PDA

Bekijk Volledige Versie : 22 doden eetzaal VS basis bij verzetsactie



ZbaqZbaq
21-12-04, 15:09
Blast at US Mosul base kills 22

Twenty-two people have been killed and at least 50 injured in an attack at a US military base in the northern Iraqi city of Mosul, the US military says.
Unknown assailants fired multiple rocket and mortar rounds, apparently at a dining hall in the base, at around 1200 (0900 GMT).

It is not clear how many US troops were among the casualties.

The attack comes amid an upsurge in violence in the run-up to elections planned for 30 January next year.

Mosul has experienced a spate of attacks since the middle of November when insurgents overran police stations, looting weapons.

The US military said that earlier in the day Iraqi police repelled an attack by insurgents on a police station in the city centre

And AP news agency reported that hundreds of students have been demonstrating in the city demanding that US troops stop breaking into homes and mosques.

Mosul, Iraq's third biggest city and 370km (250 miles) north of Baghdad, is mainly Sunni Muslim. There are simmering tensions between Arab and Kurdish communities.

There have been almost daily attacks on US and Iraqi forces in the city during the last month.

About 80 bodies have been found in and around Mosul since the beginning of December. Many were members of the Iraqi National Guard.

The city was the scene of the worst single incident for the US military in Iraq.

Two Black Hawk helicopters collided over the city in November 2003 killing 17 soldiers and injuring another five.

bron: beebeecee njews


http://www.informationclearinghouse.info/video1/message-from-resistance.wmv

Al Sawt
22-12-04, 16:24
[QUOTE]Geplaatst door ZbaqZbaq
[B]Blast at US Mosul base kills 22

Twenty-two people have been killed and at least 50 injured in an attack at a US military base in the northern Iraqi city of Mosul, the US military says.
Unknown assailants fired multiple rocket and mortar rounds, apparently at a dining hall in the base, at around 1200 (0900 GMT).

It is not clear how many US troops were among the casualties.

The attack comes amid an upsurge in violence in the run-up to elections planned for 30 January next year.

Mosul has experienced a spate of attacks since the middle of November when insurgents overran police stations, looting weapons.

The US military said that earlier in the day Iraqi police repelled an attack by insurgents on a police station in the city centre

And AP news agency reported that hundreds of students have been demonstrating in the city demanding that US troops stop breaking into homes and mosques.

Mosul, Iraq's third biggest city and 370km (250 miles) north of Baghdad, is mainly Sunni Muslim. There are simmering tensions between Arab and Kurdish communities.

There have been almost daily attacks on US and Iraqi forces in the city during the last month.

About 80 bodies have been found in and around Mosul since the beginning of December. Many were members of the Iraqi National Guard.

The city was the scene of the worst single incident for the US military in Iraq.

Two Black Hawk helicopters collided over the city in November 2003 killing 17 soldiers and injuring another five.

bron: beebeecee njews

mordechai
22-12-04, 20:36
Geplaatst door Al Sawt
Zonde van al dat Amerikaanse bloed dat vloeit en dat alleen maar om de zionistische kan.kergezwel veiliger te maken.



Beetje dimmen soepjurk, wij doppen onze eigen boontjes wel en hebben niets met Iraq te maken . Het was Iraq dat scuds op onze steden afvuurde tijdens de eerste golfoorlog, Israel heeft nooit direkt iets tegen Iraq ondernomen. Uiteraard hebben we Iran geholpen in zijn strijd tegen het verderfelijke regime maar dat ging meer volgens het principe de vijand van mijn vijand is mijn vriend.


Slaap rustig verder met je dromen.

Blade20
22-12-04, 20:45
Haha, ik kan hier wel mee lachen. Zelfs het Irakeese volk is het ermee eens dat het geen verzet is maar terroristen, en die signalen komen niet alleen van westerse nieuwsbronnen.

Ach, die terroristen denken enkel aan beroemdheid, dus ijdelheid en dus in overtreding met twee van de tien geboeden op zijn minst. (Gij zult niet doden en ijdelheidsgebod)

Ze plaatsen gewoon na een aanslag een mannetje in het publiek die een grote mond trekt en zegt dat het de schuld van de VS is terwijl de rest van de omstanders hem hoofdschudden aankijkt maar niets durft te doen omdat ze zelf of hun gezin dan weleens slachtoffers kunnen worden.

Net als de gewone bevolking over de statanische bokkenrijds zei kan hier ook worden gezegd dat het "verzet" in werkelijkheid tuig van de richel is.

Enige nieuwsbron waarmee je komt aanzetten die het anders zegt is Fundi Moslim propaganda.

ZbaqZbaq
22-12-04, 20:47
Geplaatst door mordechai
Beetje dimmen soepjurk, wij doppen onze eigen boontjes wel en hebben niets met Iraq te maken . Het was Iraq dat scuds op onze steden afvuurde tijdens de eerste golfoorlog, Israel heeft nooit direkt iets tegen Iraq ondernomen. Uiteraard hebben we Iran geholpen in zijn strijd tegen het verderfelijke regime maar dat ging meer volgens het principe de vijand van mijn vijand is mijn vriend.


Slaap rustig verder met je dromen.

volgens mij hebben jullie nog eens een vermeende kerncentrale gebombardeerd...

maar maak je niet druk... jullie kunnen 20 oorlogen winnen... maar 1tje verliezen zal jullie definitief van de kaart vegen.

ZbaqZbaq
22-12-04, 20:49
Geplaatst door Blade20
Haha, ik kan hier wel mee lachen. Zelfs het Irakeese volk is het ermee eens dat het geen verzet is maar terroristen, en die signalen komen niet alleen van westerse nieuwsbronnen.

Ach, die terroristen denken enkel aan beroemdheid, dus ijdelheid en dus in overtreding met twee van de tien geboeden op zijn minst. (Gij zult niet doden en ijdelheidsgebod)

Ze plaatsen gewoon na een aanslag een mannetje in het publiek die een grote mond trekt en zegt dat het de schuld van de VS is terwijl de rest van de omstanders hem hoofdschudden aankijkt maar niets durft te doen omdat ze zelf of hun gezin dan weleens slachtoffers kunnen worden.

Net als de gewone bevolking over de statanische bokkenrijds zei kan hier ook worden gezegd dat het "verzet" in werkelijkheid tuig van de richel is.

Enige nieuwsbron waarmee je komt aanzetten die het anders zegt is Fundi Moslim propaganda.

je weet n iet wat verzet is en wie verzettstrijders zijn...

dat zijn begrippen die in jullie geschiedenis maar mondjes maat voorkomen.

mordechai
22-12-04, 20:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
volgens mij hebben jullie nog eens een vermeende kerncentrale gebombardeerd...

maar maak je niet druk... jullie kunnen 20 oorlogen winnen... maar 1tje verliezen zal jullie definitief van de kaart vegen.



Deze keer zijn beide uitspraken van je juist, foutje van mij

AdamX
22-12-04, 21:09
http://www.kidzworld.com/img/upload/article/a2991i0_picker-185.jpg

Blade20
22-12-04, 21:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
je weet n iet wat verzet is en wie verzettstrijders zijn...

dat zijn begrippen die in jullie geschiedenis maar mondjes maat voorkomen.

Jawel, mensen die over de grans zijn gekomen tijdens en na de bevrijding van Irak uit buitenlandse landen die in samenwerking met huurlingen en fundi's die tijdens Saddams regime zich stil hielden.

Maar dat is bij lange na niet de meerderheid van het Irakeese volk. Sterker nog, het zal nog niet eens de 5% halen (wellicht zelfs niet eens de 1 of 2%).

Verder doen ze waarschijnlijk met opzet niet mee aan verkiezingen legaal omdat dat een afgang als een gieter zou zijn voor het internationale Moslim-"verzet".

En kom niet aan zetten met gemanipuleerde verkiezingen want er zijn legio onafhankelijke waakhonden die dat nauwgezet in de gaten houden en daar zitten ook waakhonden bij die de VS allerminst moeten.

ZbaqZbaq
22-12-04, 21:26
Geplaatst door Blade20
Jawel, mensen die over de grans zijn gekomen tijdens en na de bevrijding van Irak uit buitenlandse landen die in samenwerking met huurlingen en fundi's die tijdens Saddams regime zich stil hielden.

Maar dat is bij lange na niet de meerderheid van het Irakeese volk. Sterker nog, het zal nog niet eens de 5% halen (wellicht zelfs niet eens de 1 of 2%).

Verder doen ze waarschijnlijk met opzet niet mee aan verkiezingen legaal omdat dat een afgang als een gieter zou zijn voor het internationale Moslim-"verzet".

En kom niet aan zetten met gemanipuleerde verkiezingen want er zijn legio onafhankelijke waakhonden die dat nauwgezet in de gaten houden en daar zitten ook waakhonden bij die de VS allerminst moeten.

De enige buitenlandse terroristen die in Irak zitten komen uit het westen.

Sprak pas een man die voormalig vice-voorzitter van de National Intelligence Council van de CIA is geweest en heeft gewerkt in het M.O.
bevestigde geheeld de haat die er tegen de VS is.

Spoetnik
22-12-04, 22:09
Deze aanslag is bijzonder goed uitgevoerd,

ten eerste is het aantal dode vrij groot,

maar wat belangrijker is, het blijkt nu dat een Irakese Soldaat die samenwerkte met de Amerikanen deze aanslag heeft gepleegd. Dat zal de samenwerking tussen het Irakese leger en het Amerikaanse leger niet verbeteren.

nieuw
22-12-04, 22:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
De enige buitenlandse terroristen die in Irak zitten komen uit het westen.



Vergeet je niet die malloten die aanslagen plegen op markten, op moskeeen en heilige plaatsen en die de koppen van onschuldige reddingswerkers die het volk van irak willen helpen afsnijden en de filmjes ervan op internet willen verspreiden.
Oh wacht even, dat zijn natuurlijk jouw vrienden, de "verzetshelden". Wat ben jij een ziekelijke geest zeg. Een engerd, dat ben je.

ZbaqZbaq
22-12-04, 22:44
Geplaatst door nieuw
Vergeet je niet die malloten die aanslagen plegen op markten, op moskeeen en heilige plaatsen en die de koppen van onschuldige reddingswerkers die het volk van irak willen helpen afsnijden en de filmjes ervan op internet willen verspreiden.
Oh wacht even, dat zijn natuurlijk jouw vrienden, de "verzetshelden". Wat ben jij een ziekelijke geest zeg. Een engerd, dat ben je.

wat ze van mij zijn doet er niet toe... maar ze komen niet uit het buitenland

maaruh... hier heb je een videotje van mijn vrienden http://www.informationclearinghouse.info/video1/message-from-resistance.wmv

nieuw
22-12-04, 22:45
Niet uit het buiteland? Zijn Saudi Arabie, Syrie, Jordanie en Iran dan onderdeel van Irak? Want daar komen veel van die gestoorden vandaan.

ZbaqZbaq
22-12-04, 22:55
Geplaatst door nieuw
Niet uit het buiteland? Zijn Saudi Arabie, Syrie, Jordanie en Iran dan onderdeel van Irak? Want daar komen veel van die gestoorden vandaan.

dat is wat GW Bush jou miniscule brein wil doen geloven... net zoals jij waarschijnlijk ook dacht (waarschijnlijk nog steeds denkt) dat er in Irak chemische wapens liggen en Saddam een link heeft met 9/11

ZbaqZbaq
22-12-04, 23:21
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Maar dat moet jij toch begrijpen, ZZ? Jij ziet toch ook kruisvaarders en onderdrukking op elke straathoek?
Bij jou is de brainwash net zo goed gelukt als bij mensen als Nieuw.

Schatje, als je een date met me wilt hoef je me alleen ff te PM'en.

ZbaqZbaq
22-12-04, 23:30
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Schatje, als ik dat had gewild had ik dat allang gedaan en je genaaid en daarna weer vierkant uitgespuugd.

Maar ik val niet op losers, sorry.

uitgespuugd ? slikken zal je.

