PDA

Bekijk Volledige Versie : Heineken ziet brood in moslimbier



Christiaan
21-12-04, 22:01
21-12-2004
Heineken ziet brood in moslimbier

Heineken onderzoekt of het westerse moslims kan bedienen met een alcoholvrij biertje. De groeiende groep moslims wordt voor de bierbrouwer steeds interessanter, zo heeft een woordvoerder van het concern laten weten.

Heineken zegt in Egypte veel succes te hebben met een alcoholvrij bierachtig drankje met de naam Fayrouz.
,,We hebben een Egyptische brouwerij overgenomen waar Fayrouz wordt gemaakt en dat drankje is daar heel populair'', aldus de woordvoerder.
Fayrouz is volgens hem goedgekeurd door de strengste moskeeën in Cairo. Het moutdrankje heeft de smaak van bier waaraan vruchtenextracten zijn toegevoegd.
Heineken onderzoekt nu de mogelijkheden om het drankje ook te verkopen in westerse landen, waaronder Nederland. In Nederland wonen naar schatting ongeveer een miljoen moslims.

Bron: ad.nl

Joesoef
21-12-04, 22:07
Bucklerlul. Zag het nog te koop in Frankrijk...........

Jane Doe
21-12-04, 23:52
Imitatie, zoals alcoholvrij bier is dacht ik verboden in de Islam. Ik ga t nog even uitzoeken :gsm:

Pytaghoras
22-12-04, 01:08
Lekker! Dan kan ik op vrijdag een glasje bier drinken bij het eten van couscous.

Babyface
22-12-04, 11:52
Komt mijn huis niet in!

IbnRushd
22-12-04, 11:52
Bier zonder alcholol is geen bier.

Ze hadden beter een ander naam kunnen geven. Bijvoorbeeld vruchtensap, appelsap met graankorrels of water met vis :D

taouanza
22-12-04, 12:07
Geplaatst door Pytaghoras
Lekker! Dan kan ik op vrijdag een glasje bier drinken bij het eten van couscous.

Ik heb een keer couscous gemaakt voor Nederlandse vrienden. Gingen ze er bier bij drinken. Ik voelde mijn couscous zwaar beledigd.
Ik ga ook nooit meer Tagine voor ze maken.
:jammer:

Babyface
22-12-04, 12:10
Geplaatst door taouanza
Ik heb een keer couscous gemaakt voor Nederlandse vrienden. Gingen ze er bier bij drinken. Ik voelde mijn couscous zwaar beledigd.
Ik ga ook nooit meer Tagine voor ze maken.
:jammer:


Was dat in jouw huis?

Btw hoi, alles goed?

taouanza
22-12-04, 12:13
Geplaatst door Babyface
Was dat in jouw huis?

Btw hoi, alles goed?

Nope was bij hun thuis. Bier komt mijn huis niet in.

Salamoe aleikoem Hamdoulillah.
Hoe is het met jou? Lang niet gesproken.:)

Babyface
22-12-04, 12:30
Geplaatst door taouanza
Nope was bij hun thuis. Bier komt mijn huis niet in.

Salamoe aleikoem Hamdoulillah.
Hoe is het met jou? Lang niet gesproken.:)


Ook goed. Alhemdoelileh? Hoe is het met de kleine?

Inderdaad lang niet gesproken noch gezien. Ik wou je laatst een smsje sturen, maar ik miste een nummer.