PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaans consulaat...



Goodnight
28-12-04, 09:23
Mijn paspoort moet verlengd worden, wil ik volgende week nog willen vetrekken naar Marokko.
Tot mijn schrik was ie al verlopen op 14 december:nerveus:

Ik dus bellen naar het consulaat voor onfo.
Krijg ik een voorkeuze menu: Arabisch of Nederlands?
Nou, mijn arabisch is belabberd, dus Nederlands dan maar.

Krijg ik een vent aan de telefoon die begint in het arabisch te tetteren.Dus ik nederlands terug.
Kon ie niet waarderen.....maar ik had toch voor Nederlands gekozen?

Nou,hij sprak geen Nederlands ( begreep ik uit zijn woorden) dus take it or leave it.

Dit snap ik dus niet...snappen ze dan niet dat er Marokkanen zijn die GEEN arabisch spreken?

En wat voor nut heeft dat voorkeuze menu dan???

Si_Y
28-12-04, 09:25
Geplaatst door Goodnight
Mijn paspoort moet verlengd worden, wil ik volgende week nog willen vetrekken naar Marokko.
Tot mijn schrik was ie al verlopen op 14 december:nerveus:

Ik dus bellen naar het consulaat voor onfo.
Krijg ik een voorkeuze menu: Arabisch of Nederlands?
Nou, mijn arabisch is belabberd, dus Nederlands dan maar.

Krijg ik een vent aan de telefoon die begint in het arabisch te tetteren.Dus ik nederlands terug.
Kon ie niet waarderen.....maar ik had toch voor Nederlands gekozen?

Nou,hij sprak geen Nederlands ( begreep ik uit zijn woorden) dus take it or leave it.

Dit snap ik dus niet...snappen ze dan niet dat er Marokkanen zijn die GEEN arabisch spreken?

En wat voor nut heeft dat voorkeuze menu dan???

Ze bieden je de service aan, maar dat betekent niet automatisch dat je het krijgt :)

taouanza
28-12-04, 10:12
Mischien hebben ze hun Nederlandse collega's vrij gegeven met de kerst.

~Panthera~
28-12-04, 10:47
Geplaatst door Goodnight
Mijn paspoort moet verlengd worden, wil ik volgende week nog willen vetrekken naar Marokko.
Tot mijn schrik was ie al verlopen op 14 december:nerveus:

Ik dus bellen naar het consulaat voor onfo.
Krijg ik een voorkeuze menu: Arabisch of Nederlands?
Nou, mijn arabisch is belabberd, dus Nederlands dan maar.

Krijg ik een vent aan de telefoon die begint in het arabisch te tetteren.Dus ik nederlands terug.
Kon ie niet waarderen.....maar ik had toch voor Nederlands gekozen?

Nou,hij sprak geen Nederlands ( begreep ik uit zijn woorden) dus take it or leave it.

Dit snap ik dus niet...snappen ze dan niet dat er Marokkanen zijn die GEEN arabisch spreken?

En wat voor nut heeft dat voorkeuze menu dan???
----------------------------

EN, wat zei je ?? TFOEEEE ?? :hihi:

taouanza
28-12-04, 10:48
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------

EN, wat zei je ?? TFOEEEE ?? :hihi:

Ik zou zeggen: Wahanawa oers3erbigh!

~Panthera~
28-12-04, 10:49
Geplaatst door taouanza
Ik zou zeggen: Wahanawa oers3erbigh!
----------

Vrij vertaald ? krijg het rambam ?? :hihi:

taouanza
28-12-04, 10:54
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Vrij vertaald ? krijg het rambam ?? :hihi:

Nee helemaal vrij vertaald is de lol ervan af.

Maar zo zou een echte boerentrien kenbaar maken dat ze geen arabisch spreekt

~Panthera~
28-12-04, 10:56
Geplaatst door taouanza
Nee helemaal vrij vertaald is de lol ervan af.

Maar zo zou een echte boerentrien kenbaar maken dat ze geen arabisch spreekt
----------------------

Oei ! :wohaa:

taouanza
28-12-04, 10:58
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Oei ! :wohaa:

Zit geen scheldwoord in hoor.:vreemd:

Eelke
28-12-04, 11:01
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is er mis met je Nederlandse paspoort? Of kom je daar Marokko niet mee binnen ofzo? Hoe zit dat nu precies.

Groet, groet Eelke

Rabi'ah.
28-12-04, 11:06
Geplaatst door ~Panthera~
EN, wat zei je ?? TFOEEEE ?? :hihi:

Kijk, dat verstaan ze nou allemaal. :hihi:


:D

~Panthera~
28-12-04, 11:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Kijk, dat verstaan ze nou allemaal. :hihi:


:D
----------------------

:hihi:

Coolassprov MC
28-12-04, 11:19
Geplaatst door Goodnight
En wat voor nut heeft dat voorkeuze menu dan???

Je wilt toch naar Marokko? Dat paspoort verlengen heb je 1 dag geregeld als je goed kunt likken en voordringen op het consulaat.

Maak je nou maar niet druk om die marokkaanen op het consulaat.

Verdonk kan beter eens een keer dat consulaat gaan bezoeken ipv die arme imams het leven zuur te maken.

Het zal me niet verbazen als er mensen gefolterd worden in de keldes van dat consulaat.

