PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabisme van Irak in gevaar



Afrux
23-12-04, 06:01
De minister van BZ van Jordanie heeft na een ontmoeting met de minister van BZ van Egypte gewaarschuwd dat het Arabisme van Irak in gevaar is. Volgens hem heeft zijn land bewijzen dat Iran bezig is om Irak te onderwerpen door een Shietische blok te vormen, die ze willen uitbreiden naar Syrie en Libanon.

Volgens hem is het arabisme het enige wat deze gevaar kan weren en Irak behoeden voor het verliezen van haar Arabisme.


Op dezel;fde pagina,

- SA trekt haar ambassadeur terug uit Libya. Saoud Faisal heeft verklaard dat respect voor het Libische volk de enige reden is dat het bij het terug trekken van de ambassadeur is gebleven.

- Abbas verwelkomt de conferentie van London en Sharon weigert!!!

Afrux
23-12-04, 16:37
Voor onze vriend Zwaq Rbaq

dit komt uit een Arabische krant

alsharq alawsat

ZbaqZbaq
23-12-04, 17:00
Heb je niet gemerkt dat er gewoon geen interesse is voor jou zielige postjes ?


jallah qawed

Afrux
23-12-04, 19:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Heb je niet gemerkt dat er gewoon geen interesse is voor jou zielige postjes ?


jallah qawed

Ik weet net wat zielig postjes voor jou is (nou aeingelijk kan ik het me wel voorstellen|)


Maar dit is voorpagina nieuws in een van de meeste gezaghebbende arabische kranten.

Waarom is het zielig volgens jou? waarom mag een arabische krant het publiceren en elk keer als ik er een artikel (meestal voorpagina nieuws) post is het volgens jou zielig..


Dit is nog een nieuwtje voor je:

Israelische boeren zijn bang dat hun appels gaan rotten, daarom verkopen ze die an Syrie. Maar zoals het de domme arabieren betaamt i.p.v. dat ze rechtreeks via de golan hoogte vervoerd worden, moeten ze eerst nu via Jordanie komen...


Het gezegde klopt wel:
Een arabier verkoopt zijn ziel voor een peer..

Waar is die syrie die israel beschouwt als een bezitter... Op deze wijze dragen ze bij de economie van de bezitter... (Ik vind het niet erg, want in principe creeren ze werk voor palestijnen die voor 60% afhankelijk zijn van israel omj te overleven.

Pytaghoras
24-12-04, 01:06
Ik vind het erg cool om te zien hoe twee Marokkaantjes met elkaar omgaan. De ene is een berber in hard en nier en de andere voelt zich 100% een arabier. :zweep: :zweep:

Waar leidt het naar toe? :stout: :stout:

Pytaghoras
24-12-04, 01:07
DIt verdient namelijk een toppertje.

Uppppppppp

Afrux
24-12-04, 19:57
Ten eerste:

Ieder Marokkaan die zich ARabier noemt, is een domme Amazigh.

Mensen zoals ZbaqRdaq worden uitgelachen door de echte Arabieren in Marokko als ze zich ARabier noemen. De echte ARabieren in Marokko, die minder dan 2% van de bevolking uitmaken, kijken op de echte Berbers en gearabiseerde berbers neer en beschouwen ze als tweederangburgers. Deze groep die bekend staat om de naam Andalou-Arabou is na het vertrek van de Fransen aan de macht gekomen. Imazighen waren tijdes de bezetting aan het vechten voor opnafhankelijkheid, etrwijl deze verraders beschermd werden door Frankrijk omdat ze het land aan hun hadden verkocht.

Als Zbaq een Arabier was, dan was zijn vader niet naar NL gekomen als gast arbeiders, maar dan was hi nu ergens in Palm Beach, Parijs of elders te genieten van de gestolen centen die zij n vader op buitenlandse rekjenig hebt.


