PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip: Slaaf of niet verslaafd



Orakel
25-12-04, 19:20
Ned3 / NPS / 22:10:00 - 23:40:00 / Kunst/Cultuur

Slaaf of niet verslaafd

Theatervoorstelling van Jörgen Raymann.
Hij werd geboren in Amsterdam, maar groeide op in Suriname. Voor zijn studie economie kwam hij terug naar Nederland, waar hij lid werd van de cabaretgroep van de universiteit. Aangezien hij zowel de Nederlandse als de Surinaamse cultuur kent, is Raymann de ideale reisleider om u mee te nemen op een reis van de tropen tot de Nederlandse polder.

In zijn theaterprogramma zal hij proberen zich een weg te banen door de jungle van slavernijverleden en verslaafden. Grofweg zijn mensen onder te verdelen in twee categorieën; de slaven en de verslaafden. De een deelt de lakens uit en de ander moet ze strijken, de een zweept en de ander zweet, de een baalt en de ander bepaalt, de een verliest en de ander kiest.
Op zich helemaal geen probleem, als beide groepen hun plaats maar weten. Maar hier wringt de schoen en zitten we op de blaren. Surinaams exportproduct nummer één, Jörgen Raymann, bijgestaan door een band, laat u kennismaken met alle facetten van de Surinaamse way of life. Hij baant zich een weg door de jungle van het politiek correct overwoekerde slavernijverleden, van de slaven op de plantage tot de verslaafden in de polder. Raymann kent zowel de Nederlandse als de Surinaamse cultuur op z'n duimpje en is dus de aangewezen reisleider voor een trip van de tropen tot de Trompenburgstraat. Presentatie: Jörgen Raymann.

taouanza
27-12-04, 13:25
Geweldig vooral het einde. Deed me denken aan de uitzending van Zembla vorige week.

Rabi'ah.
27-12-04, 16:02
Ik heb zowel Jörgen Raymann als Zembla gemist. :(

~Panthera~
27-12-04, 16:07
Toevallig wel gezien, vond hem vlijmscherp.
Me rot gelachen. :haha:

Rabi'ah.
27-12-04, 16:16
Ik vind hem eigenlijk vooral grappig als hij in zijn show Antillianen nadoet. :hihi:

~Panthera~
27-12-04, 16:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind hem eigenlijk vooral grappig als hij in zijn show Antillianen nadoet. :hihi:
---------

:haha: Hoe vond je hem hangend zogenaamd in die vrachtwagen bij die Rus naar Moermansk ? Meesterlijk gedaan. :D

taouanza
27-12-04, 23:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------

:haha: Hoe vond je hem hangend zogenaamd in die vrachtwagen bij die Rus naar Moermansk ? Meesterlijk gedaan. :D

Dat was inderdaad super!