PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders kiezen Geert 'zet ze op de trien' Wilders tot één na beste politicus.



ZbaqZbaq
21-12-04, 08:19
Balkenende slechtste politicus
AMSTERDAM - De Nederlandse tv-kijkers vinden PvdA-leider Wouter Bos de beste politicus van 2004 en Jan-Peter Balkenende de slechtste. Dat blijkt uit een representatieve enquête van de actualiteitenrubriekTwee Vandaag, waarvan de uitslag vanavond in een speciale uitzending wordt bekendgemaakt.

Bos vergaarde 20 procent van de stemmen. Op de tweede plaats staat Geert Wilders en de derde plek wordt gedeeld door Jan Marijnissen (SP) en minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie. Maar liefst 12.000 mensen (leden van het Twee Vandaag Opinie Panel) brachten vorige week hun stem uit op de website van

Twee Vandaag

. Met bijna eenderde van de stemmen werd premier Jan Peter Balkenende (CDA) gekozen tot slechtste politicus, gevolgd door minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) en wederom Wouter Bos (PvdA). In de uitzending wordt tevens bekend gemaakt wie de leden van de Tweede Kamer zélf uitroepen tot beste en slechtste politicus van het jaar. De parlementaire pers vindt André Rouvoet (ChristenUnie) de beste politicus.

-------------------------------------------------------------------

Don Vito
21-12-04, 09:56
Waarom voelen wij ons gestigmatiseerd en gediscrimineerd? We willen maar niety aanpassen wij kut Marokkanen, maar willen we dat wel; in een maatschappij waar de kwaliteit van een politicus bepaald wordt door zijn standpunt tegenover ons?

taouanza
21-12-04, 10:03
Ja het ligt allemaal aan ons wij zijn zo 'negatief'.

contradictio
21-12-04, 10:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Balkenende slechtste politicus
AMSTERDAM - De Nederlandse tv-kijkers vinden PvdA-leider Wouter Bos de beste politicus van 2004 en Jan-Peter Balkenende de slechtste. Dat blijkt uit een representatieve enquête van de actualiteitenrubriekTwee Vandaag, waarvan de uitslag vanavond in een speciale uitzending wordt bekendgemaakt.

Bos vergaarde 20 procent van de stemmen. Op de tweede plaats staat Geert Wilders en de derde plek wordt gedeeld door Jan Marijnissen (SP) en minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie. Maar liefst 12.000 mensen (leden van het Twee Vandaag Opinie Panel) brachten vorige week hun stem uit op de website van

Twee Vandaag

. Met bijna eenderde van de stemmen werd premier Jan Peter Balkenende (CDA) gekozen tot slechtste politicus, gevolgd door minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) en wederom Wouter Bos (PvdA). In de uitzending wordt tevens bekend gemaakt wie de leden van de Tweede Kamer zélf uitroepen tot beste en slechtste politicus van het jaar. De parlementaire pers vindt André Rouvoet (ChristenUnie) de beste politicus.

-------------------------------------------------------------------

Ik geloof hier niets van...weer zo'n onderzoek dat sterk onderhevig is geweest aan selectie bias...
Tjah, da's ook een manier om de allochtonen het land uit te houden en te krijgen....

wolfje
21-12-04, 10:55
Geplaatst door taouanza
Ja het ligt allemaal aan ons wij zijn zo 'negatief'.

Het 'wij' is toch bijna altijd een negatief geladen grootheid, Taou.
Wanneer mensen zich als 'wij' gaan identificeren is er bijna altijd
wel iets rottigs aan de hand. Behalve wanneer het om een musical
gaat, of een feestje. Zelfs op bruiloften werd vroeger nogal eens
gevochten.
Kijk jij bromt ook nog wel eens, maar in real life val je waarschijn-
lijk reuze mee.

Don Vito
21-12-04, 10:59
Ik ben een trots mannetje en dit soort dingen schoffelen mijn trots wel onderuit.
Hoe er over ons wordt geschreven als of wij de oorzaak zijn van de problemen in Nederland. Als tweede rangs burgers beschouwd worden door de politiek zodat zij hun electoraat niet kwijt raken aan de opkomende rechts nazistische Wilders.

Word het niet eens tijd dat wij eens mee gaan doen in dit gejoel en onze smoel moeten opentrekken? De strijd aan gaan en ons zelf verdedigen op de manier hoe wij zwart worden gemaakt? Met de pen en aan de hand van onze vrijheids van meningsuiting?

We hadden een man in Nederland die dat kon, maar wij wouden hem niet.
Berbers wouden hem niet om het woord Arabische in AEL. Denk ik bij mezelf: Wordt er zelfs hier verdeeld en geheerst? Ik dacht dat dat alleen maar in kolonies kon plaats vinden waar men dom werd gehouden. Is het dan toch waar wat Pim zei? Dat wij achterlijk zijn? Dat was een punt waar in hij gelijk had, we zijn achterlijk als we ons zelf zo laten zwart maken en er niks tegen doen.

Abu Jahjah snoerde de mond van iedereen metwie hij sprak, ik kan mij een lachende Dyab herrineren die een Jort Kelder uit de mouw liuet komen. Geweldig hoe hij op deze manier de racistische aard van Jort Kelder naarboven had gehaald ebn hij zelf kalm en gevat bleef. Zo kreeg hij de mensen aan zijn kant.
Maar wij vinden het belangrijker om de letters van de partij te annalyseren en te concluderen waarom er Arabisch in staat.

ZbaqZbaq
21-12-04, 11:46
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Chill. Als je onze geschiedenis kent of de kranten leest, zou je kunnen weten dat de westerse media zo nu eenmaal in elkaar zitten. Honderden miljoenen artikelen, columns en berichten zijn er uit de persen gerold waarin de mens (elk) wordt afgekamd, afgedroogd, bespot, bekritiseerd, aangevallen, vervloekt, name it. Ik ben er allang aan gewend: sterker nog, ik weet niet beter.

chill ? juist zij die de geschiedenis van Nederland kennen weten dat er reden is tot ernstige zorgen en opperste waakzaamheid

Don Vito
21-12-04, 12:09
Geplaatst door 151 Nobelprizes
J Ga na wat er zwaait als er decennia lang stoottroepen door de straten lopen die mensen beroven, mishandelen, treiteren en intimideren, meiden lastigvallen in treinen & zwembaden, en politici bedreigen. Woohoo.


Moet dat geprojecteerd worden over de hele gemeenschap?
Moet ik elke Nederlander gaan beoordelen omdat er een paar land genoten van hem zich bv vergrijpen aan kleine kinderen? Doe ik niet en dat is een nog ergre misdrijf dan:"mensen beroven, mishandelen, treiteren en intimideren, meiden lastigvallen in treinen & zwembaden, en politici bedreigen"

Don Vito
21-12-04, 12:20
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het zijn misdrijven. Wij weten niet beter of het verschijnt in de krant. In ik weet niet hoeveel kranten, op radiostations, tv-zenders, magazines, bladen, name it. Als daartussen berichten over mocro's of de islam voorkomen, staan er mensen op hun achterste poten. Als je dat stigmatiseren vindt, vraag ik me af hoe stigmatiserend die honderden nieuws-media over Nederlanders zijn. Ik heb me nooit gestigmatiseerd gevoeld als er weer 's werd bericht over zo'n smerige pedo die zijn klauwen niet kon thuishouden, of over bouwfraude. Of over Nederland anno 40-45. Dat zou ik dus eigenlijk moeten doen, als ik jouw gedachtegang volg.


Onze racties zijn ook niet te vergelijken. Ik neem aan dat jij Nederlandse Nederlander bent. Jij vormt geen minderheid. Jij vormt niet de groep die wordt aangekeken voor bv de moord op van Gogh. Jij behoort niet tot de groep van wie er in de media geroept wordt dat ze achterlijk zijn, Jij behoort niet bij de groep die stelselmatig door bepaalde instanties en personen openlijk aan de schandpaal worden genageld. Jij behoort niet bij de groep van wie de Telegraaf maar al te graag de afkomst van in Arial 586 op de voorpagina zet. Jij behoort niet tot de groep die door Verdonk alle schuld krijgen van waarom men nu zo laag op de sociale ladder staat. Kortom jij nehoort niet tot de groep die de schuld krijgt van de huidige verziekte Nederland.

Daarom verschillen onze reacties.

ZbaqZbaq
21-12-04, 12:22
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je zit inderdaad in het hol van de leeuw, vriend.
Money for nothing and chicks for free, maar dan wel te midden van mensen die hun slechtheid achter maskers verbergen. Slecht, kil, uitgekookt, berekenend zijn we.


Niet allemaal, er zijn ook goed autochtonen. Maar het enorme deel dat pro wilders, verdonk, ayaan, eerdmans, enz. is mag niet ontkent worden.



Bij de joden was er nooit een enkele reden om hen te laten overkomen wat er is gebeurd. Integendeel.


Nou daar dachten ze detijds toch even anders over. Ze dachten zo'n beetje zoals jij nu over Marokkanen denkt.



Ga na wat er zwaait als er decennia lang stoottroepen door de straten lopen die mensen beroven, mishandelen, treiteren en intimideren, meiden lastigvallen in treinen & zwembaden, en politici bedreigen. Woohoo.

Is een pertinente leugen. Dit is niet meer dan haat zaaien en de weg vrij maken voor misdaden tegen de menselijkheid.

ZbaqZbaq
21-12-04, 12:56
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah. En hoe weet je dat? Dankzij de media.
Dus moeten de media ophouden daarover te berichten, want dan lijken we aardiger mensen.


Het gaat erom dat er evenwichtig bericht wordt. Zo worden bij de polls ook de cijfers gegeven over de aanhang van andere partijen. Het is dus geen eenzijdig nieuws over alleen de aanhang van wilders.



En hoe weet je dat, van destijds? Dankzij de media. Die hadden er beter niets over kunnen zeggen, want dan lijken 'we' aardiger mensen.


media inderdaad... als daar ook boeken onder verstaan worden. Want school, televisie en kranten verslaan weinig over deze zwarte vlek in de Nederlandse geschiedenis.



Ah. De media hebben dus haat gezaaid. Dan hebben ze ook haat gezaaid over de westerlingen, die scheef worden aangekeken door mensen als jij.

Nou hoop ik dat de boodschap dus eindelijk 's overkomt. Zo niet, dan geef ik het op.

Media bericht eenzijdig als het gaat om Marokkanen en Moslims. Dit is een feit. Maar mogelijk dat we dat pas over 50 jaar gaan erkenen, en jou nakomelingen gaan roepen dat hun ouders in het verzet zaten.

Mijn beeld van een groot deel van autochtoon Nederland is niet gebaseerd op artikeltjes uit de telegraaf maar uit eigen ervaring en onderzoek.

mark61
21-12-04, 13:28
Geplaatst door Don Vito
Onze racties zijn ook niet te vergelijken. ...

Daarom verschillen onze reacties.

Jaha, Nobelien, dat is het verschil. Denk er even rustig over na.

Don Vito
21-12-04, 19:53
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik probeer je uit te leggen dat iedereen tot die groep behoort. Alles is doelwit van de media. Het heeft me er inderdaad toe gebracht om 's diep in mezelf te kijken om te ontdekken wat er bij mij nodig zou zijn om de etter in me naar boven te halen. Weinig, dus. Dat laagje vernis is dun: maar er is tenminste een laagje.

Maar niet iedereen zo als de Marokkanen en Moslims. De wijze hoe het nu gaat, gebaseerd op nationaliteit en religie is gevaarlijker dan als het over Bouwvakkers gaat.



Geplaatst door 151 Nobelprizes
De media afschaffen want dan wordt er niks slechts meer over ons gezegd dus is het net alsof iedereen leuk is? Wat een waan-idee.

We hebben het over demonisren, dat moet stoppen.


Geplaatst door 151 Nobelprizes

Het goede gedeelte van de bouwwereld heeft nog geen klacht ingediend of rectificatie geiest om de kranten te laten zeggen dat hun gedeelte van die industrie toch echt wel kosher was.
En dankzij de media weten we in Nederland echt wel waar de schoen wringt hoor. Er is nog veel mis, en ook onder de mocro's ja. Allerlei mensen geven zelf aanleiding om niet florissant in het nieuws te komen, en mocro's vormen daarop geen uitzondering. En je houding tov die media vind ik dus raar. Wij worden hier constant om de oren geslagen met wat de media over 'ons' schrijven. Moet ik de media opleggen erover te zwijgen zodat 'de anderen' geen aanleiding meer hebben om te zeggen dat we toch echt niet deugen? Ik kan er wel tegen hoor. Jij ook?

