PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke benadering? En waarom?



Rabi'ah.
25-12-04, 23:25
MLK of Malcolm X.? En waarom?

Ourzazate
25-12-04, 23:44
Geplaatst door Rabi'ah.
MLK of Malcolm X.? En waarom?

De vreedzame benadering van MLK is bewonderenswaardig ook al kun je vraagtekens plaatsen tav zijn karakter als je in ogenschouw neemt dat hij een player optima forma was...:).

Gezien hoe de blanken met de zwarten zijn omgegaan en vandaag de dag nog steeds omgaan in de VS kun je Malcolm als een oog om oog tand om tand persoon zien die vaak ook nog eens gelijk had...:).

Persoonlijk heb ik het meest met hoe MLK te werk ging ook al bleek hij uiteindelijk voor veel mensen een wolf in schaapskleren...

Rabi'ah.
26-12-04, 00:05
Geplaatst door Ourzazate

Persoonlijk heb ik het meest met hoe MLK te werk ging ook al bleek hij uiteindelijk voor veel mensen een wolf in schaapskleren...

Dit begrijp ik niet helemaal........


Voor welke mensen, de witten of de zwarten? :confused:

Ourzazate
26-12-04, 00:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit begrijp ik niet helemaal........


Voor welke mensen, de witten of de zwarten? :confused:

Zijn familieleden en zijn meest naaste vrienden...:).

Ron Haleber
26-12-04, 10:24
Geplaatst door Rabi'ah.
MLK of Malcolm X.? En waarom?


Een Malcolm X. heb je in het door racisme verziekte België nodig om Flip de Winter via een scherpe confrontatie op zijn plaats te zetten... :boos:

Een MLK hoort in het Nederlandse landschap thuis om via vreedzame acties en burgerlijke ongehoorzaamheid aan de discriminatie door de dominante groep een eind te maken.


Maar is het je nog niet duidelijk voor wie Nabil ondertussen al heeft gekozen - dus vóór de loser...? :rolleyes:

Rabi'ah.
26-12-04, 12:15
Geplaatst door Ron Haleber
Een Malcolm X. heb je in het door racisme verziekte België nodig om Flip de Winter via een scherpe confrontatie op zijn plaats te zetten... :boos:

Een MLK hoort in het Nederlandse landschap thuis om via vreedzame acties en burgerlijke ongehoorzaamheid aan de discriminatie door de dominante groep een eind te maken.


Of het in NL zoveel beter is dan in BE, valt mijns inziens nog te bezien.

Misschien is er in BE gewoon veel meer openlijk racisme dan in NL, maar hier gaan we ook aardig die kant op, met gevestigde politieke partijen die de meest stuitende standpunten innemen m.b.t. allochtonen in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.

Maar desalniettemin moet ik toegeven dat de situatie in NL of zelfs in BE niet te vergelijken is met het virulente racisme in de V.S.