PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslima's te achterlijk om Hirsi Ali te begrijpen en steunen



TonH
15-12-04, 11:38
EXCUUS-TRUUS EN ALIBI-ALI
Karin Spaink

AYAAN Hirsi Ali- het gaat haar goed, ze is ondanks de bedreigingen aan haar adres onverdroten strijdbaar, liet ze laatst per brief aan het VVD -congres en per interview in NRC Handelsblad veten - werkt momenteel aan Submission 2 en aan een nieuw boek, waarin ze zal aantonen dat de islam vrouwen onderdrukt. Haar afwezigheid uit de Kamer, liet ze yolk en partij tezelfdertijd weten, is 'uit vrije wil'.

Me dunkt dat die laatste opmerking tegen de klippen op strijdlustig is; uit vrije wil duikt niemand onder. Zeggen dat ze onder haar vrijheidsbeperkingen lijdt beschouwt ze mogelijk als een zwaktebod; ze wenst voor alles te laten zien dat ze ongebroken is.

Maar juist met die overdreven stoerheid roept Hirsi Ali nieuwe vragen op. Ze hoort haar werk in de
Tweede Kamer te doen, ze hoort niet 'uit vrije wil' afwezig te zijn en een boek te schrijven. Had ze gezegd dat ze van de nood een deugd maakte, dan was haar schrijverij meer dan te billijken geweest, maar nu is de enige vraag die ik heb, of de royalty's van dat boek dan het parlement zullen toekomen; ze schrijft immers in werktijd.

Dat is echter kibbelarij. Belangrijker is de vraag wie Hirsi Ali met dat boek denkt te helpen. Ze blijft unverfroren volhouden dat haar doel is de moslima's te bevrijden, maar wie een beetje heeft opgelet en dat zijn helaas te weinig mens en - moet constateren dat Hirsi Ali, ondanks de massieve publiciteit voor haar idee en de laatste jaren, nog steeds amper aanhang heeft onder moslima's.

Hoewel Opzij haar juichend inhaalt als de stem van de derde feministische golf, heeft Hirsi Ali (anders dan voortrekkers van de eerste en de tweede golf, zoals Aletta Jacobs en Joke Smit) geen golf onder vrouwen teweeggebracht, laat staan een van feministische herkenning.

Sterker, Hirsi Ali zoekt helemaal geen aansluiting met vrouwen. Niet met de organisaties die aljaren strijden voor een zelfstandige verblijfstitel voor buitenlandse vrouwen (de afhankelijkheid van de verblijfsvergunning van hun man betekent dat zij moeten kiezen tussen mishandeling dan wel uitzetting naar hun land van herkomst). Niet met de islamitische vrouwen die in blijf-van-mijn-lijfhuizen zitten. (Ik schrok erg toen Hirsi Ali in een tv-gesprek met hen al hun gedegen bezwaren tegen Submission zonder argumentatie terzijde schoof.) Niet met de Marokkaanse vrouwenorganisaties. Niet met Nederlandse feministen. Hirsi Ali zoekt - en vindt - alleen aansluiting bij de VVD (waar ze momenteel vooral fungeert als een dam tegen de wassende overloop naar 'de groep' Wilders), bij de Vrienden van Van Gogh, nu niet bepaald mannen die bekend staan om hun warme feministische gevoelens, en bij Cisca Dresselhuys, die hoofddoekjes en integratie allanger tot speerpunt maakte.

Zijn die moslima's soms te dom sorry: te achterlijk - om Hirsi Ali te begrijpen en haar te steunen? Of speelt iets anders? Bijvoorbeeld dat Hirsi Ali zich inzet voor een strijd die helemaal niet om het feminisme en vrouwenbelangen draait, maar over wij-tegen-zij, het zogenaamde verlichte Westen tegen hullie-van-daar? Een strijd waarbij met de mond beleden feminisme wordt ingezet als neokolonialistisch argument: dat 'wij' die inboorlingen wel eens flink zullen opvoeden, en hun - eindelijk - beschaving zullen bijbrengen? Ik vrees het laatste. Hirsi Ali is niets dan een excuus- Truus voor de VVD. Het erge is dat haar lawaaierige optreden ons verhindert echt te luisteren naar moslima's.

Parool, 14 december 2004

Zapatero
15-12-04, 12:54
Conclusie: AHA heeft geen steun bij haar zogenoemde "achterban" waar ze voor zou strijden.

Gelukkig dat men dit beetje bij beetje begin in te zien.

Zwarte Schaap
15-12-04, 14:59
Tot nu toe heb ik drie artikelen van mevrouw Spaink gelezen, alledrie de artikelen had ik niets tegen in te brengen.

Karin Spaink is ook de schrijfster die het MDI als één van de eersten effectief en objectief met relevante kritiek bestreed.

Respect voor Karin.

Mill
15-12-04, 15:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tot nu toe heb ik drie artikelen van mevrouw Spaink gelezen, alledrie de artikelen had ik niets tegen in te brengen.

Karin Spaink is ook de schrijfster die het MDI als één van de eersten effectief en objectief met relevante kritiek bestreed.

Respect voor Karin.

Je zou voor de gein ook haar jarenlange strijd tegen de sekte Scientology Kerk, gedocumenteerd op haar site, eens moeten checken. Niet stuk te krijgen, die Spaink.

Doeschate
15-12-04, 15:14
Geplaatst door Zwarte Schaap

Respect voor Karin.
Heb je ook respect voor Ayaan?
De discussie rond haar begint als een splijtzwam in onze samenleving te werken. Want er zijn ook velen die de islam alleen dan kunnen vertrouwen als critici zoals haar niet meer bedreigd, en misschien zelfs gerespecteerd, worden.

Dit is de tweede discussie over haar vandaag, vandaar dat ik mijn stellingname nog maar eens herhaal. In de hoop op een inhoudelijke reactie:
Ayaan is een activiste die tekeer gaat tegen de religie die haar zoveel pijn heeft gedaan. Ze heeft een weldoordachte strategie om af te rekenen met de islam, vandaar haar aanval op de koran en de profeet. Alle afvalligen van alle religies volgen een dergelijke procedure waarbij bijv. de bijbel, Jezus Christus en de paus van Rome doelwitten zijn. Dat is heel gewoon.

De bedreigingen en de haatcampagne tegen Ayaan laten zien dat veel moslims niet begrijpen dat afvalligen de behoefte hebben af te rekenen met hun religie. Toch zullen zij daar begrip voor moeten krijgen, want het is een democratisch recht de koran te bekritiseren en de profeet als een schurk te zien. Ik begrijp dat deze zin vele moslims tot woede brengt, maar het is niet anders, lees een website als http://forum.faithfreedom.org/index...fbb0aa8
9 maar eens, waar afvalligen op dezelfde wijze als Ayaan tegen de islam en de profeet tekeer gaan.

De religieuze strijd in Nederland, waarbij de macht van kerk en religie gebroken is, werd gevoerd door schrijvers, cabaretiers, theologen en andere humoristen. Ik ken geen voorbeeld van een politicus die daarbij betrokken was, in elk geval niet op de wijze waarop Ayaan tekeer gaat. Je kunt dus de vraag stellen of Ayaan als religieus activist in het parlement thuis hoort. Religieuze conflicten horen niet in het parlement thuis, maar in de openbare ruimte.
Anderzijds werden de criticasters van het christendom niet bedreigd of vermoord. Als parlementariër heeft Ayaan gelukkig bescherming. Wellicht kan slechts een beschermde parlementariër het verbod op kritiek op de islam breken. Vandaar dat ik toch tevreden ben met Ayaan in het parlement, en ik zal op haar blijven stemmen.

Want het is een gegeven dat vele mensen kritiek op de islam hebben, die religie wordt door velen als onverdraagzaam en moorddadig gezien. Wen er maar aan, het is niet anders.

Daar kan slechts verandering in komen als mensen als Ayaan gerespecteerd worden en als de bedreigingen stoppen en de haatcampagne stopt. Hoe denken moslims hieraan iets te doen? Dat is een eerste stap op weg naar een beter imago van de islam. Gun de afvallige zijn recht op kritiek op de islam!

Umarvlie
15-12-04, 15:18
Geplaatst door Doeschate
Daar kan slechts verandering in komen als mensen als Ayaan gerespecteerd worden en als de bedreigingen stoppen en de haatcampagne stopt. Hoe denken moslims hieraan iets te doen? Dat is een eerste stap op weg naar een beter imago van de islam. Gun de afvallige zijn recht op kritiek op de islam!

Dat de bedreigingen moeten stoppen akkoord ... maar ik zie niet in waarom ik iemand zou "moeten" respecteren .... zeker niet iemand die zelf geen respect toont.

Zwarte Schaap
15-12-04, 15:21
Geplaatst door Doeschate
Heb je ook respect voor Ayaan?
De discussie rond haar begint als een splijtzwam in onze samenleving te werken. Want er zijn ook velen die de islam alleen dan kunnen vertrouwen als critici zoals haar niet meer bedreigd, en misschien zelfs gerespecteerd, worden.

Dit is de tweede discussie over haar vandaag, vandaar dat ik mijn stellingname nog maar eens herhaal. In de hoop op een inhoudelijke reactie:
Ayaan is een activiste die tekeer gaat tegen de religie die haar zoveel pijn heeft gedaan. Ze heeft een weldoordachte strategie om af te rekenen met de islam, vandaar haar aanval op de koran en de profeet. Alle afvalligen van alle religies volgen een dergelijke procedure waarbij bijv. de bijbel, Jezus Christus en de paus van Rome doelwitten zijn. Dat is heel gewoon.

De bedreigingen en de haatcampagne tegen Ayaan laten zien dat veel moslims niet begrijpen dat afvalligen de behoefte hebben af te rekenen met hun religie. Toch zullen zij daar begrip voor moeten krijgen, want het is een democratisch recht de koran te bekritiseren en de profeet als een schurk te zien. Ik begrijp dat deze zin vele moslims tot woede brengt, maar het is niet anders, lees een website als http://forum.faithfreedom.org/index...fbb0aa8
9 maar eens, waar afvalligen op dezelfde wijze als Ayaan tegen de islam en de profeet tekeer gaan.

De religieuze strijd in Nederland, waarbij de macht van kerk en religie gebroken is, werd gevoerd door schrijvers, cabaretiers, theologen en andere humoristen. Ik ken geen voorbeeld van een politicus die daarbij betrokken was, in elk geval niet op de wijze waarop Ayaan tekeer gaat. Je kunt dus de vraag stellen of Ayaan als religieus activist in het parlement thuis hoort. Religieuze conflicten horen niet in het parlement thuis, maar in de openbare ruimte.
Anderzijds werden de criticasters van het christendom niet bedreigd of vermoord. Als parlementariër heeft Ayaan gelukkig bescherming. Wellicht kan slechts een beschermde parlementariër het verbod op kritiek op de islam breken. Vandaar dat ik toch tevreden ben met Ayaan in het parlement, en ik zal op haar blijven stemmen.

