PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskeeën sluiten zich aan bij actie (noodhospitaal voor Darfur) 3FM



Joesoef
22-12-04, 17:35
Moskeeën sluiten zich aan bij actie 3FM

Uitgegeven: 22 december 2004 17:36
Laatst gewijzigd: 22 december 2004 17:36

AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft alle moskeebesturen en imams opgeroepen vrijdag geld in te zamelen voor een noodhospitaal in de Sudanese provincie Darfur. De moskeeën steunen daarmee de actie van Radio 3FM en het Rode Kruis. Dat meldde de UMMAO woensdag.

Drie dj's van Radio 3FM hebben zich maandag voor vijf dagen laten opsluiten in een glazen kooi op de Utrechtse Neude.


Luisteraars moeten met geld op tafel komen om hun favoriete nummers aan te vragen. Ook kunnen zij bieden voor thuisconcerten, masterclasses en spullen van bekende Nederlanders. Met de opbrengst financiert het Rode Kruis een noodhospitaal in Darfur.

ZbaqZbaq
22-12-04, 17:55
Goede zaak voor Darfur.... alleen geloof ik geen barst van die hypocriete intenties van die huigelachtige club.

Ze zijn druk bezig met een campagne te voeren om aardig gevonden te worden. Andere zaken die binnen hun eigen gemeenschap spelen hebben ze geen oor voor.

Bar
22-12-04, 18:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
Goede zaak voor Darfur.... alleen geloof ik geen barst van die hypocriete intenties van die huigelachtige club.

Ze zijn druk bezig met een campagne te voeren om aardig gevonden te worden. Andere zaken die binnen hun eigen gemeenschap spelen hebben ze geen oor voor.

Nee, het aardig gevonden worden moeten we aan inspirerende types als jij en als Mohammed B(loed aan de paal), Samir A(lle ongelovigen opblazen maar) en Murat D(e conrectorkiller) overlaten.

Communisten hadden het, sprekend over de sociaaldemocraten, ook altijd over de sociaalfascisten.
Ik zie de parallellen met de AEL wel heel duidelijk nu.....

ZbaqZbaq
22-12-04, 18:53
Geplaatst door Bar
Nee, het aardig gevonden worden moeten we aan inspirerende types als jij en als Mohammed B(loed aan de paal), Samir A(lle ongelovigen opblazen maar) en Murat D(e conrectorkiller) overlaten.

Communisten hadden het, sprekend over de sociaaldemocraten, ook altijd over de sociaalfascisten.
Ik zie de parallellen met de AEL wel heel duidelijk nu.....

Mo. B Sam. A Mur. D... AEL.. fascisten...

toe maar weer :maf:

ZbaqZbaq
23-12-04, 16:31
nog een PR stunt van UMMAO....

Kerstwens van moslims
AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) doet in een donderdag gepubliceerde kerstwens een oproep tot eensgezindheid van gelovigen van de verschillende religies. "Laten we ons verenigen en vreedzaam strijden voor een veilige wereld."

In het licht van de moord op Theo van Gogh en de nasleep daarvan is Kerstmis volgens de opstellers meer dan ooit een moment van bezinning. "We moeten er met ons allen alles aan doen om Nederland weer te kunnen zien en ervaren als tolerant en betrokken, een veilige thuishaven zoals voorheen. In deze politiek en economisch barre tijden, waarin de angst de overhand dreigt te krijgen, zullen we sterker naast elkaar moeten staan om ons in onze samenleving te kunnen weren tegen alles wat ons kwaad wenst te doen."



nooit hebben ze hun smoel open gedaan als het ging om de verdediging van Moslims hier of elders... maar hun eigen hachje veiligstellen en zich een plek aan de koffietafel slijmen gaat ze goed af.

taouanza
23-12-04, 17:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
nog een PR stunt van UMMAO....

