PDA

Bekijk Volledige Versie : 'leuke' collega



Goodnight
23-12-04, 09:36
Gisteren middag tijdens de lunch was een collega van mij aan het woord.
Hij is van buiten Amsterdam en vertelde over een tripje van hem met de metro van zijn werk naar het station.
Deze collega vindt zichzelf nogal belangrijk en denkt dingen altijd heel gewichtig te kunnen vertellen.
Anyway, zijn verhaal ging er dus over dat het ongelofelijk druk was bij de metro en dat hij een partijtje heeft staan vloeken.
Iedereen ( overige collega's) vroegen in koor: waarom dan?
Ondertussen zat ik met gekromde tenen te luisteren want werkelijk waar, als er 1 persoon is waar mijn nekharen overeind van gaan staan,dan is het deze collega wel.

Nou ,zegt de gewichtige collega, nou ik kon dus niet instappen want ''er stond een horde van die Marokkanen''.
Toen ben ik maar ff flink gaan vloeken tegen ze: van Godverdomme laat me erdoor!

Ik zei niets, en de andere collega's lachten een beetje halfjes met een scheef oog naar mij.
Ik zei nog steeds niets, want zat te bedenken hoe je op zoveel domheid moet reageren.
Ik heb niets gezegd, maar na de lunch ben ik naar hem toe gegaan ivm overzicht waar ik al 2 keer om gevraagd heb en waar hij gewoon niet op reageert.
Na het ontvangen van het overzicht heb ik hem gewezen op het feit dat ik zijn actie tijdens de lunch niet echt geslaagd vond.
Hij was zich van geen kwaad bewust en het was heus niet naar mij toe bla bla bla.
Ik vat het ook niet persoonlijk naar mij toe.....maar ik vind die actie gewoon geslaagd.

Hij was zeer in zijn trots gekrenkt :duivels:

Goodnight
23-12-04, 09:41
Overigens de reden waarom ik weet dat hij het wel racistisch bedoelde is een soortgelijke gebeuren vorig jaar.
Toen ging het over Surinamers.
Een andere collega vertelde over de school waar haar man adjunct directeur is en dat de meeste leraren daar Surinaams zijn.Volgens haar hadden die geen zin om te werken en hadden ze een ander 'niveau' omdat ze opgeleid waren in Suriname.

Zegt deze sukkel: ja dat 'soort' mensen heeft inderdaad nooit zin om te werken.

Vervolgens ontplofte ik aan die tafel.Waarop ze zwegen en niets meer zeiden.Begonnen ze snel over iets anders.
De schijnheilligerds.

Mill
23-12-04, 09:46
Tja. Een kennis zei van de week tegen mij dat ze een herdershond had genomen omdat ze anders niet meer haar plantsoen over durfde 's avonds omdat ze al vaak was lastig gevallen en betast door groepjes jongens. Ik vroeg, is die hond zo afschrikwekkend dan? Zij zegt, gaat wel, maar Marokkanen zijn bang voor honden dus ik heb nergens last meer van. :cheefbek:

Goodnight
23-12-04, 09:50
Geplaatst door Mill
Tja. Een kennis zei van de week tegen mij dat ze een herdershond had genomen omdat ze anders niet meer haar plantsoen over durfde 's avonds omdat ze al vaak was lastig gevallen en betast door groepjes jongens. Ik vroeg, is die hond zo afschrikwekkend dan? Zij zegt, gaat wel, maar Marokkanen zijn bang voor honden dus ik heb nergens last meer van. :cheefbek:

grappig :wtf:

Overigens, ik heb nooit ergens last van en ik woon en werk toch in een van de beruchtste stadsdelen.
En dat Marokkanen allemaal bang zijn voor honden is kul.

Moslims die bidden willen niet besnuffeld worden, dan is hun kleding niet meer rein.
Jongens die op straat rondhangen en vrouwen betasten hebben niets met bidden of met rein blijven.

Dus dat bang voor honden is kul.
Ken zelfs Marokkanen die pittbulls hebben.

Umarvlie
23-12-04, 09:51
Geplaatst door Mill
Tja. Een kennis zei van de week tegen mij dat ze een herdershond had genomen omdat ze anders niet meer haar plantsoen over durfde 's avonds omdat ze al vaak was lastig gevallen en betast door groepjes jongens. Ik vroeg, is die hond zo afschrikwekkend dan? Zij zegt, gaat wel, maar Marokkanen zijn bang voor honden dus ik heb nergens last meer van. :cheefbek:

je hebt het over iets anders dan waar Goodnight over praat (vind ik)...

wel is waar jij over praat vaak de aanleiding tot de beeldvorming die weer in het stukje van haar opkomt.

nl-x
23-12-04, 09:51
Een na laatste regel: niet?

Goodnight
23-12-04, 09:53
Geplaatst door nl-x
Een na laatste regel: niet?

:vreemd:

Goodnight
23-12-04, 09:54
Geplaatst door Umarvlie
je hebt het over iets anders dan waar Goodnight over praat (vind ik)... ow dat is Mill style.
Met andere woorden wil hij daarmee zeggen dat ik zeur.


wel is waar jij over praat vaak de aanleiding tot de beeldvorming die weer in het stukje van haar opkomt. Sommige mensen zijn wel erg bevattelijk voor die beeldvorming.Het is maar hoe breed je je blik wil richten.In het geval van deze collega blijft dat beperkt tot zijn eigen ego.

Mill
23-12-04, 09:56
Geplaatst door Goodnight
grappig :wtf:

Overigens, ik heb nooit ergens last van en ik woon en werk toch in een van de beruchtste stadsdelen.
En dat Marokkanen allemaal bang zijn voor honden is kul.

Moslims die bidden willen niet besnuffeld worden, dan is hun kleding niet meer rein.
Jongens die op straat rondhangen en vrouwen betasten hebben niets met bidden of met rein blijven.

Dus dat bang voor honden is kul.
Ken zelfs Marokkanen die pittbulls hebben.

Dat hoef je mij allemaal niet te vertellen. Jij vertelt over een collega met dubieuze denkbeelden, ik vertel over een kennis met dubieuze denkbeelden.

Umarvlie
23-12-04, 09:58
Geplaatst door Goodnight
Sommige mensen zijn wel erg bevattelijk voor die beeldvorming.Het is maar hoe breed je je blik wil richten.In het geval van deze collega blijft dat beperkt tot zijn eigen ego.

er zin maar 2 manieren om met dat soort mensen om te gaan, ofwel een lacht indienen en een aantekening in zijn personeelsfile (moet voor jou toch geen probleem zijn?) of gewoon niet reageren (daar worden ze helemaal desparaat van) ...

maar zeker als het je eigen (in dit geval ethnische) groep betreft is het niet leuk om aan te horen ... dus ik kan ontploffen wel goed begrijpen ....

Goodnight
23-12-04, 10:06
Geplaatst door Mill
Dat hoef je mij allemaal niet te vertellen. Jij vertelt over een collega met dubieuze denkbeelden, ik vertel over een kennis met dubieuze denkbeelden.

ow maar het was niet alleen voor jouw bestemd lieve Mill...het is een openbaar forum dus iedereen kan gezellig meelezen.

Goodnight
23-12-04, 10:10
Geplaatst door Umarvlie
er zin maar 2 manieren om met dat soort mensen om te gaan, ofwel een lacht indienen en een aantekening in zijn personeelsfile (moet voor jou toch geen probleem zijn?) of gewoon niet reageren (daar worden ze helemaal desparaat van) ...

maar zeker als het je eigen (in dit geval ethnische) groep betreft is het niet leuk om aan te horen ... dus ik kan ontploffen wel goed begrijpen ....

Gisteren was ik niet ontploft.Ik heb hem heel correct en netjes op zijn plek gewezen.
Hij maakt wel vaker van die domme opmerkingen...maar gisteren ergerde ik me ook aan hem omdat hij naar mij toe een bepaalde houding heft.Doen alsof hij me niet hoort als ik groet, of juist heel joviaal ineens doen.
gewoon mijn verzoeken aan hem negeren onder het mom niet gelezen of ZO druk.
En een keer kwam ie achter mij staan en keek tijdens het praten onafgebroken naar mijn scherm.

Ik ben niet van zulke streken, iets aantekenen in zijn dossier.
Bovendien zijn we gelijke collega's.Dus dat kan niet, kan alleen als leidinggevende of indien ik een hogere positie heb dan hem.

Mill
23-12-04, 10:11
Geplaatst door Goodnight
ow dat is Mill style.
Met andere woorden wil hij daarmee zeggen dat ik zeur.

:confused:

Tjongejonge. Ik peer 'm voor ik radicaliseer van die atheismefobe stigmatiseerders alhiero.

Goodnight
23-12-04, 10:13
Geplaatst door Mill
:confused:

Tjongejonge. Ik peer 'm voor ik radicaliseer van die atheismefobe stigmatiseerders alhiero.

:hihi:

niet doen alstjeblieeeeeeft, la ons niet in de steek.

David
23-12-04, 10:20
Ach, vooroordelen en stigma heersen overal. vorige week had onze marketing manager een nogal opmerkelijk sjaaltje om. Iedereen plaagde hem er mee en vond het een stom sjaaltje. Ik zei dat ik het eigenlijk wel okay vond. Waarop onze nieuwe stagiaire brullend van het lachen verklaarde: "Ja, maar jij bent homo." :moe:

Overigens moet ik het mijn andere collega's nageven: het kind werd afgemaakt. En terecht. Al is ze nu voortdurend overdreven aardig. En dat is ook vermoeiend.

Goodnight
23-12-04, 10:24
Geplaatst door David
Ach, vooroordelen en stigma heersen overal. vorige week had onze marketing manager een nogal opmerkelijk sjaaltje om. Iedereen plaagde hem er mee en vond het een stom sjaaltje. Ik zei dat ik het eigenlijk wel okay vond. Waarop onze nieuwe stagiaire brullend van het lachen verklaarde: "Ja, maar jij bent homo." :moe:

Overigens moet ik het mijn andere collega's nageven: het kind werd afgemaakt. En terecht. Al is ze nu voortdurend overdreven aardig. En dat is ook vermoeiend.

ja dat is wel zo,maar dat betekent niet dat het normaal is.

overigens vonden mijn collega's het ook niet kunnen.Volgens een collega maakt hij de laatste tijd vaker zulke opmerkingen.

Ik zou er misselijk van worden als ie nu aardig gaat lopen doen.
Hij moet gewoon nadenken, das al voldoende.

Umarvlie
23-12-04, 10:24
Geplaatst door David
Overigens moet ik het mijn andere collega's nageven: het kind werd afgemaakt.

Ze ... ze hebben haar toch niet aan dat sjaaltje opgehangen he ??? :argwaan:

Goodnight
23-12-04, 10:24
Geplaatst door Umarvlie
Ze ... ze hebben haar toch niet aan dat sjaaltje opgehangen he ??? :argwaan:

:zozo:

David
23-12-04, 10:26
Geplaatst door Umarvlie
Ze ... ze hebben haar toch niet aan dat sjaaltje opgehangen he ??? :argwaan:


Dat had dat sjaaltje niet gehouden. Een scheepskabel ook amper.








(hiermee wil ik overigens niet het vooroordeel bevestigen dat nichten vals en gemeen zijn.)

David
23-12-04, 10:27
Geplaatst door Goodnight
ja dat is wel zo,maar dat betekent niet dat het normaal is.




Absoluut niet. Dat soort opmerkingen krijgen van mij ook altijd een grote bek terug.

Umarvlie
23-12-04, 10:30
Geplaatst door David
Dat had dat sjaaltje niet gehouden. Een scheepskabel ook amper.

een manwijf dus? :giechel:


(hiermee wil ik overigens niet het vooroordeel bevestigen dat nichten vals en gemeen zijn.)

hmmm .. daarom bestaat ook de phrase valse nicht denk ik ... entot voorzover mijn "ervaring" met nichten rijkt is dat ook zeker niet mijn ervaring hoor ..

en beeld je nu niets in over mijn ervaring!

David
23-12-04, 10:33
Geplaatst door Umarvlie
een manwijf dus? :giechel:



hmmm .. daarom bestaat ook de phrase valse nicht denk ik ... entot voorzover mijn "ervaring" met nichten rijkt is dat ook zeker niet mijn ervaring hoor ..

en beeld je nu niets in over mijn ervaring!



Niks geen manwijf, gewoon een griejte met een tikkeltje overgewicht. En wat nou inbeelden over jou ervaring? Valt me tegen van je. Ben jij nou werkelijk één van die domme heterokerels die zich zelf tegenover iedere nicht onweerstaanbaar achten om het simpele feit dat ze hetero zijn? Tragisch, ik had je hoger ingeschat.

Umarvlie
23-12-04, 10:36
Geplaatst door David
Ben jij nou werkelijk één van die domme heterokerels die zich zelf tegenover iedere nicht onweerstaanbaar achten om het simpele feit dat ze hetero zijn? Tragisch, ik had je hoger ingeschat.

tjeemig .. wat is iedereen toch gespannen zo kort voor de feestdagen ...

ik had het over mijn "ervaring" met nichten ... colegas van mij die dus homosexueel zijn ... vandaar dat ik dacht een woordgrapje te moeten toevoegen ... zucht laat maar :moe:

sienia
23-12-04, 10:36
In het geval van David hebben zijn collega's die stagiaire aangesproken wat van enige solidariteit getuigt.

Collega's van Goodnight zijn laf. Uit hun reactie, met een schuin oog haar reactie afwachten, weten ze dat die vent niet ok bezig is, maar wel hun klep houden.

Heb ooit iets soortgelijks gehad. Collega's kwamen naderhand bij me om te zeggen hoe lulllig de situatie was. Op mijn vraag waarom ze niet op dat moment hun mond hadden geopend stonden ze weer met een bek vol tanden.

David
23-12-04, 10:39
Geplaatst door Umarvlie
tjeemig .. wat is iedereen toch gespannen zo kort voor de feestdagen ...

ik had het over mijn "ervaring" met nichten ... colegas van mij die dus homosexueel zijn ... vandaar dat ik dacht een woordgrapje te moeten toevoegen ... zucht laat maar :moe:



Okay, sorry, dan begreep ik je woordgrapje niet. Nog niet, trouwens. "beeld je niks in". Leg uit, laat me lachen! :blij:

David
23-12-04, 10:40
Geplaatst door sienia
In het geval van David hebben zijn collega's die stagiaire aangesproken wat van enige solidariteit getuigt.

Collega's van Goodnight zijn laf. Uit hun reactie, met een schuin oog haar reactie afwachten, weten ze dat die vent niet ok bezig is, maar wel hun klep houden.

Heb ooit iets soortgelijks gehad. Collega's kwamen naderhand bij me om te zeggen hoe lulllig de situatie was. Op mijn vraag waarom ze niet op dat moment hun mond hadden geopend stonden ze weer met een bek vol tanden.


De meeste mensen zijn laf, zeker in een groep. Mijn collega's zijn okay, inderdaad, maar het feit dat ik hier zo ongeveer de baas ben kan er ook mee te maken hebben. Bang van mij.

mark61
23-12-04, 10:43
Geplaatst door David
... Bang van mij.

Hmm. Dat ontkracht nou weer het voorgaande. Twijfelachtig. :vierkant:

hollandse
23-12-04, 10:44
waar maak je nou zo kwaad om dan? :baard:

David
23-12-04, 10:45
Geplaatst door mark61
Hmm. Dat ontkracht nou weer het voorgaande. Twijfelachtig. :vierkant:


T is tragisch, maar helaas waar. Of dat nou met mijn charmante karakter of mijn sexuele voorkeur te maken heeft weet ik niet.

mark61
23-12-04, 10:47
Geplaatst door David
T is tragisch, maar helaas waar. Of dat nou met mijn charmante karakter of mijn sexuele voorkeur te maken heeft weet ik niet.

Of je managementstijl natuurlijk.

Mark
23-12-04, 10:48
Geplaatst door David
T is tragisch, maar helaas waar. Of dat nou met mijn charmante karakter of mijn sexuele voorkeur te maken heeft weet ik niet.

Misschien zijn je hetero collega's bang dat je je positie als baas zal misbruken om ze tot homoseksuele daden te dwingen :)

ps. ik ben wat laat omdat een of andere kutbuitenlander ging spookrijden op de a4... en wie is weer de pineut? juist de hardwerkende autochtoon :fpiraat:

Mark
23-12-04, 10:50
Goodnight: Erg vervelend dat je zo'n bekrompen eikel als collega hebt. Ik denk dat er wel meer figuren zoals hij rondlopen maar dat de meesten zich hebben aangeleerd om niet op het werk hun ideeen te spuiien. Wat betreft die collega's: het is inderdaad misschien sociale angst dat ze niks zeiden of het feit dat ze zelf ook denken dat zijn denkbeelden niet te veranderen zijn en dat hij zichzelf zo alleen maar belachelijk maakt.

Ik heb trouwens geen collegas die dat soort dingen roepen, zelfs niet als er geen allochtonen in de buurt zijn ;)

David
23-12-04, 10:50
Geplaatst door Mark
Misschien zijn je hetero collega's bang dat je je positie als baas zal misbruken om ze tot homoseksuele daden te dwingen :)




Bij dit blad? En daarbij, daar zijn ze te lelijk voor.

Goodnight
23-12-04, 10:51
Geplaatst door sienia
In het geval van David hebben zijn collega's die stagiaire aangesproken wat van enige solidariteit getuigt.

Collega's van Goodnight zijn laf. Uit hun reactie, met een schuin oog haar reactie afwachten, weten ze dat die vent niet ok bezig is, maar wel hun klep houden.

Heb ooit iets soortgelijks gehad. Collega's kwamen naderhand bij me om te zeggen hoe lulllig de situatie was. Op mijn vraag waarom ze niet op dat moment hun mond hadden geopend stonden ze weer met een bek vol tanden.

Sterker nog, ze lachten min of meer mee.
En idd achteraf spraken ze er schande van.

Ach ik lig er eigenlijk niet wakker van.
Ik zou het wel erg gevonden hebben als ik niets had gezegd en er mee zat.

Nu is hij diegene die er mee zit.Wat ie ermee doet is zijn zaak ( want hij zei dat ie wel vaker zo'n opmerking zal plaatsen)...

Als het te gortig wordt, hebben we nog een gezamelijk leidingevende.

Goodnight
23-12-04, 10:52
Geplaatst door Mark
Misschien zijn je hetero collega's bang dat je je positie als baas zal misbruken om ze tot homoseksuele daden te dwingen :)

ps. ik ben wat laat omdat een of andere kutbuitenlander ging spookrijden op de a4... en wie is weer de pineut? juist de hardwerkende autochtoon :fpiraat:

:fplet:

Goodnight
23-12-04, 10:53
Geplaatst door Mark
Goodnight: Erg vervelend dat je zo'n bekrompen eikel als collega hebt. Ik denk dat er wel meer figuren zoals hij rondlopen maar dat de meesten zich hebben aangeleerd om niet op het werk hun ideeen te spuiien. Wat betreft die collega's: het is inderdaad misschien sociale angst dat ze niks zeiden of het feit dat ze zelf ook denken dat zijn denkbeelden niet te veranderen zijn en dat hij zichzelf zo alleen maar belachelijk maakt.

Ik heb trouwens geen collegas die dat soort dingen roepen, zelfs niet als er geen allochtonen in de buurt zijn ;)

Ik had zoals ik al zei al wel rare opmerkingen van hem gehoord.het is een beetje een vreemd mannetje.Ben niet de enige die wat op hem heeft aan te merken.

Wat die collega's betreft, eerlijk gezegd had ik niets anders verwacht.
Mensen reageren nu eenmaal zo, ik neem het ze ook helemaal niet kwalijk verder.

Wide-O
23-12-04, 10:57
Sterker nog, ze lachten min of meer mee.
En idd achteraf spraken ze er schande van.


Dat vind ik zo mogelijk nog erger dan je eikel-collega.

Maar 't is inderdaad des mensen, dat krijg je er niet zomaar uit.

mark61
23-12-04, 11:03
Geplaatst door Goodnight
Wat die collega's betreft, eerlijk gezegd had ik niets anders verwacht.
Mensen reageren nu eenmaal zo, ik neem het ze ook helemaal niet kwalijk verder.

Tsja, ik zou het ze wel kwalijk nemen. Maar je moet ook nog met ze werken. Moeilijk.

Goodnight
23-12-04, 11:05
Geplaatst door mark61
Tsja, ik zou het ze wel kwalijk nemen. Maar je moet ook nog met ze werken. Moeilijk.

Nah, ik bespaar mezelf de stress..

mark61
23-12-04, 11:09
Geplaatst door Goodnight
Nah, ik bespaar mezelf de stress..

Ies probably the best. Denk aan Marraaksj, dat komt nu dichtbij...

akram
23-12-04, 11:10
Goodnight: Koop een marsepeinen varkentje en steek er een naald door heen en laat een briefje achter
:)

David
23-12-04, 11:11
Geplaatst door akram
Goodnight: Koop een marsepeinen varkentje en steek er een naald door heen en laat een briefje achter
:)


En marsepein ligt nu overal in de uitverkoop!

akram
23-12-04, 11:15
Geplaatst door David
En marsepein ligt nu overal in de uitverkoop!

precies...het heeft mij 3.50 gekost om zo'n k.t klein varkentje te kopen
en hetzelfde is nu te koop voor 2 euro

mark61
23-12-04, 11:30
Geplaatst door akram
Goodnight: Koop een marsepeinen varkentje en steek er een naald door heen en laat een briefje achter
:)

Marsepein zou haraam moeten zijn. Maar die van die naald is goed. Op 25 december om 19.00 uur varkentje op de rails leggen als de Thalys voorbijkomt. s Kijken hoe collega zijn kerstdiner verteert. :)

mark61
23-12-04, 11:31
Geplaatst door Gerrit Jan
...Openlijke racistische uitingen worden in de meeste kringen niet geaccepteerd.

Zo ist maar net. Als je het maar beschaafd houdt, aan de buitenkant. :confused:

mark61
23-12-04, 11:32
Geplaatst door akram
precies...het heeft mij 3.50 gekost om zo'n k.t klein varkentje te kopen
en hetzelfde is nu te koop voor 2 euro

Volgens mij ben jij het Slachtoffer van 2004. Moeslim koopt varkentje en wordt nog afgezet ook... :haha:

Umarvlie
23-12-04, 11:37
Geplaatst door David
Okay, sorry, dan begreep ik je woordgrapje niet. Nog niet, trouwens. "beeld je niks in". Leg uit, laat me lachen! :blij:

ik was even onderweg dus vandaar mijn late antwoord: als ik de grap uitleg wordt hij nog flauwer dannie al is .. :wijs:

maar geloof me, als mens en ook als moslims heb ik niets tegen homos en ook niet een drang om me daar te machofesteren ... (nieuw woord!) ... :student:

akram
23-12-04, 11:47
Geplaatst door mark61
Volgens mij ben jij het Slachtoffer van 2004. Moeslim koopt varkentje en wordt nog afgezet ook... :haha:

zet jij mij op de nominatie lijst van slachtoffer van 2004?
:-)

mark61
23-12-04, 11:52
Geplaatst door akram
zet jij mij op de nominatie lijst van slachtoffer van 2004?
:-)

Als je dat graag wilt krijg je mijn Stem! Gratis!

Goodnight
23-12-04, 11:57
Geplaatst door mark61
Ies probably the best. Denk aan Marraaksj, dat komt nu dichtbij...

:hihi: nog 2 weekjes :fparty:

Goodnight
23-12-04, 11:58
Geplaatst door akram
Goodnight: Koop een marsepeinen varkentje en steek er een naald door heen en laat een briefje achter
:)

:hihi:

ik gun hem dat plezier niet.

Goodnight
23-12-04, 11:59
Geplaatst door akram
precies...het heeft mij 3.50 gekost om zo'n k.t klein varkentje te kopen
en hetzelfde is nu te koop voor 2 euro

Eg nie!
Denk je dat ik maar ook 1 euro cent aan hem ga verspillen.
No way!

NLvrouw
23-12-04, 11:59
Opmerkingen van collega's zal je altijd blijven houden. Is het niet over afkomst dan wel over uiterlijk, manier van kleden, je vrienden etc. etc.
Ik heb voorbeelden genoeg:
1. ik heb indische echtgenoot. Zegt collega: ik was van de week bij indische mensen, vies daar joh. Ach je weet wel, zoals het bij alle indo's is.
2. van horen zeggen: ene collega zit op feest naast andere collega. Zegt nr. 1. hihihihi kijk eens wat daar een raar mannetje aan komt lopen!
zegt nr. 2: oww? dat is mijn man.
3. vriendin van me is getrouwd met een duitser. Nah.... je snapt um al...
Die krijgt wel e.e.a. naar het hoofd.
4. van jaren geleden. Een collega vraagt wat iets kost. Andere zegt: hhmm je lijkt wel een jood.
Ik zat me rot te schamen want wist dat de betrokken man joods is.

De enige remedie is om de schuldige zoveel mogelijk erop aan te spreken, liefst in het bijzijn van anderen. Dat zal ze leren in het vervolg wat voorzichtiger in hun uitlatingen te zijn. Op hoe het er in hun hoofd aan toe gaat heb je helaas geen invloed. :vingers:

Mark
23-12-04, 12:00
Geplaatst door NLvrouw
2. van horen zeggen: ene collega zit op feest naast andere collega. Zegt nr. 1. hihihihi kijk eens wat daar een raar mannetje aan komt lopen!
zegt nr. 2: oww? dat is mijn man.

priceless :hihi:

Christiaan
23-12-04, 12:01
Geplaatst door Goodnight
Overigens, ik heb nooit ergens last van en ik woon en werk toch in een van de beruchtste stadsdelen.

Dat soort dingen hoor je vaker. Bijvoorbeeld autochtone winkeliers die klagen over diefstal door Marokkanen, maar dat de Marokkaanse groenteboer nergens last van heeft.

Realiseer je wel dat veel Marokkaanse schoffies autochtonen lastigvallen, maar mede-Marokkanen met rust laten.

Goodnight
23-12-04, 12:02
Geplaatst door NLvrouw

De enige remedie is om de schuldige zoveel mogelijk erop aan te spreken, liefst in het bijzijn van anderen. Dat zal ze leren in het vervolg wat voorzichtiger in hun uitlatingen te zijn. Op hoe het er in hun hoofd aan toe gaat heb je helaas geen invloed. :vingers:

just like i did.
Ik maak me geen illusie, want hij zei zelf al dat hij dat soort opmerkingen wel vaker zal maken.
Maar ik heb hem aangesproken waar zijn collega bij zat, was niet de bedoeling.Maar achteraf wel beter :D

Goodnight
23-12-04, 12:03
Geplaatst door Christiaan
Dat soort dingen hoor je vaker. Bijvoorbeeld autochtone winkeliers die klagen over diefstal door Marokkanen, maar dat de Marokkaanse groenteboer nergens last van heeft.

Realiseer je wel dat veel Marokkaanse schoffies autochtonen lastigvallen, maar mede-Marokkanen met rust laten.

bullshit, want deze wijk zitten ook veel allochtone winkeliers en die zijn net zo het slachtoffer van diefstal en overvallen.

Bovendien vraag ik me echt af of iemand daadwerkelijk kan zien of iemand Marokkaan is of niet.....
staat volgens mij niet op het voorhoofd geschreven.

Wel grappig hoe jij kritiek altijd weet om te draaien.Op het moment dat iemand hetzelfde doet dan zijn ze snel aangebrand en kunnen niet tegen kritiek.

Yasmeen
23-12-04, 12:04
:) Ik heb hier weinig problemen mee, hoewel collega's wel minder vloeken in mijn bijzijn, of zich er in ieder geval van bewust zijn dat ze vloeken :hihi: mijn reactie: t is een goede zaak dat jullie op je taal letten, maar ik ben geen non hoor...dat soort taal hoor ik wel vaker :D

Yasmeen
23-12-04, 12:06
Geplaatst door Christiaan
Dat soort dingen hoor je vaker. Bijvoorbeeld autochtone winkeliers die klagen over diefstal door Marokkanen, maar dat de Marokkaanse groenteboer nergens last van heeft.

Realiseer je wel dat veel Marokkaanse schoffies autochtonen lastigvallen, maar mede-Marokkanen met rust laten.

:hihi: effe effe: jullie hollanders hebben een te laag incasseringsvermogen!! :hihi: klaagcultuur

mark61
23-12-04, 12:19
Geplaatst door Christiaan
Realiseer je wel dat veel Marokkaanse schoffies autochtonen lastigvallen, maar mede-Marokkanen met rust laten.

Statistisch onjuist.

Christiaan
23-12-04, 12:27
Geplaatst door mark61
Statistisch onjuist.

