PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Docenten zwarte scholen zijn ongeschikt'



ZbaqZbaq
24-12-04, 08:20
'Docenten zwarte scholen zijn ongeschikt'
Uitgegeven op 24 december 2004 om 07:28 uur

De meeste docenten op zwarte scholen zijn niet geschikt voor hun taak. Zij zijn niet in staat een fundamentele relatie aan te gaan met hun leerlingen, met als gevolg dat die zich afzetten en zonder diploma school verlaten. Dat zegt Gerard van Miltenburg, oud-directeur van het Haagse Terra College, in de Volkskrant. Op het Terra College werd in januari van dit jaar conrector Hans van Wieren doodgeschoten.

Van Miltenburg kan zijn beweringen niet staven met cijfers. "Het is verborgen te lezen in inspectieverslagen. Ik heb er met de onderwijsinspectie over gesproken. Die is het met me eens", zegt Van Miltenburg. De onderwijsinspectie onderkent de problemen, maar vindt ze te breed geformuleerd.

Volgens Van Miltenburg heeft het onderwijs nooit adequaat gereageerd op een compleet ander klantenbestand. "Wij gaan niet met respect om met het allochtone kind dat een andere achtergrond heeft, een andere cultuur, een andere religie en ouders die geen Nederlands spreken. Een docent moet uitstralen dat een leerling welkom is."

Hij zegt een allochtone docent te kennen die zich na de moord op Theo van Gogh niet meer durfde te vertonen in de lerarenkamer vanwege de racistische opmerkingen. Vlak na de moord op Van Gogh stuurde Van Miltenburg een brief aan alle 340 personeelsleden van het Terra College dat ze er een nieuwe taak bij hadden: de rust bewaren en werken aan integratie. Hij kreeg één reactie, en dat was een racistische. "Als leraren zo in elkaar zitten, hebben ze niet het juiste onderwijshart dat nodig is om allochtone kinderen verder te helpen."


[Copyright 2004, Novum]

------------------------------------------------------------------------------

taouanza
24-12-04, 08:54
Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn afkomst een slecht gewoonte was waar ik zo snel mogelijk van af moet.

taouanza
24-12-04, 11:00
En dan maakt men zich zorgen om imams.
Wie zien kinderen vaker? Imams of docenten?

Christiaan
24-12-04, 11:05
Hoe voelt dat nou, om zo te haten Taouanza?

taouanza
24-12-04, 11:13
Geplaatst door Christiaan
Hoe voelt dat nou, om zo te haten Taouanza?

Ik weet percies wanneer je uitgeluld bent.:)
Jij voelt je zwaar aangesproken en dat weet je.

Goodnight
24-12-04, 11:13
Toen mijn zusje als docente begon te werken op een VMBO school was het eerste wat ze zei :
het is een school met voornamelijk allochtone kinderen en bijna alleen maar Nederlandse leraren.Die leraren hebben totaaal geen idee wat er omgaat in de belevingswereld van deze jongeren.Ze hebben geen raakvlakken met die jongeren.Ze wisten niet hoe ze met die jongeren om moesten gaan.Dat uitte zich in allerlei incidenten waar mijn zusje als vrouw zijnde verder geen last van had.

Ze heeft er ook niet lang gewerkt, de hele sfeer en de attitude van sommige van de autochtone leraren stonden haar zeer tegen. :blij:

taouanza
24-12-04, 11:16
Geplaatst door Goodnight
Toen mijn zusje als docente begon te werken op een VMBO school was het eerste wat ze zei :
het is een school met voornamelijk allochtone kinderen en bijna alleen maar Nederlandse leraren.Die leraren hebben totaaal geen idee wat er omgaat in de belevingswereld van deze jongeren.Ze hebben geen raakvlakken met die jongeren.Ze wisten niet hoe ze met die jongeren om moesten gaan.

Ze heeft er ook niet lang gewerkt. :blij:

En dan hebben ze nog het lef om te klagen over de leerprestaties.
Zie het voor je dat een tandarts gaat roepen dat al zijn patienten rijp zijn voor een kunstgebit.

Zwarte Schaap
24-12-04, 11:26
Kan iemand mij vertellen wie het topic weggehaald heeft die ik ook hierover geopend heb?

taouanza
24-12-04, 11:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kan iemand mij vertellen wie het topic weggehaald heeft die ik ook hierover geopend heb?

Zeg dubbelpost je iets!
Man wat ben je para!

boestjra
24-12-04, 11:30
Geplaatst door taouanza
Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn afkomst een slecht gewoonte was waar ik zo snel mogelijk van af moet.
Heeft je kind dat gevoel ook al?

taouanza
24-12-04, 11:32
Geplaatst door boestjra
Heeft je kind dat gevoel ook al?

Hoe bedoel je?

boestjra
24-12-04, 11:35
Geplaatst door Christiaan
Hoe voelt dat nou, om zo te haten Taouanza?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb op school en van mijn papa en mama geleerd lief te hebben en te vergeven.
Sommige christenen zeggen dat je dan jezus moet accepteren, en dat dan de liefde vanzelf over je komt.
Dat heb ik zelf nooit geprobeerd, maar dit is misschien wel een goede tip voor mensen die veel haat met zich meedragen.

boestjra
24-12-04, 11:36
Geplaatst door taouanza
Hoe bedoel je?
Wat begrijp je er niet aan?

Zwarte Schaap
24-12-04, 11:38
Geplaatst door taouanza
Zeg dubbelpost je iets!
Man wat ben je para!

Dan moet je wel beter opletten, En de later geplaatste weghalen en niet de eerst geplaatste. Zeker geen klokkijken geleerd op zo een zwarte school.

Verder is dit artikel niet hetzelfde als wat ik geplaatst had, deze hier is incompleet want het originele artikel is veel langer.

Dergelijke onkundigheid en knulligheid ontneemt mij het plezier om te posten.

taouanza
24-12-04, 11:39
Geplaatst door boestjra
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb op school en van mijn papa en mama geleerd lief te hebben en te vergeven.
Sommige christenen zeggen dat je dan jezus moet accepteren, en dat dan de liefde vanzelf over je komt.
Dat heb ik zelf nooit geprobeerd, maar dit is misschien wel een goede tip voor mensen die veel haat met zich meedragen.

Ja hoor schat dat is echt jouw doel en dat van Blaataap.
Wat zijn jullie zielig zeg als je uitgeluld bent.
Jullie komen hier alleen om moslims te pesten en dat vinden jullie zo stoer en prachtig tot jullie uitgeluld zijn en dan kom je met de kerstboodschap. :haha:

Yasmeen
24-12-04, 11:41
Ik kan me herinneren dat mijn (nederlandse) docent duits mijn klas een artikel uit een krant gaf met de mededeling: "moet je lezen, is echt een heel goed artikel!" Niemand die het had gelezen...ik had t weggestopt ergens en niet naar omgekeken...

Een aantal maanden geleden besloot ik eindelijk eens het artikel waar ik zo vaak over gehoord had maar nooit daadwerkelijk had gelezen ("Het Multiculturele Drama") te gaan lezen...en wat bleek? Het was t artikel wat ons was gegeven door die docent...ik herkende de tekening...

dus, op een school met uitsluitend 'zwarte' kinderen, deelde deze docent dit artikel uit met de mededeling: "echt goed!" ??????

Christiaan
24-12-04, 11:41
Geplaatst door taouanza
Ja hoor schat dat is echt jouw doel en dat van Blaataap.
Wat zijn jullie zielig zeg als je uitgeluld bent.
Jullie komen hier alleen om moslims te pesten en dat vinden jullie zo stoer en prachtig tot jullie uitgeluld zijn en dan kom je met de kerstboodschap. :haha:

Als ik ooit zou worden uitgelult door zo'n dom wicht als jij, dan spring ik meteen van m'n flat. :)

Goodnight
24-12-04, 11:42
Geplaatst door Christiaan
Als ik ooit zou worden uitgelult door zo'n dom wicht als jij, dan spring ik meteen van m'n flat. :)

waar wacht je nog op dan?
Daad bij het woord voegen aub, als je je zelf man noemt.

Christiaan
24-12-04, 11:44
Geplaatst door Goodnight
waar wacht je nog op dan?
Daad bij het woord voegen aub, als je je zelf man noemt.

Dan moet ze me wel eerst uitlullen natuurlijk...

taouanza
24-12-04, 11:46
Geplaatst door Christiaan
Als ik ooit zou worden uitgelult door zo'n dom wicht als jij, dan spring ik meteen van m'n flat. :)


:haha:


Stop you're killing me.http://www.smilieportal.de/img/frech/1/29.gif

boestjra
24-12-04, 11:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dergelijke onkundigheid en knulligheid ontneemt mij het plezier om te posten.
Helemaal met je eens.
As if[taouanza]

taouanza
24-12-04, 11:48
Geplaatst door Christiaan
Dan moet ze me wel eerst uitlullen natuurlijk...


:haha:

Christiaan
24-12-04, 11:49
Geplaatst door taouanza
:haha:


Stop you're killing me.http://www.smilieportal.de/img/frech/1/29.gif

Ben blij dat je nog kan lachen. Dacht dat je alleen maar haatpraat kon spuien.

Goodnight
24-12-04, 11:49
Mensen, mag ik vragen waarom er niet gewoon ontopic wordt gediscussieerd?
Misschien kunnen jullie je je hatelijkheden naar elkaar pm-en.:rolleyes:

telkens weer die zijweggetjes...

Christiaan
24-12-04, 11:50
Graag Goodnight, maar ik sla alleen maar terug. Ik zou nooit zelf de eerste klap uitdelen.

taouanza
24-12-04, 11:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je wel beter opletten, En de later geplaatste weghalen en niet de eerst geplaatste. Zeker geen klokkijken geleerd op zo een zwarte school.

Verder is dit artikel niet hetzelfde als wat ik geplaatst had, deze hier is incompleet want het originele artikel is veel langer.

Dergelijke onkundigheid en knulligheid ontneemt mij het plezier om te posten.

:strik:

Goodnight
24-12-04, 11:55
Geplaatst door Christiaan
Graag Goodnight, maar ik sla alleen maar terug. Ik zou nooit zelf de eerste klap uitdelen.

:zegniets:

Ok, ik heb begrepen dat jij leraar bent (???)

wat vindt jij bijvoorbeeld van de inhoud van het artikel?
Graag je eerlijke mening aub.
Vind je dat er een kern van waarheid in zit?
of vindt je het pertinente onzin?

of heb je een hele andere ervaring?

taouanza
24-12-04, 12:01
Geplaatst door Goodnight
:zegniets:

Ok, ik heb begrepen dat jij leraar bent (???)

wat vindt jij bijvoorbeeld van de inhoud van het artikel?
Graag je eerlijke mening aub.
Vind je dat er een kern van waarheid in zit?
of vindt je het pertinente onzin?

of heb je een hele andere ervaring?

Waarom denk je dat hij uitgeluld en persoonlijk wordt.
Al die dingen in dit artikel riep hij altijd en is er trots op. En het als fout en racistisch wordt gebracht begin meneer over mijn haat.
Hij doet altijd denigrerend over Marokkaanse jongeren vind hij geweldig.
Volgens dit artikel is het helemaal niet zo stoer om neer te kijken op je allochtonen leerlingen.

Hij voelt zich terecht aangesproken.

boestjra
24-12-04, 12:07
Geplaatst door Goodnight
:zegniets:

Ok, ik heb begrepen dat jij leraar bent (???)

wat vindt jij bijvoorbeeld van de inhoud van het artikel?
Graag je eerlijke mening aub.
Vind je dat er een kern van waarheid in zit?
of vindt je het pertinente onzin?

of heb je een hele andere ervaring?
De meeste leraren zijn niet competent en hebben een te laag opleidingsniveau.
Dat is jammer, maar daar moet Nederland het helaas mee doen.
Racistisch zijn ze niet, wel ervaringsdeskundig .....

boestjra
24-12-04, 12:10
Wat voel jij je snel geprovoceerd taouanza.
Omdat ik het met ZS eens ben?
In ieder geval heb ik mijn eerste strafpunt weer binnen.

Christiaan
24-12-04, 12:10
Geplaatst door Goodnight
:zegniets:

Ok, ik heb begrepen dat jij leraar bent (???)

wat vindt jij bijvoorbeeld van de inhoud van het artikel?
Graag je eerlijke mening aub.
Vind je dat er een kern van waarheid in zit?
of vindt je het pertinente onzin?

of heb je een hele andere ervaring?

Ik ben geen leraar, maar ik was leraar tot de zomer op een grote scholengemeenschap. Alhoewel niet op een zwarte school, ongeveer 15% van onze leerlingen was 'zwart'. Maar een aantal dingen in dat artikel herken ik wel.

Het ligt ook aan de manier waarop je lesgeeft. Ik vind dat ik nogal boeiend les kon geven in wis- en natuurkunde, al zeg ik het zelf. Dan heb je ook minder kans dat leerlingen gaan zieken tijdens de les. Er liepen ook genoeg docenten rond die totaal geen talent hadden voor het docentschap. Die hadden echter problemen met alle leerlingen, en niet alleen met de Marokkaanse en Turkse.

Ook ik heb trouwens wel eens problemen gehad met Marokkaanse leerlingen. Meestal omdat ze vonden dat ik ze te hard aanpakte vanwege allerlei misdragingen. Maar het waren gewoon standaard straffen voor dat soort situaties. Een enkele keer kreeg ik dan ook nog hun ouders op m'n dak. Echter, ik weet dat ik in ieder geval iets goed deed want geen een had er een onvoldoende bij mij. Ja eentje, maar dat was een blank meisje vanwege prive omstandigheden.

Goodnight
24-12-04, 12:11
Geplaatst door boestjra
De meeste leraren zijn niet competent en hebben een te laag opleidingsniveau.
Dat is jammer, maar daar moet Nederland het helaas mee doen.
Racistisch zijn ze niet, wel ervaringsdeskundig .....

Ik heb het niet zozeer over racistisch.dat vind ik een vaag begrip.
maar revaringsdeskundig daar twijfel ik aan.
Ervaringsdeskundig op het gebied van de lesstof misschien.
Maar ervaringsdeskundig om te weten wat de kinderen bezig houdt...daar twijfel ik aan.

mijn zusje had namelijk dezelfde ervaring als de directeur uit het artikel.

ik geloof niet in toeval en ik ben er van overtuigd dat je bepaalde signalen niet zomaar in de kiem mag smoren.

boestjra
24-12-04, 12:17
Geplaatst door Goodnight

Maar ervaringsdeskundig om te weten wat de kinderen bezig houdt...daar twijfel ik aan.

mijn zusje had namelijk dezelfde ervaring als de directeur uit het artikel.

ik geloof niet in toeval en ik ben er van overtuigd dat je bepaalde signalen niet zomaar in de kiem mag smoren.
Klopt, dat noem ik dus niet competent.
Maar ja, wie wil er nu nog lesgeven op zo'n kutschool.
Er zijn veel makkelijker banen waarmee je veel meer verdient.

taouanza
24-12-04, 12:26
Geplaatst door boestjra
Klopt, dat noem ik dus niet competent.
Maar ja, wie wil er nu nog lesgeven op zo'n kutschool.
Er zijn veel makkelijker banen waarmee je veel meer verdient.

Kutschool????

boestjra
24-12-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Kutschool????
Wat snap je daar nu weer niet aan?
Dat is toch gewoon Nederlands meiske.

Christiaan
24-12-04, 12:30
Geplaatst door taouanza
Waarom denk je dat hij uitgeluld en persoonlijk wordt.

Mischien omdat ie het niet leuk vindt om "schijnheilige gladjanus" genoemd te worden? Kan me niet herinneren dat ik jou ooit zomaar loop uit te schelden. Maar ik zal het wel verdiend hebben. :moe:

taouanza
24-12-04, 12:34
Geplaatst door Christiaan
Mischien omdat ie het niet leuk vindt om "schijnheilige gladjanus" genoemd te worden? Kan me niet herinneren dat ik jou ooit zomaar loop uit te schelden. Maar ik zal het wel verdiend hebben. :moe:

Absoluut!
Je komt hier alleen om te jennen en te pesten en je doet het erom.
En daar mag je niet op aangesproken worden want je hebt gevoelens.
Tzzzzzz
Je doet niks anders dan beledigen. Maar maak je geen zorgen ik voel me totaal niet aangesproken. Daar ben je te sneu voor.

boestjra
24-12-04, 12:37
Geplaatst door taouanza
Absoluut!

Laffe doos.

Christiaan
24-12-04, 12:40
Geplaatst door taouanza
Absoluut!
Je komt hier alleen om te jennen en te pesten en je doet het erom.
En daar mag je niet op aangesproken worden want je hebt gevoelens.
Tzzzzzz
Je doet niks anders dan beledigen. Maar maak je geen zorgen ik voel me totaal niet aangesproken. Daar ben je te sneu voor.

Aanspreken prima, schelden niet.

Bar
24-12-04, 12:52
Die van Miltenburg is gewoon zwaar gefrustreerd geraakt.
Zijn gevoelens van ongenoegen reageert hij nu af op zijn vroegere docenten die de hitte van de dag (een bijna-oorlogssituatie) moeten dragen.

Heel fijntjes allemaal......

boestjra
24-12-04, 13:02
Geplaatst door Bar
Die van Miltenburg is gewoon zwaar gefrustreerd geraakt.
Zijn gevoelens van ongenoegen reageert hij nu af op zijn vroegere docenten die de hitte van de dag (een bijna-oorlogssituatie) moeten dragen.

Heel fijntjes allemaal......
Inderdaad een frustie.
Overigens heeft hij wel een beetje gelijk dat docenten niet op hun taak berekend zijn, maar dat vind je in bijna alle beroepen (the Peter principle)
Alternatief om een stel gladjakken uit Marokko te halen om de dames en heren in het gareel te houden, maar dat bevordert ook de integratie niet echt.

taouanza
24-12-04, 13:15
Geplaatst door Bar
Die van Miltenburg is gewoon zwaar gefrustreerd geraakt.
Zijn gevoelens van ongenoegen reageert hij nu af op zijn vroegere docenten die de hitte van de dag (een bijna-oorlogssituatie) moeten dragen.

Heel fijntjes allemaal......

Want jij hebt behalve lange tenen ook nog allemaal feiten en argumenten waarmee je Miltenburg onderuit kan halen.
Hitte van de dag oorlogsituatie kijk hier spreekt nuchterheid!:duim:

Lugh
28-12-04, 23:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je wel beter opletten, En de later geplaatste weghalen en niet de eerst geplaatste. Zeker geen klokkijken geleerd op zo een zwarte school.

Verder is dit artikel niet hetzelfde als wat ik geplaatst had, deze hier is incompleet want het originele artikel is veel langer.

Dergelijke onkundigheid en knulligheid ontneemt mij het plezier om te posten.
Als zelfs Zwarte Schaap vertrekt wegens het wanbeheer door Taouanza en andere incompetente moderators is dat toch wel een teken aan de wand...

Zwarte Schaap
29-12-04, 00:28
Geplaatst door Lugh
Als zelfs Zwarte Schaap vertrekt wegens het wanbeheer door Taouanza en andere incompetente moderators is dat toch wel een teken aan de wand...

Misbruik mijn akkefietje niet voor je schijnheilige aktie.