Zomaar ergens op een vliegveld, genietend van een lokale drankje, schoof een man aan de bar. IK kon zien dat hij een Arabier was. Op een gegeven moment raakten we aan de praat. Ik vroeg wat hij vandaan komt: hij antwoordt met zware arabische accent dat hij een Englse man was. Daarom besloot ik om te zeggen dat ik een Libanees was die in Nederland woont (om zo te voorkomen dat hij me op mijn Tamazight accent kan betrappen. Dus sprak ik in dit geval geen Arabisch.Wanner Imazighen arabisch gaan praten dan hoor je het gelijk. Sterker nog dr. Roel Otten heeft bewijzen dat je aan het Nederlands van een persoon kunt horen of hij ddarija of tamazigh sprekend is.

Op dat moment besloot hi om zijn afkomst niet meer te ontkennen en gaf toe dat hij uit Jordanie komt. Tijdens het gesprek is me iets bijgebleven, toen we het over Noord Afrika hadden en het dialect aldaar:
Noor AFriakanen spreken geen Arabisch, het zijn neppe Arabieren zei die. Echte ARabieren begrijpen ze niet, et is een minderwaardige variant van het ARabisch wat ze spreken.

Ibn Khaldoun spreekt ook in zijn Muqaddima, over Ddarija zoals deze man erover sprak.

DEMOcraat
24-12-04, 21:32
Geplaatst door Afrux
Ten eerste:

Ieder Marokkaan die zich ARabier noemt, is een domme Amazigh.

Mensen zoals ZbaqRdaq worden uitgelachen door de echte Arabieren in Marokko als ze zich ARabier noemen. De echte ARabieren in Marokko, die minder dan 2% van de bevolking uitmaken, kijken op de echte Berbers en gearabiseerde berbers neer en beschouwen ze als tweederangburgers. Deze groep die bekend staat om de naam Andalou-Arabou is na het vertrek van de Fransen aan de macht gekomen. Imazighen waren tijdes de bezetting aan het vechten voor opnafhankelijkheid, etrwijl deze verraders beschermd werden door Frankrijk omdat ze het land aan hun hadden verkocht.

Als Zbaq een Arabier was, dan was zijn vader niet naar NL gekomen als gast arbeiders, maar dan was hi nu ergens in Palm Beach, Parijs of elders te genieten van de gestolen centen die zij n vader op buitenlandse rekjenig hebt.


Zomaar ergens op een vliegveld, genietend van een lokale drankje, schoof een man aan de bar. IK kon zien dat hij een Arabier was. Op een gegeven moment raakten we aan de praat. Ik vroeg wat hij vandaan komt: hij antwoordt met zware arabische accent dat hij een Englse man was. Daarom besloot ik om te zeggen dat ik een Libanees was die in Nederland woont (om zo te voorkomen dat hij me op mijn Tamazight accent kan betrappen. Dus sprak ik in dit geval geen Arabisch.Wanner Imazighen arabisch gaan praten dan hoor je het gelijk. Sterker nog dr. Roel Otten heeft bewijzen dat je aan het Nederlands van een persoon kunt horen of hij ddarija of tamazigh sprekend is.

Op dat moment besloot hi om zijn afkomst niet meer te ontkennen en gaf toe dat hij uit Jordanie komt. Tijdens het gesprek is me iets bijgebleven, toen we het over Noord Afrika hadden en het dialect aldaar:
Noor AFriakanen spreken geen Arabisch, het zijn neppe Arabieren zei die. Echte ARabieren begrijpen ze niet, et is een minderwaardige variant van het ARabisch wat ze spreken.

Ibn Khaldoun spreekt ook in zijn Muqaddima, over Ddarija zoals deze man erover sprak.

bla bla bla bla wat wil je hier mee zeggen...

Afrux
24-12-04, 21:42
Geplaatst door DEMOcraat
bla bla bla bla wat wil je hier mee zeggen...

Dat Marokkanen die denken dat ze ARbier zijn en het racistische arabische nationalisme als als religie zien, in feite niets meer en niets minder zijn dan gearabiseerde (identiteitloze) Berbers zijn.

Al3arbi
24-12-04, 21:47
Wat ben je als je als verdwaalde moslim een Nederlands paspoort bezit, Darizja-spreekt, schelden in het Amazigh en Turks doet, Engels de voertaal in je hoofd is, en spleetogen je venster zijn.

Al3arbi
24-12-04, 21:53
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dan ben je iemand die door AIVD in de smiezen wordt gehouden.

AIVD is overschat. Dat weet elke achterbuurtbewoner.

Al3arbi
24-12-04, 21:59
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Daarom maken die achterbuurtbewoners ook zoveel stampij.


Ja. Ooit wil ik verhuizen. Dan wil niet meer naast het woonwagenkamp wonen. Tot die tijd.

DEMOcraat
24-12-04, 22:01
Geplaatst door Afrux
Dat Marokkanen die denken dat ze ARbier zijn en het racistische arabische nationalisme als als religie zien, in feite niets meer en niets minder zijn dan gearabiseerde (identiteitloze) Berbers zijn.
er zijn ook marokkaanen die zich nederlander of wereldburger voelen wat is daar mis mee.

Al3arbi
24-12-04, 22:04
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dan maar liever naar een buurt waar men meer fiducie in de AIVD heeft? Succes met je ambitie.


Zeg dankie, sai.

ZbaqZbaq
24-12-04, 22:34
Geplaatst door Afrux
Dat Marokkanen die denken dat ze ARbier zijn en het racistische arabische nationalisme als als religie zien, in feite niets meer en niets minder zijn dan gearabiseerde (identiteitloze) Berbers zijn.

Ook jij bent Arabier .. of je het nou leuk vind of niet.

groeten van een Arabisch nationalist / Pan arabist

DEMOcraat
24-12-04, 22:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ook jij bent Arabier .. of je het nou leuk vind of niet.

groeten van een Arabisch nationalist / Pan arabist
dat is het nou juist hij wil het zijn maar hij voldoet niet aan de arabische criterium.

DEMOcraat
24-12-04, 22:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En wat zijn die Arabische criteria dan?

ik ben geen arabier.ik zou zeggen boek een reis van een half jaar of een enkel reis naar een arabische land dan kom je vanzelf wel achter welke criteria dat is..

DEMOcraat
24-12-04, 23:04
Geplaatst door 151 Nobelprizes
In een half jaar: zo snel? Whoa. Dank je voor de hoge dunk.
Sommige immigranten zitten hier al generaties en ze kennen de Hollanders nog steeds niet.
als je genegeerd wordt zul je ze nooit kennen zelf heb ik daar geen moiete mee...er zijn ook immigranten die de hollanders kennen voordat ze besluiten om in nederland te vestigen.

Ansari
24-12-04, 23:15
Geplaatst door Afrux

Ibn Khaldoun spreekt ook in zijn Muqaddima, over Ddarija zoals deze man erover sprak.

Gebruik deze nobele geleerde niet voor je haatzaaiende propagandistische gelul en leer hoe je een tekst in haar context hoort te lezen. Je wilt niet weten wat hij zegt over sommige berbers.

Al Sawt
24-12-04, 23:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Leg 's uit? Hoe kun je een volk dat al 5000 jaar uit berbers bestaat arabisch laten worden, omdat die arabieren na een paar duizend jaar naar de berbers trokken en zich daar in hun contreien vestigden?

Je zou eerder zeggen dat de arabieren berber zouden moeten worden. Althans, dat lijkt me een logische gedachte. Aan die gedachte heb ik vaak mijn tanden stuk gebeten. Alleen had mijn gedachte betrekking op Europese joden. Hoe konden ze plotseling, Semieten worden? Alleen maar omdat ze een pad van een Rabijn hebben gevolgd, die in hun contreien gevestigd heeft?

Al Sawt
24-12-04, 23:48
Geplaatst door Ansari
Gebruik deze nobele geleerde niet voor je haatzaaiende propagandistische gelul en leer hoe je een tekst in haar context hoort te lezen. Je wilt niet weten wat hij zegt over sommige berbers. Ansari,

Keer op keer heb ik Afrux opgewezen, dat uitlatingen van Ibn Khaldoen betrekkingen hadden op de migratie en invasie van een Arabische stam nl; de Banu Hilial.

Aangezien hun invasie bepaald niet zachtzinnig gepaard ging, werden ze door Ibn Khaldoen verketterd.

Afrux maakt er vervolgens zijn eigen versie van en blijft dat keer op keer herhalen. Ook al wordt het telkens gelogenstraft.

Al Sawt
24-12-04, 23:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ben jij een arabier of een berber? Ik kom uit een stad vandaan, die een kruispunt was van Andalusische en Riffische demografie. In mijn aderen zal zowel Berberse als Arabische bloed stromen.

Afrux
25-12-04, 00:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat is het nou juist hij wil het zijn maar hij voldoet niet aan de arabische criterium.


Dimmen![taouanza]

Afrux
25-12-04, 00:40
Geplaatst door Al Sawt
Ansari,

Keer op keer heb ik Afrux opgewezen, dat uitlatingen van Ibn Khaldoen betrekkingen hadden op de migratie en invasie van een Arabische stam nl; de Banu Hilial.

Aangezien hun invasie bepaald niet zachtzinnig gepaard ging, werden ze door Ibn Khaldoen verketterd.

Afrux maakt er vervolgens zijn eigen versie van en blijft dat keer op keer herhalen. Ook al wordt het telkens gelogenstraft.

Wat heeft zijn historische beschrijving van Ddarija die hij afstempelt als een minderwaardige arabisch met de stam Banu HIlal.

Als je de Muqaddimah en de 29 boeken die hij in de laatset 20 jaar van zijn leven schreef, die hij overigens geheel besteed aan de geschiedenis van Imazighen las. Dan zal je zien dat het over alle Arabieren gaat. In al muqqadimah behandelt hij niet alleen de berbers, maar de arabieren, perzen, christenen (spaanjaarden), etc.,..en hij beschrijft ov er hun leven, manieren, cultuur, daden., etc.. dus niet alleen over Banu Hilal maar over al deze volekren.

Dat de arabieern op alle fronten gelijk gemaakt worden met de grond en het slecht van afkomen, daar kan ik niets aan doen. het zijn historische feiten.

Wat vind je van deze uitspraak:

De arabieren (Araieern staat er en niet Banu Hilal) zijn de verste van de wetenschapwat betreft de moslims. Het enige wat ze mee bezig zijn is het vernietigen van opgebouwde civilisatie als ze een land veroveren. De meeste islamitische wetenschappers van ons tijd zijn niet Arabisch...


Ik adviseer jeom eens de boeken nog eens te leven. |

Al Sawt
25-12-04, 01:19
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En zo gaan de bloedlichaampjes hun eigen weg, houden leven in leven, niet eens bewust dat de schoonheid van biologie teniet wordt gedaan door religie & etnic shit. De acceptatie van wetenschap heeft nog een lange weg te gaan. Doel je op de acceptatie van wetenschap die kan vaststellen of Rus een Toendra Semiet of een doodgewone Slavier is?

Al Sawt
25-12-04, 01:35
Geplaatst door Afrux
Wat heeft zijn historische beschrijving van Ddarija die hij afstempelt als een minderwaardige arabisch met de stam Banu HIlal.

Als je de Muqaddimah en de 29 boeken die hij in de laatset 20 jaar van zijn leven schreef, die hij overigens geheel besteed aan de geschiedenis van Imazighen las. Dan zal je zien dat het over alle Arabieren gaat. In al muqqadimah behandelt hij niet alleen de berbers, maar de arabieren, perzen, christenen (spaanjaarden), etc.,..en hij beschrijft ov er hun leven, manieren, cultuur, daden., etc.. dus niet alleen over Banu Hilal maar over al deze volekren.

Dat de arabieern op alle fronten gelijk gemaakt worden met de grond en het slecht van afkomen, daar kan ik niets aan doen. het zijn historische feiten.

Wat vind je van deze uitspraak:

De arabieren (Araieern staat er en niet Banu Hilal) zijn de verste van de wetenschapwat betreft de moslims. Het enige wat ze mee bezig zijn is het vernietigen van opgebouwde civilisatie als ze een land veroveren. De meeste islamitische wetenschappers van ons tijd zijn niet Arabisch...


