PDA

Bekijk Volledige Versie : Het slachtoffer van 2004



SalmayaSale
23-12-04, 10:36
Wat is het verschil tussen een land als Iran die de hoofddoek oplegt en Westerse landen die een hoofddoek verbieden.
Beide kampen verkrachten het recht van de vrouwen om in vrijheid te leven.
De vrouw is weer het slachtoffer.
In de naam van het bestrijden van de onderdrukking van de islamitische vrouw, ontnemen wij de vrije tussen hen, juist hun vrijheid.
Het rechtssysteem kent veel lacunes doordat het de schuldigen soms laat lopen om te voorkomen dat onschuldigen de bak in zouden belanden.
Kunnen wij niet hetzelfde principe op de vrouw toepassen?
Als men alleen met clichés zwaait kan men ook niks betekenen.
Van clichés hebben wij onze buik vol. De vrouwenkwesties gaan dieper dan een hoofddoek of gearrangeerde huwelijken.
Overtuiging is een luxe die alleen mensen die aan de zijlijn staan voelen.

De emancipatiedrang voor moslima’s begon niet in NL.
Wij hebben noch de blanke ridder noch vrouwen als AHA (ben wel oneens over haar bedreiging) nodig om ons te bevrijden.
De vrouwen in Iran, Algerije, Egypte, Pakistan zijn al jaren mee bezig en die boeken dag na dag overweldigende successen.
Zij geloven niet in bliksemoplossingen.
Er is nog veel te doen maar aan moed en geduld komen zij niet tekort.
Laten wij onze ziektes met onze eigen recepten genezen, laten wij de fundi’s van beide kampen met hun eigen wapen (Koran/Wetboek) bestrijden.
Religieuze autocratie is paradoxaal genoeg juist de drijfveer van hun strijdlust geweest.
Wij vechten niet tegen onze cultuur, wij vechten tegen patriarchale culturen.
Wij vechten niet tegen de islam maar tegen de islamisering van onrecht tegen vrouwen.


Met of zonder hoofddoek is de vrouw altijd de pineut, als zij door de ene clan wordt vereerd zal de andere clan haar bespugen en andersom.

Om te overleven moet de vrouw net het als zwijgen van sommige moslims de bemoeienis van andere westerlingen uitroeien.

Hoofddoek af, hoofddoek om, laat die VRIJHEIDskeuze aan de vrouw, daar gaat het ons uiteindelijk om.
:strik: :strik:

Rabi'ah.
23-12-04, 11:00
Geplaatst door SalmayaSale
Wat is het verschil tussen een land als Iran die de hoofddoek oplegt en Westerse landen die een hoofddoek verbieden.
Beide kampen verkrachten het recht van de vrouwen om in vrijheid te leven.
De vrouw is weer het slachtoffer.
In de naam van het bestrijden van de onderdrukking van de islamitische vrouw, ontnemen wij de vrije tussen hen, juist hun vrijheid.
Het rechtssysteem kent veel lacunes doordat het de schuldigen soms laat lopen om te voorkomen dat onschuldigen de bak in zouden belanden.
Kunnen wij niet hetzelfde principe op de vrouw toepassen?
Als men alleen met clichés zwaait kan men ook niks betekenen.
Van clichés hebben wij onze buik vol. De vrouwenkwesties gaan dieper dan een hoofddoek of gearrangeerde huwelijken.
Overtuiging is een luxe die alleen mensen die aan de zijlijn staan voelen.

De emancipatiedrang voor moslima’s begon niet in NL.
Wij hebben noch de blanke ridder noch vrouwen als AHA (ben wel oneens over haar bedreiging) nodig om ons te bevrijden.
De vrouwen in Iran, Algerije, Egypte, Pakistan zijn al jaren mee bezig en die boeken dag na dag overweldigende successen.
Zij geloven niet in bliksemoplossingen.
Er is nog veel te doen maar aan moed en geduld komen zij niet tekort.
Laten wij onze ziektes met onze eigen recepten genezen, laten wij de fundi’s van beide kampen met hun eigen wapen (Koran/Wetboek) bestrijden.
Religieuze autocratie is paradoxaal genoeg juist de drijfveer van hun strijdlust geweest.
Wij vechten niet tegen onze cultuur, wij vechten tegen patriarchale culturen.
Wij vechten niet tegen de islam maar tegen de islamisering van onrecht tegen vrouwen.


Met of zonder hoofddoek is de vrouw altijd de pineut, als zij door de ene clan wordt vereerd zal de andere clan haar bespugen en andersom.

Om te overleven moet de vrouw net het als zwijgen van sommige moslims de bemoeienis van andere westerlingen uitroeien.

Hoofddoek af, hoofddoek om, laat die VRIJHEIDskeuze aan de vrouw, daar gaat het ons uiteindelijk om.
:strik: :strik:

Helemaal mee eens, Salmya! :duim: :duim: :duim:

SalmayaSale
23-12-04, 11:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Helemaal mee eens, Salmya! :duim: :duim: :duim:



Shoukran habibti :o

mark61
23-12-04, 11:07
Lastig, als ik nou zeg dat ik het ermee eens ben bemoei ik me ook weer. :confused:

Rabi'ah.
23-12-04, 11:11
Geplaatst door mark61
Lastig, als ik nou zeg dat ik het ermee eens ben bemoei ik me ook weer. :confused:

Inderdaad.

Je mag steunen maar je moet verder je mond houden. :duivels:

Ga maar gauw de thee inschenken! :fpuh:

David
23-12-04, 11:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad.

Je mag steunen maar je moet verder je mond houden. :duivels:

Ga maar gauw de thee inschenken! :fpuh:


Kreng. :handbang:

Rabi'ah.
23-12-04, 11:14
Geplaatst door David
Kreng. :handbang:

Yep, and I'm proud of it. :ego:

SalmayaSale
23-12-04, 11:15
Geplaatst door mark61
Lastig, als ik nou zeg dat ik het ermee eens ben bemoei ik me ook weer. :confused:


Dat was mijn bedoeling ook niet.
De blanke mag zich wel mee bemoeien maar alleen niet zich gaan gedragen of hij de held is die de emacipatie van de moslima's bedacht heeft. :corcky:

Bemoeienis houdt ons lekker scherp en aanwakkert maar onze strijdlus. :vlammen:

Rabi'ah.
23-12-04, 11:18
Geplaatst door SalmayaSale
Dat was mijn bedoeling ook niet.
De blanke mag zich wel mee bemoeien maar alleen niet zich gaan gedragen of hij de held is die de emacipatie van de moslima's bedacht heeft. :corcky:

Wak al zei. Hij mag thee inschenken en koken en lief zijn. :strik:


Geplaatst door SalmayaSale

Bemoeienis houdt ons lekker scherp en aanwakkert maar onze strijdlus. :vlammen:

Ik denk dat veel van ons geen aanwakkering nodig hebben. :wink:

SalmayaSale
23-12-04, 11:22
Wak al zei. Hij mag thee inschenken en koken en lief zijn. :strik:

Je vergeet en doorgaan met doodemaciperen ;)

mark61
23-12-04, 11:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad.

Je mag steunen maar je moet verder je mond houden. :duivels:

Ga maar gauw de thee inschenken! :fpuh:

Ik steun en kreun zo hard ik kan.

De thee staat altijd klaar!

SalmayaSale
23-12-04, 11:30
[QUOTE]Geplaatst door mark61
[B]Ik steun en kreun zo hard ik kan.

Dubbelzinnige verbaleseksintimidatie :boos:

SalmayaSale
23-12-04, 11:32
Geplaatst door Gerrit Jan
'De vrouw' moet zich gewoon nergens wat van aantrekken en het ding in de voddenmand gooien. Je loop toch zeker niet voor je plezier met zo'n ding op het hoofd!



Je begrijpt er nog steeds niks van hein?

Sommige vrouwen kiezen bewust voor en beleven wel plezier eraan.
Is het zo moeilijk te snappen? :jammer:

mark61
23-12-04, 11:36
Geplaatst door SalmayaSale
[QUOTE]Geplaatst door mark61
[B]Ik steun en kreun zo hard ik kan.

Dubbelzinnige verbaleseksintimidatie :boos:

Ook gij moet zich bevrijden van vooroordelen. Ik lijd onder de onderdrukking en laat dat luidkeels blijken. Tis ook nooit goed. :mad: Zoals de waardin is...

SalmayaSale
23-12-04, 11:44
Geplaatst door mark61
Ook gij moet zich bevrijden van vooroordelen. Ik lijd onder de onderdrukking en laat dat luidkeels blijken. Tis ook nooit goed. :mad: Zoals de waardin is...


Aandacht nodig Markie?

Eerst De Vrouw bevrijden en dan jij oke. Wacht op je beurt (tu peux lire autre chose). :lol:

SalmayaSale
23-12-04, 11:45
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik begrijp het wel maar ik geloof er geen moer van.


Interessant.
Waarom niet?

mark61
23-12-04, 11:48
Geplaatst door SalmayaSale
Aandacht nodig Markie?

Eerst De Vrouw bevrijden en dan jij oke. Wacht op je beurt (tu peux lire autre chose). :lol:

Altijd. Waarom sta ik altijd achteraan? Qu'est-ce que vais-je lire alors? De Viva?

Umarvlie
23-12-04, 11:52
ik vind persoonlijk dat een vrouw het recht heeft om zelf te beslissen wat ze onder haar Burkha aantrekt ..... :gniffel:

mark61
23-12-04, 11:54
Geplaatst door Umarvlie
ik vind persoonlijk dat een vrouw het recht heeft om zelf te beslissen wat ze onder haar Burkha aantrekt ..... :gniffel:

Ja, dat kennen we van jou...je vindt zeker ook dat ze mag kiezen of ze een roestvrijstalen dan wel melamine-aanRecht heeft?

Umarvlie
23-12-04, 11:57
Geplaatst door mark61
Ja, dat kennen we van jou...je vindt zeker ook dat ze mag kiezen of ze een roestvrijstalen dan wel melamine-aanRecht heeft?

vind ik een foute combi hoor ..... 't zal ... eehhhh hoezo van mij?

'k geef toe, het was flauw maar ik vond de stelling dat in Nederland de hoofddoek verboden is ook niet terecht want dat is nog niet zo en zal denk ik, hoewel frequent onderwerp van discussie, ook niet zo gaan worden ....

SalmayaSale
23-12-04, 12:01
Geplaatst door Gerrit Jan
De hoofddoek is voor mij het teken dat de vrouw een onderdanige positie inneemt. Ik denk dat vrouwen die zo'n positie accepteren daartoe bewust of onbewust worden gedwongen.



Ik begrijp je standpunt wel.
Maar het gaat niet om het bewust of onbewust bereidheid of acceptatie van de vrouw tot onderdrukking.

Tot deze conclusie moet de vrouw zelf komen. In alle vrijheid.
Repressief beleid kan alleen maar averechts werken.
Verbied je hoofddoeken, omdat er 100 het dragen, dan krijg je 1000 die ineens het willen dragen.
Verandering moet van de moslima's zelf komen en niet van een buitenstander die al heeft hij goede bedoeling alleen het erger kan maken.

Julien
23-12-04, 12:08
vind je nou dat de moslima het slachtoffer is van 2004??

SalmayaSale
23-12-04, 12:13
Geplaatst door Umarvlie
vind ik een foute combi hoor ..... 't zal ... eehhhh hoezo van mij?

'k geef toe, het was flauw maar ik vond de stelling dat in Nederland de hoofddoek verboden is ook niet terecht want dat is nog niet zo en zal denk ik, hoewel frequent onderwerp van discussie, ook niet zo gaan worden ....


Volgens wordt het nergens over Nl gesproken. Focus

Mark
23-12-04, 12:14
Huh is er een wet in Nederland dat je geen hoofddoek op mag?????

afgrijselijk uiteraard.


toch stem ik voor het volk van congo en de 3.8 miljoen doden in de burgeroorlog de laatste jaren daar.

SalmayaSale
23-12-04, 12:15
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat denk je, is een string te combineren met een burka?



Ja hoor, een dvd-speler is ook een optie.

SalmayaSale
23-12-04, 12:19
Geplaatst door Julien
vind je nou dat de moslima het slachtoffer is van 2004??



Ik vind het schandalig dat de moslima zoveel jaren in moslims landen werd onderdrukt en dat het achtervolgt tot naar de westerse landen die zogenaamd de mensenrechten en vooral de vrouwenrechten hoog in het vaandel hebben.

En un mot scandaleux.

Zeepaardje
23-12-04, 12:19
Geplaatst door SalmayaSale
Ik begrijp je standpunt wel.
Maar het gaat niet om het bewust of onbewust bereidheid of acceptatie van de vrouw tot onderdrukking.

Tot deze conclusie moet de vrouw zelf komen. In alle vrijheid.
Repressief beleid kan alleen maar averechts werken.
Verbied je hoofddoeken, omdat er 100 het dragen, dan krijg je 1000 die ineens het willen dragen.
Verandering moet van de moslima's zelf komen en niet van een buitenstander die al heeft hij goede bedoeling alleen het erger kan maken.

Ik ben het in principe best met je eens. Alleen moeten ook de moslima's bepaalde uitzonderingen accepteren en wel die uitzonderingen die in de wet staan vastgelegd of die anders rechtsongelijkheid creëren.

Zo vind ik uit principe dat de hoofddoek niet in de rechtzaal thuishoort, maakt niet uit welke functie de dame heeft, omdat er anders een situatie ontstaat dat hoofddoekjes wél en keppeltjes/kruisjes/roze driehoekjes etc. níet toegestaan worden. Als de betreffende dame de ouderwetse pruik draagt (zoals dat vroeger ook gedaan werd, dus niet zomaar een pruik, maar de "juridische pruik") dan is dat helemaal oké.

De actie van Ayse Kebabse (eerst rennen naar de CGB en achteraf toegeven dat het je helemaal niet om de baan ging) heeft mij dan ook flinke kromme tenen gegeven. In mijn optiek heeft zij gewoon geprovoceerd en is zij als zodanig zeker te vergelijken met TvG.

Verder blijf ik op het standpunt dat in geval van persoonlijke risico's de religie moet wijken voor veiligheidsregels. Dus als een moslima bij de brandweer (uitrukploeg), politie, justitie oid wil, dan moet zij accepteren dat zij geen hoofddoek kan/mag dragen.

Door de bank genomen zullen vrijwel alle beroepen gewoon toegankelijk zijn voor moslima's met hoofddoeken. Een aanpassing van de kleur aan het bedrijfs-huisstijl moet wel gevraagd kunnen worden. Het is gewoon een kwestie van samen komen we er wel uit. Goed bespreken wat je wil (beide partijen) en goede argumentatie kan een hoop oplossen.

SalmayaSale
23-12-04, 12:21
Geplaatst door mark61
Altijd. Waarom sta ik altijd achteraan? Qu'est-ce que vais-je lire alors? De Viva?


Geemancipeerde mannen moeten achter de vrouw lopen.
Lis bien et tu vas decouvrir que chaque mot a une connction avec Warda.

mark61
23-12-04, 12:21
Geplaatst door Umarvlie
vind ik een foute combi hoor ..... 't zal ... eehhhh hoezo van mij?

:hihi: riiiistig maar, jij had toch zo'n volgzaam vrouwtje? ;)


'k geef toe, het was flauw maar ik vond de stelling dat in Nederland de hoofddoek verboden is ook niet terecht want dat is nog niet zo en zal denk ik, hoewel frequent onderwerp van discussie, ook niet zo gaan worden ....

Gaat niet over NL.

SalmayaSale
23-12-04, 12:49
Geplaatst door Zeepaardje
Ik ben het in principe best met je eens. Alleen moeten ook de moslima's bepaalde uitzonderingen accepteren en wel die uitzonderingen die in de wet staan vastgelegd of die anders rechtsongelijkheid creëren.

Zo vind ik uit principe dat de hoofddoek niet in de rechtzaal thuishoort, maakt niet uit welke functie de dame heeft, omdat er anders een situatie ontstaat dat hoofddoekjes wél en keppeltjes/kruisjes/roze driehoekjes etc. níet toegestaan worden. Als de betreffende dame de ouderwetse pruik draagt (zoals dat vroeger ook gedaan werd, dus niet zomaar een pruik, maar de "juridische pruik") dan is dat helemaal oké.

De actie van Ayse Kebabse (eerst rennen naar de CGB en achteraf toegeven dat het je helemaal niet om de baan ging) heeft mij dan ook flinke kromme tenen gegeven. In mijn optiek heeft zij gewoon geprovoceerd en is zij als zodanig zeker te vergelijken met TvG.

Verder blijf ik op het standpunt dat in geval van persoonlijke risico's de religie moet wijken voor veiligheidsregels. Dus als een moslima bij de brandweer (uitrukploeg), politie, justitie oid wil, dan moet zij accepteren dat zij geen hoofddoek kan/mag dragen.

Door de bank genomen zullen vrijwel alle beroepen gewoon toegankelijk zijn voor moslima's met hoofddoeken. Een aanpassing van de kleur aan het bedrijfs-huisstijl moet wel gevraagd kunnen worden. Het is gewoon een kwestie van samen komen we er wel uit. Goed bespreken wat je wil (beide partijen) en goede argumentatie kan een hoop oplossen.

Sommige zaken hebben een individuele stempel en ik vind dat het individueel opgelost moeten worden.

Dat sommige zaken de media bereiken en zulke proporties krijgen die naartoe leiden dat allerlei wetten worden bedacht om vrijheiden te ontnemen, vind ik het gewoon te ver gaan.

De moslima moet zelf beseffen dat een hoofddoek niet van deze tijd is en dat het tijd is om ???? te zetten over alle vrouwenkwesties die bedacht waren door clerus die niks anders dan vrouwenonderdrukking voor ogen hadden.

taouanza
23-12-04, 13:20
Geplaatst door Gerrit Jan
De hoofddoek is voor mij het teken dat de vrouw een onderdanige positie inneemt. Ik denk dat vrouwen die zo'n positie accepteren daartoe bewust of onbewust worden gedwongen.

Jouw teken miss Millie jouw interpetatie die je anderen wil opleggen

Umarvlie
23-12-04, 13:25
Geplaatst door mark61
:hihi: riiiistig maar, jij had toch zo'n volgzaam vrouwtje? ;)

late reactie maar 'k was effe ergens anders ehh... opgehouden!

de enige reden waarom ze (meestal) achter mij loopt is omdat ik veel sneller loop ...

en volgzame vrouwen .. ik ben ze (gelukkig - moet ik van me vrouw zeggen) nog niet tegengekomen hoor ... :rolleyes:

SalmayaSale
23-12-04, 13:34
late reactie maar 'k was effe ergens anders ehh... opgehouden!

In de keuken zeker, lunch voor je vrouw in elkaar zetten? :fpuh:


de enige reden waarom ze (meestal) achter mij loopt is omdat ik veel sneller loop ...

Je moet leren minder snel te lopen dan heb je iemand naast je ipv ver achter je. :kwaad:



en volgzame vrouwen .. ik ben ze (gelukkig - moet ik van me vrouw zeggen) nog niet tegengekomen hoor ... :rolleyes :

De vrouw is volgzaam als de man volgzaam is. :ego:

SalmayaSale
23-12-04, 13:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik wil ze heus niet verbieden dat ding te dragen. Ze moeten inderdaad zelf inzien dat ze erdoor gestigmatiseerd worden. Wel keur ik de Franse maatregelen goed.


Dat komt omdat je nog niet aan de beurt bent.
Je zou anders gaan zingen als zulke maatregelen jouw vrijheid zouden belemeren. verveeld

krakeb
23-12-04, 14:01
Geplaatst door Gerrit Jan
De hoofddoek is voor mij het teken dat de vrouw een onderdanige positie inneemt. Ik denk dat vrouwen die zo'n positie accepteren daartoe bewust of onbewust worden gedwongen.

Er staat nu eenmaal in de Koran dat de vrouw een hoofddoek dient te dragen.

:fpimp: Ik wantrouw elke moslima zonder hoofddoek. Dat zijn de nepperds.

Umarvlie
23-12-04, 14:10
Geplaatst door SalmayaSale
In de keuken zeker, lunch voor je vrouw in elkaar zetten? :fpuh:

nee, voor mijn dochtertje, mijn vrouw was de hort op natuurlijk .... :huil2:



Je moet leren minder snel te lopen dan heb je iemand naast je ipv ver achter je. :kwaad:

nee, ik loop normaal, zij loopt langszaam ... ik heb haar er al van verdacht dat ze niet naast mij wil lopen ... :verward:


De vrouw is volgzaam als de man volgzaam is. :ego:

Als dat eens waar zou zijn ... liepen we in een kringetje rond .... :fuckit:

Umarvlie
23-12-04, 14:12
Geplaatst door krakeb
:fpimp: Ik wantrouw elke moslima zonder hoofddoek. Dat zijn de nepperds.

hmmm ik wantrouw vrouwen die er wel een dragen want een groot aantal draagt hem om de verkeerde reden (intentie) ...

dus zo komen we nog nergens he ... :boogie:

SalmayaSale
23-12-04, 14:24
Geplaatst door krakeb
Er staat nu eenmaal in de Koran dat de vrouw een hoofddoek dient te dragen.

:fpimp: Ik wantrouw elke moslima zonder hoofddoek. Dat zijn de nepperds.



kledingvoorschriften zijn slechts de huid die de religie naar buiten toe bij elkaar houdt, maar zij hebben niets te maken met de eigenlijke essentie van de religie.
Het woord "hoofddoek staat nergens in de koran vermeld" trouwens.

Dat je moslima's zonder hoofddoek wantrouwt bewijst alleen maar hoe kleinzielig en schijnheilig je bent.
Een hoofddoek maakt de moslima niet. :kwaad: :kwaad:

SalmayaSale
23-12-04, 14:26
Als dat eens waar zou zijn ... liepen we in een kringetje rond .... :fuckit:


Brutale geit :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :aftel:

Goodnight
23-12-04, 14:26
Geplaatst door krakeb
Ik wantrouw elke moslima zonder hoofddoek. Dat zijn de nepperds. :fpuh:

krakeb
23-12-04, 14:28
Geplaatst door SalmayaSale
kledingvoorschriften zijn slechts de huid die de religie naar buiten toe bij elkaar houdt, maar zij hebben niets te maken met de eigenlijke essentie van de religie.
Het woord "hoofddoek staat nergens in de koran vermeld" trouwens.

Dat je moslima's zonder hoofddoek wantrouwt bewijst alleen maar hoe kleinzielig en schijnheilig je bent.
Een hoofddoek maakt de moslima niet. :kwaad: :kwaad:

:o Ik zou de Koran maar eens beter gaan lezen als ik jou was......

SalmayaSale
23-12-04, 14:41
Geplaatst door krakeb
:o Ik zou de Koran maar eens beter gaan lezen als ik jou was......


Dat heb ik gedaan maar jij niet zo te zien.

Als je over : .............jilbabehun alaa sodorihin doelt dan moet ik jou toch tegenspreken omdat er hier niet over hoofd wordt gesproken.

krakeb
23-12-04, 14:44
http://www.umaofflorida.com/gallery/gfx/muslim_kids_quran.jpg

33:59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.


:ego:

SalmayaSale
23-12-04, 14:47
Geplaatst door krakeb
http://www.umaofflorida.com/gallery/gfx/muslim_kids_quran.jpg

33:59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.


:ego:


Nou ik weet niet van wie jij deze vertaling hebt maar ik heb het in het Arabische gelezen (dus niks vertaling) en in plaats van hoofd was "boezem", in het Arabische sadr.
Nou............???????????????????

krakeb
23-12-04, 14:49
Geplaatst door SalmayaSale
Nou ik weet niet van wie jij deze vertaling hebt maar ik heb het in het Arabische gelezen (dus niks vertaling) en in plaats van hoofd was "boezem", in het Arabische sadr.
Nou............???????????????????

:wijs: Verkeerde Soera............


24:31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen , en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.


:ego:

SalmayaSale
23-12-04, 14:49
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat is nu juist het punt. Wij zijn al lang aan de beurt! Wat denk je van de belemmering van de vrijheid van Ayaan, Wilders e.a.?



Belemmeringen die niet in wettelijke voorschriften voorkomen en die de meeste mensen toch niet delen.

krakeb
23-12-04, 14:53
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik denk dat de meeste moslima's hier op het forum er geen dragen. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik vraag me ook af of zij wel 5x per dag bidden.....

SalmayaSale
23-12-04, 14:53
Geplaatst door krakeb
:wijs: Verkeerde Soera............


24:31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen , en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.




Hoofddoek komt nergens voor in de koran. Dat is alleen een van de vele interpretaties die bewust het woord "hoofddoek" gebruiken.
Maar tja, het heeft geeft geen zin om zo door te gaan.



:ego:

Umarvlie
23-12-04, 14:55
Geplaatst door SalmayaSale
Nou ik weet niet van wie jij deze vertaling hebt maar ik heb het in het Arabische gelezen (dus niks vertaling) en in plaats van hoofd was "boezem", in het Arabische sadr.
Nou............???????????????????

De koran is niet ten enemale duidelijk hierin, discussies volop echter de sunnah wel hoor .. waar de profeet aangaf daat alleen de handen en het gezicht zichtbaar mogen zijn.

overigens dat mannen bij die vrouwen die zich niet zo kleden hun blik dienen neer te slaan wordt dan nog wel eens vergeten ... vreemd he.... :wink:

ook de context (tijd omgeving en situatie man-vrouw uit die tijd) waarin dit alles gebeurde moet in ogenschouw worden genomen ...

feit blijft dat het dragen van een hoofddoek alleen zinvol is als die vrouw zelf ervan overtuigd is dat ze dit voor Allah swt moet doen. als dit niet de intentie is kan ze die doel net zo goed afdoen ... maar dit alles is mijn persoonlijke mening hoor.

SalmayaSale
23-12-04, 14:56
Geplaatst door krakeb
Ik vraag me ook af of zij wel 5x per dag bidden.....


Waarom vraag je je dat sowieso af , is het niet iets tussen God subhanehoe en zijn mens?
Wie durft nou op zijn troon te gaan zitten en over Zijn schepsels te gaan oordelen?
Wat een arrogantie zeg.

krakeb
23-12-04, 14:57
Geplaatst door SalmayaSale




Er staat duidelijk in de Koran dat de vrouw een doek over haar hoofd laat hangen:

O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen.

Als jij dat gaat zitten te ontkennen dan zit je alleen maar jezelf voor de gek te houden.....

krakeb
23-12-04, 14:59
Geplaatst door SalmayaSale
Waarom vraag je je dat sowieso af , is het niet iets tussen God subhanehoe en zijn mens?
Wie durft nou op zijn troon te gaan zitten en over Zijn schepsels te gaan oordelen?
Wat een arrogantie zeg.

Tis pas arrogant om jezelf een moslima te noemen en je niet aan de voorschriften vd Islam te houden.

Umarvlie
23-12-04, 15:00
Geplaatst door krakeb
Ik vraag me ook af of zij wel 5x per dag bidden.....

Maar dat hoef jij je niet af te vragen .. jij hoeft alleen maar zelf ervoor te zorgen dat je zelf in de eenheid van Allah swt geloofd, zijn boeken, profeten, engelen, het ongeziene en de laatste dag en 5x per dag bid en aalmoezen geeft ... en als je bid dat je dit rein doet, met de zuiverste intenties (wat klink ik toch belerend)

... broeder, het is al moeilijk genoeg om zelf een goeie moslim te zijn ... zonder je te bemoeien met het feit of anderen het wel goed doen ... je mag helpen en informatie geven maar je moet niet gaan voorschrijven want dat recht is aan Allah swt voorbehouden.

ik durf van mezelf niet te zeggen of ik een goeie moslim ben .. dus kan ik zeker niet anderen vertellen wat ze wel of niet moeten doen...

krakeb
23-12-04, 15:02
Geplaatst door Umarvlie
feit blijft dat het dragen van een hoofddoek alleen zinvol is als die vrouw zelf ervan overtuigd is dat ze dit voor Allah swt moet doen. als dit niet de intentie is kan ze die doel net zo goed afdoen ... maar dit alles is mijn persoonlijke mening hoor.

Daar heb je gelijk in.
Maar dat geldt ook voor het geloof in god.

Als je niet op een serieuze manier in god gelooft en je leeft niet naar de voorschriften vd Islam dan heeft het ook geen zin om jezelf een moslima te noemen.....

SalmayaSale
23-12-04, 15:05
De koran is niet ten enemale duidelijk hierin, discussies volop echter de sunnah wel hoor .. waar de profeet aangaf daat alleen de handen en het gezicht zichtbaar mogen zijn.

Klopt. Maar er zijn vrouwen die toch gaan overdrijven en een burka gaan dragen.



ook de context (tijd omgeving en situatie man-vrouw uit die tijd) waarin dit alles gebeurde moet in ogenschouw worden genomen ...

Weer helemaal mee eens, men denkt dat de islam de hoofddoek heeft geïntroduceerd, het is niet waar, toenertijd was het dragen van een hoofddoek al een traditie.



feit blijft dat het dragen van een hoofddoek alleen zinvol is als die vrouw zelf ervan overtuigd is dat ze dit voor Allah swt moet doen. als dit niet de intentie is kan ze die doel net zo goed afdoen ... maar dit alles is mijn persoonlijke mening hoor.

Het probleem is dat het niet voor Allah is maar om de man te beschermen tegen zijn kwetsbaarheid.
Als de man zo kwetsbaar is, is het niet logisch dat hij een sluier draagt of thuis blijft.

krakeb
23-12-04, 15:06
Geplaatst door Umarvlie
Maar dat hoef jij je niet af te vragen .. jij hoeft alleen maar zelf ervoor te zorgen dat je zelf in de eenheid van Allah swt geloofd, zijn boeken, profeten, engelen, het ongeziene en de laatste dag en 5x per dag bid en aalmoezen geeft ... en als je bid dat je dit rein doet, met de zuiverste intenties (wat klink ik toch belerend)


ik durf van mezelf niet te zeggen of ik een goeie moslim ben .. dus kan ik zeker niet anderen vertellen wat ze wel of niet moeten doen...

Ik vind dat ik mij dat wél mag afvragen.
Als iemand beweerd moslima te zijn maar geen hoofddoek draagt en niet 5x per dag bid dan leeft die persoon niet naar de voorschriften vd Islam en zo'n persoon noemt zich dan onterecht moslima.
Zo'n persoon houdt zichzelf voor de gek maar ook de buitenwacht.

SalmayaSale
23-12-04, 15:07
Geplaatst door krakeb
Tis pas arrogant om jezelf een moslima te noemen en je niet aan de voorschriften vd Islam te houden.


Oh ja? Hoe weet je dat?
Is het niet verboden om mensen te wantrouwen.

Ina baadi eddani ithmoun.

Umarvlie
23-12-04, 15:11
Geplaatst door krakeb
Als iemand beweerd moslima te zijn maar geen hoofddoek draagt en niet 5x per dag bid dan leeft die persoon niet naar de voorschriften vd Islam en zo'n persoon noemt zich dan onterecht moslima.

Tja en ik vind dit een gevaarlijke opmerking, jij oordeelt hier over of iemand wel of geen moslima is en dat is aan Allah swt voorbehouden.... dus let goed op hoe je het formuleert (geef dan expliciet aan dat het jouw mening is in de trant van ik vind haar geen moslima...)

krakeb
23-12-04, 15:20
Geplaatst door Umarvlie
Tja en ik vind dit een gevaarlijke opmerking, jij oordeelt hier over of iemand wel of geen moslima is en dat is aan Allah swt voorbehouden.... dus let goed op hoe je het formuleert (geef dan expliciet aan dat het jouw mening is in de trant van ik vind haar geen moslima...)

Mijn mening is dat het vrij eenvoudig is: Wil je moslim zijn dan dien je je aan een aantal voorschriften te houden. Doe je dat stelselmatig niet dan ben je ook geen moslim.
Het is een eigen keuze die je zelf dient te maken maar draag dan ook wel de verantwoording. Ondermeer uit respect voor de diegene die zich wél aan de voorschriften houden.
De Islam is geen hobbie-clubje waar je voor de lol bij kunt aansluiten zonder daarbij de voorschriften in acht te nemen.

:D Laat ze dan Katholiek worden. Is een stuk gemakkelijker. Hoef je alleen maar te biechten. Voor de rest zijn er geen voorschriften.....

Umarvlie
23-12-04, 15:22
Geplaatst door krakeb
Mijn mening is dat het vrij eenvoudig is: Wil je moslim zijn dan dien je je aan een aantal voorschriften te houden. Doe je dat stelselmatig niet dan ben je ook geen moslim.
het is een eigen keuze die je zelf dient te maken maar draag dan ook wel de verantwoording.
De Islam is geen hobbie-clubje waar je voor de lol bij kunt aansluiten zonder daarbij de voorschiften in acht te nemen.

Klinkt al een stuk beter ... en wees blij dat jij niet hoeft te oordelen .. ik zou het niet willen hoor ....



:D Laat ze dan Katholiek worden. Is een stuk gmakkelijker. Hoef je alleen maar te biechten. Voor de rest zijn er geen voorschriften.....

hmmm ik weet dit nog zo net niet hoor ...het katholicisme in Nederland is anders als dat waar de Paus voor staat in mijn bescheiden mening ... op zich al opmerkelijk dus ...

David
23-12-04, 15:25
Geplaatst door krakeb

:D Laat ze dan Katholiek worden. Is een stuk gemakkelijker. Hoef je alleen maar te biechten. Voor de rest zijn er geen voorschriften.....


Biechten hoeft ook al lang niet meer. Als kind moet je een beetje aardig zijn voor meneer pastoor. Da's alles eigenlijk, verder zijn er geen regels.

Bofko
23-12-04, 15:27
Geplaatst door krakeb
Mijn mening is dat het vrij eenvoudig is: Wil je moslim zijn dan dien je je aan een aantal voorschriften te houden. Doe je dat stelselmatig niet dan ben je ook geen moslim.
Het is een eigen keuze die je zelf dient te maken maar draag dan ook wel de verantwoording. Ondermeer uit respect voor de diegene die zich wél aan de voorschriften houden.
De Islam is geen hobbie-clubje waar je voor de lol bij kunt aansluiten zonder daarbij de voorschriften in acht te nemen.

:D Laat ze dan Katholiek worden. Is een stuk gemakkelijker. Hoef je alleen maar te biechten. Voor de rest zijn er geen voorschriften.....

Met dit standpunt krijg je altijd discussies. Want er is geen eenduidigheid over voorschriften.
Voor mij is het veel eenvoudiger. Iemand is moslim als hij zichzelf zo noemt.

Umarvlie
23-12-04, 15:27
Geplaatst door David
Biechten hoeft ook al lang niet meer. Als kind moet je een beetje aardig zijn voor meneer pastoor. Da's alles eigenlijk, verder zijn er geen regels.

ahh... dus dat hele op-schoot-bij-meneer-pastoor gedoe is gewoon ter vervanging van de biecht??? :blij:

wytze
23-12-04, 15:27
quote:
"als kind een beetje aardig zijn voor meneer pastoor"

lijkt me genoeg voor een levenslang trauma.

David
23-12-04, 15:29
Geplaatst door Umarvlie
ahh... dus dat hele op-schoot-bij-meneer-pastoor gedoe is gewoon ter vervanging van de biecht??? :blij:


Nou nee, dat nou ook weer niet. Biechten is gewoon afgeschaft. Dat op schoot zitten is een hele oude traditie. Laat de kinderen tot mij komen zei Jezus ooit, tenslotte.

Umarvlie
23-12-04, 15:29
Geplaatst door Bofko
Met dit standpunt krijg je altijd discussies. Want er is geen eenduidigheid over voorschriften.
Voor mij is het veel eenvoudiger. Iemand is moslim als hij zichzelf zo noemt.

ehh... was het niet dat iemand moslim is/wordt als hij zo is geboren (zijn ouders of tenminste vader is moslim) of ten overstaan van 2 getuigen de shahada uitspreekt ... en voor de rest is het tussen hem/haar een Allah swt ...

krakeb
23-12-04, 15:32
Geplaatst door Umarvlie
Klinkt al een stuk beter ... en wees blij dat jij niet hoeft te oordelen .. ik zou het niet willen hoor ....

Alleen al uit respect voor die mensen die zich wel aan de voorschriften houden vind ik het geoorloofd om mensen te mogen aanspreken op hun gedrag.
En mijn oordeel is geen goddelijke uitspraak op het hoogste niveau waarbij de veroordeelde zal branden in de hel. Ik zeg gewoon wat ik ervan vindt.


hmmm ik weet dit nog zo net niet hoor ...het katholicisme in Nederland is anders als dat waar de Paus voor staat in mijn bescheiden mening ... op zich al opmerkelijk dus ...

:cola: Ik zag pas Gerard Reve op tv en die vertelde dat hij als katholiek enkel maar ter biecht hoefde te gaan. Voor de rest waren er geen voorschriften.
Nu staan de katholieken volgens mij bekend als de levensgenieters van het christelijk geloof dus waarschijnlijk zijn prikkers als GJ het niet eens met de mening van Gerard Reve

krakeb
23-12-04, 15:35
Geplaatst door Bofko
Met dit standpunt krijg je altijd discussies. Want er is geen eenduidigheid over voorschriften.
Voor mij is het veel eenvoudiger. Iemand is moslim als hij zichzelf zo noemt.

Zo simpel is het niet. Je kan niet zeggen dat je moslim bent gewoon vanwege het feit dat je je zo noemt. Er zijn een aantal voorschriften die je als moslim in gebruik neemt.

Umarvlie
23-12-04, 15:36
Geplaatst door krakeb
Alleen al uit respect voor die mensen die zich wel aan de voorschriften houden vind ik het geoorloofd om mensen te mogen aanspreken op hun gedrag.
En mijn oordeel is geen goddelijke uitspraak op het hoogste niveau waarbij de veroordeelde zal branden in de hel. Ik zeg gewoon wat ik ervan vindt.

helemaal je goed recht hoor .. maar ik wijs er alleen op dat de manier waarop je dit doet wel van belang is ....



:cola: Ik zag pas Gerard Reve op tv en die vertelde dat hij als katholiek enkel maar ter biecht hoefde te gaan. Voor de rest waren er geen voorschriften.
Nu staan de katholieken volgens mij bekend als de levensgenieters van het christelijk geloof dus waarschijnlijk zijn prikkers als GJ het niet eens met de mening van Gerard Reve

Gerard Reve ... wat je ook van de katholieken mag zeggen .. dit is toch geen voorbeeld van een katholiek hoor ... mag ik voor de katholieken hopen ...

David
23-12-04, 15:38
Geplaatst door Umarvlie
Gerard Reve ... wat je ook van de katholieken mag zeggen .. dit is toch geen voorbeeld van een katholiek hoor ... mag ik voor de katholieken hopen ...


Mwaah, ik weet niet... :blij:

krakeb
23-12-04, 15:47
Geplaatst door Umarvlie
helemaal je goed recht hoor .. maar ik wijs er alleen op dat de manier waarop je dit doet wel van belang is ....

Als ik zeg dat moslima's zonder hoofddoek nepperds zijn dan spreekt het toch voor zich dat IK het zeg en dat ik het niet namens god uitspreek.
Maar goed,.......you made your point

Gerard Reve ... wat je ook van de katholieken mag zeggen .. dit is toch geen voorbeeld van een katholiek hoor ... mag ik voor de katholieken hopen ...

;) Dat is iets tussen god en Gerard Reve

Bofko
23-12-04, 15:52
Geplaatst door Umarvlie
ehh... was het niet dat iemand moslim is/wordt als hij zo is geboren (zijn ouders of tenminste vader is moslim) of ten overstaan van 2 getuigen de shahada uitspreekt ... en voor de rest is het tussen hem/haar een Allah swt ...


Geplaatst door krakeb
Zo simpel is het niet. Je kan niet zeggen dat je moslim bent gewoon vanwege het feit dat je je zo noemt. Er zijn een aantal voorschriften die je als moslim in gebruik neemt.

Als iemand tegen mij zegt dat hij moslim is neem ik hem serieus genoeg om ervan uit te gaan dat hij de voorschriften naleeft die daarbij horen. Anders houdt hij zichzelf voor de gek namelijk.

krakeb
23-12-04, 16:14
Geplaatst door Bofko
Als iemand tegen mij zegt dat hij moslim is neem ik hem serieus genoeg om ervan uit te gaan dat hij de voorschriften naleeft die daarbij horen. Anders houdt hij zichzelf voor de gek namelijk.

Inderdaad