ZbaqZbaq
22-12-04, 23:36
Geplaatst door 151 Nobelprizes
...aldus riep de kwijnende woestijnman terwijl hij de kamelestront van zijn djeballah-zoom probeerde te vegen.

gaan we rollenspelltjes doen ? no problemo.. ik heb nog wel ergens een tulband liggen ook.

kom jij als zeeuwsmeisje ?

hé wel scheren die handel... k ben geen boswachter

Julien
22-12-04, 23:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
De enige buitenlandse terroristen die in Irak zitten komen uit het westen.

Sprak pas een man die voormalig vice-voorzitter van de National Intelligence Council van de CIA is geweest en heeft gewerkt in het M.O.
bevestigde geheeld de haat die er tegen de VS is.

Wat d8 je van al die terroristen die uit Jordanie, Syrie, Iran, Afghanistan etc. komen?? Ook buitenland hoor.

GeenKritiek
22-12-04, 23:46
Joh, als jullie willen cybersexen kun je beter elkaars msn uitwisselen. Hoeven wij allemaal niet te weten.

Wat ik me afvraag ZbaqZbaq, is hoe jij ziet dat deze ex baathisten en terroristen verzetsstrijders zijn. Als het echte verzetstrijders zijn, waar waren ze dan tijdens de dictatuur van Saddam? Oh ja, ze zaten in het leger van Saddam natuurlijk. Wat ik me verder afvraag is hoe jij kunt geloven dat deze "verzetsstrijders" het beste voorhebben met Irak. Denk je nouw echt dat als deze "verzetsstrijders" winnen, dat ze van Irak iets moois gaan maken? Denk je nouw echt dat deze barbaren die koppen af snijden om jouw en mij angst in te boezemen van Irak het nieuwe zwitserland gaan maken?
En wat nu, als de door de VN gecontroleerde verkiezingen van januari een duidelijke winnaar opleveren? Het is mij wel duidelijk dat deze "verzetsstrijders" door willen gaan totdat Irak in handen van Al Zarqawi komt en nooit een "gematigd" persoon zullen tolereren. Wat ik mij afvraag is wiens partij jij zult kiezen als de irakis zelf hun leiders hebben gekozen. De kant van diegene die de irakis gekozen hebben? Of de kant van de "verzetsstrijders"? Dat word nog heel interessant, en ik zal het dan ook met intresse volgen hoe de Amerika-haters zich zullen gedragen na de verkiezingen. Zullen ze de keuze van de Iraqi's respecteren of zullen ze hun ware aard aan ieder tentoonstellen: Namelijk dat ze echt geen halve moer geven om de Iraki's, en nog liever hebben dat er duizend moskeeen worden opgeblazen dan dat Iraki's een vrij volk worden.

Julien
23-12-04, 00:03
Geplaatst door GeenKritiek
Joh, als jullie willen cybersexen kun je beter elkaars msn uitwisselen. Hoeven wij allemaal niet te weten.

Wat ik me afvraag ZbaqZbaq, is hoe jij ziet dat deze ex baathisten en terroristen verzetsstrijders zijn. Als het echte verzetstrijders zijn, waar waren ze dan tijdens de dictatuur van Saddam? Oh ja, ze zaten in het leger van Saddam natuurlijk. Wat ik me verder afvraag is hoe jij kunt geloven dat deze "verzetsstrijders" het beste voorhebben met Irak. Denk je nouw echt dat als deze "verzetsstrijders" winnen, dat ze van Irak iets moois gaan maken? Denk je nouw echt dat deze barbaren die koppen af snijden om jouw en mij angst in te boezemen van Irak het nieuwe zwitserland gaan maken?
En wat nu, als de door de VN gecontroleerde verkiezingen van januari een duidelijke winnaar opleveren? Het is mij wel duidelijk dat deze "verzetsstrijders" door willen gaan totdat Irak in handen van Al Zarqawi komt en nooit een "gematigd" persoon zullen tolereren. Wat ik mij afvraag is wiens partij jij zult kiezen als de irakis zelf hun leiders hebben gekozen. De kant van diegene die de irakis gekozen hebben? Of de kant van de "verzetsstrijders"? Dat word nog heel interessant, en ik zal het dan ook met intresse volgen hoe de Amerika-haters zich zullen gedragen na de verkiezingen. Zullen ze de keuze van de Iraqi's respecteren of zullen ze hun ware aard aan ieder tentoonstellen: Namelijk dat ze echt geen halve moer geven om de Iraki's, en nog liever hebben dat er duizend moskeeen worden opgeblazen dan dat Iraki's een vrij volk worden.

mensen als hij vinden volgens mij alles goed, zolang Westerse landen zich er maar niet mee bemoeien :moe: over lijken gaan ze.

ZbaqZbaq
23-12-04, 00:07
Ik moet niets hebben van die koppensnellers net zo min als van die Amerikanen.

Maar wie zegt dat de actie op de basis in Mosul het werk is van koppensnellers of ontvoerders ?

Ik heb geregeld contact met Iraki's hier in NL en mij bereikt ook nieuws uit de regio zelf. De Mensen hebben inderdaad in de eerste periode het idee gehad dat ze bevrijd werden. Die naiviteit is hard afgestraft. En ze moeten echt niets meer van ze hebben.

Zoals ze in Irak alles kapot gebombardeerd hebben om het vervolgens middels lucratieve contracten weer op te laten bouwen door Westerse bedrijven...betaald met Iraaks olie.

De oorlog heeft de ruimte gegeven voor een nieuwe dynamiek die er ten tijde van Saddam niet was. Mensen zaten klem tussen Saddam en het gebrek aan mogelijkheden om een verzet op te zetten. 'Dank zij' de VS is er een beweging ontstaan die Irak wil terug geven aan de Iraki's en niet aan Zarqawi, Amerikanen of Saddam loyalisten (die er trouwens niet zijn)

De verkiezingen opzich zelf zullen niet veel zeggen... de aanloop naar de verkiezingen des te meer... wie doen er mee ? en daarna...wie telt de stemmen ?

DEMOcraat
23-12-04, 01:34
Geplaatst door GeenKritiek
Joh, als jullie willen cybersexen kun je beter elkaars msn uitwisselen. Hoeven wij allemaal niet te weten.

Wat ik me afvraag ZbaqZbaq, is hoe jij ziet dat deze ex baathisten en terroristen verzetsstrijders zijn. Als het echte verzetstrijders zijn, waar waren ze dan tijdens de dictatuur van Saddam? Oh ja, ze zaten in het leger van Saddam natuurlijk. Wat ik me verder afvraag is hoe jij kunt geloven dat deze "verzetsstrijders" het beste voorhebben met Irak. Denk je nouw echt dat als deze "verzetsstrijders" winnen, dat ze van Irak iets moois gaan maken? Denk je nouw echt dat deze barbaren die koppen af snijden om jouw en mij angst in te boezemen van Irak het nieuwe zwitserland gaan maken?
En wat nu, als de door de VN gecontroleerde verkiezingen van januari een duidelijke winnaar opleveren? Het is mij wel duidelijk dat deze "verzetsstrijders" door willen gaan totdat Irak in handen van Al Zarqawi komt en nooit een "gematigd" persoon zullen tolereren. Wat ik mij afvraag is wiens partij jij zult kiezen als de irakis zelf hun leiders hebben gekozen. De kant van diegene die de irakis gekozen hebben? Of de kant van de "verzetsstrijders"? Dat word nog heel interessant, en ik zal het dan ook met intresse volgen hoe de Amerika-haters zich zullen gedragen na de verkiezingen. Zullen ze de keuze van de Iraqi's respecteren of zullen ze hun ware aard aan ieder tentoonstellen: Namelijk dat ze echt geen halve moer geven om de Iraki's, en nog liever hebben dat er duizend moskeeen worden opgeblazen dan dat Iraki's een vrij volk worden.

dus jij denkt dat amerika een democratie in irak wil invoeren..zogenaamd irakezen bevrijden.
ik snap niet waarom amerika democratie wil opleggen aan zijn vijanden maar niet aan zijn vrienden..vrienden gaan toch voor..

Al Sawt
23-12-04, 16:09
Waarom is mijn bericht verwijdert? Mag ik een iligale land niet kwalificeren als een; kan.kergezwel?


Geplaatst door mordechai
Beetje dimmen soepjurk, wij doppen onze eigen boontjes wel en hebben niets met Iraq te maken . Het was Iraq dat scuds op onze steden afvuurde tijdens de eerste golfoorlog, Israel heeft nooit direkt iets tegen Iraq ondernomen. Uiteraard hebben we Iran geholpen in zijn strijd tegen het verderfelijke regime maar dat ging meer volgens het principe de vijand van mijn vijand is mijn vriend.


Slaap rustig verder met je dromen. Beetje respect tonen, pijpekrullen!


Ja het was Irak die scuds aanvuurde. Maar wie had als eerste Osirak, aangevallen?
O, nee! Dat doen Israeliers niet! Wat die zijn te beschaafd voor.

P.S.
Als Israel instaat is om voor haar zelf op te komen. Waarom krijgt ze jaarlijks voor $3 miljard aan militaire hulp van VS? Wie heeft Israel ten tijde van Yom Kippoer oorlog gered?

Dus pijpekrullen, bespaar me jouw leugenachtige propaganda!

Al Sawt
23-12-04, 16:13
Geplaatst door nieuw
Niet uit het buiteland? Zijn Saudi Arabie, Syrie, Jordanie en Iran dan onderdeel van Irak? Want daar komen veel van die gestoorden vandaan. Kom met bronnen die bevestigen, dat er grensoverschrijdende infiltratie van verzetstrijders voorkomt!

Al Sawt
23-12-04, 16:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
...aldus riep de kwijnende woestijnman terwijl hij de kamelestront van zijn djeballah-zoom probeerde te vegen. Waarom halen we nationale symbolen erbij?

Ik zeg toch ook niet: Aldus riep de kwijnende poldervrouw terwijl zij de varkenstront van zijn berevel-zoom probeerde te vegen.

Spoetnik
23-12-04, 16:18
Je kunt zeggen wat je wilt, maar uiteindelijk zullen de Amerikanen na de oorlog te hebben uitgebreid naar Syrie en Iran, de oorlog verliezen.

En dan heeft Europa dus een groot probleem.

Bedankt Amerika :duim:

krakeb
23-12-04, 16:25
Geplaatst door Al Sawt
Waarom halen we nationale symbolen erbij?

Ik zeg toch ook niet: Aldus riep de kwijnende poldervrouw terwijl zij de varkenstront van zijn berevel-zoom probeerde te vegen.

Nee jij blijft keurig beleeft met je Zionistische kankerrgezwel en pijpekrullen........

Al Sawt
23-12-04, 17:19
Geplaatst door krakeb
Nee jij blijft keurig beleeft met je Zionistische kankerrgezwel en pijpekrullen........ Klopt!

Oog om oog, tand om tand! Of bezondig ik me aan vendetta mentaliteit?

Blade20
23-12-04, 17:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
De enige buitenlandse terroristen die in Irak zitten komen uit het westen.

Sprak pas een man die voormalig vice-voorzitter van de National Intelligence Council van de CIA is geweest en heeft gewerkt in het M.O.
bevestigde geheeld de haat die er tegen de VS is.

liegen is tegen de God zijn geboden ZZ...

krakeb
23-12-04, 18:46
Geplaatst door Al Sawt
Klopt!

Oog om oog, tand om tand! Of bezondig ik me aan vendetta mentaliteit?

Ik bedoelde het meer als 'pot verwijt de ketel....'

Julien
23-12-04, 18:50
Geplaatst door Spoetnik
Je kunt zeggen wat je wilt, maar uiteindelijk zullen de Amerikanen na de oorlog te hebben uitgebreid naar Syrie en Iran, de oorlog verliezen.

En dan heeft Europa dus een groot probleem.

Bedankt Amerika :duim:

Frankrijk zal nooit een Amerikaanse oorlog tegen een Arabisch land ondersteunen.

Blade20
23-12-04, 19:27
Geplaatst door Spoetnik
Je kunt zeggen wat je wilt, maar uiteindelijk zullen de Amerikanen na de oorlog te hebben uitgebreid naar Syrie en Iran, de oorlog verliezen.

En dan heeft Europa dus een groot probleem.

Bedankt Amerika :duim:

Europa speelt een heel ander spelletje als de VS en jij ziet het niet eens. Op dit ogenblik is Europa machtiger aan het worden als de VS. Steeds georganiseerder.

DE VS vecht idd tegen het MO maar is ondertussen handenrijkend naar CHina ana het werken en Europa ook (zie het wapenembargo enzo).

Denk jij dat de landen zoals Syrie en Iran ook nog maar met geweld durven te reageren als ze aan het Noorden Europa hebben, aan het Oosten China en over zee de VS? lijkt me erg sterk.

Maarja, moed is voor de dwazen dus wie weet..

Spoetnik
23-12-04, 20:23
Geplaatst door Blade20
Europa speelt een heel ander spelletje als de VS en jij ziet het niet eens. Op dit ogenblik is Europa machtiger aan het worden als de VS. Steeds georganiseerder.

DE VS vecht idd tegen het MO maar is ondertussen handenrijkend naar CHina ana het werken en Europa ook (zie het wapenembargo enzo).

Denk jij dat de landen zoals Syrie en Iran ook nog maar met geweld durven te reageren als ze aan het Noorden Europa hebben, aan het Oosten China en over zee de VS? lijkt me erg sterk.

Maarja, moed is voor de dwazen dus wie weet..

Europa is onderworpen aan de City en Wallstreet. :) Europa zal nog de kans krijgen om zich aan te sluiten bij de Sino-Russische coalitie, maar als ze dat weigert en de malle machtspolitiek van de VS in de voormalige sovjetrepublieken dan zal Europa worden vernietigd door de Russische-Chinese alliantie.

Blade20
23-12-04, 21:35
Geplaatst door Spoetnik
Europa is onderworpen aan de City en Wallstreet. :) Europa zal nog de kans krijgen om zich aan te sluiten bij de Sino-Russische coalitie, maar als ze dat weigert en de malle machtspolitiek van de VS in de voormalige sovjetrepublieken dan zal Europa worden vernietigd door de Russische-Chinese alliantie.

hehe, jij ziet ze vliegen want het beeld wat je hier schetst is totale onzin.

Het beeld wat ik schets is de toekomst.

Zwarte Schaap
23-12-04, 23:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
De enige buitenlandse terroristen die in Irak zitten komen uit het westen.

Sprak pas een man die voormalig vice-voorzitter van de National Intelligence Council van de CIA is geweest en heeft gewerkt in het M.O.
bevestigde geheeld de haat die er tegen de VS is.

Vandaag nog beelden gezien, ik dacht Al Jazeera, waar kleine jongentjes net als in Palestina massaal stenen gooiden tegen Amerikaanse voertuigen en dergelijke.

Spoetnik
23-12-04, 23:30
Geplaatst door Blade20
hehe, jij ziet ze vliegen want het beeld wat je hier schetst is totale onzin.

Het beeld wat ik schets is de toekomst.

:haha:

Al Sawt
24-12-04, 00:04
Geplaatst door Blade20

Denk jij dat de landen zoals Syrie en Iran ook nog maar met geweld durven te reageren als ze aan het Noorden Europa hebben, aan het Oosten China en over zee de VS? lijkt me erg sterk.

Dit is onzin, Blade!

China zal nooit in pas lopen met Amerikaanse beleid. China`s relatie met Iran is veel beter dan die met VS.

sjaen
24-12-04, 00:07
Geplaatst door Al Sawt
Klopt!

Oog om oog, tand om tand! Of bezondig ik me aan vendetta mentaliteit?

Wel eens erbij stilgestaan wie de prijs betaalt?

:maf3:

Al Sawt
24-12-04, 00:10
Geplaatst door sjaen
Wel eens erbij stilgestaan wie de prijs betaalt?

:maf3: Nee!

Kan jij dat eventjes helder uitleggen?

vlegeltje
24-12-04, 00:17
Geplaatst door Al Sawt
China`s relatie met Iran is veel beter dan die met VS.

idd, het wordt in het westen altijd over het hoofd gezien dat niet-westerse mogendheden ook nog eens onderlinge relaties hebben.

Kwestie van etnocentrisme denk ik.

En als men in het westen dan beseft dat niet-westerse mogendheden onderlinge relaties hebben wordt dat weer automatisch als een veiligheidsrisico gezien, als een bedreiging.

Ook een kwestie van etnocentrisme.

krakeb
24-12-04, 00:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vandaag nog beelden gezien, ik dacht Al Jazeera, waar kleine jongentjes net als in Palestina massaal stenen gooiden tegen Amerikaanse voertuigen en dergelijke.

Dat doen arabische kinderen altijd.........
Ik ben in alle arabische landen die ik bezocht heb (afgezien Marokko) bekogeld met stenen door kleine ettertjes..........

Zwarte Schaap
24-12-04, 00:28
Geplaatst door krakeb
Dat doen arabische kinderen altijd.........
Ik ben in alle arabische landen die ik bezocht heb (afgezien Marokko) bekogeld met stenen door kleine ettertjes..........


Gezien je reputatie heel begrijpelijk. :hihi:

krakeb
24-12-04, 00:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gezien je reputatie heel begrijpelijk. :hihi:

:D Scherp

Al Sawt
24-12-04, 00:42
Geplaatst door vlegeltje
idd, het wordt in het westen altijd over het hoofd gezien dat niet-westerse mogendheden ook nog eens onderlinge relaties hebben.

Kwestie van etnocentrisme denk ik.

En als men in het westen dan beseft dat niet-westerse mogendheden onderlinge relaties hebben wordt dat weer automatisch als een veiligheidsrisico gezien, als een bedreiging.

Ook een kwestie van etnocentrisme. Correct!
Amerika heeft een speciale wetgeving in leven geroepen, die landen of hun bedrijven met sancties bestraft als ze handel drijven met landen die door Amerika als Rogue states zijn aangeduid.

