PDA

Bekijk Volledige Versie : Volkskrant lezer kiest Hirsi Ali tot Nederlander van het Jaar



Christiaan
23-12-04, 13:25
Lezer kiest Hirsi Ali tot Nederlander van het Jaar
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is door lezers van de Volkskrant gekozen tot Nederlander van het Jaar. Zij volgt de Tilburgse burgemeester Johan Stekelenburg op, die vorig jaar postuum met deze eer ging strijken.

Hirsi Ali, die sinds de moord op Van Gogh op 2 november is ondergedoken vanwege voortdurende doodsbedreigingen, veroverde 10.071 punten en liet de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb (tweede, 9749 punten) en prins Bernhard (derde, 9595 punten) achter zich. Aan de peiling deden 9503 lezers mee - tegen ruim 2500 vorig jaar.

De uitverkiezing van de Nederlander van het Jaar stond dit keer onvermijdelijk in het teken van de moord op Van Gogh. De cineast, die met Hirsi Ali de film Submission maakte, eindigde als vierde, net voor burgemeester Job Cohen van Amsterdam. Uit de motiveringen bij het stemgedrag blijkt hoezeer de moord heeft ingegrepen in de samenleving. Hirsi Ali kan niet altijd rekenen op sympathie voor haar politieke handelen, maar wordt alom geprezen voor haar 'moed', 'lef' en 'directheid'.

De VVD-politica is sinds twee maanden niet meer in het openbaar verschenen. Volgens de VVD-partijleiding keert Hirsi Ali na het kerstreces van het parlement terug in Den Haag. Ondertussen werkt zij aan een boek als vervolg op de film. Ook de nummer 2, Ahmed Aboutaleb, wordt al lange tijd streng bewaakt.


Bron: volkskrant.nl

Bofko
23-12-04, 13:39
:vreemd: Zo de eerste 3 op de lijst zijn allochtoons, nr 4 is dood en nr 5 is joods.

Waar blijven de Echte Nederlanders ? Type Dirk Kuyt of Ronald Koeman. Roomboterhoofd, heldere blauwe kijkers , blond krulhaar en oerhollandsche naam.

mark61
23-12-04, 13:48
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Zo de eerste 3 op de lijst zijn allochtoons, nr 4 is dood en nr 5 is joods.

Waar blijven de Echte Nederlanders ? Type Dirk Kuyt of Ronald Koeman. Roomboterhoofd, heldere blauwe kijkers , blond krulhaar en oerhollandsche naam.

Die gedragen zich normaal, dus daar krijg je vandaag de dag geen punten meer voor.

SalmayaSale
23-12-04, 13:57
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Zo de eerste 3 op de lijst zijn allochtoons, nr 4 is dood en nr 5 is joods.

Waar blijven de Echte Nederlanders ? Type Dirk Kuyt of Ronald Koeman. Roomboterhoofd, heldere blauwe kijkers , blond krulhaar en oerhollandsche naam.


Uhh ik dacht dat iedereen een Nler was?
Wordt er toch een verschil gemaakt? Hoezo dan inburgeren als je toch een allo blijft?
:jammer:

mark61
23-12-04, 13:59
Geplaatst door SalmayaSale
Uhh ik dacht dat iedereen een Nler was?
Wordt er toch een verschil gemaakt? Hoezo dan inburgeren als je toch een allo blijft?
:jammer:

Het punt is dat ze de 3 belangrijkste NLers zouden zijn.

Bofko
23-12-04, 14:04
Geplaatst door SalmayaSale
Uhh ik dacht dat iedereen een Nler was?
Wordt er toch een verschil gemaakt? Hoezo dan inburgeren als je toch een allo blijft?
:jammer:

Als ik had gestemd had ik op jou gestemd. :engel:

mark61
23-12-04, 14:07
Geplaatst door Bofko
Als ik had gestemd had ik op jou gestemd. :engel:

Ja, nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Alhoewel...:vreemd:

SalmayaSale
23-12-04, 14:09
Geplaatst door mark61
Het punt is dat ze de 3 belangrijkste NLers zouden zijn.



Zouden zijn?
Maar die zijn ze niet echt??????????????????

Ook een racist :fpotver:

SalmayaSale
23-12-04, 14:10
Geplaatst door Bofko
Als ik had gestemd had ik op jou gestemd. :engel:



Nee ik trap er niet in.

mark61
23-12-04, 14:15
Geplaatst door SalmayaSale
Zouden zijn?
Maar die zijn ze niet echt??????????????????

Ook een racist :fpotver:

Ik zou me niet opwinden over 9503 meninkjes. Misschien zijn het wel 200 keer dezelfde.

Ik ben niet zo goed in het aanwijzen van belangrijkste personen 2004 of enig ander jaar. Jij dan maar?

mark61
23-12-04, 14:19
Geplaatst door SalmayaSale
Nee ik trap er niet in.

Nou ja, hij kon het proberen toch?

SalmayaSale
23-12-04, 14:27
Jij dan maar?


Snap het niet?

Al3arbi
23-12-04, 14:28
Gefeliciteerd.

SalmayaSale
23-12-04, 14:29
Geplaatst door mark61
Nou ja, hij kon het proberen toch?



Om niet te hoeven antwoorden, dat is niks voor Bof.

mark61
23-12-04, 14:32
Geplaatst door SalmayaSale
Jij dan maar?


Snap het niet?

Hoellandiyya 'l-sana 2004

Bofko
23-12-04, 14:32
Geplaatst door SalmayaSale
Nee ik trap er niet in.
ok.


Geplaatst door SalmayaSale
Om niet te hoeven antwoorden, dat is niks voor Bof.

Wat was de vraag ook alweer ? :)

mark61
23-12-04, 14:32
Geplaatst door Al3arbi
Gefeliciteerd.

Insgelijks!







Maar waarmee? :vreemd:

SalmayaSale
23-12-04, 14:39
Geplaatst door mark61
Hoellandiyya 'l-sana 2004



Ik heb al 2 stemmen :jumping:

Die "maar" is mij toch een doorn in het oog :kwaad:

SalmayaSale
23-12-04, 14:41
Geplaatst door Bofko
ok.



Wat was de vraag ook alweer ? :)




De vraag is waarom vind je dat ze geen echte Nler zijn????????
Zitten wij zoveel jaren op inburgeringcursussen om uiteindelijk toch geen echte genoemd te worden? :laser:

Bofko
23-12-04, 14:52
Geplaatst door SalmayaSale
De vraag is waarom vind je dat ze geen echte Nler zijn????????
Zitten wij zoveel jaren op inburgeringcursussen om uiteindelijk toch geen echte genoemd te worden? :laser:

Gezien mijn gebruikte typering ben ik ook geen Echte Nederlander. Gelukkig niet, zeg ! :nijn:

SalmayaSale
23-12-04, 14:54
Geplaatst door Bofko
Gezien mijn gebruikte typering ben ik ook geen Echte Nederlander. Gelukkig niet, zeg ! :nijn:


Aan het terugkrabbelen? :confused:

Jammer, dacht even iemand te hebben gevonden om mijn frustratie af te reageren :boos:

Bofko
23-12-04, 14:58
Geplaatst door SalmayaSale
Aan het terugkrabbelen? :confused:

Jammer, dacht even iemand te hebben gevonden om mijn frustratie af te reageren :boos:

Ga je gang hoor. Ik ben één en al oor. Voor zweepjes kun je bij Panthera terecht die heeft een hele mooie collectie.

twijfelachtig
23-12-04, 15:16
Geplaatst door SalmayaSale
Aan het terugkrabbelen? :confused:

Jammer, dacht even iemand te hebben gevonden om mijn frustratie af te reageren :boos:


Kan je op mij doen na mij mededeling.

Aan de diverse grapjes die gemaakt zijn het mij duidelijk det de meeste forumleden niets begrijpen van de implicatie van dit bericht.

Wij hebben het hier over Volkskrant lezers, geen lezers van telegraaf of een ander ranzig blaadje.
De opmerking van iemand dat het maar 1000 lezers waren is niet terecht, kijk je statistiekboekjes er nog maar eens op na. Of de steekproef a-select is ,is een andere vraag

Voor mij is deze uitkomst een teken aan de wand en voorspelt niet veel goeds de komende jaren. Tel daar wilders nog bij op met zijn 24 zetels, verslaggever de Vries en de ( overigens uitstekende) politicus Eerdmans en de toon is voor jaren gezet.
Het zal veel inspanning kosten dit weer enigzins recht te zetten, de politieke leiders die dit zouden moeten doen zie ik echter niet.

Verder valt het mij op dat er hier en daar enige verbazing heerst over het feit dat men het over nederlanders heeft.

Is dit nu weer niet goed ? Als iemand het over islamieten of allochtonen heeft wordt er onmiddelljk gehuild dat we nederlanders zijn.


Beetje konsekwent graag !

Al3arbi
23-12-04, 15:17
Geplaatst door twijfelachtig


Beetje konsekwent graag !


Ik heb haar al gefeliciteerd. Zelfs een mail gestuurd.

SalmayaSale
23-12-04, 15:37
Geplaatst door twijfelachtig
Kan je op mij doen na mij mededeling.

Aan de diverse grapjes die gemaakt zijn het mij duidelijk det de meeste forumleden niets begrijpen van de implicatie van dit bericht.

Wij hebben het hier over Volkskrant lezers, geen lezers van telegraaf of een ander ranzig blaadje.
De opmerking van iemand dat het maar 1000 lezers waren is niet terecht, kijk je statistiekboekjes er nog maar eens op na. Of de steekproef a-select is ,is een andere vraag

Voor mij is deze uitkomst een teken aan de wand en voorspelt niet veel goeds de komende jaren. Tel daar wilders nog bij op met zijn 24 zetels, verslaggever de Vries en de ( overigens uitstekende) politicus Eerdmans en de toon is voor jaren gezet.
Het zal veel inspanning kosten dit weer enigzins recht te zetten, de politieke leiders die dit zouden moeten doen zie ik echter niet.

Verder valt het mij op dat er hier en daar enige verbazing heerst over het feit dat men het over nederlanders heeft.

Is dit nu weer niet goed ? Als iemand het over islamieten of allochtonen heeft wordt er onmiddelljk gehuild dat we nederlanders zijn.


Beetje konsekwent graag !



De punt is dat het me niet meer kan verbazen nadat Pim Fortuyn gekozen was als de beste Nler.
Het bewijst alleen maar dat goeddenkende mensen schaars zijn of helemaal niet aan stemmen meedoen.
De laatste gebeurtenissen hadden toch een sterke impact op mensen en beïnvloeden hun denkwijze maar vergis je je niet, het is maar tijdelijk.

Dat mensen zich achter Wilders scharrelen heeft waarschijnlijk ook niet met toenemende racisme te maken maar meer met de behoefte om duidelijke politieke taal te horen.
Die wordt momenteel helaas alleen door zulke extremisten gehanteerd en daardoor kregen zij meer aanhang dan andere vage politicus.

SalmayaSale
23-12-04, 15:39
Geplaatst door Bofko
Ga je gang hoor. Ik ben één en al oor. Voor zweepjes kun je bij Panthera terecht die heeft een hele mooie collectie.


Ik ga subtieler te werk dan met zweepjes spelen. te cliché.

Pant is niet de enige, Mark verzamelt ze.

Bofko
23-12-04, 15:57
Geplaatst door SalmayaSale
Ik ga subtieler te werk dan met zweepjes spelen. te cliché.


:vreemd: Ik merk nog niks. :argwaan:

SalmayaSale
23-12-04, 16:09
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Ik merk nog niks. :argwaan:



Te subtiel misschien?

Bofko
23-12-04, 16:27
Geplaatst door SalmayaSale
Te subtiel misschien?

Ja dat weet ik dus niet, hé .

Misschien is het wel zo subtiel dat jij de enige bent die hem doorheeft. :roker:

~Panthera~
23-12-04, 17:06
Geplaatst door Bofko
Voor zweepjes kun je bij Panthera terecht die heeft een hele mooie collectie.
------------

:ego:

mark61
23-12-04, 20:52
Geplaatst door SalmayaSale
Ik heb al 2 stemmen :jumping:

Die "maar" is mij toch een doorn in het oog :kwaad:

Wat kan jij zeiken zeg.

antiapartheid
24-12-04, 19:49
De eerste maken wij MinisterPrecedent De tweede wordt Minister van het volksmobilisatie en De derde Griegsminister.