloren om te claimen dat zij meer is dan een moordenaarsbende. Zij verdient het dat de Amerikanen orde op zaken komen stellen.

Bovenstaande is precies hetzelfde zeggen dat de Nazi's het verdienden om Nederland binnen te vallen en Nederlanders op het transport te zetten en hun land plat te gooien. De voedselbonnen waren een redding van de Duitsers zeker? Tulpenbollen eten behoorde tot de Nederlandse
culinaire keuken als ik jou zo mag geloven.

Wel eens de vaderlandse geschiedenis gelezen en gekeken wie daar als verzetshelden worden geeerd?

Kunegonde
15-12-04, 19:15
Geplaatst door Al Sawt
Niks hypocriet aan. Irak en Palestina liggen dicht bij onze gevoel en emoties.


Over welke emotie heb je het? Want er wordt alleen over getetterd omdat het moslims/andergelovigen-conflicten zijn. Over Algerije of de Taliban-gruwel maakt geen enkele moslim zich druk. En over wat er in Irak gebeurde onder Saddam ook niet. De Palestijnen zelf interesseren hen trouwens ook niet.


Maar als een Westerling gaat wijzen naar wandaden in Algerije of Darfoer om commoties over Irak de mond te snoeren, dan maakt ie gebruik van een dubbele agenda.

Dank u - want zo ontstond immers de discussie. Die eenzijdige verontwaardiging van Schaap, die niks anders doet dan wijzen naar het westen.

Kunegonde
15-12-04, 19:21
Geplaatst door Al Sawt
Helaas voor jouw persoontje, kan je niks inbrengen tegen mijn stokpaardje.


Jawel, want het laat zien dat de Arabieren tot drie keer toe getracht hebben jouw stokpaardje te evenaren. Dat hen dat niet lukte, zegt alles over hun competentie en hun intenties.


Wij Arabieren hebben de luxe om van ons fouten en nederlagen te leren en opnieuw te proberen. Wat we niet kunnen zeggen van Israel.

Ik weet het. Elk pleidooi over de 3 verloren oorlogen sluit je af met je verlangen naar de Arabische vernietingskracht. Poging vier om je eigen stokpaardje te evenaren. Zeldzaam tegenstrijdig ben je.

Eke
15-12-04, 19:27
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wel eens de vaderlandse geschiedenis gelezen


De Duitsers , die (mis)leid werden door Hitler in de economische crisistijd van de jaren dertig hadden een droom van een enorm Rijk met Hitler aan het hoofd.Ze gunden ons ook in een plekje in hun droomrijk.(nou ja, Hitlers droomrijk !)
Maar wij zagen dat heel anders, dat begrepen ze niet.
Gelukkig werden wij bevrijd , niet alleen door de Amerikanen, Engelsen,Canadezen, Australiers enz.enz.-- met veel dankbaarheid voor alle bevrijders----maar......ook door Marokkanen . .waarvan acte. Eke

Ps. In een Nederlands bos ligt een graf van een jonge man.Net 19 jaar.Een Fransman.Midden in het bos, ver van zijn familie en vrienden..Hij was in dienst als RAF-piloot.Hij ligt hier al bijna 60 jaar jong dood te wezen.Alleen maar door die stomme droombeelden van 1 zo'n machthebber in Duitsland.

Breek me de bek niet open over andere oorlogsgebieden in de wereld. HEILLOOS, vind ik het.

Zwarte Schaap
16-12-04, 03:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Het is duidelijk dat jij helemaal niets weet over Nederland in WOII en hoe het verzet te werk ging. Met de vergelijking Duitsers in Nederland-Amerikanen in Irak zit je ook al 100% fout.

Wat je laatste vraag betreft, verdiep je maar eens in de opstand tegen Spanje en hoe Willem van Oranje te werk ging.

Als het niet in je hoofd wil doordringen dat ze zich verzetten tegen een ''illegale'' bezetter dan weet je gewoon dat je uitgeluld bent.

Zwarte Schaap
16-12-04, 14:22
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik denk eerder dat jij uitgepraat bent, Schaapje. Het ging in deze topic over een vergelijking van de strijdmethoden die de Amerikanen en de rebellen toepassen, weet je nog?

Je koppigheid houdt je van de waarheid af, daar ging het helemaal niet om. Het gaat erom dat verzetsmensen worden gemarteld en doodgeslagen in gevangenschap terwijl Amerika de internationale grondrechten naast zich neerlegt.

Als ik daartegen protesteer dan wordt als argument ingevoerd dat het beesten zijn de verzetsmensen en dat zij zich niet moeten verzetten tegen hun bezetter en dat Amerika het recht heeft om gevangenen te martelen en dood te slaan.

Ik voer dan in dan zijn de Nederlandse verzetshelden ook geen helden want zij hadden zich dan ook moeten laten bezetten door de Nazi's. Immers dat willen onze autochtonen hier in deze discussie. Ze willen dat de verzetshelden in Irak de Amerikanen met open armen ontvangen. Dan hadden wij in Nederland de Nazi''s ook met open armen moeten ontvangen.

Eke
16-12-04, 14:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
1) Immers dat willen onze autochtonen hier in deze discussie. Ze willen dat de verzetshelden in Irak de Amerikanen met open armen ontvangen.

2)Dan hadden wij in Nederland de Nazi''s ook met open armen moeten ontvangen.

1)jij schijnt me beter te kennen dan ik zelf :rambo:

2)he, je hebt nog niet alles gelezen op dit topic ...

Last but not least : Zelfs ;)Amerikanen vinden de oorlogsuitwassen verschrikkelijk en zelfs veel Amerikanen wilden helemaal geen inval.Kijk maar naar de publieke zenders in Nederland.. Eke :rambo:

QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat erom dat verzetsmensen worden gemarteld en doodgeslagen in gevangenschap terwijl Amerika de internationale grondrechten naast zich neerlegt.

[/QUOTE] !!!!!

Nog een toevoeging nu ik wat doordenk over dit onderwerp: niemand verdient het trouwens om gemarteld te worden, of doodgeslagen of koppie kleiner gemaakt te worden. Afschuw !

Zwarte Schaap
16-12-04, 16:01
Geplaatst door Gerrit Jan
De vergelijking is verkeerd. Amerika in Irak kun je niet vergelijken met Duitsland in Nederland. Zowel het doel van de oorlog als het gedrag tijdens de bezetting is geheel afwijkend. Daar komt ook nog eens bij dat het gedrag van het Nederlandse verzet en de rebellen in Irak helemaal niet te vergelijken is. Maar goed, dat heb ik al gezegd. De vergelijking die je maakt is dus totaal irrelevant, niet verhelderend en voert van de discussie af.

Duitsland=illegale bezetter, die het internationale recht schendt.
Amerika= idem dito

versus

Nederland=slachtoffer, aanwezigheid van coloborateurs en verzetshelden
Irak= idem dito

Zwarte Schaap
16-12-04, 16:04
Geplaatst door Eke
1)jij schijnt me beter te kennen dan ik zelf :rambo:

Jij bent tegen alle vormen van geweld, dat weet ik wel. Ik bedoel er natuurlijk mee onze amerika aanhangers die blind achter ze aanlopen en niet beseffen dat ze het kind met het badwater weggooien.

Al Sawt
16-12-04, 16:21
Geplaatst door Zeepaardje
Dat blijft a matter of opinion. Als je historisch niet onderlegd bent, dan is het inderdaad een kwestie van mening. Maar mocht je historische feiten kennen, dan is die mening zeer gegrond.

Al Sawt
16-12-04, 16:26
Geplaatst door Kunegonde
Over welke emotie heb je het? Want er wordt alleen over getetterd omdat het moslims/andergelovigen-conflicten zijn. Over Algerije of de Taliban-gruwel maakt geen enkele moslim zich druk. En over wat er in Irak gebeurde onder Saddam ook niet. De Palestijnen zelf interesseren hen trouwens ook niet. Vanuit jouw beleveniswereld die je door oogkleppen aanschouwd, maakt geen enkel moslim zich daar druk. Als je meer verdiept binnen de Arabische wereld dan zal je merken dat die onderwerpen wel degelijk tot accute nieuwsonderwerpen behoren.

Maar aan de andere kant, kan ik glashard en gegrond beweren dat niemand zich in het Westen drukt maakt over de wandaden die zich in Congo of gehele Groot merengebied afspelen. Kennelijk kent het Westen een verontwaardiging die door selectiviteit gedomineerd wordt, om dan de Moslims te beschuldigen van zelfde selectiviteit dan ben je zeer hypocriet bezig.



Dank u - want zo ontstond immers de discussie. Die eenzijdige verontwaardiging van Schaap, die niks anders doet dan wijzen naar het westen. En hoe zit het met jouw persoontje? Wijs jij ook niet naar een richting?

Al Sawt
16-12-04, 16:46
Geplaatst door Zeepaardje
Heb je mij gehoord over Algerije? Over Darfur?
Het enige dat je van mij zult horen is dat Amerika geen donder te zoeken heeft in Irak (behoudens olie, maar da's een andere discussie).

Verder ben ik van mening dat alle etnische groepen/nationaliteiten/geloofsgemeenschappen allemaal op de een of andere manier een heel pakhuis boter op hun bolletje hebben. Dan zijn wij daar met elkaar eens. Voorts was mijn betoog niet bepaald tegen jouw reacties gericht.


Mijn verontwaardiging (voor zover ik die nog heb) komt maar op 1 plek tot uiting: het stemhokje! Ik heb daardoor altijd nog de troost (voor zover dat nog iets voorstelt) dat IK die gekken teminste NIET gekozen heb.

BTW: ik blijf het merkwaardig vinden dat je het blijkbaar heel gewoon (normaal?) vind dat moslims zich drukker maken over Irak en/of Palestina dan over Algerije of Darfur. Algerije is allang rustig geworden en is geen isseu meer. Wat betreft Darfoer. Wat in Darfoer gebeurt is erg en verwerpelijk, maar het is niet zo erg dan als in Palestina. Bewoners van Darfoer hebben een grotere kans op vrede dan de Palestijnen. Voorts is Darfoer alles behalve erg dan de beeld die door de media wordt geschetst. Tuurlijk komen daar wandaden voor. Maar in vergelijking met Palestina, is het vaak kleinschalig en minder goed georganiseerd. Het is best macaber hoe het Westen als aasgieren op Darfoer hebben gestort en de misdaden met facto 1000 hebben uit vergroot. Tot dus ver is er geen enkel bewijs geleverd van vermeende genocide en massamoorden en mochten massamoorden en 'onthuizing' voorkomen, dan vallen ze in het niet bij Jenin en Rafah.

Er was een ding waar het Westen over kon klagen en dat was de beperkte bescherming van vluchtelingenkampen door Soedanese leger.


Terwijl Darfoer onverdeeld veel aandacht opeiste, deels door strategische motieven van VS, bekommert niemand zich over Congo. In 5jr. zijn er in Congo meer dan 3miljoen mensen over de kling gejaagd en dat is meer dan wat er in 20 jr. burgeroorlog in Soedan aan doden is gevallen.


Tja, het Westen is tamelijk selectief in haar verontwaardiging en toch hebben ze het lef om hun hypocriete vingertje naar vermeende selectiviteit van Moslim te wijzen.



Dat geeft mij zo'n naar smaakje in de mond , net alsof etniciteit er dus toch toe doet.

FYI: Ik ben géén supporter van Israël of het zionisme, wél een groot voorstander van een eigen Palestijnse staat (mits democratisch, maar dat zit wel goed geloof ik).

De andere kant van de medaille is dat óók de islamitische wereld zich geen barst gelegen laat liggen aan de Palestijnse vluchtelingen, anders hadden zij die allang binnen hun samenlevingen opgenomen (heb JIJ een Palestijnse vluchteling in huis genomen?).

Daarom neem ik die verontwaardiging van ZS en consorten toch wel met een korreltje (ach wat, een heel kilo is nog niet voldoende) zout.
Tis gewoon makkelijk scoren dat Jodenbashen. Makkelijker dan zélf iets doen. Bovendien....op wie moet je dán kan.eren? Je moet eens de smaak in mijn mond maar eens komen proeven, omtrent hypocriete gedrag van menig Westerlingen. Gelukkig ken ik genoeg autochtone medelanders die de wereld op een correcte wijze aanschouwen.

Van mijn part mag je onze kritiek op Israel als jodenbashen uitleggen en desnoods gelijkschakelen met antisemitisme, maar het geeft een en ander aan, dat jij en consorten niet instaat zijn om inhoudelijk weerwoord te kunnen leveren.

Wat betreft Palestijnse vluchtelingen. Ze zijn deels in huis genomen door hun Arabische broeders. Maar als de Arabische landen hun nationaliseren als hun burgers, dan heeft Israel meer politieke gronden om hun de recht van terugkeer te ontzeggen. Alle Palestijnse vluchtelingen hebben en moeten die recht van terugkeer behouden. Het is verwerpelijk als een Russische jood die zogenaamde recht op grond van een fabeltje van 2000jr oud kan uitoefenen en een Palestijn die 30n jaar geleden weg gejaagd is van zijn land niet kan uitoefenen.



Defenieer het hoe je het wilt!

Zeepaardje
16-12-04, 21:46
Geplaatst door Al Sawt
Dan zijn wij daar met elkaar eens. Voorts was mijn betoog niet bepaald tegen jouw reacties gericht.

Fijn hoor. Blij dat er nog iemand is die niet generaliseerd.


Algerije is allang rustig geworden en is geen isseu meer.
Je zal maar slachtoffer zijn daar. Ben je opeens "geen issue meer".


Wat betreft Darfoer. Wat in Darfoer gebeurt is erg en verwerpelijk, maar het is niet zo erg dan als in Palestina. Bewoners van Darfoer hebben een grotere kans op vrede dan de Palestijnen.

