PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlogsmisdadiger krijgt bescherming van onze overheid



Pytaghoras
17-12-04, 19:17
AMSTERDAM - Frans van A. heeft bescherming gekregen van de overheid, meldt het NOS Journaal vrijdagavond. Van A. wordt beschuldigd van medeplichtigheid aan genocide in Irak.

Het Journaal meldde dat hij in een 'safe house' van Binnenlandse Zaken zat. Dat zijn plekken waar bedreigde politici of kroongetuigen veilig schuil worden gehouden. BZ doet geen mededeling over 'safe houses', aldus het Journaal.

amadeus
17-12-04, 19:25
Beetje voorbarig om hem nu al als oorlogsmisdadiger af te schilderen.

barfly
17-12-04, 20:22
Geplaatst door amadeus
Beetje voorbarig om hem nu al als oorlogsmisdadiger af te schilderen.

Het heeft er anders alle schijn van dat deze "meneer" grondstoffen heeft geleverd aan Saddam die volgens diverse experts alleen worden gebruikt om mosterd gas te fabriceren. In dat geval is ie in mijn ogen een oorlogsmisdadiger en mag zijn minne reet tot het einde der tijden in de lik doorbrengen.

Vreemde_Vogel
17-12-04, 21:42
Nu Rumsfeld nog.

amadeus
17-12-04, 21:49
Geplaatst door barfly
Het heeft er anders alle schijn van dat deze "meneer" grondstoffen heeft geleverd aan Saddam die volgens diverse experts alleen worden gebruikt om mosterd gas te fabriceren. In dat geval is ie in mijn ogen een oorlogsmisdadiger en mag zijn minne reet tot het einde der tijden in de lik doorbrengen.
Ik denk dat het een cruciaal punt is, of deze meneer daadwerkelijk op de hoogte was van de plannen die Saddam met zijn grondstoffen had. De leverantie op zich lijkt me niet strafbaar, anders kan elke wapenfabrikant of leverancier van grondstoffen daartoe wel vervolgd gaan worden.

barfly
17-12-04, 21:53
Geplaatst door amadeus
Ik denk dat het een cruciaal punt is, of deze meneer daadwerkelijk op de hoogte was van de plannen die Saddam met zijn grondstoffen had. De leverantie op zich lijkt me niet strafbaar, anders kan elke wapenfabrikant of leverancier van grondstoffen daartoe wel vervolgd gaan worden.

Op het moment dat je grondstoffen levert die uitsluitend worden gebruikt voor een bepaald doel, kan je niet achteraf zeggen dat je dat niet wist.

amadeus
17-12-04, 22:29
Geplaatst door barfly
Op het moment dat je grondstoffen levert die uitsluitend worden gebruikt voor een bepaald doel, kan je niet achteraf zeggen dat je dat niet wist.
Dan zouden we zo nog vele duizenden mensen en bedrijven kunnen gaan vervolgen wegens oorlogsmisdaden.

Goodnight
17-12-04, 22:36
Nee, want het mag er vooral niet alle schijn van hebben dat er ook wellicht Europeanen zijn die bloed aan hun handen hebben.
Het mag er niet alle schijn hebben dat Saddam niet alleen stond in zijn verderfelijke praktijken.
Stel je toch eens voor...het idee alleen al.

Seif
17-12-04, 22:38
Waarschijnlijk had ie inside-info over het Iraakse regime.

amadeus
17-12-04, 22:56
Geplaatst door Seif
Waarschijnlijk had ie inside-info over het Iraakse regime.
Gezien de wantrouwigheid van Saddam en zijn strakke discipline en meedogenloosheid jegens loslippige personen, lijkt die kans me klein.

TonH
18-12-04, 00:20
Er zijn de afgelopen 20 jaar een paar grote massaslachtingen in de wereld geweest. Bij zeker twee daarvan hebben Nederlanders een cruciale rol gespeeld... :moe:

Seif
18-12-04, 00:24
Geplaatst door TonH
Er zijn de afgelopen 20 jaar een paar grote massaslachtingen in de wereld geweest. Bij zeker twee daarvan hebben Nederlanders een cruciale rol gespeeld... :moe:

Waarom zeg je niet duidelijker wat je wil zeggen?

TonH
18-12-04, 00:30
Geplaatst door Seif
Waarom zeg je niet duidelijker wat je wil zeggen?

Je bedoelt:

Nederlanders hebben het massaslachten in hun genen?!

Seif
18-12-04, 00:37
Geplaatst door TonH
Je bedoelt:

Nederlanders hebben het massaslachten in hun genen?!

Ja, of op z'n minst het assistentie verlenen daaraan. :)

TonH
18-12-04, 00:39
Geplaatst door Seif
Ja, of op z'n minst het assistentie verlenen daaraan. :)

Sorry, ik heb me vergist....

't Was niet 20 jaar, maar in de laatste 10 jaar. :moe:

taouanza
18-12-04, 17:07
Geplaatst door amadeus
Ik denk dat het een cruciaal punt is, of deze meneer daadwerkelijk op de hoogte was van de plannen die Saddam met zijn grondstoffen had. De leverantie op zich lijkt me niet strafbaar, anders kan elke wapenfabrikant of leverancier van grondstoffen daartoe wel vervolgd gaan worden.

Dat zou de beste oplossing zijn.
Geen wapens geen oorlog geen economie die afhankelijk is van oorlog.