PDA

Bekijk Volledige Versie : ALLAHU AKBAR - Topic



Marsipulami
26-12-04, 14:26
Archeologen ontdekken plek waar Jezus blinde genas
Bassin van Siloam blootgelegd

Geplaatst op 26/12 '04 om 14:05u
Van onze redactie


JERUZALEM (RKnieuws.net) - In Jeruzalems oude Stad van David hebben archeologen des stenen resten van het bassin van Siloam uitgegraven. In het Johannesevangelie (hoofdstuk 9) wordt verteld hoe Jezus bij die plek een blindgeborene het gezichtsvermogen gaf.

Jezus smeerde de ogen van de blinde in met wat modder en beval de blinde zich te gaan wassen in het bassin van Siloam. "De man ging ernaartoe, waste zich en kwam ziende terug," aldus het Johannesevangelie.

Het ruim 2000 jaar oude bassin is teruggevonden in het Arabische dorp Silwan en wordt door archeologen voorzichtig uitgegraven.

Nog steeds blijkt er water van de Gihonbron door een een tunnel naar het bassin te stromen.

Het is niet duidelijk of het bassin gebruikt werd voor rituele onderdompeling of dat het alleen als drinkwaterreservoir dienst deed.

Klik hier voor meer foto´s van de opgravingen!

http://news.search.yahoo.com/search/news/?ei=UTF-8&p=siloam&c=news_photos

Spoetnik
26-12-04, 14:28
Vroeger waren bepaalde waterbronnen nog genezend, vanwege het hoge gehalte aan ionisch geladen deeltjes water dat erin zat.

Nu is dat grotendeels vernietigd door de mens, er zijn nog wel plaatsen waar dergelijk heilzaam water is te vinden, zoals op de toppen van gletsjers.

Marsipulami
26-12-04, 14:30
Wat zijn ionisch geladen deeltjes ? En hoe kunnen die genezend zijn ?

Spoetnik
26-12-04, 14:33
Geplaatst door Marsipulami
Wat zijn ionisch geladen deeltjes ? En hoe kunnen die genezend zijn ?

Deeltjes met een extra elektron. En deze werken genezend omdat deze elektrons verbindingen aangaan als ze in contact komen met andere deeltjes, zo kunnen bijvoorbeeld bacterien worden gedood.

Spoetnik
26-12-04, 14:36
ps.

Pseudowetenschap :)

Netzoals deze archeologische opgraving.

Marsipulami
26-12-04, 14:37
Geplaatst door Spoetnik
Deeltjes met een extra elektron. En deze werken genezend omdat deze elektrons verbindingen aangaan als ze in contact komen met andere deeltjes, zo kunnen bijvoorbeeld bacterien worden gedood.

Oh ?

Nou, de meeste bronnen in Vlaanderen waaraan ooit een genezende werking werd toegeschreven, die leveren thans zelfs geen drinkbaar water meer op, vanwege pesticiden die gebruikt worden in de landbouw en de vervuiling door zware metalen. :p

Marsipulami
26-12-04, 14:38
Geplaatst door Spoetnik
ps.

Pseudowetenschap :)

Netzoals deze archeologische opgraving.

Wat is er pseudowetenschap aan archeologie ?

Spoetnik
26-12-04, 14:39
Geplaatst door Marsipulami
Oh ?

Nou, de meeste bronnen in Vlaanderen waaraan ooit een genezende werking werd toegeschreven, die leveren thans zelfs geen drinkbaar water meer op, vanwege pesticiden die gebruikt worden in de landbouw en de vervuiling door zware metalen. :p

Sja...

Ik zei toch ook vroeger!

Bar
26-12-04, 14:39
Geplaatst door Marsipulami
Wat zijn ionisch geladen deeltjes ? En hoe kunnen die genezend zijn ?

Opgeloste zouten (maar ja sommige ignoranten versluieren hun onkunde graag met voor (nog grotere) leken indrukwekkend woordgebruik).

Hoe genezend is een glas water met wat keukenzout erin? Of met kalimchloraat?
Als het niet in de lijst van gecertificeerd werkzame geneesmiddelen voorkomt, dan is een groot geloof noodzakelijk (ach ja dat placebo-wonder hè).

Spoetnik
26-12-04, 14:41
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er pseudowetenschap aan archeologie ?

Archeologie is geen pseudowetenschap, maar de conclusies aan deze opgraving wel. Hadden ze gewoon een waterbassin gevonden hebben uit het jaar XXX dan had ik er meer waarde aan gehecht dat aan hoogdravende bewering als zijnde dat Jezus deze contreien heeft gebruikt. Er zijn de afgelopen jaren al zoveel archeologische vervalsingen geproduceerd dat ik zeer skeptische ben wat betreft dit soort beweringen.

Bar
26-12-04, 14:43
Geplaatst door Spoetnik
Deeltjes met een extra elektron. En deze werken genezend omdat deze elektrons verbindingen aangaan als ze in contact komen met andere deeltjes, zo kunnen bijvoorbeeld bacterien worden gedood.

Jesus christus, wat erg.
Als ik in 3 Mavo in de scheikundeles zoiets vertel, dan krijg ik al minstens 5 vingers van leerlingen die weten dat juist ionen niet reactief zijn.

Marsipulami
26-12-04, 14:47
Geplaatst door Spoetnik
Archeologie is geen pseudowetenschap, maar de conclusies aan deze opgraving wel. Hadden ze gewoon een waterbassin gevonden hebben uit het jaar XXX dan had ik er meer waarde aan gehecht dat aan hoogdravende bewering als zijnde dat Jezus deze contreien heeft gebruikt. Er zijn de afgelopen jaren al zoveel archeologische vervalsingen geproduceerd dat ik zeer skeptische ben wat betreft dit soort beweringen.

Nou is toch best mogelijk dat de nieuwtestamentische teksten verwijzen naar dit bassin. Ze verwijzen toch ook voortdurend naar bv de tempel in Jeruzalem. (Waar thans al aqsa prijkt) Er is toch ook niemand die aan dat verband twijfelt. Wat is het verschil tussen een bassin en een tempel in archeologisch opzicht ?

Spoetnik
26-12-04, 14:48
Geplaatst door Bar
Opgeloste zouten (maar ja sommige ignoranten versluieren hun onkunde graag met voor (nog grotere) leken indrukwekkend woordgebruik).

Hoe genezend is een glas water met wat keukenzout erin? Of met kalimchloraat?
Als het niet in de lijst van gecertificeerd werkzame geneesmiddelen voorkomt, dan is een groot geloof noodzakelijk (ach ja dat placebo-wonder hè).

Ik heb het over H2+ ionen, enorme leek... :rolleyes:

Spoetnik
26-12-04, 14:54
Geplaatst door Bar
Jesus christus, wat erg.
Als ik in 3 Mavo in de scheikundeles zoiets vertel, dan krijg ik al minstens 5 vingers van leerlingen die weten dat juist ionen niet reactief zijn.

En jij bent de leraar?.. Oef...

Vandaar al dat dom volk dat wordt afgeleverd door onze leraren voorraad. Het wordt tijd dat daar eens goed de bezem door gaat.

Zonder Ion reacties had ons zonnestelsel niet kunnen bestaan!

En daar is genoeg over op internet te vinden.

Bar
26-12-04, 14:55
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb het over H2+ ionen, enorme leek... :rolleyes:

Een (niet bestaand) H2+ ion ontstaan door een toegevoegd electron?
Sjonge...
Als ik jou was zou ik het met deze totale onzin niet opnemen met een chemicus.

Bar
26-12-04, 14:57
Geplaatst door Spoetnik
En jij bent de leraar?.. Oef...

Vandaar al dat dom volk dat wordt afgeleverd door onze leraren voorraad. Het wordt tijd dat daar eens goed de bezem door gaat.

Zonder Ion reacties had ons zonnestelsel niet kunnen bestaan!

En daar is genoeg over op internet te vinden.

Je bent echt een totale ignorant.
Schoenmaker houdt je maar beter bij je eigen leest....

Spoetnik
26-12-04, 14:57
Geplaatst door Bar
Jesus christus, wat erg.
Als ik in 3 Mavo in de scheikundeles zoiets vertel, dan krijg ik al minstens 5 vingers van leerlingen die weten dat juist ionen niet reactief zijn.

Begin jij je studie nog maar eens, malloot,
Begin hier maar eens:

http://www.infoplease.com/ce6/sci/A0825403.html

ion, atom or group of atoms having a net electric charge.

Positive and Negative Electric Charges
A neutral atom or group of atoms becomes an ion by gaining or losing one or more electrons or protons. Since the electron and proton have equal but opposite unit charges, the charge of an ion is always expressed as a whole number of unit charges and is either positive or negative. A simple ion consists of only one charged atom; a complex ion consists of an aggregate of atoms with a net charge. If an atom or group loses electrons or gains protons, it will have a net positive charge and is called a cation. If an atom or group gains electrons or loses protons, it will have a net negative charge and is called an anion.



Veel succes jongen.

Bar
26-12-04, 15:01
Geplaatst door Spoetnik
Begin jij je studie nog maar eens, malloot,
Begin hier maar eens:

http://www.infoplease.com/ce6/sci/A0825403.html

ion, atom or group of atoms having a net electric charge.

Positive and Negative Electric Charges
A neutral atom or group of atoms becomes an ion by gaining or losing one or more electrons or protons. Since the electron and proton have equal but opposite unit charges, the charge of an ion is always expressed as a whole number of unit charges and is either positive or negative. A simple ion consists of only one charged atom; a complex ion consists of an aggregate of atoms with a net charge. If an atom or group loses electrons or gains protons, it will have a net positive charge and is called a cation. If an atom or group gains electrons or loses protons, it will have a net negative charge and is called an anion.



Veel succes jongen.

Dacht je nu dat je een universitair geschoold chemicus met een dergelijk stukje middelbareschoolscheikunde er iets bij kunt leren?
Beetje veel arrogant.

Spoetnik
26-12-04, 15:05
Geplaatst door Bar
Een (niet bestaand) H2+ ion ontstaan door een toegevoegd electron?
Sjonge...
Als ik jou was zou ik het met deze totale onzin niet opnemen met een chemicus.

H2+ Ionen bestaan tegenwoordig niet in de natuur, omdat ze direct reageren met de omgeving. Het is wel bekend dat kleine hoeveelheden H2+ ionen nog steeds voorkomen in gletsjer ijs (omdat het hier nooit in aanraking komt met radicalen waarmee het kan reageren).

De reden echter dat ik over Pseudowetenschap spreek, is omdat ik natuurlijk geen uitspraken kan doen over het H2+ gehalte in water 2000 jaar geleden.

Maar wat nu wel weer aan het licht is gebracht, is dat Nederlandse leraren idioten zijn, die van de hoogste flatgebouw afgegooid dienen te worden wegens incompetentie.

Speciaal voor jou:
A study on the collision of hydrogen ions H1+, H2+ and H3+ with a water-vapour target
http://www.iop.org/EJ/abstract/0022-3700/3/9/007

Spoetnik
26-12-04, 15:08
Geplaatst door Bar
Dacht je nu dat je een universitair geschoold chemicus met een dergelijk stukje middelbareschoolscheikunde er iets bij kunt leren?
Beetje veel arrogant.

Je hebt je nu wel enorm opgezet voor een enorme val niet waar...

Uitspraken doen zonder het feitelijke na te kijken, de enorme vernedering die jij nu moet voelen zeg..

Mijn geheim: zo min mogelijk zeggen, maar wat je zegt, wel laten kloppen.

Bar
26-12-04, 16:52
Geplaatst door Spoetnik
Je hebt je nu wel enorm opgezet voor een enorme val niet waar...

Uitspraken doen zonder het feitelijke na te kijken, de enorme vernedering die jij nu moet voelen zeg..

Mijn geheim: zo min mogelijk zeggen, maar wat je zegt, wel laten kloppen.

Sjonge, een artikel googelen over een mechanisch kathodische omgeving. Indrukwekkend, zo'n gletscher waarin een op spanning staande kathode van een paar miljoen jaar oud werkend wordt aangetroffen.

Maslov
26-12-04, 23:02
Alahuakhbar, volgens mij zijn alle verbannen medeprikkers weer aangenomen als medeprikkers op dit forum. Een gratieverlening die z'n weerga niet kent.

Spoetnik
26-12-04, 23:20
Geplaatst door Bar
Sjonge, een artikel googelen over een mechanisch kathodische omgeving. Indrukwekkend, zo'n gletscher waarin een op spanning staande kathode van een paar miljoen jaar oud werkend wordt aangetroffen.

Ik meen dat jij eerder nog beweerde dat H2+ ionen niet bestaan :)

Bewijs ik het tegendeel, ben ik nog niet indrukwekkend, terwijl ik in theorie jouw wereld toch op z'n kop heb gezet. :hihi:

Jij beweerde overigens eerder nog dat Ionen uberhaupt geen reacties kunnen aangaan, daar ben je inmiddels vanaf gestapt? Nouja, zoals andere leraren die ik ken, zeg je eigenlijk helemaal niks, het enige wat je kan doen is karaktermoord op iemand plegen, zonder uitleg, gewoon bot hakken... de leraren methode. Achja, daarom kan ik me ook goed voorstellen dat types als Harm van Wieren worden omgelegd, bagger onderwijs dat wordt gegeven op onze scholen is werkelijk diep triest.

Het geeft uiteindelijk toch maar weer aan dat mijn cultuur superieur is ten opzichte van die achterlijke westers-islamistische cultuur...

Spoetnik
26-12-04, 23:22
Geplaatst door Gerrit Jan
Je hoeft niet te denken dat Lennart het artikel zelf gelezen heeft hoor. Hij kan de inhoud niet navertellen.

Het ging er mij alleen om, om aan te tonen dat H2+ Ionen weldegelijk bestaan, ik had ook de andere 100,000 artikelen erover kunnen plaatsen. Maar domheid tot ongekende hoogte daar kan jij ook wat van, maarja.. ook leraar toch?