Kerstwens van moslims
AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) doet in een donderdag gepubliceerde kerstwens een oproep tot eensgezindheid van gelovigen van de verschillende religies. "Laten we ons verenigen en vreedzaam strijden voor een veilige wereld."

In het licht van de moord op Theo van Gogh en de nasleep daarvan is Kerstmis volgens de opstellers meer dan ooit een moment van bezinning. "We moeten er met ons allen alles aan doen om Nederland weer te kunnen zien en ervaren als tolerant en betrokken, een veilige thuishaven zoals voorheen. In deze politiek en economisch barre tijden, waarin de angst de overhand dreigt te krijgen, zullen we sterker naast elkaar moeten staan om ons in onze samenleving te kunnen weren tegen alles wat ons kwaad wenst te doen."



nooit hebben ze hun smoel open gedaan als het ging om de verdediging van Moslims hier of elders... maar hun eigen hachje veiligstellen en zich een plek aan de koffietafel slijmen gaat ze goed af.


Maak je maar geen zorgen. Denk je dat het iemand opvalt nadat gezellige rapport van de AIVD.

Christiaan
23-12-04, 18:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
Goede zaak voor Darfur.... alleen geloof ik geen barst van die hypocriete intenties van die huigelachtige club.

Het is echt verbazingwekkend hoe jij van iets goeds, iets slechts weet te maken. Wij autochtonen kunnen het echt nooit goed doen, wel?

contradictio
23-12-04, 19:06
Geplaatst door Joesoef
Moskeeën sluiten zich aan bij actie 3FM

Uitgegeven: 22 december 2004 17:36
Laatst gewijzigd: 22 december 2004 17:36

AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft alle moskeebesturen en imams opgeroepen vrijdag geld in te zamelen voor een noodhospitaal in de Sudanese provincie Darfur. De moskeeën steunen daarmee de actie van Radio 3FM en het Rode Kruis. Dat meldde de UMMAO woensdag.

Drie dj's van Radio 3FM hebben zich maandag voor vijf dagen laten opsluiten in een glazen kooi op de Utrechtse Neude.


Luisteraars moeten met geld op tafel komen om hun favoriete nummers aan te vragen. Ook kunnen zij bieden voor thuisconcerten, masterclasses en spullen van bekende Nederlanders. Met de opbrengst financiert het Rode Kruis een noodhospitaal in Darfur.


Muziek was toch haram? :argwaan: ..... ach, ja in het geval van terrorisme en extremisme heiligt het doel de middellen... toch?

contradictio
23-12-04, 19:12
Geplaatst door deleted user
http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/DeRegelgevingBetreffendeMuziek.pdf

:D ik heb dat ook al eerder gehoord/gelezen ja... toch zijn er ook ahadieth die aangeven dat het wel weer mag op feestdagen...(dan kun je het dus niet als haraam bestempelen, of is het zo dat iets soms wel haraam is en soms niet... afin). Wel typisch dat die ahadiet danweer ontbreken in de fatwa...
Wat moet ik dus volgens jou concluderen over het feit dat de moskeen hieraan meedoen? niet haraam gezien het doel?

Narrated 'Aisha

Allah's Apostle came to my house while two girls were singing beside me the songs of Bu'ath (a story about the war between the two tribes of the Ansar, i.e. Khazraj and Aus, before Islam.) The Prophet reclined on the bed and turned his face to the other side. Abu Bakr came and scolded me and said protestingly, "Instrument of Satan in thepresence of Allah's Apostle?" Allah's Apostle turned his face towards him and said, "Leave them ." When Abu Bakr became inattentive, I waved the two girls to go away and they left. It was the day of 'Id when negroes used to play with leather shields and spears. Either I requested Allah's Apostle or he himself asked me whether I would like to see the display. I replied in the affirmative. Then he let me standbehind him and my cheek was touching his cheek and he was saying, "Carry on, O Bani Arfida (i.e. negroes)!" When I got tired, he asked me if that was enough. I replied in the affirmative and he told me to leave.

