PDA

Bekijk Volledige Versie : EU land schend mensenrechten.



Turkish_boy
22-12-04, 10:46
Dit las ik vandaag in de krant:

di 21 dec 2004, 18:38
'Griekse politie martelde tientallen Afghanen'
ATHENE - Een Griekse mensenrechtenorganisatie heeft de politie er dinsdag van beschuldigd tientallen Afghaanse asielzoekers te hebben gemarteld om informatie los te krijgen over een landgenoot die uit een politiecel was ontsnapt.


Maria Piniou-Kalli van het Medisch Revalidatiecentrum voor Slachtoffers van Foltering in Athene vergeleek de mishandelingen met die in de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad, waar Amerikaanse bewakers zich vergrepen aan Iraakse gedetineerden. Agenten zouden de Afghanen vorige week in het cellenblok van het politiebureau Agios Panteleimonas zwaar mishandeld, aan schijnexecuties onderworpen en tijdens ondervragingen naakt gefotografeerd hebben om hen te vernederen.

Kalli zei dat artsen van het revalidatiecentrum meer dan veertig mensen met kneuzingen en één man met een hersenschudding hebben gezien. Zij overlegde foto's van de medische onderzoeken en verklaringen van slachtoffers als bewijs van de beweerde mishandelingen, die door ten minste vier agenten in burger in het bijzijn van zeker twee andere personen gepleegd zouden zijn.

De commandant van de politie van Athene, generaal-majoor Vasilis Tsiatouras, heeft een onderzoek gelast. Minister van openbare orde Giorgos Voulgarakis beloofde dat de schuldigen gevonden en gestraft zullen worden.
================================


Wel landen in de EU die mensen rechten blijken te schenden en toch nog blijven doorzeuren over Turkije en zijn mensen rechten.

Pixelshade
22-12-04, 10:53
of Turkije mensenrechten schendt of niet, ik hoef ze niet in de EU

Turkish_boy
22-12-04, 11:17
Geplaatst door Pixelshade
of Turkije mensenrechten schendt of niet, ik hoef ze niet in de EU

heb ik om je achterlijke mening gevraagd?
NEE
Dit is alleen ter info, zo heilig is dat scheinheilige clubje niet dat Turkije na 10 jaar toch niet laat toetreden.

Julien
22-12-04, 11:24
Geplaatst door Turkish_boy
heb ik om je achterlijke mening gevraagd?
NEE
Dit is alleen ter info, zo heilig is dat scheinheilige clubje niet dat Turkije na 10 jaar toch niet laat toetreden.

EU is helemaal niet schijnheilig. Het is heel normaal dat we eisen stellen aan een land dat lid wil worden van onze club. Natuurlijk gebeuren er ook misstanden in de EU-landen, we zijn idd niet heilig, maar een 100-tal martelingen per maand in turkije volgens Amnesty International is toch wel iets om kritiek op te geven als EU-zijnde.

ab-stract
22-12-04, 12:46
als we zo gaan beginnen: Onrechtmatig geweld komt hier ook voor! En het wordt steeds erger.

SLAVENHANDEL
- suriname
- antillen
- indonesie
- zuid afrika
- etc....

- marokkaanse jongen wordt helemaal in elkaar geslagen door een politieagent omdat hij niet in discotheek binnenkwam, hij mist nu zijn halve gebit.
-marokkaanse jongen doodgeschoten op het mercatorplein door een politieagent terwijl dit niet nodig was volgens tientallen omstanders.

Zijn deze politieagenten vervolgd, ik hoor hier niets meer van.


- de gehele moslimgemeenschap word over een kam gescheerd, en als dat nog niet genoeg is, wil een gedeelte van de regering wetten aanpassen, moslimscholen verbieden, wij zijn dichter bij apartheid dan ooit. (rechten gelden voor iedereen, niet alleen voor de blanke!!)

Spreidingsbeleid van allochtonen, geef de allochtonen maar de schuld, wie trekken er uit deze wijken weg, onze klagende nederlanders.

Media die alleen oog lijkt te hebben voor moslim(fundamentalisme), en zo formuleren dat elke moslim hier iets mee te maken heeft.


Het begint hier te lijken op duitsland voor en tijdens de 2e wereldoorlog.

(hier bedoel ik een 30% van de nederlandse bevolking mee, meestal ook werkloos, en de schuld geven aan de buitenlanders
) wanneer pakt mevrouw verdonk deze analfabeten aan, of is het eigen volk eerst en daarna komt de rest!.

de hand-gate!!

verdonk wist dat ze geen hand zou krijgen, dat was van te voren doorgegeven, en daar een showvertoning van maken, en de imam belachelijk maken.