Ik adviseer jeom eens de boeken nog eens te leven. | Afrux, ik ben net gediend van jouw geschiedenislessen. Vooral als ik keer op keer met succes ze kan weerleggen.

Ibn Khaldoen had het duidelijk over Banu Hilal, die hij beschreef als een plaag springkhanen die akkers verwoesten en niets anders dan dood en verderf achter lieten.

Jou beweringen over Arabische wetenschappers heb je zeker uit je duim gezogen of heb je het uit een andere middeleeuwse boek gehaald?

DEMOcraat
25-12-04, 15:46
Geplaatst door Afrux
kijk naar het ieuws en naar de realiteit en de positie van de arabiertjes.. word wakker identiteilloze berbertje!!!!
dus jij bent wakker zodat je alle arabieren over een kam scheert terwijl de arabische bevolking krepeert door dictatoriale regeringen ben jij zo blind om dat zien of wil je dat niet zien.
wakker en blind zijn dat is identiteitloze iemand.


[i]hahahaa, Als ergens criteria moeten zijn om een etnicitaiet aan te halen, dan zou het arabier zijn het makkelijkste zijn wat er is. [/B]
als je het over de arabische regeringen hebt dan heb je gelijk.maar om een bevolking gelijk te stellen aan hun regeringen dat getuigt alleen hoe minder kennis je hebt.


[i]Dief, terrorist, leugenaar, broeder en maten naaier, het goedkoopste wat op aarde is ieder dag vernderd worden, geen enige mate van zelfrespect of eigenwaarde, enzovoorts.. [/B]
je doet net of die imazighen een superras zijn terwijl dat niet zo is,weet je eigenlijk hoe het in marokko is en dan bedoel ik alhoceima bij elke verkiezingen is iedere stem te koop en het gekste is dat zowel de koper en verkoper allebei imazighen zijn.
niemand is perfect in deze wereld


[i]Je bent Arabier of je het wil of niet, hahahahaa, liever dan een israelier in dat geval of de dood. [/B]
daar heb je gelijk in een racist hoort bij racisten thuis.

Afrux
25-12-04, 16:14
Geplaatst door DEMOcraat
dus jij bent wakker zodat je alle arabieren over een kam scheert terwijl de arabische bevolking krepeert door dictatoriale regeringen ben jij zo blind om dat zien of wil je dat niet zien.
wakker en blind zijn dat is identiteitloze iemand.


als je het over de arabische regeringen hebt dan heb je gelijk.maar om een bevolking gelijk te stellen aan hun regeringen dat getuigt alleen hoe minder kennis je hebt.


je doet net of die imazighen een superras zijn terwijl dat niet zo is,weet je eigenlijk hoe het in marokko is en dan bedoel ik alhoceima bij elke verkiezingen is iedere stem te koop en het gekste is dat zowel de koper en verkoper allebei imazighen zijn.
niemand is perfect in deze wereld


daar heb je gelijk in een racist hoort bij racisten thuis.

De pot op met je onzin.

Ik heb honderduizend keer gezegd. Ik heb het niet over de onderdrukten, maar over de regimes en de aanhangers ervan en iedereen die ze in stand houdt en natuurlijk over de moslim extremisten.

ik kan ze chinezen noemen, maar dat klopt niet, het zijn arabieren...

Rosita0323_
25-12-04, 16:33
Dat ik altijd dacht dat een Arabier uit Saoedi-Arabië kwam, een moslim en een islamiet hetzelfde was, blijkt na een rondgang van een poos hier niet zo te zijn..

Ik zie hier door mijn ogen dingen door elkaar lopen, kreten als superieur, arabist, berber...op tv de soenieten en de shjiieten...ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag me af hoe het komt dat ieder elkaar zo aan het bestrijden is...zoveel mensen zoveel stromingen en idealen, ik denk dat ik daaraan wel enige houvast heb.

