PDA

Bekijk Volledige Versie : 13.000 steunmails voor bedreigde West-Vlaamse zaakvoerder



Marsipulami
27-12-04, 00:23
Remmery verdient titel 'manager van het jaar'

13.000 steunmails voor bedreigde West-Vlaamse zaakvoerder
van onze redacteur

Bedrijfsleider Rik Remmery kreeg totnogtoe 13.000 steunbetuigingen.
© Stefaan Beel
BRUSSEL - Een goede 13.000 sympathisanten hebben de voorbije drie dagen op de website van de middenstandsorganisatie Unizo hun steun toegezegd aan de West-Vlaamse ondernemer Rik Remmery, die met de dood werd bedreigd omdat een van zijn werkneemster een hoofddoek draagt. Vele mails bevatten enkel de naam, maar heel wat andere steunbetuigers hebben ook een boodschap. De berichten komen van overal, tot zelfs van Belgen uit Australië. Een selectie.

,,Geweld is het laatste middel van domheid'' Hassan

,,Op de Gentse tramkaarten stond vroeger. Niet pleuje.'' Lieven Van den Heede

,,Ik heb het niet zo voor allochtonen, maar wat daar in Vlaanderen aan 't gebeuren is vind ik toch te ver gaan. Gaan we in ons klein landje naar toestand zoals in Holland of nog erger zoals in Israël, dat vind ik niet kunnen.'' François

,,Kardinaal Danneels zegt ons in zijn kersthomilie: verscheidenheid, een cadeau om te aanvaarden'. U deed dat door deze dame in dienst te nemen. Ik wens u en uw familie alle goeds toe vanuit Taiwan.'' Lieve Franssens

,,Een blok racisme. Het vlaams belang is een multiculturele samenleving.'' Zaza (Standaard-cartoonist)

,,Proficiat aan Rik Remmery. Ik prijs je moed en wilskracht. U bent goed op weg om de prijs te krijgen van de manager van het jaar.'' Ludo Huybrechts

,,Eindelijk een moedige bedrijfsleider die verder denkt dan winst alleen!'' Vera Geert

,,Hoedje af voor zulke mensen.'' Coppejans-Lesynska

,,Hopelijk wordt deze dreiger gepakt en zwaar gestraft. Wat mij het meest intrigeert is de organisatie die briefschrijver steunt of beschermt. Heel interessant voor de politiek. Waarom neemt het Vlaams Belang openlijk geen afstand van dit walgelijk gebeuren?'' Hugo Adriaens

,,Eerst zagen ze dat allochtonen profiteurs zijn en niet willen werken, nu mogen ze al niet meer werken!'' Mona Eskandarian

,,Wij droegen ook hoofddoeken, toen noemde men dat sjaaltjes en was dat trendy!!!'' De Ridder

,,Niets dan bewondering voor de houding van mijnheer Remmery. Hij doet wat velen onder ons niet meer durven doen: een halt toeroepen aan uitwassen van extreem rechts.'' Claudine Van Steendam

,,Indien men de dader kan pakken moet men hem de Belgische nationaliteit afnemen, indien mogelijk, en al zijn bezittingen in beslag nemen.'' Jacques Cochez, Groen!, zelfstandige

,Ik heb zelf moeite met het hoofddoek als symbool van allochtoon fundamentalistisch machtsmisbruik. Niet minder moeite heb ik met autochtone fundamentalisten die mensen met de dood bedreigen wanneer zij respect en tolerantie betonen. Laten we goed bedenken wat ons allen te wachten staat als zij het voor het zeggen krijgen. Belghanistan komt dan wel zeer dichtbij.'' Jaak Heirwegh


27/12/2004 Guy Fransen

©Copyright De Standaard

observer
27-12-04, 11:58
waarom bekruipt mij het gevoel dat deze zaak een bizar einde gaat krijgen

1 waar niemand mee rekening gehouden heeft

Marsipulami
27-12-04, 21:25
Meer dan 16164 personen hebben zich al solidair getoond met KMO-werkgever Rik Remmery, zijn medewerkers en familie.


http://www.unizo.be/solidair2b.jsp