GeenKritiek
24-12-04, 00:43
Moet je eens voorstellen dat je als arabier of berber in europa overal door kinderen met stenen aangevallen word. Je kan veel over Israeliers of Amerikanen zeggen, maar niet dat ze hun kinderen voorop sturen in de strijd. Arabische ouders zouden hun kinderen beter moeten opvoeden. Dat wil niet zeggen dat alle Arabische ouders hun kinderen slecht opvoeden, ikzelf en verreweg de grote meerderheid ook op dit forum zijn wel goed opgevoed, maar desalniettemin moet het in de Arabische wereld duidelijk beter. Als Arabier ben ik zelf in de Verenigde Staten geweest en ben daar keurig door iedereen behandeld, ook door kinderen.

Al Sawt
24-12-04, 00:43
Geplaatst door krakeb
STOP THE WALL IN WEST-SAHARA Kan je hier wat helderheid over verschaffen?

Al Sawt
24-12-04, 00:45
Geplaatst door GeenKritiek
Moet je eens voorstellen dat je als arabier of berber in europa overal door kinderen met stenen aangevallen word. Je kan veel over Israeliers of Amerikanen zeggen, maar niet dat ze hun kinderen voorop sturen in de strijd. Arabische ouders zouden hun kinderen beter moeten opvoeden. Dat wil niet zeggen dat alle Arabische ouders hun kinderen slecht opvoeden, ikzelf en verreweg de grote meerderheid ook op dit forum zijn wel goed opgevoed, maar desalniettemin moet het in de Arabische wereld duidelijk beter. Als Arabier ben ik zelf in de Verenigde Staten geweest en ben daar keurig door iedereen behandeld, ook door kinderen. Jammer dat je niet tegen een lid van een ghetto jeugdbende bent aangelopen. Dan was je meteen van je vooroordelen jegens Arabieren en hun opvoeding geholpen.

GeenKritiek
24-12-04, 00:49
Geplaatst door Al Sawt
Correct!
Amerika heeft een speciale wetgeving in leven geroepen, die landen of hun bedrijven met sancties bestraft als ze handel drijven met landen die door Amerika als Rogue states zijn aangeduid.

Denk jij dat de wereld veiliger word als staten als Noord Korea waar mensen dus helemaal niets mogen, Iran dat geen problemen heeft zijn studenten en dissidenten te onderdrukken en Cuba, waar de vrije pers momenteel habiteert in s'werelds smerigste gevangenissen geld verdienen uit handel? Ik geef toe dat de Amerikaanse politiek niet zuiver is. Uit eigenbelang sluiten ze hun ogen voor landen als Saudi Arabie en Libie. Maar in ieder geval pakken ze een paar van die dictatoriale fascistische landen aan, in tegenstelling tot Europa, wat met plezier de zakken van elke dictator vult, inclusief Saddam.

Zwarte Schaap
24-12-04, 00:50
Geplaatst door krakeb
:D Scherp

Sportief!

GeenKritiek
24-12-04, 01:06
Geplaatst door Al Sawt
Jammer dat je niet tegen een lid van een ghetto jeugdbende bent aangelopen. Dan was je meteen van je vooroordelen jegens Arabieren en hun opvoeding geholpen.

Touche, de Amerikaanse beleefdheid is niet weidverspreid onder de bevolking. Met name met minderheden in ghetto's zijn daar ook veel problemen. Je moet eens lezen wat Bill Cosby daar van vind. Die is druk bezig de ogen van zwarte ouders over de gehele verenigde staten te openen. Als 14 jarige jongens snachts rondhangen op straat is er wat mis met de opvoeding. Simpel. Een kind moet opgevoed worden. Dat gezegd te hebben ben ik me bewust van de historie van de verenigde staten die duidelijk laat zien dat de hele bevolking van de verenigde staten verantwoordelijkheid draagt voor de positie van de zwarte (en mindere mate latino) Amerikaan nu. Amerikanen zijn zeker niet perfect, het zijn mensen net als ons allemaal die grote fouten maakten en maken. Maar dat gezegd te hebben, kun je me simpelweg niet ongelijk geven als ik zeg dat er wat mis is met de opvoeding van Arabische kinderen, als zij mensen met een andere huidskleur of van een ander ras/geloof, bekogelen met stenen.

Al Sawt
24-12-04, 01:15
Geplaatst door GeenKritiek
Denk jij dat de wereld veiliger word als staten als Noord Korea waar mensen dus helemaal niets mogen, Iran dat geen problemen heeft zijn studenten en dissidenten te onderdrukken en Cuba, waar de vrije pers momenteel habiteert in s'werelds smerigste gevangenissen geld verdienen uit handel? Ik geef toe dat de Amerikaanse politiek niet zuiver is. Uit eigenbelang sluiten ze hun ogen voor landen als Saudi Arabie en Libie. Maar in ieder geval pakken ze een paar van die dictatoriale fascistische landen aan, in tegenstelling tot Europa, wat met plezier de zakken van elke dictator vult, inclusief Saddam.

Dus Amerikaanse wapenleveranties van ettelijke miljarden aan SA, Egypte, Israel en Jordanie is wel ethisch, zolang de Amerikanen landen als Irak aanpakken?

Eerst proppen ze landen vol met (3e rangs) wapens en lokken ze een wapen wedloop uit, dan worden ze als helden gezien omdat ze de lef hadden om fascistische dictatoriale regimes aan te pakken.


LiberatedArab,

Amerika gaat de relaties met Algerije verbeteren! Vormt dat geen klap voor jou? Want per slot van rekening is Algerije een fascistische dictatoriale regime!

Al Sawt
24-12-04, 01:22
Geplaatst door GeenKritiek
Touche, de Amerikaanse beleefdheid is niet weidverspreid onder de bevolking. Met name met minderheden in ghetto's zijn daar ook veel problemen. Je moet eens lezen wat Bill Cosby daar van vind. Die is druk bezig de ogen van zwarte ouders over de gehele verenigde staten te openen. Als 14 jarige jongens snachts rondhangen op straat is er wat mis met de opvoeding. Simpel. Een kind moet opgevoed worden. Dat gezegd te hebben ben ik me bewust van de historie van de verenigde staten die duidelijk laat zien dat de hele bevolking van de verenigde staten verantwoordelijkheid draagt voor de positie van de zwarte (en mindere mate latino) Amerikaan nu. Amerikanen zijn zeker niet perfect, het zijn mensen net als ons allemaal die grote fouten maakten en maken. Maar dat gezegd te hebben, kun je me simpelweg niet ongelijk geven als ik zeg dat er wat mis is met de opvoeding van Arabische kinderen, als zij mensen met een andere huidskleur of van een ander ras/geloof, bekogelen met stenen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Arabische kinderen mensen passant bekogelen met stenen!

Kinderen die opgroeien in grote gezinnen en in achterstandswijken die te kampen hebben met sociale ellende, veroorzaken over ter wereld al dan niet georganiseerd overlast.

Kijk maar naar jeugdbendes in VS en Latijns Amerika. En in Marokko en andere Arabische landen, zijn jeugdbendes relatief marginaal. Ze zijn er wel, maar niet op een manier als die in VS.

We kunnen gerust de conclusie trekken dat de Arabische opvoeding net niet aan het falen is.

krakeb
24-12-04, 15:13
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Arabische kinderen mensen passant bekogelen met stenen!


Dat komt waarschijnlijk dat jij er niet westers uitziet en/of dat je weinig in arabische landen gereisd heb......

krakeb
24-12-04, 15:19
Geplaatst door Al Sawt
Kan je hier wat helderheid over verschaffen?

Ja hoor,

The wall of disgrace,

2.720 Kilometres Long, built in six stages, protected by 160.000 armed soldiers, 240 heavy artillery batteries, more than 20.000 Km of barbed wire, thousands of armoured engines and millions of anti-person's mines forbidden by international conventions, the Moroccan "defensive wall", henceforth known as the "wall of disgrace" is a huge thick wall that divide a people and its territory for more than 25 years under the witnessing eyes of all the international community.

A military rampart that causes the death of hundreds from both sides, especially those Saharawi civilians who wanted to cross it and thousands of animals that were seeking for pasture.

Watched over by tens of long and medium-reach radars, and backed by one of the most powerful African air force, thousands of armoured tanks, missiles, rockets, heavy artillery and fragmenting bombs, this "crime against humanity" is still challenging everybody with its mines, barbed wires, deep trenches, weapons, ammunition and soldiers.

Built in 1980 to divide Western Sahara and part families, we provide here a briefing on the main stages of its construction that cost millions dollars and its maintenance that cost as much.

- 1st wall: 500 Km Long, built in August 1980 and achieved in June 1982, t surround what Morocco called "the useful triangle", starting from: Ras El Khanfra to Boujdour, passing through Khreibichat, Ras Lehmeira, Touereght, Smara, Sekne and Boucraa.

- 2nd wall: sprawling over 300 km, the works of this wall started in December 1983 to end in January 1984. It starts from the South-west of Boukraaa to surround Amgala and Touereght.

- 3rd wall: 320 kilometres long, its construction began in April 1984 to be achieved in May of the same year. It starts from Zaak to Ratmia, to surround Oudei Teichitt, Jdeiria and Haouza,.

- 4th wall: 380 Km Long, this wall starts from Taref Bouhenda heading towards Lebreiga, passing by Lebtana, Ouarkziz, Mahbes, Farsia, Rous Ben Ameira, Graret El Kercha and Graret Lehdid. It was constructed in December 1984 and achieved in January 1985.

- 5th wall: All along 670 Km, this rampart spreads from South-West Amgala to Labeirda passing by J'beilat El Bidh, Gour Lafkah, Taref Abda, Taref El Mekhenza, Negjir, Oued ElHaouli, Tayaret El Heimer and Imlili. Four months were needed to construct it, from May to September 1985.

- 6th wall: Along 550 Km, this last wall have been constructed from February to April 1987.It starts from Taref El Mekhenza to end in El Guarguerat on the Atlantic coasts, passing through Tenouakka, Tenyalig, Doumes, Tadherouret, Glaib Tair Allal, Guelb Edhlim, Aadham El Aaguer, Lagouer Labiadh and Barouaga, and surrounding the South eastern towns of Aousserd, Tichla and Birguendouz.

http://www.wsahara.net/inimages/berm.jpg

Spoetnik
24-12-04, 15:25
Geplaatst door Al Sawt
Correct!
Amerika heeft een speciale wetgeving in leven geroepen, die landen of hun bedrijven met sancties bestraft als ze handel drijven met landen die door Amerika als Rogue states zijn aangeduid.

Sterker nog, er dreigt een politieke rel tussen de VS en Israel over wapenleveranties van Israel aan China. Je snapt Israel dat jarenlang militaire technologie heeft gekregen van de VS en Europa heeft er natuurlijk geen enkele moeite mee om diezelfde wapentechnologieen weer door te verkopen aan China. Ja, China weet goed waar het de honderden miljarden van de kerstmisverkopen in de VS aan moet besteden: Westerse (wapen)technologien en olie.

Wat overigens niet zo nadrukkelijk in het nieuws is gekomen, maar toch zeer belangrijk. Hugo Chavez van Venezuela is op dit moment op bezoek in China met als doel de Venezulaanse olie te verkopen aan China. Gezien het feit dat 80% van de olie uit Venezuela nu naar de VS gaat, vraag je je af of de volgende internationale crisis wellicht zich af zal spelen in Venezuela. Wat ook mogelijk is, dat de VS zal afzien van Taiwan om zo weer een Chili situatie in Venezuela uit te halen.

Al Sawt
24-12-04, 15:39
Geplaatst door Spoetnik
Sterker nog, er dreigt een politieke rel tussen de VS en Israel over wapenleveranties van Israel aan China. Je snapt Israel dat jarenlang militaire technologie heeft gekregen van de VS en Europa heeft er natuurlijk geen enkele moeite mee om diezelfde wapentechnologieen weer door te verkopen aan China. Ja, China weet goed waar het de honderden miljarden van de kerstmisverkopen in de VS aan moet besteden: Westerse (wapen)technologien en olie.

Wat overigens niet zo nadrukkelijk in het nieuws is gekomen, maar toch zeer belangrijk. Hugo Chavez van Venezuela is op dit moment op bezoek in China met als doel de Venezulaanse olie te verkopen aan China. Gezien het feit dat 80% van de olie uit Venezuela nu naar de VS gaat, vraag je je af of de volgende internationale crisis wellicht zich af zal spelen in Venezuela. Wat ook mogelijk is, dat de VS zal afzien van Taiwan om zo weer een Chili situatie in Venezuela uit te halen. Klopt!