Dan lees ik ook stukjes over gesproken talen met accenten en dan verschijnt mij een beeld over een Vlaming die zijn taal spreekt met accenten en een Hollander die zijn taal spreekt met accenten.. waar gaat het over wanneer iemand Arabisch spreekt met welk accent dan ook? Over afkomst en achtergrond vorm gegeven in een dialect? Iemand die Nederlands spreekt waaruit gehaald kan worden dmv accenten waar hij vandaan komt?En dan een bepaalde stroming aanhangt?

Oja....ik hoor precies wanneer een Zeeuw ABN spreekt hoor en dat vind ik leuk nl om te horen..dan luister ik naar wat deze persoon te vertellen heeft en oordeel niet over de klanken die ik hoor..en zal die persoon niet minder achten omdat ik een accent hoor en zeggen...ach..komt van het platteland, dus is een boer. (en boeren worden bij voorbaat al als wat dommer beschouwd hoor door een gemiddelde stedeling)
Dat laatste is metaforisch genomen en wel hetgeen wat ik proef door de hele topic heen nl..

Verder is deze topic voor mij echt moeilijk te volgen, zeker leuk en interessant om te lezen, al weet ik absoluut niet wat de titel van deze topic al inhoudt....ken ik de lading niet..

dit wilde ik toch eventjes kwijt hoor....

DEMOcraat
25-12-04, 18:21
Geplaatst door Afrux
De pot op met je onzin.

Ik heb honderduizend keer gezegd. Ik heb het niet over de onderdrukten, maar over de regimes en de aanhangers ervan en iedereen die ze in stand houdt en natuurlijk over de moslim extremisten.

ik kan ze chinezen noemen, maar dat klopt niet, het zijn arabieren...

overdrijven is een vak appart zodra je er niets kunt opbrengen dan tover je het woord onzin uit...
je hoeft me niets wijs te maken ik weet heel goed hoe sommige amazigh extremisten over arabiere denken.dat is hooguit discriminatie het heeft niets met de feiten te maken.

Rabi'ah.
25-12-04, 19:03
Ontroerend, die plotselinge solidariteit van Nobelien met de Imazighen.

Ik hoop wel dat ze zich realiseert dat de Marokkanen op wie ze altijd af loopt te geven, voor 90% uit Imazighen bestaan. :moe:

Al Sawt
25-12-04, 21:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dan hebben we een probleem. Wie heeft er zo diep nagedacht in de Arabische wereld, in de Berberse wereld, en waar is de wetenschap gebleven.

Zo te zien vindt Afrux de Arabieren helemaal niks.

Zo te zien zijn Al Swat, Schaap en ZbaqZbaq allen berbers, maar willen ze eigenlijk graag Arabier zijn. Waarom eigenlijk? Omdat de Arabieren altijd hebben gespogen op de berbers? Waarom ga je niet op mijn bericht in?

Al Sawt
25-12-04, 21:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dan hebben we een probleem. Wie heeft er zo diep nagedacht in de Arabische wereld, in de Berberse wereld, en waar is de wetenschap gebleven.

Zo te zien vindt Afrux de Arabieren helemaal niks.

Zo te zien zijn Al Swat, Schaap en ZbaqZbaq allen berbers, maar willen ze eigenlijk graag Arabier zijn. Waarom eigenlijk? Omdat de Arabieren altijd hebben gespogen op de berbers? Waarom ga je niet op mijn bericht in?

Rabi'ah.
25-12-04, 21:10
Al Sawt: Ik heb diepe bewondering voor je geduld. :duim:

Al Sawt
25-12-04, 21:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Al Sawt: Ik heb diepe bewondering voor je geduld. :duim: Bedankt, Rabiah! Ik heb altijd geduld met Nobelintje!

Rabi'ah.
25-12-04, 21:26
Geplaatst door Al Sawt
Bedankt, Rabiah! Ik heb altijd geduld met Nobelintje!

