PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse luchtmacht in hoogste staat van paraatheid



Spoetnik
26-12-04, 16:32
Iran's air force ordered to defend nuclear facilities from `flying objects'
By The Associated Press

TEHRAN - Iran's air force has been ordered to shoot down any unknown or suspicious flying objects in Iran's airspace, an air force spokesman said yesterday, amid state-media reports of sightings of flying objects near Iran's nuclear installations.

Flying-object fever has gripped Iran after dozens of reported sightings in the summer and in recent weeks. State-run media has reported sightings of unknown objects flying over parts of Iran where nuclear facilities are located.

"Flights of unknown objects in the country's airspace have increased in recent weeks... [they] have been seen over Bushehr and Isfahan provinces," the Resalat daily reported yesterday. There are nuclear facilities in both provinces.

The timing of the reported increase in sightings, coming as the United States is urging allies to confront Iran over its nuclear program, has strengthened Iranian public perceptions that the objects are surveillance or hostile aircrafts monitoring Iran.

Iran's air force chief, General Karim Ghavami, was quoted yesterday as saying that Iran was fully prepared to defend any threat to its nuclear installations. "We have arranged plans to defend nuclear facilities from any threat. Iran's air force is watchful and prepared to carry out its responsibilities," he was quoted as saying.

The daily Resalat had reported that "shining objects" in the sky were seen near Natanz, where Iran's uranium enrichment plant is located, noting that one had exploded, causing "panic in the region."

Iran, labeled a member of the "axis of evil" by U.S. President George W. Bush, is accused by the United States of developing a clandestine nuclear weapons program. Israel has hinted it may strike Iran's nuclear facilities if international pressure fails to permanently freeze Iran's nuclear activities. Iran has denied the U.S. charges, saying its nuclear program is geared toward generating electricity, not nuclear weapons.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/518911.html

Daarom ook dat Iran probeert een oorlog met Syrie te provoceren.

Het is natuurlijk altijd nog mogelijk dat er een dubbele aanval wordt georganiseerd tegelijk op Syrie en Iran, zoals ik vorig jaar suggereerde.
In deze situatie zal Syrie worden aangevallen door Israel en Iran door de VS.

Al Sawt
26-12-04, 19:41
Het is te hopen dat Syrie en Iran door VS worden aangevallen! Arabische wereld moet wakker worden geschud!

barfly
26-12-04, 19:52
Geplaatst door Al Sawt
Het is te hopen dat Syrie en Iran door VS worden aangevallen! Arabische wereld moet wakker worden geschud!

Ik denk dat de Arabische wereld allang weet hoe laat het is.

Het probleem is volgens mij meer dat de Arabische wereld volkomen verdeeld is.

Als men zou leven en acteren naar wat er sowieso in de Koran staat dan zou de Arabische wereld al geen interessant doel zijn voor de VS.

Kijk naar SA en Egypte. Als die twee de krachten bundelen dan is Israel geen partij, maarja dat doen ze niet en daarbij hun militaire kracht staat en valt bij de leverancies van de VS, en kennelijk is dat voor die regimes belangrijker dan hun eigen buurlanden.

Zolang men in de Arabische wereld meer bezig is met eigenbelang dan komt er nooit wat constructiefs van de grond daar.

taouanza
26-12-04, 19:57
Geplaatst door barfly
Ik denk dat de Arabische wereld allang weet hoe laat het is.

Het probleem is volgens mij meer dat de Arabische wereld volkomen verdeeld is.

Als men zou leven en acteren naar wat er sowieso in de Koran staat dan zou de Arabische wereld al geen interessant doel zijn voor de VS.

Kijk naar SA en Egypte. Als die twee de krachten bundelen dan is Israel geen partij, maarja dat doen ze niet en daarbij hun militaire kracht staat en valt bij de leverancies van de VS, en kennelijk is dat voor die regimes belangrijker dan hun eigen buurlanden.

Zolang men in de Arabische wereld meer bezig is met eigenbelang dan komt er nooit wat constructiefs van de grond daar.