Bij groepsverkrachtingen in ieder geval al niet. ;)

Christiaan
23-12-04, 12:28
Geplaatst door Yasmeen
:hihi: effe effe: jullie hollanders hebben een te laag incasseringsvermogen!! :hihi: klaagcultuur

HETZE! HETZE!

mark61
23-12-04, 12:34
Geplaatst door Christiaan
Bij groepsverkrachtingen in ieder geval al niet. ;)

Het ging hier over winkeldiefstal en andere kleine criminaliteit. Niet over exotische zedenmisdrijven.

mordechai
23-12-04, 12:35
Geplaatst door Goodnight
bullshit, want deze wijk zitten ook veel allochtone winkeliers en die zijn net zo het slachtoffer van diefstal en overvallen.

Bovendien vraag ik me echt af of iemand daadwerkelijk kan zien of iemand Marokkaan is of niet.....
staat volgens mij niet op het voorhoofd geschreven.

Wel grappig hoe jij kritiek altijd weet om te draaien.Op het moment dat iemand hetzelfde doet dan zijn ze snel aangebrand en kunnen niet tegen kritiek.


Het staat inderdaad niet op hun voorhoofd geschreven, Kennelijk heb je het over jezelf[taouanza]

Christiaan
23-12-04, 12:39
Geplaatst door mark61
Het ging hier over winkeldiefstal en andere kleine criminaliteit. Niet over exotische zedenmisdrijven.

Dan nog...

mark61
23-12-04, 12:43
Geplaatst door Christiaan
Dan nog...

Dan nog wat? Dan nog worden misdaden tegen allochtonen gepleegd gebagatelliseerd? Das onder mekaar, moeten ze zelf weten?

Christiaan
23-12-04, 12:48
Geplaatst door mark61
Dan nog wat? Dan nog worden misdaden tegen allochtonen gepleegd gebagatelliseerd? Das onder mekaar, moeten ze zelf weten?

Dat maak jij d'r van. Voor mij is alle misdaad even erg. Het was gewoon een simpele constatering. Ik hang verder geen waardeoordel aan. Maar als mijn constatering klopt, dan vergt dat wel een andere aanpak.

NLvrouw
23-12-04, 13:00
Goodnight, wel leukerderderder inderdaad als er andere collega's bij zijn. Beetje mean wel, maar dat mag ;o)

Je kunt de situaties ook vergelijken met pakumbeet 25 jaar geleden in NL toen mannen nog openlijk seksistische grappen maakten over vrouwen in hun bijzijn.
Ze zijn daar vaak en veel op aangesproken en ze weten nu dondersgoed dat dit niet meer kan. De tijden zijn veranderd en geen 1 vrouw pikt dat nog. Dus ze kijken wel uit, want ze worden keihard voor l*l gezet.
Maar er zijn nog hardleerse types die het nooit zullen snappen.
In een bedrijf waar ik werkte was 1 van de webpagina's een interne moppensite. Juist ja..... vol sexist grappen. Ik heb daar wat van gezegd en kreeg een groot deel van de mannen *over me heen*. Sorry, weet geen andere uitdrukking haha.
Het resultaat was wel dat vanaf die dag een aantal vrouwen de site screende en bepaalde welke moppen wel en niet konden.
Hetgeen geween en tandengeknars veroorzaakte bij een aantal mannen, maar ze moesten zich er wel bij neerleggen.

Het is zeer vermoeiend om steeds weer de vinger aan de pols te houden en steeds weer mensen te moeten aanspreken op hun racistische, xenofobe en sexistische gedrag, maar het loont uiteindelijk de moeite.

Goodnight
23-12-04, 13:02
Geplaatst door mordechai
Het staat inderdaad niet op hun voorhoofd geschreven, maar de haat in hun ogen vertelt genoeg.

zoiets als de haat in jouw woorden?
Je krijgt wat je geeft......

Umarvlie
23-12-04, 13:03
Geplaatst door NLvrouw
Goodnight, wel leukerderderder inderdaad als er andere collega's bij zijn. Beetje mean wel, maar dat mag ;o)

Je kunt de situaties ook vergelijken met pakumbeet 25 jaar geleden in NL toen mannen nog openlijk seksistische grappen maakten over vrouwen in hun bijzijn.
Ze zijn daar vaak en veel op aangesproken en ze weten nu dondersgoed dat dit niet meer kan. De tijden zijn veranderd en geen 1 vrouw pikt dat nog. Dus ze kijken wel uit, want ze worden keihard voor l*l gezet.
Maar er zijn nog hardleerse types die het nooit zullen snappen.
In een bedrijf waar ik werkte was 1 van de webpagina's een interne moppensite. Juist ja..... vol sexist grappen. Ik heb daar wat van gezegd en kreeg een groot deel van de mannen *over me heen*. Sorry, weet geen andere uitdrukking haha.
Het resultaat was wel dat vanaf die dag een aantal vrouwen de site screende en bepaalde welke moppen wel en niet konden.
Hetgeen geween en tandengeknars veroorzaakte bij een aantal mannen, maar ze moesten zich er wel bij neerleggen.

Het is zeer vermoeiend om steeds weer de vinger aan de pols te houden en steeds weer mensen te moeten aanspreken op hun racistische, xenofobe en sexistische gedrag, maar het loont uiteindelijk de moeite.

zucht .. geen moppen over blondjes meer? .. mogen de belgenmoppen nog wel?

mark61
23-12-04, 13:06
Geplaatst door NLvrouw
...Het is zeer vermoeiend om steeds weer de vinger aan de pols te houden en steeds weer mensen te moeten aanspreken op hun racistische, xenofobe en sexistische gedrag, maar het loont uiteindelijk de moeite.

Uitingen verbieden leiden helaas niet tot het verdwijnen van de achterliggende gedachte. Integendeel, zou ik zeggen.

Goodnight
23-12-04, 13:08
Geplaatst door NLvrouw
Goodnight, wel leukerderderder inderdaad als er andere collega's bij zijn. Beetje mean wel, maar dat mag ;o)

Je kunt de situaties ook vergelijken met pakumbeet 25 jaar geleden in NL toen mannen nog openlijk seksistische grappen maakten over vrouwen in hun bijzijn.
Ze zijn daar vaak en veel op aangesproken en ze weten nu dondersgoed dat dit niet meer kan. De tijden zijn veranderd en geen 1 vrouw pikt dat nog. Dus ze kijken wel uit, want ze worden keihard voor l*l gezet.
Maar er zijn nog hardleerse types die het nooit zullen snappen.
In een bedrijf waar ik werkte was 1 van de webpagina's een interne moppensite. Juist ja..... vol sexist grappen. Ik heb daar wat van gezegd en kreeg een groot deel van de mannen *over me heen*. Sorry, weet geen andere uitdrukking haha.
Het resultaat was wel dat vanaf die dag een aantal vrouwen de site screende en bepaalde welke moppen wel en niet konden.
Hetgeen geween en tandengeknars veroorzaakte bij een aantal mannen, maar ze moesten zich er wel bij neerleggen.

Het is zeer vermoeiend om steeds weer de vinger aan de pols te houden en steeds weer mensen te moeten aanspreken op hun racistische, xenofobe en sexistische gedrag, maar het loont uiteindelijk de moeite.

