PDA

Bekijk Volledige Versie : Man op het vliegveld roept op tot het gebed.



ZwYgStErr
16-12-04, 11:53
Na een discussie, over provocatie en vrijheid van godsdienst, kwam hij met het voorbeeld "Een man die oproept tot het gebed, op het vliegveld in Nederland." (Oproep tot het gebed is hardop roepen dat God één is, Mohammed zijn profeet en dat je tot het gebed moet komen, zodat mensen weten dat het tijd is voor het gebed.) En toen had ik wel even iets van: 'Hmmm...'

Wat is provocatie eigenlijk? En in hoeverre moet je rekening houden met 'de rest', als je je geloof praktiseert of gewoon je ding doet?

Kdenk dat provocatie vooral te maken heeft met je intentie. Ofzo.

Help!

:confused:

ZwYgStErr
16-12-04, 11:55
pro·vo·ca·tie (de ~ (v.), ~s)
1 uitdaging

Joesoef
16-12-04, 12:19
Theo dat gezegd hebben?

contradictio
16-12-04, 12:23
Geplaatst door ZwYgStErr
Na een discussie, over provocatie en vrijheid van godsdienst, kwam hij met het voorbeeld "Een man die oproept tot het gebed, op het vliegveld in Nederland." (Oproep tot het gebed is hardop roepen dat God één is, Mohammed zijn profeet en dat je tot het gebed moet komen, zodat mensen weten dat het tijd is voor het gebed.) En toen had ik wel even iets van: 'Hmmm...'

Wat is provocatie eigenlijk? En in hoeverre moet je rekening houden met 'de rest', als je je geloof praktiseert of gewoon je ding doet?

Kdenk dat provocatie vooral te maken heeft met je intentie. Ofzo.

Help!

:confused:

het getuigt van een grote onwetendheid dat er opgeroepen wordt tot het gebed voordat de belangrijkset basis Islaam/overgegeven aan Allah swt nog niet eens voor de meerderheid een realiteit is.... Alsof je eerst je de put gaat dempen terwijl er nog een kalf in ligt te spratellen of zo.

David
16-12-04, 12:32
Geplaatst door contradictio
spratellen


Ernstig. :droef:

contradictio
16-12-04, 18:46
Geplaatst door David
Ernstig. :droef:


:watte?: gaan we weer een zemmel opmerking over typfouten wella want dan ben je "belangrijkset" vergeten op te noemen....Of was dit een poging om het in relatie te brengen met mijn mentale (on)vermogen.. Hey, luister ik heb ook nog een ander bestaan dan dit forum, dusss dan typ je snel en dan gaat et wel eens mis...enne ik verwacht de dat de volgende poging iets beters zal opleveren dan de basisschool kinder psychologie "mijn kamp jouw kamp", je kunt echt beter geloof me..

Max Stirner
16-12-04, 19:03
Geplaatst door ZwYgStErr
Na een discussie, over provocatie en vrijheid van godsdienst, kwam hij met het voorbeeld "Een man die oproept tot het gebed, op het vliegveld in Nederland." (Oproep tot het gebed is hardop roepen dat God één is, Mohammed zijn profeet en dat je tot het gebed moet komen, zodat mensen weten dat het tijd is voor het gebed.) En toen had ik wel even iets van: 'Hmmm...'

Wat is provocatie eigenlijk? En in hoeverre moet je rekening houden met 'de rest', als je je geloof praktiseert of gewoon je ding doet?

Kdenk dat provocatie vooral te maken heeft met je intentie. Ofzo.

Help!

:confused:

Het anderen oproepen om te bidden zou met een beetje kwade wil als een provocatie gezien kunnen worden.

Mensen die daadwerkelijk religieus zijn, weten vast wel wanneer ze moeten bidden.....daar hebben ze geen luidruchtige bemoeials voor nodig.

~Panthera~
16-12-04, 21:00
Geplaatst door Marruecos
LS

Wat vinden jullie van die kruisvaarders die je toch minstens 15 meter stalken met als doel jou te laten bekeren tot het Christendom.

------------------------

Die kijk ik alleen altijd even aan.
Niet al te vriendelijk, en ze vragen niks meer. :haha:

~Panthera~
16-12-04, 21:13
Geplaatst door Marruecos
"Hoi, mag ik jou wat vragen?"
"Nee"
"Wil je niet gered worden?"
"Ik ben al gered, ben moslim."
"Oh ja? Ik was ook een moslim."
"Uhu."
"Maar je kent Jezus niet. Hij zal je redden. Net zoals hij mij gered heeft."
"De Islam kent Jezus ook. In het Arabisch 'Isaa'. Wij geloven ook in hem, maar geloven niet dat ie de zoon van God is. God is een eenheid."

*Hij wilde nog ff door, maar m'n gezelschap was gearriveerd. De 16e meter was bereikt.*
---------------


Gered worden? :schok: Daar heb ik toch wel zo'n gruwelijke HEKEL aan ! :moe:

A: denk ik, Waar bemoei je je mee?
B: denk ik, Tyf op, je loopt in de weg.
C: denk ik, ik kan zelf ook wel iets bedenken wat ik zou willen geloven.
D: red jezelf. :D

Verdomde irritant. :fplet:

~Panthera~
16-12-04, 21:18
Geplaatst door Marruecos
LS

Ik heb wel zin in een stukje 'du pain'. Of was het 'de pain'? :)

LtrS
--------------

Du pain, das pas vain. :D lekkel.
Brie erbij ?




*kwijl*