PDA

Bekijk Volledige Versie : VS overweegt aanvallen tegen Iraqi's in Syrie



Spoetnik
24-12-04, 16:16
US May Strike At Ba'athists in Syria
Posted 12-23-2004 18:05:18 (GMT 12-24-2004 0:5:18)

WASHINGTON -- The US is contemplating incursions into Syrian territory in an attempt to kill or capture Iraqi Ba'athists who, it believes, are directing at least part of the attacks against US targets in Iraq, a senior administration official told The Jerusalem Post.

The official said that fresh sanctions are likely to be implemented, but added that the US needs to be more "aggressive" after Tuesday's deadly attack on a US base in Mosul. The comment suggested that the US believes the attack on the mess tent, in which 22 people were killed, may have been coordinated from inside Syrian territory.

"I think the sanctions are one thing. But I think the other thing [the Syrians] have got to start worrying about is whether we would take cross-border military action in hot pursuit or something like that. In other words, nothing like full-scale military hostilities. But when you're being attacked from safe havens across the border -- we've been through this a lot of times before -- we're just not going to sit there.

"You get a tragedy [like the attack in Mosul] and it reminds people that it is still a very serious problem. If I were Syria, I'd be worried," the senior administration official said.

(...)
http://www.aina.org/news/20041223180518.htm

Natuurlijk moet dit niet worden gezien als een escalatie maar als het verder pacificeren van de regio :rolleyes: Uiteraard zullen Westerse politici deze uitspraken voorlopig nog wegwuiven als onrealistische dreigementen, totdat ze wakker worden terwijl er een opnieuw een aanslag door de misterieuze al-Qaida wordt uitgevoerd.

Al Sawt
24-12-04, 17:45
Geplaatst door Spoetnik
US May Strike At Ba'athists in Syria
Posted 12-23-2004 18:05:18 (GMT 12-24-2004 0:5:18)

WASHINGTON -- The US is contemplating incursions into Syrian territory in an attempt to kill or capture Iraqi Ba'athists who, it believes, are directing at least part of the attacks against US targets in Iraq, a senior administration official told The Jerusalem Post.

The official said that fresh sanctions are likely to be implemented, but added that the US needs to be more "aggressive" after Tuesday's deadly attack on a US base in Mosul. The comment suggested that the US believes the attack on the mess tent, in which 22 people were killed, may have been coordinated from inside Syrian territory.

"I think the sanctions are one thing. But I think the other thing [the Syrians] have got to start worrying about is whether we would take cross-border military action in hot pursuit or something like that. In other words, nothing like full-scale military hostilities. But when you're being attacked from safe havens across the border -- we've been through this a lot of times before -- we're just not going to sit there.

"You get a tragedy [like the attack in Mosul] and it reminds people that it is still a very serious problem. If I were Syria, I'd be worried," the senior administration official said.

(...)
http://www.aina.org/news/20041223180518.htm

Natuurlijk moet dit niet worden gezien als een escalatie maar als het verder pacificeren van de regio :rolleyes: Uiteraard zullen Westerse politici deze uitspraken voorlopig nog wegwuiven als onrealistische dreigementen, totdat ze wakker worden terwijl er een opnieuw een aanslag door de misterieuze al-Qaida wordt uitgevoerd. En dan zeuren aan waar ze het verdienen.

boestjra
24-12-04, 18:00
Eerst Syrie en Iran
Tunesie en Egypte lijken mij ook wel rijp voor een regimeverandering
En vergeet Marokko niet!
Ik weet nog veel meer landen die bevrijd kunnen worden.

Go BUSH, GO

Spoetnik
24-12-04, 18:05
Geplaatst door boestjra
Eerst Syrie en Iran
Tunesie en Egypte lijken mij ook wel rijp voor een regimeverandering
En vergeet Marokko niet!
Ik weet nog veel meer landen die bevrijd kunnen worden.

Go BUSH, GO

Of wat te denken van Nederland met haar duivelse drugsbeleid :)

idris
24-12-04, 19:53
Geplaatst door Spoetnik
Of wat te denken van Nederland met haar duivelse drugsbeleid :)

of het US of A-tje zelf, ook veel drugs hoor, in the street and in Kabul ?

hoewel soms is het nog net zo erg als je lichaam afhankelijk is van een rare geest/ziel ingeprent via een raar boek !