Mevrouw verdonk, wist u dat! er ook geen handen worden geschud door:

Chinezen
taiwanezen
indiers
bengalen
japanners
nepalezen
vietnamezen
etc...

in zijn cultuur is het respectvol om een vrouw geen hand te geven.
Of vraagt u deze man om te assimileren want dat is wat u toch wil!!!

Hoe kunnen we respect opbrengen voor u, als u ons niet respecteert.



Dit is weer een bewijs dat u en u 30% achterlijke hofjesbewoners van nederland een keer de hand in eigen boezem moeten steken en kijken of zij MISCHIEN NIET FOUT ZIJN!!!!

Julien
22-12-04, 14:50
ab-stract; ik vind ook dat de EU-landen naar zichzelf moeten kijken, maar dat betekent niet dat we geen kritiek mogen hebben op landen die graag bij de EU willen horen. Wij bieden ze een lidmaatschap aan, dan bepalen WIJ ook de voorwaarden.

Grappig gezien noem je Nederland een land dat mensenrechten schendt. Je overdrijft echt ontzettend, zoniet liegt, want in een recent rapport bleek Nederland 1 van de weinige Europese landen te zijn die zich niet schuldig maakt aan schending van mensenrechten.

o ja, dat punt van de slavernij --> hoe ver wil je teruggaan in de tijd?? :moe: bovendien heeft Nederland hier al z'n excuses voor aangeboden.
en er worden echt wel meer mensen verkeerd behandeld door de politie.. ik snap niet waarom je nou weer Marokkaanse voorbeelden geeft.

Je vergelijking met de WO2 maakt de hele argumentatie al per definitie belachelijk.

Pixelshade
22-12-04, 17:09
Geplaatst door Turkish_boy
heb ik om je achterlijke mening gevraagd?
NEE
Dit is alleen ter info, zo heilig is dat scheinheilige clubje niet dat Turkije na 10 jaar toch niet laat toetreden.

hey turkieboy chill hem eens ff. Dit is een prikbord, je mag je mening over alles geven en bovendien heb ik niks met de EU, ik hemel ze ook niet op, ik vind alleen dat turken niet nog ergere kontenlikkers moeten worden dan ze al zijn. Dat laatste beetje cultuur en geloof kunnen jullie beter houden dan te verkopen aan het westen.

mordechai
22-12-04, 17:49
Geplaatst door Turkish_boy
Dit las ik vandaag in de krant:

di 21 dec 2004, 18:38
'Griekse politie martelde tientallen Afghanen'
ATHENE - Een Griekse mensenrechtenorganisatie heeft de politie er dinsdag van beschuldigd tientallen Afghaanse asielzoekers te hebben gemarteld om informatie los te krijgen over een landgenoot die uit een politiecel was ontsnapt.


Maria Piniou-Kalli van het Medisch Revalidatiecentrum voor Slachtoffers van Foltering in Athene vergeleek de mishandelingen met die in de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad, waar Amerikaanse bewakers zich vergrepen aan Iraakse gedetineerden. Agenten zouden de Afghanen vorige week in het cellenblok van het politiebureau Agios Panteleimonas zwaar mishandeld, aan schijnexecuties onderworpen en tijdens ondervragingen naakt gefotografeerd hebben om hen te vernederen.

Kalli zei dat artsen van het revalidatiecentrum meer dan veertig mensen met kneuzingen en één man met een hersenschudding hebben gezien. Zij overlegde foto's van de medische onderzoeken en verklaringen van slachtoffers als bewijs van de beweerde mishandelingen, die door ten minste vier agenten in burger in het bijzijn van zeker twee andere personen gepleegd zouden zijn.

De commandant van de politie van Athene, generaal-majoor Vasilis Tsiatouras, heeft een onderzoek gelast. Minister van openbare orde Giorgos Voulgarakis beloofde dat de schuldigen gevonden en gestraft zullen worden.
================================


Wel landen in de EU die mensen rechten blijken te schenden en toch nog blijven doorzeuren over Turkije en zijn mensen rechten.


God god wat erg. Opblazen van een bus met schoolkinderen is zeker en vrijheidsdaad en toegestaan ?

hypocriet!!!

Umarvlie
22-12-04, 17:52
Geplaatst door mordechai
God god wat erg. Opblazen van een bus met schoolkinderen is zeker en vrijheidsdaad en toegestaan ?

Dat waren toch russen in dit geval meen ik mij te herinneren ... (kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat hoor...)

Al Sawt
22-12-04, 17:52
Geplaatst door mordechai
God god wat erg. Opblazen van een bus met schoolkinderen is zeker en vrijheidsdaad en toegestaan ?

hypocriet!!! Zolang het een Israelische bus, betreft!

mordechai
22-12-04, 17:56
Geplaatst door Turkish_boy
heb ik om je achterlijke mening gevraagd?
NEE
Dit is alleen ter info, zo heilig is dat scheinheilige clubje niet dat Turkije na 10 jaar toch niet laat toetreden.

ook mijn, in jouw ogen achterlijke, mening is dat we ze absoluut niet laten toetreden.

lees ook maar even wat de Luxemburgers hierover gezegd hebben (turken zijn tapijtverkopers) Aangezien zij het volgende voorzitterschap van de Eu hebben komt het best in orde...

mordechai
22-12-04, 17:58
Geplaatst door Al Sawt
Zolang het een Israelische bus, betreft!

Goeie uitspraak, en precies de reden dat de nederlanders jullie verafschuwen, jullie zijn minder dan een scarabee !

Al Sawt
22-12-04, 18:02
Geplaatst door mordechai
Goeie upraak, en precies de reden dat de nederlanders jullie verafschuwen, jullie zijn minder dan een scarabee ! En kan jij mij uitleggen wat de reden zijn dat de joden door bepaalde Nederlanders worden verafschuwdt?

Al Sawt
22-12-04, 18:02
Geplaatst door mordechai
ook mijn, in jouw ogen achterlijke, mening is dat we ze absoluut niet laten toetreden.

lees ook maar even wat de Luxemburgers hierover gezegd hebben (turken zijn tapijtverkopers) Aangezien zij het volgende voorzitterschap van de Eu hebben komt het best in orde... Je hebt liever Israel als lid?

mordechai
22-12-04, 18:51
Geplaatst door Umarvlie
Dat waren toch russen in dit geval meen ik mij te herinneren ... (kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat hoor...)


Bij de russen was het een hospitaal en een schouwburg.

sjaen
22-12-04, 18:55
Geplaatst door ab-stract
als we zo gaan beginnen: Onrechtmatig geweld komt hier ook voor! En het wordt steeds erger.

SLAVENHANDEL
- suriname
- antillen
- indonesie
- zuid afrika
- etc....

- marokkaanse jongen wordt helemaal in elkaar geslagen door een politieagent omdat hij niet in discotheek binnenkwam, hij mist nu zijn halve gebit.
-marokkaanse jongen doodgeschoten op het mercatorplein door een politieagent terwijl dit niet nodig was volgens tientallen omstanders.

Zijn deze politieagenten vervolgd, ik hoor hier niets meer van.


- de gehele moslimgemeenschap word over een kam gescheerd, en als dat nog niet genoeg is, wil een gedeelte van de regering wetten aanpassen, moslimscholen verbieden, wij zijn dichter bij apartheid dan ooit. (rechten gelden voor iedereen, niet alleen voor de blanke!!)

Spreidingsbeleid van allochtonen, geef de allochtonen maar de schuld, wie trekken er uit deze wijken weg, onze klagende nederlanders.

Media die alleen oog lijkt te hebben voor moslim(fundamentalisme), en zo formuleren dat elke moslim hier iets mee te maken heeft.


Het begint hier te lijken op duitsland voor en tijdens de 2e wereldoorlog.

(hier bedoel ik een 30% van de nederlandse bevolking mee, meestal ook werkloos, en de schuld geven aan de buitenlanders
) wanneer pakt mevrouw verdonk deze analfabeten aan, of is het eigen volk eerst en daarna komt de rest!.

de hand-gate!!

verdonk wist dat ze geen hand zou krijgen, dat was van te voren doorgegeven, en daar een showvertoning van maken, en de imam belachelijk maken.

Mevrouw verdonk, wist u dat! er ook geen handen worden geschud door:

Chinezen
taiwanezen
indiers
bengalen
japanners
nepalezen
vietnamezen
etc...

in zijn cultuur is het respectvol om een vrouw geen hand te geven.
Of vraagt u deze man om te assimileren want dat is wat u toch wil!!!

Hoe kunnen we respect opbrengen voor u, als u ons niet respecteert.



Dit is weer een bewijs dat u en u 30% achterlijke hofjesbewoners van nederland een keer de hand in eigen boezem moeten steken en kijken of zij MISCHIEN NIET FOUT ZIJN!!!!

Je bent de Eskimo's vergeten, die NEUZEN!

mordechai
22-12-04, 19:04
Geplaatst door Al Sawt
Je hebt liever Israel als lid?

Ja.

Turkish_boy
22-12-04, 19:06
Geplaatst door mordechai
God god wat erg. Opblazen van een bus met schoolkinderen is zeker en vrijheidsdaad en toegestaan ?

hypocriet!!!

Raketten afvuren op burgers is normaalste zaak in de wereld voor jullie.

mordechai
22-12-04, 19:08
Geplaatst door Al Sawt
En kan jij mij uitleggen wat de reden zijn dat de joden door bepaalde Nederlanders worden verafschuwdt?

Verschil tussen haves en havenots. Kijk maar op de voetbaltribunes op zondag. Trash van de ergste soort.

Turkish_boy
22-12-04, 19:11
Geplaatst door mordechai
Goeie uitspraak, en precies de reden dat de nederlanders jullie verafschuwen, jullie zijn minder dan een scarabee !

Ik weet niet waar je mee bezig bent meneer de jood, maar ik vind je echt lomp. Stelletje terroristen, ik moet je vertellen dat ik Sharon terrorist nummer 1 vind van de wereld. Tijd voor een kaartspel...

Turkish_boy
22-12-04, 19:12
Geplaatst door mordechai
Ja.

Dat is dan jammer staatsterrorisme moeten ze niet hebben in de EU.

mordechai
22-12-04, 19:20
Geplaatst door Turkish_boy
Raketten afvuren op burgers is normaalste zaak in de wereld voor jullie.

wie maken er nu raketten in hun holen en vuren die af op vreedzame kolonisten ??

Wij doen dat klinisch met onze apaches en zorgen ervoor alleen diegenen te raken die we willen raken. collateral damage is soms onvermijdelijk

Turkish_boy
22-12-04, 19:29
Geplaatst door mordechai
wie maken er nu raketten in hun holen en vuren die af op vreedzame kolonisten ??

Wij doen dat klinisch met onze apaches en zorgen ervoor alleen diegenen te raken die we willen raken. collateral damage is soms onvermijdelijk

Je zegt het zelf kolonisten, ze hebben daar geen fuck te zoeken.
Rot toch op naar je eigen land een laat de Palestijnen met rust, laat ze leven een geef ze de kans om hun economie te laten groeien. Maar nee meneer de jood hier wil Kolonisten in ander mans grondgebied, weetje ik persoonlijk ontken zelfs dat er een staat bestaat als ISrael. ISreal is een staat dat ILIGAAL is opgericht met steun van Amerika en England.
Isreal is een staat dat niet had mogen bestaan, wegermee zijn we ook van dat probleem verlosd. :vlammen:
55% vruchtbare stukken grond van Palestina afpakken en dan het naam ISreal geven. Topunt van Arrogantie is dat ''Isreal'' zonder te luisteren naar internationa gemeenschap doet waar het zin in heeft. Schijt aan de rest, maar ze snappen niet dat als jij geen rakketten gooit er ook geen acties (wraak acties) zijn. Nee meneer de jood, het is een Iligale land.

mordechai
22-12-04, 19:33
Geplaatst door Turkish_boy
Je zegt het zelf kolonisten, ze hebben daar geen fuck te zoeken.
Rot toch op naar je eigen land een laat de Palestijnen met rust, laat ze leven een geef ze de kans om hun economie te laten groeien. Maar nee meneer de jood hier wil Kolonisten in ander mans grondgebied, weetje ik persoonlijk ontken zelfs dat er een staat bestaat als ISrael. ISreal is een staat dat ILIGAAL is opgericht met steun van Amerika en England.
Isreal is een staat dat niet had mogen bestaan, wegermee zijn we ook van dat probleem verlosd. :vlammen:
55% vruchtbare stukken grond van Palestina afpakken en dan het naam ISreal geven. Topunt van Arrogantie is dat ''Isreal'' zonder te luisteren naar internationa gemeenschap doet waar het zin in heeft. Schijt aan de rest, maar ze snappen niet dat als jij geen rakketten gooit er ook geen acties (wraak acties) zijn. Nee meneer de jood, het is een Iligale land.



ha ha, goed gesproken. gelukkig zijn jullie volgens de luxemburgse regering slechts tapijtverkopers. Kortom over de rest heb je geen verstand.

