PDA

Bekijk Volledige Versie : Vader wil naam Jihad van dochter veranderen



delirious
16-12-04, 18:07
Vader wil naam Jihad van dochter veranderen

Uitgegeven: 16 december 2004 14:10
Laatst gewijzigd: 16 december 2004 14:10

AMSTERDAM - De vader die zijn pasgeboren dochter de naam Jihad gaf, wil haar anders noemen. Dat liet een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, waar het kindje is ingeschreven, donderdag weten.

Op 27 november werd het meisje geboren. De ambtenaar van de burgerlijke stand had de naam, die ook wel heilige oorlog tegen de vijanden van de islam betekent, zonder problemen aanvaard. Het Marokkaanse consulaat, dat de naam ook moet accepteren omdat het meisje zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, protesteerde.


Het stadsdeel stuurde de ouders van de baby een brief met het verzoek contact met hen op te nemen. De vader reageerde daarop en gaf aan de naam te willen wijzigen. Volgens de woordvoerster wil de vader het leven van zijn dochter niet laten beginnen met een beladen naam

Dat is em GVD geraaien ook.
Hoe kun je je kind dit in deze maatschapij aandoen.
Heeft deze hersenloze vader dan ook niet door dat dit kind door deze naam alleen maar hinder ondervindt in haar toekomst.
:baard: :kalasniko

missrachida
16-12-04, 22:38
Sorry er is nog sprake van vrijnaamsuiting dus is het wel gepast om de naam nu te gebruiken dat slaat dus echt nergens op wat die vader heeft gedaan maar ja ieder zijn eigen keus. En ik vind de naam JIHAD wel stoer hoor :cool:

Spoetnik
16-12-04, 22:42
Ik vind het wel goed dat hij haar jihad noemt, in deze wereld waarin de macht van het woord bij de elite ligt, moeten we alles er aan doen om er voor te zorgen dat zij niet kunnen bepalen wat een woord betekend.

In deze wereld bepalen zij de betekenis al van zovele woorden, zoals bijvoorbeeld het woord vrijheid. Het afpakken van het woord Jihad door de rijke elite van de moslims is een schande. Jihad is een van de fundamenten van de Islam, en het westen is bezig het woord te verbinden, met behulp van haar speciaal agent Usama, om het woord te verbinden met moord en doodslag.

Niets is beter om dit tegen te gaan dan om nieuwe hoop dat een kind is, Jihad te noemen.

delirious
16-12-04, 22:50
Geplaatst door missrachida
Sorry er is nog sprake van vrijnaamsuiting dus is het wel gepast om de naam nu te gebruiken dat slaat dus echt nergens op wat die vader heeft gedaan maar ja ieder zijn eigen keus. En ik vind de naam JIHAD wel stoer hoor :cool:

Jij vindt de naam Jihaad wel stoer?

Dat maakt jouw een smerige hypocriet die aan haar eigen genoegen denkt.

Stel jou dochtertje ( hypocriete feeks dat je bent) heeft Nederlandse vriendinen wil studeren ( oeps geen stage plek) ( oeps geen werk ) ( oeps geen plaats) Hier in Nederland.
Hoe voel jij je als ouder hier in.
Jij. die haar deze last geeft PUUR uit je eigen voldoening.

Waarom zeg je niet tegen je man, luister man we gaan naar S.Arabie en we noemen onze dochter Jihaad en on ze zoon Osama bin Laden, en onze andere zoon Hitler.

Denk na Denk na!!! :kotsen2:

AdamX
16-12-04, 23:12
ik vind het pas hypocriet van de marokkaanse consulaat dat ze die naam verbieden omdat ene paar idioten in deze wereld rondlopen die misbruik maken van deze mooi naam jihad. straks verbieden ze nog ook de naam osama.

het is niet de naam die verkeerd , maar de mensne die het verkeerd begrijpen.

missrachida
16-12-04, 23:13
Luister jij eens maar heel goed ik ben niet iemand die aan zijn eigen genoegen denkt ik denk over het algemeen onze moslims die de namen moeten kunnen gebruiken die ALLAH voor ons heeft geschapen en het maakt niet uit in welk tijd we leven en wat de betekenis van de naam is. Wie zegt dat mevrouw Jihad niet wordt aangenomen alleen vanwege haar naam. Ik weet niet of jij het al weet maar NAAM zegt niet wat voor een persoon iemand is oke

Dat je er nog bij moet nadenken wat de gevolgen zijn van je kinds naam das niet normaal gewoon.