Israel verkoopt Amerikaanse wapentechnologie door aan China. Zo heeft China lucht-lucht raketten van Israel gekocht, zonder Amerikaanse toestemming.

Wat betreft Venezuela. China is bezig om een project te financieren die de Venezueleaanse olie via pijpleiding naar de Colombiaanse havensteden transporteert. Hiermee heeft China een loyale olieleverancier van VS overgenomen.

Al Sawt
24-12-04, 15:41
Geplaatst door krakeb
Dat komt waarschijnlijk dat jij er niet westers uitziet en/of dat je weinig in arabische landen gereisd heb...... Dat zoiets incidentieels kan gebeuren, dat kan kloppen. Maar dat het structueel voorkomt en dat alle Westerlingen een steniging kunnen verwachten van opgeschoten Arabische kinderen, dat lijkt me een leugen.

En die Marokkaanse muur, is alles behalve een scheidingsmuur.
Het doorkruist geen enkel bevolkingscentra of leefgemeenschap. En dient ook niet voor annexatie van gebied. Aangezien het dwars door de door Marokko geclaimt gebied loopt.

Dus geef me een geldige motivatie over jouw actie tegen de muur?

krakeb
24-12-04, 17:49
Geplaatst door Al Sawt

Dat zoiets incidentieels kan gebeuren, dat kan kloppen. Maar dat het structueel voorkomt en dat alle Westerlingen een steniging kunnen verwachten van opgeschoten Arabische kinderen, dat lijkt me een leugen.


Ik ben niet de enige bij wie het stelselmatig gebeurt is.
In het backpackers-circuit is het bekend dat je als eenling een regen van stenen kun verwachten wanneer je door landen als Egypte, Algerije, Tunesië, Ethipopië en Midden-Oosten reist. Vooral in de provincies buiten de steden.
Moet je maar eens de reisverhalen van Frank van Rijn lezen. Die heeft daar meerdere keren over geschreven.
Met name in Algerije ben ik meerdere keren door groepen kinderen bekogeld. Zelfs zo erg dat ze de school uit kwamen uitgerend om stenen te pakken en erop los te gooien.
Gelukkig heb ik in Libië en Marokko nooit problemen gehad met die kids.


En die Marokkaanse muur, is alles behalve een scheidingsmuur.
Het doorkruist geen enkel bevolkingscentra of leefgemeenschap. En dient ook niet voor annexatie van gebied. Aangezien het dwars door de door Marokko geclaimt gebied loopt.

Marokko kan zo veel lopen te claimen.
West-Sahara is een kolonie. Ingepikt door Marokko tegen de wil van de Saharanen.

En wat betreft jouw quote over dat de muur geen leefgemeenschap doorkruist:
"Saharawi families - living on both sides of the wall - have been separated by this barrier for more than two decades. Most of the locals fled the Moroccan invasion of the territory in 1975 to find refuge in desert camps, near Tindouf, Algeria. During the same period over 100,000 Moroccans settled in the occupied territory. "

Waarom denk je anders dat die muur er staat. Voor de lol? Voor de schoonheid ervan? Omdat het mooi is om een muur te bouwen vol met landmijnen, prikkeldraad en soldaten die het bewaken?
Die muur staat er om de Polisario tegen te houden en om de gevluchtte Sarahanen buiten die muur te houden.
Of dacht je soms dat tienduizenden gevluchtten Saharanen het zo prettig vinden om in vluchtelingenkampen in Algerije te moeten overleven.

The Moroccan Wall is a 1,690 miles long system of defensive walls, longer than the Israeli West Bank barrier. It is made of earth, rock and sand, reinforced with soldiers, anti-personnel and anti-tank mines, trenches and radar detectors.
Also known as berm; the sand wall, with bunkers and fences is three metres high with regularly spaced garrisons, manned by Moroccan troops, barbed wire and over one million landmines. The wall holds the biggest concentration of landmines in Western Sahara.

:cool: 3 maal raden van wie Marokko advies en hulp gehad heeft met het bouwen van die muur.............
Precies: Israhel



Dus geef me een geldige motivatie over jouw actie tegen de muur?

Tsja, wat zou het kunnen zijn dat ik een gedlige motivatie zou hebben?
Mischien vanwege het feit dat tienduizenden Saharanen wegkwijnen in armzalige vluchtelingenkampen in Algerije?
Mischien omdat die muur er helemaal niet hoort te staan omdat Marokko met zijn fikken van West-Sahara moet afblijven. Mischien omdat het niet zo humaan is om een muur te bouwen op bezet gebied en dat met zwaar wapentuig bewaakt wordt.
West-Sahara is de laatse kolonie van Afrika en Marokko heeft de dubieuze eer om de kolonisator te mogen zijn.
Kortom, weg met die muur en weg met Marokko uit West-Sahara.

krakeb
24-12-04, 18:15
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/27643Polisario.jpg

:roker:

Spoetnik
24-12-04, 18:43
Geplaatst door krakeb

:roker:

Gewoon stenen teruggooien joh, dat zal ze eens leren.

Blade20
24-12-04, 19:02
Geplaatst door Al Sawt
Dit is onzin, Blade!

China zal nooit in pas lopen met Amerikaanse beleid. China`s relatie met Iran is veel beter dan die met VS.

wacht maar af, macht doet vreemde dingen met mensen. Je hoeft me niet te geloven, dat hoeft niemand. Maar ik herriner jullie er wel aan over een jaar of tien a twintig en dan zul je zien dat ik gelijk heb.

Vrije wil is een illusie en je zult dan zien wat ik bedoel.

/ow die alliantie stellen niets voor. Kijk maar naar de USSR, zodra ze het niet meer konden houden stopte ze met verzet leveren en nu zijn hun ex-bondgenoten in Oost-Europa aangesloten bij de EU en ligt Cuba op zijn gat omdat Rusland hun heeft laten zinken als een baksteen.