PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse soldaat vermoorde Iraakse tiener na sex (verkrachting?)



Zwarte Schaap
21-12-04, 18:10
'U.S. Soldier Killed Iraqi Teenager after Sex'

"PA"

A US national guardsman who pleaded guilty to killing a 17-year-old Iraqi soldier said he shot the young man after they had consensual sex in a guard tower, a newspaper reported today, citing court-martial records.

Private Federico Daniel Merida, 21, of the North Carolina National Guard, pleaded guilty to murder without premeditation and other charges during a court-martial in Iraq on September 25.

Merida was sentenced to 25 years in prison. He is being held at Fort Leavenworth, Kansas.

Merida, who was born in Veracruz, Mexico, has a wife and toddler son.

Army officials at Forward Operating Base Danger, where the court-martial was held in Iraq, had previously withheld details of the case.

But The News & Observer of Raleigh, North Carolina, reported today that records show Merida and the Iraqi were on guard duty on May 11 in a tower on the perimeter of an army camp near Tikrit in northern Iraq. At around 10.30pm, Merida shot the teenager 11 times with his carbine.

Merida first told investigators the 17-year-old demanded money at gunpoint. Later, he said he killed the boy because he forced him to have sex. In a third interview, Merida said he got angry after the two had consensual sex.

He also pleaded guilty to two counts of giving false statements.

Merida apologised to the victim’s family during the court-martial, records show. “He was a son, a brother, someone very important to them,” he said. “I took someone they loved and cared for.”

Bron: http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3905366

drentenier
21-12-04, 18:35
mag die jongen ook zijn pleziertje hebben in dat kamelenland ??

Als het bericht waar is, wat ik betwijfel, is het natuurlijk een schandelijk gebeuren wat niet goed te praten is. Ik neem aan dat hij daar een flinke straf voor krijgt

barfly
21-12-04, 19:36
Geplaatst door drentenier
mag die jongen ook zijn pleziertje hebben in dat kamelenland ??

Toen God de hersens uitdeelde stond jij voor de tweede keer bij de aambeien of niet? ;)

Goodnight
21-12-04, 19:44
Geplaatst door drentenier
mag die jongen ook zijn pleziertje hebben in dat kamelenland ??

Nou aangezien je dat als 'pleziertje'ziet wens ik uit de grond van mijn hart jou hetzelfde lot toe.
Heeft diegene die het jou aandoet tenminste zijn plezier gehad.

Echt ik hoop dat mijn wens uitkomt.

drentenier
21-12-04, 21:02
Geplaatst door barfly
Toen God de hersens uitdeelde stond jij voor de tweede keer bij de aambeien of niet? ;)

misschien wel, maar hij heeft me genoeg hersens gegeven om het VWO en de universiteit met succes te doorlopen.
verder geloof ik dat opruiende verhaal gewoon niet. Als het echter waar is dient de soldaat passend gestraft te worden

barfly
21-12-04, 21:08
Geplaatst door drentenier
misschien wel, maar hij heeft me genoeg hersens gegeven om het VWO en de universiteit met succes te doorlopen.
verder geloof ik dat opruiende verhaal gewoon niet.

Nounou, zo'n hoge opleiding en zo'n domme reactie.

Goodnight
21-12-04, 21:17
Geplaatst door drentenier
misschien wel, maar hij heeft me genoeg hersens gegeven om het VWO en de universiteit met succes te doorlopen.
verder geloof ik dat opruiende verhaal gewoon niet.

Universiteit of niet, domheid hangt daar niet alleen van af.
Maar ik vind je dan ook niet dom, ik vind je opmerking weerzin wekkend.Een dom iemand die kan er niets aan doen, die is nu eenmaal te dom om iets te begrijpen.Daarom wens ik je hetzelfde lot toe als die vermoorde jongen of iets soortgelijks.

Waar of niet waar.

de enige die opruiend bezig is ben jij.

drentenier
21-12-04, 22:13
Mea culpa !

Mijn reaktie was gebaseerd op mijn veronderstelling dat het verhaal pure propaganda was. Wat verder onderzoek op het net heeft mij geleerd dat het waarschijnlijk wel waar is. In dat geval is mijn reaktie niet terecht.

Het is overigens grappig te merken dat mensen je gelijk dood wensen als je een hen onwelgevallige opmerking plaatst, hoe onterecht deze ook moge zijn.

Blade20
21-12-04, 22:17
Ja, de daad is af te keuren.

Maar ik zie dat het recht heeft gezegenvierd en daarmee ook de democratie. 25 jaar is een behoorlijk lange tijd voor in de bak te zitten.

Dit is overigens niet de eerste keer dat zo'n daad gebeurd, nog zijn dit soort daden beperkt tot VS-troepen of EU-troepen. De meeste realizeren zich dat vast wel, maar ik vind het toch nodig om te zeggen.

Julien
21-12-04, 23:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
'U.S. Soldier Killed Iraqi Teenager after Sex'

"PA"

A US national guardsman who pleaded guilty to killing a 17-year-old Iraqi soldier said he shot the young man after they had consensual sex in a guard tower, a newspaper reported today, citing court-martial records.

