PDA

Bekijk Volledige Versie : marokkaan geexcecuteerd in rotterdam



observer
15-12-04, 10:02
bij een schietpartij, dinsdagochtend op de Westzeedijk in Rotterdam, is een 33-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats om het leven gekomen.

De man stond te wachten op de tram, toen hij meerdere malen werd beschoten. Hij overleed ter plaatse. De schutter is nog voortvluchtig.

Een 21-jarige Rotterdammer en een vrouw uit Eritrea raakten gewond. Beiden zijn met schotwonden in hun benen opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum.

slachtoffer is een 33 jarige marokkaanse man

diverse malen geraakt en toen hij op de grond lag door hoofd geschoten

akram
15-12-04, 10:19
wat is de toedracht?

Lugh
15-12-04, 10:20
Bij daders mag de afkomst niet genoemd worden, waarom bij slachtoffers eigenlijk wel? Is het nu erger omdat het om een Marokkaan gaat?

akram
15-12-04, 10:43
Geplaatst door Lugh
Bij daders mag de afkomst niet genoemd worden, waarom bij slachtoffers eigenlijk wel? Is het nu erger omdat het om een Marokkaan gaat?

we hebben onlangs allemaal de foto van ene M.B. ongecensureerd mogen aanschouwen

RinC
15-12-04, 10:47
Geplaatst door Lugh
Bij daders mag de afkomst niet genoemd worden, waarom bij slachtoffers eigenlijk wel? Is het nu erger omdat het om een Marokkaan gaat?


Waar lees je dat het om een Marokkaan gaat?

nefertiti
15-12-04, 10:56
Geplaatst door RinCoonie
Waar lees je dat het om een Marokkaan gaat?

In de TITEL van deze thread natuurlijk! Misschien weet Observer er meer over?

IbnRushd
15-12-04, 13:12
Hmm, een rituele moord door extremistische kruisvaarders.

Het wordt gekker.

observer
15-12-04, 13:19
ooggetuige op radio

maar inmiddels ook in de telegraaf al heeft die het over vermoedelijk

dus technisch gezien het "noord afrikaan" duidelijker geweest


Wachtende trampassagiers zijn gisterochtend in Rotterdam ternauwernood aan de dood ontsnapt, toen een koelbloedige liquidatie zich voor hun ogen afspeelde.
Een ongeveer 60-jarige Eritrese vrouw die op de Westzeedijk bij tramhalte Oostkousdijk stond te wachten, raakte zwaargewond door rondvliegende kogels. De vrouw werd geraakt in het bovenbeen en moest met spoed overgebracht worden naar het Erasmus Medisch Centrum.

Man (33) gedood, omstanders door kogels geraakt

De schutter had het gemunt op een 33-jarige man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Het slachtoffer, zonder vaste woon- of verblijfplaats, werd omstreeks kwart over elf gisterochtend op het platform te midden van de andere wachtende passagiers onder vuur genomen. Hij overleed ter plaatse.
Een 21-jarige Rotterdammer ontsnapte aan de dood, nadat de schutter op hem had geschoten. De kogel boorde zich in het bovenbeen van de man. Ook hij is voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht.
Volgens een ooggetuige van de liquidatie kenden de twee mannelijke slachtoffers en de schutter elkaar. „Ze stonden met zijn drieën op de tram te wachten. Het leek erop dat ze elkaar goed kenden. Opeens pakte de middelste man een pistool en begon op de 33-jarige man, die links van hem stond, te schieten. Het slachtoffer zakte in elkaar en kwam op de grond terecht. „De schutter draaide zich vervolgens naar rechts en vuurde op de andere jongen. Daarna draaide hij zich nog een keer om naar de 33-jarige man, die op de grond lag, en schoot hem een kogel door het hoofd. Vervolgens nam hij de benen”, aldus een geschokte buurtbewoner.


Volgende kolom.

Al Sawt
15-12-04, 13:24
Geplaatst door Lugh
Bij daders mag de afkomst niet genoemd worden, waarom bij slachtoffers eigenlijk wel? Is het nu erger omdat het om een Marokkaan gaat? Tuurlijk, Lugh! Al te vaak worden in de media verdachten met een Marokkaanse achtergrond met hun afkomst vermeldt.

Zeepaardje
15-12-04, 13:35
Geplaatst door IbnRushd
Hmm, een rituele moord door extremistische kruisvaarders.

Het wordt gekker.

Kijk es aan: er is nog helemaal niets duidelijk, maar ons orakel rept al van een rituele moord door extremistische kruisvaarders........tja, wie polariseert er eigenlijk?

En als ik nou op de mod-knop druk, zal er dan een strafpuntje worden uitgedeeld wegens provocatie of zullen de schouders worden opgehaald en men gaat verder met de dagelijkse dingen? Ga het voor de gein es uitproberen.

IbnRushd
15-12-04, 13:38
Kijk es aan: er is nog helemaal niets duidelijk, maar ons orakel rept al van een rituele moord door extremistische kruisvaarders........tja, wie polariseert er eigenlijk?

Wees niet bang, mijn beste waarde. Ik poste het slecht zodat jij en de rest ook zulke zaken vanuit een ander invalshoek 'kunnen' en 'moeten' bekijken.
Zo voelen we ook als men onnodig zaken lopen te stigmatiseren en polariseren.

Zeepaardje
15-12-04, 16:27
Geplaatst door IbnRushd
Wees niet bang, mijn beste waarde. Ik poste het slecht zodat jij en de rest ook zulke zaken vanuit een ander invalshoek 'kunnen' en 'moeten' bekijken.
Zo voelen we ook als men onnodig zaken lopen te stigmatiseren en polariseren.

Ben blij dat jij er altijd nog bent om mij (en anderen) de nodige opvoeding te geven. Maar mag ik aub zélf bepalen welke invalshoek ik neem en of die invalshoek wellicht bijstelling nodig heeft.

Hoe "we" zich voelt als "men" onnodig zaken lopen te stigmatiseren en polariseren weet ik niet.
Ik spreek alleen voor mezelf. Ik vind het gebruik van de term kruisvaarders nét zo beledigend als de term geiten.... (die ik zelf overigens nog nooit gebruikt heb en ook nooit gebruiken wil).

Ik wil alleen maar zeggen: stigmatisering en polarisering is niet uitsluitend voorbehouden aan autochtonen. Allochtonen doen net zo hard mee.

delirious
15-12-04, 17:11
Geplaatst door observer
slachtoffer is een 33 jarige marokkaanse man

diverse malen geraakt en toen hij op de grond lag door hoofd geschoten

Zal zich toch niet vergrepen hebben aan een andermans Liefje, net zoals die BoxerT Ben Salah. :sniper:

observer
15-12-04, 20:25
dader moet een bekende zijn geweest hebben eerst met zijn 3en staan praten