PDA

Bekijk Volledige Versie : AIVD geeft wilders gelijk, radicalisering islam moet gestopt worden.



Zwarte Schaap
23-12-04, 02:35
AIVD: radicalisering islam moet gestopt
door Kustaw Bessems
2004-12-23

LEIDSCHENDAM - De Nederlandse samenleving biedt niet genoeg weerstand aan de radicale islam. Optreden tegen terrorisme is onvoldoende, ook de toenemende radicalisering van moslims moet gestopt.


Dit is de strekking van een AIVD-rapport dat minister Remkes van binnenlandse zaken vanochtend naar de Tweede Kamer stuurt.

De overheid kan optreden tegen mensen die geweld gebruiken, redeneert de inlichtingendienst. Maar radicaal-islamitische zending bedreigt de democratische rechtsstaat ook en is heel moeilijk aan te pakken. Ook sommige vormen van zending waarin niet direct geweld wordt gepreekt, zijn volgens de AIVD gevaarlijk. De betrokken zendelingen vinden slechts dat de gewelddadige strijd nog niet opportuun is, maar zij zijn er ook niet tegen.

Deze zending vindt onder andere plaats in 15 tot 25 Nederlandse moskeeën. Moslims wordt wijsgemaakt dat alle niet-moslims uit zijn op vernietiging van hun geloof. Of dat westerse waarden zo verderfelijk zijn, dat een goede moslim zich daar totaal van moet afzonderen. Steeds belangrijker wordt de 'informele' zending, bijvoorbeeld via internet of door individuele reizende predikers.

Gematigde moslims zouden een belangrijke rol moeten spelen in het tegengaan van radicalisering, maar zij zijn volgens de AIVD te zwak. Bovendien is het levensgevaarlijk om als gematigde moslim je nek uit te steken. In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.


Bron: Trouw 23/12/04

-Of die paar radicalen zijn zo sterk dat ze de meerderheid van de moslims onder de duim houden.
-Of de meeste moslims zijn radicalen en de gematigden zijn in de minderheid.
-Of de AIVD doet lekker mee met het laten radicaliseren van de Islam door mee te gaan doen in de stigmatisering.

En het laatste zinnetje vind ik maar raar en onbegrijpelijk:

''In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.''

Snapt iemand dit?

Jans Jansos
23-12-04, 07:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gematigde moslims zouden een belangrijke rol moeten spelen in het tegengaan van radicalisering, maar zij zijn volgens de AIVD te zwak. Bovendien is het levensgevaarlijk om als gematigde moslim je nek uit te steken. In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.


Bron: Trouw 23/12/04

-Of die paar radicalen zijn zo sterk dat ze de meerderheid van de moslims onder de duim houden.
-Of de meeste moslims zijn radicalen en de gematigden zijn in de minderheid.
-Of de AIVD doet lekker mee met het laten radicaliseren van de Islam door mee te gaan doen in de stigmatisering.

En het laatste zinnetje vind ik maar raar en onbegrijpelijk:

''In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.''

Snapt iemand dit?

ik vind het allemaal nogal logisch klinken !



Of die paar radicalen zijn zo sterk dat ze de meerderheid van de moslims onder de duim houden.
zou me niets verbazen.



-Of de meeste moslims zijn radicalen en de gematigden zijn in de minderheid.
zou me ook niet verbazen


-Of de AIVD doet lekker mee met het laten radicaliseren van de Islam door mee te gaan doen in de stigmatisering.
dat lijkt me weer onwaarschijnlijk, maar wel is het zo dat deze mensen alle tegenwicht gebruiken om de zaak nog meer op de spits te drijven,
net als die teringjochies tijdens koopavond die alle bezwaar tegen hun gedrag als uitdaging zien om zich nog lulliger te gedragen.

Goodnight
23-12-04, 07:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
AIVD: radicalisering islam moet gestopt
door Kustaw Bessems
2004-12-23

LEIDSCHENDAM - De Nederlandse samenleving biedt niet genoeg weerstand aan de radicale islam. Optreden tegen terrorisme is onvoldoende, ook de toenemende radicalisering van moslims moet gestopt.


Dit is de strekking van een AIVD-rapport dat minister Remkes van binnenlandse zaken vanochtend naar de Tweede Kamer stuurt.

