PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhagen: Ontneem extremist rechten



vlegeltje
23-12-04, 22:40
CDA: Ontneem extremist rechten
Verhagen vindt vrijheid van meningsuiting niet onaantastbaar
van onze redactie politiek
2004-12-24

DEN HAAG - Radicale moslims die op het punt staan om de samenleving te ontwrichten moeten tijdelijk hun grondrechten worden ontnomen.


Dat pleidooi houdt CDA-fractievoorzitter Verhagen naar aanleiding van het rapport van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) over mos lim extremisme.

Uit dit rapport blijkt dat de radicalisering van moslimjongeren de laatste drie jaar in hoog tempo toeneemt. Daarnaast is het optreden tegen terrorisme onvoldoende. Ronselaars hebben volgens de AIVD hun werkterrein verplaatst van moskeeën naar gevangenissen, scholen en vooral internet.

Bij de te ontnemen grondrechten denkt Verhagen aan de vrijheid van meningsuiting en het recht van vergadering. De rechter zou bij extremisten die druk doende zijn om de samenleving te saboteren die rechten moeten kunnen afpakken.

Het CDA, dat al eerder dit soort voorstellen heeft gedaan, krijgt geen steun van andere grote partijen. PvdA-woordvoerder Dijsselbloem vindt het een slecht idee om juist de principes ter discussie te stellen die de Grondwet moeten beschermen. ,,Dat zou bijna een beloning zijn voor terroristen, want die willen juist dat de rechtsstaat wordt ingeperkt''. De PvdA vindt dat bestaande rechtsmiddelen sneller kunnen worden ingezet tegen extremisten.

Ook de VVD wijst het plan van het CDA af. Ook de VVD wil 'de waarden van de Grondwet' verdedigen en moslims die dreigen te radicaliseren van die waarden overtuigen. ,,Je moet heel erg uitkijken met grondrechten'', zegt VVD'er Luchtenveld.

De PvdA wil dat de overheid actiever optreedt tegen de achterstelling van allochtonen op de arbeidsmarkt, hun hoge schooluitval en discriminatie. ,,Nu zijn het alleen de radicale predikers en groepen als de AEL die zich lijken te bekommeren om deze jongeren'', aldus Dijsselbloem.

VVD'er Luchtenveld stelt dat justitie de rekrutering van jonge moslims scherp in de gaten moet houden én voorkomen.

Trouw

--------------------------------------------

Helemaal doorgedraaid die Verhagen...

TonH
23-12-04, 23:49
Geplaatst door vlegeltje
Helemaal doorgedraaid die Verhagen...

Een beetje meer respect zeg! Die man lijdt duidelijk onder de Kerststress. Mag je niet mee spotten. :zweep:

Zwarte Schaap
23-12-04, 23:54
Geplaatst door TonH
Een beetje meer respect zeg! Die man lijdt duidelijk onder de Kerststress. Mag je niet mee spotten. :zweep:

Welnee het is de kerstwens van Verhagens, de Zionismelobbyist binnen het CDA.

vlegeltje
23-12-04, 23:59
Geplaatst door TonH
Een beetje meer respect zeg! Die man lijdt duidelijk onder de Kerststress. Mag je niet mee spotten. :zweep:

Kerststress?

Als ik hem tegen kom zal ik hem eens z'n grondrechten afpakken:
Ik hang z'n ballen in de kerstboom.

De katholiekofascist :moe:

TonH
24-12-04, 00:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welnee het is de kerstwens van Verhagens, de Zionismelobbyist binnen het CDA.

Hé, Poetin had het ook al over Zionistisch geklets. Maar dat ging over de opositie in Ukraine.

TonH
24-12-04, 00:12
Geplaatst door vlegeltje
Kerststress?

Als ik hem tegen kom zal ik hem eens z'n grondrechten afpakken:
Ik hang z'n ballen in de kerstboom.

De katholiekofascist :moe:

Thats the spirit! http://www.cosgan.net/images/smilie/xmas/e014.gif

~Panthera~
24-12-04, 00:15
Geplaatst door vlegeltje
Ik hang z'n ballen in de kerstboom.

-------------------------

Uitje erbij ?? :D :handbang:

vlegeltje
24-12-04, 00:35
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------

Uitje erbij ?? :D :handbang:

Een vriend van mij heeft een keer bokkeballen gegeten, in Afghanistan of all places.
Prairie oysters heet dat geloof ik.
Hij was daar op huwelijksreis met z'n vriendin.
Vandaar dat hij dit speciale gerecht kreeg van de lokale bevolking.

Hij had de hele nacht een stijve... :wow:

Zwarte Schaap
24-12-04, 01:08
Geplaatst door TonH
Hé, Poetin had het ook al over Zionistisch geklets. Maar dat ging over de opositie in Ukraine.

Verhagen is Israellobbyist.


Waarnemers / 'Palestijnen diep vernederd'

door Tineke Bennema

Acht Nederlandse christelijke waarnemers zijn sinds twee maanden in de Palestijnse gebieden. Hun doel: observeren, rapporteren en de Nederlandse publieke opinie beinvloeden over het Palestijns-Israelisch conflict.

JERUZALEM - Jan Hardeman, oud-directeur van het ICCO -dat samen met Cordaid, Hivos, Pax Christi, KIA en het IKV de missie heeft opgezet- noemt zijn ervaringen tijdens de missie 'schokkend'. Hij haalt fel uit naar de Nederlands Hervormde Kerk en het CDA Tweede Kamerlid Maxime Verhagen. Volgens hem durven zij niet de schuld van Israël aan het conflict te erkennen en het leed dat het land de Palestijnen toebrengt.

Een van de aangrijpendste vormen van de Israëlische bezetting die Hardeman heeft gezien, zijn de meer dan 160 checkpoints. ,,Je ziet zwangere vrouwen, kinderen, eindeloos wachten voor zo'n blokkade, je ziet mannen vernederd worden. Het is een munitiefabriek, een plaats waar haat gekweekt wordt. In Djenien zag ik van bovenaf op een heuvel dat er een mooie geasfalteerde weg liep, waarop alleen een enkele auto van een Israëlische kolonist reed. Het Israëlische leger heeft die weg afgesloten voor Palestijnen. Tegelijkertijd krioelden Palestijnse taxi's zich over ongebaande paden door de heuvels, moesten mensen lopen om rond die checkpoints te komen. Israël heeft twee systemen gecreëerd, een voor Palestijnen en een voor Israëliërs.''

Hardeman spreekt onomwonden kritiek uit over de Nederlandse Hervormde kerk: ,,Heel erg jammer dat in mijn eigen kerk nog gekissebist wordt. Ze blijven spreken over de onopgeefbare band met het volk Israël. Van mijn dominee heb ik geleerd dat er maar een onopgeefbare relatie is en dat is die tussen God en jou. De schaamte over wat wij vroeger met de joden hebben gedaan, mag er niet de oorzaak van zijn dat we in een andere valkuil trappen en andere onrechtvaardigheden, zoals tegen de Palestijnen niet willen zien.''

Ook kamerlid Maxime Verhagen krijgt ervan langs. Hardeman: ,,Tot mijn verbazing en teleurstelling bespeur ik dat hij een klip en klaar pro-Israël standpunt heeft, zonder dat hij oog heeft voor het lijden van de Palestijnen. Het gaat hier om een militaire bezetting van andermans grondgebied en een onbeschermde bevolking dat vergezeld gaat van kolonisatie, bezetting van steden en belegeringen. Het Palestijnse volk wordt gemangeld, onderdrukt en diep vernederd.''

Maar de legeractiviteiten zijn gemakkelijker te observeren dan de Palestijnse aanslagen. Levert dit geen vertekend beeld op? Volgens Hardeman hebben de waarnemers ook aandacht gehad voor de joodse gewonden, zijn ze naar de plekken geweest waar aanslagen hadden plaatsgevonden. ,,Wij hebben vooral gekeken naar de gevolgen van het conflict op het dagelijks leven van de mensen en die waren verreweg het grootst aan Palestijnse kant.''

Aan het einde van zijn waarnemerschap steekt Jan Hardeman ook zijn hand in eigen boezem en stelt dat de waarnemers te weinig Israëliërs hebben ontmoet. Van de acht Nederlanders hebben er twee met Israëlische mensenrechtenorganisaties opgetrokken en samengewerkt. Hardeman wil dat de volgende groep waarnemers zich meer op die kant concentreert.

In hoeverre is deze waarnemingsmissie nog objectief te noemen: zijn de uitgangspunten van de missie, waarnemen en tegelijkertijd de Nederlandse publieke opinie beïnvloeden ten gunste van de Palestijnen, niet met elkaar in strijd? Hardeman: ,,Als waarnemer mag je geen persoonlijke, subjectieve bril op hebben. Mijn normatieve bril is die van de vierde Geneefse conferentie, waarin staat dat een bezettende mogendheid onschuldige burgers moet beschermen. Dit is een universeel referentiekader en daarbinnen heb ik gewerkt. Ook staat erin dat onderdrukte volkeren het recht hebben op verzet. Als objectiviteit betekent dat je naar beide partijen in gelijke mate luistert is dat bijna onmogelijk, want in dit geval hebben wij van het leger en de kolonisten die we benaderden zelden antwoord gekregen. Hooguit reacties als: we bestrijden terrorisme. De bezetting werd nooit aan de orde gesteld. En dat is de crux.''


Bron: Trouw 29/12/01

Siah
24-12-04, 01:11
Geplaatst door vlegeltje
Een vriend van mij heeft een keer bokkeballen gegeten, in Afghanistan of all places.
Prairie oysters heet dat geloof ik.
Hij was daar op huwelijksreis met z'n vriendin.
Vandaar dat hij dit speciale gerecht kreeg van de lokale bevolking.


hier kan je lamsballen bij de slager gaan halen.
ik eet t af en toe:D



Hij had de hele nacht een stijve... :wow:

:wat?!:

vlegeltje
24-12-04, 01:14
Geplaatst door Zwarte Schaap

Bron: Trouw 29/12/04


Dit artikel komt volgende week in Trouw te staan?

~Panthera~
24-12-04, 01:18
Geplaatst door vlegeltje
Een vriend van mij heeft een keer bokkeballen gegeten, in Afghanistan of all places.
Prairie oysters heet dat geloof ik.
Hij was daar op huwelijksreis met z'n vriendin.
Vandaar dat hij dit speciale gerecht kreeg van de lokale bevolking.

Hij had de hele nacht een stijve... :wow:
-------------

Dat geeft eten weer een heel andere dimensie. :haha:
OMG !! moet er niet aan denken.

vlegeltje
24-12-04, 01:22
Geplaatst door Siah
hier kan je lamsballen bij de slager gaan halen.
ik eet t af en toe:D

:wat?!:

Hmm, hoe maak je die klaar?

Oeps, ik druk me wat ongelukkig uit. :D
Ik bedoel, heb je een goed recept?

Frituren?

vlegeltje
24-12-04, 01:24
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Dat geeft eten weer een heel andere dimensie. :haha:
OMG !! moet er niet aan denken.

Waar moet je niet aan denken?

Aan het eten van ballen?
Of een een partner die de hele nacht een stijve heeft?

:verward:

~Panthera~
24-12-04, 01:27
Geplaatst door vlegeltje
Waar moet je niet aan denken?

Aan het eten van ballen?
Of een een partner die de hele nacht een stijve heeft?

:verward:
------------

Aan het eerste. :D
Het tweede is een leuke bijkomstigheid. :stout:
Mits je de eerste er voor door je strot krijgt, natuurlijk. :hihi:
Wat een gedoe !

vlegeltje
24-12-04, 01:32
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Aan het eerste. :D
Het tweede is een leuke bijkomstigheid. :stout:
Mits je de eerste er voor door je strot krijgt, natuurlijk. :hihi:
Wat een gedoe !

Ik vind het wel een uitdaging.

Ik heb sprinkhanen gegeten en termieten, maar ballen nog nooit.

Ik ga toch eens naar de islamitische slager voor schapenballen.

Alleen nog een goed recept.

Siah?

~Panthera~
24-12-04, 01:34
Geplaatst door vlegeltje
Ik vind het wel een uitdaging.

Ik heb sprinkhanen gegeten en termieten, maar ballen nog nooit.

Ik ga toch eens naar de islamitische slager voor schapenballen.

Alleen nog een goed recept.

Siah?
-----------

Heel veel sterkte !
Geef je ff de afdeling door van t ziekenhuis waar je ligt ? :hihi:

*geintje*

Eet smakelijk!

Ik kruip mijn nest in. :zwaai:

taouanza
24-12-04, 07:51
Geplaatst door vlegeltje
CDA: Ontneem extremist rechten
Verhagen vindt vrijheid van meningsuiting niet onaantastbaar
van onze redactie politiek
2004-12-24

DEN HAAG - Radicale moslims die op het punt staan om de samenleving te ontwrichten moeten tijdelijk hun grondrechten worden ontnomen.