Want het is een gegeven dat vele mensen kritiek op de islam hebben, die religie wordt door velen als onverdraagzaam en moorddadig gezien. Wen er maar aan, het is niet anders.

Daar kan slechts verandering in komen als mensen als Ayaan gerespecteerd worden en als de bedreigingen stoppen en de haatcampagne stopt. Hoe denken moslims hieraan iets te doen? Dat is een eerste stap op weg naar een beter imago van de islam. Gun de afvallige zijn recht op kritiek op de islam!


Denk je dat iemand zich druk maakt om Ayaans geloof? Dat is de leugen die men ingevoerd had toen zij voor de Nederlandse televisie openlijk betrapt werd op leugens. Nelie Smit kroes heeft haar snel geholpen aan leugenachtige alibi om de ontmaskering van haar leugens af te leiden en heeft men alles gegooid op het feit dat Hirsi Alli bedreigd werd omdat afvallige was.

Iedereen weet inmiddels dat rondom die uitzending veel onduidelijke rare zaken zijn gebeurt. Zo is de bedreiging na die televisieprogramma door een journaliste onderuit gehaald maar die moest snel haar artikel inslikken omdat Hirsi Ali de bedreigde moslima moest spelen om het volk af te leiden van haar leugens.

Doeschate
15-12-04, 15:26
Geplaatst door Umarvlie
Dat de bedreigingen moeten stoppen akkoord ... maar ik zie niet in waarom ik iemand zou "moeten" respecteren .... zeker niet iemand die zelf geen respect toont. Respect kun je niet afdwingen. Maar laten moslims dan ook eens ophouden respect voor hun religie af te dwingen. Laat zien dat de islam respect verdient, door acties te ondernemen die de bedreigingen van Ayaan, Wilders en alle andere islamcritici veroordelen. Want anders zal de islam nooit vertrouwd, laat staan gerespecteerd, worden.

Laat zien dat afvalligen het recht hebben de islam als een gevaar te zien. Heb begrip daarvoor, en laat zien dat zij ongelijk hebben. Dat is de enige manier het imago van de islam te verbeteren.

Doeschate
15-12-04, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Denk je dat iemand zich druk maakt om Ayaans geloof? Dat is de leugen die men ingevoerd had toen zij voor de Nederlandse televisie openlijk betrapt werd op leugens. Nelie Smit kroes heeft haar snel geholpen aan leugenachtige alibi om de ontmaskering van haar leugens af te leiden en heeft men alles gegooid op het feit dat Hirsi Alli bedreigd werd omdat afvallige was.

Iedereen weet inmiddels dat rondom die uitzending veel onduidelijke rare zaken zijn gebeurt. Zo is de bedreiging na die televisieprogramma door een journaliste onderuit gehaald maar die moest snel haar artikel inslikken omdat Hirsi Ali de bedreigde moslima moest spelen om het volk af te leiden van haar leugens. Zwarte Schaap, denk eerst eens na over de essentie van mijn reactie, voordat je doorgaat in het welbekende beschimpen van Ayaan.

Ik vraag om begrip voor haar, want het tonen daarvan door moslims kan de huidige polarisatie verminderen.

De haat en bedreiging jegens Ayaan is een bevestiging van de idee dat de islam een onverdraagzame, gevaarlijke religie is.

Hoe wil je die idee ontkrachten? Door eeuwig door te gaan critici als Ayaan te beschimpen? Dat is contaproductief, en verscherpt de huidige tegenstellingen.

Uiteindelijk zal Ayaan ervoor zorgen dat een tweedeling ontstaat:
zij die de islam respecteren en zij die de islam verwerpen. Wil je dat?

wytze
15-12-04, 15:33
doeschate,
je zegt het eigenlijk zelf al: aha is een activiste en de vraag is of ze dan wel in het parlement thuishoort. Jij vindt van wel, ik vind van niet.
Als activiste die zich wil bevrijden van haar trauma, moet ze een actiegroep oprichten of in therapie gaan. Van een volksvertegenwoordiger wordt iets meer verwacht. Toegegeven, er zijn er niet veel die daar aan voldoen, maar da's nog weer een ander verhaal.

Umarvlie
15-12-04, 15:35
Geplaatst door Doeschate
Respect kun je niet afdwingen. Maar laten moslims dan ook eens ophouden respect voor hun religie af te dwingen. Laat zien dat de islam respect verdient, door acties te ondernemen die de bedreigingen van Ayaan, Wilders en alle andere islamcritici veroordelen. Want anders zal de islam nooit vertrouwd, laat staan gerespecteerd, worden.

Laat zien dat afvalligen het recht hebben de islam als een gevaar te zien. Heb begrip daarvoor, en laat zien dat zij ongelijk hebben. Dat is de enige manier het imago van de islam te verbeteren.

hmmm ... als iemand uit geldbejag een mens doodschiet ... moeten dan de banken allemaal spijt betuigen?

Als een Nederlander in Thailand opgepakt wordt omdat hij daar jongetjes uitwoont voel ik me als Nederlander ook niet verantwoordelijk ..

Als een Rooms-katholiek mijn kind doodrijd haat ik de paus niet ..

Als rechts-extremisten moskeen of scholen in de brand steken kan ik ook onderscheid maken tussen hen en de rest van Nederland

onzinnig dus ... buiten het feit, waaraan nogal makkelijk voorbij wordt gegaan, dat er 1 islam is maar vele, vele verschillende strominging onder de moslims ...

Dus als iemand "uit naam of in naam van de Islam" iets doet, kan ik mij daarvan distancieren maar dan is voor mij de kous af, ik ben namelijk alleen voor mijzelf verantwoordelijk.

850
15-12-04, 15:35
:duim: Karin is een topper!

Doeschate
15-12-04, 15:50
Geplaatst door Umarvlie

Dus als iemand "uit naam of in naam van de Islam" iets doet, kan ik mij daarvan distancieren maar dan is voor mij de kous af, ik ben namelijk alleen voor mijzelf verantwoordelijk. Dan ga je volledig voorbij aan de realiteit. Het is heel begrijpelijk dat men negatief gaat denken over de islam, als critici werelwijd op grote schaal bedreigd en vermoord worden. Ook al is het een kleine minderheid die dat doet. Ik stel jou daar niet verantwoordelijk voor, begrijp me goed.

Maar je hebt een bepaalde verplichting daar iets aan te doen. Beweren dat je er niets mee te maken hebt is niet voldoende. Dat blijkt uit de toenemende haat tegen de islam. Die wordt vooral veroorzaakt doordat moslims daar niet op reageren op een wijze die bevredigend is.
Vandaar de grote steun voor Ayaan en Wilders. Die steun zal alleen maar groter worden als moslims zich niet duidelijker uitspreken tegen bedreigingen en haatcampagnes, tewijl ze daar ondertussen toch verantwoordelijk voor zijn. En maar al te graag aan meedoen.

Zwarte Schaap
15-12-04, 15:55
Geplaatst door Doeschate
Zwarte Schaap, denk eerst eens na over de essentie van mijn reactie, voordat je doorgaat in het welbekende beschimpen van Ayaan.

Ik vraag om begrip voor haar, want het tonen daarvan door moslims kan de huidige polarisatie verminderen.

De haat en bedreiging jegens Ayaan is een bevestiging van de idee dat de islam een onverdraagzame, gevaarlijke religie is.

Hoe wil je die idee ontkrachten? Door eeuwig door te gaan critici als Ayaan te beschimpen? Dat is contaproductief, en verscherpt de huidige tegenstellingen.

Uiteindelijk zal Ayaan ervoor zorgen dat een tweedeling ontstaat:
zij die de islam respecteren en zij die de islam verwerpen. Wil je dat?

Meneer de Doeschate,

Een allochtoontje dat net 10 jaar hier is en een gespreid gesubsidieerd feministische bedje vond kun je niet vergelijken met een allochtoon zoals ik die hier vrijwel zijn hele leven woont en voor elke centimeter bloed zweet en tranen heeft moeten laten. Ik moet lachen om die nieuwe allochtoontjes die net hun oogjes opendoen en elke dag van verbazing over Nederlandse verworvenheden struikelen.

Alle nieuwe indrukken moeten nog bezinken voordat ze echt door hebben wat er echt aan de hand is. Hirsi Ali is te min voor mij om momenteel serieus te woord te staan.

En als Nederlanders een massamoord op moslims willen beginnen, laat ze hun gang gaan, ik loop niet weg. Of zet me maar op transport het kan me allemaal niet meer zoveel schelen.

Ik begin steeds meer te hopen dat we er allemaal snel uitgezet worden, zijn we meteen van de hoofdpijn af. Die nep en schijndiscussies heb ik in mijn leven al tig keren wel eens gevoerd.; Zet ons er gewoon uit en de meeklappers zoals die Hirsi Ali, Afsin Elian en Sylvain mag je voor mijn part houden.

Bekijk dit eens voor de lol: De Marokkaanse prikkers raad ik het met klem aan om te weten hoe wij al 25 jaar behandelt worden inzake onze cultuur, geloof en identiteit.

http://videosearch.surfnet.nl/play_proxy/staging_svp/1397/BG_357-wm-high.wmv

Wat is er verandert sinds die tijd?


(Oow ja als je Marokkanen koeskoes wilt zien eten met allemaal een fles heineken moet je zeker kijken.)

wytze
15-12-04, 15:58
quote doeschate:
"critici wereldwijd en op grote schaal bedreigd en vermoord worden"

really? ik heb iets gemist. Vertel!

Umarvlie
15-12-04, 16:05
Geplaatst door Doeschate
Maar je hebt een bepaalde verplichting daar iets aan te doen. Beweren dat je er niets mee te maken hebt is niet voldoende. Dat blijkt uit de toenemende haat tegen de islam. Die wordt vooral veroorzaakt doordat moslims daar niet op reageren op een wijze die bevredigend is.
Vandaar de grote steun voor Ayaan en Wilders. Die steun zal alleen maar groter worden als moslims zich niet duidelijker uitspreken tegen bedreigingen en haatcampagnes, tewijl ze daar ondertussen toch verantwoordelijk voor zijn. En maar al te graag aan meedoen.

Een paar vraagjes:
1/ Waarom heb ik een bepaalde verplichting
2/ Wat is die bepaalde verplichting
3/ Wat is dan een bevredigende reactie van "de moslims"
4/ Wie versta jij on der "de moslims"
5/ Waarom zouden "moslims" er maar al te graag aan meedoen (om heoveel gaat dat, waar haal je die cijfers vandaan?)

Nogmaals, ik ben niet verantwoordelijk voor wat een dwaas doet, zeker niet als ik die dwaas niet eens ken, ongeacht of ik nu moslim ben, hij zich moslim noemt. Ik spreek mij uit, als mens en niet als moslim, tegen wat er gebeurd is maar daar is toch echt de kous mee af hoor... ik zie niet in waarom ik omdat het nu om moslims ga plotseling meer verantwoordelijkheden zou hebben

Nog een realistich voorbeeld - heb je je auto al de deur uit gedaan 2000+ verkeersdoden dit jaar.... neem aan van niet want je voelt je niet verantwoordelijk voor die andere automobilisten ... of .. heb je als Nederlander al eens je excuses gemaakt tegen Indonesie voor wat wij Nederlanders daar uitgespookt hebben? - vooropgesteld dat je Nederlander bent dan maar het is bij wijze van spreken...

Doeschate
15-12-04, 16:06
Geplaatst door wytze
doeschate,
je zegt het eigenlijk zelf al: aha is een activiste en de vraag is of ze dan wel in het parlement thuishoort. Jij vindt van wel, ik vind van niet.
Als activiste die zich wil bevrijden van haar trauma, moet ze een actiegroep oprichten of in therapie gaan. Van een volksvertegenwoordiger wordt iets meer verwacht. Toegegeven, er zijn er niet veel die daar aan voldoen, maar da's nog weer een ander verhaal. Ayaan stelt de kwestie of de islam op gelijksoortige wijze als het christendom bekritiseerd mag worden aan de orde. Iemand als Rushdie heeft dat ook gedaan, en kreeg een doodvonnis van de islam als antwoord. Dat is een groot maatschappelijk probleem, want zoiets is in groot contrast met onze normen en waarden. Ik mag in onze democratie zeggen dat Jezus, Mohammed, of welke religieuze leider dan ook, een waardeloze figuur is.

Helaas blijkt dus dat men zich niet op denigrerende wijze over de islam mag uitlaten, op straffe des doods. Dat is het grote probleem waar we nu mee te maken hebben. Uiteindelijk kan dit probleem leiden op een strijd tussen leven en dood; nu is dat eigenlijk al het geval.

Wie dat niet begrijpt is blind, doof en stom. Daarbij is de kwestie of Ayaan al dan niet parlementslid is onbelangrijk.

Umarvlie
15-12-04, 16:08
Geplaatst door wytze
quote doeschate:
"critici wereldwijd en op grote schaal bedreigd en vermoord worden"

really? ik heb iets gemist. Vertel!

Ach, een geringe overdrijving om een punt duidelijk te maken is niet echt verkeerd hoor ... tenslotte loop je hier in Nederland meer risico om het leven te komen door de straat over te steken dan door een terroristische aanslag dus .... BINNEN BLIJVEN!

Ik denk dat als kranten en TV eens verboden zouden worden we toch in een betere wereld zouden leven maar misschien houd ik mezelf wel voor de gek.... ik wil tenslotte het internet niet kwijt :wijs:

wytze
15-12-04, 16:15
doeschate,

mogelijk ligt het beledigen van Allah en de profeet Mohammed iets gevoeliger bij Moslims dan het beledigen van God en Jezus bij Christenen.
Maar tegelijk dat ik dit zit te typen, bedenk ik me dat er heel wat Christenen zijn die hyperverontwaardigd zijn als ik God een smerige perverseling zou noemen en Jezus een megalomane, psychotische homo en/of een hoerenloper zou noemen, en dat terwijl er in de Bijbel zelf staat dat ik God mag beledigen en dat ik ook Jezus mag beledigen.

Umarvlie
15-12-04, 16:16
Geplaatst door Doeschate
Ik mag in onze democratie zeggen dat Jezus, Mohammed, of welke religieuze leider dan ook, een waardeloze figuur is.

Je haalt democratie met vrijheid van meningsuiting door elkaar. Deze zijn niet noodzakelijkerwijs elkaars gevolg.

Overigens is vrijheid van meningsuiting nog iets anders als belediging, wat op zichzelf alweer een probleem is want dat is voor ieder mens weer anders en zorgt voor hoofdpijn bij de rechtspraak.

Wat Ayaan doet is niet alleen beledigen en provoceren, op zich erg genoeg maar dat is dan haar "recht" maar ze zegt dat ze het opneemt voor een groep vrouwen die:
1/ Haar niet democratisch hebben gekozen, ze is dus "zelfbenoemd"
2/ deze group vrouwen door AHA niet serieus in een debat word te woord gestaan (kijk maar naar de NOVA uitzending rondom die Submission vertoning)

Kwalijke zaak, en dat is dus waarom ik geen respect voor AHA kan hebben. Zeker niet nadat ze in interviews zegt makkelijk terug in de kamer kan komen maar haar tijd anders wil besteden ... dan laat ze diegenen die haar wel hebben gekozen (als ze al voorkeur stemmen had gehad) dus in de koude staan. Getuigd niet van respect dus... niet tegen haar electoraat en niet tegen de groep waarvoor ze zegt het op te nemen.

Doeschate
15-12-04, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
En als Nederlanders een massamoord op moslims willen beginnen, laat ze hun gang gaan, ik loop niet weg. Of zet me maar op transport het kan me allemaal niet meer zoveel schelen.

Ik begin steeds meer te hopen dat we er allemaal snel uitgezet worden, zijn we meteen van de hoofdpijn af. Die nep en schijndiscussies heb ik in mijn leven al tig keren wel eens gevoerd.; Zet ons er gewoon uit en de meeklappers zoals die Hirsi Ali, Afsin Elian en Sylvain mag je voor mijn part houden.
Hahaha! Het contrast tussen die ongetwijfeld islamitische schoonmaker en het uitgestreken gezicht van die wetenschapper was erg tekenend, en voor jou ongetwijfeld grievend.

Je speculeert op een verregaande polarisering. Alsof jij nooit zult toegeven, zoals de "Nederlander" dat ook nooit zal doen. Wij beiden hebben namelijk een erg harde kop. Vandaar de huidige problemen, die zullen verergeren.
Jij verwacht uitzettingen en erger, waarschijnlijk zou je ook zo denken als de huidige problemen in jouw cultuur zouden plaats vinden. Je bent niet anders gewend, moslims verwijderen of vermoorden andersgelovigen, zoals zo vaak gebleken is. Helaas moet ik toegeven dat "wij" dat in ons verleden ook vaak gedaan hebben. Je angst is dus terecht.

Maar wat wil je daaraan doen? Hard tegen hard? Als stijfkoppige bokken, kop tegen kop?

Doeschate
15-12-04, 16:33
Geplaatst door wytze
doeschate,

mogelijk ligt het beledigen van Allah en de profeet Mohammed iets gevoeliger bij Moslims dan het beledigen van God en Jezus bij Christenen.
Maar tegelijk dat ik dit zit te typen, bedenk ik me dat er heel wat Christenen zijn die hyperverontwaardigd zijn als ik God een smerige perverseling zou noemen en Jezus een megalomane, psychotische homo en/of een hoerenloper zou noemen, en dat terwijl er in de Bijbel zelf staat dat ik God mag beledigen en dat ik ook Jezus mag beledigen. Er zijn vele betrokkenen bij het boek van Rushdie, waaronder uitgevers, vertalers en anderen, vermoord. Ik heb dus reden de onverdraagzaamheid en moordlustigheid van bepaalde moslims ter discussie te stellen.

Christenen worden ook woedend als er een film verschijnt waarin wordt beweerd dat Jezus meerdere kinderen bij Maria Magdalena (een hoer) verwekt zou hebben, of op wetenschappers die beweren bewijs te hebben dat Jezus een homoseksueel was. Maar er volgen dan geen bedreigingen of moorden.

Ik heb dus wel enig recht van spreken.

Umarvlie
15-12-04, 16:36
Geplaatst door Doeschate
[B]Christenen worden ook woedend als er een film verschijnt waarin wordt beweerd dat Jezus meerdere kinderen bij Maria Magdalena (een hoer) verwekt zou hebben, of op wetenschappers die beweren bewijs te hebben dat Jezus een homoseksueel was. Maar er volgen dan geen bedreigingen of moorden.

hmmm... ik weet me nog een paar gevalletjes van aanslagen op abortusklinieken en moorden op artsen die abortussen hadden uitgevoerd in de good ol' US of A hoor ... niets is den mensen vreemd he ...

wytze
15-12-04, 16:41
doeschate,

ik zie gelukkig al een kleine nuancering waar je stelt dat "bepaalde moslims" moordzuchtig zijn. Zo zijn er ook "bepaalde christenen" moordzuchtig bijv. degenen in de VS die abortusartsen vermoorden.
En dat zelfs zonder fatwa van de paus.

Doeschate
15-12-04, 16:41
Geplaatst door Umarvlie
Je haalt democratie met vrijheid van meningsuiting door elkaar. Deze zijn niet noodzakelijkerwijs elkaars gevolg.

Overigens is vrijheid van meningsuiting nog iets anders als belediging, wat op zichzelf alweer een probleem is want dat is voor ieder mens weer anders en zorgt voor hoofdpijn bij de rechtspraak.

Wat Ayaan doet is niet alleen beledigen en provoceren, op zich erg genoeg maar dat is dan haar "recht" maar ze zegt dat ze het opneemt voor een groep vrouwen die:
1/ Haar niet democratisch hebben gekozen, ze is dus "zelfbenoemd"
2/ deze group vrouwen door AHA niet serieus in een debat word te woord gestaan (kijk maar naar de NOVA uitzending rondom die Submission vertoning)

Kwalijke zaak, en dat is dus waarom ik geen respect voor AHA kan hebben. Zeker niet nadat ze in interviews zegt makkelijk terug in de kamer kan komen maar haar tijd anders wil besteden ... dan laat ze diegenen die haar wel hebben gekozen (als ze al voorkeur stemmen had gehad) dus in de koude staan. Getuigd niet van respect dus... niet tegen haar electoraat en niet tegen de groep waarvoor ze zegt het op te nemen. Het is heel belangrijk dat je begrijpt dat Jezus door bepaalde mensen als een hoerenloper, homoseksueel en erger is uitgemaakt. Zonder juridische gevolgen, bedreigingen, moord of zo. Dat is namelijk kenmerkend voor onze cultuur.