NL-vrouw in principe kan ik tegen grapjes.We maken geregeld grapjes onderling hier over allochtonen, Nederlanders en weet ik veel wat nog meer.Er worden ook best geregeld sexistische grapjes gemaakt als ik in een groep met alleen mannen werk.
Grapjes heb ik geen moeite mee dus.Pas op het moment dat er onderliggende andere motieven zijn, dat vind ik wat anders...

Goodnight
23-12-04, 13:08
Geplaatst door NLvrouw
Goodnight, wel leukerderderder inderdaad als er andere collega's bij zijn. Beetje mean wel, maar dat mag ;o)

Je kunt de situaties ook vergelijken met pakumbeet 25 jaar geleden in NL toen mannen nog openlijk seksistische grappen maakten over vrouwen in hun bijzijn.
Ze zijn daar vaak en veel op aangesproken en ze weten nu dondersgoed dat dit niet meer kan. De tijden zijn veranderd en geen 1 vrouw pikt dat nog. Dus ze kijken wel uit, want ze worden keihard voor l*l gezet.
Maar er zijn nog hardleerse types die het nooit zullen snappen.
In een bedrijf waar ik werkte was 1 van de webpagina's een interne moppensite. Juist ja..... vol sexist grappen. Ik heb daar wat van gezegd en kreeg een groot deel van de mannen *over me heen*. Sorry, weet geen andere uitdrukking haha.
Het resultaat was wel dat vanaf die dag een aantal vrouwen de site screende en bepaalde welke moppen wel en niet konden.
Hetgeen geween en tandengeknars veroorzaakte bij een aantal mannen, maar ze moesten zich er wel bij neerleggen.

Het is zeer vermoeiend om steeds weer de vinger aan de pols te houden en steeds weer mensen te moeten aanspreken op hun racistische, xenofobe en sexistische gedrag, maar het loont uiteindelijk de moeite.

NL-vrouw in principe kan ik tegen grapjes.We maken geregeld grapjes onderling hier over allochtonen, Nederlanders en weet ik veel wat nog meer.Er worden ook best geregeld sexistische grapjes gemaakt als ik in een groep met alleen mannen werk.
Grapjes heb ik geen moeite mee dus.Pas op het moment dat er onderliggende andere motieven zijn, dat vind ik wat anders...

~Panthera~
23-12-04, 13:13
Leuke collega.
Ik denk dat ik hem had gevraagd of hij zo'n eikel was, die thuis bij zijn wijf niks te vertellen had, en daarom hier maar wat ging lopen brullen. :moe:

Umarvlie
23-12-04, 13:15
Geplaatst door ~Panthera~
Leuke collega.
Ik denk dat ik hem had gevraagd of hij zo'n eikel was, die thuis bij zijn wijf niks te vertellen had, en daarom hier maar wat ging lopen brullen. :moe:

in de geest van deze thread blijvend .. had dit dan niet zijn vrouw moeten zijn? :hardlach: jullie ( :melig: ) doen het jezelf aan hoor ....

~Panthera~
23-12-04, 13:17
Geplaatst door Umarvlie
in de geest van deze thread blijvend .. had dit dan niet zijn vrouw moeten zijn? :hardlach:
--------

In dit geval niet.
Gewoon affikken zo'n debiel. :lachu:

David
23-12-04, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
--------

In dit geval niet.
Gewoon affikken zo'n debiel. :lachu:


Precies, geen gezeur, geen halve maatregelen. Affikken, en goed ook.

Goodnight
23-12-04, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
Leuke collega.
Ik denk dat ik hem had gevraagd of hij zo'n eikel was, die thuis bij zijn wijf niks te vertellen had, en daarom hier maar wat ging lopen brullen. :moe: hij loopt altijd op te scheppen over zijn vrouw.Zegt al genoeg :hihi:

~Panthera~
23-12-04, 13:21
Geplaatst door David
Precies, geen gezeur, geen halve maatregelen. Affikken, en goed ook.
--------

Precies, dat soort randdebielen moet je meteen goed voor lul zetten. :D

mark61
23-12-04, 13:22
Geplaatst door Goodnight
hij loopt altijd op te scheppen over zijn vrouw.Zegt al genoeg :hihi:

Ah, hij is bang. Je hoeft hem nog maar een klein duwtje te geven.

~Panthera~
23-12-04, 13:25
Geplaatst door mark61
Ah, hij is bang. Je hoeft hem nog maar een klein duwtje te geven.
-----------

I would love too. :hihi:


Goed. koffie dus.

Goodnight
23-12-04, 13:27
Affikken zei je Panthera? :hihi:

Lijkt akram wel met zijn marsepein varkentje, de keel doorgesneden en doorboord met een speld.

Umarvlie
23-12-04, 13:28
Geplaatst door ~Panthera~
Goed. koffie dus.

zwart graag ... halal-koekje?

mark61
23-12-04, 13:31
Geplaatst door Goodnight
Affikken zei je Panthera? :hihi:

Lijkt akram wel met zijn marsepein varkentje, de keel doorgesneden en doorboord met een speld.

Affikken is goedkoper.

~Panthera~
23-12-04, 13:41
Geplaatst door Goodnight
Affikken zei je Panthera? :hihi:

Lijkt akram wel met zijn marsepein varkentje, de keel doorgesneden en doorboord met een speld.
---------------

Met woorden kun je ook iemand affikken hoor. :D
Heel subtiel. :lachu:

NLvrouw
23-12-04, 13:41
Goodnight, ff nog mieren dingesen hoor ;o)
Je zegt dat je wel tegen een sexistisch grapje kunt, maar dat je er niet tegen kunt als mensen een onderliggende gedachte hebben.
Wat d8 je? IEDER sexistisch grapje heeft een onderliggende gedachte, nl. dat vrouwen dom zijn, dikke tieten moeten hebben etc. etc.
Ik beweer niet dat alle mannen vanuit dat oogpunt zo'n mop vertellen, maar als ze het er falikant mee oneens zouden zijn, zouden ze um niet vertellen of erom lachen.

Als een collega een lulopmerking maakt over je afkomst oid, dan heeft hij een onderliggende gedachte (inferieur, lui, oprotten) al naar gelang je afkomst en zijn insteek.
Als een man de volgende mop vertelt: wat is er aan de hand als je vrouw uit te keuken komt?..................(antwoord volgt).
Dan heeft hij ook een achterliggende gedachte, nl. dom, ze kent haar plaats niet, etc. etc.
Hij zal zich dat echter niet realiseren terwijl in het geval van jouw collega hij het zich wel degelijk realiseert. Daarin zit hem het verschil (nog).

~Panthera~
23-12-04, 13:41
Geplaatst door Umarvlie
zwart graag ... halal-koekje?
--------

Croissantje ook goed ?? :stout:

David
23-12-04, 13:44
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Croissantje ook goed ?? :stout:


Om kwart voor drie 's middags? Wat mij betreft kan de wijn wel weer open en de olijven op tafel.

~Panthera~
23-12-04, 13:46
Geplaatst door David
Om kwart voor drie 's middags? Wat mij betreft kan de wijn wel weer open en de olijven op tafel.
-----------

Ja dat snap ik, maar ik ging pas om 9.30 uur vanmorgen naar bed. verveeld dus ik zit net aan de koffie. :knife_hea

DON'T say it.

NLvrouw
23-12-04, 13:46
Volg De Licht en niet De Vlees of je gaat in De Vuur.
Is David een beetje in het war of is het de geintje van het week? :giechel:

David
23-12-04, 13:48
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Ja dat snap ik, maar ik ging pas om 9.30 uur vanmorgen naar bed. verveeld dus ik zit net aan de koffie. :knife_hea

DON'T say it.