Pffff jij bent echt onvermoeibaar...... :hihi:

Maar mijn ervaring is dat discussies met Nobelien en Afrux meestal op niets uitlopen.......desalniettemin vermaak ik me kostelijk, vooral over die plotselinge solidariteit van Nobelien met de Imazighen, terwijl ze normaalgesproken altijd loopt af te geven op Marokkkanen. :rolleyes:

Veel succes! :zwaai:

Al Sawt
25-12-04, 21:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Pffff jij bent echt onvermoeibaar...... :hihi:

Maar mijn ervaring is dat discussies met Nobelien en Afrux meestal op niets uitlopen.......desalniettemin vermaak ik me kostelijk, vooral over die plotselinge solidariteit van Nobelien met de Imazighen, terwijl ze normaalgesproken altijd loopt af te geven op Marokkkanen. :rolleyes:

Veel succes! :zwaai: Beter onvermoeibaar dan lui!

Nobel`s solidariteit met Afrux is een wasseneus. Nobel denkt dat ze daarmee ons een hak kan zetten, maar alles wat ze zegt krijgt ze keihard terug.

Afrux
25-12-04, 21:44
Geplaatst door Al Sawt
Beter onvermoeibaar dan lui!

Nobel`s solidariteit met Afrux is een wasseneus. Nobel denkt dat ze daarmee ons een hak kan zetten, maar alles wat ze zegt krijgt ze keihard terug.

Ik ben hier niet voor solidariteit. Maar om mijn mening te verkondigen.

Als ik zeg dat ik een hekel heb aan het Achterlijke en racistische arabische nationalisme, dan is het mijn visie.

Daar zal zeker geen verandering in komene vanwege een paar post, van mensen die dat beschouwen als een religie.

Als ik zeg dat ik de sharia een achtergestelde wetgeving vind, dan is dat gebaseerd over de wetgeving van de sharia, die naar mijn mening niet past in de tijd geest. Bovendien bevat deze wetgeving regels die een normaal denkend mens niet zou accepteren. Voorbeelden zat. Ik hoef ook geen eigen sharia te ontwikkelen. Daarom geloof ik heilig in scheiding van kerk en staat. De enige oplossing om de baarbaarse regels van een bepaalde religie te ontwijken. Bovendien blijft daardoor religie een persoonlijke zaak en ik hoef niet te leven volgens een interpertatie of visie van de een of ande aghyur.

Mijn mening zal hierover ook niet veranderen door rachterlijk reacties. Of reacties die gebaseerd zijn op een droom beeld en die alles wat met religie te maken heeft tgoed verkaren.

Ik heb een ekel aan Imazighen die een beetje Ddarija spreken en hun roots hebben verloren, als ze van de ander Imazighen hetzelfde verwachten. Van mij mag je je niet alleen ARabier voelen. Je kan je ook Chinees voelen van mijn part. Maar eis nietvan mij om te zwijgen over de Arabische onderdrukking omddat het ARabisme voor je een religie is. Eis ook niet van mij om me iet Amazigh te voelen (want ander ben ik racist of nationalist). En helemaal niet om niet om voor mijn legitieme rechten op te komen.

Eis niet van mij om de moslim extremisten die moord en verderf zaaien te steunen en ziodra men ze bekritiseert, dan is hij een anti-moslim.


Ieder Marokkaan die zich Arabier noemt is een achterlijke Amazigh.

ZbaqZbaq
25-12-04, 22:11
Geplaatst door Afrux

Ieder Marokkaan die zich Arabier noemt is een achterlijke Amazigh.

Iedere Amazigh die zegt dat de Imazighen geen deel zijn van de Arabische wereld is geesteziek.

Arab Pride !

krakeb
25-12-04, 23:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Is er geen berber pride?

In overvloed......

ZbaqZbaq
25-12-04, 23:09
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Is er geen berber pride?

Nee,



er is alleen Amazigh Pride

En die Pride kan alleen als ze tevens trots zijn op de met Arabieren gedeelde cultuur, geschiedenis, grond, religie...andersom geldt ook voor de Arab Pride.

ZbaqZbaq
25-12-04, 23:45
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh ja? Net had je het nog over de arab pride.
Tis de vraag of die kontekruiperij van arabische zijde naar berbers toe net zo fanatiek is.

je wulpsheid maakt dat je niet helder meer kunt lezen en denken.

De Arabische natie bestaat bij de gratie van Arabische-, Riffijnse-, Armeense-, Fenicische-, enz -trots.