Zulke dingen mogen dus ook over Mohammed gezegd worden, hoe kwetsend dat voor jou ook is.

Ayaan heeft haar positie in het gesprek met de islam eigenhandig in gevaar gebracht. Dat ben ik met je eens. Maar wellicht heeft zij een groter doel voor ogen. Bijv. de vrijheid van de afvallige om met de islam af te rekenen. Daar heeft ze alle recht toe, zoals alle andere afvalligen in dit land dat ook hebben.

Zwarte Schaap
15-12-04, 16:44
Geplaatst door Doeschate
Hahaha! Het contrast tussen die ongetwijfeld islamitische schoonmaker en het uitgestreken gezicht van die wetenschapper was erg tekenend, en voor jou ongetwijfeld grievend.

Je speculeert op een verregaande polarisering. Alsof jij nooit zult toegeven, zoals de "Nederlander" dat ook nooit zal doen. Wij beiden hebben namelijk een erg harde kop. Vandaar de huidige problemen, die zullen verergeren.
Jij verwacht uitzettingen en erger, waarschijnlijk zou je ook zo denken als de huidige problemen in jouw cultuur zouden plaats vinden. Je bent niet anders gewend, moslims verwijderen of vermoorden andersgelovigen, zoals zo vaak gebleken is. Helaas moet ik toegeven dat "wij" dat in ons verleden ook vaak gedaan hebben. Je angst is dus terecht.

Maar wat wil je daaraan doen? Hard tegen hard? Als stijfkoppige bokken, kop tegen kop?

De schoonmaker doet me niets, mijn vader is 15 jaar schoonmaker geweest, vaak meegeholpen ook. Veel van mijn familieleden zijn minimaal 20 jaar schoonmaker maar al hun kinderen hebben minimaal de havo afgerond en 4 studeren al aan de universiteit. Dus dat zit wel snor.

Ik ken mijn geschiedenisboekjes, de geschiedenis van mijn land kent geen massamoorden op etnische zuiveringen met dito volkstransporten dus als ik het ergens vandaan heb dan is het wel van de west-europese geschiedenis.

Ik ben simpel als je vindt dat ik geen recht heb op een bestaan hier en niet welkom ben moet je me er gewoon uitzetten, maar wees eerlijk en hou op met dat eeuwige schijnheilige gekronkel. Ik ga niet smeken op please laat me hier of wat dan ook.

Als je vindt dat mensen die om de haverklap met de wind veranderen, met alles meeklappen wat jij voorstelt en betrouwbaarder zijn moet je die vooral steunen. Hirsi Ali geeft enorm veel om dit land.

Umarvlie
15-12-04, 16:50
Geplaatst door Doeschate
Het is heel belangrijk dat je begrijpt dat Jezus door bepaalde mensen als een hoerenloper, homoseksueel en erger is uitgemaakt. Zonder juridische gevolgen, bedreigingen, moord of ziulke dingen. Dat is namelijk kenmerkend voor onze cultuur.

Zulke dingen mogen dus ook over Mohammed gezegd worden, hoe kwetsend dat voor jou ook is.

Klinkt een beetje als oog om oog, tand om tand ... hmmm ik vind jou te beschaafd klinken om ervoor te zijn dat als iemand een ander beledigt dan maar gelijk het hek van de dam moet en iedereen iedereen mag beledigen ....


Ayaan heeft haar positie in het gesprek met de islam eigenhandig in gevaar gebracht. Dat ben ik met je eens. Maar wellicht heeft zij een groter doel voor ogen. Bijv. de vrijheid van de afvallige om met de islam af te rekenen. Daar heeft ze alle recht toe, zoals alle andere afvalligen in dit land dat ook hebben.

Ik ben bang dat haar doel zichzelf is ... want ze spreekt zichzelf regelmatig tegen (2e kamerwoord voor liegen tegenwoordig geloof ik) ...

er is 1.5 week geleden op het NMO een gesprek geweest met o.a. AHA .. hier gaf ze aan de Islam een mooie godsdienst te vinden , haar vader ontzettend lief en zeker niet de islam onderuit te willen halen ... dit was net voor 2/11... daarna staat het interview met NRC (of was het een andere krant?) hier haaks op war ze zonder blikken of blozen zegt de Islam wil doen verdwijnen ...

Misschien moet ze nu eens voor altijd laten vastleggen wat ze wil, waarom en zich er ook eens aan houden ... maar niet zichzelf voordoen om voor anderen te strijden, zeker niet als die anderen dat niet willen.

Doeschate
15-12-04, 16:51
Geplaatst door wytze
doeschate,

ik zie gelukkig al een kleine nuancering waar je stelt dat "bepaalde moslims" moordzuchtig zijn. Zo zijn er ook "bepaalde christenen" moordzuchtig bijv. degenen in de VS die abortusartsen vermoorden.
En dat zelfs zonder fatwa van de paus. Ik probeer altijd met zulke nuances rekening te houden, let op mijn taalgebruik. Het zijn slechts enkele moslims die het voor de anderen moeilijk maken. Maar die anderen dienen met meer verantwoordelijkheidsgevoel te reageren, dat is de essentie van mijn betoog.

Voel jij je verantwoordelijk voor alle misdaden die in naam van het christendom gepleegd zijn? Natuurlijk stel ik je niet rechtstreeks verantwoordelijk voor brandstapels, inquisitie en dergelijke. Maar jouw traditie is daar wel verantwoordelijk voor, en daar dien je wel verantwoordelijkheid voor te nemen, of je wil of niet.

michiel mans
15-12-04, 16:51
Karin Spaink schreef dat "wij de inboorlingen wel zouden opvoeden."

Dat klopt niet. Wij ZIJN de inboorlingen. Hoewel de vergelijking niet 100% is kun je stellen dat toen wij elders de inboorlingen wilden opvoeden dit niet erg op prijs werd gesteld. Nu wij in de 'schoenen' van de inboorlingen staan hebben wij ook moeite met de invloeden en gebruiken van zij die hier in grote getalen zijn gekomen.

Ik ben het wel eens met Spaink dat AHA in eerste instantie haar kamerlid werk moet doen. Daar is ze voor gekozen en wordt ze voor betaald. Als ze schrijfster en-of filmmaakster wil worden, prima maar stap dan uit de politiek.

Doeschate
15-12-04, 16:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
De schoonmaker doet me niets, mijn vader is 15 jaar schoonmaker geweest, vaak meegeholpen ook. Veel van mijn familieleden zijn minimaal 20 jaar schoonmaker maar al hun kinderen hebben minimaal de havo afgerond en 4 studeren al aan de universiteit. Dus dat zit wel snor.

Ik ken mijn geschiedenisboekjes, de geschiedenis van mijn land kent geen massamoorden op etnische zuiveringen met dito volkstransporten dus als ik het ergens vandaan heb dan is het wel van de west-europese geschiedenis.

Ik ben simpel als je vindt dat ik geen recht heb op een bestaan hier en niet welkom ben moet je me er gewoon uitzetten, maar wees eerlijk en hou op met dat eeuwige schijnheilige gekronkel. Ik ga niet smeken op please laat me hier of wat dan ook.

Als je vindt dat mensen die om de haverklap met de wind veranderen, met alles meeklappen wat jij voorstelt en betrouwbaarder zijn moet je die vooral steunen. Hirsi Ali geeft enorm veel om dit land. Ik ben niet schijnheilig, en wens geen etnische zuivering in dit land. Wel zie ik net als jij een bepaald risico daartoe. Dat kan voorkomen worden als duidelijk wordt dat critici van de islam in vrijheid kunnen spreken.

Mijn oproep daartoe heb je tot nu toe ontweken. Daaruit concludeer ik dat alle gevolgen vandien voor jouw rekening zijn, je hebt het zelf zo gewild.

Dan moet je ook niet zeuren.

wytze
15-12-04, 17:01
doeschate,
heb je al verantwoordelijkheid genomen voor de eeuwenlange roof en plundering die ons land op z'n/haar naam heeft staan TOT OP DE DAG VAN VANDAAG AAN TOE?
Heb je al verantwoordelijkheid genomen voor de moord op duizenden en duzienden indonesiers tot 1960 aan toe?
Kan ik ervan uitgaan dat je morgen meedemonstreert tegen de levering van korvetten aan datzelfde indonesie?
En vanaf vrijdag elke dag per week voor de deur van een multinational bent te vinden om te protesteren tegen de voortgaande plunderingen?

michiel mans
15-12-04, 17:17
Ok, we doen het zo.

Doeschate gaat elke vrijdag voor beschreven instanties protesteren.
Wytze doet dit ook maar voor andere schurkeninstanties.

(andere dagen, in overleg, ook mogelijk)

Afgesproken?

Love pies love pies pies love, love pies love pies pies love...

Doeschate
15-12-04, 17:20
Geplaatst door wytze
doeschate,
heb je al verantwoordelijkheid genomen voor de eeuwenlange roof en plundering die ons land op z'n/haar naam heeft staan TOT OP DE DAG VAN VANDAAG AAN TOE?
Heb je al verantwoordelijkheid genomen voor de moord op duizenden en duzienden indonesiers tot 1960 aan toe?
Kan ik ervan uitgaan dat je morgen meedemonstreert tegen de levering van korvetten aan datzelfde indonesie?
En vanaf vrijdag elke dag per week voor de deur van een multinational bent te vinden om te protesteren tegen de voortgaande plunderingen? Ook ik ben verantwoordelijk voor de misdaden van de christelijke traditie, ook al heb ik daar afstand van genomen. Geen mens is zonder schuld, aangaande het gedrag van zijn voorouders. De paus van Rome heeft geprobeerd daar iets aan te doen, door zijn boetedoening (ook namens mij, als ex-katholiek) die op mij, en hopelijk ook op jou, veel indruk heeft gemaakt. Nu jij nog.

wytze
15-12-04, 17:20
mr. mans

als je het niet erg vindt, wacht ik doeschate' s reactie
even af. jij mag verder rekenen in dat andere topic.

wytze
15-12-04, 17:24
ah, daar is doeschate al.
de paus? die man die sex zonder condooms propageert? en dat is de boetedoening? oh nee, hij had een paar jaar geleden excuus aangeboden om vervolgens het gebruik van condooms en abortus verder te verketteren.
De paus is de assistent van de duivel.
maar ik had het over de misdaden die nederlandse multinationals zonder religie, nog elke dag plegen. Neem je daar ook verantwoordelijkheid voor en zo ja hoe uit zich dat? ik vind dat autochtone nederlanders dat niet genoeg laten zien. Integendeel, ze verdienen vaak hun boterham aan dat soort praktijken.

