PDA

Bekijk Volledige Versie : 0605



amadeus
18-12-04, 10:54
Wie heeft 'm al gezien?

Mill
18-12-04, 11:11
Geplaatst door amadeus
Wie heeft 'm al gezien?

Yep. Het is wel een goedgemaakte film. Veel spectaculairder en sneller dan ik van zo'n 'talking heads' regisseur als Van Gogh had verwacht. Goede, cynische dialogen ook, vooral tussen vader en dochter (Thijs Romer en Caro Lenssen).

De uiteindelijke intrige over de Joint Strike Fighter vond ik vergezocht. Wel geinig dat alles wat er gebeurt compatibel is met de historische feiten, die op de achtergrond via tv's, radio's en kranten heel ingenieus door de plot worden verweven.

Wat me vooral opviel -- en wat ironisch is met de godsdienstwaanzinnige, bebaarde djellaba-psycho Mohammed B in gedachten -- was dat de Turkse en Marokkaanse personages als gewone mensen werden neergezet, met gewone mensen motieven en zorgen, in plaats van als stereotypes. Van Gogh neemt die personages serieus, in plaats van dat hij er een stel moslim/allochtonen clichés van maakt, zoals in Shouf Shouf bijvoorbeeld.

Grappig ook dat de relatie tussen de hoogblonde dochter en haar "eigen lieve kutMarokkaantje" als de normaalste zaak van de wereld wordt gepresenteerd. Haar vader maakt er geen multicultureel drama van, maar gaat een potje voetballen met schoonzoon Hamid. Leuk. :)

amadeus
18-12-04, 11:15
Hmm, zo te horen ga ik hem toch maar eens downloaden dan. Bedankt voor de recensie!

Breez
18-12-04, 12:04
Film al gedownload. Licentie ook al binnen. Morgen maar eens kijken.

Seif
18-12-04, 12:08
Iemand een torrent? :D

Mill
18-12-04, 12:19
Geplaatst door Seif
Iemand een torrent? :D

Djeez... 't kost maar 5 euri en dan kan je hem met zoveel mensen kijken als je wil.

amadeus
18-12-04, 12:23
Geplaatst door Mill
Djeez... 't kost maar 5 euri en dan kan je hem met zoveel mensen kijken als je wil.
Die 5 euro vind ik niet erg, maar het is wel vervelend dat je hem dan snel moet afkijken omdat hij zichzelf automatisch wist na 48 uur ofzo. Gelukkig zijn er altijd wel een paar whizzkids die dit soort problemen weten te tackelen. Ik heb hem inmiddels binnen en zal hem binnenkort ook eens gaan bekijken.

Seif
18-12-04, 12:26
Geplaatst door Mill
Djeez... 't kost maar 5 euri en dan kan je hem met zoveel mensen kijken als je wil.

Het gaat mij niet om het bedrag, maar om de methode van betalen. Ik heb namelijk geen creditcard.

Mill
18-12-04, 12:33
Geplaatst door Seif
Het gaat mij niet om het bedrag, maar om de methode van betalen. Ik heb namelijk geen creditcard.

Kan via sms. :)

Mill
19-12-04, 13:37
Geplaatst door Breez
Film al gedownload. Licentie ook al binnen. Morgen maar eens kijken.

Al gecheckt, Breez?