Dus ik denk na en nog eens na

En waarom zou ik naar S.Arabie gaan alleen maar om mijn kinderen de namen Jihad, Osama te geven. Jongen ik zal je 1 dingen zeggen je bent zwaar op je achterhoofd gevallen.

Max Stirner
16-12-04, 23:19
Geplaatst door delirious
Vader wil naam Jihad van dochter veranderen

Uitgegeven: 16 december 2004 14:10
Laatst gewijzigd: 16 december 2004 14:10

AMSTERDAM - De vader die zijn pasgeboren dochter de naam Jihad gaf, wil haar anders noemen. Dat liet een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, waar het kindje is ingeschreven, donderdag weten.

Op 27 november werd het meisje geboren. De ambtenaar van de burgerlijke stand had de naam, die ook wel heilige oorlog tegen de vijanden van de islam betekent, zonder problemen aanvaard. Het Marokkaanse consulaat, dat de naam ook moet accepteren omdat het meisje zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, protesteerde.


Het stadsdeel stuurde de ouders van de baby een brief met het verzoek contact met hen op te nemen. De vader reageerde daarop en gaf aan de naam te willen wijzigen. Volgens de woordvoerster wil de vader het leven van zijn dochter niet laten beginnen met een beladen naam

Dat is em GVD geraaien ook.
Hoe kun je je kind dit in deze maatschapij aandoen.
Heeft deze hersenloze vader dan ook niet door dat dit kind door deze naam alleen maar hinder ondervindt in haar toekomst.
:baard: :kalasniko

Ik las in de krant dat de vader aanvankelijk geen idee had dat zo`n naam in NL slechte associaties zou kunnen oproepen. Over in je eigen wereldje leven gesproken......

AdamX
16-12-04, 23:20
Geplaatst door delirious
Jij vindt de naam Jihaad wel stoer?

Dat maakt jouw een smerige hypocriet die aan haar eigen genoegen denkt.

Stel jou dochtertje ( hypocriete feeks dat je bent) heeft Nederlandse vriendinen wil studeren ( oeps geen stage plek) ( oeps geen werk ) ( oeps geen plaats) Hier in Nederland.
Hoe voel jij je als ouder hier in.
Jij. die haar deze last geeft PUUR uit je eigen voldoening.

Waarom zeg je niet tegen je man, luister man we gaan naar S.Arabie en we noemen onze dochter Jihaad en on ze zoon Osama bin Laden, en onze andere zoon Hitler.

Denk na Denk na!!! :kotsen2:

als ik jou tekst goed begrijp dan moeten ze dus ook de naam mohamed verbieden, omdat toevallig ooit een mens op deze aarde rondliep in nederland en theo van gogh doodschoot!!!

:rolleyes:

Julien
16-12-04, 23:23
Jah natuurlijk moet je je kind Jihad kunnen noemen. Maar een goede vader zal aan z'n kind denken en die weet best dat ze er later mee gepest kan worden.

Je noemt je kind toch ook geen Adolf of Sadam?

AdamX
16-12-04, 23:28
Geplaatst door Julien
Jah natuurlijk moet je je kind Jihad kunnen noemen. Maar een goede vader zal aan z'n kind denken en die weet best dat ze er later mee gepest kan worden.

Je noemt je kind toch ook geen Adolf of Sadam?

saddam/hitler/sharon/bush moeten ook verboden worden om gebruik van te maken :fuckit:

Hamza-T
16-12-04, 23:32
heilige oorlog tegen de vijanden van de islam

Hahhahaha, Jihad betekend gewoon letterlijk inzet. (Isl.term. opstakels verwijderen.)
Is het vertaald door Hans Jansen?