Ik zeg nix. Ik lag gisteravond fijn geinstalleerd met boek, flesje rood en de katten. Manlief was er niet. Tien minuten later sliep ik. Manlief vond me om half 1 op de bank.

~Panthera~
23-12-04, 13:49
Geplaatst door David
Ik zeg nix. Ik lag gisteravond fijn geinstalleerd met boek, flesje rood en de katten. Manlief was er niet. Tien minuten later sliep ik. Manlief vond me om half 1 op de bank.
------------------

:hihi: Zo ongeveer, alleen iets later. :ego:

David
23-12-04, 13:50
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

:hihi: Zo ongeveer, alleen iets later. :ego:


Tja, jij bent nog jong. Deze ouwe mie heeft z'n slaap nodig.

Umarvlie
23-12-04, 13:52
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Croissantje ook goed ?? :stout:

met aardbeien jam lijkt me heerlijk!!!

~Panthera~
23-12-04, 13:52
Geplaatst door David
Tja, jij bent nog jong. Deze ouwe mie heeft z'n slaap nodig.
----------------------

:fplayer:

~Panthera~
23-12-04, 13:53
Geplaatst door Umarvlie
met aardbeien jam lijkt me heerlijk!!!
---------

K heb ze allebei "naturel" naar binnen gewerkt. :D
Honger.

Umarvlie
23-12-04, 13:56
Geplaatst door ~Panthera~
---------

K heb ze allebei "naturel" naar binnen gewerkt. :D
Honger.

vrek .. had je er niet eentje voor mij kunnen bewaren .. ik realiseerme datik sinds vanochtend alleen nog maar op koffie loop ... :schok:

David
23-12-04, 13:58
Geplaatst door Umarvlie
ik realiseerme datik sinds vanochtend alleen nog maar op koffie loop ...


Da's niet best. Een paar olijven hebben?

~Panthera~
23-12-04, 13:58
Geplaatst door Umarvlie
vrek .. had je er niet eentje voor mij kunnen bewaren .. ik realiseerme datik sinds vanochtend alleen nog maar op koffie loop ... :schok:
---------

En nu is je "benzine" op ? :hihi:

Umarvlie
23-12-04, 14:02
Geplaatst door David
Da's niet best. Een paar olijven hebben?

Dankjewel .. erg vriendelijk maar ik ben niet zo op olijven .. vind die met geitenkaas :maf2: gevulde pepertjes op olijfolie persoonlijk lekkerder ...

Umarvlie
23-12-04, 14:02
Geplaatst door ~Panthera~
---------

En nu is je "benzine" op ? :hihi:

Ha... net een verse pot gezet ... nu kan ik die zo gaan aansnijden hoor .. lekker sterk! valt altijd goed op de nuchtere maag..... :)

David
23-12-04, 14:03
Geplaatst door Umarvlie
Dankjewel .. erg vriendelijk maar ik ben niet zo op olijven .. vind die met geitenkaas :maf2: gevulde pepertjes op olijfolie persoonlijk lekkerder ...


Ik zal het onthouden, en volgende week een paar scoren op de Ten Cate markt.

~Panthera~
23-12-04, 14:04
Geplaatst door Umarvlie
Ha... net een verse pot gezet ... nu kan ik die zo gaan aansnijden hoor .. lekker sterk! valt altijd goed op de nuchtere maag..... :)
--------

Ja heerlijk !
Je maag kan meteen naar de theezeefjesfabriek, maar what the hell ? :D

NLvrouw
23-12-04, 14:37
Volgende keer met borden smijten!
Da's toch grieks? Onder het uitroepen van HOPPAAA! :maf2:

Zwarte Schaap
23-12-04, 15:00
Geplaatst door Mill
Tja. Een kennis zei van de week tegen mij dat ze een herdershond had genomen omdat ze anders niet meer haar plantsoen over durfde 's avonds omdat ze al vaak was lastig gevallen en betast door groepjes jongens. Ik vroeg, is die hond zo afschrikwekkend dan? Zij zegt, gaat wel, maar Marokkanen zijn bang voor honden dus ik heb nergens last meer van. :cheefbek:

Lang geleden toen ik pas in Nederland woonde had een jongen uit mijn buurt zijn hond zo getrained dat als hij Turk zei, de hond als een gek begon te blaffen. Hij beleefde vele leuke momenten met zijn hond.

Een overbuurman van mijn ouders die in een andere straat woont, kwam altijd zijn hond uitlaten voor onze deur. Totdat ik hem goed bedreigde en daarbij de stront in zijn brievenbus gegooid had.

Een andere Marokkaan die daar ook last van had maar dan van een andere nederlanders gooide elke dag een wat amoniak voor zijn deur. Dat hielp ook.

David
23-12-04, 15:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lang geleden toen ik pas in Nederland woonde had een jongen uit mijn buurt zijn hond zo getrained dat als hij Turk zei, de hond als een gek begon te blaffen. Hij beleefde vele leuke momenten met zijn hond.

Een overbuurman van mijn ouders die in een andere straat woont, kwam altijd zijn hond uitlaten voor onze deur. Totdat ik hem goed bedreigde en daarbij de stront in zijn brievenbus gegooid had.

Een andere Marokkaan die daar ook last van had maar dan van een andere nederlanders gooide elke dag een wat amoniak voor zijn deur. Dat hielp ook.


Woonde je toen al op dat verderfelijke pleintje?

Mill
23-12-04, 15:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lang geleden toen ik pas in Nederland woonde had een jongen uit mijn buurt zijn hond zo getrained dat als hij Turk zei, de hond als een gek begon te blaffen. Hij beleefde vele leuke momenten met zijn hond.

Een overbuurman van mijn ouders die in een andere straat woont, kwam altijd zijn hond uitlaten voor onze deur. Totdat ik hem goed bedreigde en daarbij de stront in zijn brievenbus gegooid had.

Een andere Marokkaan die daar ook last van had maar dan van een andere nederlanders gooide elke dag een wat amoniak voor zijn deur. Dat hielp ook.

Ik vind honden smerig. Heb wel eens slaande ruzie gehad met een corpsbal omdat 'ie z'n hond tegen ons trappetje aan liet pissen en nog verontwaardigd was dat ik er boos om werd.

Ik houd sowieso niet van dieren. Toch ben ik vegetarier. Go figure.

Bedreigen en slaan houd ik niet van.

Zwarte Schaap
23-12-04, 15:17
Geplaatst door David
Woonde je toen al op dat verderfelijke pleintje?

Van dat getrainde hondje wel maar van dat hondepoep waren we toen net verhuisd naar de andere kant van de wijk. Daar bij de Pauluskerk en die andere gaytenten bij de van Oldenbarneveldstraat bij Strano, Apollo, Heeren op de hoek en de Kameleon.

