PDA

Bekijk Volledige Versie : NOVA: Marokkaanse Minister zegt Bolkestein produceert racistische taal



Zwarte Schaap
16-12-04, 21:05
Marokkaanse minister spreekt in Nederland

Er was hoog Marokkaans bezoek vanavond in Amsterdam. Prins Moulay Rachid, een zoon van de Marokkaanse koning, opende samen met prins Willem-Alexander een expositie in de Nieuwe Kerk.

Zij gaven het startschot voor het jubileumjaar 2005 waarin de 400 jaar oude betrekkingen tussen Nederland en Marokko gevierd worden. NOVA ging kijken hoe dat ging.

De Marokkaanse minister van cultuur, Mohammed Achaari, reisde met prins Moulay Rachid mee naar Amsterdam. Achaari was bereid te reageren op de recente ontwikkelingen in Nederland. Het is voor het eerst dat een lid van de Marokkaanse regering zich uitspreekt over de uitspraken van oud-eurocommissaris Frits Bolkestein; hij noemde het onlangs niet goed dat Marokko bekend staat als een land dat moordenaars produceert. Achaari laat zich ook uit over de kritiek van Ayaan Hirsi Ali op moslims.


16 december 2004

Tonko Dop, Jan van Loenen en Hans Kema

delirious
16-12-04, 21:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkaanse minister spreekt in Nederland

Er was hoog Marokkaans bezoek vanavond in Amsterdam. Prins Moulay Rachid, een zoon van de Marokkaanse koning, opende samen met prins Willem-Alexander een expositie in de Nieuwe Kerk.

Zij gaven het startschot voor het jubileumjaar 2005 waarin de 400 jaar oude betrekkingen tussen Nederland en Marokko gevierd worden. NOVA ging kijken hoe dat ging.

De Marokkaanse minister van cultuur, Mohammed Achaari, reisde met prins Moulay Rachid mee naar Amsterdam. Achaari was bereid te reageren op de recente ontwikkelingen in Nederland. Het is voor het eerst dat een lid van de Marokkaanse regering zich uitspreekt over de uitspraken van oud-eurocommissaris Frits Bolkestein; hij noemde het onlangs niet goed dat Marokko bekend staat als een land dat moordenaars produceert. Achaari laat zich ook uit over de kritiek van Ayaan Hirsi Ali op moslims.

Komt dit nog op TV?
Kan wel wat tegengas gebruiken tegen Bolkenstein.
Zou heel graag willen weten wat Moulay Rachid te melden heeft over AHA.

Seif
16-12-04, 21:12
Niemand kan de Marokkaanse component loochenen. Er zijn ook terroristen met andere achtergronden. Maar het is gewoon een feit dat na de Saoedisch, de Marokkanen het vaakst betrokken zijn bij terreur.

delirious
16-12-04, 21:19
Geplaatst door Marruecos
LS

Laat cijfers zien. Zet ff alle aanslagen op een rijtje en ga de nationaliteiten na. Je hoort twee keer dat er een Marokkaan betrokken zou zijn en meneertje trekt fijntjes zn conclusies.

LtrS

Helaas is dit een feit.
Wij zijn de loopjongens van de extremisten!

Seif
16-12-04, 21:36
Als je alleen al de media hebt gevolgd, dan weet je dat bij alle grote aanslagen in het Westen van de laatste jaren, Marokkanen direct of indirect betrokken zijn.

Zwarte Schaap
16-12-04, 21:39
Geplaatst door Seif
Als je alleen al de media hebt gevolgd, dan weet je dat bij alle grote aanslagen in het Westen van de laatste jaren, Marokkanen direct of indirect betrokken zijn.

En hoeveel grote aanslagen hebben we dan gehad?

Tel je de 174 aanslagen van de afgelopen maand ook bij?

delirious
16-12-04, 21:43
Geplaatst door Marruecos
LS

Oh, ok. Sorry dat ik er tegenin ging.