Bofko
16-12-04, 23:39
Geplaatst door AdamX
saddam/hitler/sharon/bush moeten ook verboden worden om gebruik van te maken :fuckit:

Adolf als voornaam wordt niet meer gebruikt, vanwege de krachtige associatie, zelfde geldt volgens mij voor Benito en zal gaan gelden voor Osama.
Maar George en Ariel ? Te gewone namen om niet meer te gebruiken, denk ik.

Julien
16-12-04, 23:40
Geplaatst door AdamX
saddam/hitler/sharon/bush moeten ook verboden worden om gebruik van te maken :fuckit:

ik vind van niet. maar ouders die die namen kiezen zijn wel goed gek en houden niet van hun kind als je het mij vraagt.

Kunegonde
16-12-04, 23:49
Geplaatst door Julien
ik vind van niet. maar ouders die die namen kiezen zijn wel goed gek en houden niet van hun kind als je het mij vraagt.

Vast wel, maar niet op een manier zoals we die hier in het westen kennen.

delirious
17-12-04, 09:10
Geplaatst door missrachida
Luister jij eens maar heel goed ik ben niet iemand die aan zijn eigen genoegen denkt ik denk over het algemeen onze moslims die de namen moeten kunnen gebruiken die ALLAH voor ons heeft geschapen en het maakt niet uit in welk tijd we leven en wat de betekenis van de naam is. Wie zegt dat mevrouw Jihad niet wordt aangenomen alleen vanwege haar naam. Ik weet niet of jij het al weet maar NAAM zegt niet wat voor een persoon iemand is oke

Dat je er nog bij moet nadenken wat de gevolgen zijn van je kinds naam das niet normaal gewoon.

Dus ik denk na en nog eens na

En waarom zou ik naar S.Arabie gaan alleen maar om mijn kinderen de namen Jihad, Osama te geven. Jongen ik zal je 1 dingen zeggen je bent zwaar op je achterhoofd gevallen.

Jij leeft net zoals deze vader in je eigen naief wereldje.
Ik vind ook dat iedereen de naam kan krijgen/geven die men wilt.
Maar gezien de maatschappij waar we nu in leven, lijkt het me verstandig om aan de toekomst van het kind te denken.

:duivels:

Goodnight
17-12-04, 09:36
Ik kende een jongetje wiens naam luidde: Islam.

damn wat zal deze jongen gepest worden zeg....

wat de naam Jihad betreft....tsja...ik zou mijn kind niet zo noemen.Simpelweg omdat ik het geen mooie naam vind.
Maar smaken verschillen en ik vind het raar dat als iemand zijn kind niet zo mag noemen.
De associatie die anderen erbij hebben ligt toch aan hen hoor.
Dit is gewoon een kwestie van: slikken of stikken......en helaas wint de meerderheid het meestal.

observer
17-12-04, 09:44
mag dat eigenlijk wel?

weet wel dat na de val van de sovjet unie er in 1 jaar meer naamswijzigingen zijn geweest dan in 50 jaar

allemaal kinderen die door overijverige ouders namen hadden gekregen die belachelijk waren

tractor, voorwaarts en dat soort namen

Goodnight
17-12-04, 09:48
Geplaatst door observer
mag dat eigenlijk wel?

mag wat wel?

je mag je kind Hope, Faith, Summer, Dawn noemen dus waarom niet Jihad?
is toch wat anders dan tractor of wat dan ook.

ook belachelijk vind ik de man die tijdens de eerste Golfoorlog zijn kind Scud noemde.

ZbaqZbaq
17-12-04, 09:59
Geplaatst door Hamza-T
Hahhahaha, Jihad betekend gewoon letterlijk inzet. (Isl.term. opstakels verwijderen.)
Is het vertaald door Hans Jansen?

doe geen moeite.... ik denk dat 90% van de Moslims zelf niet eens meer weten wat de betekenis van jihad is. Zelfs zij zijn zo geinfecteerd door media, en de gedachte dat de Islam een concept kent als heilige oorlog.

nl-x
17-12-04, 10:37
Maar staat er nou dat de Marokkaanse ambassade de naam "jihad" niet toestaat? Of dat de Marokkaanse ambassade de naamsverandering niet toestaat?