En mensen als Afrux, die ontkennen deel te zijn van die arabische wereld ontkennen delen van hun geschiedenis en creeren nieuwe mythen om aan te nemen als feiten. Ze verkopen hun ziel en dat van hun voorvaderen om bij slettebakjes als jou in goed aarde te vallen.
Mensen als hij zijn het niet waard om zich Amazigh noch Arabier te noemen, netzomin als een (so called)Arabier die de Imazighen ontkent.

die 2 soorten verdienen elkaar, en zij wij liever kwijt dan rijk.

Afrux
26-12-04, 01:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Iedere Amazigh die zegt dat de Imazighen geen deel zijn van de Arabische wereld is geesteziek.

Arab Pride !

Volgens jouw theorie is ieder vlaming die zich niet Fancofoon voelt geestelijk ziek.! Wat een achtrelijke redenering, maar ik had ook niets anders verwacht van iemand die een zieke en achterlijk ideologie aanhangt.
Waaom zou ik trots zijn om ARabier te zijn. gezien de feiten en de vernederingen die ze dagelijk al 50 jaar ondergaan, op alle fronten zou ik eerderme voor schamen. Alleen Israel al zorgt ervoor om je kapot te schamen als Arabier.

DE werkelijkheid en de resultaten van 40 jaar achterlijk, en racistische Arabisch nationalisme:

- BNP van 22 landen (ondanks de olie) lager dan die van Spanje.
- Analfabitisme meer dan 50% bij vrouwen meer dan 70%.
- In Griekenland worden jaarlijks 5 meer boeken uitgegeven dan in die 22 achterlijke landen.
- Toegang tot nternet minder dan 3%
- In 1000 jaar zijn minder boeken naar het Arabisch vertaald dan in een jaar naar het Spaans (10000 stuks).
- Ieder vernieuwd geluid wordt de mond gesnoerd en opgepakt.
- Armoede loopt op twee voeten.
- ik kan tot morgen doorgaan

deze feiten en meer zijn te vinden in het Arab human report 2003 (geschreven door top ARabische wetenschappers).



Zbaq:

Ieder heeft het recht om trots te zijn op wie hij is. ALs ik een chinees of israelier zou zijn geweest, dan was ik het ook.

Om op je domme opmerking terug te kome, Ik voel me zeker geen Arabier (omdat ik simpelweg het niet ben). Als het zo zou zijn dan zou ik in een identiteitscrisis verkeren. Wat het geval is bij jou waarschijnlijk. En ik voel me helemaal niet verbonden met de Arabische wereld. verre van dat. Je moet een ding niet vergeten, ondanks dat je een minderwaardige variant (de laagste variant van Ddarija spreekt, getuigt je posten hier), de cultuur, eten, kleding, etc, van alle Marokkanen vindt haar oorsprong in de Amazigh cultuur. En als je dat vergelijkt met ARabische landen in het Midden oosten (dus niet over Libie, Tunisie, en algerije) dan is er niets gemeenschappelijks, behalve allah. Daarom hoeft een c hineze moslim zich ook geen arabier te voelen of een iranier.

Ik ben er meerdere malen geweest voor mijn werk. I kan je een ding vertellen. Ik voel me in kanaal eiland meer thuis. Niet omdat de mensen slecht zijn op straat. Ik ben zowel in Dubai als in Kuwait altijd met respect behandeld. Het gaat om de cultuur en de manieen van het leven.


Lunes Matooub (vermoord door geestelijke zieke extrelmisten die o.a. het onderwijs van Tamazight in algerije als een soort van kofr zien en het Arabisch tot een religie hebben verklaard):

Ik ben geen ARabier en niemand kan me verplichten om moslim te zijn. religie is een persoonlijke zaak. Het is aan het individu om te beslissen of hij al dan niet gelooft in die waarheid.


Ad iseb arebbi uma-s n ubuhari, ma yabuhari iruh', iruh'.

Het is de broier (familie) van de gek alles over zich heen krijgt, want niemand neemt het de gek kwalijk.

Luidt een Amazigh gezegde.