De overheid kan optreden tegen mensen die geweld gebruiken, redeneert de inlichtingendienst. Maar radicaal-islamitische zending bedreigt de democratische rechtsstaat ook en is heel moeilijk aan te pakken. Ook sommige vormen van zending waarin niet direct geweld wordt gepreekt, zijn volgens de AIVD gevaarlijk. De betrokken zendelingen vinden slechts dat de gewelddadige strijd nog niet opportuun is, maar zij zijn er ook niet tegen.

Deze zending vindt onder andere plaats in 15 tot 25 Nederlandse moskeeën. Moslims wordt wijsgemaakt dat alle niet-moslims uit zijn op vernietiging van hun geloof. Of dat westerse waarden zo verderfelijk zijn, dat een goede moslim zich daar totaal van moet afzonderen. Steeds belangrijker wordt de 'informele' zending, bijvoorbeeld via internet of door individuele reizende predikers.

Gematigde moslims zouden een belangrijke rol moeten spelen in het tegengaan van radicalisering, maar zij zijn volgens de AIVD te zwak. Bovendien is het levensgevaarlijk om als gematigde moslim je nek uit te steken. In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.


Bron: Trouw 23/12/04

-Of die paar radicalen zijn zo sterk dat ze de meerderheid van de moslims onder de duim houden.
-Of de meeste moslims zijn radicalen en de gematigden zijn in de minderheid.
-Of de AIVD doet lekker mee met het laten radicaliseren van de Islam door mee te gaan doen in de stigmatisering.

En het laatste zinnetje vind ik maar raar en onbegrijpelijk:

''In het onderwijs moeten jongeren leren om aan zelfkritiek te doen en niet alle verantwoordelijkheid af te schuiven op hun geloof, aldus de AIVD.''

Snapt iemand dit?

Ik snap zowieso die hele AIVD niet.Kort geleden was het dat de stigmatisering van bepaalde columnisten en politici de radicalisering van jongeren deed toenemen en nu dit weer?

Of we krijgen niet voldoende info,maar hapsnap waardoor je dus zulke vreemde wellicht vervormde berichten krijgt.

Of men oefent druk uit op de AIVD, waardoor deze zijn zeilen bijstelt.

Hoe dan ook ik vind het een grote Katrien en jan Klaassen gehalte hebben.

taouanza
23-12-04, 07:55
De gematigde moslim zus de gematigde moslim zo.
Hebben ze de gematigde moslim ooit om hun mening gevraagd?
Denken ze echt dat de gematigde moslim aan de kant staat van Wilders???
En wat is de gematigde moslims eigenlijk?

Jans Jansos
23-12-04, 07:55
Hoe dan ook ik vind het een grote Katrien en jan Klaassen gehalte hebben.

dat zul je stachtoffers van aanslagen niet gauw horen zeggen.

was het maar zo onschuldig als kinderpoppenkast !!



En wat is de gematigde moslims eigenlijk, bestaat die wel ?
precies !!!!

Goodnight
23-12-04, 07:55
'Groeiende radicalisering breed bestrijden'

Uitgegeven: 23 december 2004 07:44

DEN HAAG - De terreurdreiging van radicale islamieten richt zich in Nederland niet alleen meer tegen de politieke structuur maar tegen de hele Nederlandse samenleving. Een ontwikkeling, die om een breed opgezette aanpak vraagt.

Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een nieuw rapport dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft geschreven over de dreiging van moslimextremisme in Nederland.


'Van Dawa tot jihad'

Een aanpak van bestuursorganen zowel internationaal, nationaal maar ook regionaal en lokaal is van groot belang, schrijft minister Remkes van Binnenlandse Zaken donderdag in een brief aan de Tweede Kamer. Het AIVD-rapport 'Van Dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde', wordt ook donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

Remkes trekt uit de analyse van de inlichtingendienst de conclusie dat het voorkomen, isoleren of indammen van de nu toenemende radicalisering een belangrijke manier is om terrorisme te bestrijden. Dat moet in alle lagen van de Nederlandse samenleving gebeuren, meent de bewindsman.