Als iemand de werk wijze van de media bekritiseert betekent niet gelijk dat het afgeschaft moet worden. Niet gelijk dat er dingen niet gepubliceerd moeten worden. Dat we getroeteld moeten worden.Het gaat om de wijze van verslag geving, dat moet veranderen. Waarom nadruk leggen op het woord Marokkaan? Ongeregeld heden die de krant normaliter niet zouden halen, worden uitvergroot en betiteld met zinnen waarin vetgedrukt Marokkaan e.d staan. Dat moet veranderen.

Blade20
21-12-04, 20:18
Dit zegt niets, maar dan ook werkelijk uberhaupt helemaal niets.

Dit is gewoon de zoveelste nutteloze statistiek afgeleid uit personen die reageren als het ze uitkomt.

Het lijkt wel alsof de nutteloze statistieken toenemen naarmate de bureaucratie in ons kikkerlandje toeneemt. Dat klinkt overigens helemaal niet vreemd.

Don Vito
21-12-04, 20:51
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Toch afficheren Marokkanen/moslims zich voortdurend als Marokkaan/moslim. Qua gebruiken, tradities, religie, identiteit, kleding e.d. willen ze consequent zichzelf als Marokkaan/moslim presenteren en dit alles the Moroccan way handhaven.

Maar als het om verslaggeving gaat, dan liever niet? Dan liever de term Nederlanders? Mits het om een succesvolle onderneming gaat of iets dergelijks: dan liever wel weer de term Marokkanen?

Het gaat om de verslag geving met zake omtrent Marokkanen/Moslims het consequent opblazen van zaken. Foute journalistiek die leidt tot dit soort situaties, dara heb ik het over.

Zeepaardje
22-12-04, 09:44
Geplaatst door mark61
Jaha, Nobelien, dat is het verschil. Denk er even rustig over na.


Het zelfmedelijden bedoel je?

Zeepaardje
22-12-04, 09:47
Geplaatst door Blade20
Dit zegt niets, maar dan ook werkelijk uberhaupt helemaal niets.

Dit is gewoon de zoveelste nutteloze statistiek afgeleid uit personen die reageren als het ze uitkomt.

Het lijkt wel alsof de nutteloze statistieken toenemen naarmate de bureaucratie in ons kikkerlandje toeneemt. Dat klinkt overigens helemaal niet vreemd.


Klopt! Het is trouwen sowieso idioot om een poll, die één en dezelfde persoon zowel als beste als slechtste politicus noemt, serieus te nemen. Veelzeggend dat sommige mensen blijkbaar alles aangrijpen om hun door zelfmedelijden ingegeven standpunten kracht bij te zetten, hoe stompzinnig die argumenten ook zijn.

taouanza
22-12-04, 12:29
Geplaatst door Zeepaardje
Klopt! Het is trouwen sowieso idioot om een poll, die één en dezelfde persoon zowel als beste als slechtste politicus noemt, serieus te nemen. Veelzeggend dat sommige mensen blijkbaar alles aangrijpen om hun door zelfmedelijden ingegeven standpunten kracht bij te zetten, hoe stompzinnig die argumenten ook zijn.

Als Marokkanen klagen is het zelfmedelij.
Als jij klaagt dan is het dapper. Dan durf je opeens voor je mening uit te komen.

Wide-O
22-12-04, 14:16
Geplaatst door Zeepaardje
Het zelfmedelijden bedoel je?

Je gelooft er blijkbaar niet in dat mensen kwetsbaar zijn ?

Ik twijfel geen moment dat je als Marokkaan op dit moment ziek wordt van de manier waarop je sociale contacten met autochtonen verlopen, met de manier waarop de media berichten.

Mensen zijn sociale wezens, en het is allang geen geheim meer dat je letterlijk ziek wordt en depressief van getreiter, pesten, afwijzing, minachting. De één kan er wat beter mee om dan de ander, en hoe sterker de sociale contacten binnen de eigen "groep", hoe beter je er tegen kan. Maar als je al zwak staat, of niet veel mensen kent (of geen geld hebt voor sociale contacten, of geen tijd etc etc) dan stijgt de stress en soms de agressie enorm.

"Wij" autochtonen zijn een situatie aan het creëren die niet meer te overzien is straks. Zelfs ik heb lopen *vloeken* tegen de televisie toen Bush met z'n heilig smoeltje de wereld maar snel even in twee deelde.