Doeschate
15-12-04, 17:28
Geplaatst door wytze
ah, daar is doeschate al.
de paus? die man die sex zonder condooms propageert? en dat is de boetedoening? oh nee, hij had een paar jaar geleden excuus aangeboden om vervolgens het gebruik van condooms en abortus verder te verketteren.
De paus is de assistent van de duivel.
maar ik had het over de misdaden die nederlandse multinationals zonder religie, nog elke dag plegen. Neem je daar ook verantwoordelijkheid voor en zo ja hoe uit zich dat? ik vind dat autochtone nederlanders dat niet genoeg laten zien. Integendeel, ze verdienen vaak hun boterham aan dat soort praktijken. Als goed ex-katholiek ben ik bereid boete te doen voor alle misdaden die in naam van mijn regering, kerk, of wat dan ook gepleegd worden.

Jij ook?

wytze
15-12-04, 17:31
van mij hoeft het niet maar, wat voor boete ga je doen? Hoe gaan we dat zien?

ik ben geen ex-katholiek, maar als nederlander protesteer ik al jaren tegen allerlei onrecht dat door o.a. nederlandse bedrijven gepleegd wordt.
ik hoef er geen boete voor te doen want ik pleeg ze niet.

michiel mans
15-12-04, 17:32
Over de vrijdag voor een goed doel opofferen hebben we het niet meer.
Tsja, dan moet je wat DOEN i.p.v er over te lullen.

Doeschate
15-12-04, 17:36
Geplaatst door wytze
van mij hoeft het niet maar, wat voor boete ga je doen? Hoe gaan we dat zien?

ik ben geen ex-katholiek, maar als nederlander protesteer ik al jaren tegen allerlei onrecht dat door o.a. nederlandse bedrijven gepleegd wordt.
ik hoef er geen boete voor te doen want ik pleeg ze niet. Een veronschuldiging lijkt mij voldoende, wat kun je meer doen? Ik bedoel de boetedoening die iedere gelovige moet doen, namelijk boete voor alle misdaden die in naam van zijn religie gepleegd zijn. Hiermee bedoel ik ook de islam, haha.

De paus van Rome heeft veronschuldigingen aangeboden voor de misdaden die in naam van zijn religie gepleegd zijn. Dat weet je ongetwijfeld. Wat vind je daarvan, en ben jij daar ook toe bereid.?

soobnebki
15-12-04, 17:36
veel Moslims hebben nog steeds niet door dat ,hoewel ze hier in Holland geboren zijn, slechts gast zijn in een land dat eens prachtig en gastvrij was. Ze hebben zelf de sfeer van haat gekweekt en gekoesterd...

In landen met de Islam als wet en religie is het een ramp om te leven , anders zouden niet zoveel moslims naar het Westen gevlucht zijn.

Gedraag je dus normaal en je zult normaal behandeld worden !

wytze
15-12-04, 17:46
doeschate,

toen de paus dat deed was ik hoopvol gestemd. toen ie zo ongeveer de volgende dag zich opnieuw tegen condoomgebruik uitsprak, dacht ik: praatjes vullen geen gaatjes.
Blijkbaar heeft de man niet in de gaten waar z'n eigen misdaden uit bestaan.

@soobneki
op Ijsland is het ook mooi en daar hebben ze geen moskeeen, dus ik zou zeggen.......

Doeschate
15-12-04, 17:56
Geplaatst door wytze
doeschate,

toen de paus dat deed was ik hoopvol gestemd. toen ie zo ongeveer de volgende dag zich opnieuw tegen condoomgebruik uitsprak, dacht ik: praatjes vullen geen gaatjes.
Blijkbaar heeft de man niet in de gaten waar z'n eigen misdaden uit bestaan.

@soobneki
op Ijsland is het ook mooi en daar hebben ze geen moskeeen, dus ik zou zeggen....... Beste Wytze,

je bent erg hardnekkig. Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Denk je dat alle gelovigen, inclusief de moslims, boete moeten doen voor de misdaden die in naam van hun traditie zijn gepleegd? Zoals ik ook bereid ben te doen? Geef nou eens eerlijk antwoord.

De paus is een gebrekkige figuur, dat ben ik met je eens. Hij zou nog veel meer boete moeten doen.

michiel mans
15-12-04, 18:03
toen de paus dat deed was ik hoopvol gestemd. toen ie zo ongeveer de volgende dag zich opnieuw tegen condoomgebruik uitsprak, dacht ik: praatjes vullen geen gaatjes.

Die gaatjes worden overvloedig gevuld Wytze, die jasjes ontbreken alleen.

Zwarte Schaap
15-12-04, 23:15
Geplaatst door michiel mans
Karin Spaink schreef dat "wij de inboorlingen wel zouden opvoeden."

Dat klopt niet. Wij ZIJN de inboorlingen. Hoewel de vergelijking niet 100% is kun je stellen dat toen wij elders de inboorlingen wilden opvoeden dit niet erg op prijs werd gesteld. Nu wij in de 'schoenen' van de inboorlingen staan hebben wij ook moeite met de invloeden en gebruiken van zij die hier in grote getalen zijn gekomen.

Met één groot verschil dat ''jullie'' opvoeden met militaire daadkracht werd onderstreept. Daar bij geldt dat het hoofddoel niet was om de inboorlingen daar op te voeden maar om ze te domesticeren zodat de stroom grondstoffen efficienter deze richting op ging.

Verder maak ik een aantekening dat ''wij'' hier niet zijn om ''jullie'' op te voeden, het is eerder dat ''jullie'' denken dat ''wij'' opgevoed moeten worden. In die zin hebben ''jullie'' jezelf altijd als opvoeder van de (halve) wilden gezien.

Moet je nagaan hoe de gekoloniseerden zich voelden toen de Hollanders in grote getale naar de wilden trokken en daar als bruten te keer gingen tijdens het opveoden. Wij zijn hier maar in onderdanige positie gekomen en willen de allochtonen in zo een positie houden. Nee vriend die tijd is voorbij, ik neem geen genoegen met een pispaalrol. Wen maar alvast aan de mondigheid en het recht op gelijkwaardigheid.

michiel mans
16-12-04, 00:05
Met één groot verschil dat ''jullie'' opvoeden met militaire daadkracht werd onderstreept. Daar bij geldt dat het hoofddoel niet was om de inboorlingen daar op te voeden maar om ze te domesticeren zodat de stroom grondstoffen efficienter deze richting op ging.

Ja, soms was een straffe hand nodig. Dat kralen en spiegeltjes geknoei hadden ze snel door. Zucht...those were the days.

FF zonder dollen, je hebt gelijk, we kwamen niet als opvoeders maar als uitbuiters. En inderdaad dat gaat, op wat subtielere wijze, nog steeds door. EU landbouwpolitiek, importmuren, noem maar op.


Verder maak ik een aantekening dat ''wij'' hier niet zijn om ''jullie'' op te voeden, het is eerder dat ''jullie'' denken dat ''wij'' opgevoed moeten worden. In die zin hebben ''jullie'' jezelf altijd als opvoeder van de (halve) wilden gezien.

Enige arrogantie in dat opzicht kunnen 'wij' niet ontkennen. Maar als de overgrote meerderheid, 'wij' dus, niet blij is met 'jullie', wie moet zich dan aan wie aanpassen? Of het leuk is of zelfs eerlijk doet nauwelijks terzake. Zo gaat het over de hele wereld. Indiers in Oeganda waren 'anders', werden zondebok en moesten hun biezen pakken. Moslims en Hindoes in India-1947 ging niet goed en er kwamen 2 (nu 3) staten. Palestina en een berg joden in korte tijd erin en daar is nu al zestig jaar (eigenlijk langer) ellende. Phillipijnen in Saoedi-Arabie voelen zich zwaar gediscrimineerd. Berbers in Marokko voelen zich gediscrimineerd, Afrikanen in het gedeeltelijk Arabische Soedan worden uitgemoord. Moet ik doorgaan? Stop botsende (geloofs) culturen snel en in grote aantallen bij elkaar en het gaat fout. De kleinste groep is dan meestal het lul.

Tenzij men assimileert, dan wordt het weer 1 cultuur. Voor assimilatie hoef je overigens niet perse de godsdienst van het gastland over te nemen. Daar zijn wel gelukte voorbeelden van.

tribia
16-12-04, 00:08
Edje V. leg eens uit waarom ZS dat verdient?

Zwarte Schaap
16-12-04, 00:31
Geplaatst door Doeschate
Ik ben niet schijnheilig, en wens geen etnische zuivering in dit land. Wel zie ik net als jij een bepaald risico daartoe. Dat kan voorkomen worden als duidelijk wordt dat critici van de islam in vrijheid kunnen spreken.

Mijn oproep daartoe heb je tot nu toe ontweken. Daaruit concludeer ik dat alle gevolgen vandien voor jouw rekening zijn, je hebt het zelf zo gewild.

Dan moet je ook niet zeuren.

Als je geen etnische zuiveringen wilt moet je dat je volksgenoten duidelijk maken. De manier hoe ''jullie'' met ons omgaan is schandelijk en laaghartig en een belediging voor mijn intelligentie om allerlei waanzin van mij te eisen..

Ik werk niet mee aan het criminaliseren van mijn identiteit, ik werk niet mee met de angstpsychose die momenteel heerst onder veel autochtonen. Autochtonen fokken zichzelf op.

Denk je dat dit iets nieuws voor mij is? Sinds mijn eerste stap hier in Nederland hoor ik dit al, ze hebben zelfs onze huis in de fik gestoken. Dus kom mij aub hier niets vertellen over etnische zuiveringen en de zogenaamde problemen die pas zijn ontstaan met de Islam.

Potjandorie de meerderheid van de autochtonen kent niet eens een Marokkaan maar doen alsof ze Marokkanen specialisten zijn en moet ik duizend keren aan elke boer gaan uitleggen dat wij geen vrouwenbesnijdenis kennen en dat ons favouriete bezigheid niet het onderdrukken van vrouwen is.

Het is gewoon een nieuwe vijandsbeeld dat secuur en met volledige aandacht is gecreerd na de val van het communisme. Sindsdien fungeren we als het afvoerputje van Nederland en Europa. Elke partij die wil scoren haalt de moslims erbij.