Dat pleidooi houdt CDA-fractievoorzitter Verhagen naar aanleiding van het rapport van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) over mos lim extremisme.

Uit dit rapport blijkt dat de radicalisering van moslimjongeren de laatste drie jaar in hoog tempo toeneemt. Daarnaast is het optreden tegen terrorisme onvoldoende. Ronselaars hebben volgens de AIVD hun werkterrein verplaatst van moskeeën naar gevangenissen, scholen en vooral internet.

Bij de te ontnemen grondrechten denkt Verhagen aan de vrijheid van meningsuiting en het recht van vergadering. De rechter zou bij extremisten die druk doende zijn om de samenleving te saboteren die rechten moeten kunnen afpakken.

Het CDA, dat al eerder dit soort voorstellen heeft gedaan, krijgt geen steun van andere grote partijen. PvdA-woordvoerder Dijsselbloem vindt het een slecht idee om juist de principes ter discussie te stellen die de Grondwet moeten beschermen. ,,Dat zou bijna een beloning zijn voor terroristen, want die willen juist dat de rechtsstaat wordt ingeperkt''. De PvdA vindt dat bestaande rechtsmiddelen sneller kunnen worden ingezet tegen extremisten.

Ook de VVD wijst het plan van het CDA af. Ook de VVD wil 'de waarden van de Grondwet' verdedigen en moslims die dreigen te radicaliseren van die waarden overtuigen. ,,Je moet heel erg uitkijken met grondrechten'', zegt VVD'er Luchtenveld.

De PvdA wil dat de overheid actiever optreedt tegen de achterstelling van allochtonen op de arbeidsmarkt, hun hoge schooluitval en discriminatie. ,,Nu zijn het alleen de radicale predikers en groepen als de AEL die zich lijken te bekommeren om deze jongeren'', aldus Dijsselbloem.

VVD'er Luchtenveld stelt dat justitie de rekrutering van jonge moslims scherp in de gaten moet houden én voorkomen.

Trouw

--------------------------------------------

Helemaal doorgedraaid die Verhagen...

Dus hij ziet moslims niet als mensen.

SIG
24-12-04, 09:30
Geplaatst door taouanza
Dus hij ziet moslims niet als mensen.

Waar o waar haal je dat in godsnaam uit het artikel? Of concludeer je dat nu maar even zelf?

taouanza
24-12-04, 09:57
Geplaatst door SIG
Waar o waar haal je dat in godsnaam uit het artikel? Of concludeer je dat nu maar even zelf?

Waar haal jij het wel vandaan dan?

Goodnight
24-12-04, 09:59
Geplaatst door vlegeltje
CDA: Ontneem extremist rechten
Verhagen vindt vrijheid van meningsuiting niet onaantastbaar
van onze redactie politiek
2004-12-24

DEN HAAG - Radicale moslims die op het punt staan om de samenleving te ontwrichten moeten tijdelijk hun grondrechten worden ontnomen.


Dat pleidooi houdt CDA-fractievoorzitter Verhagen naar aanleiding van het rapport van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) over mos lim extremisme.

Uit dit rapport blijkt dat de radicalisering van moslimjongeren de laatste drie jaar in hoog tempo toeneemt . Daarnaast is het optreden tegen terrorisme onvoldoende. Ronselaars hebben volgens de AIVD hun werkterrein verplaatst van moskeeën naar gevangenissen, scholen en vooral internet.

Bij de te ontnemen grondrechten denkt Verhagen aan de vrijheid van meningsuiting en het recht van vergadering. De rechter zou bij extremisten die druk doende zijn om de samenleving te saboteren die rechten moeten kunnen afpakken.

Het CDA, dat al eerder dit soort voorstellen heeft gedaan, krijgt geen steun van andere grote partijen. PvdA-woordvoerder Dijsselbloem vindt het een slecht idee om juist de principes ter discussie te stellen die de Grondwet moeten beschermen. ,,Dat zou bijna een beloning zijn voor terroristen, want die willen juist dat de rechtsstaat wordt ingeperkt''. De PvdA vindt dat bestaande rechtsmiddelen sneller kunnen worden ingezet tegen extremisten.

Ook de VVD wijst het plan van het CDA af. Ook de VVD wil 'de waarden van de Grondwet' verdedigen en moslims die dreigen te radicaliseren van die waarden overtuigen. ,,Je moet heel erg uitkijken met grondrechten'', zegt VVD'er Luchtenveld.

De PvdA wil dat de overheid actiever optreedt tegen de achterstelling van allochtonen op de arbeidsmarkt, hun hoge schooluitval en discriminatie. ,,Nu zijn het alleen de radicale predikers en groepen als de AEL die zich lijken te bekommeren om deze jongeren'', aldus Dijsselbloem.

VVD'er Luchtenveld stelt dat justitie de rekrutering van jonge moslims scherp in de gaten moet houden én voorkomen.

Trouw

--------------------------------------------

Helemaal doorgedraaid die Verhagen...

De politici zouden zichzelf eens de vraag moeten stellen waarom het de laatste drie jaar aan het toenemen is.

taouanza
24-12-04, 10:01
Geplaatst door Goodnight
De politici zouden zichzelf eens de vraag moeten stellen waarom het de laatste drie jaar aan het toenemen is.

Dat heb je met een hoog incasseringsvermogen al die kritiek laat je links.

SIG
24-12-04, 11:09
Geplaatst door taouanza
Waar haal jij het wel vandaan dan?

Ik haal het nergens vandaan en daarom vraag ik jou waar jij het feit vandaan haalt dat Verhaag moslims niet als mensen ziet. Waarom beantwoord je elke vraag met een tegenvraag? Zijn vragen te lastig voor je Touanza?

taouanza
24-12-04, 11:19
Geplaatst door SIG
Ik haal het nergens vandaan en daarom vraag ik jou waar jij het feit vandaan haalt dat Verhaag moslims niet als mensen ziet. Waarom beantwoord je elke vraag met een tegenvraag? Zijn vragen te lastig voor je Touanza?

Het staat er met koeieletters in!

boestjra
24-12-04, 11:26
Geplaatst door taouanza
Het staat er met koeieletters in!

Waar dan?

taouanza
24-12-04, 11:28
Geplaatst door boestjra
Waar dan?

Lezen!

boestjra
24-12-04, 11:31
Geplaatst door taouanza
Lezen!
Ik geef het even op.
Hier ben zelfs ik niet tegen opgewassen.

taouanza
24-12-04, 12:19
Geplaatst door boestjra
Ik geef het even op.
Hier ben zelfs ik niet tegen opgewassen.

Dat was je nooit.

SIG
24-12-04, 13:53
Ik zie nergens dat Maxim Verhagen de moslims niet als mensen ziet. Maar als jij tussen de regels door leest en dat denkt te moeten concluderen kan ik alleen maar vaststellen dat je in dit geval domweg uit je nekharen aan het kletsen bent.

TonH
24-12-04, 14:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verhagen is Israellobbyist.


Dank je. Die kende ik idd nog niet...

Bart
24-12-04, 14:28
Geplaatst door taouanza
Dus hij ziet moslims niet als mensen.

Tja, weer een sterk staaltje van niet kunnen of willen lezen dan wel lezen wat je erin wilt lezen en je eigen frustraties hinein projecteren. Maar goed, dat zijn we inmiddels van je gewend. Ik vraag me alleen af hoe je dat toch doet, jezelf hierin keer op keer overtreffen?

Volgens mij wordt er alleen gepraat over extremisten, maw mensen die de democratische rechtsstaat willen ondermijnen. Zijn volgens jou alle moslims dan per definitie extremisten? En om je onvermijdelijke tegenvraag maar meteen te beantwoorden, nee, autochtonen vinden dat niet, ook Maxim Verhagen niet.]

Spoetnik
24-12-04, 14:37
Eigen meningen mogen in Nederland niet, je mag alleen meepraten met de grote massa. Als je dat niet doet, wordt je aangesproken op minderdoordachte uitspraken en wordt je daarmee belachelijk gemaakt, dit terwijl de massa vaak nog minderdoordachte uitspraken doen, maar dat maakt dan niet uit, want je praat met de massa mee.

Snap dat dan!

nard
24-12-04, 16:03
Geplaatst door taouanza
Dus hij ziet moslims niet als mensen.

...... nadat terroristen hebben bewezen westerlingen niet als mensen te zien. Dus een keurig gemodificeerde reactie op extreem gedrag. Nog altijd heel humaan, vergeleken met andere regimes.

Dat jij je identificeert met extremisten is een beetje jouw probleem natuurlijk.