Natuurlijk moet je allochtonen/nieuwe nederlanders/vul zelf maar in niet als kasplantjes behandelen. Natuurlijk moet je terreur - van welke kant dan ook - opsporen en verijdelen.

Maar het klimaat van schelden/stigmatiseren, het bejubelen van kerels als Wilders of Dewinter, zal uiteindelijk als een boemerang in ons eigen gezicht terug slaan. Want de elasticiteit van inwijkelingen is begrensd, en volgens mij is de rek er nu echt wel uit. En die treinen komen er echt niet (alsof ze dan plots wel op tijd zouden rijden ...), dus die miljoen mensen gaan niet meer weg. Dus kunnen we kiezen tussen een burgeroorlog of een samenleving (die nooit perfect zal zijn, maar dat heeft niks met geloof of ras te maken)

Dus ja, ik ben het eens met Mark, en ik snap wat Don Vito zegt.

contradictio
22-12-04, 14:28
Geplaatst door Wide-O
Je gelooft er blijkbaar niet in dat mensen kwetsbaar zijn ?

Ik twijfel geen moment dat je als Marokkaan op dit moment ziek wordt van de manier waarop je sociale contacten met autochtonen verlopen, met de manier waarop de media berichten.

Mensen zijn sociale wezens, en het is allang geen geheim meer dat je letterlijk ziek wordt en depressief van getreiter, pesten, afwijzing, minachting. De één kan er wat beter mee om dan de ander, en hoe sterker de sociale contacten binnen de eigen "groep", hoe beter je er tegen kan. Maar als je al zwak staat, of niet veel mensen kent (of geen geld hebt voor sociale contacten, of geen tijd etc etc) dan stijgt de stress en soms de agressie enorm .

"Wij" autochtonen zijn een situatie aan het creëren die niet meer te overzien is straks. Zelfs ik heb lopen *vloeken* tegen de televisie toen Bush met z'n heilig smoeltje de wereld maar snel even in twee deelde.

Natuurlijk moet je allochtonen/nieuwe nederlanders/vul zelf maar in niet als kasplantjes behandelen. Natuurlijk moet je terreur - van welke kant dan ook - opsporen en verijdelen.

Maar het klimaat van schelden/stigmatiseren, het bejubelen van kerels als Wilders of Dewinter, zal uiteindelijk als een boemerang in ons eigen gezicht terug slaan . Want de elasticiteit van inwijkelingen is begrensd, en volgens mij is de rek er nu echt wel uit. En die treinen komen er echt niet (alsof ze dan plots wel op tijd zouden rijden ...), dus die miljoen mensen gaan niet meer weg. Dus kunnen we kiezen tussen een burgeroorlog of een samenleving (die nooit perfect zal zijn, maar dat heeft niks met geloof of ras te maken)
Dus ja, ik ben het eens met Mark, en ik snap wat Don Vito zegt.

that's the spirit.. en gaandeweg zal de samenleving hoop ik steeds perfecter worden. :)

wolfje
22-12-04, 17:09
Geplaatst door Wide-O

Maar het klimaat van schelden/stigmatiseren, het bejubelen van kerels als Wilders of Dewinter, zal uiteindelijk als een boemerang in ons eigen gezicht terug slaan. Want de elasticiteit van inwijkelingen is begrensd, en volgens mij is de rek er nu echt wel uit. En die treinen komen er echt niet (alsof ze dan plots wel op tijd zouden rijden ...), dus die miljoen mensen gaan niet meer weg. Dus kunnen we kiezen tussen een burgeroorlog of een samenleving (die nooit perfect zal zijn, maar dat heeft niks met geloof of ras te maken)


Je hebt de spijker op zijn verroeste kop geslagen. De doorzichtigheid van de toestand begint die van het denken erover te benaderen. Wat er met de gegeven
tendens op het spel gezet wordt moet met een open oog ten einde gedacht worden.

mark61
22-12-04, 17:23
Geplaatst door Zeepaardje
Het zelfmedelijden bedoel je?

Het verschil tussen de wereld as experienced thru the eyes of the upperdog, en as experienced thru the eyes of the underdog.

contradictio
22-12-04, 18:06
Geplaatst door mark61
Het verschil tussen de wereld as experienced thru the eyes of the upperdog , en as experienced thru the eyes of the underdog.