Alle beschikbare instrumenten

De verschillende besturen in ons land moeten daarom alle beschikbare instrumenten inzetten voor een 'tegenstrategie'. De AIVD geeft daarvoor suggesties in het rapport, dat daarom ook aan onder meer de burgemeesters en korpschefs wordt gestuurd.

De AIVD-rapportage is gemaakt om lokale autoriteiten te informeren over de huidige dreiging. Na de moord op Theo van Gogh beklaagden zij zich over een gebrek aan informatie. In het rapport worden acht soorten dreigingen onderscheiden. Ook geeft de AIVD aan hoe die lokale autoriteiten daarmee kunnen omgaan.

Het was al duidelijk dat extremistische moslims in Nederland zich verzetten tegen de politieke opvattingen in Nederland. Zo zijn er het afgelopen jaar verdachten aangehouden van wie opsporingsdiensten vermoeden dat ze aanslagen op Nederlandse overheidsgebouwen zoals de Tweede Kamer wilden plegen.

Nieuwe variant

Een nieuwe variant van terreurdreiging is volgens de AIVD dus de toenemende radicalisering van moslims die de hele Nederlandse samenleving verafschuwen, vanwege de 'verderfelijke' westerse levensstijl.

,,De aanhangers verafschuwen de wijze waarop in de westerse samenleving mensen met elkaar omgaan'', schrijft de AIVD in het rapport. Dergelijke invloeden zijn volgens de extremisten ontoelaatbaar en dienen te worden uitgebannen en bestreden.

Afkeer

Volgens de inlichtingendienst hebben ze onder meer afkeer van de westerse opvattingen over gelijke rechten van man en vrouw, vrije meningsuiting en respect voor verschillende levensopvattingen.

Aanhangers van deze radicale stroming leggen sterk de nadruk op de 'zuivering van de islam van ketterse invloeden'. Daarom wordt de hele samenleving doelwit. Ook gematigde moslims worden een doel, omdat ze het streven van de extremisten om tot een samenleving te komen die is gebaseerd op hun islamitische 'zeden', in de weg staan.

Jongeren

Deze radicale stroming, het radicaal-islamitisch puritanisme, oefent vooral een sterke aantrekkingskracht uit op sommige groepen moslimjongeren. Vooral omdat het ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen biedt voor de identiteitsproblemen waar velen van hen mee worstelen, constateert de AIVD. Die identiteit kunnen ze terugvinden, zo krijgen ze in sommige moskeeën te horen, in het 'zuiver moslim zijn'. In veel gevallen vatten ze dat radicaal op.

Het 'onislamitische', dat uit hun leven verbannen en bestreden moet worden, stellen ze gelijk aan vooral de 'verderfelijke' Westerse samenleving.

Jans Jansos
23-12-04, 07:59
In veel gevallen vatten ze dat radicaal op.
hoe kun je de texten anders opvatten dan radicaal ??

Wilders et al, hebben wat dat betreft helemaal gelijk !!

ZbaqZbaq
23-12-04, 07:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ook sommige vormen van zending waarin niet direct geweld wordt gepreekt, zijn volgens de AIVD gevaarlijk.

Als ze nou gewoon zeggen dat alle islam gevaarlijk is behalve die gepredikt wordt door M. Sini is dat ook gelijk weer duidelijk.

Jans Jansos
23-12-04, 08:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als ze nou gewoon zeggen dat alle islam gevaarlijk is behalve die gepredikt wordt door M. Sini is dat ook gelijk weer duidelijk.

dat kan niet, want dan worden die radicals meteen nog weer meer radical !

en dan heb jij het gedaan, niet de radical !

taouanza
23-12-04, 08:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als ze nou gewoon zeggen dat alle islam gevaarlijk is behalve die gepredikt wordt door M. Sini is dat ook gelijk weer duidelijk.

Duidelijkheid nee duidelijkheid heb je niks aan.
Chaos werkt veel beter.:)

Jans Jansos
23-12-04, 08:03
Geplaatst door taouanza
Duidelijkheid nee duidelijkheid heb je niks aan.
Chaos werkt veel beter.:)

kijk maar na Irak !