LtrS

Heel even......wie denken wij wel wie we zijn.
Saoedi's vieren in ons land als bezetenen, de smerige hoerenlopers.

Palestijnen ? give me a Gdame break.
Wat hebben Palestijnen ooit voor ons gedaan? Heeft een Palestijn zich ooit positief geuit over Marokko? NUL,NUL

Waar halen we die grote ballen vandaan?

Wat hebben de Spanjaarden ons ooit misdaan?
Het land wat miljoenen doneert aan Marokko.

Het slijk dat zich Marokkaan noemt ,gaat ons enorm nekken.

Wij zijn en, laten we er niet omheen draaien, hoe moeilijk het ook is de DOMOREN van de Arabische wereld.

Jihaad?
allah 3teek jhel al hamar .... mijn beste marokkaans ..maar gemeend!!!

Dit is een verdomd feit!! :mad: :mad:

Seif
16-12-04, 21:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tel je de 174 aanslagen van de afgelopen maand ook bij?

De aanslagen in bijvoorbeeld Israel of Irak tel ik niet mee nee. Die kunnen nog enigszins gezien worden als 'zinvol' geweld.

Bijvoorbeeld die aanslag in Madrid noem ik wel echte terreur, en kan op geen enkele manier gerechtvaardigd worden. Net als de rituele slachting van van Gogh.

Zwarte Schaap
16-12-04, 21:47
Geplaatst door Seif
De aanslagen in bijvoorbeeld Israel of Irak tel ik niet mee nee. Die kunnen nog enigszins gezien worden als 'zinvol' geweld.

Bijvoorbeeld die aanslag in Madrid noem ik wel echte terreur, en kan op geen enkele manier gerechtvaardigd worden. Net als de rituele slachting van van Gogh.

Dus je kunt niet meer dan 1 aanslag noemen?

Seif
16-12-04, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus je kunt niet meer dan 1 aanslag noemen?

Ik was toch heel duidelijk?

Bij ALLE grote aanslagen van de laaste jaren. Madrid, 911 en Theo (ja dat was ook een grote aanslag). En vergeet niet alle verijdelde pogingen waar ook regelmatig een Marokkaanse connectie opduikt.

DEMOcraat
16-12-04, 22:12
Geplaatst door Seif
De aanslagen in bijvoorbeeld Israel of Irak tel ik niet mee nee. Die kunnen nog enigszins gezien worden als 'zinvol' geweld.

Bijvoorbeeld die aanslag in Madrid noem ik wel echte terreur, en kan op geen enkele manier gerechtvaardigd worden. Net als de rituele slachting van van Gogh.

en wat denk je over de europese terroristen..

IRA.ETA.RAF.Rode Brigades.ELA.RARA etc.

IRA=UTRECHT - 23/04/04 - Overlevenden van de aanslag op 15 augustus 1998 in het Noord-Ierse Omagh zijn een proces gestart tegen de waarschijnlijke leiders van de Real IRA, de organisatie die verantwoordelijk was voor de bomaanslag waarbij 29 mensen om het leven kwamen.

ETA=verschillende aanslagen te veel om op te noemen.

RAF=verschillende aanslagen en ontvoeringen gepleegt.

Rode Brigades=De aanslagen van rechtse activisten waren ongericht en werden nooit opgeëist. Willekeurige burgers werden het slachtoffer, zoals de 85 doden op het station van Bologna in 1980.

Frankrijk
Problemen op Corsica
De Franse regering heeft problemen op Corsica. Er gebeuren al jaren
aanslagen.

te veel om op te noemen en laat we het niet over staatsterrorisme beginnen want dan komt er zeker geen einde aan.

Zwarte Schaap
17-12-04, 03:26
Geplaatst door Seif
Ik was toch heel duidelijk?

Bij ALLE grote aanslagen van de laaste jaren. Madrid, 911 en Theo (ja dat was ook een grote aanslag). En vergeet niet alle verijdelde pogingen waar ook regelmatig een Marokkaanse connectie opduikt.

hahaha

Zwarte Schaap
17-12-04, 03:34
Geplaatst door DEMOcraat
en wat denk je over de europese terroristen..

IRA.ETA.RAF.Rode Brigades.ELA.RARA etc.

IRA=UTRECHT - 23/04/04 - Overlevenden van de aanslag op 15 augustus 1998 in het Noord-Ierse Omagh zijn een proces gestart tegen de waarschijnlijke leiders van de Real IRA, de organisatie die verantwoordelijk was voor de bomaanslag waarbij 29 mensen om het leven kwamen.

ETA=verschillende aanslagen te veel om op te noemen.

RAF=verschillende aanslagen en ontvoeringen gepleegt.

Rode Brigades=De aanslagen van rechtse activisten waren ongericht en werden nooit opgeëist. Willekeurige burgers werden het slachtoffer, zoals de 85 doden op het station van Bologna in 1980.

Frankrijk
Problemen op Corsica
De Franse regering heeft problemen op Corsica. Er gebeuren al jaren
aanslagen.

te veel om op te noemen en laat we het niet over staatsterrorisme beginnen want dan komt er zeker geen einde aan.

Alleen al na 11 september en na theo zijn er ruim 364 aanvallen in Nederland op moslims en/of op hun doelen geweest.

Si_Y
17-12-04, 05:52
Geplaatst door delirious
Heel even......wie denken wij wel wie we zijn.
Saoedi's vieren in ons land als bezetenen, de smerige hoerenlopers.

Palestijnen ? give me a Gdame break.
Wat hebben Palestijnen ooit voor ons gedaan? Heeft een Palestijn zich ooit positief geuit over Marokko? NUL,NUL

Waar halen we die grote ballen vandaan?

Wat hebben de Spanjaarden ons ooit misdaan?
Het land wat miljoenen doneert aan Marokko.

Het slijk dat zich Marokkaan noemt ,gaat ons enorm nekken.

Wij zijn en, laten we er niet omheen draaien, hoe moeilijk het ook is de DOMOREN van de Arabische wereld.

Jihaad?
allah 3teek jhel al hamar .... mijn beste marokkaans ..maar gemeend!!!

Dit is een verdomd feit!! :mad: :mad:


Spanjaarden hebben jarenlang je land in bezit genomen, en hebben daar voldoende voordeel uit behaald, die habbekrats dat ze nu teruggeven, kunnen ze wel missen. Maar ik geef je gelijk.

Ratio_neel
17-12-04, 07:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkaanse minister spreekt in Nederland

Er was hoog Marokkaans bezoek vanavond in Amsterdam. Prins Moulay Rachid, een zoon van de Marokkaanse koning,

Een broer van de Marokkaanse koning...... :moe:

nard
17-12-04, 08:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alleen al na 11 september en na theo zijn er ruim 364 aanvallen in Nederland op moslims en/of op hun doelen geweest.

Zullen we ook even kijken naar al die kerken waar (al jaren !) de ruiten ingegooid worden en vuurtje wordt gestookt tegen de houten delen van het pand met name door jonge jongens van Marokkaanse afkomst (leeftijdsgroep 13 - 20 jaar)?

In onze kerk zetten we voorlopig maar even geen nieuwe ruiten meer in, maar lappen ze alleen even op........

Ratio_neel
17-12-04, 10:27
Geplaatst door nard
Zullen we ook even kijken naar al die kerken waar (al jaren !) de ruiten ingegooid worden en vuurtje wordt gestookt tegen de houten delen van het pand met name door jonge jongens van Marokkaanse afkomst (leeftijdsgroep 13 - 20 jaar)?


