PDA

Bekijk Volledige Versie : Ramp in ZO-Azie



Islamic Relief
27-12-04, 11:54
Assalaam Aleykum,

Wederom worden wij geconfronteerd met een ramp van ongekende omvang. De grootste aardbeving in 40 jaar veroorzaakte vloedgolven die volgens de laatste schattingen al aan 20.000 mensen het leven heeft gekost.

Over de hele wereld is personeel van Islamic Relief in actie gekomen om hulp te bieden in de getroffen gebieden.

Ook wij willen ons steentje bijdragen en doen een beroep op onze broeders en zusters. Voor informatie over hoe u kunt helpen kunt u terecht op onze website.

http://www.islamic-relief.nl/

Wa Salaam,

Team Islamic Relief Nederland

Spoetnik
27-12-04, 13:21
Of natuurlijk giro 555.

Vrede
27-12-04, 17:06
Moge Allah hen bestaan in deze moelijke periode.

Mijn smeekbede hebben zij. Financiele hulp zal komen van mijn kant.

Wide-O
28-12-04, 08:44
Duit in zakje gedaan via Rode Kruis/Rode Halvemaan.

Wide-O
28-12-04, 12:14
De omvang van deze ramp wordt nog steeds groter met het uur :(

Achtergrond informatie op http://en.wikipedia.org/wiki/2004_Indian_Ocean_earthquake

Op dit moment blijkbaar 44.000 doden geconfirmeerd. 80.000 vermist. Onvoorstelbaar.

Eke
28-12-04, 12:19
"Mam, bewijs jij nou maar dat God bestaat..tijdens het kerstfeest zo'n grote ramp..." En ik was woordeloos....

De ramp is vele male groter dan mijn voorstellingsvermogen.Via via kreeg ik dit mailtje onder ogen :

"Hi,
I am in Phuket and was caught in the tidal wave yesteday. THERE IS TOTAL DESTRUCTION ON THE ISLAND. tHANK GOD i am GRET SURFER AND RODE A BEACH CHAIR TO SAFETY... GREAT TUBE RIDE ACTUALLY.
The water and damage is everywhere. Our hotel is destroyed. I gotta go. I am trying to get home within month. It is crazy here. I am helping take care of the injured. "

Velen zijn verzwolgen en de overgeblevenen en hun familie en vrienden realiseren zich dat zij wel gered zijn en de anderen niet....'it is crazy here'

nu hoorde ik dat er landen zijn waar ze wel detectieapparaten hebben om zo'n ramp aan te zien komen, te voorkomen...

Als we helpen, laten we (met veel landen) dan meteen een lading van zulke apparaten met elkaar kopen en opsturen.Misschien leest iemand dit, die er wat in concreto aan kan doen.

Eke
28-12-04, 17:45
Het is nu inmiddels avond. Ik pikte op op de TV dat die detectieapparaten 200.000 euro per stuk kosten. Op de radio hoorde ik dat minister Zalm 2 miljoen euro op zijn minst wil schenken.Nu, daar heb je 10 apparaten voor. Misschien 20, met onderhandelen.Zou je er aan 100 genoeg hebben voor die hele kustrand ?

Dan weet iedereen zo'n beetje dat er heeel veeel geld nodig is.De gironummers zijn bekend... Islamic Relief, ik zit op jullie draadje, zag ik net..maar het doel is voor iedereen hetzelfde....ik wens ook jullie hele goeie oogst om samen te kunnen steunen!




PS CORRECTIE Ik hoorde net van mijn man dat er al zondagmorgen op het nieuws bekend werd dat er een aardbeving in zee bij Sumatra plaats had. Niemand wist blijkbaar te COMMUNICEREN en/of te voorspellen dat er zo'n hevige vloedgolf op de kuststroken aan kwam denderen.....(de golf heeft er naar Sri Lanka bv. een uur over gedaan)

xslaniet
28-12-04, 21:27
De ultieme waarheid wil dat de thaise regering aan het discuseren was of er alarm geslagen zou moeten worden...
Het schijnt dat ze een waarschuwing binnen hadden van hawaii ofzoiets,dat er een aardschok geregistreerd was.
De hufters kozen voor het geld en sloegen geen alram... :kotsen2:

Joesoef
29-12-04, 08:12
http://www.islamic-relief.nl/content/uploads/NOODHULP/Aardbeving/banner-Azie.gif

observer
29-12-04, 10:15
Geplaatst door xslaniet
De ultieme waarheid wil dat de thaise regering aan het discuseren was of er alarm geslagen zou moeten worden...
Het schijnt dat ze een waarschuwing binnen hadden van hawaii ofzoiets,dat er een aardschok geregistreerd was.
De hufters kozen voor het geld en sloegen geen alram... :kotsen2: klopt de NOAA heeft binnen het uur een bericht naar alle landen om de indische oceaan laten uitgaan om te waarschuwen

zo'n detectiesysteem is inderdaad duur (data wordt via satelieten verstuurd) honderden boeien

simpelste is mensen leren te denken zoals in japan : als je hoort dat er een zeebeving is geweest meteen weg van de kust en wegblijven tot het veilig verklaard wordt

ooggetuigen vertellen dat op sommige mensen gewoon stonden te kijken

xslaniet
29-12-04, 20:29
Geplaatst door observer
klopt de NOAA heeft binnen het uur een bericht naar alle landen om de indische oceaan laten uitgaan om te waarschuwen

zo'n detectiesysteem is inderdaad duur (data wordt via satelieten verstuurd) honderden boeien

simpelste is mensen leren te denken zoals in japan : als je hoort dat er een zeebeving is geweest meteen weg van de kust en wegblijven tot het veilig verklaard wordt

ooggetuigen vertellen dat op sommige mensen gewoon stonden te kijken

Enkele minuten na de eerste aardschok was er al een waarschuwing uitgegaan.
De thaise overheid heeft besloten om GÈÈN alarm te slaan ,omdat er de laatste 300 jaar geen tsunami voor gekomen is en omdat de waarschuwing ging om een schok van 8,1.
Een soorgelijke schok veroorzaakte in 2002 geen tsunami.
Iedereen kan lang of breed lullen ,maar het besluit om geen alarm te slaan is puur economisch.
Een degelijk detectiesysteem tegen tsunami's is er naar mijn weten nog niet,de golven bereiken pas hun hoogte als de kustlijn oploopt en dan is het te laat.

observer
30-12-04, 08:24
klopt ene tsunami kan op de diepe zee maar luttele centimeters hoog zijn

amerikaanse systeem werkt met boeien die waterdruk meten

alternatieven zijn snelheden meten de golf mag dan maar miniem zijn maar gaat wel met 80km per uur

meer info (http://www.noaanews.noaa.gov/stories2004/s2358.htm)

RinC
30-12-04, 16:04
http://tinyurl.com/6ao7z
http://tinyurl.com/658mo
http://tinyurl.com/3tga7
http://tinyurl.com/3qpya
http://tinyurl.com/6q7py
http://tinyurl.com/6odj3
http://tinyurl.com/62n2x
http://tinyurl.com/5vtyv

observer
30-12-04, 22:26
klik op de launch button (http://www.msnbc.msn.com/id/6770108/)

mischien wel de meest duidelijke en schokkende beelden die je kunt zien

omdat ze laten zien hoe groot het geweld was

dit zijn 8 stel fotos voor en na de tsunami gemaakt door satelieten

ze staan in de slideshow

NLvrouw
30-12-04, 23:21
Alarmsysteem of niet: f*ck god.

Jane Doe
31-12-04, 00:47
Zag werkelijk niemand dit een beetje aankomen.......?

Joesoef
31-12-04, 08:15
Geplaatst door NLvrouw
Alarmsysteem of niet: f*ck god.

Pardon. Wie zegt dat het een straf is van God oid?

Oramus
31-12-04, 08:58
Geplaatst door Joesoef
Pardon. Wie zegt dat het een straf is van God oid?
Beschouwt het gros van de gelovigen natuurrampen niet als straf van God? Ik ben in elk geval al heel wat moslims en ook christenen tegengekomen die deze zeebeving afdoen als straf van God.

NLvrouw
31-12-04, 10:33
Ik zie het niet als een straf van welke god dan ook. Ik geloof trouwens niet eens in god.
Maar als de alwetende, de o zo barmhartige dit toestaat.........
Hij weet toch alles, ziet alles en heeft het beste met de mens voor?
Dan zit die god ff een shaggie te draaien of doet een tuk terwijl de halve aziatische wereld in ellende gedompeld wordt.
Fijn opperwezen. Ook feilbaar blijkbaar.

Joepie
31-12-04, 11:18
giro 555

NLvrouw
31-12-04, 11:33
Ja Joepie, dat is het enige dat we kunnen doen.

Umarvlie
31-12-04, 13:47
Geplaatst door Joepie
giro 555

Ach, misschien is het een straf voor de misdadigen, een zegen voor de (veel voorkomend in dat werelddeel) armen en behoeftigen die nu niet meer lijden, voor de overleden een beproeving en voor ons hier is het een test .. hoe ga je hiermee om .. wat is naastenliefde en hoe ga je helpen ..

en dat laatste is geldig of je nu gelovig of niet bent... geldig omdat je mens bent...

dus giro 555 is inderdaad hier erg belangrijk!

NLvrouw
31-12-04, 14:06
Joepie, het is ''gewoon'' een natuurramp, nix meer of minder.
Maar god had toch beloofd dat er nooit meer een zondvloed zou komen, met als teken daarvan de regenboog? Dat staat in de bijbel en er zijn velen die dat geloven.
Ik vraag me af hoe dat dan te verklaren valt.

observer
31-12-04, 16:30
Geplaatst door Joesoef
Pardon. Wie zegt dat het een straf is van God oid? alles is het werk van god toch?

en een beloning zal het niet zijn

(tegoedbon voor het schoonboenen van stranden ofzo?)

als je het bestaan van een god accepteerd accepteer je toch ook dat hij de baas is over alles incl golven

Joesoef
31-12-04, 16:39
Geplaatst door observer
alles is het werk van god toch?

en een beloning zal het niet zijn

(tegoedbon voor het schoonboenen van stranden ofzo?)

als je het bestaan van een god accepteerd accepteer je toch ook dat hij de baas is over alles incl golven

Het ging om de vraag of het een straf was en dat is het dus niet.

xslaniet
31-12-04, 18:04
Geplaatst door Orgasmus
Beschouwt het gros van de gelovigen natuurrampen niet als straf van God? Ik ben in elk geval al heel wat moslims en ook christenen tegengekomen die deze zeebeving afdoen als straf van God.
Ja ,zo wil de kerk het ons doen geloven,dat de dood iets ergs is..
maar als je de bijbel goed leest kom je na je leven hier op aarde terecht in de hemel...en het schijnt dat het daar aangenaam vertoeven is.
Doodgaan is dus geen straf...

observer
31-12-04, 23:50
Geplaatst door Joesoef
Het ging om de vraag of het een straf was en dat is het dus niet. dus god allah boedha of vishnu dacht gewoon kom ik stamp eens?

komkom

als je geloofd in een god dan is die allesomvattend en almachtig

ik hoor regelmatig mensen god danken voor het een en ander

dus als al het goede van bove komen komt het slechte er ook vandaan

Eke
01-01-05, 10:52
In mijn geloven heeft de mens de vrije keus van God gekregen.

De afschuwelijke gebeurtenissen op de wereld worden grotendeels door ons mensen zelf veroorzaakt.

Daarnaast is er ook natuurgeweld van de aarde.
Ik las elders op dit forum dat de dieren van een natuurreservaat massaal een goed heenkomen hebben gezocht. Dus in principe hebben zij een soort...laat ik het noemen : ramp-instinct.Misschien hebben wij dat ook wel , maar is het afgestompt.

Ik heb het er in mijn geloof erg moeilijk mee, door o.a. deze ramp. Maar het is te primitief om God als schuldige aan te wijzen.

Ik kan het alleen niet bevatten. Zoals ik nog veel meer dingen op deze aarde niet kan bevatten. Die krijgen dan van de mensen het etiket : een wonder....

Joesoef
01-01-05, 11:57
Geplaatst door observer
dus god allah boedha of vishnu dacht gewoon kom ik stamp eens?

komkom

als je geloofd in een god dan is die allesomvattend en almachtig

ik hoor regelmatig mensen god danken voor het een en ander

dus als al het goede van bove komen komt het slechte er ook vandaan


God heeft de mens de mogelijkheid gegeven om keuzes te maken. De keuze om ergens te gaan wonen, de keuze om een waarschuwing wel of niet serieus te nemen. En indien men slachtoffer wordt buiten zijn eigen schuld dan is de beloning de 7e hemel, het paradijs.
Het leven op aarde is vrij relatief. Alleen al voor de surfers met een breedband verbinding en een snorrende cv die het nieuws zitten te lezen over wat de mensen in Atjeh is overkomen.

Eke
01-01-05, 16:22
Geplaatst door Joesoef

Alleen al voor de surfers met een breedband verbinding en een snorrende cv die het nieuws zitten te lezen over wat de mensen in Atjeh is overkomen.

Joesoef, ik denk dat praktisch alle mensen op deze aarde hun portie ellende krijgen.Alleen niet tegelijkertijd.

Soms lijkt het wel of alles goed gaat, maar je ziet niet wat voor verdriet er achter de huisdeuren kan zitten.

Toch vind ik dat armoede gezamenlijk door ons verlicht kan worden.Dat haalt het verdriet/de tegenslag e.d. niet weg, maar vergroot wel 'smensens draagkracht.

NLvrouw
01-01-05, 19:30
Maar god had toch beloofd dat er nooit meer een zondvloed zou komen, met als teken daarvan de regenboog? Dat staat in de bijbel en er zijn velen die dat geloven.
Iemand een sluitend antwoord daarop?

Eke
02-01-05, 10:32
Geplaatst door NLvrouw
Iemand een sluitend antwoord daarop?

Je vraagt dit voor de tweede keer, he?

Of...er de tsunami is geen zondvloed
Of...God heeft dat niet beloofd.

Ik herinner me uit mijn kindertijd het verhaal van Noach en de zondvloed. Noach zat daar op de Ark met vrouw, kids en dieren en het regende vele dagen.....En tenslotte, toen de regen op was gehouden en ze daar ronddobberden in die eindeloze plas water liet Noach een duif los. Deze kwam terug met een takje groen in zijn snavel......

NLvrouw
02-01-05, 10:39
Ja Eke, dat verhaal gaat idd zo.
Mijn goddeloze interpretatie van het verhaal is deze:
destijds dacht men dat de hele wereld onder water stond. Ze hadden immers nog een zeer beperkte kijk daarop.
Vervolgens verschijnt er een regenboog, een normaal natuurverschijnsel.
Welke slinger wordt daaraan gegeven door diezelfde schrijvers?
God toont de regenboog als belofte dat de wereld nooit meer onder water komt te staan.
Allemaal logische verhalen, gezien de kennis die de mensen destijds hadden.
Vervolgens nemen vele mensen de bijbel of koran voor waar aan.
Dan staat weer de hele wereld onder water (voor de mensen ter plekke moet dat zeker zo voelen), en NIEMAND twijfelt nu aan die godswoorden en beloften?
Dat lijkt me sterk.
Er zijn volgens mij 2 interpretaties mogelijk:
1. de schrijvers van het verhaal konden nog niet alles weten over de natuur en haar krachten
2. god kletste maar wat en is al weer vergeten wat hij destijds beloofd heeft.

Eke
02-01-05, 11:27
Geplaatst door NLvrouw
Ja Eke, dat verhaal gaat idd zo.
Mijn goddeloze interpretatie van het verhaal is deze:
destijds dacht men dat de hele wereld onder water stond. Ze hadden immers nog een zeer beperkte kijk daarop.
Vervolgens verschijnt er een regenboog, een normaal natuurverschijnsel.
Welke slinger wordt daaraan gegeven door diezelfde schrijvers?
God toont de regenboog als belofte dat de wereld nooit meer onder water komt te staan.
Allemaal logische verhalen, gezien de kennis die de mensen destijds hadden.
Vervolgens nemen vele mensen de bijbel of koran voor waar aan.
Dan staat weer de hele wereld onder water (voor de mensen ter plekke moet dat zeker zo voelen), en NIEMAND twijfelt nu aan die godswoorden en beloften?
Dat lijkt me sterk.
Er zijn volgens mij 2 interpretaties mogelijk:
1. de schrijvers van het verhaal konden nog niet alles weten over de natuur en haar krachten
2. god kletste maar wat en is al weer vergeten wat hij destijds beloofd heeft.

Ik heb nog nooit zovaak mijn roze bijbel opgeslagen als nu ik op Maroc.nl zit !

Citaat Grootnieuwsbijbel : "De bijbelboeken zijn zeer verschillend van aard en in heel verschillende situaties tot stand gekomen"

Er zijn ook boeken verloren gegaan of door pauzen eruit geschrapt.Die boeken moeten duizenden keren overgeschreven zijn.En heel vroeger moeten er zelfs mondelinge overleveringen zijn geweest.

Ik vind het natuurlijk dat zo'n oud Boek rammelt.(bv.Noach 600 jaar). De Goddelijke Inspiratie is m.i. een gave aan de Lezer, die het kan ontdekken.

De watervloed van Noach (God was kwaad omdat de mensen teveel onrecht en geweld op aarde hadden)duurde 40 dagen.Het was 7 dagen van te voren bekend. En Noach was dus 600 jaar.(misschien werd inktvlek wel 0, of was dat in die tijd een uitdrukking om te zeggen dat iemand heel oud was.......ik kan het je niet zeggen !)

NLvrouw, ik kan helemaal de link niet met de tsunami leggen.....Dat waren maar enkele superhoge golven.


En ik denk bijbelvaste Christenen ook niet.....

Jij dacht er wel meteen aan ?Of hoorde je die berichten uit Azie en Afrika ?

NLvrouw
02-01-05, 12:00
Het enige waar ik aan dacht na het horen van de eerste berichten was:
dit is het ultieme bewijs dat er geen god bestaat.
Want als er een zgn barmhartige god/allah zou zijn dan is het een misdadiger als hij dit de mens aandoet.
Dit dient geen enkel doel.

Oorlogen en misdaden zijn de schuld van mensen en dat zal helaas altijd zo blijven.
De natuur is onberekenbaar en als er geen mensen hadden gewoond in dit gebied dan was er niets aan de hand geweest. "gewoon" een overstroming, nix mis mee.
Mijn mening is dat de mensheid de slechtste vorm van evolutie ooit is geweest.
De mensheid heeft niets dan ellende voortgebracht. Ooit komt dat weer goed, want dan verdwijnt de mensheid wel weer en kan de natuur weer gewoon zn gang gaan op de planeet.
Ik kan je wel vertellen dat ik bijna hoopte op een flinke komeet die de aarde ff uit zn baan zou halen. Dan zijn we overal van af en hoeven er niet meer zo onnoemelijk veel mensen te lijden.

Eke
02-01-05, 15:05
Geplaatst door NLvrouw


1)Het enige waar ik aan dacht na het horen van de eerste berichten was:
dit is het ultieme bewijs dat er geen god bestaat.
Want als er een zgn barmhartige god/allah zou zijn dan is het een misdadiger als hij dit de mens aandoet.
Dit dient geen enkel doel.


2)De mensheid heeft niets dan ellende voortgebracht. Ooit komt dat weer goed, want dan verdwijnt de mensheid wel weer en kan de natuur weer gewoon zn gang gaan op de planeet.
Ik kan je wel vertellen dat ik bijna hoopte op een flinke komeet die de aarde ff uit zn baan zou halen. Dan zijn we overal van af en hoeven er niet meer zo onnoemelijk veel mensen te lijden.

!) dit zou je al kunnen denken bij 1 sterfgeval.
Toch is het m.i. in de meeste religies zo dat ze in principe voor troost zorgen voor de achterblijvers.

2)ik schrik van je bitterheid. Voel je dat altijd zo ?

~Panthera~
02-01-05, 22:45
Misschien heeft God een sadistisch gevoel voor humor. :moe:

Bovendien, wel een beetje stupide om deze gebeurtenis aan een God te verbinden.
Iedereen weet dat het schuiven van tectonische platen dit tot gevolg kan hebben, en dat is dus nu ook gebeurd.
Als je nu 600 na Christus leefde en nog in Wodan geloofde, omdat je niet wist wat bliksem veroorzaakte, zou ik nog zeggen ja, het is je vergeven, maar anno 2004 ?
Beetje geschokt en nu moet een God de schuld krijgen ?
Sorry hoor.

Wortel
03-01-05, 09:09
Hallo NLvrouw
Hoe zou de wereld er naar jouw idee uit moeten zien als, in jouw manier van denken en betekenis geven aan de werkelijkheid, God WEL zou bestaan?


Geplaatst door Orgasmus
Beschouwt het gros van de gelovigen natuurrampen niet als straf van God? Ik ben in elk geval al heel wat moslims en ook christenen tegengekomen die deze zeebeving afdoen als straf van God.

Nee.

Oramus
03-01-05, 14:55
Uit de website van Islamic Relief werd me duidelijk dat moslims hun zakat kunnen afstaan aan deze organisatie. Maar wat gebeurt er dan precies met dat geld? Op islamonline.net lees ik immers dat zakat enkel mag worden gebruikt om moslims te helpen.

Question Can we give those afflicted people a portion of our zakah money even if they are non-Muslims? How about giving them charity?
Answer In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Thank you. The receivers of Zakah money are clearly mentioned in the Qur'an. Among them, the poor and needy people. Looking at the situation of those people who are afflicted, one can conclude that the Muslims among them fall under the category of needy people.

In this regard, those Muslims deserve to receive a portion of Zakah. As for non-Muslims, they might deserve donation or any other form of assistance but not Zakah.

Thus, Zakah should be given to poor and needy Muslims. Some non-Muslims may receive a portion of Zakah if there is hope that by giving them Zakah that might lead to their conversion into Islam. They would be then considered under the category of mu'allafati qulubuhun or those whose hearts are inclined to accept Islam.


http://www.islamonline.net/livefatwa/english/Browse.asp?hGuestID=pL4f9i

Doeschate
03-01-05, 14:58
Geplaatst door Wortel

Nee.
Als dit geen straf van God is, dan heeft God hier kennelijk niets aan kunnen doen. Een God die niet ingrijpt noem ik de deïstische God. Geloof jij daarin? De God van de bijbel is almachtig en aanwezig in de wereld, of niet? Dan had Hij deze ramp kunnen verhinderen, maar dat heeft Hij niet gedaan. Dus stemt Hij met deze ramp in.
Je moet dus kiezen; in welke van deze goden geloof je?

NLvrouw
03-01-05, 15:20
Hoe zou de wereld er naar jouw idee uit moeten zien als, in jouw manier van denken en betekenis geven aan de werkelijkheid, God WEL zou bestaan?

Hmmm lastige vraag want volgens mij bestaat ie niet.
Maar goed, ik doe een poging (met mn protestante achtergrond).

- God zou eerder ingrijpen als mensen zich misdragen en niet wachten tot het hiernamaals.
- God zou ze gelijk ff naar 'huis' roepen om verdere schade te beperken voor de levenden.
- God zou toch ZEKER wel zn invloed kunnen laten gelden wat betreft natuurgeweld. Of hier en daar wat reparatiewerkzaamheden moeten uitvoeren omdat de schepping niet erg goed afgewerkt is.
- Hij zou er eens mee kunnen beginnen om: de aardschollen netjes tegen elkaar te leggen en aaneen te smeden.
- Toen hij de aarde en de mens schiep "zag hij dat het goed was" .
- Vervolgens gaat er een en ander mis met de aarde EN met de mens en dan zegt hij dat hij de mens de rede heeft gegeven, zodat ze kunnen beslissen of ze de goede of kwade kant opgaan.
- Dat is een smoesje omdat hij zag dat er nogal wat mis was gegaan in zn werk. De aarde is niet perfect, de mens ook niet. En dan mogen de mensen zelf gaan bepalen wat ze gaan doen? Dat vind ik wel erg makkelijk. Hij had beter zn fouten kunnen herstellen.

De oplossing nu is dat er ff een komeet de aarde uit zn baan tikt, dan is alles over en kan de aarde op zn eigen manier weer opnieuw beginnen of verdwijnen, whatever. Want zoals het sinds het ontstaan van de mensheid gaat..........

Eke, ja ik heb een bitter beeld van de mensheid.

stevie
03-01-05, 15:58
EXTREMISTEN SCHREEUWEN DAT IEDER DIE GEEN MOSLIM IS BEHOORT TOT DE CATEGORIE ONGELOVIGEN


MAAR

DE ' ONGELOVIGEN' HELPEN , GIRO 555 HELPT ,HELPT ONGEACHT WAT VOOR KLEUR OF GODDIENST JE HEB.

ZO ZOUDEN ER MEER MOETEN DENKEN,

HET 'ONGELOVIGE' AMERICA HELP , HET 'ONGELOVIGE' EUROPA HELP ,
JAPAN GEEFT HEEL HEEL VEEL.

MAAR

WAAR BLIJVEN DE RIJKE ARABISCHE (MOSLIM)OLIE STATEN , IK HEB
NERGENS EEN VERMELDING GEZIEN DAT ZIJ OOK HELPEN. (IK HOOP DAT IK ONGELIJK HEB, aub overtuig me )

EN

AL QAIDA , DEZE TERRORISTISCHE ORGANISATIE BEZIT MILJOENEN, KUNNEN DEZE HUN MOSLIMS BROEDERS NIET HELPEN.
NEEN, DEZE ORGANISATIE IS ALLEEN MAAR UIT OP TOTALE VERNIETIGING EN EENZIJDIG MACHT, STELLETJE EGOISTEN.


WEET JE, DIE HULP DIE GEGEVEN WORDT DOET ME DENKEN AAN HET VERHAAL IN DE BIJBEL OVER DE BARMHARTIGE SAMERITAAN.


EN IN

SKRI LANKA HEBBEN DE TAMIL TIJGERS DE WAPENS NEER GELEGD OM GEZAMELIJK MET DE REGERING DE BEVOLKING TE HELPEN.


EEN PAAR DAGEN GELEDEN OP TV; EEN HINDOESTAAN DIE ZIJN LEVEN TE DANKEN HEEFT AAN EEN MOSLIM DIE HEM MET VREES VAN EIGEN LEVEN UIT DE KOLKENDE MASSA GERED HEEFT.

' IK HEB EEN BROEDER ERBIJ ' liet hij duidelijk voor de TV weten ,en emotineel omhelsde hij zijn nieuwe broeder. Toen kreeg ik brok in de keel. 'Moet er eerst een ramp komen voordat de ongelovige en gelovige samen kunnen gaan' is mijn gedachte.

en zo kunnen we nog verder gaan.

Ach, laten we nu gewoon in vrede met elkander proberen te leven, individuen die dit niet willen moeten dan maar uit de samenleving geweerd worden.

Voor mij maakt het niet uit welke kleur of wat geloof je heb, het belangrijkste is instaat zijn met elkander in harmonie en vrede te leven.
Laat iedereen zo leven zoals hij wil , zolang die maar in harmonie en vrede gaat.

Wortel
03-01-05, 16:09
De God van de bijbel is almachtig en aanwezig in de wereld, of niet? Dan had Hij deze ramp kunnen verhinderen, maar dat heeft Hij niet gedaan. Dus stemt Hij met deze ramp in.
Je moet dus kiezen; in welke van deze goden geloof je?

De God van de bijbel is een hele andere God dan de God die in de theologie een Deus ex Machina heet. Een God dus, die handmatig in deze wereld ingrijpt. Almacht betekent heel wat anders dan dat de mens een marionet aan een touwtje is. Het is ook een zeer voorbarige conclusie om te beweren dat als God niet ingrijpt -wat weten we daar trouwens in klein verband eigenlijk van?- Hij met deze ramp in zou stemmen. Dat is een conclusie gebaseerd op wat jouw verlangens zijn. In zin verlang ik ook nogal wat, maar de Bijbel zegt nu juist dat God niet anders God wil zijn dan als Bondgenoot tegen het lot van mensen in.
Dat is wat anders dan een suikeroom op de wolken die al je wensen voorkomt.

Doeschate
03-01-05, 16:38
Geplaatst door Wortel
De God van de bijbel is een hele andere God dan de God die in de theologie een Deus ex Machina heet. Een God dus, die handmatig in deze wereld ingrijpt. Almacht betekent heel wat anders dan dat de mens een marionet aan een touwtje is. Het is ook een zeer voorbarige conclusie om te beweren dat als God niet ingrijpt -wat weten we daar trouwens in klein verband eigenlijk van?- Hij met deze ramp in zou stemmen. Dat is een conclusie gebaseerd op wat jouw verlangens zijn. In zin verlang ik ook nogal wat, maar de Bijbel zegt nu juist dat God niet anders God wil zijn dan als Bondgenoot tegen het lot van mensen in.
Dat is wat anders dan een suikeroom op de wolken die al je wensen voorkomt. Mooi antwoord, Wortel. Zoals altijd.

Ik heb ook niet de pretentie je te “pakken” op je geloof. Je mag wat mij betreft blijven geloven wat je wil. Als je maar respect kunt opbrengen voor hen die een andere keuze maken, en zelfs een afkeer hebben van het geloof in een persoonlijke god en de traditionele religies, en zelfs voor hen die daarmee willen afrekenen. Zoals ik, die vreest dat die onzalige godjes uit het verleden wederom hun onverdraagzame gezag zullen laten gelden.

Het wordt eentonig, inderdaad, maar het kan langere tijd duren voor wij allen respect hebben voor elkaar, inclusief de satanist die de god van de bijbel als een weerzinwekkend schepsel beschouwt. Want ook die gelovige verdient respect.

Wortel
03-01-05, 17:13
Dat gesprek zal inderdaad nog wel even voortgaan. Maar laten we vooralsnog eerst hulp bieden waar we kunnen, juist daar waar het het bitterst nodig is.

Marsipulami
06-01-05, 01:30
Geplaatst door Doeschate
Het wordt eentonig, inderdaad, maar het kan langere tijd duren voor wij allen respect hebben voor elkaar, inclusief de satanist die de god van de bijbel als een weerzinwekkend schepsel beschouwt. Want ook die gelovige verdient respect.

Gelovigen zijn geen karakterloze schotelvodden die respect betonen tgo degenen die dat helemaal niet verdienen. Niet alles is relatief. De aanbidders van het kwaad moeten worden bestreden. Er is wel degelijk een onderscheid tussen goed en kwaad, waarheid en leugen.

Doeschate
06-01-05, 11:46
Geplaatst door Marsipulami
Gelovigen zijn geen karakterloze schotelvodden die respect betonen tgo degenen die dat helemaal niet verdienen. Niet alles is relatief. De aanbidders van het kwaad moeten worden bestreden. Er is wel degelijk een onderscheid tussen goed en kwaad, waarheid en leugen.
Het satanisme is een fatsoenlijke religie voor goede, nadenkende mensen die te slim zijn voor het christendom en dergelijke:
Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen gevoerd zijn.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetishen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Er is een religie voor mensen als U en ik.

Deze religie heet Satanisme.

Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.

Deze religie is interessant voor mensen die zich niet af laten schrikken door een naam of door fictie die meer dan 2000 jaar geleden geschreven is.
Deze religie is voor mensen van nu.

Mensen die met beide benen op de aarde staan.
Mensen die het leven genieten zoals het bedoeld is.
Mensen die het leven NU leven en niet alleen maar voorbereidend op een volgend leven.
Mensen die graag flirten.
Mensen die graag feesten.
Mensen die daarnaast ook serieus kunnen zijn en over het leven nadenken.

http://www.satanisme.nl/

Het satanisme heeft weinig kwaad op zijn geweten, veel minder dan de Abrahamitische traditie, en verdient dus meer respect.

NLvrouw
06-01-05, 22:10
Waarom zie ik slechts 2 moslims verschijnen in het tv programma en voor de rest ALLEEN MAAR witte nederlanders?

Joesoef
06-01-05, 23:19
Geplaatst door NLvrouw
Waarom zie ik slechts 2 moslims verschijnen in het tv programma en voor de rest ALLEEN MAAR witte nederlanders?

Omdat Nederlanders een pleurishekel aan Moslims hebben.

amadeus
06-01-05, 23:47
Geplaatst door NLvrouw
Waarom zie ik slechts 2 moslims verschijnen in het tv programma en voor de rest ALLEEN MAAR witte nederlanders?
Omdat de Arabische wereld nu eenmaal niet bekend staat om haar gulheid.

NLvrouw
07-01-05, 09:14
Omdat Nederlanders een pleurishekel aan Moslims hebben.

Nou Joesoef, dat is wel ff een omkering van de zaken zeg, jonge, jonge.
Het gaat niet om Nederlanders of moslims maar om geld inzamelen voor een doel! En in de lange rijen mensen zag ik dus slechts 2 moslims. ZE WAREN ER GEWOON NIET.

Eke
07-01-05, 11:56
Geplaatst door Joesoef
Omdat Nederlanders een pleurishekel aan Moslims hebben.

Hey Joesoef !!! Ben je nu aan het provoceren, omdat zo'n vraag : waarom zie ik nou geen Moslims?ook een impliciet verwijt KAN inhouden .

OF denk je dat echt? In het laatste geval lijkt me dat afschuwelijk om zo te moeten leven : 'ZE' lusten me niet'.

Dus snel toetsen aan de realiteit, dat idee....

Eke
07-01-05, 11:59
Geplaatst door amadeus
Omdat de Arabische wereld nu eenmaal niet bekend staat om haar gulheid.

De Arabische wereld ? Heb jij daar gewoond dan, Mozart (flauw, ik kan het ff niet nalaten :) ...)

Eke
07-01-05, 12:07
Geplaatst door Wortel
dat God niet anders God wil zijn dan als Bondgenoot tegen het lot van mensen in.
Dat is wat anders dan een suikeroom op de wolken die al je wensen voorkomt.

Wortel, dat klinkt goed. Uit betrokkenheid : waar staat dat ergens in de Bijbel?

Wortel, ik pikte op dat een klein natuurvolk integraal gered is doordat zij op tijd de wouden invluchtten. Mogelijk bezaten ze nog de kennis van/kontakt met de natuur.
Ook dieren zijn op tijd gevlucht. Maar niet de straathonden.
Misschien dat wij ook wel toegerust zijn geweest in het verleden met gevoeligheid voor dit soort naderend onheil.

NLvrouw
07-01-05, 12:12
Ik heb bewust geschreven "Nederlanders en moslims", alhoewel het een het ander niet uitsluit ;o)
Polariserend dus. Maar.... Joesoef is begonnen, lekker puh ;o)
Nederlanders moeten moslims niet zegt hij. Dus je moet jezelf niet Joesoef? Of ben je geen Nederlander?

Enniewee, ik zal erover ophouden. Het viel me iig op gisteren. Het was weer eens een leuke gelegenheid geweest om als 1 naar buiten te treden tegen de boze buitenwereld (lees natuurgeweld en alle ellende van dien).

Wortel
07-01-05, 14:54
Geplaatst door Wortel
dat God niet anders God wil zijn dan als Bondgenoot tegen het lot van mensen in.
Dat is wat anders dan een suikeroom op de wolken die al je wensen voorkomt.


Wortel, dat klinkt goed. Uit betrokkenheid : waar staat dat ergens in de Bijbel?

Wat mij betreft staat dat in alle bijbelverhalen waarin mensen, brekebenen als ze steeds weer zijn, toch steeds opnieuw een uitzicht krijgen op wegen waarvan ze eerst dachten dat er geen wegen waren.

In al die verhalen staan zo Gods voetstappen. Soms moet je even zoeken, maar ze staan er. En dat is een heel ander verhaal dan de karikaturale stereotypen dat de bijbelse wereld is dichtgeplakt met kranten.

sjaakie
07-01-05, 19:34
Geplaatst door Joesoef
Omdat Nederlanders een pleurishekel aan Moslims hebben.


Ja hoor want er leven geen moslims in Azie :roker:

Eke
09-01-05, 21:29
Vanavond heb ik naar een uitzending van Netwerk zitten kijken over vluchtelingen in Oost Congo.

Zullen we meteen maar doorgaan met nog een grote aktie, maar nu voor Afrika ????(aids/oorlog)