ZbaqZbaq
23-12-04, 08:05
tering... k hoor net dat de AIVD het heeft over 10.000 potentieele gevaarlijke moslims....

ze hebben geen terreur organisatie nodig... werken autonoom... en zijn zelfs nog gevaarlijker dan de bestaande terreur organisaties...

wie o wie is nu 1 van die 10.000... mijn buurman ? die jongeren die hier op het voetbalveldje hangen ?

angst angst angst

Jans Jansos
23-12-04, 08:09
angst angst angst


had je het over een kenmerk of over de lering in het algemeen ?

~Panthera~
23-12-04, 08:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
tering... k hoor net dat de AIVD het heeft over 10.000 potentieele gevaarlijke moslims....

ze hebben geen terreur organisatie nodig... werken autonoom... en zijn zelfs nog gevaarlijker dan de bestaande terreur organisaties...

wie o wie is nu 1 van die 10.000... mijn buurman ? die jongeren die hier op het voetbalveldje hangen ?

angst angst angst
-----------

Werkt lekker hoor, mensen steeds banger maken. :duim:
Stelletje minkukels.

taouanza
23-12-04, 08:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
tering... k hoor net dat de AIVD het heeft over 10.000 potentieele gevaarlijke moslims....

ze hebben geen terreur organisatie nodig... werken autonoom... en zijn zelfs nog gevaarlijker dan de bestaande terreur organisaties...

wie o wie is nu 1 van die 10.000... mijn buurman ? die jongeren die hier op het voetbalveldje hangen ?

angst angst angst

Ze weten vast wel wie het zijn en hebben bewijs dus ze kunnen ze zo oppakken en berechten. Toch?

Vaag vaag vaag

~Panthera~
23-12-04, 08:13
Geplaatst door taouanza
Ze weten vast wel wie het zijn en hebben bewijs dus ze kunnen ze zo oppakken en berechten. Toch?

Vaag vaag vaag
-------------

Volgens mij zwammen ze maar wat uit hun nek. :moe:

Zapatero
23-12-04, 08:15
Ik begrijp niks van die Remkes. Hij heeft het volgens de Telegraaf over het indammen van radicalisering "Remkes trekt uit de analyse van de inlichtingendienst de conclusie dat het voorkomen, isoleren of indammen van de nu toenemende radicalisering een belangrijke manier is om terrorisme te bestrijden.".

Ipv indammen stel ik voor om het probleem bij de wortel aan te pakken! Bin Laden zei het al in 1 van zijn laatste toespraken "de Amerikanen moet Bush vragen waarom wij bijvoorbeeld Zweden niet aanvallen". Hier zit het dus in. Radicalisering wordt in de hand geholpen door het beleid dat een land voert!

Het is kortzichtig om het probleem in te dammen! Ga bij jezelf te rade en vraag jezelf af waarom mensen radicaliseren en vraag je af sinds wanneer het bedreigende vormen begon aan te nemen.

Sinds Nederland zich mengt in het Terrorisme-beleid van de VS is er pas serieuze dreiging ontstaan. Waarom zou ik nu dan opeens proberen het probleem in te dammen? Taai em af uit Afghanistan en Irak. Spreek de waarheid over het Palestina - Israel conflict en geloof me. Je zult je een stuk veiliger voelen.

Dit zou eigenlijk de inleiding moeten zijn van het AIVD rapport.

:jammer:

taouanza
23-12-04, 08:21
Geplaatst door Zapatero
Ik begrijp niks van die Remkes. Hij heeft het volgens de Telegraaf over het indammen van radicalisering "Remkes trekt uit de analyse van de inlichtingendienst de conclusie dat het voorkomen, isoleren of indammen van de nu toenemende radicalisering een belangrijke manier is om terrorisme te bestrijden.".

Ipv indammen stel ik voor om het probleem bij de wortel aan te pakken! Bin Laden zei het al in 1 van zijn laatste toespraken "de Amerikanen moet Bush vragen waarom wij bijvoorbeeld Zweden niet aanvallen". Hier zit het dus in. Radicalisering wordt in de hand geholpen door het beleid dat een land voert!

Het is kortzichtig om het probleem in te dammen! Ga bij jezelf te rade en vraag jezelf af waarom mensen radicaliseren en vraag je af sinds wanneer het bedreigende vormen begon aan te nemen.

