PDA

Bekijk Volledige Versie : Viering Marokko begint met rel



Seif
16-12-04, 16:06
Viering Marokko begint met rel


Door onze redacteur Floris van Straaten

DEN HAAG, 16 DEC. Onder druk van de Marokkaanse autoriteiten is gisteren op het laatste moment een landkaart in de catalogus voor de tentoonstelling 'Marokko, 5000 jaar cultuur' in de Nieuwe Kerk in Amsterdam aangepast. Dat gebeurde door een sticker met een nieuwe kaart, die de Westelijke Sahara als integraal deel van Marokko weergeeft, te plakken over de oude kaart, waarop de Westelijke Sahara van Marokko was gescheiden door een stippellijn.

Dit heeft een woordvoerder van KIT Publishers, de uitgever van de catalogus, desgevraagd bevestigd. De tentoonstelling, die vanavond officieel wordt geopend door prins Willem Alexander en de Marokkaanse prins Mulay Rachid, maakt deel uit van de viering van 400 jaar betrekkingen tussen Marokko en Nederland.

De Marokkanen, die de Westelijke Sahara al jaren bezet houden, beschouwen het gebied als een integraal deel van Marokko en hechten er zeer aan dat ook op landkaarten tot uiting te laten komen.

De Nederlandse regering erkent echter conform afspraken binnen de Europese Unie de Marokkaanse aanspraken op de Westelijke Sahara niet. Evenmin staat Nederland achter de claims van de verzetsbeweging Polisario, die naar onafhankelijkheid voor de Westelijke Sahara streeft. Inmiddels heeft deze de zogeheten Saharaanse Arabische Democratische Republiek uitgeroepen, maar die is tot dusverre uitsluitend door het buurland Algerije erkend. Wel steunt Nederland de pogingen van de VN om in overleg met de betrokkenen in de regio tot een bevredigende oplossing te komen.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag ontkende vanmorgen op enige wijze betrokken te zijn bij de tentoonstelling en de rel met Marokko. In de catalogus met de nu naar Marokkaanse snit aangepaste kaart staat echter voorin vermeld dat de tentoonstelling onder beschermheerschap staat van prins Willem Alexander en de Marokkaanse koning Mohammed VI. De koning heeft zijn zoon, Mulay Rachid, naar Amsterdam afgevaardigd om de tentoonstelling samen met de Nederlandse kroonprins te openen. De tentoonstelling in de Nieuwe Kerk gaat morgen voor het publiek open.


16 december 2004

Al Sawt
16-12-04, 16:12
Geplaatst door Seif
Viering Marokko begint met rel


Door onze redacteur Floris van Straaten

DEN HAAG, 16 DEC. Onder druk van de Marokkaanse autoriteiten is gisteren op het laatste moment een landkaart in de catalogus voor de tentoonstelling 'Marokko, 5000 jaar cultuur' in de Nieuwe Kerk in Amsterdam aangepast. Dat gebeurde door een sticker met een nieuwe kaart, die de Westelijke Sahara als integraal deel van Marokko weergeeft, te plakken over de oude kaart, waarop de Westelijke Sahara van Marokko was gescheiden door een stippellijn.

Dit heeft een woordvoerder van KIT Publishers, de uitgever van de catalogus, desgevraagd bevestigd. De tentoonstelling, die vanavond officieel wordt geopend door prins Willem Alexander en de Marokkaanse prins Mulay Rachid, maakt deel uit van de viering van 400 jaar betrekkingen tussen Marokko en Nederland.

De Marokkanen, die de Westelijke Sahara al jaren bezet houden, beschouwen het gebied als een integraal deel van Marokko en hechten er zeer aan dat ook op landkaarten tot uiting te laten komen.

De Nederlandse regering erkent echter conform afspraken binnen de Europese Unie de Marokkaanse aanspraken op de Westelijke Sahara niet. Evenmin staat Nederland achter de claims van de verzetsbeweging Polisario, die naar onafhankelijkheid voor de Westelijke Sahara streeft. Inmiddels heeft deze de zogeheten Saharaanse Arabische Democratische Republiek uitgeroepen, maar die is tot dusverre uitsluitend door het buurland Algerije erkend. Wel steunt Nederland de pogingen van de VN om in overleg met de betrokkenen in de regio tot een bevredigende oplossing te komen.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag ontkende vanmorgen op enige wijze betrokken te zijn bij de tentoonstelling en de rel met Marokko. In de catalogus met de nu naar Marokkaanse snit aangepaste kaart staat echter voorin vermeld dat de tentoonstelling onder beschermheerschap staat van prins Willem Alexander en de Marokkaanse koning Mohammed VI. De koning heeft zijn zoon, Mulay Rachid, naar Amsterdam afgevaardigd om de tentoonstelling samen met de Nederlandse kroonprins te openen. De tentoonstelling in de Nieuwe Kerk gaat morgen voor het publiek open.


