PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontslag moslimvrouw bij Ledegems bedrijf geweigerd



Marsipulami
23-12-04, 09:21
Ontslag moslimvrouw bij Ledegems bedrijf geweigerd

LEDEGEM (belga, eigen berichtgeving) - De moslimvrouw die bij de firma Remmery in Ledegem werkt, heeft haar ontslag ingediend nadat op het privéadres van de zaakvoerder de vierde dreigbrief is aangekomen. Het ontslag werd door zaakvoerder Rik Remmery niet aanvaard.



De briefschrijver verwijt Remmery te collaboreren met de moslims en een slechte Belg te zijn. Er staat eveneens te lezen dat hij zijn doodvonnis heeft getekend. Volgens de briefschrijver looft ,,Nieuw Vrij Vlaanderen'' aan zijn leden een premie van 250.000 euro uit voor wie de zaakvoerder binnen het jaar kan vermoorden.

Naar aanleiding van die brief heeft de ondernemer beslist om een voorgenomen protestactie af te gelasten. De bedoeling was dat alle vrouwelijke werknemers met een hoofddoek in stoet op straat zouden komen. ,,Op aanraden van de politie en de burgemeester werd de actie afgelast. Of ik nog goed slaap? Minder. Ik kan mijn nachtrust nu nochtans goed gebruiken'', zegt Rik Remmery.

(hwr)


23/12/2004 (hwr)

©Copyright De Standaard

taouanza
23-12-04, 09:25
Ondanks dat ze haar hoofddoek afdeed?
Nee er is geen hetze ben je mal!

Wide-O
23-12-04, 10:04
Dit gaat verder dan hetze taouanza, dit is pure terreur :(

Mars, volgens mij heb ik op VRT/VTM etc hier nog niets over gehoord, terwijl dit toch al een tijd speelt ? Of heb ik het toevallig gemist ? Lijkt me toch echt belangrijk genoeg om over te berichten.

Marsipulami
23-12-04, 10:30
Geplaatst door Wide-O
Dit gaat verder dan hetze taouanza, dit is pure terreur :(

Mars, volgens mij heb ik op VRT/VTM etc hier nog niets over gehoord, terwijl dit toch al een tijd speelt ? Of heb ik het toevallig gemist ? Lijkt me toch echt belangrijk genoeg om over te berichten.

Haha, ik wil eerst zien hoe dit afloopt. Mogelijks spelen de terrorist en de bedreigde onder één hoedje of zo.

mark61
23-12-04, 12:20
Geplaatst door Marsipulami
Haha, ik wil eerst zien hoe dit afloopt. Mogelijks spelen de terrorist en de bedreigde onder één hoedje of zo.

Hoe kom je daarbij? Ik stel me eerder een eenzame gek voor, een ex-werknemer of zo. Kunnen ze die werkelijk niet vinden of doen ze geen moeite? Tis toch te zot voor woorden.

nefertiti
23-12-04, 12:24
Misschien is het wel een eenzame gek die wil dat Ayaan terug veilig op straat kan lopen? Of dat Wilders terug een normaal leven krijgt?

Zou best kunnen toch?

mark61
23-12-04, 12:38
Geplaatst door nefertiti
Misschien is het wel een eenzame gek die wil dat Ayaan terug veilig op straat kan lopen? Of dat Wilders terug een normaal leven krijgt?

Zou best kunnen toch?

En daarom terroriseert hij een Westvlaamse ondernemer? Bij mijn weten wordt de man bedreigd, niet de vrouw.

Wide-O
23-12-04, 12:41
En daarvoor het Westvlaamse Ledegem als epicentrum der spanningen uitkiest ? Hmmm...

Dit nog gevonden:


Rik Vannieuwenhuyse, de zaakvoerder van de firma Remmery in het West-Vlaamse Ledegem die tot driemaal toe werd bedreigd omdat er een vrouw werkt met een hoofddoek, overweegt om volgende week al zijn werkneemsters gesluierd naar het werk te laten komen.

Na de tweede dreigbrief besliste de werkneemster haar hoofddoek af te laten op het werk. “Dat was geen gemakkelijk moment”, zegt Rik Vannieuwenhuyse. “Naïma werkt al acht jaar bij ons, nooit waren er problemen.

Ze heeft uren in de kleedkamer zitten huilen. Ze ervoer het als een vernedering.” Nadien werden het bedrijf en de werkneemster nog een keer bedreigd.

De twee laatste brieven kwamen aan op de Gentse redactie van Het Nieuwsblad. Vermoed wordt dat ze van een andere auteur afkomstig zijn. Die brieven werden immers gepost in Roeselare, terwijl de eerste zonder postzegel in de brievenbus van het bedrijf zelf werd gevonden.