Syrie die appels gaat kopen van Israel...............uit de Golan..

barfly
26-12-04, 20:00
Geplaatst door taouanza
Syrie die appels gaat kopen van Israel...............uit de Golan..

Ja schattig, ze krijgen ze zowat gratis omdat ze anders zouden verotten heb ik ergens gelezen...

Joesoef
26-12-04, 20:07
Geplaatst door Duncan
Jij hoopt dus op dood en destructie. Fijne jongen ben jij!

Een paar bommen op de Iraanse politieke bolwerken is genoeg. Alleen de bevolking gaat daarna niet Amerika zijn kloten kussen. Integendeel.

Afrux
26-12-04, 20:36
Als ik met berichten uit geronomeerde Arabische media over appels uit de Golan, die anders gaan verotten en veel andere dergelijke zaken plaats. Appels die via Jordanie binnekomen, en daardoor meer gaan kosten omdat de domme syriers in een werled waar een simpel fruit als appel tot een delicattese behoort, etc..


Of een bericht (van Aljazeera), waarin duidelijk gemaakt wordt dat openbare parken in Syrie tot een markt voor vrouwen zijn geworden, waar vrouwen zich voor 1 dollar aanbieden..


Als ik een bericht plaats waarin de nationalistische regimes van Jordanie zich druk maken dat Het Arabische (3urubatu al3irak) verloren gaat, omdat iran zogenaamd Iran een gevaar. berichten die mij an het lachen krijgen. Want zij moeten eerder zich zorgen maken om de armoede, onderdrukking, ongelijkheid vormt., etc.. Of op zijn minst zich druk maken over de bezetting van Irak door THE DEVIL of de doden en ellende waarin het Irakees volk leeft, en niet over 3urubat al 3irak, ieder zicg respecterend mens weet dat niemand je je identiteit kan afpakken...

Wanneer de nationalistische kranten bol staan van achterlijke leugens over Koerdistan en dat israel daar aanwezig is., Koerdistan waar het al meer dan 10 jaar perfect gaat, zowel op economisch, politiek als sociaal niveau. En waar de mensen verlost zijn het Achterlijke ARabische nationalisme. Die ze vernietigd heeft. Waar waren de Arabieren al die tijd, toen hun moslims koerdische broeders afgeslacht werden, niemand heeft ooit van zich laten horen. En nu komen ze met valse en achterlijke beschuldigingen.

Koerdistan dat ondanks al die ellende, pas een wet heeft aangenomen, die kunst en cultuur aanmoedigt, door een 10 duizenden kunstennaars een maandelijke slaris toe te kennen. Hebben niet besloten om Arabische kunstennaars te vermoorden of het arabisch te verbieden, maar ook Arabische kunstennaars krijgen een slaris.

reactie van de president van Koerdistan over deze achterlijke beschuldigingen:

Israel is niet in Koerdistan en zal er nooit zijn. Deze dwaze achterlijke nationalisten, moeten schrijven over ARabische hoofdsteden waar de Israelische vlag wappert en die politieke of economische banden hebben met Israel.

Als ik koerdistan was, dan zou ik echt net als Turkije zowel militaire al;s economische relaties aangaan met Israel. Aangezien ze toch ervan vals worden beschuldigd en aangezien de wereld om belangen draait en Koerdistan heel veel profijt van een dergelijke relatie zou hebben. DOEN DOEN DOEN


Het wordt niet alleen tijd dat de zielige achterlijke nationalisten wakker worden, maar ook voor sommige leeg hoofden hier op het Forum.

Al Sawt
26-12-04, 20:47
Geplaatst door Duncan
Jij hoopt dus op dood en destructie. Fijne jongen ben jij! Bedankt voor je compliment! Ik raak er heel erg warm van!

Al Sawt
26-12-04, 20:50
Israel koopt al jaren pistaches en zuidvruchten van Iran, Syrie en andere landen waar ze in onmin mee leeft. Alleen wordt de nieuws over Israelische verkoop van appels breed uitgemeten, om Israel als weldoener van regio te schetsen.