Robert Frost - Canis Major

The great Overdog
That heavenly beast
With a star in one eye
Gives a leap in the east.
He dances upright
All the way to the west
And never once drops
On his forefeet to rest.
I'm a poor underdog,
But to-night I will bark
With the great Overdog
That romps through the dark.

contradictio
22-12-04, 18:12
Geplaatst door deleted user
:hihi:

ewa :argwaan: burgeroorlog ish nie ghrappig...dus als het effe kan streven we op een andere manier naar perfectie :p

mordechai
22-12-04, 18:29
Geplaatst door Zeepaardje
Klopt! Het is trouwen sowieso idioot om een poll, die één en dezelfde persoon zowel als beste als slechtste politicus noemt, serieus te nemen. Veelzeggend dat sommige mensen blijkbaar alles aangrijpen om hun door zelfmedelijden ingegeven standpunten kracht bij te zetten, hoe stompzinnig die argumenten ook zijn.


Idioot of niet, Wilders staat nu op 24 zetels. Tekent natuurlijk het nivo van de onderkant van de nederlandse samenleving, maar als moslim in nederland zou ik hier redelijk panisch van raken...



P.S tuttebol, waar blijven m'n punten ? ik doe mijn best.

contradictio
23-12-04, 11:22
Geplaatst door mordechai
Idioot of niet, Wilders staat nu op 24 zetels. Tekent natuurlijk het nivo van de onderkant van de nederlandse samenleving, maar als moslim in nederland zou ik hier redelijk panisch van raken...



P.S tuttebol, waar blijven m'n punten ? ik doe mijn best.

Idioot of niet, Wilders zou nu op 24 zetels staan. Tekent natuurlijk het nivo en onderbuikgevoelens van de linkse media, maar als moslim in nederland kan ik hier gemakkelijk doorheen prikken (aan dit laatste komt overigens geen zwaard aan te pas) :student: ....

hollandse
23-12-04, 16:55
Geplaatst door Don Vito
Waarom voelen wij ons gestigmatiseerd en gediscrimineerd? We willen maar niety aanpassen wij kut Marokkanen, maar willen we dat wel; in een maatschappij waar de kwaliteit van een politicus bepaald wordt door zijn standpunt tegenover ons?


Misschien dat als jij je niet wil aanpassen in het land waar jij je toekomst op wil gaan bouwen, je is goed moet nadenken wat je dan wel wil.

taouanza
23-12-04, 17:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je zit inderdaad in het hol van de leeuw, vriend.
Money for nothing and chicks for free, maar dan wel te midden van mensen die hun slechtheid achter maskers verbergen. Slecht, kil, uitgekookt, berekenend zijn we.

Bij de joden was er nooit een enkele reden om hen te laten overkomen wat er is gebeurd. Integendeel. Ga na wat er zwaait als er decennia lang stoottroepen door de straten lopen die mensen beroven, mishandelen, treiteren en intimideren, meiden lastigvallen in treinen & zwembaden, en politici bedreigen. Woohoo.

Bedoel dat als het moslims overkomt ze het wel verdienen?

taouanza
23-12-04, 17:18
Geplaatst door hollandse
Misschien dat als jij je niet wil aanpassen in het land waar jij je toekomst op wil gaan bouwen, je is goed moet nadenken wat je dan wel wil.
Wat bedoel je met aanpassen?

contradictio
23-12-04, 18:52
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je met aanpassen?

- Gij zult boerenkool stammpot eten
- Gij zult gezellig zijn tijdens een borrel of een kerstdiner ook al leidt dit direct of indirect tot het nuttigen van voor u verboden waren.
- Gij zult nooit en tenimmer doden
- Gij zult hoogstens mensen emotioneel danwel financieel uitbuiten en op zijn minst meedoen met de consumptie maatschappij.
- Gij zult niet openlijk u religie beleven
- Gij zult respect tonen tegenover gezag waaronder de Regenten maar ook internationaal zoals tegenover bondgenoten (lees America).
- Gij zult zondaars, overspeligen, verderfzaaiers liefhebben
- Gij zult ter allertijden trouw zijn aan Nederland ook wanneer u bepaalde rechten worden ontnomen danwel gedwongen wordt tot dwangarbeid.
......