Julien
22-12-04, 19:36
Geplaatst door Turkish_boy
Je zegt het zelf kolonisten, ze hebben daar geen fuck te zoeken.
Rot toch op naar je eigen land een laat de Palestijnen met rust, laat ze leven een geef ze de kans om hun economie te laten groeien. Maar nee meneer de jood hier wil Kolonisten in ander mans grondgebied, weetje ik persoonlijk ontken zelfs dat er een staat bestaat als ISrael. ISreal is een staat dat ILIGAAL is opgericht met steun van Amerika en England.
Isreal is een staat dat niet had mogen bestaan, wegermee zijn we ook van dat probleem verlosd. :vlammen:
55% vruchtbare stukken grond van Palestina afpakken en dan het naam ISreal geven. Topunt van Arrogantie is dat ''Isreal'' zonder te luisteren naar internationa gemeenschap doet waar het zin in heeft. Schijt aan de rest, maar ze snappen niet dat als jij geen rakketten gooit er ook geen acties (wraak acties) zijn. Nee meneer de jood, het is een Iligale land.

voor een gedeelte ben ik het met je eens. Maar Turkije is wel 1 van de beste bondgenoten van die 'illegale' staat Israel. Turkije heeft een terrorismeverdrag met Israel en het heeft een waterverdrag getekend. Turkije heeft zelfs een militair verdrag met Israel, en helpt dus indirect Israel met het terroriseren van de Palestijnen.

Turkish_boy
22-12-04, 19:40
Geplaatst door mordechai
ha ha, goed gesproken. gelukkig zijn jullie volgens de luxemburgse regering slechts tapijtverkopers. Kortom over de rest heb je geen verstand.

pfffff topunt van arrogantie...
Wat ben jij man, je bent in mijn ogen een hoopje stront.
Als je dat maar weet, ik weet meer dan jouw over het Turkse toetreding tot de EU, owja je vergeet ook dat ze in Brussel bang waren voor Turkije omdat het Ottomaanse rijk ooit voor de deuren van Wenen heeft gestaan en ze vonden dat ze nu de deuren nu zelf wijd openzetten. Maargoed dat wist je niet, iets wat ik wel weet dus ik heb er wel veel meer verstand van dan jouw. Overgens ben ik tegen het toetreding van Turkije tot de eu. Als je dat maar weet, jij wannebee Sharon.
Trouwens in het is niet in Luxenburg waar de eu is gehuisvest maar in Brussel, hoofstad van Europa. Als je dat maar weet en toenet ging jij oftopic dus geeft zelf maar eens antwoord op zaken waar jij volgens jouw meer verstand van hebt. Nu ga je zeggen spreken is zilver zwijgen is goud, is goed jonge als je zo gaat doen ben je niks anders dan een lafaard dat lekker in een appache zit en weet dat het veilig is omdat de Palestijnen toch niks hebben om mee terug te schieten.

Turkish_boy
22-12-04, 19:41
Geplaatst door Julien
voor een gedeelte ben ik het met je eens. Maar Turkije is wel 1 van de beste bondgenoten van die 'illegale' staat Israel. Turkije heeft een terrorismeverdrag met Israel en het heeft een waterverdrag getekend. Turkije heeft zelfs een militair verdrag met Israel, en helpt dus indirect Israel met het terroriseren van de Palestijnen.

Als het aan mij ligt, krijgt Turkije niks met Isreal te maken.
Ik zou het niet eens erkennen als ik Erdogan was.
Maargoed, jammer dat het niet aan mij ligt.

mordechai
22-12-04, 20:02
Geplaatst door Turkish_boy
pfffff topunt van arrogantie...
Wat ben jij man, je bent in mijn ogen een hoopje stront.
Als je dat maar weet, ik weet meer dan jouw over het Turkse toetreding tot de EU, owja je vergeet ook dat ze in Brussel bang waren voor Turkije omdat het Ottomaanse rijk ooit voor de deuren van Wenen heeft gestaan en ze vonden dat ze nu de deuren nu zelf wijd openzetten. Maargoed dat wist je niet, iets wat ik wel weet dus ik heb er wel veel meer verstand van dan jouw. Overgens ben ik tegen het toetreding van Turkije tot de eu. Als je dat maar weet, jij wannebee Sharon.
Trouwens in het is niet in Luxenburg waar de eu is gehuisvest maar in Brussel, hoofstad van Europa. Als je dat maar weet en toenet ging jij oftopic dus geeft zelf maar eens antwoord op zaken waar jij volgens jouw meer verstand van hebt. Nu ga je zeggen spreken is zilver zwijgen is goud, is goed jonge als je zo gaat doen ben je niks anders dan een lafaard dat lekker in een appache zit en weet dat het veilig is omdat de Palestijnen toch niks hebben om mee terug te schieten.

