PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Marokkaanse voetballers prooi radicalisering



_h4T3D_sE7eN
24-12-04, 12:07
Mounir El Hamdaoui (20) ziet meer toekomst bij Marokko dan bij het Nederlands elftal. De spits van Excelsior gaat dan ook als laatste van een select groepje Marokkaanse voetballers in Nederland, in op de uitnodiging van de Marokkaanse nationale ploeg, die in de winterstop een trainingskamp en een oefenduel afwerkt in de Spaanse provincie Navarra. El Hamdaoui kwam al een aantal keer uit voor Jong Oranje. 'Ik heb met veel plezier in Jong Oranje gespeeld. Maar mijn gevoel zegt dat ik voor Marokko moet kiezen. Spelen voor het A-team van je vaderland weegt voor mij zwaarder dan Jong Oranje', legde de clubtopscorer van Excelsior uit in De Telegraaf.

Naast de emotionele afweging is de keuze voor Marokko ook een rationele. 'Voor 1 januari moet iedereen aangeven voor welk land hij wil uitkomen. En omdat ik denk dat het moeilijk wordt in het grote Oranje te komen, wil ik met Marokko in 2006 op het WK in Duitsland spelen.'

Naast El Hamdaoui besloten ook Said Boutahar (NEC), Said Bakkati (SC Heerenveen), Nourdin Boukhari (Ajax), Khalid Sinouh (RKC) en Ali Boussaboun (NAC Breda) in te gaan op de uitnodiging van de Marokkaanse bondscoach en daarmee een toekomst in Oranje te laten schieten.
Marco van Basten maakt zich oprecht zorgen: "Ik heb met hun allemaal gesproken. Het valt me op dat zij meerdere gesprekken met de KNVB voeren en dan nog steeds twijfels hebben, terwijl 1 gesprek met de Marokkaanse bondscoach voldoende blijkt om een keus te maken". Van basten insinueert dat er ronseltechnieken worden gebruikt. Deze technieken zijn mogelijk afgeleid van de technieken die ronselaars in de moskee gebruiken in het ronselen van moslimjongeren. Er wordt ingespeeld op het minderwaardig gevoel dat deze jongeren hebben, mede veroorzaakt door het racistisch karakter dat zij in de samenleving ondervinden.


:cheefbek: ...

Onder welke portie binnen de Schijf van 8 zullen deze gasten vallen ?

~Panthera~
24-12-04, 12:12
Dus al die Nederlanders die in het buitenland spelen, zijn ook radicaal ?
T wordt zo langzamerhand wel erg lachwekkend hier in dit land. :fplet:

Al Sawt
24-12-04, 12:30
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Deze technieken zijn mogelijk afgeleid van de technieken die ronselaars in de moskee gebruiken in het ronselen van moslimjongeren. Er wordt ingespeeld op het minderwaardig gevoel dat deze jongeren hebben, mede veroorzaakt door het racistisch karakter dat zij in de samenleving ondervinden. Wat een kul opmerking, van een a-politieke persoon! Nederland begint door te slaan op gebied van moslimfundamentalisme.

barfly
24-12-04, 12:56
Die jongens hebben gelijk dat ze voor Marokko willen uitkomen, de kans dat ze in het Nederlandse elftal komen is ongeveer nul en als prof voetballer is international worden een groot goed natuurlijk. Als ze tijdens het WK zich goed in de kijker speken dan hebben ze kansen om meer te gaan verdienen dat zie je na alle EK's en WK's.

antiapartheid
24-12-04, 17:37
ieder op zijn eigen manier,zie maar twee alochtonen in duitsland na crimineel gedrag achtervolgd door politie en hebben zich liever doodgereden dan dat ze zich overgaven, ook nog dieners van het korps mariniers der nederlandse force .ooja en ook die ene nu even waarschijnlijk in de doofpot Frans van anraat die onder lijding van Nederland gif gas aan het sproeien was over miljoenen irakezen,we wachten op antwoord van de kabinet die nog verzonnen moet worden.Beter lachwekend in dit land dan lachend in apartheids tijd in zuidafrika .

taouanza
24-12-04, 17:55
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Mounir El Hamdaoui (20) ziet meer toekomst bij Marokko dan bij het Nederlands elftal. De spits van Excelsior gaat dan ook als laatste van een select groepje Marokkaanse voetballers in Nederland, in op de uitnodiging van de Marokkaanse nationale ploeg, die in de winterstop een trainingskamp en een oefenduel afwerkt in de Spaanse provincie Navarra. El Hamdaoui kwam al een aantal keer uit voor Jong Oranje. 'Ik heb met veel plezier in Jong Oranje gespeeld. Maar mijn gevoel zegt dat ik voor Marokko moet kiezen. Spelen voor het A-team van je vaderland weegt voor mij zwaarder dan Jong Oranje', legde de clubtopscorer van Excelsior uit in De Telegraaf.

Naast de emotionele afweging is de keuze voor Marokko ook een rationele. 'Voor 1 januari moet iedereen aangeven voor welk land hij wil uitkomen. En omdat ik denk dat het moeilijk wordt in het grote Oranje te komen, wil ik met Marokko in 2006 op het WK in Duitsland spelen.'

Naast El Hamdaoui besloten ook Said Boutahar (NEC), Said Bakkati (SC Heerenveen), Nourdin Boukhari (Ajax), Khalid Sinouh (RKC) en Ali Boussaboun (NAC Breda) in te gaan op de uitnodiging van de Marokkaanse bondscoach en daarmee een toekomst in Oranje te laten schieten.
Marco van Basten maakt zich oprecht zorgen: "Ik heb met hun allemaal gesproken. Het valt me op dat zij meerdere gesprekken met de KNVB voeren en dan nog steeds twijfels hebben, terwijl 1 gesprek met de Marokkaanse bondscoach voldoende blijkt om een keus te maken". Van basten insinueert dat er ronseltechnieken worden gebruikt. Deze technieken zijn mogelijk afgeleid van de technieken die ronselaars in de moskee gebruiken in het ronselen van moslimjongeren. Er wordt ingespeeld op het minderwaardig gevoel dat deze jongeren hebben, mede veroorzaakt door het racistisch karakter dat zij in de samenleving ondervinden.


:cheefbek: ...

Onder welke portie binnen de Schijf van 8 zullen deze gasten vallen ?

Toen ik het eerst las dacht ik dat je een grap maakte.
Heeft van Basten dit echt gezegd??
Waar gaat dit heen?!
:eek:

Max Stirner
24-12-04, 18:11
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Van basten insinueert dat er ronseltechnieken worden gebruikt. Deze technieken zijn mogelijk afgeleid van de technieken die ronselaars in de moskee gebruiken in het ronselen van moslimjongeren. Er wordt ingespeeld op het minderwaardig gevoel dat deze jongeren hebben, mede veroorzaakt door het racistisch karakter dat zij in de samenleving ondervinden.


:D

Geloof je het zelf?

_h4T3D_sE7eN
24-12-04, 19:51
Geplaatst door taouanza
Toen ik het eerst las dacht ik dat je een grap maakte.
Heeft van Basten dit echt gezegd??
Waar gaat dit heen?!
:eek:

:hihi: ...


Maak je niet druk, meid. Tuurlijk heeft Van Basten dat niet gezegd. Dat is de conclusie die ik er zelf aan verbind.


Een complottheorie ... ya' gotta love that shit! :D

Mark
24-12-04, 21:26
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:hihi: ...


Maak je niet druk, meid. Tuurlijk heeft Van Basten dat niet gezegd. Dat is de conclusie die ik er zelf aan verbind.


Een complottheorie ... ya' gotta love that shit! :D

beetje flauw van iemand die zelf altijd klaagt over verkeerde quotes :)

taouanza
25-12-04, 18:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:hihi: ...


Maak je niet druk, meid. Tuurlijk heeft Van Basten dat niet gezegd. Dat is de conclusie die ik er zelf aan verbind.


Een complottheorie ... ya' gotta love that shit! :D


:moe: