PDA

Bekijk Volledige Versie : 1 Ommah



AARDIG
19-12-04, 20:16
In de naam van de Barmhartige de Genadevolle (bismi Allahi Arahmani Arahim)

Assalamoe Alaikom Wa rahmatoe Allahie Wa Barakatoeh (voor moslim zusters/broeders)
En goedendag (voor de zusters/broeders in de mensheid)

Ik vind het echt jammer dat er zoveel verdeeldheid onder ons (ISLAMIETEN) heerst!! Het lijkt wel alsof alles wat Allah (Soebhanahoe Watahala) heeft gezegd wij het tegenovergestelde doen. Ik kan hier een opsomming geven maar ik zal het vandaag houden op het onderwerp. Allah heeft ons verteld dat we een oemma moeten zijn!! 1 grote vereniging van ISLAMIETEN. (Allah oordeelt ons immers niet op ons uiterlijk of afkomst maar op wat er in onze harten zit). Maar wat doen wij (including myself) wij doen het tegenovergestelde!! Amerika (US) is UNITED. Europa is UNITED. (althans een deel). Het is dan niet op de manier zoals het ons is verplicht maar toch...... (kom alsjeblieft niet met ja maar wij hebben: "De verenigde Arabische emiraten")
En jullie weten ook zolang wij het woord van Allah niet opvolgen zal er van ons niks terecht komen (als oemma=samenleving -weet niet of dit de juiste vertaling is zoniet verbeter mij dan-).
Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet naar je roots moet gaan zoeken. Nee doe het!!! Maar zorg er niet voor dat het je Islam beinvloedt!

Helaas heb ik niet genoeg kennis en de schrijfbekwaamheid zoals meerderen van jullie (Alhamdoulillah) !
Maar 1 ding voor mij is zeker mijn nationaliteit is de Islam!!!
En daar zal ik op de dag des oordeels op beoordeeld worden!
En voor de geinteresseerden ik ben oorspronkelijk een amazigh en ik hou van elke (aankomende) moslim zuster/broeder!!

En Allah weet het het best!

Wa Aleikom Assalaam Wa Rahmatoe Allahi Wa Barakatoeh!