Sinds Nederland zich mengt in het Terrorisme-beleid van de VS is er pas serieuze dreiging ontstaan. Waarom zou ik nu dan opeens proberen het probleem in te dammen? Taai em af uit Afghanistan en Irak. Spreek de waarheid over het Palestina - Israel conflict en geloof me. Je zult je een stuk veiliger voelen.

Dit zou eigenlijk de inleiding moeten zijn van het AIVD rapport.

:jammer:


NEderland heeft zo zijn best gedaan om bedreigd te worden.Gun ze wat lol zeg.

taouanza
23-12-04, 08:22
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Volgens mij zwammen ze maar wat uit hun nek. :moe:

Moet haast wel als iemand strafbare feiten pleegt laat je die niet vrij rondlopen toch?

~Panthera~
23-12-04, 08:25
Geplaatst door taouanza
Moet haast wel als iemand strafbare feiten pleegt laat je die niet vrij rondlopen toch?
-------

Lijkt me niet nee.
Bovendien hebben ze tot nu toe al problemen gehad om 1 iemand te vinden, en nu INEENS weten ze van 10.000 mensen hun hele achtergrond ??
Knap gelogen, denk ik dan.
Stemmingmakerij.

Zapatero
23-12-04, 08:25
Geplaatst door taouanza
NEderland heeft zo zijn best gedaan om bedreigd te worden.Gun ze wat lol zeg.

Ik gun het ze ook ;) alleen het probleem is dat ik straks net ergens loop waar zo'n malloot rondloopt met zo'n tikkende bom om z'n ass en dan is het boemmmmmmmmmmm weg Zap!

taouanza
23-12-04, 08:28
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Lijkt me niet nee.
Bovendien hebben ze tot nu toe al problemen gehad om 1 iemand te vinden, en nu INEENS weten ze van 10.000 mensen hun hele achtergrond ??
Knap gelogen, denk ik dan.
Stemmingmakerij.

Dus de AIVD radicalliseert zelf?
Weetje nog van der Ven bij Knevel?
Nou op dezelfde avond zat een Syrier bij Nova die nauwelijks uit zijn woorden kwam van verdriet. Hij zou een aanslag plegen op de Arhemse vierdagen. Heel veel gedoe om van der Ven.
Over de Syrier niet. En het was Nova nog wel.

~Panthera~
23-12-04, 08:32
Geplaatst door taouanza
Dus de AIVD radicalliseert zelf?
Weetje nog van der Ven bij Knevel?
Nou op dezelfde avond zat een Syrier bij Nova die nauwelijks uit zijn woorden kwam van verdriet. Hij zou een aanslag plegen op de Arhemse vierdagen. Heel veel gedoe om van der Ven.
Over de Syrier niet. En het was Nova nog wel.
-----------

Het hele zooitje hier is volslagen krankjorum geworden sinds die kale.
Alles mag, alles kan, en de allochtonen zijn overal de schuld van.
Lekker makkelijk toch ?
Ik kijk geen tv meer, ik kan het wel raden. :moe:

Umarvlie
23-12-04, 08:43
't is toch allemaal zo duidelijk als wat....
AIVD vroeg na de aanslag om 1400 extra mensen om beter te kunnen bewaken, stalken, etc ... ze hebben er nu maar 500 gekregen dus moet er nog wat meer angst gezaaid worden om het toegewezen budget alsnog te verruimen .... :droef:

Ratio_neel
23-12-04, 09:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
tering... k hoor net dat de AIVD het heeft over 10.000 potentieele gevaarlijke moslims....

ze hebben geen terreur organisatie nodig... werken autonoom... en zijn zelfs nog gevaarlijker dan de bestaande terreur organisaties...

wie o wie is nu 1 van die 10.000... mijn buurman ? die jongeren die hier op het voetbalveldje hangen ?

angst angst angst

Jij en ik! Iedereen is radicaal die zegt Allah is 1 en ik wil morgen of overmorgen een sluier of baard dragen. Mouhim iedereen die zegt praktizerend te zijn of in de toekomst te willen zijn. En dat 'in de toekomst te willen zijn' is wat ze potentieel maakt.
Haha, als er 10.000 potentiele moslims zijn in Nederland, dan hebben we een meerderheid aan Nederlandse potentiele moslimhaters die op Wilders stemmen en Hirsi Ali als Nederlander van het jaar uitroepen. Wie zijn er in Nederland nu gevaarlijk? Ze graven hier hun eigen graf (figuurlijk gesproken natuurlijk, voordat ik weer een lading over me heen krijg!)...... En richten klaarblijk hun angsten op de verkeerde.

I.p.v. dat 'ze' (lees media, forumschrijvers etc.) de zogenaamde gematigde moslims hun woord aannemen als waar, namelijk dat de Islam niet vijandig is en niet hatelijk is tegenover niet-moslims i.p.v. dat ze zich fixeren op de Islam van deze terroristen dan zouden we uberhaupt heel ver komen. Geloof ons op ons woord i.p.v. ons onderuit te halen door terroristen als voorbeeld te nemen of dezelfde Koraninterpretatie te hanteren als de terroristen. Daar kunnen we niks mee.

' Gematigde ' moslims (whatever that may be) zullen hun geloof niet de rug toekeren of partij kiezen, wij kiezen partij voor de rechtvaardigheid en de lieve vrede een ieder die daar niet toe bereid is, krijgt van 'ons' niet de steun. Niet Wilders en niet Mohammed B.

mordechai
23-12-04, 09:17
Geplaatst door taouanza
De gematigde moslim zus de gematigde moslim zo.
Hebben ze de gematigde moslim ooit om hun mening gevraagd?
Denken ze echt dat de gematigde moslim aan de kant staat van Wilders???
En wat is de gematigde moslims eigenlijk?

Goeie vraag, ik zou ook niet weten wat een gematigde moslim is. Zo nu en dan lijkt het er even op dat die wel bestaan, worden wethouder en/of kamerlid, maar die worden hier onmiddellijk neergesabeld door hun geloofsgenoten.
maar ja, een beetje zwanger bestaat ook niet.....

Jans Jansos
23-12-04, 09:32
Geplaatst door mordechai
Goeie vraag, ik zou ook niet weten wat een gematigde moslim is. Zo nu en dan lijkt het er even op dat die wel bestaan, worden wethouder en/of kamerlid, maar die worden hier onmiddellijk neergesabeld door hun geloofsgenoten.
maar ja, een beetje zwanger bestaat ook niet.....

En hij is een verrader, die met de infidele vijand heult.


en het gekke aan dat geloof is, dat je er niet eens vrijmoedig uit mag stappen,


in de godsdienst is geen dwang, zegt men dan, maar tegelijk staan er weer andere dingetjes die er op neerkomen dat wanneer je de Allah 1maal kent, je hem, vanwege smaakverschil, niet meer mag, niet kennen.

hoe noemden we dat in de vorige eeuw ook al weer, 1 geloof met 1 partij ?

Umarvlie
23-12-04, 09:33
Geplaatst door mordechai
Goeie vraag, ik zou ook niet weten wat een gematigde moslim is. Zo nu en dan lijkt het er even op dat die wel bestaan, worden wethouder en/of kamerlid, maar die worden hier onmiddellijk neergesabeld door hun geloofsgenoten.
maar ja, een beetje zwanger bestaat ook niet.....

Uitgaande van 1 miljoen moslims zijn er dus 1000000-10000-150 = 989850 gematigde moslims ...

mark61
23-12-04, 11:00
Kamer valt over Remkes en AIVD heen, AIVD nog voor de kerst met dapper stemmingrapport. Remkes rustig onder kerstboom glühwein drinken. Hik.

IbnRushd
23-12-04, 11:05
En hij is een verrader, die met de infidele vijand heult.

Ik vind hem geen verrader. Alleen hij vertegenwoordigd de moslims niet, maar de PVDA. Hij heeft dat trouwens ook gezegd en uitgelegd.


n het gekke aan dat geloof is, dat je er niet eens vrijmoedig uit mag stappen,

Je mag van de islam afstappen. In deze tijd vinden er geen consequenties plaats.


in de godsdienst is geen dwang, zegt men dan, maar tegelijk staan er weer andere dingetjes die er op neerkomen dat wanneer je de Allah 1maal kent, je hem, vanwege smaakverschil, niet meer mag, niet kennen.

concreet a.u.b.?