Narrated Aisha

That once Abu Bakr came to her on the day of 'Id-ul-Fitr or 'Id ul Adha while the Prophet was with her and there were two girl singers with her, singing songs of the Ansar about the day of Buath. Abu Bakr said twice. "Musical instrument of Satan!" But the Prophet said, "Leave them Abu Bakr, for every nation has an 'Id (i.e. festival) and this day is our 'Id."

salaam

barfly
23-12-04, 20:10
Ik vind het een goed initiatief. Niks mis mee. Inmiddels wordt ieder initiatief uit moslim kant afgezeken, jammer.

De AEL zou trouwens een PR expert in de arm moeten nemen en moeten proberen om niet in AIVD rapporten te belanden ipv andermans ondernemen te besmeuren.

taouanza
24-12-04, 08:25
Geplaatst door barfly
Ik vind het een goed initiatief. Niks mis mee. Inmiddels wordt ieder initiatief uit moslim kant afgezeken, jammer.

De AEL zou trouwens een PR expert in de arm moeten nemen en moeten proberen om niet in AIVD rapporten te belanden ipv andermans ondernemen te besmeuren.

hear hear!

contradictio
24-12-04, 14:04
Geplaatst door deleted user
Over het algemeen gaat men ervan uit dat de 'daff' de enige instrument is, dat toegestaan is. De daff is een soort trommel. Zang van vrouwen in het openbaar is niet toegestaan, maar hier maakte de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, kennelijk een uitzondering.

Verder hebben de moskeeen niets te maken met die radio-omroep, noch met het werk van de dj's . Als het andere initiatiefnemers geweest waren geweest, hadden de moskeeen (mogelijk) hetzelfde gereageerd. 'Het doel heiligt de middelen principe' is in deze dus sowieso niet van toepassing.

Als ik zou uit gaan van jouw veronderstelling, zou je zelfs kunnen stellen dat het voor de moslims niet toegestaan is om boodschappen te doen bij de Albert Hijen, om maar een voorbeeld te noemen...

En Allaah weet het het best....


Ps.: Je hebt ook nog gradaties die tussen Haram en Halal in vallen. \

Je kunt wel stellen dat ze niets met muziek te maken hebben maar het is toch zo dat ze door deze actie de radio omroep steunen/aanmoedigen om muziek te maken, tenmiste ik dacht dat het zo werkte bij deze actie...Ze hadden bv ook gewoon een bedrag op giro 999 kunnen storten en dan hadden hetzelfde bereikt zonder een"haram project gaande te houden"...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil me niet roomser voordoen dan de Paus.. ik luister zelf gewoon muziek en vind dat iedereen zelf moet weten. Waar ik me aan stoor is de hypocrisie, als ik een imaam de vraag stel over muziek dan krijg ik uiteraard inhoudelijk jouw link voorgeschoteld..dan is het in mijn ogen niet gepast voor hun om het maken/draaien van muziek in wat voor vorm danook te bemoedigen/steunen. Dus storten voor Darfur prima, geld inleveren bij de DJ's is niet prima...

Albert Heijn verhaal kan ik niet helemaal volgen dus ik geef weer wat ik denk dat je bedoelt..... bij mij draaien ze geen muziek bovendien betaal ik ze omdat ik boodschappen nodig heb en niet omdat ze mij vragen te betalen voor muziek) en gaat de vergelijking bovendien niet op omdat in het geval van de eerste actie er alternatief is (je kunt het geld ook gewoon kunt storten op giro 999 etc.. je hoeft niet per se mee te doen aan de DJ/muziek actie om het doel te bereiken)

P.S. ik stel je antwoorden erg op prijs, dat weet je denk ik ook.. Worteltje is echter nog wel een beetje verdrietig over het verleden :D

wa a'laikoem assalaam wa rahmatoe Allah.