Neuh, blijkbaar is niets zo erg als Palestina. Hoezo heeft Darfur een grotere kans op Palestina? Ach, nou begrijp ik het: in Darfur vluchten de mensen gewoon uit zichzelf wel weg omdat het grootste deel ongewapende burgers betreft. Jaaaaaaaaaa, nou begrijp ik het. Je hebt gelijk: Palestina en Darfur zijn in dat opzicht totaal niet met elkaar te vergelijken.


Voorts is Darfoer alles behalve erg dan de beeld die door de media wordt geschetst. Tuurlijk komen daar wandaden voor. Maar in vergelijking met Palestina, is het vaak kleinschalig en minder goed georganiseerd. Het is best macaber hoe het Westen als aasgieren op Darfoer hebben gestort en de misdaden met facto 1000 hebben uit vergroot. Tot dus ver is er geen enkel bewijs geleverd van vermeende genocide en massamoorden en mochten massamoorden en 'onthuizing' voorkomen, dan vallen ze in het niet bij Jenin en Rafah.

Tis een schande! Je zal er maar als arme negerin worden massaverkracht om vervolgens te worden vermoord. Ja, kleinschalig en minder goed georganiseerd (?), dus niet te vergelijken met Palestina.

Luister jij wel eens naar jezelf? Kun jij jezelf nog wel recht aankijken, zo 's morgens in de spiegel, zonder je eigen helemaal lam te schamen? Wat een ongelovelijk gebrek aan medemenselijkheid zeg!

Weet je wat mij nou altijd weer opvalt in gewapende conflicten? Dat ALTIJD, maar dan ook ALTIJD de vrouwen de klos zijn. Een stelletje hufters is op macht of geld uit, gaat de boel lopen verkloten en het eindigd altijd weer met grootscheepse verkrachtingen.....schijnt hun manier te zijn om hun zogenaamde mannelijkheid te bewijzen.
Tja, dat zijn dan die zogenaamde "hoger geplaatste voogden". Pak ze hun pistooltje af en er blijft niets over. Castreren is nog te goed voor ze.


Er was een ding waar het Westen over kon klagen en dat was de beperkte bescherming van vluchtelingenkampen door Soedanese leger.

Ja, zelfs in die vluchtelingenkampen waren de vrouwen niet veilig. Maar ja, daar mogen we blijkbaar niet over klagen. Zomaar denk ik dat een Palestijnse in Gaza of op de Jordaanoever een stuk veiliger is.


Terwijl Darfoer onverdeeld veel aandacht opeiste, deels door strategische motieven van VS, bekommert niemand zich over Congo. In 5jr. zijn er in Congo meer dan 3miljoen mensen over de kling gejaagd en dat is meer dan wat er in 20 jr. burgeroorlog in Soedan aan doden is gevallen.

Opnieuw maak jij duidelijk dat een dode in Darfur minder erg is dan een dode in Congo. Blijkbaar is een leven in Congo in jouw ogen meer waard dan een leven in Darfur. Dat vind ik persoonlijk een beetje misselijkmakend.


Tja, het Westen is tamelijk selectief in haar verontwaardiging en toch hebben ze het lef om hun hypocriete vingertje naar vermeende selectiviteit van Moslim te wijzen.

Jij hebt zojuist bewezen dat die selectieve verontwaardiging geen uitsluitend westerse bezigheid is. Zoals ik al eerder heb gesteld: iedereen heeft boter op z'n hoofd. IEDEREEN!!! Dus ja, jij ook, ik ook, maar ZS dus óók (ook al vind hij dat niet leuk om te horen, hij kan er alleen zo bitter weinig tegenin brengen).


Je moet eens de smaak in mijn mond maar eens komen proeven, omtrent hypocriete gedrag van menig Westerlingen. Gelukkig ken ik genoeg autochtone medelanders die de wereld op een correcte wijze aanschouwen.

Ik begrijp dat jouw wijze de enig juiste is........gek genoeg heb ik dezelfde frase vaak uit de mond van gelovigen horen komen (joods/moslim/katholiek/protestant etc.etc.etc.). Ook hierop stel ik: niemand heeft gelijk. Iedereen is hypocriet en iedereen heeft zo zijn eigen referentiekader. Hierdoor heeft iedereen zo zijn eigen "waarheid", maar de "echte waarheid" bestaat dus niet. It's al a matter of opinion.


Van mijn part mag je onze kritiek op Israel als jodenbashen uitleggen en desnoods gelijkschakelen met antisemitisme, maar het geeft een en ander aan, dat jij en consorten niet instaat zijn om inhoudelijk weerwoord te kunnen leveren.

Kritiek op Israël is geen jodenbashen. Ik heb zelf ook kritiek op Israël. Het wordt pas jodenbashen als je alle verantwoordelijkheid voor de ellende in Palestina bij alle joden legt (er zijn toch écht joden die er niets mee temaken hebben hoor!), zélf niets doet om de problemen op te lossen en zonder enig voorbehoud alle misdaden die door moslims worden begaan terugvoert op het Palestijnse conflict.

Als spiegeltje: alle moslims/marokkanen wensen niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de misdaad van Mohammed B.


Wat betreft Palestijnse vluchtelingen. Ze zijn deels in huis genomen door hun Arabische broeders. Maar als de Arabische landen hun nationaliseren als hun burgers, dan heeft Israel meer politieke gronden om hun de recht van terugkeer te ontzeggen.

Verder ben ik van mening: als iemand iets wil bereiken, dan vindt hij een weg. Als hij niets wil bereiken, dan vindt hij een excuus. Dat laatste kom ik heel vaak tegen als het gaat om het Palestijnse conflict. Wél roepen dat ze helemaal achter de Palestijnse zaak staan, maar ondertussen niets doen om de ellende daar te verbeteren.

Ook jij doet niets anders dan een excuus verzinnen om je broeders niet te hoeven helpen. Ik denk nl. dat die mensen minder behoefte hebben aan principes en meer aan daadwerkelijke hulp. Maar ja, WIJ hoeven dan ook niet in die ellende te leven.....


Alle Palestijnse vluchtelingen hebben en moeten die recht van terugkeer behouden. Het is verwerpelijk als een Russische jood die zogenaamde recht op grond van een fabeltje van 2000jr oud kan uitoefenen en een Palestijn die 30n jaar geleden weg gejaagd is van zijn land niet kan uitoefenen. Defenieer het hoe je het wilt!

Je zal mij nooit horen beweren dat de Palestijnse vluchtelingen NIET het recht hebben of moeten hebben om terug te keren. Maar opnieuw zeg ik: die mensen zijn meer geholpen met een écht huis ipv een tent. Een vaste baan/inkomen ipv af en toe wat hulp (krijgen ze gelijk ook weer wat eigenwaarde terug), goede scholen/medische hulpverlening/infrastructuur/etc.etc.etc. ipv het gebrek daaraan wat ze nu hebben.

Het blijft makkelijk l.llen vanuit onze luie stoel. Maar voor zover ik weet hebben principes (hoe nobel of terecht ook) nog nooit een lege maag gevuld.

Kunegonde
17-12-04, 01:29
Geplaatst door Al Sawt
[B] Algerije is allang rustig geworden en is geen isseu meer.


Kuch.


Wat in Darfoer gebeurt is erg en verwerpelijk, maar het is niet zo erg dan als in Palestina.


Oh jawel, much worse. Alleen zijn het maar stomme negers daar, toch?
Een andere verklaring voor je onverschilligheid en bagatellisering heb ik niet.

Zwarte Schaap
17-12-04, 04:14
Geplaatst door Kunegonde
Kuch.

Dienst Algerije doodde 5200 burgers

***********************************
****
ALGIERS Er zijn sterke aanwijzingen dat
Algerijnse veiligheidstroepen in de
strijd tegen moslimextremisten 5200
burgers hebben vermoord.Dat blijkt uit
een lopend onderzoek dat in opdracht
van de regering wordt uitgevoerd.

Volgens het onderzoek verdwenen de 5200
Algerijnen na ondervraging.Ze werden
ervan verdacht extremisten te hebben
geholpen.Die voerden in de jaren 90 een
gewapende strijd waarbij meer dan
100.000 mensen omkwamen.

De radicale moslims waren woedend omdat
de regering in 1992 de verkiezingen
ongeldig verklaarde.Dat gebeurde toen
bleek dat hun partij had gewonnen.

Bron: Teletekst 16/12/04


Honderdtal dorpelingen afgeslacht in Sidi-Hammed

http://www.gva.be/dossiers/-r/ramadan/img/algerije.jpg

ALGIERS/BRUSSEL - De ramadan is in Algerije de 'moord-maand' geworden. Zondagavond zijn in het dorpje Sidi-Hammed, 20 km ten zuiden van Algiers, meer dan honderd mensen vermoord door een groep gewapende mannen. Het gaat om de grootste slachting in de loop van zes jaar burgeroorlog tussen het militair bewind en extremistische moslims. Sinds de vastenmaand op 31 december begon zijn al meer dan duizend Algerijnse burgers omgekomen bij nachtelijke slachtpartijen. Volgens de Algerijnse regering is de nieuwe moordpartij het werk van de GIA, de Gewapende Islamitische Groep. De laatste maanden zijn ernstige twijfels gerezen over de eindeloze reeks bloedbaden. In een aantal gevallen wordt het Algerijnse leger zelf verdacht van de gruweldaden; de Algerijnse geheime dienst zou met de bloedbaden de islamitische fundamentalisten in diskrediet willen brengen.

In de Britse zondagskrant 'The Observer' hebben twee Algerijnse politiemannen, die asiel hebben aangevraagd in Groot-Brittannië, verklaard dat ze hebben deelgenomen aan het afslachten en folteren van weerloze burgers. Ze zeggen dat speciale eenheden van het leger, vermomd als moslim-fundamentalisten, hele families in het holst van de nacht uitmoorden.

Opruimen

Volgens The Observer gaven de beide agenten van een paramilitaire politiemacht «gedetailleerde bewijzen van de betrokkenheid van de staat bij een hele serie schendingen van de mensenrechten: slachtpartijen door doodseskaders van de militaire veiligheidsdienst, foltering van tegenstanders van het regime, spionage, en de moord op lastige journalisten en populaire entertainers.»

Een van het tweetal beschreef het aanrichten van het bloedbad van 10 oktober in Rais Hamido, een buitenwijk van de hoofdstad Algiers. Hij zei dat hij eerst met andere politiemannen de electriciteitsleidingen rond de plaats doorsneed, en daarna het bevel kreeg op wacht te gaan staan terwijl leden van speciale militaire eenheden Rais Hamido binnengingen. «Nadat ze weg waren, gingen wij naar binnen om de boel op te ruimen», aldus de man. «Er lagen zo'n zestien lijken, twee gezinnen. Ik heb met mijn eigen ogen dode mannen, vrouwen en kinderen gezien, zelfs een baby, allemaal met hun hals doorgesneden.»
Hij gaf nog een ander voorbeeld: in een andere buitenwijk van Algiers, Larbaa, kregen de politieman en zijn collega's van speciale eenheden van de 'Sécurité Militaire' het bevel de omgeving te bewaken en te blijven wachten. De leden van de speciale eenheid droegen valse baarden en wijde broeken. Twee uur later bleek de hele bevolking van Larbaa afgeslacht.

Uniformen

In Sidi-Hammed hadden de dorpelingen, vooral jongeren, zondagavond na zonsondergang hun ramadan onderbroken om in een zaal een videofilm te kijken. Een kleine bomexplosie joeg de aanwezigen op straat. Terzelfdertijd sloegen elders, onder meer in een café, gewapende terroristen toe. De slachtoffers werden, eens buiten, door gewapende kerels opgewacht en vermoord met vuurwapens of doodgeslagen met ijzeren staven, spaden, bijlen, de keel overgesneden met zwaarden en messen. Volgens overlevenden van de massale aanval op het dorpje zijn zeker 120 mensen gedood.

Volgens de Algerijnse veiligheidsdienst, die onverwacht openhartig melding maakte van twee doden bij de burgerwacht en twee gewonde soldaten, kwamen vijf terroristen om. Een aantal gewonde terroristen werden volgens de plaatselijke bewoners door medestrijders meegenomen «naar de bergen». Een getuige vertelde dat de overvallers paracommando-uniformen droegen en dat dus gedacht werd dat de veiligheidstroepen waren aangekomen.

Die Algerijnse veiligheidstroepen (militairen en militieleden) beschikken over 380.000 manschappen; de terroristen van de GIA en enkele andere extremistische groepen worden op hooguit enkele duizenden geschat. Toch blijkt het leger niet in staat de burgers te beschermen.

Europese missie

De moordpartij in Sidi Hammed is de ergste sinds in augustus vorig jaar in Sidi Rais, ten zuiden van Algiers, 98 mensen werden gedood. Eveneens zondag kwamen zeker tien mensen om toen een bom explodeerde in een moskee in Haouche Sahraoui, ook al ten zuiden van Algiers.

Sinds het begin van het conflict zijn in Algerije naar schatting meer dan 75.000 het slachtoffer van gewelddaden geworden maar tijdens de ramadan is het aantal overvallen dramatisch toegenomen, zo dramatisch dat her en der opgeroepen wordt een internationale onderzoekscommissie naar Algerije te sturen. De Algerijnse regering wil daar echter niet van horen; het felle verzet tegen iedere vorm van buitenlandse inmenging of hulp laat vermoeden dat er veel meer aan de hand is dan een strijd tussen leger en terroristen.