Geen probleem, hier mijn kommentaar :

gelukkig hebben de serven de turken gestopt in de balkan zoals de fransen de moren uit spanje gestopt hebben. Dubbeltje op zijn kant, geef ik toe maar gelukt.

Luxemburg is de voorzitter van de EU het komend half jaar. Uiteraard weet ik dat de EU in Brussel en Straatsburg is gehuisvest.

Momenteel is Turkije een moderne staat met goede betrekkingen met Europa en Israel. Er zal echter nog iets moeten wijzigen voordat ze volledig lid van de EU kunnen worden, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een iets losser verband zodat bijvoorbeeld niet teveel Turkish_boys hier verschijnen. Let wel : goed opgeleide turken zijn volgens mij uiterst welkom, hoe meer zelfs hoe beter !

Blade20
22-12-04, 20:11
Ik vind het bijzonder knap en generaliserend hoe de topicstarter de hele EU afrekent op een enkel land. Daarbij is deze daad nog vers en kan het nog zo zijn dat de EU hierop reageerd, in dat geval is de topicstarter zichzelf al helemaal voorbij geschoten.

Daarnaast handeld het zich om een enkele mensenrechtenschending en niet om vele zoals Turkije.

Natuurlijk is hetvolgende een aanname en dus niet betrouwbaar maar Turkije en Griekenland ligt niet goed vanuit het verleden gezien en dit kan natuurlijk bij de topicstarter meespelen.

Conclusie: dit topic kan worden genegeerd, er is te veel tegen deze enkele berichtgeving in te geven.
Zoals de voorvaderen van dit land al zeiden: Eén Zwaluw maakt nog geen zomer.

Blade20
22-12-04, 20:14
Geplaatst door Turkish_boy
Raketten afvuren op burgers is normaalste zaak in de wereld voor jullie.

En sinds enkele maanden ook voor de Palastijnen. Goh...kun je dus niet als argument meer gebruiken.

Verder is je instelling totaal fout. Sharon is de laatste tijd meer naar vrede aan het werken dan enige voorganger voor hem of enige Palastijnse leider voor hem.
En helaas is dat eerder een feit als een mening.

Maar dat laat ik aan andere kritikasters over.

mark61
22-12-04, 20:24
Geplaatst door Blade20
Verder is je instelling totaal fout. Sharon is de laatste tijd meer naar vrede aan het werken dan enige voorganger voor hem of enige Palastijnse leider voor hem.
En helaas is dat eerder een feit als een mening.

Kom Blade, meestal ben je een stuk zinniger. 'Disengage' kan je toch echt geen vrede noemen. Sharon ontruimt (misschien, als het doorgaat) strategisch wat moeilijk / inefficiënt te verdedigen kolonies, houdt de controle over de buitengrenzen van 'Palestina', annexeert de helft van de bezette gebieden fysiek en definitief, en weigert met de Palestijnen te praten, en dat noem je 'vrede'? De Palestijnse gebieden veranderen in een soort reservaten met een hek en wachttorens eromheen, de Palestijnen worden nog staten- en rechtelozer dan ze al waren, en ten dode opgeschreven.

Vrede? Of slow-motion genocide?

Blade20
22-12-04, 20:43
Geplaatst door mark61
Kom Blade, meestal ben je een stuk zinniger. 'Disengage' kan je toch echt geen vrede noemen. Sharon ontruimt (misschien, als het doorgaat) strategisch wat moeilijk / inefficiënt te verdedigen kolonies, houdt de controle over de buitengrenzen van 'Palestina', annexeert de helft van de bezette gebieden fysiek en definitief, en weigert met de Palestijnen te praten, en dat noem je 'vrede'? De Palestijnse gebieden veranderen in een soort reservaten met een hek en wachttorens eromheen, de Palestijnen worden nog staten- en rechtelozer dan ze al waren, en ten dode opgeschreven.

Vrede? Of slow-motion genocide?

Afwachten, de tijd zal dit verhaal afmaken.
Iig gaat er wat veranderen rondom Israel en ik denk ten goede voor het voortbestaan van zowel Israel als de toekomstige staat Palastina.