112 Jezus zei: [evang v Thomas]

Wee het vlees dat afhankelijk is van de ziel,
en wee de ziel die afhankelijk is van het vlees.

Spoetnik
24-12-04, 20:19
Geplaatst door idris
of het US of A-tje zelf, ook veel drugs hoor, in the street and in Kabul ?

Kabul is toch al bevrijd :confused:


hoewel soms is het nog net zo erg als je lichaam afhankelijk is van een rare geest/ziel ingeprent via een raar boek !

112 Jezus zei: [evang v Thomas]

Wee het vlees dat afhankelijk is van de ziel,
en wee de ziel die afhankelijk is van het vlees.

Jezus was een wijs man.

idris
25-12-04, 23:14
Kabul is toch al bevrijd?

maar sommige individuen hier en daar, zeker nog niet !!

die zijn nogsteeds, of verslaafd in de geest en de ziel, of verslaafd aan het lichaam en meestal aan beiden !!!

GeenKritiek
26-12-04, 13:48
Syrie is een verdorven regime wat de zelfexplodeerende fascisten van Irak ondersteund. Wat mij betreft hadden amerikaanse troepen het land gisteren al bezet.

Spoetnik
26-12-04, 14:37
Geplaatst door GeenKritiek
Syrie is een verdorven regime wat de zelfexplodeerende fascisten van Irak ondersteund. Wat mij betreft hadden amerikaanse troepen het land gisteren al bezet.

Syrie is een land schat. :rolleyes:

Spoetnik
26-12-04, 14:39
Geplaatst door idris
maar sommige individuen hier en daar, zeker nog niet !!

die zijn nogsteeds, of verslaafd in de geest en de ziel, of verslaafd aan het lichaam en meestal aan beiden !!!

Maar dat is toch overal zo? Moeten die nu allemaal gaan bevrijden? En hoe moeten we dat dan doen?

GeenKritiek
26-12-04, 15:20
Geplaatst door Spoetnik
Syrie is een land schat. :rolleyes:

Ja ik zeg toch "het land". Ik vind het lief dat je me schat noemt hoor (hoewel ik niet zeker weet of ik me wel aangetrokken kan voelen tot onzijdige wezens) maar waar heb je het over.

Spoetnik
26-12-04, 15:30
Geplaatst door GeenKritiek
Ja ik zeg toch "het land". Ik vind het lief dat je me schat noemt hoor (hoewel ik niet zeker weet of ik me wel aangetrokken kan voelen tot onzijdige wezens) maar waar heb je het over.

Je zegt "Syrie is een regime", dus ik noem je schat, want je haalt het intelligentie niveau van een domme blonde doos :hihi:

GeenKritiek
26-12-04, 16:03
Ah ok, als je op schrijf en spelfouten bij mij gaat letten zul je nog veel lol hebben. Nederlandse grammatica is niet mijn sterkste punt maar ik doe mijn best, oh gij hooggeplaatst superieur wezen.

Spoetnik
26-12-04, 16:09
Geplaatst door GeenKritiek
oh gij hooggeplaatst superieur wezen.

Klopt.

Al Sawt
26-12-04, 16:18
Geplaatst door GeenKritiek
Syrie is een verdorven regime wat de zelfexplodeerende fascisten van Irak ondersteund. Wat mij betreft hadden amerikaanse troepen het land gisteren al bezet. Fascisten vind je aan de zuidgrens van grens van Syrie.

Die een racistische entiteit vormen.

idris
26-12-04, 17:52
Geplaatst door Al Sawt
Fascisten vind je aan de zuidgrens van grens van Syrie.

Die een racistische entiteit vormen.


40 % van een overwegende moslimpopulatie vindt bin Laden goed + 16 procent (weet het niet ????) is fascistisch kijk maar: 40 + 16 = 56 %

http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=7762622#post7762622

Al Sawt
26-12-04, 20:39
Geplaatst door idris
40 % van een overwegende moslimpopulatie vindt bin Laden goed + 16 procent (weet het niet ????) is fascistisch kijk maar: 40 + 16 = 56 %

http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=7762622#post7762622 Voordat ik hier dieper inga, adviseer ik je om de defenitie fascisme op te zoeken!

idris
26-12-04, 22:45
Geplaatst door Al Sawt
Voordat ik hier dieper inga, adviseer ik je om de defenitie fascisme op te zoeken!

dat hoef ik niet voor je op te zoeken,

al het geloof dat ander vreedzaam geloof en ideologie, als het moet op een geweldadige manier, de mond wil snoeren en uiteindelijk alleenheerser wil worden.

zo een geloof/ideologie is fascistisch.

bin Laden et al willen op geweldadige wijze door terreur dood en verderf te zaaien aan de macht komen zonder enige vorm van democratie.