De Algerijnse regering heeft nog geen datum bepaald voor het bezoek dat een EU-delegatie «zo snel mogelijk» aan Algiers zou brengen in het teken van de strijd tegen het terrorisme. De voorbereiding daartoe zouden vandaag dinsdag in Brussel moeten afgerond worden.
In Parijs verklaarde de Franse minister van defensie Alain Richard maandag geen voldoende reden te zien om in de voormalige Franse kolonie internationaal in te grijpen.

De Belgische bisschoppen hebben gisteren in een speciale boodschap «hun diep medeleven en hun solidariteit uitgesproken met het Algerijnse volk, dat meedogenloos getroffen wordt door een niet aflatende golf van moorden en zinloos geweld.» Zij roepen de internationale gemeenschap en alle mensen van goede wil op om de dialoog en de verzoening in Algerije te bevorderen en vragen de christelijke gemeenschappen om te bidden voor de slachtoffers van dit blinde geweld.

Bron: http://www.gva.be/dossiers/-r/ramadan/algerije.asp

Al Sawt
23-12-04, 18:16
Geplaatst door Zeepaardje

Neuh, blijkbaar is niets zo erg als Palestina. Hoezo heeft Darfur een grotere kans op Palestina? Ach, nou begrijp ik het: in Darfur vluchten de mensen gewoon uit zichzelf wel weg omdat het grootste deel ongewapende burgers betreft. Jaaaaaaaaaa, nou begrijp ik het. Je hebt gelijk: Palestina en Darfur zijn in dat opzicht totaal niet met elkaar te vergelijken. Correct! Soedan is gezwicht voor internationale gemeenschap. Israel wordt gesteund door VS en die beschermt de Zionistische kank.ergezwel (bezondig ik me aan jodenbashen?).

Geplaatst door Zeepaardje



Tis een schande! Je zal er maar als arme negerin worden massaverkracht om vervolgens te worden vermoord. Ja, kleinschalig en minder goed georganiseerd (?), dus niet te vergelijken met Palestina. Negerin? Waarom spreken we in raciale termen? Wil je me betichten van racisme, omdat ik geen interesse heb in zielige zwartjes?

Als mensen inhoudelijk niets meer in de melk kunnen brokelen, dan gaan ze op verdachtmakingstoer. Je stelt me teleur, Zeepaardje!

Geplaatst door Zeepaardje

Luister jij wel eens naar jezelf? Kun jij jezelf nog wel recht aankijken, zo 's morgens in de spiegel, zonder je eigen helemaal lam te schamen? Wat een ongelovelijk gebrek aan medemenselijkheid zeg!. Zolang ik de selectieve verontwaardiging en kunstmatige moraal die gestoeld wordt op een neppe ethiek die menig Westerlingen eigen is, mis, dan bezit ik genoeg medemenselijkheid!

Geplaatst door Zeepaardje

Weet je wat mij nou altijd weer opvalt in gewapende conflicten? Dat ALTIJD, maar dan ook ALTIJD de vrouwen de klos zijn. Een stelletje hufters is op macht of geld uit, gaat de boel lopen verkloten en het eindigd altijd weer met grootscheepse verkrachtingen.....schijnt hun manier te zijn om hun zogenaamde mannelijkheid te bewijzen.. Volkomen mee eens. Alleen jammer toen die praktijken op de Balkan wijdverspreid waren, nauwelijks mensen waren die daar interesse in hadden.
Geplaatst door Zeepaardje





Opnieuw maak jij duidelijk dat een dode in Darfur minder erg is dan een dode in Congo. Blijkbaar is een leven in Congo in jouw ogen meer waard dan een leven in Darfur. Dat vind ik persoonlijk een beetje misselijkmakend..Je bezondigd opnieuw aan zwartmakerij! Kan jij geen inhoudelijke discussies voeren?
Als ik zeg dat er in Congo sinds 1999 meer dan 3.8miljoen doden te betreuren zijn. Maak jij ervan dat ik beweer dat bepaalde leven waardevoller zijn dan een ander.

Behoorlijk triest, Zeepaardje.



Geplaatst door Zeepaardje

Jij hebt zojuist bewezen dat die selectieve verontwaardiging geen uitsluitend westerse bezigheid is.Zoals ik al eerder heb gesteld: iedereen heeft boter op z'n hoofd. IEDEREEN!!! Dus ja, jij ook, ik ook, maar ZS dus óók (ook al vind hij dat niet leuk om te horen, hij kan er alleen zo bitter weinig tegenin brengen).
Alleen de gene die met een hypocriete vingertje zitten te wijzen, hebben boter op hun hoofd. En helaas wordt dat door veel Islambashers bezondigd.


Geplaatst door Zeepaardje

Ik begrijp dat jouw wijze de enig juiste is........gek genoeg heb ik dezelfde frase vaak uit de mond van gelovigen horen komen (joods/moslim/katholiek/protestant etc.etc.etc.). Ook hierop stel ik: niemand heeft gelijk. Iedereen is hypocriet en iedereen heeft zo zijn eigen referentiekader. Hierdoor heeft iedereen zo zijn eigen "waarheid", maar de "echte waarheid" bestaat dus niet. It's al a matter of opinion.Mijn referentiekader wordt gevormd door feiten. En niet door een levensfilosofie of een levenswijze. Als ik met bepaalde argumenten aan kom proppen en niemand is instaat om die argumenten weerleggen, dan wordt ik versterkt in mijn gelijk! En jij mag het gerust uitleggen als matter of opinion. In mijn ogen bezondig je dan aan struisvogelpolitiek, omdat je mijn argumenten niet kan weerleggen.

Geplaatst door Zeepaardje



Kritiek op Israël is geen jodenbashen. Ik heb zelf ook kritiek op Israël. Het wordt pas jodenbashen als je alle verantwoordelijkheid voor de ellende in Palestina bij alle joden legt (er zijn toch écht joden die er niets mee temaken hebben hoor!), zélf niets doet om de problemen op te lossen en zonder enig voorbehoud alle misdaden die door moslims worden begaan terugvoert op het Palestijnse conflict.Niet alle Joden. Maar wel joden die op basis van een fabeltje van 2000 jr. oud denken, dat ze recht van terugkeer hebben naar Palestina. Die Joden veroorzaken geen probleem, maar zijn een onderdeel van een probleem.

Je mag het gerust als Jodenbashen uitleggen, ik raak er geenszins onder de indruk van.

Geplaatst door Zeepaardje


Als spiegeltje: alle moslims/marokkanen wensen niet verantwoordelijk gehouden te worden voor de misdaad van Mohammed B.Je vergelijkt peren met appels. Marokkanen zijn niet naar Nederland getrokken, om polderland vanuit een oudheidheidkundige fabeltje te claimen en hun eigen Eretz Hollandistan op te richten. Mo.B. is een labiele onderdeel van de Marokkaanse gemeenschap, die een vredige toekomst in Nederland verlangt en illusies koesteren over historische recht van terugkeer.

Dus Zeepaardje, bespaar me jouw bekrompen wereldvisie door het te spiegelen. Want jouw spiegeltje wordt een diadeem, die naar alle kanten spiegelt.


Geplaatst door Zeepaardje

Verder ben ik van mening: als iemand iets wil bereiken, dan vindt hij een weg. Als hij niets wil bereiken, dan vindt hij een excuus. Dat laatste kom ik heel vaak tegen als het gaat om het Palestijnse conflict. Wél roepen dat ze helemaal achter de Palestijnse zaak staan, maar ondertussen niets doen om de ellende daar te verbeteren.Waar een wil is er een weg. En die weg gaat door Arabische hoofdsteden. Want daar kunnen we de oorzaken van alle problemen in de Arabische wereld vinden en vooral de sleutel voor de oplossing van Palestijnse kwestie.
Geplaatst door Zeepaardje


Ook jij doet niets anders dan een excuus verzinnen om je broeders niet te hoeven helpen. Ik denk nl. dat die mensen minder behoefte hebben aan principes en meer aan daadwerkelijke hulp. Maar ja, WIJ hoeven dan ook niet in die ellende te leven.....Wil je graag die excusen, opsommen? Iets beweren zonder gegronde motivatie, staat gelijk aan zwartmakerij.


Geplaatst door Zeepaardje


Je zal mij nooit horen beweren dat de Palestijnse vluchtelingen NIET het recht hebben of moeten hebben om terug te keren. Maar opnieuw zeg ik: die mensen zijn meer geholpen met een écht huis ipv een tent. Een vaste baan/inkomen ipv af en toe wat hulp (krijgen ze gelijk ook weer wat eigenwaarde terug), goede scholen/medische hulpverlening/infrastructuur/etc.etc.etc. ipv het gebrek daaraan wat ze nu hebben..Vertel me eens? Hoe worden vluchtelingen in Europa ontvangen?
Voorts heb jij geen enkel kennis van zaken waar jij nu over zit te discussieren. Palestijnse vluchtelingenkampen in Libanon en Syrie zijn steden geworden. Met eigen scholen, ziekenhuizen, werkplaatsen en universiteiten. Niveau van onderwijs is zo goed dat Palestijnen een studiebeurs kunnen krijgen in het Westen.

Meeste Palestijnse vluchtelingen buiten bezet Palestina, leven in huizen en niet in tenten. Tuurlijk is hun leven zwaar en hebben ze met armoede te maken. Maar dat geldt voor gemiddelde Syrier en Libanees.