Pytaghoras
28-12-04, 12:41
De Marokkaanse :kotsen: :kotsen2: consulaat

Goodnight
28-12-04, 13:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Je wilt toch naar Marokko? Dat paspoort verlengen heb je 1 dag geregeld als je goed kunt likken en voordringen op het consulaat.

Maak je nou maar niet druk om die marokkaanen op het consulaat.

Verdonk kan beter eens een keer dat consulaat gaan bezoeken ipv die arme imams het leven zuur te maken.

Het zal me niet verbazen als er mensen gefolterd worden in de keldes van dat consulaat.

Ik neem mijn oom mee :moe:


Ik denk ook dat Verdonk die gasten beter kan aanpakken.

het gaat er niet om hoe snel ( alhoewel, zal er wel weer een dag voor moeten uittrekken} het wel of niet gaat.Maar dat ze geen rekening houden met nietarabisch sprekenden.En dan beschuldigend vragen: waarom spreek je geen arabisch???!!!
:wtf:

Goodnight
28-12-04, 13:58
Eelke, ik heb geen NL paspoort.
Uit principe niet, maar volgens mij kan ik beter ook uit principe geen Marokkaans paspoort nemen :moe:

Seif
28-12-04, 13:58
Laat maar...

Goodnight
28-12-04, 14:12
Geplaatst door Seif
Laat maar...

:wtf:

Ow houdt je vooral niet in hoor.....het ligt op het puntje van je tong.Toe maar....

Seif
28-12-04, 14:17
Geplaatst door Goodnight
:wtf:

Ow houdt je vooral niet in hoor.....het ligt op het puntje van je tong.Toe maar....

Was min of meer dezelfde vraag als Eelke.

Afrux
28-12-04, 14:51
Aangezien meer dan 80% van de Marokkanen in Nederland van Amazigh afkomst is, pleit de AMazigh beweging al jaren voor invoering van het Tamazight. Maar helaas de racistische marokkanse regime heeft deze taal (van de meerderheid van de bevolking van Marokko) tot een verboden taal.

Mijn moeder moet ook een tolk mee nemen als ze naar de consulaat van haar eigen land moet gaan.
De Amazigh ebwegiong eist overgines de invoering van drie talen: Tamazight en Nederlands naast Wat in marokko bekend staat als Ddarija en wat sommige Arabisch noemen.

Maar ja, achterlijke regimes en landen houden geen rekening mert hun bevolking.

Eelke
29-12-04, 06:13
Blijf ik me toch afvragen waarom iedereen zo loopt te kl*ten bij het consulaat. Op een nederlands paspoort kan je toch ook gewoon zes weken naar marokko? Waarom hebben zoveel mensen moeite om met een nederlands paspoort te reizen? Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit?

Groet, groet Eelke

Coolassprov MC
29-12-04, 10:08
Geplaatst door Afrux
Maar ja, achterlijke regimes en landen houden geen rekening mert hun bevolking.

Dus eigenlijk verschillen we niet zoveel van de NL regering?

Coolassprov MC
29-12-04, 10:11
Geplaatst door Goodnight
En dan beschuldigend vragen: waarom spreek je geen arabisch???!!!
:wtf:

Ze hebben toch gelijk? Voor hem is het beter dat jij toegeeft dat je achterlijk bent dan hij dat moet doen.

Marokkaanse consulaat moet afbranden!!!

Coolassprov MC
29-12-04, 10:14
Geplaatst door Eelke
Blijf ik me toch afvragen waarom iedereen zo loopt te kl*ten bij het consulaat. Op een nederlands paspoort kan je toch ook gewoon zes weken naar marokko? Waarom hebben zoveel mensen moeite om met een nederlands paspoort te reizen? Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit?

HA HA HA HA HA HA! Jij dacht die Marokkaanse jongen en meisjes daar te slim af te zijn?

Dan nog moet je naar het consulaat, want Hollandse jongens en meisjes moeten daar een visum gaan kopen en afhalen.

Maar als ze dan zien dat je ook nog Achtienmed heet of Batatatatiena; dan wordt je naar Marokko afgevoerd in een grote jute zak om nooit meer terug te komen.

Umarvlie
29-12-04, 10:22
Geplaatst door Coolassprov MC
Maar als ze dan zien dat je ook nog Achtienmed heet of Batatatatiena; dan wordt je naar Marokko afgevoerd in een grote jute zak om nooit meer terug te komen.

Zwaar getafeld met de kerst?

Coolassprov MC
29-12-04, 10:28
Geplaatst door Umarvlie
Zwaar getafeld met de kerst?

Ik heet in het echt Mustapha en ik praat uit eigen ervaring.

Umarvlie
29-12-04, 10:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heet in het echt Mustapha en ik praat uit eigen ervaring.

Ook met die jutte zak? ... dacht dat Sinterklaas niet bestond hoor ... :lachu:

taouanza
29-12-04, 10:30
Geplaatst door Afrux
Aangezien meer dan 80% van de Marokkanen in Nederland van Amazigh afkomst is, pleit de AMazigh beweging al jaren voor invoering van het Tamazight. Maar helaas de racistische marokkanse regime heeft deze taal (van de meerderheid van de bevolking van Marokko) tot een verboden taal.

Mijn moeder moet ook een tolk mee nemen als ze naar de consulaat van haar eigen land moet gaan.
De Amazigh ebwegiong eist overgines de invoering van drie talen: Tamazight en Nederlands naast Wat in marokko bekend staat als Ddarija en wat sommige Arabisch noemen.

Maar ja, achterlijke regimes en landen houden geen rekening mert hun bevolking.
Alsof ik jou Tamazight kan verstaan!

Eelke
29-12-04, 10:55
Geplaatst door Coolassprov MC
HA HA HA HA HA HA! Jij dacht die Marokkaanse jongen en meisjes daar te slim af te zijn?

Dan nog moet je naar het consulaat, want Hollandse jongens en meisjes moeten daar een visum gaan kopen en afhalen.

Maar als ze dan zien dat je ook nog Achtienmed heet of Batatatatiena; dan wordt je naar Marokko afgevoerd in een grote jute zak om nooit meer terug te komen.

Grensformaliteiten: Om Marokko binnen te gaan heeft u een geldig paspoort of legitimatiebewijs nodig. Een visum is niet vereist bij een verblijfsduur van minder dan drie maanden.

Als je niet meteen maanden wilt blijven is een visum niet nodig.

Groet, groet Eelke

akram
29-12-04, 11:26
Geplaatst door taouanza
Alsof ik jou Tamazight kan verstaan!

van de Amazighen wordt anders wel verlangd jullie Daridja te verstaan!! dat terwijl de amazighen weining scholing hebben gekregen (achtergesteld door onze meelvende regering)

Coolassprov MC
29-12-04, 11:27
Geplaatst door Eelke
Grensformaliteiten: Om Marokko binnen te gaan heeft u een geldig paspoort of legitimatiebewijs nodig. Een visum is niet vereist bij een verblijfsduur van minder dan drie maanden.

Als je niet meteen maanden wilt blijven is een visum niet nodig.

Groet, groet Eelke

Allereerst snap ik niet waarom je naar een weg vraagt waar je prima thuis denkt te zijn.

Probeer deze informatie, van toepassing op een staatsburger van Marokko, eens los te krijgen bij het consulaat.

Er worden anders gegarandeerd heel lastige vragen gesteld en teleurstellende antwoorden gegeven door de Marokkaanse (grens)authoriteiten.

Je hebt het over een land waar je zelfs als je een Nederlandse nationaliteit bezit, niet vrij bent de naam van je eigen kind te bepalen!

catharina
29-12-04, 11:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Allereerst snap ik niet waarom je naar een weg vraagt waar je prima thuis denkt te zijn.

Probeer deze informatie, van toepassing op een staatsburger van Marokko, eens los te krijgen bij het consulaat.

Er worden anders gegarandeerd heel lastige vragen gesteld en teleurstellende antwoorden gegeven door de Marokkaanse (grens)authoriteiten.

Je hebt het over een land waar je zelfs als je een Nederlandse nationaliteit bezit, niet vrij bent de naam van je eigen kind te bepalen!
Tja, 't is een achterlijk land. Maar dat wisten we toch al?

Coolassprov MC
29-12-04, 11:36
Geplaatst door catharina
Tja, 't is een achterlijk land. Maar dat wisten we toch al?

Maak er maar weer een karikatuur van, omdat dat jouw denkbeelden jegens marokkanen zou rechtvaardigen.

conclusie:
Alleen als je de kennis bezit, heb je recht van spreken.

Eelke
29-12-04, 12:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Allereerst snap ik niet waarom je naar een weg vraagt waar je prima thuis denkt te zijn.

Ik ben nog nooit in Marokko geweest dus ik heb geen flauw idee hoe het daar aan de grens gaat. Als autochtoon zal ik ook altijd als toerist worden aangezien, terwijl dat voor een allochtoon heel anders kan zijn.


Geplaatst door Coolassprov MC
Probeer deze informatie, van toepassing op een staatsburger van Marokko, eens los te krijgen bij het consulaat.

Er worden anders gegarandeerd heel lastige vragen gesteld en teleurstellende antwoorden gegeven door de Marokkaanse (grens)authoriteiten.

Je hebt het over een land waar je zelfs als je een Nederlandse nationaliteit bezit, niet vrij bent de naam van je eigen kind te bepalen!

Blijft mijn vraag nog steeds staan waarom iedereen op z'n marokkaanse paspoort wil reizen terwijl een nederlandse het ook zou moeten doen. Stel ik heb een dubbele nationaliteit en ik krijg een kind. Ik geeft dat kind niet aan bij het consulaat en dus heeft het kind maar 1 nationaliteit, namelijk de nederlandse. Krijg je dan problemen aan de grens ofzo want iedereen vraagt toch een marokkaans paspoort aan.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 12:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Ze hebben toch gelijk? Voor hem is het beter dat jij toegeeft dat je achterlijk bent dan hij dat moet doen.

Marokkaanse consulaat moet afbranden!!!

ze hebben gelijk??
Marokkaans consulaat moet afbranden?

Jouw opmerking over de definitie van achterlijkheid geeft al aan hoe het met jouw achterlijkheid gesteld is.

Coolassprov MC
29-12-04, 12:34
Geplaatst door Goodnight
ze hebben gelijk??
Marokkaans consulaat moet afbranden?

Jouw opmerking over de definitie van achterlijkheid geeft al aan hoe het met jouw achterlijkheid gesteld is.

Je bent en blijft ook een lekker wijffie ook, he?

Houdt jij nou maar goed in de gaten wanneer je paspoort verloopt; maakt ook een slimmere indruk als je de datum op je paspoort kunt vergelijken met die op de kalender.

Succes met het verlengen van je paspoort en een goede reis!

Coolassprov MC
29-12-04, 12:39
Geplaatst door Eelke
Blijft mijn vraag nog steeds staan waarom iedereen op z'n marokkaanse paspoort wil reizen terwijl een nederlandse het ook zou moeten doen.


Geplaatst door Eelke
Als autochtoon zal ik ook altijd als toerist worden aangezien, terwijl dat voor een allochtoon heel anders kan zijn.

Zieso! Je geeft antwoord op je eigen vraag! Alleen moet je je realiseren dat marokkanen daar autochtoon zijn; en jij de allochtoon . Snap je?

Sorry, ik geef geen antwoord meer op vragen van deze strekking omdat ook mijn geduld eindig.

Mevrouw Goodnight heeft te kennen gegeven dat ze slechts een Marokkaanse paspoort bezit ; net als mij.

Eelke
29-12-04, 12:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Zieso! Je geeft antwoord op je eigen vraag! Alleen moet je je realiseren dat marokkanen daar autochtoon zijn; en jij de allochtoon . Snap je?

Nee, je bent toch ook nederlander. Dan kun je dus ook gewoon met je nederlandse paspoort naar Marokko. Dan hoef je dus niet in de rij bij het consulaat.


Geplaatst door Coolassprov MC
Sorry, ik geef geen antwoord meer op vragen van deze strekking omdat ook mijn geduld eindig.

Komt ook omdat je antwoord geeft op vragen die ik helemaal niet stel.


Geplaatst door Coolassprov MC
Mevrouw Goodnight heeft te kennen gegeven dat ze slechts een Marokkaanse paspoort bezit ; net als mij.

Ik ga er maar vanuit dat Goodnight gewoon een Nederlander is en dus gewoon een paspoort aan kan vragen. Dat ze er geen heeft wil niet zeggen dat ze hem niet aan kan vragen. Het aanvragen duurt maar een week (of sneller als je meer betaald). Dan heeft ze dus geen rijen, geen mensen die geen nederlands kunnen.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 12:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent en blijft ook een lekker wijffie ook, he?

Houdt jij nou maar goed in de gaten wanneer je paspoort verloopt; maakt ook een slimmere indruk als je de datum op je paspoort kunt vergelijken met die op de kalender.

Succes met het verlengen van je paspoort en een goede reis!

ow...jij kijkt dat ding dus iedere maand in?

heeft niets met slimheid te maken.
Dus spijtig genoeg voor jou voel ik me niet in mijn intelligentie aangetast.

Dank je wel ,wordt een dag bij het consulaat zitten :moe:

Goodnight
29-12-04, 12:54
Geplaatst door Eelke

Ik ga er maar vanuit dat Goodnight gewoon een Nederlander is en dus gewoon een paspoort aan kan vragen. Dat ze er geen heeft wil niet zeggen dat ze hem niet aan kan vragen. Het aanvragen duurt maar een week (of sneller als je meer betaald). Dan heeft ze dus geen rijen, geen mensen die geen nederlands kunnen.

Groet, groet Eelke

ben Marokkaanse van afkomst,om een nederlands paspoort aan te vragen wordt het je zowieso nog onmogelijker gemaakt.

heb ff geinformeerd: je moet een geboorteacte hebben, dubbel gelegaliseerd.
Je hebt kopie nodig van jeverblijfsvergunning, je paspoort en je huwelijkste staat.
Dit vindt ik allemaal logisch, alhoewel het krijgen van die geboorteacte een expeditie op zich is.

maar het allermooiste is dat je nodig hebt: je middelbaar school diploma en je cijferlijst.Heb je die niet dan kan je fluiten naar je Nederlands paspoort.Bovendien duurt het geen week (want ik ben Marokkaanse weet je nog?) nee het duurt maanden.En ik woon hier dus al vanaf 1978, dat kon ze ook mooi zien in het overzicht.

Eelke
29-12-04, 13:13
Geplaatst door Goodnight
ben Marokkaanse van afkomst,om een nederlands paspoort aan te vragen wordt het je zowieso nog onmogelijker gemaakt.

heb ff geinformeerd: je moet een geboorteacte hebben, dubbel gelegaliseerd.
Je hebt kopie nodig van jeverblijfsvergunning, je paspoort en je huwelijkste staat.
Dit vindt ik allemaal logisch, alhoewel het krijgen van die geboorteacte een expeditie op zich is.

maar het allermooiste is dat je nodig hebt: je middelbaar school diploma en je cijferlijst.Heb je die niet dan kan je fluiten naar je Nederlands paspoort.Bovendien duurt het geen week (want ik ben Marokkaanse weet je nog?) nee het duurt maanden.En ik woon hier dus al vanaf 1978, dat kon ze ook mooi zien in het overzicht.

Ah, je bent niet genaturaliseerd en hebt dus geen recht op een paspoort. Dat verklaart het nodige.

Volgens mij heb je trouwens geen cijferlijst nodig hoor. Kon ik tenminste nergens vinden op www.ind.nl

Maar goed bedankt voor de info wat betreft paspoorten e.d. Ben dan toch wel weer blij met m'n nederlandse paspoort scheelt een hoop werk als ik op vakantie wil.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 13:27
Geplaatst door Eelke
Ah, je bent niet genaturaliseerd en hebt dus geen recht op een paspoort. Dat verklaart het nodige.

Volgens mij heb je trouwens geen cijferlijst nodig hoor. Kon ik tenminste nergens vinden op www.ind.nl

Maar goed bedankt voor de info wat betreft paspoorten e.d. Ben dan toch wel weer blij met m'n nederlandse paspoort scheelt een hoop werk als ik op vakantie wil.

Groet, groet Eelke

nope, zoals ik al aan het begin zei...uit principe niet genaturaliseerd.

Wat die cijferlijst betreft, mij is door de IND verteld dat deze wel nodig was.
Ik was nogal verbaasd hierover, over het schooldiploma overigens ook.En zeker als je op zoiets afgwezen kan worden.Vind ik toch erg raar en super bureaucratisch...

Ook jij zal je paspoort af en toe moeten verlengen dan wel vernieuwen :wink:

Coolassprov MC
29-12-04, 13:27
Geplaatst door Eelke
Ah, je bent niet genaturaliseerd en hebt dus geen recht op een paspoort. Dat verklaart het nodige.

Volgens mij heb je trouwens geen cijferlijst nodig hoor. Kon ik tenminste nergens vinden op www.ind.nl

Maar goed bedankt voor de info wat betreft paspoorten e.d. Ben dan toch wel weer blij met m'n nederlandse paspoort scheelt een hoop werk als ik op vakantie wil.

Groet, groet Eelke

Weer stel je eerst een vraag, vervolgens vertrouw (?) je het gekregen antwoord niet en dan blijkt dat je het antwoord (in theorethisch opzicht) wist. Dan een vraagje voor jou:

Werk je toevallig bij het IND?

Eelke
29-12-04, 13:29
Geplaatst door Goodnight
nope, zoals ik al aan het begin zei...uit principe niet genaturaliseerd.

Excuss.. overheen gelezen.



Geplaatst door Goodnight
Ook jij zal je paspoort af en toe moeten verlengen dan wel vernieuwen :wink:

Maar ik hoef er geen hele dag voor uit te trekken.

Groet, groet Eelke

Eelke
29-12-04, 13:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Weer stel je eerst een vraag, vervolgens vertrouw (?) je het gekregen antwoord niet en dan blijkt dat je het antwoord (in theorethisch opzicht) wist. Dan een vraagje voor jou:

Werk je toevallig bij het IND?

Nee ik werk in de automatisering. Waar ik me alleen erg over verbaas is de moeite die zoveel marokkanen doen om een marokkaans paspoort te bemachtigen. Als je toch maar een paar weken naar Marokko gaat kun je net zo goed op een nederlands paspoort. Daar hoef je tenminste niet uren voor in de rij te staan.

Achteraf gezien had ik inderdaad veel info wel op het net kunnen vinden, maar ervaring leert dat theorie en praktijk nog wel eens verschillen. Zo ben ik ook wel benieuwd wat de marokkaanse douane doet als er een typisch marokkaans iemand met een nederlands paspoort Marokko binnen wil.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 13:37
Geplaatst door Eelke
Excuss.. overheen gelezen.




Maar ik hoef er geen hele dag voor uit te trekken.

Groet, groet Eelke

die hele dag is overdreven.De bureaucratische gedoe eromheen is niet leuk.
Maar goed als ik zie wat je allemaal moet doen voor je een Nl paspoort hebt, dan ontgaat me de lust al om het aan te vragen.

je bent er maanden mee bezig en als je zelfs afgewezen kan worden om een cijferlijst terwijl je hier jaren woonten perfect Nl spreekt...tsja...zet je toch aan het denken

Goodnight
29-12-04, 13:39
Geplaatst door Eelke
Zo ben ik ook wel benieuwd wat de marokkaanse douane doet als er een typisch marokkaans iemand met een nederlands paspoort Marokko binnen wil.

de rest van mijn familie, inclusief mijn vader heeft er een.Ze hebben nooit problemen als ze bij de douane komen.Sterker nog, je wordt ontvangen met open armen.

Eelke
29-12-04, 13:45
Weer heel wat geleerd vandaag, mijn hartelijke dank.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 13:47
Geplaatst door Eelke
Weer heel wat geleerd vandaag, mijn hartelijke dank.

Groet, groet Eelke

je wordt nog superslim straks...willen we niet hebben hoor :rolleyes:

Coolassprov MC
29-12-04, 13:47
Geplaatst door Goodnight
die hele dag is overdreven.De bureaucratische gedoe eromheen is niet leuk.
Maar goed als ik zie wat je allemaal moet doen voor je een Nl paspoort hebt, dan ontgaat me de lust al om het aan te vragen.

je bent er maanden mee bezig en als je zelfs afgewezen kan worden om een cijferlijst terwijl je hier jaren woonten perfect Nl spreekt...tsja...zet je toch aan het denken

Vergeet niet dat er ook 1.5miljoenen (functioneel) analfabete Nederlanders zijn; maar van jou wordt verwacht dat je de Nederlandsche taal op universitair niveau meest moet zijn.

Goodnight
29-12-04, 13:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Vergeet niet dat er ook 1.5miljoenen (functioneel) analfabete Nederlanders zijn; maar van jou wordt verwacht dat je de Nederlandsche taal op universitair niveau meest moet zijn.

yep, ze vroeg ( die vrouw dus) of ik HBO heb gedaan.
Jammer, vergeten te vragen of dat ook een vereiste is...

het heeft zelfs nvloed voor mijn kind of mijn moeder hier op een bepaalde leeftijd was of niet.
Had mijn moeder mij hier namelijk gekregen, dan werd mijn zoon automatisch Nederlander.

Eelke
29-12-04, 13:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Vergeet niet dat er ook 1.5miljoenen (functioneel) analfabete Nederlanders zijn; maar van jou wordt verwacht dat je de Nederlandsche taal op universitair niveau meest moet zijn.

Nederlander zijn is iets anders dan nederlander worden. Verder is universitair iets overdreven lijkt me. Maar geef dan eens een reden waarom we geen eisen mogen stellen aan de mensen die in dit land willen wonen? Moeten we iedereen zomaar toelaten dan?

Groet, groet Eelke

krakeb
29-12-04, 13:54
Geplaatst door Coolassprov MC
HA HA HA HA HA HA! Jij dacht die Marokkaanse jongen en meisjes daar te slim af te zijn?

Dan nog moet je naar het consulaat, want Hollandse jongens en meisjes moeten daar een visum gaan kopen en afhalen.


:boogie: Dat is al sinds '94 niet meer nodig.
Zonder visum en hoppa 3 maanden Marokko.
:vingers: En kaasies gaan sneller door de douane dan de Mocro's.......
:fplayer: Marokko loves buitenlandse touristen

Goodnight
29-12-04, 13:58
Geplaatst door Eelke
Nederlander zijn is iets anders dan nederlander worden. Verder is universitair iets overdreven lijkt me. Maar geef dan eens een reden waarom we geen eisen mogen stellen aan de mensen die in dit land willen wonen? Moeten we iedereen zomaar toelaten dan?

Groet, groet Eelke

nee dat zegt niemand.Maar het is wel erg bureaucratisch als je eist dat iemand die hier al pakweg 25 jaar woont,vloeiend Nederlands spreekt en een baan heeft, middelbaar schooldiploma's overhandigt en een cijferlijst.Vooral het laatste vind ik grappig...dat verzin je toch niet?

krakeb
29-12-04, 14:00
Geplaatst door Eelke
Ik ben nog nooit in Marokko geweest dus ik heb geen flauw idee hoe het daar aan de grens gaat. Als autochtoon zal ik ook altijd als toerist worden aangezien, terwijl dat voor een allochtoon heel anders kan zijn.


:hihi: Marokkanen hebben snel door wie er wel en niet in Marokko woont. De Euro-Mocro's vallen daar net zo snel op als de rest vd touristen

Eelke
29-12-04, 14:05
Geplaatst door Goodnight
nee dat zegt niemand.Maar het is wel erg bureaucratisch als je eist dat iemand die hier al pakweg 25 jaar woont,vloeiend Nederlands spreekt en een baan heeft, middelbaar schooldiploma's overhandigt en een cijferlijst.Vooral het laatste vind ik grappig...dat verzin je toch niet?

In dit geval wel, maar ik ken ook mensen die na 25 jaar nog steeds geen nederlands spreken. Aamgezien je moet bewijzen dat je nederlands kent is cijferlijst niet eens zo gek. Een cijferlijst geeft namelijk direkt aan dat je nederlands hebt geleerd tijdens de opleiding. Aangezien de balie-medewerk(st)er waarschijnlijk geen oordeel mag geven over je Nederlands had je anders naar een opleidings instituut gemoeten. In het bureaucratische nederland gelden namelijk alleen maar documenten en niet hoe je spreekt, daar moet ik je wel gelijk in geven. Zo ben je ook niet geboren tot je een bewijs daarvoor indiend.

Groet, groet Eelke

Goodnight
29-12-04, 14:10
Geplaatst door Eelke
In dit geval wel, maar ik ken ook mensen die na 25 jaar nog steeds geen nederlands spreken. Aamgezien je moet bewijzen dat je nederlands kent is cijferlijst niet eens zo gek. Een cijferlijst geeft namelijk direkt aan dat je nederlands hebt geleerd tijdens de opleiding. Aangezien de balie-medewerk(st)er waarschijnlijk geen oordeel mag geven over je Nederlands had je anders naar een opleidings instituut gemoeten. In het bureaucratische nederland gelden namelijk alleen maar documenten en niet hoe je spreekt, daar moet ik je wel gelijk in geven. Zo ben je ook niet geboren tot je een bewijs daarvoor indiend.

Groet, groet Eelke Ja...en als je die cijferlijst niet meer hebt kan je dus fluiten naar je NL-paspoort.....

bovendien vind ik persoonlijk dat niet de juiste maatstaf, je kan ook aan andere dingen afleiden of iemand het Nederlands beheerts of niet.

verder vind ik het idioot dat iemand hier jaren kan wonen....misschien wel keihard haar of zijn best gedaan heeft om Nl te leren.Maar dat dit gewoon niet lukt.En na 30 jaar of misschien lwel anger hier gewoond te hebben mag je geen NLer worden.

Eelke
29-12-04, 14:18
Geplaatst door Goodnight
Ja...en als je die cijferlijst niet meer hebt kan je dus fluiten naar je NL-paspoort.....

Cursus nederlands doen, moet je snel mee klaar zijn als je al goed nederlands spreekt, alleen even het examen.


Geplaatst door Goodnight
bovendien vind ik persoonlijk dat niet de juiste maatstaf, je kan ook aan andere dingen afleiden of iemand het Nederlands beheerts of niet.

Er zullen wel maatstaven zijn om dat te beoordelen.


Geplaatst door Goodnight
verder vind ik het idioot dat iemand hier jaren kan wonen....misschien wel keihard haar of zijn best gedaan heeft om Nl te leren.Maar dat dit gewoon niet lukt.En na 30 jaar of misschien lwel anger hier gewoond te hebben mag je geen NLer worden.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die 30 jaar in Nederland woont niet een simpel gesprek kan houden in het nederlands. Waarschijnlijk is die persoon gewoon nooit in aanraking gekomen met het nederlands en daar ook nooit de moeite voor heeft genomen. Ik denk dat het dan ook meer niet willen is dan niet kunnen.

Groet, groet Eelke

Coolassprov MC
29-12-04, 23:20
Geplaatst door Eelke
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die 30 jaar in Nederland woont niet een simpel gesprek kan houden in het nederlands. Waarschijnlijk is die persoon gewoon nooit in aanraking gekomen met het nederlands en daar ook nooit de moeite voor heeft genomen. Ik denk dat het dan ook meer niet willen is dan niet kunnen.

Die mensen kwamen naar Nederland om te werken en niet om te kletsen. Nederland vond dat 30 jaar best en dus nu moet Nederland niet kletsen!

barneveld
29-12-04, 23:36
er is de laatste tijd veel positief verander op de consulaat in Rotterdam.
ik ben er nog vorige week maandag geweest.

Als je binnen komt trekje een nummertje dan ga je wachten in de wacht kamer.
als je aan de buurt bent ga je naar het loket toe verteel je wat je wil dan verteelt de man wat je moet doen.
als je kopieeen nodig Hebt worden dan gelijk gekopeerd aan de loket.
als je alle papieren hebt in geleverd dan wacht je weer in de wacht kamer tot dat je aan de buurt bent om te betalen.

ik was binnen anderhalf uur klaar met verlingeen van pasport die in feberuai verlopen was,

ik spreek ook geen woord arabisch

Coolassprov MC
29-12-04, 23:46
Geplaatst door barneveld
er is de laatste tijd veel positief verander op de consulaat in Rotterdam.
ik ben er nog vorige week maandag geweest.
..........
ik was binnen anderhalf uur klaar met verlingeen van pasport die in feberuai verlopen was,

ik spreek ook geen woord arabisch

Ik ben er vorige maand geweest en ik was wat minder gelukkig dan jij; ik kwam alleen maar een aangifte doen van de geboorte van mijn zoon ; dat is wat geklieder op een A4 in het Arabisch, vol spelfouten, wat krabbeltjes en wat zegeltjes (legeskosten).

Het enige dat mij aan de beurt hielp was het feit dat ik er schoon genoeg van kreeg, wat van ging zeggen.

Ik had ook nog het geluk dat ik een medewerker (de cassiere) tegenkwam die voor me in de bres sprong.
Het was het bijna sluitingstijd en was ik al binnen om iets van 10.00h!!!

Dat was een heel duur stukje papier; tel je mee?

reiskosten;
legeskosten;
hele dag vrij;

Het ergste is dat ik nog niet klaar ben; familieboekjes maken ze niet meer in Rotterdam; dat moet allemaal gebeuren in Marokko.

Nu heb ik het geluk dat ik daar mensen ken die zaken daar voor me willen regelen.

Maar nog moet ik terug naar Rotterdam een machtiging op te laten maken; deze machtiging moet naar Marokko; naar de persoon die het trouwboekje voor me gaat maken. Deze persoon runt meerdere winkels en moet hiervoor zijn winkels zonder manager achterlaten en naar een andere stad voor het familieboekje.

Het familieboekje moet ooit in mijn handen terecht komen; nu moet ik weer naar Rotterdam om daar mijn zoontje bij te schrijven; als alles goed gaat tenminste.

Heb je meegerekend wat het gaat kosten in geld en moeite voor meerdere personen in meerdere landen en hoe oud mijn zoontje dan wel niet is voor hij bijgeschreven is; zoals de staat van Marokko dat eist?

Goodnight
30-12-04, 09:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben er vorige maand geweest en ik was wat minder gelukkig dan jij; ik kwam alleen maar een aangifte doen van de geboorte van mijn zoon ; dat is wat geklieder op een A4 in het Arabisch, vol spelfouten, wat krabbeltjes en wat zegeltjes (legeskosten).

Het enige dat mij aan de beurt hielp was het feit dat ik er schoon genoeg van kreeg, wat van ging zeggen.

Ik had ook nog het geluk dat ik een medewerker (de cassiere) tegenkwam die voor me in de bres sprong.
Het was het bijna sluitingstijd en was ik al binnen om iets van 10.00h!!!

Dat was een heel duur stukje papier; tel je mee?

reiskosten;
legeskosten;
hele dag vrij;

Het ergste is dat ik nog niet klaar ben; familieboekjes maken ze niet meer in Rotterdam; dat moet allemaal gebeuren in Marokko.

Nu heb ik het geluk dat ik daar mensen ken die zaken daar voor me willen regelen.

Maar nog moet ik terug naar Rotterdam een machtiging op te laten maken; deze machtiging moet naar Marokko; naar de persoon die het trouwboekje voor me gaat maken. Deze persoon runt meerdere winkels en moet hiervoor zijn winkels zonder manager achterlaten en naar een andere stad voor het familieboekje.

Het familieboekje moet ooit in mijn handen terecht komen; nu moet ik weer naar Rotterdam om daar mijn zoontje bij te schrijven; als alles goed gaat tenminste.

Heb je meegerekend wat het gaat kosten in geld en moeite voor meerdere personen in meerdere landen en hoe oud mijn zoontje dan wel niet is voor hij bijgeschreven is; zoals de staat van Marokko dat eist?

:hihi:

Wow en ik dacht dat ik het moeilijk had.....

Yasmeen
30-12-04, 09:56
hm...is t trouwens erg als je je maroc pas niet verlengt? de mijne is al een jaar verlopen....

Goodnight
30-12-04, 10:04
Geplaatst door Yasmeen
hm...is t trouwens erg als je je maroc pas niet verlengt? de mijne is al een jaar verlopen....

heb je een NL paspoort?
Zoja....bespaar je de irritatie en het gestress omzoveel dikdoenerij door een stelletje volgevreten idioten die denken jou op je plaats te kunnen zetten.

taouanza
30-12-04, 10:06
Geplaatst door Goodnight
heb je een NL paspoort?
Zoja....bespaar je de irritatie en het gestress omzoveel dikdoenerij door een stelletje volgevreten idioten die denken jou op je plaats te kunnen zetten.

Mijn identiteitskaart is verlopen.

Goodnight
30-12-04, 10:07
Geplaatst door taouanza
Mijn identiteitskaart is verlopen.

dan heb ik helemaal medelijden met je hahahaha...dat is helemaal een hel volgens mij bijna zo erg als dat gedoe van CoolMc

taouanza
30-12-04, 10:09
Geplaatst door Goodnight
dan heb ik helemaal medelijden met je hahahaha...dat is helemaal een hel volgens mij bijna zo erg als dat gedoe van CoolMc

Ach ja. Ik heb zowiezo 'vrij'.
En een slimme meid is op haar consulaatbezoek voorbereid.
Ik neem drinken en een goed boek mee.
Woon toch in Rotterdam.

Goodnight
30-12-04, 10:18
Geplaatst door taouanza
Ach ja. Ik heb zowiezo 'vrij'.
En een slimme meid is op haar consulaatbezoek voorbereid.
Ik neem drinken en een goed boek mee.
Woon toch in Rotterdam.

vergeet vooral dat goed boek niet, deze hier zetten de televisie keihard aan met een of ander idiote programma wat niemand verder begrijpt in de wachtruimtes.Dan gaan ze je vervolgens roepen als je aan de beurt bent.Je moet verdomd goede oren hebben wil je dat horen door de herrie heen.

Ik hoorde het in ieder geval dus niet :moe:

taouanza
30-12-04, 10:34
Geplaatst door Goodnight
vergeet vooral dat goed boek niet, deze hier zetten de televisie keihard aan met een of ander idiote programma wat niemand verder begrijpt in de wachtruimtes.Dan gaan ze je vervolgens roepen als je aan de beurt bent.Je moet verdomd goede oren hebben wil je dat horen door de herrie heen.

Ik hoorde het in ieder geval dus niet :moe:

Dat is echt iets Marokkaans. TV op z'n hardst.:hihi:

Coolassprov MC
31-12-04, 15:00
Geplaatst door taouanza
Ach ja. Ik heb zowiezo 'vrij'.
En een slimme meid is op haar consulaatbezoek voorbereid.
Ik neem drinken en een goed boek mee.

Je kan beter een dot arrogantie en een grote bek (taal maakt geen flikker uit) meenemen!

Pytaghoras
02-01-05, 01:08
Geplaatst door taouanza
Alsof ik jou Tamazight kan verstaan!
Advocaat van Satan

Pytaghoras
02-01-05, 01:18
Geplaatst door Eelke
Nee ik werk in de automatisering. Waar ik me alleen erg over verbaas is de moeite die zoveel marokkanen doen om een marokkaans paspoort te bemachtigen. Als je toch maar een paar weken naar Marokko gaat kun je net zo goed op een nederlands paspoort. Daar hoef je tenminste niet uren voor in de rij te staan.

Achteraf gezien had ik inderdaad veel info wel op het net kunnen vinden, maar ervaring leert dat theorie en praktijk nog wel eens verschillen. Zo ben ik ook wel benieuwd wat de marokkaanse douane doet als er een typisch marokkaans iemand met een nederlands paspoort Marokko binnen wil.

Groet, groet Eelke

Ik ga al jaren op vakantie met een Nederlandse paspoort. Mijn Marokkaanse paspoort is al meer dan 5 jaar verlopen. Dat geldt ook voor mijn Marokkaanse identiteitskaart. Een politieagent zei tegen mij: jouw identiteitskaart is overleden(verlopen). Ik zei: ja, ik ben hier in Marokko om het te begraven. Hij keek me aan en zei: loop maar door, verdwijn uit mijn gezicht.

khalid_maroc81
02-01-05, 09:46
Dat is ook de reden dat ik de Nederlandse indenditeit heb, Het bespaart je enorm veel stress en ellende. ?

Goodnight
02-01-05, 10:56
Geplaatst door Pytaghoras
Een politieagent zei tegen mij: jouw identiteitskaart is overleden(verlopen). Ik zei: ja, ik ben hier in Marokko om het te begraven. Hij keek me aan en zei: loop maar door, verdwijn uit mijn gezicht. :hihi:

Maar je identiteitskaart is toch verplicht in Marokko?
Ik dacht dat je een zware boete kon verwachten als je die niet bij je had?

Tafrout
02-01-05, 11:18
Ik ga al jaren naar Marokko en dan gemiddeld 2 keer per jaar, zonder la carte national en alleen een Nederlandse paspoort.
Wanneer er om mij la carte wodrt geraagd geef ik aan dat ik deze niet heb.