Ja, maar zijn die in Nederland of Marokko opgegroeit? Wat een polderkolder van Bolkestein en dat hij met zulke nonsens het nog tot Europees commissaris heeft geschopt! Wel grappig dat hij zijn eigen binnenlandse problemen afschuift op een ander land. Dat heet verantwoordelijkheid afschuiven, zou het aan zijn VVDlidmaatschap liggen of aan zijn eigen airbag in z'n hoofd, merk Bolkestein. Zolang je blijft volhouden dat deze mensen niet jouw verantwoordelijkheid zijn, zullen ze inderdaad nooit integreren (ik krijg kribbels van dit woord, maarja om in de VVD stijl te blijven dan maar). Alsof de 13-20 jarigen hier naar een koning zouden luisteren waar ze geeneens een binding mee hebben, behalve van de vakanties. En waarvan de meerderheid van Marokkaans/berberse afkomst zijn die van hun ouders hebben meegekregen dat deze Arabische heersers niet te vertrouwen zijn. Dus meneer Bolkestein, stel je allereerst op de hoogte van de diversiteit en samenstelling van je Nederlands/Marokkaanse onderdanen.
Daarnaast.... het zijn geen kudde schapen die net als sommige binnenlanders blindelings Wilders volgen. Ik heb echt helemaal in een deuk gelegen toen ik het 'm hoorde zeggen: dat de Koning de Marokkanen zou moeten toespreken, omdat Marokko toch niet als land zou willen worden gezien die terroristen en criminelen produceert. Alleen, moest ik nou lachen of medelijden hebben met deze man.

Die airbag in z'n hoofd heeft wel een grote stoot gehad, want hij is wel errug opgeblazen.

Seif
17-12-04, 12:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alleen al na 11 september en na theo zijn er ruim 364 aanvallen in Nederland op moslims en/of op hun doelen geweest.

En hoeveel doden zijn daarbij gevallen?

Seif
17-12-04, 12:07
Geplaatst door DEMOcraat
en wat denk je over de europese terroristen..

IRA.ETA.RAF.Rode Brigades.ELA.RARA etc.

IRA=UTRECHT - 23/04/04 - Overlevenden van de aanslag op 15 augustus 1998 in het Noord-Ierse Omagh zijn een proces gestart tegen de waarschijnlijke leiders van de Real IRA, de organisatie die verantwoordelijk was voor de bomaanslag waarbij 29 mensen om het leven kwamen.

ETA=verschillende aanslagen te veel om op te noemen.

RAF=verschillende aanslagen en ontvoeringen gepleegt.

Rode Brigades=De aanslagen van rechtse activisten waren ongericht en werden nooit opgeëist. Willekeurige burgers werden het slachtoffer, zoals de 85 doden op het station van Bologna in 1980.

Frankrijk
Problemen op Corsica
De Franse regering heeft problemen op Corsica. Er gebeuren al jaren
aanslagen.

te veel om op te noemen en laat we het niet over staatsterrorisme beginnen want dan komt er zeker geen einde aan.

Ik vind dat soort terrorisme wezenlijk verschillend met de islamitische terreur van de laatste jaren.

Wat jij opnoemt kun je min of meer beschouwen als een binnenlands conflict. Bovendien kondigen de ETA en de IRA een aanslag vaak aan.

Dat is heel wat anders dan het niets ontziende islamitsche terrorisme, dat zoveel mogelijk slachtoffers wil maken.

Seif
17-12-04, 12:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
hahaha

Wat valt er nou te lachen man?

Nee, van de zelfkritische houding der Marokkanen hoeven we het niet te hebben bij de strijd tegen terreur.

DEMOcraat
17-12-04, 19:33
Geplaatst door Seif
Ik vind dat soort terrorisme wezenlijk verschillend met de islamitische terreur van de laatste jaren.
de hedendaagse conflicten zijn ook alleen van de laatste jaren..


[i]Wat jij opnoemt kun je min of meer beschouwen als een binnenlands conflict. Bovendien kondigen de ETA en de IRA een aanslag vaak aan.[/B]
een terror aanslag is een aanslag waarbij ook slachtoffers vallen..
je zegt zelf dat het een binnenlandse conflict is en daarom wenst men niet te veel slachtoffers.


[i]Dat is heel wat anders dan het niets ontziende islamitsche terrorisme, dat zoveel mogelijk slachtoffers wil maken. [/B]
deze terrorisme kan je als een reactie zien op de amerikaanse aanval op irak en afgaanistan...

GeenKritiek
17-12-04, 21:36
Aanslagen in Madrid. Aanslagen in Casablanca en nu Theo van Gogh. Wat valt er nou verder te ontkennen? Niet dat wij algerijnen veel beter zijn, mind you. Ik ben er niet blij mee. Ik hoef me niet persoonlijk schuldig te voelen voor wat mijn volk doet en marrokanen hoeven dat ook niet. Maar ontkennen dat er een probleem is is nutteloos en liegen tegen jezelf en anderen.

DEMOcraat
18-12-04, 15:00
Geplaatst door GeenKritiek
Aanslagen in Madrid. Aanslagen in Casablanca en nu Theo van Gogh. Wat valt er nou verder te ontkennen? Niet dat wij algerijnen veel beter zijn, mind you. Ik ben er niet blij mee. Ik hoef me niet persoonlijk schuldig te voelen voor wat mijn volk doet en marrokanen hoeven dat ook niet. Maar ontkennen dat er een probleem is is nutteloos en liegen tegen jezelf en anderen.

een aanslag in madrid door al qaida honderden door ETA,volgens mij zie je alleen wat je wilt zien...
een aanslag in casablanca hoeveel doden zijn er gepleegt in de naam van de marokkaanse staat..
een aanslag in nederland(als je dat een aanslag noemt want rara heeft er meer gepleegt)en de tegen aanslagen waaren over het hele land voelbaar.

Max Stirner
18-12-04, 15:17
Geplaatst door DEMOcraat
een aanslag in madrid door al qaida honderden door ETA,volgens mij zie je alleen wat je wilt zien...
een aanslag in casablanca hoeveel doden zijn er gepleegt in de naam van de marokkaanse staat..
een aanslag in nederland(als je dat een aanslag noemt want rara heeft er meer gepleegt)en de tegen aanslagen waaren over het hele land voelbaar.


Dat in Madrid was niet zomaar een aanslagje natuurlijk.....

Het was met voorsprong de meeste barbaarse actie waar Europa de laatste jaren mee is geconfronteerd.

DEMOcraat
18-12-04, 15:27
Geplaatst door Max Stirner
Dat in Madrid was niet zomaar een aanslagje natuurlijk.....
wie heeft gezegt dat het een aanslagje was.wat ik wou zeggen is wanneer je over terror aanslagen spreekt noem dan alle aanslagen..


[i]Het was met voorsprong de meeste barbaarse actie waar Europa de laatste jaren mee is geconfronteerd. [/B]
volgens mij ben je nu al vergeten wat er bosnie gebeurde..
ik kan me ook vergissen dat genocide geen terror aanlsag is..

Max Stirner
18-12-04, 15:38
[QUOTE]Geplaatst door DEMOcraat
wie heeft gezegt dat het een aanslagje was.wat ik wou zeggen is wanneer je over terror aanslagen spreekt noem dan alle aanslagen..

Je vind het toch niet raar dat ik onderscheid maak tussen een aanslag waarbij een paar ruiten sneuvelen en een aanslag waarbij 200 mensen aan stukken worden gescheurd?
Hoewel Etarras hijos de p**a pur sang zijn, hebben ze nog nooit zoiets geflikt als op 11 maart in Madrid.


volgens mij ben je nu al vergeten wat er bosnie gebeurde..
ik kan me ook vergissen dat genocide geen terror aanlsag is..


Shit, je hebt gelijk. :)