Goodnight
De politici zouden zichzelf eens de vraag moeten stellen waarom het de laatste drie jaar aan het toenemen is.


Die vraag stellen ze zich zeer frequent zelfs in het achterliggende jaar.
Een probleem voorzien van een adequate oplossing kan redelijkerwijze geen oorzaak zijn van toenemend extremisme. Alleen dat jij het antwoord niet bevredigend vindt zou logisch gezien moet leiden tot enig zelfonderzoek. Kan je er nog immer niet op betrappen.
Dat hele excuus-sfeertje t.a.v. extremisten (zelfs bij liberale moslims) bevalt me niets, hoewel ik er veel van heb geleerd. Misschien één van de oorzaken waarom de gemiddelde Nederlander de neiging heeft de verantwoordelijkheden wat breder neer te leggen dan slechts bij extremisten, omdat ze zo goed "verborgen" worden in hun biotoop?

Leestip: rapport AIVD en rapport stichting PAVEM. Met meer zal ik je even niet vermoeien.
Alleen al in die twee rapporten staan zo ontiegelijk veel argumenten waarom extremisme in NL ontstaat en zich uitbreidt, dat je bovenstaande suggestie alleen nog maar ridicuul is.

taouanza
24-12-04, 18:10
Geplaatst door nard
...... nadat terroristen hebben bewezen westerlingen niet als mensen te zien. Dus een keurig gemodificeerde reactie op extreem gedrag. Nog altijd heel humaan, vergeleken met andere regimes.

Dat jij je identificeert met extremisten is een beetje jouw probleem natuurlijk.




Die vraag stellen ze zich zeer frequent zelfs in het achterliggende jaar.
Een probleem voorzien van een adequate oplossing kan redelijkerwijze geen oorzaak zijn van toenemend extremisme. Alleen dat jij het antwoord niet bevredigend vindt zou logisch gezien moet leiden tot enig zelfonderzoek. Kan je er nog immer niet op betrappen.
Dat hele excuus-sfeertje t.a.v. extremisten (zelfs bij liberale moslims) bevalt me niets, hoewel ik er veel van heb geleerd. Misschien één van de oorzaken waarom de gemiddelde Nederlander de neiging heeft de verantwoordelijkheden wat breder neer te leggen dan slechts bij extremisten, omdat ze zo goed "verborgen" worden in hun biotoop?

Leestip: rapport AIVD en rapport stichting PAVEM. Met meer zal ik je even niet vermoeien.
Alleen al in die twee rapporten staan zo ontiegelijk veel argumenten waarom extremisme in NL ontstaat en zich uitbreidt, dat je bovenstaande suggestie alleen nog maar ridicuul is.


tjee Nard er staan zoveel moeilijke woorden in je relaas dat je wel gelijk moet hebben.
En zie ik helemaal niet dat je goedpraat dat alle moslims voor extremisten worden gezien.:rolleyes:

taouanza
24-12-04, 18:11
Geplaatst door Bart
Tja, weer een sterk staaltje van niet kunnen of willen lezen dan wel lezen wat je erin wilt lezen en je eigen frustraties hinein projecteren. Maar goed, dat zijn we inmiddels van je gewend. Ik vraag me alleen af hoe je dat toch doet, jezelf hierin keer op keer overtreffen?

Volgens mij wordt er alleen gepraat over extremisten, maw mensen die de democratische rechtsstaat willen ondermijnen. Zijn volgens jou alle moslims dan per definitie extremisten? En om je onvermijdelijke tegenvraag maar meteen te beantwoorden, nee, autochtonen vinden dat niet, ook Maxim Verhagen niet.]

O brother.:moe:
Moeilijk he lezen?

Spoetnik
24-12-04, 18:47
Geplaatst door nard
Leestip: rapport AIVD en rapport stichting PAVEM. Met meer zal ik je even niet vermoeien.
Alleen al in die twee rapporten staan zo ontiegelijk veel argumenten waarom extremisme in NL ontstaat en zich uitbreidt, dat je bovenstaande suggestie alleen nog maar ridicuul is.

Maar de grote vraag is dus: is Taouanza een extremist en moeten haar grondrechten worden ontnomen?

Siah
24-12-04, 19:06
Geplaatst door vlegeltje
Hmm, hoe maak je die klaar?

Oeps, ik druk me wat ongelukkig uit. :D
Ik bedoel, heb je een goed recept?

Frituren?

niks bijzonders;
gewoon schoonmaken, en op de vuur gooien; barbecuen.
een beetje zout en pepper wordt aangeraden;
vooraal in combinatie met Cognac, in de sneeuw en hoog op de begaanbare bergen.

er zitten een paar laagjes huid op, die je eraf moet trekken;
dan heb je een schone en witte vlees; het lijkt ongeveer op de krabbenvlees.
het is heel machtig :stout: een gemmidelde persoon, kan niet veel ballen in één keer eten; tenzij je dat met alcohol combineert.

PS: je wil niet weten wat ik nu aan het koken ben :hardlach:

Rabi'ah.
24-12-04, 19:09
Geplaatst door Siah


PS: je wil niet weten wat ik nu aan het koken ben :hardlach:

Vertel. :stout:

Mogen wij ook meegenieten? :strik:

nard
24-12-04, 19:18
Geplaatst door taouanza
tjee Nard er staan zoveel moeilijke woorden in je relaas dat je wel gelijk moet hebben.
En zie ik helemaal niet dat je goedpraat dat alle moslims voor extremisten worden gezien.:rolleyes:

Welnee, moeilijke woorden is het probleem niet. Er zitten hooguit een paar zinnen in waarop je even moet herkauwen.

nard
24-12-04, 19:20
Geplaatst door Spoetnik
Maar de grote vraag is dus: is Taouanza een extremist en moeten haar grondrechten worden ontnomen?

Is dat de grote vraag?
Niet die van mij hoor, 't gaat hier over het voorstel van Verhage.

Spoetnik
24-12-04, 19:23
Geplaatst door nard
Is dat de grote vraag?
Niet die van mij hoor, 't gaat hier over het voorstel van Verhage.


Maar dat is toch het voorstel van Verhage...

Of waarom begint men hier anders continu over Taouanza :confused:

nard
24-12-04, 19:24
Geplaatst door Spoetnik
Maar dat is toch het voorstel van Verhage...

Of waarom begint men hier anders continu over Taouanza :confused:

Ik begin niet over Taouanza. Zij begint en ik reageer. :)

Spoetnik
24-12-04, 19:39
Geplaatst door nard
Ik begin niet over Taouanza. Zij begint en ik reageer. :)

Ik had het ook niet persee over jou, maar over iedereen die hier geobsedeerd schijnt te zijn met T's mening. Vandaar ook verhelder ik je spartelingen door de essentiele vraag hier te stellen: is Taouanza een extremist?

Siah
24-12-04, 19:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Vertel. :stout:

Mogen wij ook meegenieten? :strik:


het is pas morgenochted klaar.:chef:

die moet nog ruim 8 uur, op de vuur blijven.

zelf, ga ik het morgenmiddag met mijn vrienden eten. :D
je kan me pmen als je mee wil eten. :cola:

nard
25-12-04, 09:36
Geplaatst door Spoetnik
Ik had het ook niet persee over jou, maar over iedereen die hier geobsedeerd schijnt te zijn met T's mening. Vandaar ook verhelder ik je spartelingen door de essentiele vraag hier te stellen: is Taouanza een extremist?

Ik ben niet in de positie om dat te beoordelen en bovendien mis ik relevante informatie.

Wat ik wél zeg en al vaker heb gezegd is dat T. zich schuldig maakt aan waar bijzonder veel (ook liberale) moslims zich in de media schuldig aan maken: waar mogelijk ontkennen of verkleinen van de zaak en in ieder geval toedekken door middel van allerlei taalkundige spitsvondigheden. En deze houding overgieten met een zielig sausje van "ze zijn allemaal tegen ons".

Einde van het verhaal is altijd dat het oorspronkelijke thema van de agenda is verdwenen en het gaat over alles wat fout is in het westen, oorzaken op verkeerde plaatsen leggen, een effectieve aanpak betitelen als inhumaan, politici (tot en met Aboutaleb toe ....!) afzeiken, enz. enz.
Een tactiek die stelselmatig wordt toegepast en hier op t forum effectief is. In de maatschappij echter veel minder.

Veel moslims ervaren naar mijn idee op dit moment een (fors) loyaliteitsprobleem. De achterliggende jaren met name onder de beschermende (verstikkende) vlerken van Paars was het eten van twee walletjes, het dienen van twee heren uitstekend mogelijk. Sterker nog; het behoorde tot sociaal wenselijk gedrag. Vaak onbewust, het gaat zo die gaat, dus er is niets aan de hand.
Nu wordt er een koers gevaren waarin een onomwonden keuze wordt gevraagd van iedere Nederlander (!). Nu komen de rapporten die duidelijke dingen laten zien (AIVD, zelfs Paul Rosenmuller van de PAVEM zingt een deuntje mee, e.d.).
En hiermee komen ook veel liberale moslims voor hun gevoel in de gevarenzone, want hoewel zij zelf goed geintegreerd zijn (en ik denk dat T. dat is), kunnen ze toch op een of andere manier maar moeilijk afstand nemen van hun loyaliteit, gevoel van verbondenheid naar de meer radicale groep.
En of dat nu bestaat uit religieuze, etnische en/of sociale componenten en in welke verhouding, kan ik niet goed beoordelen.
Maar zeker dié aarzeling, dié weerstand, "Voor wie moeten we in vredesnaam kiezen??", wordt door de gemiddelde autochtoon feilloos gepeild en negatief beoordeeld. Terecht. Vind ik.

Dat is mijn punt naar T. en anderen, Spoetnik, en niet of zij extremist is (hetgeen mij bijzonder sterk lijkt en waar ik dus niet vanuit ga, maar goed ik kan't niet beoordelen).

Spoetnik
25-12-04, 11:54
Geplaatst door nard
Ik ben niet in de positie om dat te beoordelen en bovendien mis ik relevante informatie.

Wat ik wél zeg en al vaker heb gezegd is dat T. zich schuldig maakt aan waar bijzonder veel (ook liberale) moslims zich in de media schuldig aan maken: waar mogelijk ontkennen of verkleinen van de zaak en in ieder geval toedekken door middel van allerlei taalkundige spitsvondigheden. En deze houding overgieten met een zielig sausje van "ze zijn allemaal tegen ons".

Einde van het verhaal is altijd dat het oorspronkelijke thema van de agenda is verdwenen en het gaat over alles wat fout is in het westen, oorzaken op verkeerde plaatsen leggen, een effectieve aanpak betitelen als inhumaan, politici (tot en met Aboutaleb toe ....!) afzeiken, enz. enz.
Een tactiek die stelselmatig wordt toegepast en hier op t forum effectief is. In de maatschappij echter veel minder.

Veel moslims ervaren naar mijn idee op dit moment een (fors) loyaliteitsprobleem. De achterliggende jaren met name onder de beschermende (verstikkende) vlerken van Paars was het eten van twee walletjes, het dienen van twee heren uitstekend mogelijk. Sterker nog; het behoorde tot sociaal wenselijk gedrag. Vaak onbewust, het gaat zo die gaat, dus er is niets aan de hand.
Nu wordt er een koers gevaren waarin een onomwonden keuze wordt gevraagd van iedere Nederlander (!). Nu komen de rapporten die duidelijke dingen laten zien (AIVD, zelfs Paul Rosenmuller van de PAVEM zingt een deuntje mee, e.d.).
En hiermee komen ook veel liberale moslims voor hun gevoel in de gevarenzone, want hoewel zij zelf goed geintegreerd zijn (en ik denk dat T. dat is), kunnen ze toch op een of andere manier maar moeilijk afstand nemen van hun loyaliteit, gevoel van verbondenheid naar de meer radicale groep.
En of dat nu bestaat uit religieuze, etnische en/of sociale componenten en in welke verhouding, kan ik niet goed beoordelen.
Maar zeker dié aarzeling, dié weerstand, "Voor wie moeten we in vredesnaam kiezen??", wordt door de gemiddelde autochtoon feilloos gepeild en negatief beoordeeld. Terecht. Vind ik.

Dat is mijn punt naar T. en anderen, Spoetnik, en niet of zij extremist is (hetgeen mij bijzonder sterk lijkt en waar ik dus niet vanuit ga, maar goed ik kan't niet beoordelen).

Wat een belachelijk lang antwoord voor zo een simpele vraag. Je bent puur met karaktermoord bezig.

nard
25-12-04, 18:52
Geplaatst door Spoetnik
Wat een belachelijk lang antwoord voor zo een simpele vraag. Je bent puur met karaktermoord bezig.

Karaktermoord???? :lol:

Volgens mij valt deze reactie exact binnen wat ik omschreef.

Try again.