PDA

Bekijk Volledige Versie : Afluisterapparaat gevonden bij VN



Goodnight
17-12-04, 23:14
AMSTERDAM - In het kantoor van de Verenigde Naties in Geneve is een afluisterapparaat gevonden. Dat heeft de Zwitserse televisiezender TSR donderdag gemeld. De VN hebben het bericht bevestigd.

Het apparaat, waarschijnlijk van Russische of Oost-Europese makelij, werd in de herfst van dit jaar ontdekt tijdens de renovatie van een belangrijke vergaderzaal, de zogenoemde Franse salon.


Woordvoerster Marie Heuze van de VN in Genhve zei dat het om een geavanceerd apparaat ging. In de Franse salon houdt het hoofd van de VN in Genhve, Sergej Ordzjonikidze, elke woensdag een telefonische vergadering met VN-secretaris-generaal Kofi Annan. Ook staatshoofden, ministers en delegatieleiders maken gebruik van de zaal.

De VN zijn er naar eigen zeggen nog niet achter wie het apparaat in de vergaderzaal heeft geplaatst. Het apparaat moet volgens deskundigen drie of vier jaar geleden zijn gemaakt.

Karin.N
17-12-04, 23:17
Kan iedereen geweest zijn, persoonlijk vermoed ik de Amerikanen. Hebben graag altijd en overal een heel grote vinger in de pap.

Goodnight
17-12-04, 23:22
Denk het ook...maar dit kan ik met de beste wil van de wereld niet verengigen met de ydillische democratie wat ons telkens wordt voorgeschoteld.

amadeus
17-12-04, 23:23
Logisch ja, dat de Amerikanen met apparatuur werken van Russische makelij.

Goodnight
17-12-04, 23:24
Geplaatst door amadeus
Logisch ja, dat de Amerikanen met apparatuur werken van Russische makelij.

Ow...je denkt toch in termen van logica?

amadeus
17-12-04, 23:26
Geplaatst door Goodnight
Ow...je denkt toch in termen van logica?
Als men het voortaan over jongeren met Lonsdale-kleding heeft, zullen we er dan ook maar vanuit gaan dat het wel moslims zullen zijn. Of is het dan ineens een vooroordeel?

Goodnight
17-12-04, 23:32
Geplaatst door amadeus
Als men het voortaan over jongeren met Lonsdale-kleding heeft, zullen we er dan ook maar vanuit gaan dat het wel moslims zullen zijn. Of is het dan ineens een vooroordeel?

wat een vergelijking weer.waar haal je ze toch vandaan Amadeus....

A.Lonsdale jongeren kunnen we zien, ze zien er alles behalve moslims (wat dat ook precies mag inhouden) uit.

B.De VN is een organisatie die niet bepaald geliefd is bij de Amerikanen.Vooralsnog blijft het voor jou en voor mij gissen wie of wat achter die afluisterapparatuur zit.
Jou beredenering als dat het om apparatuur van Russische makelij, dus het kunnen nooit de Amerikanen zijn is net zo bevooroordeeld.

amadeus
17-12-04, 23:36
Geplaatst door Goodnight
wat een vergelijking weer.waar haal je ze toch vandaan Amadeus....

A.Lonsdale jongeren kunnen we zien, ze zien er alles behalve moslims (wat dat ook precies mag inhouden) uit.

B.De VN is een organisatie die niet bepaald geliefd is bij de Amerikanen.Vooralsnog blijft het voor jou en voor mij gissen wie of wat achter die afluisterapparatuur zit.
Jou beredenering als dat het om apparatuur van Russische makelij, dus het kunnen nooit de Amerikanen zijn is net zo bevooroordeeld.
Ik heb helemaal niet gesteld dat het nooit de Amerikanen kunnen zijn.

Goodnight
17-12-04, 23:42
Geplaatst door amadeus
Ik heb helemaal niet gesteld dat het nooit de Amerikanen kunnen zijn.

niet excpliciet nee.....

amadeus
17-12-04, 23:50
Geplaatst door Goodnight
niet excpliciet nee.....
Ook niet impliciet, ik gaf enkel aan dat nogal merkwaardig is om de schuld direct bij de Amerikanen te leggen, terwijl het notabene om Russische apparatuur gaat.

Joesoef
17-12-04, 23:53
Geplaatst door amadeus
Logisch ja, dat de Amerikanen met apparatuur werken van Russische makelij.

Waarom niet? De russen werken ook met apparatuur van Amerikaanse makelei.


Ooit stonden de amerikanen zich te verbazen dat de mig die ze hadden onderschept wad voorzien van buizen en andere ouderwetse 'radio' onderdelen. Pas later kwamen de Amerikanen achter het geen wat de russen toen al wisten. De EMP.

De russen zijn een tijd lang de enigen geweest die processoren bakte die tegen extreme omstandigheden bestand waren.

Goodnight
17-12-04, 23:54
what ever...zal me verder een biet wezen wie wat wanneer afluistert.
Wat mij alleen intrigeerde is dat dit blijkbaar kan in het democratische eerlijke rechtvaardige westen...

En nu ga ik slapen.