Spoetnik
26-12-04, 22:47
Geplaatst door idris
dat hoef ik niet voor je op te zoeken,

al het geloof dat ander vreedzaam geloof en ideologie de mond wil snoeren en uiteindelijk alleenheerser wil worden.

zo een geloof/ideologie is fascistisch.

Geloven is altijd een vreedzame bezigheid domkop. Het is de mens die elkaar de koppen in slaan en dat dan oorlog noemen.

idris
26-12-04, 22:49
Geplaatst door Spoetnik
Geloven is altijd een vreedzame bezigheid domkop. Het is de mens die elkaar de koppen in slaan en dat dan oorlog noemen.

er zijn ook geweldadige secten/geloven en ideologieen !!!

het is maar waar je in wil geloven per slot,

dus als je in een geweldadige jihaad tegen de ongelovigen gelooft is jouw geloof geweldadig fascistisch.

Spoetnik
26-12-04, 22:51
Geplaatst door idris
er zijn ook geweldadige secten/geloven en ideologieen !!!

Geloven is de daad van abstractie, of te wel via een voorbeeld, als iemand gelooft dat hij een beter mens kan worden door iemand anders de kop af te slaan dan is dat opzich nog een vreedzame bezigheid. Pas als die kop daadwerkelijk wordt afgeslagen is men bezig een gewelddadige daad te plegen, maar dan is men niet meer bezig met geloven.

idris
26-12-04, 22:54
Geplaatst door Spoetnik
Geloven is de daad van abstractie, of te wel via een voorbeeld, als iemand gelooft dat hij een beter mens kan worden door iemand anders de kop af te slaan dan is dat opzich nog een vreedzame bezigheid. Pas als die kop daadwerkelijk wordt afgeslagen is men bezig een gewelddadige daad te plegen, maar dan is men niet meer bezig met geloven.

snap je het zelf nog,


Wanneer je het niet moreel verwerpelijk vindt om iemand anders, die een ander (gods)beeld heeft de hersens in te slaan, ben je kwa geloof uit gewoon een fascist ook al heb je je nog niet in fascistische daden gemanifesteerd.

Al Sawt
27-12-04, 01:24
Geplaatst door idris
dat hoef ik niet voor je op te zoeken,

al het geloof dat ander vreedzaam geloof en ideologie, als het moet op een geweldadige manier, de mond wil snoeren en uiteindelijk alleenheerser wil worden.

zo een geloof/ideologie is fascistisch.

bin Laden et al willen op geweldadige wijze door terreur dood en verderf te zaaien aan de macht komen zonder enige vorm van democratie. Dus Christendom en Jodendom zijn ook fascistische godsdiensten?

idris
27-12-04, 09:24
Geplaatst door Al Sawt
Dus Christendom en Jodendom zijn ook fascistische godsdiensten?

laat de kijzer wat des kijzers is en laat God wat des gode is !!

juist deze zin in het NT heeft er voor gezorgd dat in het Westen (de kustlanden) altijd een scheiding is geweest tussen wereldlijke macht en geestelijke macht,

hieruit is uiteindelijk de seculiere staat ontstaan.

neemt niet weg dat ook hier vaak een antichristelijke politiek is gevoerd,
met de kolonien en de Europese oorlogen onderling.

Spoetnik
27-12-04, 14:30
Geplaatst door idris
snap je het zelf nog,

Ik wel, maar mijn cultuur is dan ook superieur aan de WestersChristelijkJoodsIslamistische cultuur.



Wanneer je het niet moreel verwerpelijk vindt om iemand anders, die een ander (gods)beeld heeft de hersens in te slaan, ben je kwa geloof uit gewoon een fascist ook al heb je je nog niet in fascistische daden gemanifesteerd.

Moraal komt weer voort uit geloof.. mensen blijken gewoon niet te snappen dat elke vorm van geweld voortkomt uit daden geinspireerd op blinde geloof of blinde rede. Het domme is, mensen geven dan de rede of het geloof de schuld, maar zelfs een blinde kan weer zien wanneer helderheid wordt geboden.