Bovendien werden de laatste twee brieven ondertekend met ‘Nieuw Vrij Vlaanderen’, de eerste gewoon met ‘Vrij Vlaanderen’. “De eerste brief is op tv geweest”, verklaart Vannieuwenhuyse de bijnagelijkenis. “Het lettertype en de interlinie bij de laatste twee brieven waren lichtjes anders, alsof de auteur de originele brief zo exact mogelijk wilde benaderen.” Na de derde dreigbrief was het voor Vannieuwenhuyse welletjes. “Ik ben niet van plan dat zomaar (Foto Kurt Desplenter) over mij heen te laten gaan”, zegt de zaakvoeder van Remmery over de ‘verzwaarde’ dreigementen. Waren de bedreigingen in de eerste twee brieven persoonlijk gericht tegen de werkneemster en Vannieuwenhuyse, dan worden nu “alle Vlaamse ondernemingen” geviseerd. “In de brief staat dat niet voldaan is aan de eisen. Sinds ze haar hoofddoek afliet, werkt Naïma met een mutsje en een sjaal. Maar wij zijn een voedingsbedrijf, iedereen heeft hier een mutsje op.” Bovendien wordt het gezin van Vannieuwenhuyse extra geviseerd. “De schrijver dreigt mijn leven tot een hel te maken, en de maand december tot een nachtmerrie. Ik heb twee kinderen van achttien en twintig jaar die studeren.

Ik kan hen toch niet vragen om binnen te blijven?” Om duidelijk te maken dat het bedrijf niet gediend is met de dreigementen, overweegt Vannieuwenhuyse al zijn werkneemsters gesluierd naar het werk te laten komen. (SS)

Alle werkneemsters overwegen volgende week met een sluier te gaan werken

Bron De Morgen


Er zijn dus verschillende "grappenmakers" aan het werk.

mark61
23-12-04, 12:46
Ik heb toch uitgebreide verslagen gezien op de VRT. Misschien dat heel Ledegem ff aan de hoofddoek kan? Moek langskomen? Voor een zak frieten doe ik alles.

Marsipulami
23-12-04, 13:26
Geplaatst door mark61
Hoe kom je daarbij? Ik stel me eerder een eenzame gek voor, een ex-werknemer of zo. Kunnen ze die werkelijk niet vinden of doen ze geen moeite? Tis toch te zot voor woorden.

Als het artikel de correcte weergave is van de brief, dan vermoed ik dat er een Marokkaan of zo achter zit. Een Hollander zou ook nog kunnen.
Immers Vlamingen halen nooit flamingantisme en belgicisme door elkaar.

cfr: "briefschrijver verwijt Remmery te collaboreren met de moslims en een slechte Belg te zijn. Er staat eveneens te lezen dat hij zijn doodvonnis heeft getekend. Volgens de briefschrijver looft ,,Nieuw Vrij Vlaanderen'' ..."

mark61
23-12-04, 13:32
Geplaatst door Marsipulami
Als het artikel de correcte weergave is van de brief, dan vermoed ik dat er een Marokkaan of zo achter zit. Een Hollander zou ook nog kunnen.
Immers Vlamingen halen nooit flamingantisme en belgicisme door elkaar. [/I]

Sire, er zijn toch Belgen. Nou ja, eentje dan toch.

We wachten af.

Marsipulami
23-12-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Sire, er zijn toch Belgen. Nou ja, eentje dan toch.

We wachten af.

Ik gok op een een geflipte Marokkaan waarvan de integratie wat doorgeschoten is. :D

mark61
23-12-04, 13:42
Geplaatst door Marsipulami
Ik gok op een een geflipte Marokkaan waarvan de integratie wat doorgeschoten is. :D

Ik help het je hopen. Hoewel...krijg je dat weer. Maar wij hebben meneer Croiset.

taouanza
23-12-04, 15:00
Geplaatst door nefertiti
Misschien is het wel een eenzame gek die wil dat Ayaan terug veilig op straat kan lopen? Of dat Wilders terug een normaal leven krijgt?

Zou best kunnen toch?

Oja hoe zie je dat voor je?

Wide-O
23-12-04, 18:24
Ik heb toch uitgebreide verslagen gezien op de VRT.


My bad, dan heb ik ze gewoon gemist.



Misschien dat heel Ledegem ff aan de hoofddoek kan? Moek langskomen? Voor een zak frieten doe ik alles.


Ik ook :D Deal.

Maar zonder dollen: ik zou dat best overwegen, ware het niet dat dit allemaal zou doorgeschoten is naar het absurde, het platte. The lunatics have taken over the asylum, zoiets.

Ik vind het beeld van die huilende mevrouw overigens verschrikkelijk, maar ik zal wel een ouwe romanticus zijn of zo.

Wie er ook al dan niet achter zit, voor haar is het bittere ernst, toch :(

mark61
23-12-04, 21:11
Geplaatst door Wide-O
Ik vind het beeld van die huilende mevrouw overigens verschrikkelijk, maar ik zal wel een ouwe romanticus zijn of zo.

Wie er ook al dan niet achter zit, voor haar is het bittere ernst, toch :(

2nd old romantic reporting for duty.

nefertiti
23-12-04, 21:23
Voor alle duidelijkheid:


De controverse rond Naïma Amzil dreigt nu helemaal uit de hand te lopen. Naïma kwam in het nieuws omdat ze met een hoofddoek op werkte in een delicatessenbedrijf uit Ledegem. Eén of andere idioot nam daar zoveel aanstoot aan, dat hij in een dreigbrief eiste dat de vrouw haar hoofddoek zou afdoen of ontslag zou nemen uit het bedrijf. Naïma weigerde aanvankelijk, maar toen ook de Vlaamse bedrijfsleider bedreigd werd, besloot ze haar hoofddoek thuis te laten. Een beslissing waarvoor alleen maar respect kan opgebracht worden.
Niettegenstaande dat is de zaak nog geëscaleerd. Rik Remmery, de bedrijfsleider, kreeg een nieuwe brief waarin sprake is van een “doodvonnis”. De anonieme schrijver zet een bedrag van 250.000 euro op het hoofd van Remmery. Hoe gek kan je zijn?

De man zegt te spreken in naam van “nieuw vrij vlaanderen”. Sommige kranten waren er na eerdere bedreigingen als de kippen bij om een link te leggen naar het Vlaams Belang. Maar wij hebben met deze waanzin niets te maken. Het is trouwens niet uitgesloten dat iemand ons met die bedenkelijke actie in opspraak wil brengen … Neen, dat is niet het vrije Vlaanderen dat wij op het oog hebben!

Voor alle duidelijkheid: neen, wij zijn niet blij met de opmars van de hoofddoek in onze straten. En ja, de hoofddoek is en blijft een symbool van de onderdrukking van de vrouw in de islam, een provocatie aan het adres van het vrije Westen en de democratie, een bewijs van de manifeste onwil tot integratie van een deel van de migrantenpopulatie. Wij hebben dus onze bedenkingen bij dat stuk textiel, maar dat is geen vrijbrief voor geweld, bedreigingen of intimidatie. Van ons moet de dader alvast op geen spat begrip of sympathie rekenen, laat dat duidelijk zijn!

De man die Naïma Amzil en Rik Remmery bedreigt, is al even gestoord als de man die onlangs SP.A-senator Mimount Bousakla met de dood bedreigde omdat ze zich wat te kritisch had uitgelaten over de islam. Wij hopen dan ook dat de anonieme schrijver van de dreigbrieven snel wordt opgepakt en achter de tralies belandt. Wat ons betreft, mogen ze die twee dwaze extremisten zelfs in één cel stoppen.





www.vlaamsbelang.org

~Panthera~
23-12-04, 21:23
Goh, two Mister Nice Guys. :engel:

Wide-O
23-12-04, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
Goh, two Mister Nice Guys. :engel:

Ach Panth, ik kan niet voor Mark spreken, en ik ben zowiezo een slecht mens, maar ik word van dat bericht echt droevig. En opstandig.

Jaja, blanke man die beschermende arm wil leggen over mishandelde (want dat is het nu wel) moslimvrouw, eek, paternalistisch, etc.

Niet echt dus.

Ik probeer FF niet de radi/ridiculiseren. Maar ik ben verontwaardigd ja. Sure, stelt helemaal geen fuck voor, nog. Ik graag cocoonen etc. Maar ik word ondertussen wel ongelofelijk pissig. As you do.

Juliette
24-12-04, 00:15
Geplaatst door nefertiti
Misschien is het wel een eenzame gek die wil dat Ayaan terug veilig op straat kan lopen? Of dat Wilders terug een normaal leven krijgt?

Zou best kunnen toch?

Zijn er dan mensen die willen dat Ayaan niet terug veilig over straat kan lopen? Ik ben het niet helemaal met haar eens. Maar doodsbedreiginigen verdient ze niet. Niemand toch? :verward:

Juliette

Wide-O
24-12-04, 00:20
moslimvrouw


Nu doe ik het zelf ook al potverdekkie. Het kan me geen fluit schelen wat de religie is van deze mevrouw. I couldn't give a rat's ass.

Onrecht. Simpel. Kots.

~Panthera~
24-12-04, 02:16
Geplaatst door Wide-O
Ach Panth, ik kan niet voor Mark spreken, en ik ben zowiezo een slecht mens, maar ik word van dat bericht echt droevig. En opstandig.

Jaja, blanke man die beschermende arm wil leggen over mishandelde (want dat is het nu wel) moslimvrouw, eek, paternalistisch, etc.

Niet echt dus.

Ik probeer FF niet de radi/ridiculiseren. Maar ik ben verontwaardigd ja. Sure, stelt helemaal geen fuck voor, nog. Ik graag cocoonen etc. Maar ik word ondertussen wel ongelofelijk pissig. As you do.
--------

Yep. pissig ja.