Afrux
26-12-04, 20:59
Geplaatst door Al Sawt
Israel koopt al jaren pistaches en zuidvruchten van Iran, Syrie en andere landen waar ze in onmin mee leeft. Alleen wordt de nieuws over Israelische verkoop van appels breed uitgemeten, om Israel als weldoener van regio te schetsen.

Dat klopt helemaal. Iran is ook geen heilige.
Toen The Devil bezig was de islamitische revolutie een halt toe te roepen, om haar slaafjes (sa, Kuwait, etc) en haar meester Israel te bescheremen, Kochten Khoemeini ook in het geheim wapens via Israel.

Irak werd in het openbaar udoor Olie dollars uit Sa, Kuwait, etc voorzien van Wapens en Iran in het geheim via Israel. Er was een evenwicht nodig om de oorlog lang te laten duren en de inkomsten van 15 jaar olie uit de regio ten bate te komen van Usa en Israel. Terwijl deze moslim landen elkaar afmaakten en de bevolking armer werd ondanks al de miljarden dollars.

Een aanrader

Al Thawra AL baisa (De verdrieige revolutie)
Een boek dat over de scheinheiligheid van een crimineel als Khoemeini. Door een Iraanse theoloog geschreven (een van de hoogste wetenschapper. ik benniet thuis op dit moment, dus kan niet op zijn naam komen.

Al Sawt
26-12-04, 21:02
Geplaatst door barfly
Ik denk dat de Arabische wereld allang weet hoe laat het is.

Het probleem is volgens mij meer dat de Arabische wereld volkomen verdeeld is.

Als men zou leven en acteren naar wat er sowieso in de Koran staat dan zou de Arabische wereld al geen interessant doel zijn voor de VS.

Kijk naar SA en Egypte. Als die twee de krachten bundelen dan is Israel geen partij, maarja dat doen ze niet en daarbij hun militaire kracht staat en valt bij de leverancies van de VS, en kennelijk is dat voor die regimes belangrijker dan hun eigen buurlanden.

Zolang men in de Arabische wereld meer bezig is met eigenbelang dan komt er nooit wat constructiefs van de grond daar. Barfly,

Je hebt het juist!

Arabische leiders zien zichzelf als een soort bedreiging van hun machtspositie. Ze hebben alle middelen om een machtsblok van formaat te vormen. Maar helaas lopen de belangen van Arabische potentaten alles behalve parallel met die van hun burgers en nationale belangen van hun land.

Daarom kunnen de Arabische landen alleen ontwaken doormiddel van een klap. Amerika weet dat donders goed en houdt daarom in, om Syrie aan te vallen. Als de situatie in Irak toelaat, zal Amerika de vrije hand geven aan Israel om Syrie aan te vallen. Hiermee zullen Israel en Amerika alsnog een fout maken en gehele MO tot een vlammenzee creeeren.

En helaas hebben wij dat nodig! Want net als de Europese landen die WO2 en koude oorlog nodig hadden om zich te verenigen, hebben wij Arabieren ook een oorlog nodig waar een externe agressor partij vormt.

Wij hebben ook behoefte aan een soort: "Nooit meer gedachte!"

Al Sawt
26-12-04, 21:04
Geplaatst door Afrux
Dat klopt helemaal. Iran is ook geen heilige.
Toen The Devil bezig was de islamitische revolutie een halt toe te roepen, om haar slaafjes (sa, Kuwait, etc) en haar meester Israel te bescheremen, Kochten Khoemeini ook in het geheim wapens via Israel.

Irak werd in het openbaar udoor Olie dollars uit Sa, Kuwait, etc voorzien van Wapens en Iran in het geheim via Israel. Er was een evenwicht nodig om de oorlog lang te laten duren en de inkomsten van 15 jaar olie uit de regio ten bate te komen van Usa en Israel. Terwijl deze moslim landen elkaar afmaakten en de bevolking armer werd ondanks al de miljarden dollars.

Een aanrader

Al Thawra AL baisa (De verdrieige revolutie)
Een boek dat over de scheinheiligheid van een crimineel als Khoemeini. Door een Iraanse theoloog geschreven (een van de hoogste wetenschapper. ik benniet thuis op dit moment, dus kan niet op zijn naam komen. Gelukkig kan ik voor een keer mijn reactie aan jouw adres beperken met: Je hebt helemaal gelijk.

barfly
26-12-04, 21:20
Geplaatst door Al Sawt
Barfly,

Je hebt het juist!

Arabische leiders zien zichzelf als een soort bedreiging van hun machtspositie. Ze hebben alle middelen om een machtsblok van formaat te vormen. Maar helaas lopen de belangen van Arabische potentaten alles behalve parallel met die van hun burgers en nationale belangen van hun land.

Daarom kunnen de Arabische landen alleen ontwaken doormiddel van een klap. Amerika weet dat donders goed en houdt daarom in, om Syrie aan te vallen. Als de situatie in Irak toelaat, zal Amerika de vrije hand geven aan Israel om Syrie aan te vallen. Hiermee zullen Israel en Amerika alsnog een fout maken en gehele MO tot een vlammenzee creeeren.

En helaas hebben wij dat nodig! Want net als de Europese landen die WO2 en koude oorlog nodig hadden om zich te verenigen, hebben wij Arabieren ook een oorlog nodig waar een externe agressor partij vormt.

Wij hebben ook behoefte aan een soort: "Nooit meer gedachte!"

Beste Al Sawt, Je ziet het wel een beetje apocalytisch. Ik geloof er niet in dat Israel Syrie aanvalt. Israel weet ook dat zoiets geen enkele zin heeft. Dan creëer je juist chaos voor jezelf. Nee Israel doet het sneaky werk dat niemand ziet en de VS valt plompverloren binnen en SA en Egypte en weet ik wie meer, gaan verveeld de andere kant op zitten kijken in het MO.

Vanun
27-12-04, 10:12
Geplaatst door barfly

Zolang men in de Arabische wereld meer bezig is met eigenbelang dan komt er nooit wat constructiefs van de grond daar.


Saudis, Libyans in war of words


The Libyan press has hit back at Saudi Arabia where newspapers have launched scathing attacks on Libya's leader Muammar al-Qadhafi.

In a Friday editorial headlined: The Kingdom of the Black Comedy, the pro-government daily al-Jamahiriya criticised the "reactionary" policies of Riyadh such as its ban on women drivers.

Saudi Arabia is a "sick kingdom" where the "extravagant lifestyle of members of the apostate ruling family" jars with the rigid Islamic rules which apply to the rest of the people, said another paper, al-Zahf al-Akhdar.

The editorial came after the Saudi Arabian press took a swipe at al-Qadhafi on Thursday over Tripoli's alleged role in a plot to assassinate the kingdom's crown prince.

One newspaper described al-Qadhafi as "mad" and his government as "stupid" after Riyadh announced on Wednesday that it had recalled its ambassador from Libya and would expel the Libyan envoy from the Saudi Arabian capital.

Details of the alleged plot to assassinate Crown Prince Abd Allah bin Abd al-Aziz, the de facto ruler of the kingdom, surfaced this year when an American Muslim activist pleaded guilty to illegal financial dealings with Libya.

He testified that he had been involved in a Libyan plan to kill the prince.

Tripoli has denied involvement in any such conspiracy and Libya's foreign ministry expressed surprise over the decision to expel the Libyan ambassador.


http://english.aljazeera.net/NR/exeres/961E5A95-844F-4115-ABB8-C911984C7244.htm

observer
27-12-04, 11:56
Geplaatst door Al Sawt

En helaas hebben wij dat nodig! Want net als de Europese landen die WO2 en koude oorlog nodig hadden om zich te verenigen, hebben wij Arabieren ook een oorlog nodig waar een externe agressor partij vormt.

Wij hebben ook behoefte aan een soort: "Nooit meer gedachte!" europa had daarna nooit zonder externe hulp zo snel weer op eigen benen kunnen staan

de vraag is hoe de arabische wereld dat zal doen externe hulp zal er niet komen en de enige inkomstenbron zal ongetwijfeld in puin liggen

en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat A het de vraag is of zo'n oorlog te winnen is (je denkt toch niet dat al dat westerse speelgoed ook werkt he) en of het eindresultaat gezien de wapens in het middenoosten voor welke partij dan ook wel een overwinning kan worden

iets zegt me dat als iedereen in het middenoosten alles inzet wat ze hebben we binnenkort een mooi groot stuk land hebben waar we al ons chemisch en nucleair afval kwijt kunnen omdat er niemand meer kan leven

Al Sawt
27-12-04, 12:14
Geplaatst door observer
europa had daarna nooit zonder externe hulp zo snel weer op eigen benen kunnen staan

de vraag is hoe de arabische wereld dat zal doen externe hulp zal er niet komen en de enige inkomstenbron zal ongetwijfeld in puin liggen

en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat A het de vraag is of zo'n oorlog te winnen is (je denkt toch niet dat al dat westerse speelgoed ook werkt he) en of het eindresultaat gezien de wapens in het middenoosten voor welke partij dan ook wel een overwinning kan worden

iets zegt me dat als iedereen in het middenoosten alles inzet wat ze hebben we binnenkort een mooi groot stuk land hebben waar we al ons chemisch en nucleair afval kwijt kunnen omdat er niemand meer kan leven Observer,

Je kent mij langer dan vandaag en dan moet je weten dat ik realisme en rationaliteit altijd hoog in de vaandel heb.

Ten eerste: Op gebied van conventionele oorlogvoering zijn wij geen partij voor Amerika. Maar geschiedenis heeft geleerd dat geen enkel externe macht in staat is om een volk te onderwerpen.

Ten tweede: Juist de buitenlandse aanwezigheid is een factor van destabilisatie en nation building moet juist zonder externe mogendheden plaatsvinden.


Ten derde: Mocht het in MO tot een Armaggedon leiden, kan mag het Westen een nucleaire en een chemische boemerang terug verwachten.

Want de kracht van moderne wapens reiken veel verder dan grenzen van een bepaalde continent.

Al Sawt
27-12-04, 12:22
Geplaatst door barfly
Beste Al Sawt, Je ziet het wel een beetje apocalytisch. Ik geloof er niet in dat Israel Syrie aanvalt. Israel weet ook dat zoiets geen enkele zin heeft. Dan creëer je juist chaos voor jezelf. Nee Israel doet het sneaky werk dat niemand ziet en de VS valt plompverloren binnen en SA en Egypte en weet ik wie meer, gaan verveeld de andere kant op zitten kijken in het MO. Yep, dat is ook een mogendheid. Maar aan dergelijke scenario`s zitten veel nadelen voor VS. Terwijl Israel in een zogenaamde escalatie met gemak de Syrische militaire infrastructuur bombadeerdt. Syrie zal in dat geval haar raketaarsenaal niet inzetten omdat haar regime niet door een regime chance wordt bedreigd.


Als VS Syrie binnenvalt dan beseft Syrie dat haar dagen geteld zijn en zal daarom met maximale kracht Israel aanvallen. In hoop om een Amerikaanse invasie in een inferno te smoren.

Don Vito
27-12-04, 13:08
Geplaatst door observer

en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat A het de vraag is of zo'n oorlog te winnen is (je denkt toch niet dat al dat westerse speelgoed ook werkt he) en of het eindresultaat gezien de wapens in het middenoosten voor welke partij dan ook wel een overwinning kan worden


De enigste persoon die je echt moet vrezen is de man die niet bang is om te sterven. Een Amerikaanse/zionistische soldaat is dat en een Moslimstrijder niet. We zien dat in Irak en Palestina. Dat weten de mensen in Washinton. AZij wten dat zij het verkloor hebben in Irak, omdat er geen kans is dat die mensen daar gaan stoppen. Ze weten dat het een ergere fiasco wordt dan Vietnam. Waar zij daar ooit de dominee effect een halttoe wouden roepen hebben zij in Irak de grootste en de meest destructieve ingezet: De zelfbewustzijn van de moslim.