Private Federico Daniel Merida, 21, of the North Carolina National Guard, pleaded guilty to murder without premeditation and other charges during a court-martial in Iraq on September 25.

Merida was sentenced to 25 years in prison. He is being held at Fort Leavenworth, Kansas.

Merida, who was born in Veracruz, Mexico, has a wife and toddler son.

Army officials at Forward Operating Base Danger, where the court-martial was held in Iraq, had previously withheld details of the case.

But The News & Observer of Raleigh, North Carolina, reported today that records show Merida and the Iraqi were on guard duty on May 11 in a tower on the perimeter of an army camp near Tikrit in northern Iraq. At around 10.30pm, Merida shot the teenager 11 times with his carbine.

Merida first told investigators the 17-year-old demanded money at gunpoint. Later, he said he killed the boy because he forced him to have sex. In a third interview, Merida said he got angry after the two had consensual sex.

He also pleaded guilty to two counts of giving false statements.

Merida apologised to the victim’s family during the court-martial, records show. “He was a son, a brother, someone very important to them,” he said. “I took someone they loved and cared for.”

Bron: http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3905366

walgelijk! en zoals het hoort, is de man streng gestraft.. maar ook niet op een mensontwaardige manier. Doodstraf, zweepslagen, andere lijfstraffen etc. zijn kenmerken van een achterlijke cultuur.

Goodnight
22-12-04, 15:36
Geplaatst door drentenier
Mea culpa !

Mijn reaktie was gebaseerd op mijn veronderstelling dat het verhaal pure propaganda was. Wat verder onderzoek op het net heeft mij geleerd dat het waarschijnlijk wel waar is. In dat geval is mijn reaktie niet terecht.

Het is overigens grappig te merken dat mensen je gelijk dood wensen als je een hen onwelgevallige opmerking plaatst, hoe onterecht deze ook moge zijn.

aangezien je het als een pleziertje ziet ens ik je eveneens dat pleziertje toe.
Dat jij dat opeens als negatief ziet...tsja je oogst wat je zaait.
Waarschijnlijk zie je verkrachting en moord als een pleziertje dus he ik wil je je plezier niet ontnemen.

je kan wel je woorden nu gaan terugtrekken.De eerste indruk is meestal de juiste.....jouw reactie is walgelijk!

wolfje
22-12-04, 16:24
Geplaatst door Goodnight
Nou aangezien je dat als 'pleziertje'ziet wens ik uit de grond van mijn hart jou hetzelfde lot toe.
Heeft diegene die het jou aandoet tenminste zijn plezier gehad.

Echt ik hoop dat mijn wens uitkomt.

Onmaat voor onmaat, Goodnight. Maar dat is niks voor jou.

mordechai
22-12-04, 17:38
Geplaatst door wolfje
Onmaat voor onmaat, Goodnight. Maar dat is niks voor jou.

lief wijfie die goodnight, moesten we er meer van hebben (maar niet hier)

Al Sawt
22-12-04, 18:20
Geplaatst door drentenier
Mea culpa !

Mijn reaktie was gebaseerd op mijn veronderstelling dat het verhaal pure propaganda was. Wat verder onderzoek op het net heeft mij geleerd dat het waarschijnlijk wel waar is. In dat geval is mijn reaktie niet terecht.

Het is overigens grappig te merken dat mensen je gelijk dood wensen als je een hen onwelgevallige opmerking plaatst, hoe onterecht deze ook moge zijn. Maak je niet druk over de reacties van andere prikkers.
Ik heb er begrip voor.
Want als rechtgeaarde en doorgaans goed geinformeerde Westerling, is alles wat uit de Arabische wereld komt per defenitie; verkeerd, leugenachtig en vooral desinformatief. Want het is toch maar een kamelenland.

Goodnight
22-12-04, 20:41
Geplaatst door wolfje
Onmaat voor onmaat, Goodnight. Maar dat is niks voor jou. :D vergis je niet....

Iemand die zulke achterlijke 'grapjes'maakt moet niet verbaasd staan kijken als hem diezelfde opmerkingen ten deel vallen.En zeker niet de onschuld zelve uithangen.

@Mordechai: ik ben hier en ben geenzins van plan ergens anders heen te gaan.Wen er maar aan....

Umarvlie
22-12-04, 21:25
Geplaatst door Goodnight
@Mordechai:

Ik weet het .. what's in a name .. maarree... Mordechai is een foute naam... waarom niet Bram of Moos? :lol:

mordechai
22-12-04, 21:57
Geplaatst door Umarvlie
Ik weet het .. what's in a name .. maarree... Mordechai is een foute naam... waarom niet Bram of Moos? :lol:

ik vind Mordechai wel een goede naam, bovendien je moet wat als tutholatje je er elke keer uittrapt

Umarvlie
22-12-04, 21:59
Geplaatst door mordechai
ik vind Mordechai wel een goede naam, bovendien je moet wat als tutholatje je er elke keer uittrapt

ja ... maar Mordechai .. klinkt als de "wicked witch of the east" of zo iets .. brrr

:haha: