PDA

Bekijk Volledige Versie : "Eerst homosexualiteit, dan religie"



David
16-12-04, 10:38
"Eerst homosexualiteit, dan religie"

15-12-04 - Burgemeester Geert Dales van Leeuwarden heeft zondag tijdens een toespraak ter gelegenheid van de docuzondag van de VPRO gezegd dat het de hoogste tijd wordt om een rangorde in de grondrechten aan te brengen. In Cinema De Balie te Amsterdam zei Dales dat het recht om niet gediscrimineerd te worden moet prevaleren boven de vrijheid van godsdienst. "Gelovigheid is een keuze, seksuele geaardheid een feit. Eerst de homosexualiteit, dan de religie," aldus Dales.

Burgemeester Dales, zelf openlijk homoseksueel, haalde in zijn toespraak enkele incidenten rond het thema homoseksualiteit en religie aan die onlangs het nieuws haalden. "Ik roep in herinnering de rel over het verspreiden, of beter het niet verspreiden van een special van het blad Expreszo, de kwestie van de christelijke scholen die er alles aan doen om te voorkomen dat de scholieren via internet iets over homoseksualiteit te weten komen en de aanhoudende verhalen over het groeiende aantal homoseksuele leerkrachten dat zijn geaardheid liever verzwijgt. Amsterdamse scholen voeren geen homobeleid omdat de idrecties denken dat dat moeilijkheden geeft in een overwegend multiculturele schoolomgeving."

Na nog een aantal spraakmakende voorvallen waarbij homo's het moesten ontgelden liet Dales weten dat het afgelopen moet zijn met het eenrichtingsverkeer tussen moslims en homo's. Hij stelt dat het niet zo kan zijn dat er wel een uitgebreide studie plaatsvindt naar wat moslims beweegt maar dat er anderzijds geen serieuze bereidheid is tot wat Nederlandse homoseksuelen beweegt. De hoogste tijd dus om een rangorde in de grondrechten aan te brengen. Eerst de homoseksualiteit, dan de religie.

Bron: www.gaysite.nl

Goodnight
16-12-04, 10:42
Geplaatst door David
"Eerst homosexualiteit, dan religie"

15-12-04 - Burgemeester Geert Dales van Leeuwarden heeft zondag tijdens een toespraak ter gelegenheid van de docuzondag van de VPRO gezegd dat het de hoogste tijd wordt om een rangorde in de grondrechten aan te brengen. In Cinema De Balie te Amsterdam zei Dales dat het recht om niet gediscrimineerd te worden moet prevaleren boven de vrijheid van godsdienst. "Gelovigheid is een keuze, seksuele geaardheid een feit. Eerst de homosexualiteit, dan de religie," aldus Dales.

Burgemeester Dales, zelf openlijk homoseksueel, haalde in zijn toespraak enkele incidenten rond het thema homoseksualiteit en religie aan die onlangs het nieuws haalden. "Ik roep in herinnering de rel over het verspreiden, of beter het niet verspreiden van een special van het blad Expreszo, de kwestie van de christelijke scholen die er alles aan doen om te voorkomen dat de scholieren via internet iets over homoseksualiteit te weten komen en de aanhoudende verhalen over het groeiende aantal homoseksuele leerkrachten dat zijn geaardheid liever verzwijgt. Amsterdamse scholen voeren geen homobeleid omdat de idrecties denken dat dat moeilijkheden geeft in een overwegend multiculturele schoolomgeving."

Na nog een aantal spraakmakende voorvallen waarbij homo's het moesten ontgelden liet Dales weten dat het afgelopen moet zijn met het eenrichtingsverkeer tussen moslims en homo's . Hij stelt dat het niet zo kan zijn dat er wel een uitgebreide studie plaatsvindt naar wat moslims beweegt maar dat er anderzijds geen serieuze bereidheid is tot wat Nederlandse homoseksuelen beweegt. De hoogste tijd dus om een rangorde in de grondrechten aan te brengen. Eerst de homoseksualiteit, dan de religie.

Bron: www.gaysite.nl

:confused:

David
16-12-04, 10:45
Geplaatst door Goodnight
:confused:


Inderdaad, dat vond ik ook nogal warrig in het betoog van meneer de burgemeester. Verders ben ik het met de strekking van zijn betoog wel eens. (Uiteraard :) ). Is die Expresso trouwens ook uitgedeeld op Islamitische middelbare scholen? Of zijn die er niet? Wie weet er iets van?

Goodnight
16-12-04, 10:50
Geplaatst door David
Inderdaad, dat vond ik ook nogal warrig in het betoog van meneer de burgemeester. Verders ben ik het met de strekking van zijn betoog wel eens. (Uiteraard :) ). Is die Expresso trouwens ook uitgedeeld op Islamitische middelbare scholen? Of zijn die er niet? Wie weet er iets van?

Er is 1 Islamitische middelbare school voor zover ik weet in Amsterdam.Hier verderop overigens...in Slotervaart/Overtoomse veld.

David
16-12-04, 10:52
Geplaatst door Goodnight
Er is 1 Islamitische middelbare school voor zover ik weet in Amsterdam.Hier verderop overigens...in Slotervaart/Overtoomse veld.


Thanx hon :verliefd: . Jij weet ook écht alles! :student:

Goodnight
16-12-04, 10:56
Geplaatst door David
Thanx hon :verliefd: . Jij weet ook écht alles! :student:

:hihi:

nou das zwaar overdreven.
Ik ga al wat met je drinken rustig maar...je hoeft geen indruk op me te maken :D

David
16-12-04, 11:04
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

nou das zwaar overdreven.
Ik ga al wat met je drinken rustig maar...je hoeft geen indruk op me te maken :D


:strik: