PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog 1 keer dan: 'Van Gogh dood omdat hij Allah varken noemde'



mark61
27-12-04, 11:07
Uitgegeven: 27 december 2004 08:06

AMSTERDAM - Filmmaker Theo van Gogh moest niet dood omdat hij de film Submission had gemaakt of omdat hij moslims geitenneukers had genoemd, maar omdat hij Allah een varken had genoemd. Dat zeggen vrouwen die nauw betrokken zijn bij de Hofstadgroep maandag in Trouw.

De Syriėr die door de inlichtingendienst AIVD wordt gezien als de inspirator van de vermoedelijke terreurcel heeft Nederland volgens deze vrouwen al twee maanden voor de moord op Van Gogh verlaten. De 43-jarige Syriėr gebruikt verschillende schuilnamen, maar wordt in Nederland meestal aangeduid als Abu Khaled of Redouan al Issa. Hij wordt internationaal gezocht. Een ander lid van de groep die nog gezocht wordt verblijft volgens de vrouwen buiten Europa, waarschijnlijk in Marokko.

De vrouwen hebben samen met de mannen van de Hofstadgroep lessen gevolgd bij Abu Khaled. Zij geloven dat de wetten van Allah staan boven die van de Nederlandse staat, boven de wereldse rechtspraak en boven de democratie. "Islam en democratie zijn elkaars tegenpolen", zegt een van de vrouwen. Ze noemt als voorbeeld Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb, die tevens moslim is. "Dat kan niet samengaan."

Mohammed B. de vermeende moordenaar van Van Gogh, heeft overigens zelfstandig besloten tot zijn daad over te gaan, zeggen de vrouwen. "Als anderen ervan geweten hadden, zouden zij op 2 november niet naar zijn huis zijn gegaan." De politie deed na de moord een inval in het huis van B.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=460506&c=13

Goodnight
27-12-04, 11:24
lekker mysterieus....die vrouwen :rolleyes:

Mara
27-12-04, 11:35
Geplaatst door Goodnight
lekker mysterieus....die vrouwen :rolleyes:

Ja, en ook fijn dat zij precies weten waarom die wethouder van A'dam geen moslim is.

observer
27-12-04, 11:44
Dagblad Trouw publiceert vandaag een interview met moslima's die nauw betrokken zijn bij de Hofstadgroep; De groep moslims die verdacht worden van terrorisme. Ze kennen elkaar van school en uit de buurt. Gemeen hebben ze dat ze allemaal zijn 'veranderd' -van moderne Nederlandse jongere tot 'Takfiri', een islam-stroming die de inlichtingendienst AIVD als zeer gevaarlijk betitelt.

Uit gesprekken met twee vrouwen blijkt dat Theo van Gogh niet vermoord is omdat hij met Ayaan Hirsi Ali 'Submission' heeft gemaakt of moslims geitenneukers noemde, maar omdat hij Allah een varken had genoemd. ''Je mag moslims voor van alles uitmaken, ook voor geiteneukers. Maar als je Allah beledigt denken wij: ga dan weg van deze aarde.'' Volgens hen heeft Mohammed B. helemaal alleen besloten om Van Gogh te vermoorden.

Radicaal
Duidelijk wordt dat slechte integratie niets te maken heeft met hun radicalisering en extremisme, wat ze behoren allemaal tot beter opgeleide jongeren die tot voor hun 'bekering' als 'normale' Nederlanders aan de maatschappij deelnamen. Bovendien zijn er ook bekeerde Nederlanders die zich er bij hebben aangesloten, zowel mannen (als Jason W.) als vrouwen: ''Het zijn vooral de Nederlandse vrouwen van de groep die een niqaab dragen. Zij zijn bijna het radicaalst. Deze meisjes denken hetzelfde als die mannen. Ze zijn geen traditionele vrouwen, maar heel bewust moslim geworden. Het is net een sekte. Ze hebben vaak geen Nederlandse vriendinnen, geen contact met hun ouders meer'', zo zeiden twee van top tot teen gesluierde jonge vrouwen tot de verslaggevers van Trouw.

De twee vervolgen: ''De jongens waren tot een paar jaar geleden de modernste van de stad. Ze gingen alleen met de ramadan naar de moskee. Dat veranderde na 11 september. De een na de ander ontdekte de 'ware' islam'' Een van de twee voegt daaraan toe: ''Ik was ook altijd van uitgaan en vriendjes, maar ongeveer twee jaar geleden dacht ik: waarvoor zijn we hier in deze wereld. De islam geeft een doel in mijn leven, en de geborgenheid van een vriendengroep. Hier in Nederland was ik altijd een buitenbeentje. 'De Marokkaan' of zelfs 'de Turk' noemden ze me. Als je dat van kleinsaf hoort, krijg je daar genoeg van. Ik dacht: 'ik ga niet meer bij ze slijmen, ik ga in mijn eigen groepje'.''

Inspirator
De 43-jarige Syriėr Redouan al Issa ('sjeik' Abu Khaled), die door de AIVD wordt gezien als de inspirator van de Hofstadgroep, heeft Nederland volgens de vrouwen al lang verlaten. Twee maanden voor de moord op Van Gogh zou de man, die zich bedient van verschillende (schuil)namen naar het buitenland zijn uitgeweken. Hij staat internationaal op de opsporingslijsten.

Onder de vrouwelijke leden van de Hofstadgroep zitten ook twee Marokkaanse meisjes, die volgens de geļnterviewden in Trouw in hun denken 'net mannen' zijn: ''Ze zijn hard, niet vrouwelijk. Een van hen zei een keer: 'terrorisme is verplicht'. Toen ik dan vroeg wat er dan tegen onschuldige burgers is, zei ze: 'die zijn er niet in de VS, niet in Israėl en ook niet in Nederland'. Die twee gingen helemaal uit hun dak toen ze hoorden dat Theo van Gogh was vermoord. Al was ik ook wel blij, zo'n groot feest vind ik dat nou ook weer niet. Zij vonden: het had Hirsi Ali moeten zijn. Die zal door zusters vermoord worden. Om te laten zien: zij komt nķet voor ons vrouwen op.''

Don Vito
27-12-04, 11:46
En hij was gewoon ranzig, daarvoor had ie ook wel een kogen verdiend

Goodnight
27-12-04, 11:54
heftig intervieuw....

Ik hoop dat de heren en dames politici eens die oogkleppen afdoen en tussen de regels door lezen.
Misschien dat ze dan nog wat kunnen redden....

Mark
27-12-04, 11:55
'De Marokkaan' of zelfs 'de Turk' noemden ze me. Als je dat van kleinsaf hoort, krijg je daar genoeg van. Ik dacht: 'ik ga niet meer bij ze slijmen, ik ga in mijn eigen groepje' .''

Hun hart is daadwerkelijk verwarmd en het licht is tot hen gekomen, ik ben blij dat het geen puberale manier van zich afzetten tegen de omgeving is maar ware overtuiging :)

Goodnight
27-12-04, 11:58
Geplaatst door Mark
Hun hart is daadwerkelijk verwarmd en het licht is tot hen gekomen, ik ben blij dat het geen puberale manier van zich afzetten tegen de omgeving is maar ware overtuiging :)

Ik zou maar uitkijken als ik jou was, straks bellen ze hun vriendjes en vriendinnetjes in Qatar :fpuh:

Mark
27-12-04, 12:00
Geplaatst door Goodnight
Ik zou maar uitkijken als ik jou was, straks bellen ze hun vriendjes en vriendinnetjes in Qatar :fpuh:

Ik ga daar door het leven als Mohamark :)

barfly
27-12-04, 12:00
Geplaatst door Don Vito
En hij was gewoon ranzig, daarvoor had ie ook wel een kogen verdiend

Als dat genoeg reden is om de kogel te krijgen, dan mag ik iedere marktdag wel met een motorzaag op pad gaan.

Mark
27-12-04, 12:02
Geplaatst door barfly
Als dat genoeg reden is om de kogel te krijgen, dan mag ik iedere marktdag wel met een motorzaag op pad gaan.

Spreek Don Vito niet tegen jij blanke ubermensch denker!

taouanza
27-12-04, 12:05
''Het zijn vooral de Nederlandse vrouwen van de groep die een niqaab dragen. Zij zijn bijna het radicaalst

Gabber is zeker niet meer interessant genoeg.:rolleyes:

barfly
27-12-04, 12:05
Geplaatst door Mark
Spreek Don Vito niet tegen jij blanke ubermensch denker!

Het is onderdeel van mijn fascistoide cultuur :(

Mark
27-12-04, 12:06
Geplaatst door barfly
Het is onderdeel van mijn fascistoide cultuur :(

In dat geval heb ik geen keuze dan jouw cultuur te respecteren :duim:

sjaen
27-12-04, 12:07
Compleet gestoord en hartstikke gek.

Mill
27-12-04, 12:54
Geplaatst door Mark
In dat geval heb ik geen keuze dan jouw cultuur te respecteren :duim:

Consequent tot aan het graf, die Mark. :haha:

Don Vito
27-12-04, 12:58
Ik ben het ziekelijke neefje van tegen schenen aan trappen.

Don Vito
27-12-04, 13:00
Het toont alleen maar weer aan hoe er gereaggerd wordt als je het westen ter discussie stelt. Dat mag niet.

Wortel
27-12-04, 13:16
Ik heb vanochtend vroeg dat artikel in Trouw over de vrouwen in de Hofstadgroep ook gelezen en inderdaad valt er, zoals Goodnight stelt, tussen de regels nog veel meer te lezen.

Geef hen trouwens een Bijbel en ze denken en doen precies hetzelfde. :wtf:
Ogen open naar wat hier bezig is te gebeuren, lieve mensen.

Spoetnik
27-12-04, 13:17
Gelukkig is mijn cultuur superieur :jammer:

Mark
27-12-04, 13:31
Geplaatst door Don Vito
Het toont alleen maar weer aan hoe er gereaggerd wordt als je het westen ter discussie stelt. Dat mag niet.

tuurlijk mag dat wel, net zoals ik dan weer grapjes mag maken :)

taouanza
27-12-04, 13:36
Geplaatst door Wortel
Ik heb vanochtend vroeg dat artikel in Trouw over de vrouwen in de Hofstadgroep ook gelezen en inderdaad valt er, zoals Goodnight stelt, tussen de regels nog veel meer te lezen.

Geef hen trouwens een Bijbel en ze denken en doen precies hetzelfde. :wtf:
Ogen open naar wat hier bezig is te gebeuren, lieve mensen.

Als ik dit lees denk ik dat ze ook hetzelfde doen als je ze een Donald Duck geeft.:wtf:

freya
27-12-04, 13:47
Het is een secte, die kinderen zijn gehersenspoeld.

Maar wie gaat ze deprogrammeren?

Mark
27-12-04, 13:48
Ik vind ze wel cool, ieder land moet zijn eigen geheime dodelijke secte hebben :duim:

taouanza
27-12-04, 13:49
Geplaatst door Mark
Ik vind ze wel cool, ieder land moet zijn eigen geheime dodelijke secte hebben :duim:

:moe:

Mark
27-12-04, 13:51
Geplaatst door taouanza
:moe:

ze zijn gewoon sexy omdat ze zo onbereikbaar zijn :roker:

freya
27-12-04, 13:52
Geplaatst door Mark
Ik vind ze wel cool, ieder land moet zijn eigen geheime dodelijke secte hebben :duim:

De meeste fanatieke sectes plegen gezellig met z'n allen zelfmoord :moe:

Mark
27-12-04, 13:54
Geplaatst door freya
De meeste fanatieke sectes plegen gezellig met z'n allen zelfmoord :moe:

live op cnn met een beetje geluk!

youssef_007
27-12-04, 13:55
In Azie zijn zojuist MINIMAAL 23 DUIZEND MENSEN IN EEN KLAP OM HET LEVEN GEKOMEN....
dus pleur effe op met je theo van ghog

dicksr
27-12-04, 14:12
Geplaatst door observer


Uit gesprekken met twee vrouwen blijkt dat Theo van Gogh vermoord is omdat hij Allah een varken had genoemd.

''Het zijn vooral de Nederlandse vrouwen van de groep die een niqaab dragen. Zij zijn bijna het radicaalst. Deze meisjes denken hetzelfde als die mannen. Ze zijn geen traditionele vrouwen, maar heel bewust moslim geworden.

Het is net een sekte.

Ze hebben vaak geen Nederlandse vriendinnen, geen contact met hun ouders meer'', zo zeiden twee van top tot teen gesluierde jonge vrouwen tot de verslaggevers van Trouw.

De islam geeft een doel in mijn leven, en de geborgenheid van een vriendengroep.

Een van hen zei een keer: 'terrorisme is verplicht'. Toen ik dan vroeg wat er dan tegen onschuldige burgers is, zei ze: 'die zijn er niet in de VS, niet in Israėl en ook niet in Nederland'.

Die twee gingen helemaal uit hun dak toen ze hoorden dat Theo van Gogh was vermoord. Al was ik ook wel blij, zo'n groot feest vind ik dat nou ook weer niet. Zij vonden: het had Hirsi Ali moeten zijn. Die zal door zusters vermoord worden. Om te laten zien: zij komt nķet voor ons vrouwen op.''


En hier past slechts: buigen (voor de nederlandse rechtsstaat) of barsten (het land verlaten).

Dit soort zelf benoemde rechters - jury en beulen die in naam van een religie (en zelf plaatsnemend op de stoel van de Allerthoogste) de wortels van de rechsstaat menen te kunnen aantasten dienen uit de maatschappij die ze zo verfoeien verwijderd te worden.

We kunnen wel van alles en nog wat tussen de rgels door willen lezen, in de kern is het niet anders dan eigenrichting en is hun beweging niet anders dan bijvoorbeeld de Baader-Meinhoff groep. Terreur, in welke naam dan ook, blijft terreur en heeft geen plaats in de rechtsstaat.

Don Vito
27-12-04, 14:25
Geplaatst door dicksr
Terreur, in welke naam dan ook, blijft terreur en heeft geen plaats in de rechtsstaat.

Rechtstaat?
Waarom NL in Irak?

Wide-O
27-12-04, 14:43
Geplaatst door Don Vito
Rechtstaat?
Waarom NL in Irak?

Ik denk omdat NL al heel lang een uiterst trouwe NAVO bondgenoot is - wellicht iets te trouw.

Maar dat zou nog wel eens erger kunnen worden straks. Bush kan nu gerust roepen "OK Europa, we hebben een beetje te veel cavalier seul gespeeld, kom nu allemaal maar meedoen met het "heropbouwen" (ahum) van Irak"

En dan zal Europa 'm behoorlijk knijpen.

Maar da's een beetje off topic denk ik.

Rabi'ah.
27-12-04, 14:44
Geplaatst door taouanza
Als ik dit lees denk ik dat ze ook hetzelfde doen als je ze een Donald Duck geeft.:wtf:

:haha:

Max Stirner
27-12-04, 14:48
Geplaatst door Don Vito
En hij was gewoon ranzig, daarvoor had ie ook wel een kogen verdiend


'Positive vibration, Yeeeah...... :boogie: `


:maf3:

dicksr
27-12-04, 15:13
Geplaatst door Don Vito
Rechtstaat?
Waarom NL in Irak?

Terreur in welke naam dan ook blijft terreur en heeft geen plaats in de rechtsstaat.

Nu vind ik het wel aardig dat je daarmee een bruggetje slaat naar NL in Irak, maar ik begrijp niet wat je bedoelt, wellicht kun je je vraag iets duidelijker formuleren?

Don Vito
27-12-04, 16:50
Geplaatst door dicksr
Terreur in welke naam dan ook blijft terreur en heeft geen plaats in de rechtsstaat.

Nu vind ik het wel aardig dat je daarmee een bruggetje slaat naar NL in Irak, maar ik begrijp niet wat je bedoelt, wellicht kun je je vraag iets duidelijker formuleren?

Wat ik bedoel is, waarom geen terreur in een rechtstaat die zelf terreur steunt aan de hand van soldaten in Irak? Wie zijn wij dan om Mohammed B een terrorist te noemen als er Hollanders in Irak zijn als onderdeel van een bezetting?

dicksr
27-12-04, 17:30
Geplaatst door Don Vito
Wat ik bedoel is, waarom geen terreur in een rechtstaat die zelf terreur steunt aan de hand van soldaten in Irak? Wie zijn wij dan om Mohammed B een terrorist te noemen als er Hollanders in Irak zijn als onderdeel van een bezetting?

OK appels en peren dus, mag ook.

NL in Irak: De US aanval die ik afkeur vanwege de motivatie, maar aanneem gezien Sadam en zijn bewind. Politiek gesteund door NL. Afkeurenswaardig omdat de motivatie niet klopt, ik neem het aan vanwege Sadam en zijn bewind. (LET OP: beide keur ik dus in principe af!)
Vervolgens op verzoek van VN deelnemen aan stabilisatie en dat redelijk gesproken goed invullend.

Tot op dit moment bespeur ik geen terreur, ook de US invasie als zodanig noem ik overigens geen terreur (zoek de definitie op). Vanzelfsprekend heb ik het niet over de verschrikkelijke misdaden die dan weer gepleegd worden in die gevangenis.

Rechtsstaat: Op verzoek van de VN deelnemen aan een stabilisatiemacht is denk ik nog steeds in lijn met de beginselen van de rechtsstaat.

Willekeurig moorden omdat een uitspraak of uitspraken je niet aanstaan, binnen een rechtsstaat waar je eigen fysieke integriteit niet ter sprake komt, (dit in tegenstelling tot een geinstitutionaliseerd terreur bewind waarbinnen willekeurig gemoord mag worden, gesanctioneerd door de staat) heeft in jouw vraagstelling geen vergelijk.

Los van het geheel staat natuurlijk dat (buiten een fysieke bedreiging van jou of je naaste) iedere vorm van eigenrichting geen enkele grond heeft, geen enkel excuus vindt, geen enkele religie vertegenwoordigt.

Si_Y
27-12-04, 18:08
Geplaatst door dicksr
OK appels en peren dus, mag ook.

NL in Irak: De US aanval die ik afkeur vanwege de motivatie, maar aanneem gezien Sadam en zijn bewind. Politiek gesteund door NL. Afkeurenswaardig omdat de motivatie niet klopt, ik neem het aan vanwege Sadam en zijn bewind. (LET OP: beide keur ik dus in principe af!)
Vervolgens op verzoek van VN deelnemen aan stabilisatie en dat redelijk gesproken goed invullend.

Tot op dit moment bespeur ik geen terreur, ook de US invasie als zodanig noem ik overigens geen terreur (zoek de definitie op). Vanzelfsprekend heb ik het niet over de verschrikkelijke misdaden die dan weer gepleegd worden in die gevangenis.



Ze zijn daar niet welkom, maar zijn aanwezig met wapens en al. Hoezo geen terreur?

ja,maar
27-12-04, 18:18
Geplaatst door Don Vito
En hij was gewoon ranzig, daarvoor had ie ook wel een kogen verdiend

leer eerst maar eens nederlands....

Don Vito
28-12-04, 11:39
Geplaatst door dicksr


NL in Irak: De US aanval die ik afkeur vanwege de motivatie, maar aanneem gezien Sadam en zijn bewind. Politiek gesteund door NL. Afkeurenswaardig omdat de motivatie niet klopt, ik neem het aan vanwege Sadam en zijn bewind. (LET OP: beide keur ik dus in principe af!)
Vervolgens op verzoek van VN deelnemen aan stabilisatie en dat redelijk gesproken goed invullend.

De ware motivatie van de NL'se regering is superduidelijk. Contracten bemachtigen en een goed woordje voor Shell doen, meer niet. NL heeft ook Lobbys en niet te vergeten haar verplichtingen tegenover sugarUncle Sam.



Geplaatst door dicksr

ot op dit moment bespeur ik geen terreur, ook de US invasie als zodanig noem ik overigens geen terreur (zoek de definitie op). Vanzelfsprekend heb ik het niet over de verschrikkelijke misdaden die dan weer gepleegd worden in die gevangenis.
Rechtsstaat: Op verzoek van de VN deelnemen aan een stabilisatiemacht is denk ik nog steeds in lijn met de beginselen van de rechtsstaat.

Als rechsttaat moet je toch de beslissingen van de VN erkennen? Waarom vond Jantje Peter een aanval ook goed zonder de mandaat van de VS? Ben je alleen rechtstaat als het in je straatje past? dan pas luisteren wij naarde VN? Inderdaad als er daar een "vredes macht" wordt gestationeerd, dan luistert Nederland wel naar de VN. Dan zien de Amerikanen het stoere gedrag van het kleine Nederland en krijgen ze een aai over de bol. Hoe kan je een oorlog politiek steunen terwijl je weet dat het door en doordrenkt is met leugens en bedrog voor eigen politiek/economische gewin? Als NL de oorlog steunt dan is het geen rechtstaat maar medeplichtig aan staatsterreur in Irak.
De Vs geen terreur uitgeoefend in Irak?

http://www.web-light.nl/VISIE/gevers-leuven-du.html

Dit is maareen klein voorbeeld met hele grote gevolgen. Al jaren worden er in Basra ipv kinderen vele gedrochten geboren door dit soort amunitie, als ditgeen terreur is dan dan is terreur bij jpouw waarschijnlijk pas als het tegen het westen is gericht?
En er is meerveel en veel meer wat ons nooit wordt verteld, je bent naief.


Geplaatst door dicksr

Willekeurig moorden omdat een uitspraak of uitspraken je niet aanstaan, binnen een rechtsstaat waar je eigen fysieke integriteit niet ter sprake komt, (dit in tegenstelling tot een geinstitutionaliseerd terreur bewind waarbinnen willekeurig gemoord mag worden, gesanctioneerd door de staat) heeft in jouw vraagstelling geen vergelijk.

Een dode Theo, die vermoord is door een man die het gedaan heeft uit, hou fout dan ook, uit bepaalde principes. NL steunt een regering die al 500000 kinderen heeft vermoord en nog eens een stuk of 10000 in de recente oorlog in Irak, voor welke principes? Democratie? Vrijheid gelijkheid? Nee, olie geld daarom zit NL daar. en dat is iets wat veel en veel erger is dan een moord op een man die express een hele bevolkingsgroep kwetste.


Geplaatst door dicksr OK appels en peren dus, mag ook.
[/B]

Jij bent degene die er appels en peren van maakt, ik zie het als een vesrchil van benadering, moet jij per see gelijk hebben?

Don Vito
28-12-04, 11:39
Geplaatst door ja,maar
leer eerst maar eens nederlands....

ja maar........................:aftel:

dicksr
29-12-04, 08:10
Geplaatst door Don Vito


Jij bent degene die er appels en peren van maakt, ik zie het als een vesrchil van benadering, moet jij per see gelijk hebben?

Neen, ik hoef zeker geen gelijk te hebben, de kracht is juist dat meningen naast elkaar mogen en kunnen bestaan.

Overigens geldt voor mij als een belangrijke hinderpaal voor de integriteit van onze rechtsstaat, de inconsequentie van NL als staat in haar relatie met de VN. Zonder nu meteen daaraan kapitalistische complotten te verbinden (noem me maar naief). Dit geldt in de aanvang van de aanval op Irak en dit geldt bijvoorbeeld in de Palestijnse questie.
Over die zaken heb ik me al voldoende uitgelaten op bijpassende topics.

Om nu de handelingen van Sadam te betitelen als 'kwetsen' en de aanwezigheid van NL in Irak te betitelen als 'terreur' vind ik tendentieus. Dit geldt niet voor het gebruik van munitie met mantels van verarmd uranium, dit geldt evenmin voor oorlogsmisdaden die in naam van de vrede gepleegd worden of het gebruik van Napalm, maar ook niet voor de 500.000 kinderen die Sadam liet sterven door het Olie voor Voedsel programma i.s.m. corrupte ambtenaren aan te wenden voor zelfverrijking i.p.v. het voeden en verzorgen van zijn bevolking en ook niet voor gefgasaanvallen op Koerden of moord en marteling van politieke tegenstanders en ook niet voor alle aanslagen die nu in naam van de vrijheid worden gepleegd. Het Irakese volk zal op een dag zelf vertellen wat ze ervan vindt, eens of niet eens, daarvoor worden langzaam maar zeker de randvoorwaarden geschapen en dit zou een stuk sneller gaan zonder de VS en met een potente VN.

Het 'principe' van de moordenaar van Van Gogh is het principe van de individu die vindt dat hij God is en dat zijn principes boven die van een ander gaan of boven de rechtsstaat staan. Dit is niet principieel, dit is het gedrag van een 'verwende puber' die dit stadium nooit ontstegen is en die, waarschijnlijk niet eens bewust, een religie gijselt voor zijn eigen verheerlijking.

Hoe het ook zij, mijn benadering gaat uit van dat wat ons als burgers van de staat NL bindt. Met alle onvolmaaktheden die aan die staat kleven, is dit wat we hebben en waarin we in betrekkelijke welstand met elkaar leven. Het streven is dus vanuit mijn vertrekpunt die staat in stand te houden en verbeteren, ja ook de inconsquenties en ja ook de SGP.

Dank overigens voor je uitgebreide reactie.

Wortel
29-12-04, 08:49
Het 'principe' van de moordenaar van Van Gogh is het principe van de individu die vindt dat hij God is en dat zijn principes boven die van een ander gaan of boven de rechtsstaat staan. Dit is niet principieel, dit is het gedrag van een 'verwende puber' die dit stadium nooit ontstegen is en die, waarschijnlijk niet eens bewust, een religie gijselt voor zijn eigen verheerlijking.

...en daarbij een individu dat zich, in operationele zin van het woord, bedient van Shirk. Jouw wil tot deelgenoot maken aan de wil van Allah en die ook nog eens ten uitvoer leggen is een doodzonde. Daarvoor waarschuwen alle zichzelf respecterende godsdiensten.

Dit even terzijde in deze discussie...

dicksr
29-12-04, 09:18
Geplaatst door Wortel
...en daarbij een individu dat zich, in operationele zin van het woord, bedient van Shirk. Jouw wil tot deelgenoot maken aan de wil van Allah en die ook nog eens ten uitvoer leggen is een doodzonde. Daarvoor waarschuwen alle zichzelf respecterende godsdiensten.

Dit even terzijde in deze discussie...

Noem dat maar terzijde