Spoetnik
17-12-04, 12:42
Geplaatst door Hamza-T
Hahhahaha, Jihad betekend gewoon letterlijk inzet. (Isl.term. opstakels verwijderen.)
Is het vertaald door Hans Jansen?

Dat is precies de macht van het groot kapitaal. Zij bepalen wat woorden betekenen bij de meerderheid van de mensen.

Zo zijn zij instaat geweest om de wereld de overheersen de afgelopen 400 jaar. Maar het internettijdperk zal dit veranderen met gods hulp.

wytze
17-12-04, 12:45
nl-x,

ik begreep dat het marokaanse consulaat de naam Jihad weigerde.
Een andere naam zullen ze dus wrsch. wel accepteren.

observer
17-12-04, 14:56
Geplaatst door Goodnight
mag wat wel?

je mag je kind Hope, Faith, Summer, Dawn noemen dus waarom niet Jihad?
is toch wat anders dan tractor of wat dan ook.

ook belachelijk vind ik de man die tijdens de eerste Golfoorlog zijn kind Scud noemde. nee ik bedoel islam

ik neem aan dat je kind allah noemen ook niet is toegestaan ondanks dat daar wel voordelen aan vast zitten

Goodnight
17-12-04, 15:00
Geplaatst door observer
nee ik bedoel islam

ik neem aan dat je kind allah noemen ook niet is toegestaan ondanks dat daar wel voordelen aan vast zitten

Islam mag wel volgens mij.Is geen naam van Allah.
Je kind God noemen is naar mijn idee ook niet toegestaan...Christian daarentegen wel.

Wat voor voordelen zouden er dan aan zitten volgens jou?

Eric Cartman
17-12-04, 15:16
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d673.gif

mmm... daar ging iets mis... De link werkt in iedergeval wel....

Goodnight
17-12-04, 15:20
Geplaatst door Eric Cartman
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d673.gif
:D

Dutchguy
17-12-04, 15:22
Geplaatst door Eric Cartman
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d673.gif

mmm... daar ging iets mis... De link werkt in iedergeval wel....

:p

Bofko
17-12-04, 15:38
Geplaatst door Eric Cartman
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d673.gif

mmm... daar ging iets mis... De link werkt in iedergeval wel.... :lol:

Julien
17-12-04, 20:12
Geplaatst door nl-x
Maar staat er nou dat de Marokkaanse ambassade de naam "jihad" niet toestaat? Of dat de Marokkaanse ambassade de naamsverandering niet toestaat?

De Marokkaanse ambasade staat het niet toe, itt de Nederlanders.

al qalam
17-12-04, 22:12
Geplaatst door Max Stirner
Ik las in de krant dat de vader aanvankelijk geen idee had dat zo`n naam in NL slechte associaties zou kunnen oproepen. Over in je eigen wereldje leven gesproken......
Nou Nederland maakte toch ook geen probleem, het was de marokaanse ambasade.

nl-x
18-12-04, 01:40
Geplaatst door Julien
De Marokkaanse ambasade staat het niet toe, itt de Nederlanders.
Ik kan dat eigenlijk praktisch niet geloven. Het is namelijk zo een populaire naam... Weird!

Max Stirner
18-12-04, 11:49
Geplaatst door al qalam
Nou Nederland maakte toch ook geen probleem, het was de marokaanse ambasade.


Die Nederlandse ambtenaren maakten geen probleem, nee - die zaten waarschijnlijk gewoon weer eens te slapen.

Dit kind, dat in NL zal opgroeien, zal hier in het dagelijkse leven waarschijnlijk echter wel veel problemen mee krijgen.
Hoewel niet terecht, roept het woord jihad bij onwetende autochtonen slechts één associatie op - en dat is niet `inzet`.

Als je dat als vader niet weet/inziet, leef je totaal in je eigen wereldje. Het kind wordt daar de dupe van.