16 december 2004 Moulay Rachid is geen zoon maar broer van de koning en is formeel kroonprins.

AdamX
16-12-04, 16:12
Geplaatst door Seif
Viering Marokko begint met rel


Door onze redacteur Floris van Straaten

De koning heeft zijn zoon, Mulay Rachid, naar Amsterdam afgevaardigd om de tentoonstelling samen met de Nederlandse kroonprins te openen. De tentoonstelling in de Nieuwe Kerk gaat morgen voor het publiek open.


16 december 2004

zijn zoon????? het moet zijn broertje zijn ya domme onwetende jurnalisten :D zijn vader hassan 2 is nu al verrot in de grond te stinken

AdamX
16-12-04, 16:14
ik denk dat ik vanavond ga kijken, wie van jullie gaat ook? het si volgens mij rond 19uur!!!


p.s. ik zal deze x braaf zijn en geen eiren mee nemen of tomaten.

nl-x
16-12-04, 16:16
Geplaatst door Seif
De koning heeft zijn zoon, Mulay Rachid, naar Amsterdam afgevaardigd
Knap gedaan :moe:

Zn naam weet ik niet meer, maar zn zoon was nu 3 ofzo?

nl-x
16-12-04, 16:16
Ik lees/schrijf traag, blijkbaar :D

AdamX
16-12-04, 16:17
Geplaatst door nl-x
Knap gedaan :moe:

Zn naam weet ik niet meer, maar zn zoon was nu 3 ofzo?

moulay alhassan:)

observer
16-12-04, 17:25
en ik maar denken dat dat soort dingen alleen door zionisten gedaan werd

Breez
16-12-04, 17:26
Geplaatst door observer
en ik maar denken dat dat soort dingen alleen door zionisten gedaan werd


Het gaat toch ook over `t Marokkaanse koningshuis..:cheefbek:

AdamX
16-12-04, 17:32
Geplaatst door observer
en ik maar denken dat dat soort dingen alleen door zionisten gedaan werd

sahara hoort bij marokko, net zoal alquds bij palestina hoort.

Seif
16-12-04, 17:36
Geplaatst door AdamX
sahara hoort bij marokko, net zoal alquds bij palestina hoort.

Hoe hypocriet kun je zijn? :moe:

AdamX
16-12-04, 17:39
Geplaatst door Seif
Hoe hypocriet kun je zijn? :moe:

hoezo? werk je voor de algerijnen of voor de zionisten :giechel:

Seif
16-12-04, 17:42
Geplaatst door AdamX
hoezo? werk je voor de algerijnen of voor de zionisten :giechel:

Ik werk voor de mensen wier zelfbeschikkingsrecht ontnomen is.

AdamX
16-12-04, 17:53
Geplaatst door Seif
Ik werk voor de mensen wier zelfbeschikkingsrecht ontnomen is.

de inwoners van Westelijke Sahara zijn toch marokkanen!!

Joesoef
16-12-04, 18:07
Geplaatst door Seif
Ik werk voor de mensen wier zelfbeschikkingsrecht ontnomen is.

Hebben ze internet in het mariapaviljoen?

Seif
16-12-04, 18:48
Geplaatst door AdamX
de inwoners van Westelijke Sahara zijn toch marokkanen!!

Marokko heeft de bewoners van dat gebied nooit een (echte) keuze willen geven over waar ze bij willen horen.

Seif
16-12-04, 18:49
Geplaatst door Joesoef
Hebben ze internet in het mariapaviljoen?

Yep, maar onder beperking, de dokter zegt dat het niet goed voor me is. :D

observer
17-12-04, 10:51
Geplaatst door AdamX
sahara hoort bij marokko, net zoal alquds bij palestina hoort. dus de palestijnen zijn ook zionisten :maf2: :maf2: :maf2: :maf2: het is een virus

zijn dat alle claims of willen de algerijnen oost marokko hebben?