Wil je nog een andere filmpje zien hoe het er 25 jaar gelden aan toe ging?

sjaen
16-12-04, 00:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
De manier hoe ''jullie'' met ons omgaan is schandelijk en laaghartig en een belediging voor mijn intelligentie om allerlei waanzin van mij te eisen..



http://www.hot.ee/tpman/ilikeyou/ilike.swf

michiel mans
16-12-04, 00:44
Beste Zwarte Schaap, je schreef,


Denk je dat dit iets nieuws voor mij is? Sinds mijn eerste stap hier in Nederland hoor ik dit al, ze hebben zelfs onze huis in de fik gestoken. Dus kom mij aub hier niets vertellen over etnische zuiveringen en de zogenaamde problemen die pas zijn ontstaan met de Islam.

Potjandorie de meerderheid van de autochtonen kent niet eens een Marokkaan maar doen alsof ze Marokkanen specialisten zijn en moet ik duizend keren aan elke boer gaan uitleggen dat wij geen vrouwenbesnijdenis kennen en dat ons favouriete bezigheid niet het onderdrukken van vrouwen is.

Het is gewoon een nieuwe vijandsbeeld dat secuur en met volledige aandacht is gecreerd na de val van het communisme. Sindsdien fungeren we als het afvoerputje van Nederland en Europa. Elke partij die wil scoren haalt de moslims erbij.

Wil je nog een andere filmpje zien hoe het er 25 jaar gelden aan toe ging

Het spijt me dit te moeten lezen, sterkte. Ja Nederland heeft zijn portie kortzichtigen, randdebielen en laagvoorhoofdigen. Dat is helaas de vloek van het mensdom, -dom zegt het misschien al. Daarom werkt de multicul ook niet.

Zwarte Schaap
16-12-04, 00:53
Geplaatst door michiel mans
Ja, soms was een straffe hand nodig. Dat kralen en spiegeltjes geknoei hadden ze snel door. Zucht...those were the days.

FF zonder dollen, je hebt gelijk, we kwamen niet als opvoeders maar als uitbuiters. En inderdaad dat gaat, op wat subtielere wijze, nog steeds door. EU landbouwpolitiek, importmuren, noem maar op.

Ben blij dat je hier eerlijk in bent zodat we het meteen achter ons kunnen laten.


Enige arrogantie in dat opzicht kunnen 'wij' niet ontkennen. Maar als de overgrote meerderheid, 'wij' dus, niet blij is met 'jullie', wie moet zich dan aan wie aanpassen? Of het leuk is of zelfs eerlijk doet nauwelijks terzake. Zo gaat het over de hele wereld. Indiers in Oeganda waren 'anders', werden zondebok en moesten hun biezen pakken. Moslims en Hindoes in India-1947 ging niet goed en er kwamen 2 (nu 3) staten. Palestina en een berg joden in korte tijd erin en daar is nu al zestig jaar (eigenlijk langer) ellende. Phillipijnen in Saoedi-Arabie voelen zich zwaar gediscrimineerd. Berbers in Marokko voelen zich gediscrimineerd, Afrikanen in het gedeeltelijk Arabische Soedan worden uitgemoord. Moet ik doorgaan? Stop botsende (geloofs) culturen snel en in grote aantallen bij elkaar en het gaat fout. De kleinste groep is dan meestal het lul.

De vraag is dan of het gerechtvaardigt is om de kleinste groep de zwarte piet toe te schuiven. Ik heb me aangepast aan de Nederlandse wet en die zegt mij dat wij ten alle tijde eerlijk moeten zijn en de echt schuldigen moeten aanpakken om onze problemen op te lossen. Deze ''Nederlandse cultuur'' sta ik achter en zal het alszodanig praktiseren. Moet ik me nu weer aanpassen en ook bij het minste geringste de kleinste groep aanwijzen?


Tenzij men assimileert, dan wordt het weer 1 cultuur. Voor assimilatie hoef je overigens niet perse de godsdienst van het gastland over te nemen. Daar zijn wel gelukte voorbeelden van. Dan zeg je me dat ik de fundamentele grondrechten en internationale normen en waarden inzake mensenrechten en vrijheden naast me neer moet leggen. Ik hou niet van dat selectief gebruik maken van regels en wetten.

Verder word ik elke keer opgewezen dat ik me moet aanpassen , maar aan wat of wie moet ik me aanpassen? Ik spreek de taal beter dan de gemiddelde Nederlander, ben gemiddeld hoger opgeleid, ken de Nederlandse geschiedenis en cultuur beter dan de gemiddelde Nederlander, ken de Nederlandse wet beter dan gemiddelde Nederlanderde nooit een strafblad gehad ..etc...etc. Ben ik nooit uit aangepast? Dat aanpas verhaaltje hoor ik al mijn hele leven, wanneer houdt dat eens een keer op?

Om je eerlijk te zeggen, denk ik dat het hoofdzakelijk een probleem is van de autochtoon zelf is. Ik denk dat hij onzeker is over zijn eigen identiteit en cultuuur. De maffe jaren 70 , de emanicipatie, de 24 uurseconomie, de veramerikanisering, toetreding tot Europa, aanwezigheid van andere vreemde sterke culturen ..etc er voor gezorgd heeft dat de Nederlander het gevoel heeft dat hij zichzelf kwijtraakt. Ik denk dat daar ook één van de oorzaken van de hysterische problematische omgang van de Nederlander gelegen is met zijn identiteit en allochtonen, en moslims en marokkanen in het bijzonder.

Maar om te weten wat ik bedoel met grondrechten en een democratische rechtsstaat dient het volgende.

De democratische rechtsstaat identificeert zich niet met een bepaalde ideologie, gaat principieel uit van een niet-absoluut, slechts relatief waarheidsbegrip. Waarheid is niet datgene wat feilbare mensen als waarheid menen te onderkennen. Rationele discussie is een middel om tot gedeelde waarheid en tot betere besluitvorming te komen. Democratische besluiten zijn juist in zoverre, dat de desbetreffende meerderheid van mening is dat ze het meest juist zijn. Die juistheid is echter een voorlopige; de meningen kunnen zich wijzigen en de meerderheid kan omslaan. Besluiten zijn dan ook weliswaar bindend en onherroepelijk, maar tegelijkertijd toch open naar de toekomst; ze stellen hier en nu iets vast, maar laten de mogelijkheid open dat in de toekomst anders zal worden besloten.

Omdat de juistheid van de besluiten aldus slechts betrekkelijk is, moet zoveel mogelijk rekening worden gehouden met minderheidsstandpunten. Immers ook minderheden dragen bij tot de oordeelsvorming en minderheden kunnen uitgroeien tot meerderheden.

Bestaat er dan gegeven het uitgangspunt van een relatief waarheidsbegrip, dan helemaal geen hogere normen waaraan de juistheid van democratische besluiten kan worden getoetst? Tot op zekere hoogte kan men stellen dat zulke normen toch bestaan. In het bijzonder kan men denken aan de fundamentele rechten en vrijheden van de mens, zoals algemeen in de wereld als gedragsstandaard wordt erkend. We vinden die in de internationale mensenrechtenverdragen.


Gebruikte bron: Bron: Beginselen van de democratische rechtsstaat, inleiding tot de grondslagen van het Nederlandse staats en bestuursrecht. 1994, 3de druk, van Prof.mr M.C. Burkens, mr. H. Kummeling en Prof. mr. B.P. Vermeulen.

michiel mans
16-12-04, 01:14
Zwarte Schaap schreef,


De vraag is dan of het gerechtvaardigt is om de kleinste groep de zwarte piet toe te schuiven.

Daar kun je per geval over twisten, meestal is het niet gerechtvaardigd. Maar zoals ik al stelde, het gebeurt. Ik denk ook, zoals in jouw geval, dat het des te frustrerender is als je wel aangepast bent. Je blijft een 'noord-afrikaans' of ander niet melkproductachtig hoofd houden. Of je naam klinkt 'kamelen' achtig. Je wordt dus onmiddelijk in een hokje geplaatst. Net zoals ik in een hokje werd geplaatst toen ik als 'plattelander' in de Jordaan kwam wonen. Uiteraard plaatste ik die platpratende en constant roddelende Jordanezen ook in een hokje. Het is des mens'.

Met onze 'tolerantie-traditie', waar we zo trots op waren, hadden we nog nooit meegemaakt dat zovelen, zo snel in onze steden kwamen wonen en bovendien zo anders waren. Toen bleken die 'toleranten' gemiddeld even tolerant als elk ander volk. Daar zijn we nou wel een beetje over in verwarring.

Politici luisterden niet naar hen die waarschuwden dat die maakbare multicul niet zou lukken. Bestuurders en politici waren en zijn meestal 'Alfa' denkende praters en geen Beta denkers die logica, rede en wetenschap gebruiken om te bepalen of iets kan of niet kan (geschiedenis is erg belangrijk bij dit onderwerp). Nou ja meestal dan, de Beta's kunnen af en toe ook behoorlijk knoeien.

Zo zie ik het, of ik het leuk vind is een ander verhaal.

michiel mans
16-12-04, 01:24
Bestaat er dan gegeven het uitgangspunt van een relatief waarheidsbegrip, dan helemaal geen hogere normen waaraan de juistheid van democratische besluiten kan worden getoetst? Tot op zekere hoogte kan men stellen dat zulke normen toch bestaan. In het bijzonder kan men denken aan de fundamentele rechten en vrijheden van de mens, zoals algemeen in de wereld als gedragsstandaard wordt erkend. We vinden die in de internationale mensenrechtenverdragen.

Dat is een heel belangrijke vraag. Ik denk dat we die mensenrechtenverdragen als (loflijk) streven moeten zien. Er gaan nog wel wat jaren evolutie overheen voordat dit soort waarden een universele werkelijkheid wordt. Vooropgesteld dat die evolutie een verminderd territoriuminstinct, een verminderde neiging tot racisme en een grotere frontale kwab e.d oplevert waarmee we meer met ratio dan met (onbewust) instinct handelen.

Zwarte Schaap
16-12-04, 01:37
Geplaatst door michiel mans

Daar kun je per geval over twisten, meestal is het niet gerechtvaardigd. Maar zoals ik al stelde, het gebeurt. Ik denk ook, zoals in jouw geval, dat het des te frustrerender is als je wel aangepast bent. Je blijft een 'noord-afrikaans' of ander niet melkproductachtig hoofd houden. Of je naam klinkt 'kamelen' achtig. Je wordt dus onmiddelijk in een hokje geplaatst. Net zoals ik in een hokje werd geplaatst toen ik als 'plattelander' in de Jordaan kwam wonen. Uiteraard plaatste ik die platpratende en constant roddelende Jordanezen ook in een hokje. Het is des mens'.

Met onze 'tolerantie-traditie', waar we zo trots op waren, hadden we nog nooit meegemaakt dat zovelen, zo snel in onze steden kwamen wonen en bovendien zo anders waren. Toen bleken die 'toleranten' gemiddeld even tolerant als elk ander volk. Daar zijn we nou wel een beetje over in verwarring.

Politici luisterden niet naar hen die waarschuwden dat die maakbare multicul niet zou lukken. Bestuurders en politici waren en zijn meestal 'Alfa' denkende praters en geen Beta denkers die logica, rede en wetenschap gebruiken om te bepalen of iets kan of niet kan (geschiedenis is erg belangrijk bij dit onderwerp). Nou ja meestal dan, de Beta's kunnen af en toe ook behoorlijk knoeien.

Zo zie ik het, of ik het leuk vind is een ander verhaal.


Mijn's inziens wordt het kwaad zelf gecreerd en de problemen schromelijk overdreven door te eenzijdig en constante aandacht van maar één invalshoek.

Het probleem is vooral een papieren probleem, beter gezegd een beeldprobleem. Als je elke dag maar één constante terugkerende probleem aan moet horen dan kan het niet anders dat het probleem ook in de hoofd gaat leven.

Hokjes opzich is geen probleem, het gaat om de kwalificatie van het hokje. Onze hersen delen alles in hokjes maar we geven er ook tegelijkertijd een kwalificatie aan. Die kwalifacties kunnen grofweg positief, negatief of neutraal zijn. Die kwalificaties bouwen we op door ervaringen en andere informatiebronnen. Als je nu elke dag de begrippen in een bepaalde hokje negatief bestempelt dan kun je niets anders dan een negatief referentiekader opbouwen inzake dat onderwerp.

Aangezien de meeste Nederlanders geen Marokkanen kennen, construeren ze al ruim van te voren voordat ze al een Marokkaan kennen een negatieve hokje. En voor hen die ze wel kennen worden op de lange termijn alleen gewezen op de negatieve aspecten zodat de negatieve waardering het op een gegeven moment wint.

En dan zitten we vast in de vicieuze cirkel van de selffulfilling prophecy en is het einde en het begin zoek.

Anyhow ik stel alvast voor:

1) Stop constante stroom negatieve bejegening. Politici en media moeten hun verantwoordelijkheden nemen.
2) De autochtonen moeten na jaren een afkeer opgebouwd te hebben, manieren geleerd worden hoe ze hun eigen identiteit vreedzaam kunnen ontwikkelen en hoe ze zich beter kunnen weren tegen de veramerikanisering en globalisering.

michiel mans
16-12-04, 14:13
Beste Zwarte Schaap, je schreef,


Onze hersen delen alles in hokjes maar we geven er ook tegelijkertijd een kwalificatie aan. Die kwalifacties kunnen grofweg positief, negatief of neutraal zijn. Die kwalificaties bouwen we op door ervaringen en andere informatiebronnen-etc .

Naar mijn idee een correcte analyse.


Aangezien de meeste Nederlanders geen Marokkanen kennen, construeren ze al ruim van te voren voordat ze al een Marokkaan kennen een negatieve hokje. En voor hen die ze wel kennen worden op de lange termijn alleen gewezen op de negatieve aspecten zodat de negatieve waardering het op een gegeven moiment wint.

Lijkt me ook redelijk kloppen. Je valt alleen in de val die je zojuist hebt beschreven, het systeem werkt bij Marokkanen precies hetzelfde. Zo komen we op een ander des mens' eigenschap, grofweg gezegd "wij goed-zij slecht." Naarmate er meer problemen ontstaan, reeel of gevoelsmatig, zal die eigenschap toenemen. Het is haast instinctief partij kiezen voor de eigen familie-clan-stam-land. Religieuze en-of culturele achtergronden kunnen deze eigenschappen versterken of sneller naar boven brengen. Scholing en ontwikkeling remmen deze eigenschap maar in beperkte mate af. Bewust of onbewust, gewild of ongewild, naarmate dit proces verergerd zal de polarisatie toenemen en raken de partijen, net als je eerder omschreef, in een vicieuze circel. Zo ontstaan in het ergste geval Balkan toestanden. Ik sluit dat voor Nederland niet uit. Dat is een van de redenen waarom ik me links en rechts suf post. Of mijn 'taal' en toon de correcte is weet ik niet. Was het maar een exacte wetenschap.


1) Stop constante stroom negatieve bejegening. Politici en media moeten hun verantwoordelijkheden nemen.

Als het vals, incompleet of gekleurd nieuws is, correct. Als het accuraat nieuws is, niet correct. Politici moeten inderdaad hun verantwoordelijkheid nemen. Maar hun keuzes worden door de verschillende gemeenschappen uiteraard ook verschillend beoordeeld.


2) De autochtonen moeten na jaren een afkeer opgebouwd te hebben, manieren geleerd worden hoe ze hun eigen identiteit vreedzaam kunnen ontwikkelen en hoe ze zich beter kunnen weren tegen de veramerikanisering en globalisering.

Hier wordt het minder naar mijn smaak. Ik proef hier toch alleen maar uit dat "wij" moeten veranderen en bovendien verlang je iets sterk persoonlijks, stop de globalisering en de veramerikanisering zoals jij die ziet. Je geeft nergens aan waar "jullie" in positieve zin in moeten veranderen. Dat is nogal eenzijdig, zie analyses, het is des mens'.

Om die reden zie ik onderhand dan ook geen andere oplossing dan of assimilatie of emigratie naar een land waar men zich beter in de normen en waarden, de cultuur vinden kan. De verschillen zijn of blijven te groot. Dat is geen prettige constatering nog een elegante oplossing. Het alternatief is zeer waarschijnlijk vele malen erger. Ik hoop dat ik de plank volledig mis sla.

nlmaroc
16-12-04, 15:26
""Er zijn vele betrokkenen bij het boek van Rushdie, waaronder uitgevers, vertalers en anderen, vermoord. Ik heb dus reden de onverdraagzaamheid en moordlustigheid van bepaalde moslims ter discussie te stellen.

Christenen worden ook woedend als er een film verschijnt waarin wordt beweerd dat Jezus meerdere kinderen bij Maria Magdalena (een hoer) verwekt zou hebben, of op wetenschappers die beweren bewijs te hebben dat Jezus een homoseksueel was. Maar er volgen dan geen bedreigingen of moorden.

Ik heb dus wel enig recht van spreken.""


teneerste had men dat ook niet 50 jaar terug kunnen doen over christenen,tentweede alleen "JULLIE" hebben recht van spreken( om in die termen ff te spreken.)
En laten we vooral niet vergeten wat de europeanen en de VS wel niet hebben uitgespookt in het verleden en het heden?


in mijn ogen is er een kloof onstaan (voor het westen na 11-9)en voor moslims al ruimwschoots daarvoor.
Men heeft een nieuwe vijand na het ijzeren gordijn en dat is gewoon een feit.ik zou niet weten hoe je dit zou moeten oplossen,maar wat ik wel weet is dat mensen zoals ayaan en wilders en gogh enzenz.die alleen moslims zwart willen maken GEEN dialoog willen voeren.
Simpel omdat nu RECHTS aan de macht is en daar valt nu niet mee te praten want alleen HUN mening telt en niet die van moslims of allochtonen en linksen.
Dus dit ooit zo mooie aantrekkelijke landje is niet meer.



p.s ik ben nieuw,probeer me aan de regels te houden van dit forum en ik heb respect voor mensen die MIJ respecteren PUNT.

aangenaam mensen.

soobnebki
16-12-04, 18:46
Iedere Nederlander met twee nationaliteiten (die zich vervolgd voelt) staat het vrij zich te begeven naar het land van herkomst...
En de aanbieding die ik kreeg in dit forum om naar IJsland te verkassen.... daar gelden zeer strenge immigratie regels, je komt er niet eens in !! anders dan in dit afvoerputje Holland !

taouanza
18-12-04, 17:56
Geplaatst door Doeschate
Respect kun je niet afdwingen. Maar laten moslims dan ook eens ophouden respect voor hun religie af te dwingen. Laat zien dat de islam respect verdient, door acties te ondernemen die de bedreigingen van Ayaan, Wilders en alle andere islamcritici veroordelen. Want anders zal de islam nooit vertrouwd, laat staan gerespecteerd, worden.

Laat zien dat afvalligen het recht hebben de islam als een gevaar te zien. Heb begrip daarvoor, en laat zien dat zij ongelijk hebben. Dat is de enige manier het imago van de islam te verbeteren.

Wat is dit voor belachelijke bullshit?!
Waarom zou ik me geroepen voelen om mijn vijanden te beschermen.

Laat je vijanden je aanvallen.

Als iemand een pistool op mijn richt dan moet ik zeker ook het wapen over nemen om mezelf neer te knallen om mijn moordenaar niet verbodig te belasten. Zodat mijn vijand kan zeggen goh das een aardige moslim. Een aardige dode moslim.

Jij laat keer op keer zien hoe denigrerend je denkt over moslims door ze zelf hun eigenwaarde te willen ontnemen.
Get this through your thick scull:
Ik ben je niks schuldig.

Jouw goedkeuring zegt me niks.

michiel mans
18-12-04, 18:43
taouanza schreef als antwoord op Doeschate,



Geplaatst door Doeschate:
Respect kun je niet afdwingen. Maar laten moslims dan ook eens ophouden respect voor hun religie af te dwingen. Laat zien dat de islam respect verdient, door acties te ondernemen die de bedreigingen van Ayaan, Wilders en alle andere islamcritici veroordelen. Want anders zal de islam nooit vertrouwd, laat staan gerespecteerd, worden.

Laat zien dat afvalligen het recht hebben de islam als een gevaar te zien. Heb begrip daarvoor, en laat zien dat zij ongelijk hebben. Dat is de enige manier het imago van de islam te verbeteren.

taouanza:
"Wat is dit voor belachelijke bullshit?!
Waarom zou ik me geroepen voelen om mijn vijanden te beschermen.

Laat je vijanden je aanvallen."

Daarna volgt het pistool betoog. Moet ik toch weer Voltaire erbij slepen. Die zei vrij vertaald "Al verfoei ik uw mening, ik zal me doodvechten voor uw recht om het te verkondigen."

Zover ben jij kennelijk nog niet, sterker nog je vindt het "belachelijke bullshit". AHA en Wilders gebruiken het woord, de bedreigers het pistool. Je pistoolbetoog slaat dus nergens op. Je hoeft je ook niet dood te vechten voor het vrije woord van AHA en Wilders, we kunnen niet allemaal Voltaires zijn. Jij, zeker als moderator, zou je in ieder geval wel nadrukkelijk kunnen en moeten uitspreken voor het vrije woord van verder 'verfoeilijke taal uitkramende' AHA en Wilders. Nu geef je sterk de indruk die bedreigingen aan hun adres wel OK te vinden.

nlmaroc
18-12-04, 20:45
""Zover ben jij kennelijk nog niet, sterker nog je vindt het "belachelijke bullshit". AHA en Wilders gebruiken het woord, de bedreigers het pistool. Je pistoolbetoog slaat dus nergens op. Je hoeft je ook niet dood te vechten voor het vrije woord van AHA en Wilders, we kunnen niet allemaal Voltaires zijn. Jij, zeker als moderator, zou je in ieder geval wel nadrukkelijk kunnen en moeten uitspreken voor het vrije woord van verder 'verfoeilijke taal uitkramende' AHA en Wilders. Nu geef je sterk de indruk die bedreigingen aan hun adres wel OK te vinden""


Waaruit geeft de moderator aan dat het OKE IS???

zegt meer over je eigen denkvermogen(kuddedieren)

er heerst hier in nederland een ziekte die GROOTSHEIDSWAANZIN heet,men voelt zich hoger en beter dan de moslims(allochtonen).
alleen de hollanders mag zijn mening geven en de nederlanders(dat zijn allochtonen/moslims die zich ook nederlands voelen.)die worden de MOND gesnoert,want dat is haat aanwakkeren.


Het zo mooie VRIJE woord MOET wel voor iedereen gelden en niet voor een paar mensen ,die onderbuikgevoelens te voorschijn haalt.


En wat betreft wij moslims moeten ook eens naar ons zelf kijken! en wat betreft imams uit landen die ons niet vertegewoordigen,die zou je geen papier moeten geven om te preken als een imam.
want vele berbers kennen geen arabies simpel.



p.s ik ben er van overtuigt dat wij(moslims) de extremen vroeg of laat onder de moslims zelf wel aanpakken.
met of zonder de hollandse hulp.

groeten.
w

michiel mans
18-12-04, 22:15
nlmaroc schreef,


Waaruit geeft de moderator aan dat het OKE IS???

Begrijpend lezen. Ze zegt niet letterlijk dat het OK is maar die suggestie wordt wel gewekt met haar betoog.


zegt meer over je eigen denkvermogen(kuddedieren)

Wat is het verband tussen mijn denkvermogen en de term kuddedieren?


er heerst hier in nederland een ziekte die GROOTSHEIDSWAANZIN heet

Dat klopt, "Allah's woord is het enige ware woord" of bedoelt u wat anders?

,
men voelt zich hoger en beter dan de moslims(allochtonen).
alleen de hollanders mag zijn mening geven en de nederlanders(dat zijn allochtonen/moslims die zich ook nederlands voelen.)die worden de MOND gesnoert,want dat is haat aanwakkeren.

Apekool, APEKOOL. Moslims hebben dezelfde vrijheid van meningsuiting als niet moslims. Ze kunnen behalve hier op maroc.nl ook op b.v het 2Vandaag en talloze andere forums schrijven wat ze willen, ze komen op de buis om te zeggen wat ze willen. Waar worden moslims de mond gesnoerd? WAAR.

De enigen die ik tot zover de mond gesnoerd heb zien worden of pogingen daartoe zijn Theo van Gogh-permanent de mond gesnoerd , Wilders, AHA, Aboutaleb, een aantal schrijvers en collumnisten die kritisch waren naar moslims- bedreigd opdat ze hun bek houden . Een paar mensen op maroc.nl die zich negatief uitlieten over de Islam en Mohammed zijn hier de mond gesnoerd, strafpunten en verwijderde bijdragen. Maroc.nl DOET AAN MONDSNOEREN.

El-Moumni werd aangeklaag maar VRIJGESPROKEN. Van der Ven, Abu Jahjah, Ertan en noem maar op kunnen hun ei in de conventionele media of op het net kwijt of ondervinden niet meer hinder dan b.v Theo van Gogh wiens collumns steeds vaker geweigerd werden. Hij is bij de meeste kranten eruit geschopt. Dus waar haalt u de gore moed vandaan om dit te stellen?


Het zo mooie VRIJE woord MOET wel voor iedereen gelden en niet voor een paar mensen ,die onderbuikgevoelens te voorschijn haalt.

Dit vrije woord gold niet voor ondergetekende, en nog een paar posters wiens bijdragen verwijderd zijn. U MEET MET TWEE MATEN en respecteert het vrije woord NIET want u cencureert naar eigen believen. Dat is voor een forum overigens niet verboden maar begin dan niet op deze manier over vrijheid van meningsuiting want dan maakt u mij wel kwaad.


En wat betreft wij moslims moeten ook eens naar ons zelf kijken! en wat betreft imams uit landen die ons niet vertegewoordigen,die zou je geen papier moeten geven om te preken als een imam. want vele berbers kennen geen arabies simpel.

Wat heeft dat laatse ermee te maken? Wie halen die Imams trouwens hier naartoe, de overheid, gemeenteraden of moskee besturen? En als wij Imams een verblijfsvergunning weigeren dan discrimineren we weer want we onthouden de moslims hun voormannen.


p.s ik ben er van overtuigt dat wij(moslims) de extremen vroeg of laat onder de moslims zelf wel aanpakken.
met of zonder de hollandse hulp.

Dat zou mooi zijn, vooral in samenwerking. Ik zie het alleen voorlopig niet gebeuren. Een paar mensen tonen lef, een hoop mensen klagen en schelden over de zuivelproducthoofdigen of ze zien kritiek als belediging. De massa zwijgt, geen grote demonstraties zoals je die wel ziet als de Amerikanen er een zooi van maken of als Verdonk met een stevig beleid komt.


groeten.

En de groeten terug. Laat u deze bijdrage staan in het kader van het vrije woord?

michiel mans
18-12-04, 22:19
Ach verdraaid, ik zie nu pas dat de veeg uit de pan niet van het 'bestuur' van maroc.nl kwam. nlmaroc's nick zette mij op het verkeerde been. Mijn excuses aan maroc.nl voor sommige passages. Mea culpa, mea maxima culpa.

taouanza
19-12-04, 09:59
Geplaatst door michiel mans
taouanza schreef als antwoord op Doeschate,




taouanza:
"Wat is dit voor belachelijke bullshit?!
Waarom zou ik me geroepen voelen om mijn vijanden te beschermen.

Laat je vijanden je aanvallen."

Daarna volgt het pistool betoog. Moet ik toch weer Voltaire erbij slepen. Die zei vrij vertaald "Al verfoei ik uw mening, ik zal me doodvechten voor uw recht om het te verkondigen."

Zover ben jij kennelijk nog niet, sterker nog je vindt het "belachelijke bullshit". AHA en Wilders gebruiken het woord, de bedreigers het pistool. Je pistoolbetoog slaat dus nergens op. Je hoeft je ook niet dood te vechten voor het vrije woord van AHA en Wilders, we kunnen niet allemaal Voltaires zijn. Jij, zeker als moderator, zou je in ieder geval wel nadrukkelijk kunnen en moeten uitspreken voor het vrije woord van verder 'verfoeilijke taal uitkramende' AHA en Wilders. Nu geef je sterk de indruk die bedreigingen aan hun adres wel OK te vinden.


Ze mogen ratelen tot ze erbij neervallen en ik mag er schijt aan hebben.
Ik hoef er geen respect voor te hebben.
En wat voor indrukken jij er van maakt is jouw probleem.:moe:

taouanza
19-12-04, 10:02
Geplaatst door michiel mans
nlmaroc schreef,



Begrijpend lezen. Ze zegt niet letterlijk dat het OK is maar die suggestie wordt wel gewekt met haar betoog.



Wat is het verband tussen mijn denkvermogen en de term kuddedieren?



Dat klopt, "Allah's woord is het enige ware woord" of bedoelt u wat anders?

,

Apekool, APEKOOL. Moslims hebben dezelfde vrijheid van meningsuiting als niet moslims. Ze kunnen behalve hier op maroc.nl ook op b.v het 2Vandaag en talloze andere forums schrijven wat ze willen, ze komen op de buis om te zeggen wat ze willen. Waar worden moslims de mond gesnoerd? WAAR.

De enigen die ik tot zover de mond gesnoerd heb zien worden of pogingen daartoe zijn Theo van Gogh-permanent de mond gesnoerd , Wilders, AHA, Aboutaleb, een aantal schrijvers en collumnisten die kritisch waren naar moslims- bedreigd opdat ze hun bek houden . Een paar mensen op maroc.nl die zich negatief uitlieten over de Islam en Mohammed zijn hier de mond gesnoerd, strafpunten en verwijderde bijdragen. Maroc.nl DOET AAN MONDSNOEREN.

El-Moumni werd aangeklaag maar VRIJGESPROKEN. Van der Ven, Abu Jahjah, Ertan en noem maar op kunnen hun ei in de conventionele media of op het net kwijt of ondervinden niet meer hinder dan b.v Theo van Gogh wiens collumns steeds vaker geweigerd werden. Hij is bij de meeste kranten eruit geschopt. Dus waar haalt u de gore moed vandaan om dit te stellen?



Dit vrije woord gold niet voor ondergetekende, en nog een paar posters wiens bijdragen verwijderd zijn. U MEET MET TWEE MATEN en respecteert het vrije woord NIET want u cencureert naar eigen believen. Dat is voor een forum overigens niet verboden maar begin dan niet op deze manier over vrijheid van meningsuiting want dan maakt u mij wel kwaad.



Wat heeft dat laatse ermee te maken? Wie halen die Imams trouwens hier naartoe, de overheid, gemeenteraden of moskee besturen? En als wij Imams een verblijfsvergunning weigeren dan discrimineren we weer want we onthouden de moslims hun voormannen.



Dat zou mooi zijn, vooral in samenwerking. Ik zie het alleen voorlopig niet gebeuren. Een paar mensen tonen lef, een hoop mensen klagen en schelden over de zuivelproducthoofdigen of ze zien kritiek als belediging. De massa zwijgt, geen grote demonstraties zoals je die wel ziet als de Amerikanen er een zooi van maken of als Verdonk met een stevig beleid komt.



En de groeten terug. Laat u deze bijdrage staan in het kader van het vrije woord?

Jij probeert moslims wel degelijk de mond te snoeren door elk commentaar te zien als goedkeuring van moord.
Je mag het eens zijn met Wilders en Ayaan dan ben je dapper en braaf.
Heb je kritiek dan praat je moord goed.
Je maakt er maar van wat je wilt.
Ik heb schijt aan Ayaan en Wilders.