David
23-12-04, 15:18
Geplaatst door deleted user
[1] Campylobacteriosis: Een infectie met Campylobacter vind zich het meeste plaats bij mensen met diaree. De meeste infecties worden opgelopen door de opname van water, melk of voedsel dat besmet is door huisdieren. Tot 11% van de honden die geen symptomen vertonen en bij 28% van de honden met diaree, is er ondervonden dat deze organismen zich van tijd tot tijd afscheidt. Campylobacter infectie wordt ook overgedragen door zieke puppies.[2] Leptospirosis is een dierlijke infectie dat komt van kuddes vee, huisdieren, en de levende natuur; veroorzaakt door de spirocheet (zeer kleine, schroefvormige bacterie) Leptospira interrogans. Ratten en honden spelen een belangrijke rol in de overdracht van deze ziekte. De organismen overleeft de filterende werking van de nieren bij honden, waardoor de urine besmettelijk kan zijn voor leven.[3] Rickettsia rickettsii: Rocky Mountain (hoge) koorts is een zwaar epidemische ziekte dat veroorzaakt wordt door Tickessia rickettsii, welke zowel honden als mensen mee besmet kunnen worden.[4] Cutaneous Larva Migrans: twee soorten van mijnwormen bij honden worden regelmatig geassocieerd met een soort larve op de huid, ancylostoma caninum.[4] Visceral Larva Migrains: Dit syndroom wordt meestal gevonden bij peuters. Toxocara canis is een worm welke in een wat mindere mate aanwezig is bij honden. Cystic Hydatid Disease: Deze ziekte wordt veroorzaakt door Echinococcus granulosus en Echinococcus multilocularis. Hondsdolheid is wat zich bij het hond bevind, en de menselijke variant volgt nadat de eieren, uit een besmette vochtige omgeving, zich hebben ingenesteld.[5]




Dat er in Westeuropa en Noordamerika überhaupt nog iemand lééft! We hadden toch al lang allemaal moeten creperen, met al die besmettelijke honden de hele dag maar in onze huizen!

NLvrouw
23-12-04, 15:19
Het lijkt me nix bijzonder en speciaal islamitisch dat je niet eetn of drinkt uit een bak waaruit een hond gegeten heeft.
Inderdaad wat betreft de bacterien ja ;o)
Ik vind het overigens zelf erg smerig als een hond mn hand of gezicht likt.

David
23-12-04, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van dat getrainde hondje wel maar van dat hondepoep waren we toen net verhuisd naar de andere kant van de wijk. Daar bij de Pauluskerk en die andere gaytenten bij de van Oldenbarneveldstraat bij Strano, Apollo, Heeren op de hoek en de Kameleon.


Je komt er maar niet van tussen, hè jongen?

David
23-12-04, 15:41
Geplaatst door deleted user
:lol:


Overigens heb ik twee katten. Is daar ook wat mee? Ze eten uit hun eigen bakken, bij de weg.

Zwarte Schaap
23-12-04, 15:42
Geplaatst door David
Je komt er maar niet van tussen, hè jongen?

Niet nodig, ik voel me niet bedreigd, eerder omgekeerd.

NLvrouw
23-12-04, 15:42
Over dat hondje dat reageerde op "Turk".
Mijn moeder had een hondje, uit het asiel, dat begon te grommen als er een zwart persoon voorbij liep.
Bleek die hond ooit op getraind te zijn. Mn moeder schaamde zich kapot.

David
23-12-04, 15:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet nodig, ik voel me niet bedreigd, eerder omgekeerd.


Eerder omgekeerd? Dat klinkt ondeugend! :stout: Zo ken ik je niet! Je was toch een nette jongeman? Leg uit, alsjeblieft! :D

wytze
23-12-04, 15:46
heb altijd begrepen dat de tong van een hond 7 maal per minuut zich reinigt, dus handen likken door een hond zou niet onhygienisch zijn. Honden likken ook hun eigen wonden en daar genezen ze sneller van.

Zwarte Schaap
23-12-04, 15:48
Geplaatst door David
Eerder omgekeerd? Dat klinkt ondeugend! :stout: Zo ken ik je niet! Je was toch een nette jongeman? Leg uit, alsjeblieft! :D

Als allochtoon zijnde heb je tegenwoordig eerder kans dat men zich bedreigd voelt dan omgekeerd. (En dan refereer ik naar je uitspraak van:''Je komt er maar niet van tussen, hè jongen?'', Er van tussen uit komen ervaar ik als dat jij denkt dat ik me bedreigd voel door de aanwezigheid van homos)

David
23-12-04, 15:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als allochtoon zijnde heb je tegenwoordig eerder kans dat men zich bedreigd voelt dan omgekeerd. (En dan refereer ik naar je uitspraak van:''Je komt er maar niet van tussen, hè jongen?'', Er van tussen uit komen ervaar ik als dat jij denkt dat ik me bedreigd voel door de aanwezigheid van homos)


Welnee, natuurlijk niet. Ik bedoelde dat het zo frappant is dat je steeds midden tussen de nichtenkitten woont, ook al verhuis je, zit je er nóg tussen. Misschien is het wel de kift van mijn kant, weet jij veel. Ik moest altijd die verdomde Erasmusbrug over als ik uit wilde gaan. Overigens zijn volgens mij homokroegen de minst rascistische plekken van Nederland. En de minst agressieve.

Mill
23-12-04, 15:56
Geplaatst door David
Overigens zijn volgens mij homokroegen de minst rascistische plekken van Nederland. En de minst agressieve.

En de hipste! Die in de Reguliersdwars tenminste. Ik voel mezelf altijd heel stilo vergeleken met de standaard hetero. Tot ik een homokroeg in ga, dan ben ik weer die clueless boerenlul. :fpetaf:

Umarvlie
23-12-04, 16:02
Geplaatst door Mill
En de hipste! Die in de Reguliersdwars tenminste. Ik voel mezelf altijd heel stilo vergeleken met de standaard hetero. Tot ik een homokroeg in ga, dan ben ik weer die clueless boerenlul. :fpetaf:

je bedoelt dat ze in homokroegen geen Andre Hazes draaien ... hmmm .. is toch wel wat voor te zeggen dan he ... :melig:

Mill
23-12-04, 16:08
Geplaatst door Umarvlie
je bedoelt dat ze in homokroegen geen Andre Hazes draaien ... hmmm .. is toch wel wat voor te zeggen dan he ... :melig:

Nou, in m'n goeie jaren waande ik me toch wel een hip typje. Ging zowel naar massale raves als naar de RoXY, maar homo's in de Exit, Havana en April en zo zien er vaak toch weer een slagje strakker uit.

Maar generaliseren mag niet, natuurlijk. :slaap:

David
23-12-04, 16:08
Geplaatst door Mill
En de hipste! Die in de Reguliersdwars tenminste. Ik voel mezelf altijd heel stilo vergeleken met de standaard hetero. Tot ik een homokroeg in ga, dan ben ik weer die clueless boerenlul. :fpetaf:


Mwa. De Arc is cool, maar de rest.... In de April staat hetzelfde hippe volk van twintig jaar terug. Die lekkere kerels van toen zijn nu allemaal vermoeide veertigers in veels te strakke T-shirts die wanhopig hun pens in staan te houden. De Havana is opgedoekt. En de Soho (De Soa in de volksmond) zit mij te vol met foute mietjes met raar haar en aanstellerige fag-hags. Maar nogmaals, de Arc is cool - met goeie cocktails en heerlijke hapjes!

taouanza
23-12-04, 18:44
Geplaatst door Gerrit Jan
Bij mij op het werk zou het zelfde verhaal verteld kunnen worden zonder het adjectief 'Marokkaanse' of andere discriminerende aanduidingen. Toch zou iedereen precies weten wat er mee bedoeld werd.

Netjes discrimineren dus.Misselijk figuur!